Heb je dat wel eens geprobeerd?quote:
Ja. Mee rondgereden ook. Auto uit Duitsland geïmporteerd en volledig verzekerd naar de RDW gereden.quote:
Knap. Ik kreeg het bij die belmiepen niet uitgelegd.quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja. Mee rondgereden ook. Auto uit Duitsland geïmporteerd en volledig verzekerd naar de RDW gereden.
Heb jij de verzekering gebeld en een auto zonder kenteken proberen te verzekeren, of praat je nu ineens over buitenlandse verzekeringen/regels die in NL niet gelijk zijn?quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:07 schreef loveli het volgende:
Wel op exportkenteken naar NL gereden door de oude eigenaar. Daar zit verzekering aan vast. Ik ben dus pas gaan rijden toen de auto in NL stond. Weet niet of ik er internationaal mee had mogen rijden.
En regelmatig meegekregen dat je als Nederlander geen Duits Export kenteken kunt aanvragen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:41 schreef oldford het volgende:
Als het export-kenteken op naam van de oude eigenaar staat, mag je er niet mee rijden, want dan ben je niet verzekerd. Heb je zelf dat export-kenteken aangevraagd dan mag je er mee rijden.
Ik heb hem verzekerd om in NL mee te mogen rijden, niet voor de inboedel. Eerst op chassisnummer toen het Duitse importkenteken verlopen was (ik heb zo'n buurvrouw die overal de politie voor belt en wilde geen boete voor een onverzekerd goertuig) en toen ik het kenteken binnen had heb ik dat omgezet naar een verzekering op kenteken.quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb jij de verzekering gebeld en een auto zonder kenteken proberen te verzekeren, of praat je nu ineens over buitenlandse verzekeringen/regels die in NL niet gelijk zijn?
Mij gaat het overigens niet over rijden met een ongekentend voertuig (dat kan ook, voor de dag dat je naar de RDW rijdt, maar ook dat snappen ze niet vaak) maar het verzekeren tegen diefstal, brand schade enz.
Oke duidelijkquote:Op woensdag 24 juni 2020 15:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb hem verzekerd om in NL mee te mogen rijden, niet voor de inboedel. Eerst op chassisnummer toen het Duitse importkenteken verlopen was (ik heb zo'n buurvrouw die overal de politie voor belt en wilde geen boete voor een onverzekerd goertuig) en toen ik het kenteken binnen had heb ik dat omgezet naar een verzekering op kenteken.
Dan heb je nog steeds de belastingdienst als "probleem", mits je gepakt wordt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:41 schreef oldford het volgende:
Als het export-kenteken op naam van de oude eigenaar staat, mag je er niet mee rijden, want dan ben je niet verzekerd. Heb je zelf dat export-kenteken aangevraagd dan mag je er mee rijden.
Let er wel op dat sommige export kentekens hier in NL niet geldig zijn of niet geldig geacht worden te zijn (zoals het Duitse Kürzzeitkennzeichen). De Duitse overheid beweert echter dat volgens EU-regels het Duitse Kürzzeitkennzeichen ook buiten Duitsland geldig is (binnen de EU).
Als hem netjes opgeeft bij de douane mag je er 14 dagen in rondrijden. En dat ieder jaar opnieuw.quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:38 schreef Watuntrik het volgende:
Dit veranderd nog al eens ivm fraude, maar volgens de laatste berichten die ik ken en weet niet hoe relevant ze zijn ben je met een Duits export kenteken niet verzekerd in Nederland. Er zit nog een belastingtechnisch haakje aan. Als ingeschreven in Nederlands bevolkingsregister met woonadres in Nederland mag je niet eens met Duits of ander buitenlands kenteken in Nederland rijden, je pleegt dan belastingfraude. Kunnen ze je vies voor pakken. (Of het moet al een bedrijfswagen zijn en je kunt aantonen bij dit bedrijf te werken.)
Maar het gebeurd regelmatig en waarschijnlijk op goed geluk.
Maar het maakt voor TS geen moer uit... Als dat ding geen APK heeft zal het toch met een aanhanger opgehaald moeten worden.
Toch niet in Nederland?quote:Op woensdag 24 juni 2020 17:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Als hem netjes opgeeft bij de douane mag je er 14 dagen in rondrijden. En dat ieder jaar opnieuw.
https://www.belastingdien(...)_kortstondig_gebruikquote:Op woensdag 24 juni 2020 18:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch niet in Nederland?
Je kan een export kenteken aanvragen wat 15 dagen geldig is maar dan moet je hem wel exporteren.
A zo, ik snap wat je bedoelt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:10 schreef Fer het volgende:
[..]
https://www.belastingdien(...)_kortstondig_gebruik
Je kan een Duitse auto huren en hier 2 weken ermee rijden.
quote:Het gaat om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) dat een buitenlands kenteken heeft en u ter beschikking staat.
Deze kende ik nog niet, tx.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:10 schreef Fer het volgende:
[..]
https://www.belastingdien(...)_kortstondig_gebruik
Je kan een Duitse auto huren en hier 2 weken ermee rijden.
Stel je koopt in Duitsland een auto, vraagt op tijd vrijstelling aan en regelt een dag verzekering.quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:10 schreef Fer het volgende:
[..]
https://www.belastingdien(...)_kortstondig_gebruik
Je kan een Duitse auto huren en hier 2 weken ermee rijden.
Je koopt eerst dat zollkenzeigenquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:21 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Stel je koopt in Duitsland een auto, vraagt op tijd vrijstelling aan en regelt een dag verzekering.
Mag je dan met de Duitse export kentekenplaten in Nederland rijden.
Vraag me af wat de douane dan nog kan zeggen, je bent immers verzekerd en er is vrijstelling voor BPM.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |