abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 23:09:05 #101
249559 crew  Lavenderr
pi_193678617
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 22:47 schreef _serial_ het volgende:
Wat is jullie gedachte over de 1,5 meter in de buitenruimte?
Kan deze bijvoorbeeld over 1 maand afgeschaft worden ? Of moeten we die vasthouden (zoals de overheid vermoedelijk wil) tot ruim in 2021

Dat zou de boel pas echt vereenvoudigen, zonder de regels voor de binnenruimte overboord te gooien.
Als zoveel mensen op de Dam die regel al hebben overtreden zonder daarvoor gestraft te zijn, waarom zouden andere mensen zich daar wel aan moeten houden? Dat is toch volkomen onlogisch en ook oneerlijk.
En dat handhaven tot in ruim 2021 is gewoon ridicuul.
pi_193678815
quote:
Kan deze bijvoorbeeld over 1 maand afgeschaft worden ? Of moeten we die vasthouden (zoals de overheid vermoedelijk wil) tot ruim in 2021

Dat zou de boel pas echt vereenvoudigen, zonder de regels voor de binnenruimte overboord te gooien.
Met wat mazzel gaat het voor buiten van regel naar advies. Dat sluit ook veel meer aan bij de huidige praktijk.
pi_193678830
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als zoveel mensen op de Dam die regel al hebben overtreden zonder daarvoor gestraft te zijn, waarom zouden andere mensen zich daar wel aan moeten houden? Dat is toch volkomen onlogisch en ook oneerlijk.
En dat handhaven tot in ruim 2021 is gewoon ridicuul.
Dit klinkt bijna alsof je er van baalt dat er geen Dam-uitbraak heeft plaatsgevonden...
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 23:35:18 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_193678967
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit klinkt bijna alsof je er van baalt dat er geen Dam-uitbraak heeft plaatsgevonden...
Nou dat heb je dan verkeerd begrepen want dat bedoel ik vanzelfsprekend helemaal niet. Het gaat er mij om dat de regels blijkbaar niet voor iedereen gelden. En dat klopt niet.
pi_193679210
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Met wat mazzel gaat het voor buiten van regel naar advies. Dat sluit ook veel meer aan bij de huidige praktijk.
Dat zou in ieder geval zo moeten zijn voor vrienden en familie zeg maar. Ik kan me voorstellen dat je voor echt grootschalige en/of (semi-)professioneel georganiseerde samenkomsten andere regels laat gelden.
zie email 27 oktober
pi_193679253
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou in ieder geval zo moeten zijn voor vrienden en familie zeg maar. Ik kan me voorstellen dat je voor echt grootschalige en/of (semi-)professioneel georganiseerde samenkomsten andere regels laat gelden.
Ja maar ook daar moet je een keer vanaf als de situatie het toelaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193679334
Inmiddels 657 besmettingen in Duits slachthuis, 7000 mensen in quarantaine.

https://nos.nl/artikel/23(...)-in-quarantaine.html
pi_193679747
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:25 schreef Za het volgende:

Duitsland is sinds dinsdag in één dag tijd gestegen naar +1400 besmettingen. Bron: Worldometer.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

[ Bericht 9% gewijzigd door Geenfrietmaarpatat op 18-06-2020 02:18:12 ]
Leipe shit ouwe
  donderdag 18 juni 2020 @ 02:37:59 #109
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193679777
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 02:13 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Duitsland is sinds dinsdag in één dag tijd gestegen naar +1400 besmettingen. Bron: Worldometer.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
wtf?
  donderdag 18 juni 2020 @ 02:51:08 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193679796
Dallas Woman Tests Positive for Coronavirus Again After 4 Months

https://www.reddit.com/r/(...)r_coronavirus_again/

In McKee's case, her doctors believe that the virus simply went dormant after her first bout of illness, a theory backed by Dr. Benjamin Neuman, a virologist and the head of the biology department at Texas A&M University-Texarkana.

Neuman told Healthline that he believes a second positive test is not necessarily a reactivation of the virus but rather a resurgence.

The virologist thinks people are probably “being discharged with some virus still in them, and then the disease returns.”
  donderdag 18 juni 2020 @ 07:15:28 #111
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193680257
quote:

Of je het er nu mee eens bent of niet hè, maar het is toch naïef om te denken dat de anderhalve meter samenleving op korte termijn wordt afgeschaft?

Rutte, Grapperhaus, de Jonge, Bruls, van Dissel en iedereen die er beslissingen over mag nemen herhalen bij iedere gelegenheid dat afstand houden de basis van het coronabeleid is. Er ligt een wet op de plank waar in staat dat het nog een jaar zo blijft. Waarom dan toch blijven posten dat het misschien binnenkort wel wordt afgeschaft?

De overheid is niet bereid om beslissingen te nemen die potentieel duizenden doden tot gevolg hebben, en dat is ook vrij logisch.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 18 juni 2020 @ 07:16:27 #112
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193680264
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:25 schreef Za het volgende:

Ruim twee derde van alle afgenomen tests is positief. Absurd veel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193680380
Slachthuizen :')
  donderdag 18 juni 2020 @ 07:54:36 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193680390
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juni 2020 07:50 schreef 1Noek1 het volgende:
Slachthuizen :')
Lekker over mijn speklapjes niesen :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_193680401
Maar hey, er zijn nog panden gesloten maar slachthuizen (eckt eckt een probleem) blijven open.
Zo essentieel is het niet. Of ga je vlees bij een boer kopen. Eentje waarvan de RIVM dierenartsen niet mee staan te meppen op een beest.
pi_193680445
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 07:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Of je het er nu mee eens bent of niet hè, maar het is toch naïef om te denken dat de anderhalve meter samenleving op korte termijn wordt afgeschaft?

Rutte, Grapperhaus, de Jonge, Bruls, van Dissel en iedereen die er beslissingen over mag nemen herhalen bij iedere gelegenheid dat afstand houden de basis van het coronabeleid is. Er ligt een wet op de plank waar in staat dat het nog een jaar zo blijft. Waarom dan toch blijven posten dat het misschien binnenkort wel wordt afgeschaft?

De overheid is niet bereid om beslissingen te nemen die potentieel duizenden doden tot gevolg hebben, en dat is ook vrij logisch.
Als niemand zich er aan houdt maakt die wet ook geen verschil hoor. Mijn privé en werk omgeving zullen best een redelijke doorsnee zijn van Nederland. Afstand? Nee....Op het werk worden zelfs weer handen geschud.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2020 08:10:06 ]
pi_193680464
Dit slaat ook helemaal nergens op :D

Hezemans moet personeel Eindhovense kartingbaan ontslaan

https://www.ed.nl/eindhov(...)n-ontslaan~a7d2cde4/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 18 juni 2020 @ 08:19:45 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193680479
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:14 schreef RipCity het volgende:

eindhoven de gekste
pi_193680915
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou dat heb je dan verkeerd begrepen want dat bedoel ik vanzelfsprekend helemaal niet. Het gaat er mij om dat de regels blijkbaar niet voor iedereen gelden. En dat klopt niet.
Klopt inderdaad. Die regel moet voor iedereen gelden en nu ook nog.
Dat ze hier defout in zijn gegaan betekent niet dat anderen de regel niet meer hoeven te volgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 18-06-2020 09:34:44 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193680935
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:09 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Als niemand zich er aan houdt maakt die wet ook geen verschil hoor. Mijn privé en werk omgeving zullen best een redelijke doorsnee zijn van Nederland. Afstand? Nee....Op het werk worden zelfs weer handen geschud.
Hier is handenschudden een waarschuwing in je dossier.
Afstand houden is nog steeds een vereiste en als uk buitenkom en in een winkel houdt men echt tot het ridicule de afstand van 1,5 meter. Sommige mensen zijn er echt lenig in.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193680961
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 07:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat heet wensdenken bij sommigen. Gelukkig hebben een minderheid van de mensen dit als ik dit zie in mijn omgeving en op het werk.
pi_193681370
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hier is handenschudden een waarschuwing in je dossier.
Afstand houden is nog steeds een vereiste en als uk buitenkom en in een winkel houdt men echt tot het ridicule de afstand van 1,5 meter. Sommige mensen zijn er echt lenig in.
Dan leef je echt in een compleet andere wereld (of op z'n minst omgeving) dan ik :D
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 10:10:31 #123
5428 crew  miss_sly
pi_193681407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:07 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dan leef je echt in een compleet andere wereld (of op z'n minst omgeving) dan ik :D
We ervaren en zien natuurlijk ook allemaal andere dingen. Dat is logisch.
Als ik hier lees dat 'niemand zich meer aan die 1,5 meter houdt' dan vraag ik me ook af waar die mensen dat dan zien. Ik ervaar juist dat heel veel mensen dat nog wél doen en sommigen niet.

Misschien zit er ook wel een stukje confirmation bias in? Dat ik me wat voorzichtiger voel en dat dus bij anderen ook zie, en dat jij (bijvoorbeeld) dat minder hebt en dus ook meer ziet dat anderen er hetzelfde in staan als jij?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193681513
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We ervaren en zien natuurlijk ook allemaal andere dingen. Dat is logisch.
Als ik hier lees dat 'niemand zich meer aan die 1,5 meter houdt' dan vraag ik me ook af waar die mensen dat dan zien. Ik ervaar juist dat heel veel mensen dat nog wél doen en sommigen niet.

Misschien zit er ook wel een stukje confirmation bias in? Dat ik me wat voorzichtiger voel en dat dus bij anderen ook zie, en dat jij (bijvoorbeeld) dat minder hebt en dus ook meer ziet dat anderen er hetzelfde in staan als jij?
Zou kunnen....Kijk, familie en vrienden staan er allemaal vrijwel het zelfde in. Misschien dat het ook komt dat je vrienden hebt die een soort van hetzelfde denken over zaken, in het algemeen. Maar ook mensen buiten 'mijn cirkel' zie ik hier zich niet strikt aan de regels houden. Maar misschien valt het me gewoon niet meer op dat er mensen zijn die zich er wel aan houden....Zou kunnen....

Neemt niet weg dat de mensen die zich er nu inderdaad niet meer strikt aan houden dat opeens wel gaan doen als de noodwet een wet wordt.
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:30:14 #125
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193681659
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:14 schreef RipCity het volgende:

Complete willekeur in de uitleg van regels, het is maar net welke ambtenaar naar de situatie kijkt.

Die noodwet gaat daar niets aan veranderen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')