quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:21 schreef ZarB het volgende:
Ik zal wel een gebrek aan empathie hebben maar ik voel echt niks bij die heilige volksgezondheid. Mijn motivatie om me aan de regels te houden moet dan ook van heel ver komen.
Dus omdat we niet zo goed scoren moeten we ook de 1.5 meter regel afschaffen om nog slechter te gaan scoren?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee hoor, dat is geen glasharde leugen
Ja, OMT en RIVM geloven nog steeds in hun eigen mantra`s over 1,5m
Maar die hebben nu niet echt een indrukwekkend trackrecord hoor, als je Nederland vergelijkt met veel andere landen dan scoren we niet zo goed hoor
Er is een ernstig vermoeden dat die voetbal wedstrijd in Italië een superspreading event was, bewijs maar dat dat vermoeden ongegrond is en die explosie van besmettingen uit alleen binnen locaties kwam.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoezo zouden we slechter scoren als we de 1,5m regel buiten afschaffen ?
Kun je onderbouwen dat er daardoor meer sterfgevallen komen ?
De Hondt?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 00:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er is een ernstig vermoeden dat die voetbal wedstrijd in Italië een superspreading event was, bewijs maar dat dat vermoeden ongegrond is en die explosie van besmettingen uit alleen binnen locaties kwam.
https://www.wsj.com/artic(...)onavirus-11589977873
Je bedoelt de voetbalwedstrijd waar ze in volgepakte OV naar toe gingen, en waar ze voor en na de wedstrijd naar volle horeca (binnen gezien de tijd van het jaar) gingen ?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 00:20 schreef Basp1 het volgende:
Er is een ernstig vermoeden dat die voetbal wedstrijd in Italië een superspreading event was, bewijs maar dat dat vermoeden ongegrond is en die explosie van besmettingen uit alleen binnen locaties kwam.
https://www.wsj.com/artic(...)onavirus-11589977873
Inmiddels word er massaal opgeroepen om niet te komen protesteren, ik denk dat het morgen behoorlijk uit de hand gaat lopen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 19:30 schreef Ven1972 het volgende:
De rechter heeft bevestigd dat een demonstratie van VirusWaanzin.nl blijft verboden, dus hij stelt de gemeente Den Haag helaas in het gelijk. Volgens de rechter lijkt dit veel op een evenement wat het ook tot 1 september is verboden. Dus ik geef VirusWaanzin.nl heel weinig kans dat ze ook een proces tegen de Staat over opheffing van de maatregelen wint.
https://twitter.com/Teletekst/status/1274028943306305536/photo/1'
https://www.ad.nl/den-haa(...)gezondheid~a0084d8a/
Bronnen: Twitter en AD.nl
Ja denk het ook, dan zal meteen einde worden voor actiegroep VirusWaanzin, dan gaat de politie hun arresteren en vervalt de rechtszaak van donderdag meteen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 13:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inmiddels word er massaal opgeroepen om niet te komen protesteren, ik denk dat het morgen behoorlijk uit de hand gaat lopen.
metooquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:43 schreef Simmertje het volgende:
nooit meer de 3 kussen op kantoor wanneer je jarig bent juich ik extreem toe
Lol ,was de originele uitbraak daar ook al niet door een voetbalwedstrijdquote:Op donderdag 18 juni 2020 10:02 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)et-social-distancing
Gaat weer lekker
Precies, wat ik trouwens raar vind is de stelling dat 1,5 meter afstand volgens sommigen een inbreuk is op de vrijheid. ???quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:28 schreef JanGroen het volgende:
Ik heb hier ook geen grote problemen mee. Een beetje afstand bewaren vindt ik wel fijn. Voor mij hoeft al dat zoenen en hutje mutje niet. En handen wassen deed ik altijd al heel vaak. En hoesten of niezen deed ik ook al nooit in mijn handen. Dus voor mij verandert er niet zo veel.
En mensen handen schudden heb ik altijd vies gevonden. Je ziet mensen bij verjaardagen en recepties van het toilet komen zonder hun handen te wassen en ze schudden je daarna de hand om je gedag te zeggen. Nee dank je.
René van der Gijp zei het een aantal weken geleden zo mooi in een uitzending van Veronica Inside: het is net alsof we massaal van de 6e versnelling hebben teruggeschakeld naar de 2e versnelling. Het gehaaste en altijd maar meer meer meer is er vanaf. Als je mensen vroeg hoe gaat het met je was het vaste antwoord: “ja goed, druk”. Alsof druk zijn een graadmeter is (was) van of het goed gaat met je.
Als we allemaal wat meer de tijd nemen en elkaar wat ruimte geven (even letterijk een stapje terug doen als iemand je wil passeren op straat) dan kun je het virus prima de baas worden. Maar op social media zie ik dan weer foto’s voorbij komen van mensen die vrienden en vriendinnen weer opzoeken en zowat bij elkaar op schoot zitten. Hoe moeilijk is het nu echt om 1,5 meter afstand aan te houden? Ook tijdens het maken van die ene foto voor op Facebook of Instagram.
Neem dat 3e biertje nou niet op het terras waardoor je net iets te los wordt en de afstand niet meer aan kan houden. 2 Biertjes in het zonnetje is net zo fijn. Maak gebruik van de mogelijkheid die je letterlijk gegeven wordt en maak er geen misbruik van met alle risico’s van dien.
Als we ons daar allemaal aan zouden houden dan kan alles veel makkelijker en sneller van het slot en kan iedereen zijn winkel weer open gooien om geld te verdienen.
Ik word altijd een beetje kriegelig wanneer iemand voor mij gaat willen bepalen dat twee biertjes net zo fijn is als drie biertjes.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:28 schreef JanGroen het volgende:
Neem dat 3e biertje nou niet op het terras waardoor je net iets te los wordt en de afstand niet meer aan kan houden. 2 Biertjes in het zonnetje is net zo fijn
Ik ervaar het als een inbreuk op mijn vrijheid. Je loopt potentieel de kans beboet te worden als je 'te dichtbij' iemand anders komt. Dat is van de zotte.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Precies, wat ik trouwens raar vind is de stelling dat 1,5 meter afstand volgens sommigen een inbreuk is op de vrijheid. ???
Er is altijd al een norm van afstand. Je hebt niet zomaar de vrijheid om je tegen iemand anders aan te duwen. Persoonlijke integriteit heet dat. Fatsoensnormen. Gewoonterecht.
Er zijn ook normen mbt de snelheid die je mag hanteren als je over de rijks- provincie- en gemeentewegen rijdt.
Wat maakt die 1,50 meter dan ineens zo bijzonder.
Ik zie de terrasjes net zo vol als een jaar geleden.
Ik vind dat je OK begint..... met een ik-boodschap.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ervaar .......
......
Dit gaat niet om verkeersregeltjes,
ik had laatst een discussie met iemand die het vreselijke inbreuk vind dat ze niet met drie vriendinnen naast elkaar in de bioscoop kan zitten.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Precies, wat ik trouwens raar vind is de stelling dat 1,5 meter afstand volgens sommigen een inbreuk is op de vrijheid. ???
Leuke woordspeling maar ik bedoel natuurlijk iets wezenlijk anders.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik vind dat je OK begint..... met een ik-boodschap.
Je eindigt met een stelling.... Het is zo! Da's jammer...... Of eh.... dat vind ik jammer.
Het zijn volgens mij in de meest letterlijke zin van het woord namelijk wel "verkeersregeltjes". Regels over hoe we met elkaar "verkeren".
Dus je bent blij met je nieuwe vrijheid om gevrijwaard te zijn van de nabijheid van een ander.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik had laatst een discussie met iemand die het vreselijke inbreuk vind dat ze niet met drie vriendinnen naast elkaar in de bioscoop kan zitten.
Als bioscoop en theater bezoek terug gaat naar hoe het was paar maanden geleden zit je arm aan arm met willekeurige vreemden. Plus dat de hele rij moet opstaan als jjj van je plek wil. Dat vind ik nou juist het minst prettige aspect van naar theater gaan, al die mensen in je personal space
Niet meer met 3 personen uit 3 verschillende huishoudens in je eigen auto mogen rijden? Geen vrienden en familie mogen uitnodigen in jouw eigen woning? Ik beschouw dit als inbreuk op de vrijheid.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er is altijd al een norm van afstand. Je hebt niet zomaar de vrijheid om je tegen iemand anders aan te duwen. Persoonlijke integriteit heet dat. Fatsoensnormen. Gewoonterecht.
Er zijn ook normen mbt de snelheid die je mag hanteren als je over de rijks- provincie- en gemeentewegen rijdt.
Wat maakt die 1,50 meter dan ineens zo bijzonder.
Ik zie de terrasjes net zo vol als een jaar geleden.
Wat is daar raar aan? Het is bijna de grootst denkbare inbreuk op persoonlijke vrijheden dat twee mensen niet meer binnen anderhalve meter van elkaar mogen komen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik hou niet van vreemden in mijn personal space idd.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dus je bent blij met je nieuwe vrijheid om gevrijwaard te zijn van de nabijheid van een ander.
Nu heb je de vrijheid om met je armen te zwaaien. Zo kun je het ook zien.
Mijn vriendin ook niet. Althans, dat denk ik. Daarom sla ik ook altijd iedere kerel die binnen een straal van twee meter van d'r komt keihard op zijn muil.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik hou niet van vreemden in mijn personal space idd.
Op een openbaar terrein kan een overheid regels stellen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan? Het is bijna de grootst denkbare inbreuk op persoonlijke vrijheden dat twee mensen niet meer binnen anderhalve meter van elkaar mogen komen.
Ik ben sowieso kritisch op deze langdurige coronaregels.. maar wat de overheid in openbare ruimte beslist is 1 ding. Maar op je privé terrein mag je toch uitnodigen wie je wilt, alleen als er echt geluidsoverlast mag je optreden. Maar het is niet de bedoeling dat je optreed op men zijn privéregels vanwege coronaregels.. ben je helemaal mal!quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Op een openbaar terrein kan een overheid regels stellen.
Volgens mij kan er achter de voordeur nog steeds heel veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |