abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193706041
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:21 schreef ZarB het volgende:
Ik zal wel een gebrek aan empathie hebben maar ik voel echt niks bij die heilige volksgezondheid. Mijn motivatie om me aan de regels te houden moet dan ook van heel ver komen.
*;
Ah, nog iemand die niet mee gaat in de massahysterie
Trouwen ? ^)
pi_193706105
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:24 schreef bluemoon23 het volgende:

Nee hoor, dat is geen glasharde leugen
Ja, OMT en RIVM geloven nog steeds in hun eigen mantra`s over 1,5m
Maar die hebben nu niet echt een indrukwekkend trackrecord hoor, als je Nederland vergelijkt met veel andere landen dan scoren we niet zo goed hoor
Dus omdat we niet zo goed scoren moeten we ook de 1.5 meter regel afschaffen om nog slechter te gaan scoren? 8)7

Of zoals Azië overal buiten mondkapjes dragen verplichten? :P
pi_193706442
Hoezo zouden we slechter scoren als we de 1,5m regel buiten afschaffen ?
Kun je onderbouwen dat er daardoor meer sterfgevallen komen ?
pi_193706810
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoezo zouden we slechter scoren als we de 1,5m regel buiten afschaffen ?
Kun je onderbouwen dat er daardoor meer sterfgevallen komen ?
Er is een ernstig vermoeden dat die voetbal wedstrijd in Italië een superspreading event was, bewijs maar dat dat vermoeden ongegrond is en die explosie van besmettingen uit alleen binnen locaties kwam.

https://www.wsj.com/artic(...)onavirus-11589977873
pi_193706883
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 00:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er is een ernstig vermoeden dat die voetbal wedstrijd in Italië een superspreading event was, bewijs maar dat dat vermoeden ongegrond is en die explosie van besmettingen uit alleen binnen locaties kwam.

De Hondt?
pi_193707052
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 00:20 schreef Basp1 het volgende:

Je bedoelt de voetbalwedstrijd waar ze in volgepakte OV naar toe gingen, en waar ze voor en na de wedstrijd naar volle horeca (binnen gezien de tijd van het jaar) gingen ?
Niet echt een geschikt argument om aan te geven dat mensen buiten besmet worden bij superspread events....
pi_193711277
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:30 schreef Ven1972 het volgende:
De rechter heeft bevestigd dat een demonstratie van VirusWaanzin.nl blijft verboden, dus hij stelt de gemeente Den Haag helaas in het gelijk. Volgens de rechter lijkt dit veel op een evenement wat het ook tot 1 september is verboden. Dus ik geef VirusWaanzin.nl heel weinig kans dat ze ook een proces tegen de Staat over opheffing van de maatregelen wint.
https://twitter.com/Teletekst/status/1274028943306305536/photo/1'
https://www.ad.nl/den-haa(...)gezondheid~a0084d8a/
Bronnen: Twitter en AD.nl
Inmiddels word er massaal opgeroepen om niet te komen protesteren, ik denk dat het morgen behoorlijk uit de hand gaat lopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 20 juni 2020 @ 14:37:05 #158
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193711911
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 13:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Inmiddels word er massaal opgeroepen om niet te komen protesteren, ik denk dat het morgen behoorlijk uit de hand gaat lopen.
Ja denk het ook, dan zal meteen einde worden voor actiegroep VirusWaanzin, dan gaat de politie hun arresteren en vervalt de rechtszaak van donderdag meteen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193716687
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:43 schreef Simmertje het volgende:
nooit meer de 3 kussen op kantoor wanneer je jarig bent juich ik extreem toe
metoo
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_193716752
quote:
Lol ,was de originele uitbraak daar ook al niet door een voetbalwedstrijd :D
pi_193717124
Ik heb hier ook geen grote problemen mee. Een beetje afstand bewaren vindt ik wel fijn. Voor mij hoeft al dat zoenen en hutje mutje niet. En handen wassen deed ik altijd al heel vaak. En hoesten of niezen deed ik ook al nooit in mijn handen. Dus voor mij verandert er niet zo veel :D.

En mensen handen schudden heb ik altijd vies gevonden. Je ziet mensen bij verjaardagen en recepties van het toilet komen zonder hun handen te wassen en ze schudden je daarna de hand om je gedag te zeggen. Nee dank je.

René van der Gijp zei het een aantal weken geleden zo mooi in een uitzending van Veronica Inside: het is net alsof we massaal van de 6e versnelling hebben teruggeschakeld naar de 2e versnelling. Het gehaaste en altijd maar meer meer meer is er vanaf. Als je mensen vroeg hoe gaat het met je was het vaste antwoord: “ja goed, druk”. Alsof druk zijn een graadmeter is (was) van of het goed gaat met je.

Als we allemaal wat meer de tijd nemen en elkaar wat ruimte geven (even letterijk een stapje terug doen als iemand je wil passeren op straat) dan kun je het virus prima de baas worden. Maar op social media zie ik dan weer foto’s voorbij komen van mensen die vrienden en vriendinnen weer opzoeken en zowat bij elkaar op schoot zitten. Hoe moeilijk is het nu echt om 1,5 meter afstand aan te houden? Ook tijdens het maken van die ene foto voor op Facebook of Instagram.

Neem dat 3e biertje nou niet op het terras waardoor je net iets te los wordt en de afstand niet meer aan kan houden. 2 Biertjes in het zonnetje is net zo fijn. Maak gebruik van de mogelijkheid die je letterlijk gegeven wordt en maak er geen misbruik van met alle risico’s van dien.

Als we ons daar allemaal aan zouden houden dan kan alles veel makkelijker en sneller van het slot en kan iedereen zijn winkel weer open gooien om geld te verdienen.
pi_193748931
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:28 schreef JanGroen het volgende:
Ik heb hier ook geen grote problemen mee. Een beetje afstand bewaren vindt ik wel fijn. Voor mij hoeft al dat zoenen en hutje mutje niet. En handen wassen deed ik altijd al heel vaak. En hoesten of niezen deed ik ook al nooit in mijn handen. Dus voor mij verandert er niet zo veel :D.

En mensen handen schudden heb ik altijd vies gevonden. Je ziet mensen bij verjaardagen en recepties van het toilet komen zonder hun handen te wassen en ze schudden je daarna de hand om je gedag te zeggen. Nee dank je.

René van der Gijp zei het een aantal weken geleden zo mooi in een uitzending van Veronica Inside: het is net alsof we massaal van de 6e versnelling hebben teruggeschakeld naar de 2e versnelling. Het gehaaste en altijd maar meer meer meer is er vanaf. Als je mensen vroeg hoe gaat het met je was het vaste antwoord: “ja goed, druk”. Alsof druk zijn een graadmeter is (was) van of het goed gaat met je.

Als we allemaal wat meer de tijd nemen en elkaar wat ruimte geven (even letterijk een stapje terug doen als iemand je wil passeren op straat) dan kun je het virus prima de baas worden. Maar op social media zie ik dan weer foto’s voorbij komen van mensen die vrienden en vriendinnen weer opzoeken en zowat bij elkaar op schoot zitten. Hoe moeilijk is het nu echt om 1,5 meter afstand aan te houden? Ook tijdens het maken van die ene foto voor op Facebook of Instagram.

Neem dat 3e biertje nou niet op het terras waardoor je net iets te los wordt en de afstand niet meer aan kan houden. 2 Biertjes in het zonnetje is net zo fijn. Maak gebruik van de mogelijkheid die je letterlijk gegeven wordt en maak er geen misbruik van met alle risico’s van dien.

Als we ons daar allemaal aan zouden houden dan kan alles veel makkelijker en sneller van het slot en kan iedereen zijn winkel weer open gooien om geld te verdienen.
Precies, wat ik trouwens raar vind is de stelling dat 1,5 meter afstand volgens sommigen een inbreuk is op de vrijheid. ???
Er is altijd al een norm van afstand. Je hebt niet zomaar de vrijheid om je tegen iemand anders aan te duwen. Persoonlijke integriteit heet dat. Fatsoensnormen. Gewoonterecht.
Er zijn ook normen mbt de snelheid die je mag hanteren als je over de rijks- provincie- en gemeentewegen rijdt.
Wat maakt die 1,50 meter dan ineens zo bijzonder.
Ik zie de terrasjes net zo vol als een jaar geleden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:36:34 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193749074
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:28 schreef JanGroen het volgende:
Neem dat 3e biertje nou niet op het terras waardoor je net iets te los wordt en de afstand niet meer aan kan houden. 2 Biertjes in het zonnetje is net zo fijn
Ik word altijd een beetje kriegelig wanneer iemand voor mij gaat willen bepalen dat twee biertjes net zo fijn is als drie biertjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193749077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Precies, wat ik trouwens raar vind is de stelling dat 1,5 meter afstand volgens sommigen een inbreuk is op de vrijheid. ???
Er is altijd al een norm van afstand. Je hebt niet zomaar de vrijheid om je tegen iemand anders aan te duwen. Persoonlijke integriteit heet dat. Fatsoensnormen. Gewoonterecht.
Er zijn ook normen mbt de snelheid die je mag hanteren als je over de rijks- provincie- en gemeentewegen rijdt.
Ik ervaar het als een inbreuk op mijn vrijheid. Je loopt potentieel de kans beboet te worden als je 'te dichtbij' iemand anders komt. Dat is van de zotte.

Dat anderen dat niet zo ervaren is goed mogelijk, maar dit komt dan met name omdat zij er geen hinder van ondervinden. Bijvoorbeeld niet werkzaam in één van de sectoren die door willekeur lam worden gelegd of nu met praktisch onuitoefenbaar werk zitten.

Dit gaat niet om verkeersregeltjes, dit gaat om een verandering in de meest fundamentele manieren van met elkaar omgaan.
I'll give you something to do
pi_193749438
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik ervaar .......

......
Dit gaat niet om verkeersregeltjes,
Ik vind dat je OK begint..... met een ik-boodschap.
Je eindigt met een stelling.... Het is zo! Da's jammer...... Of eh.... dat vind ik jammer.

Het zijn volgens mij in de meest letterlijke zin van het woord namelijk wel "verkeersregeltjes". Regels over hoe we met elkaar "verkeren".
pi_193749550
quote:

[..]

ik had laatst een discussie met iemand die het vreselijke inbreuk vind dat ze niet met drie vriendinnen naast elkaar in de bioscoop kan zitten.
Als bioscoop en theater bezoek terug gaat naar hoe het was paar maanden geleden zit je arm aan arm met willekeurige vreemden. Plus dat de hele rij moet opstaan als jjj van je plek wil. Dat vind ik nou juist het minst prettige aspect van naar theater gaan, al die mensen in je personal space :D
pi_193749574
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik vind dat je OK begint..... met een ik-boodschap.
Je eindigt met een stelling.... Het is zo! Da's jammer...... Of eh.... dat vind ik jammer.

Het zijn volgens mij in de meest letterlijke zin van het woord namelijk wel "verkeersregeltjes". Regels over hoe we met elkaar "verkeren".
Leuke woordspeling maar ik bedoel natuurlijk iets wezenlijk anders.

Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen deze nieuwe normaal lijken te omarmen. Zelfs al valt toevallig die 1,5 meter precies samen met je eigen fatsoensnormen rond afstand houden, dan kan je er niet onderuit dat dit voor veel anderen wel veel ongemak meebrengt.

En dit gaat niet over je niet aan de tijdelijke regels houden want dat probeer ik ook zoveel mogelijk. Dit gaat om het schijnbaar klakkeloos accepteren van abnormale maatregelen en vervolgens raar opkijken als mensen daar hun bedenkingen bij hebben. Ik en met mij velen zijn echt niet debiel ofzo.
pi_193749599
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik had laatst een discussie met iemand die het vreselijke inbreuk vind dat ze niet met drie vriendinnen naast elkaar in de bioscoop kan zitten.
Als bioscoop en theater bezoek terug gaat naar hoe het was paar maanden geleden zit je arm aan arm met willekeurige vreemden. Plus dat de hele rij moet opstaan als jjj van je plek wil. Dat vind ik nou juist het minst prettige aspect van naar theater gaan, al die mensen in je personal space :D
Dus je bent blij met je nieuwe vrijheid om gevrijwaard te zijn van de nabijheid van een ander.
Nu heb je de vrijheid om met je armen te zwaaien. Zo kun je het ook zien.
pi_193749707
quote:

[..]

Niet meer met 3 personen uit 3 verschillende huishoudens in je eigen auto mogen rijden? Geen vrienden en familie mogen uitnodigen in jouw eigen woning? Ik beschouw dit als inbreuk op de vrijheid.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:33:20 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193749713
quote:
Wat is daar raar aan? Het is bijna de grootst denkbare inbreuk op persoonlijke vrijheden dat twee mensen niet meer binnen anderhalve meter van elkaar mogen komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193749776
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dus je bent blij met je nieuwe vrijheid om gevrijwaard te zijn van de nabijheid van een ander.
Nu heb je de vrijheid om met je armen te zwaaien. Zo kun je het ook zien.
Ik hou niet van vreemden in mijn personal space idd. :D
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:41:15 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193749793
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik hou niet van vreemden in mijn personal space idd. :D
Mijn vriendin ook niet. Althans, dat denk ik. Daarom sla ik ook altijd iedere kerel die binnen een straal van twee meter van d'r komt keihard op zijn muil.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193749893
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan? Het is bijna de grootst denkbare inbreuk op persoonlijke vrijheden dat twee mensen niet meer binnen anderhalve meter van elkaar mogen komen.
Op een openbaar terrein kan een overheid regels stellen.
Volgens mij kan er achter de voordeur nog steeds heel veel.
pi_193749959
Ach, zie steeds vaker dat er meer mensen lak aan de regels hebben zoals je handen doen doet niet iedereen meer, het heeft toch geen zin. Net als winkelwagens zelf schoonmaken zie ik afnemen.

Mensen beginnen deze meuk een beetje zat te worden, 3 maanden terug oke prima even zo maar nu is het wel duidelijk wat wel en niet werkt.

Grootste fun vind ik mondkapjes (ofwel muilkorven) in het OV de helft doen ze af of half op op zitten er steeds aan.

Dan kan je beter helemaal niks op doen.

Zelf heb ik er deels ook gewoon lak aan zat laats met 3 maten in de auto, zei nog eigenlijk mag het niet zeiden ze rechten afpakken mag ook niet in 40 45 gebeurde dat ook, ergens hadden ze wel gelijk.

Steeds meer zijn het zat, kijk dat je elkaar beter even niet kan kussen en handen schudden kan ik me wat bij voorstellen maar als dictator gaan gedragen (overheid) gaat te ver.
Interessant he ?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:00:05 #175
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193750077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik ben sowieso kritisch op deze langdurige coronaregels.. maar wat de overheid in openbare ruimte beslist is 1 ding. Maar op je privé terrein mag je toch uitnodigen wie je wilt, alleen als er echt geluidsoverlast mag je optreden. Maar het is niet de bedoeling dat je optreed op men zijn privéregels vanwege coronaregels.. ben je helemaal mal!

Toen ik gisteren bij de MacDonalds lunchte zag ik ook 3 gasten aan een tafel, wel buiten. Ik weet niet of het 3 broers zijn maar het is überhaupt lastig te controleren.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193750143
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Jawel, maar die legt liever niet over drie weken het loodje omdat ze door een medebewoner met onvoorzichtige familie wordt besmet.
Onthoud 1 ding goed, mensen in bejaarde/verpleeg huizen waren al oud laatste fase in hun leven. Ofwel binnen een paar maanden tot enkele jaren toch dood dus of het erg is dat ze iets eerder dood gaan? Maar wel mogen genieten van hun bezoek en familie?

Of 2 jaar eenzaam wegrotten zelf de ventilator mag niet aan, zelfs je achterkleinkind niet mogen zien ruiken voelen? Niet naar volksdans niet mogen sjoelen?

Nee lekker eenzaam wegrotten en dan krijgt de familie te horen, mevr hendriks is overleden... maar we hebben haar al een jaar niet gezien dat doet pas verdriet.
Interessant he ?
pi_193750282
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:03 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Onthoud 1 ding goed, mensen in bejaarde/verpleeg huizen waren al oud laatste fase in hun leven. Ofwel binnen een paar maanden tot enkele jaren toch dood dus of het erg is dat ze iets eerder dood gaan? Maar wel mogen genieten van hun bezoek en familie?

Of 2 jaar eenzaam wegrotten zelf de ventilator mag niet aan, zelfs je achterkleinkind niet mogen zien ruiken voelen? Niet naar volksdans niet mogen sjoelen?

Nee lekker eenzaam wegrotten en dan krijgt de familie te horen, mevr hendriks is overleden... maar we hebben haar al een jaar niet gezien dat doet pas verdriet.
Dat ventilator issue gaat alleen over gezamenlijke ruimte, dat gaat sowieso niet over de eigen kamer
pi_193750389
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:11 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat ventilator issue gaat alleen over gezamenlijke ruimte, dat gaat sowieso niet over de eigen kamer
Ja en die dingen mogen wel aan staan in winkels en op terrasjes?
Interessant he ?
pi_193750408
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hoezo dit kruisverhoor? Waarom zou je überhaupt op een terras een ventilator neerzetten?
pi_193750442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Hoezo dit kruisverhoor? Waarom zou je überhaupt op een terras een ventilator neerzetten?
Een windje als het warm is, zie je vaak zat...

Waarom terrasverwarming? Je kan ook binnen zitten.

Daarom dus.
Interessant he ?
pi_193750471
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:21 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Een windje als het warm is, zie je vaak zat...

Waarom terrasverwarming? Je kan ook binnen zitten.

Daarom dus.
Ik snap je steeds minder.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:25:09 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193750485
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat klopt, de overheid kan bijvoorbeeld de regel stellen dat vrouwen voortaan alleen nog gesluierd de openbare ruimte mogen betreden, ook dat is gewoon een inperking van vrijheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193750539
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat klopt, de overheid kan bijvoorbeeld de regel stellen dat vrouwen voortaan alleen nog gesluierd de openbare ruimte mogen betreden, ook dat is gewoon een inperking van vrijheid.
Klopt. Maar dat doet ze (de overheid) dus niet.
Maar het klopt dat er kledingregels zijn voor bepaalde plekken.
Zo heb je naturistenstranden, waarbij je helemaal geen kleding aan hoeft. Voor alles daarbuiten gelden regels mbt lichaamsbedekking. Dus de grens met "gesluierd" is ook arbitrair en is niet plotseling een "beperking van de vrijheid"
pi_193750636
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]

ah, de ‘boerka wet’ moet ook afgeschaft worden dus.
Je weet hoop ik wel dat je stemrecht hebt he? En dat er een meerderheid in eerste en tweede kamer nodig is voordat ‘de overheid’ een wet kan invoeren
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:34:34 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193750640
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat doet ze (de overheid) dus niet.
Maar het klopt dat er kledingregels zijn voor bepaalde plekken.
Zo heb je naturistenstranden, waarbij je helemaal geen kleding aan hoeft. Voor alles daarbuiten gelden regels mbt lichaamsbedekking. Dus de grens met "gesluierd" is ook arbitrair en is niet plotseling een "beperking van de vrijheid"
O, jazeker wel. Ook de wetten met betrekking tot lichaamsbedekking zijn gewoon een vrijheidsbeperking, en een wat dubieuze. Echter, de wetgever maakt altijd een afweging tussen vrijheid en andere belangen zoals 'goede zeden' en veiligheid. Het inperken van vrijheden is soms ook best te billijken, maar men moet niet vergeten dat het weldegelijk inperkingen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 23-06-2020 12:50:36 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:35:17 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193750653
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ah, de ‘boerka wet’ moet ook afgeschaft worden dus.
Je weet hoop ik wel dat je stemrecht hebt he? En dat er een meerderheid in eerste en tweede kamer nodig is voordat ‘de overheid’ een wet kan invoeren
Ook de boerkawet is het beknotten van persoonlijke vrijheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_193750721
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

winkels vaak kort verblijf van klanten, terrassen buiten langer verblijf van klanten. Gemeenschappelijke ruimte, langdurig verblijf van bewoners binnen. Lijken me nogal wat verschillen tussen te zijn. :D
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:05:32 #188
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_193751050
Bange wezels in hier ugh.
pi_193751391
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:05 schreef laracroftonline het volgende:
Bange wezels in hier ugh.
Voor corona?

Er zijn ook zat mensen die niet "bang" zijn voor zichzelf, maar voor de kwetsbare personen om hen heen. Beetje verder kijken dan je neus lang is.
pi_193751456
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

O, jazeker wel. Ook de wetten met betrekking tot lichaamsbedekking zijn gewoon een vrijheidsbeperking, en een wat dubieuze. Echter, de wetgever maakt altijd een afweging tussen vrijheid en andere belangen zoals 'goede zeden' en veiligheid. Het inperken van vrijheden is soms ook best te billijken, maar men moet niet vergeten dat het weldegelijk inperkingen zijn.
Je kunt ook de vrijheid willen hebben niet geconfronteerd te worden met ontklede mensen. Om vrijheid te genieten zijn er regels nodig die weer vrijheidsbeperkend zijn. Als er vrijheid zou zijn om aan de linkerkant van de weg te rijden, ontneemt dat mijn vrijheid om veilig te reizen.
Als iemand de vrijheid wil hebben om keiharde muziek aan te hebben, ontneemt dat mijn vrijheid om te kunnen genieten van stilte. etc.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:21:02 #191
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_193752950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:29 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

Voor corona?

Er zijn ook zat mensen die niet "bang" zijn voor zichzelf, maar voor de kwetsbare personen om hen heen. Beetje verder kijken dan je neus lang is.
Om nou voor die kleine groep kwetsbare al deze regels in stand te houden gaat mij te ver en vele kunnen door dit beleid werkeloos worden of falliet.
pi_193755610
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:21 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Om nou voor die kleine groep kwetsbare al deze regels in stand te houden gaat mij te ver en vele kunnen door dit beleid werkeloos worden of falliet.
Precies, de kwetsbaren hou je binnen.
En mensen dat meer risico lopen (hele dikke mensen) verplicht afvallen.

Ben ook voorstander van smorgens tussen 8 en 11 alleen voor 65+ supermarkt, in de middag mix, na 16 00 tot sluiting onder 65.

Zelfde geld voor gewone winkels zwembad, pretpark enz.
Interessant he ?
pi_193756143
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:59 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Precies, de kwetsbaren hou je binnen.
En mensen dat meer risico lopen (hele dikke mensen) verplicht afvallen.

Ben ook voorstander van smorgens tussen 8 en 11 alleen voor 65+ supermarkt, in de middag mix, na 16 00 tot sluiting onder 65.

Zelfde geld voor gewone winkels zwembad, pretpark enz.
Eigenlijk is het ook apart dat je als kwetsbare de regels van hogerhand nodig zou hebben. Als ik in die groep zou vallen, dan zorgde ik er sowieso wel voor dat ik in quarantaine zou blijven volgens mijn eigen regels, ongeacht welke landelijke maatregelen dan ook. Daar moet je het serieus toch niet van af willen laten hangen? Die maatregelen zijn echt niet altijd een perfectie reflectie van de ernst en verspreiding van het virus.
  Moderator dinsdag 23 juni 2020 @ 18:36:47 #194
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193756217
Ik kan ook vrij goed dealen met hoe de situatie nu is.
Vond handen geven sws altijd wel een dingetje, je weet niet of diegene bij wijze van net flink aan zn kont heeft zitten krabben voordat ie jou een hand gaf :r
Dus prima dat dat nu niet meer hoeft haha.

Oh en voor de mensen die nog steeds denken dat alleen zwakke oudjes doodgaan aan Corona > https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2061560/
Medewerker van slechts 42 jaar :{
pi_193765606
Iemand van 42 overleden !!11!
Stop de persen !
Snel, maak de economie kapot voor het te laat is 8)7
pi_193771837
TS, dat het jou goed uitkomt, prima.

Ondernemers die geruïneerd worden zullen minder blij zijn met de beperkingen van onze burgerrechten en vrijheden door de overheid

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2020 18:59:24 ]
pi_193771932
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:31 schreef galantis het volgende:

[..]

Eigenlijk is het ook apart dat je als kwetsbare de regels van hogerhand nodig zou hebben. Als ik in die groep zou vallen, dan zorgde ik er sowieso wel voor dat ik in quarantaine zou blijven volgens mijn eigen regels, ongeacht welke landelijke maatregelen dan ook. Daar moet je het serieus toch niet van af willen laten hangen? Die maatregelen zijn echt niet altijd een perfectie reflectie van de ernst en verspreiding van het virus.
Je moet wel eerst de "do's" en "don'ts" weten natuurlijk. Hoe gedraagt zo'n virus zich. Het carnaval is doodleuk doorgegaan, en dat is waarschijnlijk letterlijk en figuurlijk de "dooddoener" geweest. Want het virus is min of meer blijven hangen in Oost-Brabant en Noord-Limburg. En in de bijbelbelt waar de gereformeerden uit volle borst "Prijsssjjsjsjsjsjt den Heere" zaten te zingen. Onderwijl allerlei aerosollen uit te spugen.
Maar dat moet je wel eerst weten.
pi_193771971
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:58 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
TS, dat het jou goed uitkomt, prima.

Ondernemers die geruïneerd worden zullen minder blij zijn met de beperkingen van onze burgerrechten en vrijheden door de overheid
Als er een tweede golf komt is de economie ook geruïneerd. Je kunt ook moeilijk sigaretten blijven roken om geen werkloosheid in de tabaksindustrie te voorkomen.
pi_193776993
Hoezo is de economie geruineerd bij een tweede golf ?
Waar is dat op gebaseerd ?
pi_193777676
Uitgaansleven op 1.50m dat gaat nog, winkelen op 1.50m ook geen probleem, werken op 1.50m kan nog prima. Maar liefde op 1.50m absoluut niet. Het is dus wie je het vraagt. Ben je getrouwd, geen probleem, ben je alleen, absoluut een probleem. Met andere woorden, 1.50m is discriminatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')