De moesel, zwarte woud, sauerland, regio Bayern. Zomaar wat mooie gebiedenquote:Op woensdag 17 juni 2020 14:16 schreef Anneloos het volgende:
Ik ben opzoek naar tips voor mooie gebieden/plaatsen in Duitsland voor een weekje vakantie in juli.
Ik zat dus te kijken naar de moesel, maar dat lijkt me dus een mega gebied.. specifieke plaatsnamen of dingen die ik moet zien?quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:18 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
De moesel, zwarte woud, sauerland, regio Bayern. Zomaar wat mooie gebieden
Bergen, heuvels, water dat komt wel overeen. Hoeft niet perse een grote stad te zijn. Natuur, semi-actief doen. Gewoon kunnen genieten van de natuur.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:20 schreef Gripper het volgende:
Wat wil je? Bergen? Heuvels? Bos? Water? Grote stad? Luieren of actief doen?
Oeh! I love that! Ik ga eens kijkenquote:Op woensdag 17 juni 2020 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
Als je van natuur en oude huisjes houdt kan ik Monschau aanranden.
in het Schwarzwald heb je dat allemaal wel, ook wat mooie meren. Ik vond het rondom de Feldberg erg mooi. Freiburg is een leuke, best hippe en niet zo grote stad. Leuke kroegjes!quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:25 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Bergen, heuvels, water dat komt wel overeen. Hoeft niet perse een grote stad te zijn. Natuur, semi-actief doen. Gewoon kunnen genieten van de natuur.
Kom richting Nürnberg, daar ben ik volgende maand ook op vakantiequote:Op woensdag 17 juni 2020 14:25 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Oeh! I love that! Ik ga eens kijken
Prachtig daar, we zijn er een paar jaar geleden weer eens geweest,toen in de herfstvakantie en dat was nog mooier met al die herfstkleuren. Ik durf alleen die druipsteengrotten in Attendorn echt niet meer in, als kind werd ik gedwongen, narigheid.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:59 schreef Rene het volgende:
Sauerland, vroeger met mn ouders naar regio biggesee geweest. Regio Olpe/attendorn. Kan me herinneren dat dat wel leuk was.
Daar ben je wel een beetje vroeg dan, je moet natuurlijk in grofweg januari in Königssee zijn als de World Cups skeleton, rodelen en bobsleeën er zijnquote:Op woensdag 17 juni 2020 15:08 schreef dimmak het volgende:
Königssee en het daaraan liggende Obersee is ook machtig mooi om een dag te wandelen.Boek een hotel in Königsee, sta vroeg op, maak met de boot de oversteek en wandel rondom Obersee.
[ afbeelding ]
kweenie of "aanranden" nou zo'n goed idee is hoorquote:Op woensdag 17 juni 2020 14:19 schreef Harvest89 het volgende:
Als je van natuur en oude huisjes houdt kan ik Monschau aanranden.
Oepsquote:Op woensdag 17 juni 2020 15:23 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
kweenie of "aanranden" nou zo'n goed idee is hoor
Allgauquote:Op woensdag 17 juni 2020 14:25 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Bergen, heuvels, water dat komt wel overeen. Hoeft niet perse een grote stad te zijn. Natuur, semi-actief doen. Gewoon kunnen genieten van de natuur.
Haha, in het zwarte woud ben ik wel bekend. Ex had daar familie dus kwamen er regelmatig ook zo in Freiburg. Ook weer zo wat om nieuwe vriend daar naar toe te nemenquote:Op woensdag 17 juni 2020 14:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
in het Schwarzwald heb je dat allemaal wel, ook wat mooie meren. Ik vond het rondom de Feldberg erg mooi. Freiburg is een leuke, best hippe en niet zo grote stad. Leuke kroegjes!
Van daaruit is het ook niet erg ver naar de Bodensee, de watervallen van Schaffhausen (bron vd Rijn) en zelfs Zwitserland.
Wauwquote:Op woensdag 17 juni 2020 15:36 schreef De_Hertog het volgende:
Harz is ook altijd wel mooi. Mooie vakwerk-steden als Quedlinburg, Wernigerode en Goslar. Bergen, mooie rivierdalen en meren. En nog een stukje 'Duits-Duitse grens' voor de wat recentere geschiedenis.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duitsland is dan ook een groot land met veel mooie plekjesquote:
Is ook vrij groot. Ik vond Koblenz een leuke plaats en burg-eltz is geweldig om te bezoeken!quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:23 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ik zat dus te kijken naar de moesel, maar dat lijkt me dus een mega gebied.. specifieke plaatsnamen of dingen die ik moet zien?
Haha trio?quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:52 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Kom richting Nürnberg, daar ben ik volgende maand ook op vakantie
Ja, geloof ik ook wel! Denk dat ik al meer uit het topic heb kunnen halen dan gedacht! Ik heb echt al super leuke plekken gezien waar we heen kunnen!quote:Op woensdag 17 juni 2020 21:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Even serieus, het hele Moezeldal is toeristisch goed ontwikkeld. Aan beide uiteinden een grote historische stad (Koblenz en vooral Trier). Daar kan weinig misgaan als je er naartoe gaat.
Oudste stad van Duitsland toch?quote:
Daar moest ik aan denken, daar wil ik altijd al eens heen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:23 schreef MissRelin het volgende:
Ik zit nu op 5 km van Schloss Neuschwanstein
Leuk voor een weekend maar met een week moet je verder Duitsland in trekken.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:59 schreef Rene het volgende:
Sauerland, vroeger met mn ouders naar regio biggesee geweest. Regio Olpe/attendorn. Kan me herinneren dat dat wel leuk was.
Je kan gratis tot het kasteel komen en de uitkijkpunten meepakken, wil je het kasteel van binnen zien, dan kost het geld. Nu met de Corona zijn de tours beperkt qua aantal deelnemers, dus nadat wij last minute besloten om te gaan, waren er natuurlijk al geen tickets meer te krijgen. Maar van de buitenkant is het ook heel erg gaaf. Sowieso is er in de omgeving meer dan genoeg te doen om je te kunnen vermaken!quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:25 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar moest ik aan denken, daar wil ik altijd al eens heen.
Kun je daar ook echt in of op?
+1quote:Op woensdag 17 juni 2020 18:18 schreef Hamzoef het volgende:
Als je bereid bent een eind te rijden, dan de Sächsische Schweiz. Fantastisch gebied , en de stad Dresden is ook zeker een bezoekje waard. Lekker varen op de Elbe is ook leuk.
Dat is super. Ik weet niet waar je van houdt, maar voordat je naar Weimar gaat zou ik ook paar uurtjes Erfurt meepakken. Hele leuke oude binnenstad en Domplatz. Afhankelijk van hoe je naar Weimar rijdt, kom je er ook langs.quote:Op maandag 13 juli 2020 16:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Wij gaan naar het oosten van Duitsland binnenkort. Via Weimar (2 nachten) naar Saksisch Zwitserland (een week) en dan via Praag en Bayreuth/Bamberg (5 nachten) terug.
Is ook leuk ja. Die ruïne met wolven in Kassel ook.quote:Op maandag 13 juli 2020 19:32 schreef zatoichi het volgende:
Ik ga regelmatig naar de Vulkaneifel, vlakbij Moezel en ook Bitburg wat al genoemd is. Specifiek rondom Daun.
Lekker, goed getapt bier, en goed eten. Op bezoek bij een lokale wijnboer om te proeven en voor een jaar wijn inslaan (Riesling spätlase). Heerlijk.
Verder is de natuur ook mooi. Gecultiveerd rondom de moezel maar lekker ongerept verder de eifel in.
quote:Op woensdag 17 juni 2020 15:23 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
kweenie of "aanranden" nou zo'n goed idee is hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |