quote:Met de nieuwe dagelijkse talkshow Op1 begint de NPO 2020 met een frisse blik. Duiding van actualiteit en reflectie op de waan van de dag blijven een belangrijke plaats innemen op NPO 1. Wisselende duo’s ontvangen vanaf maandag 6 januari elke werkdag live rond 22.30 uur gasten die het gesprek van de dag beheersen, van kunst tot politiek, van sport tot entertainment.
Op1 is een gezamenlijke productie van verschillende omroepen. De presentatie is in handen van onder anderen Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra, Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen en Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg.
Met roulerende duo’s van verschillende afzenders onderstreept Op1 de veelzijdigheid van de NPO. Een herkenbaar programma met elke dag dezelfde vorm, en een wisselende signatuur. Dit nieuwe concept is een etalage van de vakkundigheid die de publieke omroep in huis heeft. Op1 wordt gepresenteerd door zeer ervaren krachten en aanstormend talent.
Op1 is een samenwerking tussen programmamakers van de deelnemende omroepen en de redactie van PAUW. Jeroen Pauw is zelf nauw betrokken bij het opzetten van de nieuwe talkshow en zal in een latere fase ook het programma gaan presenteren. Daarnaast wil hij ook andere programma’s voor de NPO gaan maken.
De duo's:
• Maandag: Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra (BNNVARA)
• Dinsdag: Giovanca Ostiana & Tijs van den Brink (EO)
• Woensdag: Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen (Omroep MAX)
• Donderdag: Welmoed Sijtsma & Sander Schimmelpenninck (WNL)
• Vrijdag: Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg (BNNVARA)
https://op1npo.nl/
https://twitter.com/op1npo
quote:Vijftien burgemeesters vragen het kabinet in een manifest om 1,25 miljard euro voor hun kwetsbare wijken. Door de coronacrisis is er sprake van een exponentiële groei van problemen in die achterstandswijken op het gebied van armoede, onderwijs, werkloosheid, huiselijk geweld en ondermijnende criminaliteit. Ook Emile Roemer, burgemeester van Heerlen, roept de regering op om extra te investeren in deze kwetsbare gebieden.
Een ongekende economische krimp met 6 procent door de coronacrisis, werd vandaag bekend. Hoogleraar financiële markten Arnoud Boot praat bij Op1 over de gevolgen. Moet ons economisch systeem niet op de schop? Dat beweren journalisten Sander Heijne en Hendrik Noten in hun boek Fantoomgroei. Daarin zeggen zij dat onze economie al ontspoorde vóór de uitbraak van het coronavirus. Want waarom maken bedrijven mega-winsten, maar zien burgers dat niet terug in onze portemonnee?
Lucie Horsch is pas twintig jaar oud, maar al jaren een rijzende ster binnen de klassieke muziek. En dat met een bijzonder instrument: de blokfluit. Op haar dertiende won ze het Prinses Christina Concours, ze ontving een Edison voor haar debuutalbum, en vorige week nam ze de prestigieuze Nederlandse Muziekprijs in ontvangst. En als kers op de taart debuteerde ze afgelopen weekend als solist bij Het Concertgebouworkest, onder toeziend oog van Dominic Seldis, jurylid van het tv-programma Maestro, maar vooral contrabassist van datzelfde orkest.
In ieder geval Jan Mulder.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:56 schreef BasEnAad het volgende:
Wie zitten er bij Barend en Van Dorp vanavond?
Een RCT met best overtuigende resultaten, leek het.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:26 schreef svann het volgende:
Dus niets nieuws eigenlijk.
Johnson heeft positief nieuws nodig, desnoods maak je het.
Ik heb liever mijn salaris dan dat van een verpleegkundige met een gratis applausje erbij.quote:
quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:30 schreef svann het volgende:
[..]
Krijg jij geen applaus op je bankrekening?
De heiden natuurlijk. Als je die niet redt moet hij eeuwig branden in de hel. Gelovigen staan achteraan.quote:
Volgens mij wil een groot deel van die mensen zelf ook niet meer zo'n zware behandeling ondergaan...quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:34 schreef Van_Poppel het volgende:
De categorie 80+ telt blijkbaar helemaal niet meer mee
Niet als ze tussen jou en je opa moeten kiezen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:34 schreef Van_Poppel het volgende:
De categorie 80+ telt blijkbaar helemaal niet meer mee
Dat ook.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:35 schreef alors het volgende:
Volgens mij wil een groot deel van die mensen zelf ook niet meer zo'n zware behandeling ondergaan...
Klopt, maar ik ben wel bang dat mensen op leeftijd een beetje in die richting worden geduwd.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:35 schreef alors het volgende:
[..]
Volgens mij wil een groot deel van die mensen zelf ook niet meer zo'n zware behandeling ondergaan...
Dat gebeurde toch al met die proactieve telefoontjes van huisartsen?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ben wel bang dat mensen op leeftijd een beetje in die richting worden geduwd.
bij nader inzien denk ik dat alleen Windows opnieuw installeren gaat helpenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hoe gaat dat in zijn werk dan? #dtv
Yep, wat mij betreft is dat toch een hellend vlak.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:41 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Dat gebeurde toch al met die proactieve telefoontjes van huisartsen?
Ik vind dat Gommers het heel goed uit legt. En er zijn een aantal stappen voor. Het gaat er om als er geen enkel onderscheid meer mogelijk is op medische criteria en er sprake is van een crisis hoe je dan keuzes maakt.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, wat mij betreft is dat toch een hellend vlak.
Tja, je hebt ook mensen met tien ernstige kwalen die niet in willen zien dat ze geen kans maken.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:41 schreef BlackNero het volgende:
Dat gebeurde toch al met die proactieve telefoontjes van huisartsen?
Lol, waar woon jij? Ik zie alleen maar oudjes op de terrassen. Sowieso gingen hier de oudjes massaal naar buiten en erop uit de afgelopen maanden.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:44 schreef Jemoederniet het volgende:
Waarom zouden ouderen het moeten gunnen aan de jonge generatie, terwijl de ouderen al maanden opgesloten zitten en jongeren inmiddels weer massaal terrasjes pikken en protesteren voor BLM.
Er lopen inderdaad discussies door elkaar want dit is ‘gewoon’ medische beoordeling en nog geen crisis triagequote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:45 schreef svann het volgende:
[..]
Tja, je hebt ook mensen met tien ernstige kwalen die niet in willen zien dat ze geen kans maken.
Dit dus.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:47 schreef BlackNero het volgende:
Beau heeft Aboutaleb over precies hetzelfde onderwerp.
Mandquote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:49 schreef alors het volgende:
We mogen niet selecteren op leeftijd, niet met dit en ook niet toen er tijdens het begin van de lockdown werd geopteerd voor wat meer beperkingen of specifieker advies gericht op ouderen.
Nee, dat was allemaal leeftijdsdiscriminatie want ze waren zo fit en gezond als een 30-jarige. Nu komst straks dat vaccin en mark my words, want ze beginnen nu al, nu moeten ze straks natuurlijk wel vooraan staan gezien hun leeftijdboomers
Die struggles verzieken niet alleen hun leven en de toekomst van hun kinderen, maar ook de vrede in de maatschappij.quote:
En overal in het land sluiting van industrieën en minder geschoold werk.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:52 schreef Jemoederniet het volgende:
Na de sluiting van de steenkoolmijnen (waardoor Nederland zich na de oorlog weer heeft kunnen opbouwen) is er nooit meer echt geïnvesteerd in Zuid-Limburg. Beetje aan z'n lot overgelaten.
Uitgezogen en weggeworpen, net als Groningen.
Maar ja heel ver weg van de randstad, dus weinig aandacht in de media en politiek.
Groningen heeft de DUO gekregen. Bovendien was dat geen genocide ofzo, ze moeten zich niet zo aanstellen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:52 schreef Jemoederniet het volgende:
Na de sluiting van de steenkoolmijnen (waardoor Nederland zich na de oorlog weer heeft kunnen opbouwen) is er nooit meer echt geïnvesteerd in Zuid-Limburg. Beetje aan z'n lot overgelaten.
Uitgezogen en weggeworpen, net als Groningen.
Maar ja heel ver weg van de randstad, dus weinig aandacht in de media en politiek.
Zorgen dat we in nederland weer meer maak-industrie krijgen en niet alles naar China, India of Oost-Europa verplaatsen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:55 schreef monkyyy het volgende:
Nou, wat geld erheen en hopelijk is het dan voor altijd opgelost.
Het CDA moest natuurlijk ook even electoraal scoren, anders heb je huichelhenkie weer in elke talkshow zitten.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 22:49 schreef alors het volgende:
We mogen niet selecteren op leeftijd, niet met dit en ook niet toen er tijdens het begin van de lockdown werd geopteerd voor wat meer beperkingen of specifieker advies gericht op ouderen.
Nee, dat was allemaal leeftijdsdiscriminatie want ze waren zo fit en gezond als een 30-jarige. Nu komst straks dat vaccin en mark my words, want ze beginnen nu al, nu moeten ze straks natuurlijk wel vooraan staan gezien hun leeftijdboomers
De top-inkomens zijn steeds topzwaarder geworden.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 23:02 schreef Ronald het volgende:
De staat moet gewoon steeds meer onrendabelen onderhouden, dat heeft een prijskaartje
Was dat jemoederniet?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 23:07 schreef Jemoederniet het volgende:
De Vogelbuurt in Noord, mijn werk zat daar vlakbij en heb vaak overnacht in het enige "hotel" in die buurt. Echt een trieste boel daar. Lopen ook veel zwakzinnigen rond. Ik zag soms een oudere mevrouw in een luier over straat kruipen.
Skid row Amsterdam dus.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 23:07 schreef Jemoederniet het volgende:
De Vogelbuurt in Noord, mijn werk zat daar vlakbij en heb vaak overnacht in het enige "hotel" in die buurt. Echt een trieste boel daar. Lopen ook veel zwakzinnigen rond. Ik zag soms een oudere mevrouw in een luier over straat kruipen.
Oh daar is niets links aan hoor. Wat hij vooral roept is de de markt het hoort op te lossen. Als hij nou voor concreet overheidsingrijpen zou pleiten is het wat anders. Maar hij was vast te druk met het regelen van belastingvoordelen voor Unilever.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 23:10 schreef Jemoederniet het volgende:
Zo links heb ik Rutte nooit gehoord.
6:12quote:Op dinsdag 16 juni 2020 23:19 schreef dvdfreak het volgende:
ik dat we blokfluit grappen zouden krijgen
quote:Ernst Kuipers, voorzitter Raad van Bestuur Erasmus MC.
Tenniscommentator Marcella Mesker en tennisser Robin Haase.
Actrices Tanja Jess en Jasmine Sendar.
Weduwe van Marc de Hond, Remona Fransen-de Hond en Brian de Hond, broer van Marc.
zou je haar geven?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:22 schreef Scuidward het volgende:
Tanja heeft ook een paar headlines gelezen vlak voor de uitzending.
ik denk dat Charly weinig klaarspeelt onder de lakens.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:25 schreef superniger het volgende:
[..]
Lekker in het kwakje van Charly Luske roeren.
quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:25 schreef superniger het volgende:
[..]
Lekker in het kwakje van Charly Luske Ludo Sanders roeren.
Maar er zijn dus ook aardige Sylvana's.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:28 schreef matthijst het volgende:
Sylvana kwam zo op tv toch, 20 jaar geleden.
Zeker, maar volgens haar kon dat niet, 20 jaar geleden met dit haar.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:29 schreef svann het volgende:
[..]
Maar er zijn dus ook aardige Sylvana's.
Dat je het weet.
Dit is al een bonus-onderwerp na covid.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn er nog andere onderwepen of hoe zit dat.
Met dank aan media als dit jaquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:31 schreef RensAjacied het volgende:
We gaan echt naar een nieuwe zuilenmaatschappij bah.
Welke politieke partij je steunt, welke kleur je hebt etc. is weer belangrijk aan het worden.
Fucking polarisatie .
Ze wakkeren alleen maar aan dat men racisme moe wordtquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:31 schreef svann het volgende:
[..]
Dit is al een bonus-onderwerp na covid.
Als ik in Azië loop wil de lokale bevolking ook met mij op de foto omdat ze soms nog nooit iemand van 2.03 m hebben gezien. Vind ik ook niet altijd leuk dat mensen ongevraagd hun kinderen tegen mij aan duwen om een foto te maken.quote:
Ga eens opzoek naar de racist in jou!quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ze wakkeren alleen maar aan dat men racisme moe wordt
Maar jij woont daar toch niet?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:34 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Als ik in Azië loop wil de lokale bevolking ook met mij op de foto omdat ze soms nog nooit iemand van 2.03 m hebben gezien. Vind ik ook niet altijd leuk dat mensen ongevraagd hun kinderen tegen mij aan duwen om een foto te maken.
Dat is toch ook door uiterlijke kenmerken? Wat een opruiende televisie dit man.
In mijn linkerteenquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:35 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Ga eens opzoek naar de racist in jou!
yes.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:35 schreef SecretStoryWous het volgende:
Tanja Yes, het gezicht van deugend Nederland
zou je Yasmine doen?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:36 schreef Mani89 het volgende:
Als ik daar aan tafel "blank" zou zeggen, zou Tanja Jess dan spontaan in brand vliegen?
We kunnen het proberenquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:36 schreef Mani89 het volgende:
Als ik daar aan tafel "blank" zou zeggen, zou Tanja Jess dan spontaan in brand vliegen?
Pics aubquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:36 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb me vroeger als puber wel eens afgerukt op de playboy foto's van Tanja.
Zou je dat nu ook doen als Carrie erin staat?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:36 schreef Mani89 het volgende:
Kleine tietjes, weet ik nadat ik 20 jaar geleden Volle Maan heb gekeken.quote:
Is ze daar bekend van?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:36 schreef Mani89 het volgende:
Nee ze is bekend omdat Ludo haar in een ravijn heeft laten donderen.quote:
Speciaal voor jou ingelogd om deze te plaatsen:quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:31 schreef FlippingCoin het volgende:
dat mag ze wel eens onderbouwen dan want ik zie volgens mij een sterke overrepresentatie van zwarte mensen op tv?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GTST kijkenquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nee ze is bekend omdat Ludo haar in een ravijn heeft laten donderen.
Ludo is altijd al een god geweestquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nee ze is bekend omdat Ludo haar in een ravijn heeft laten donderen.
quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:38 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb trouwens op de basisschool wel geleerd over slavernij. Was toen wel een beetje abstract voor me, maar ik kan dat plaatje van dat slavenschip nog goed herinneren.
Wow mooie reactie ga zo door log vooral vaker in jeetjequote:Op woensdag 17 juni 2020 22:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Speciaal voor jou ingelogd om deze te plaatsen:
Overrepresentatie nog wel.
quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:38 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]Zo dan dat is niet verkeerd. Wel duidelijk neppe tettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA!
Iedereen krijgt dat op school, is gewoon een verplicht onderdeelquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:38 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb trouwens op de basisschool wel geleerd over slavernij. Was toen wel een beetje abstract voor me, maar ik kan dat plaatje van dat slavenschip nog goed herinneren.
Van de week zaten ze nog aan tafel van blm die zeiden we maken zelf ook racistische grappen dat moet vooral blijven kunnenquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:40 schreef matthijst het volgende:
"Spreek je uit op familieverjaardagen, als een collega een racistische grap maakt."
Vooral niet lachen om grappen
Slavemastertje spelen in de pauzequote:Op woensdag 17 juni 2020 22:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Iedereen krijgt dat op school, is gewoon een verplicht onderdeel
Wel als je dat soort pertinente onzin blijft verspreiden.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wow mooie reactie ga zo door log vooral vaker in jeetje
Papoea
Behalve de braboneger, die was opeens tegenquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Van de week zaten ze nog aan tafel van blm die zeiden we maken zelf ook racistische grappen dat moet vooral blijven kunnen
Kom maar met een bron dan kwal, ik wachtquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel als je dat soort pertinente onzin blijft verspreiden.
Oh jaquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Behalve de braboneger, die was opeens tegen
Vandaar dat er zo'n beetje iedere maand gezegd wordt dat het slechts als voetnoot behandeld wordt en zelden als prominent onderdeel gedoceerd wordt.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Iedereen krijgt dat op school, is gewoon een verplicht onderdeel
Een bron van wat? Kom jij maar eens met een bron dat zwarte mensen overgerepresenteerd zijn in de media.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kom maar met een bron dan kwal, ik wacht
Lees het geschiedenis canon er maar op na maat, gewoon examenstofquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat er zo'n beetje iedere maand gezegd wordt dat het slechts als voetnoot behandeld wordt en zelden als prominent onderdeel gedoceerd wordt.
Totdat je beseft dat geschiedenis een keuzevak is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lees het geschiedenis canon er maar op na maat, gewoon examenstof
Lees mijn post gewoon eens fatsoenlijk, zij stelt dat er niet genoeg diversiteit is op tv, ik stel dat ik dat niet denk en dan stel jij weer dat dit niet waar is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een bron van wat? Kom jij maar eens met een bron dat zwarte mensen overgerepresenteerd zijn in de media.
Letterlijk alle berichten wijzen op het tegendeel.
En dit is gewoon van vorig jaar: https://nos.nl/artikel/22(...)e-schaduwkanten.htmlquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Totdat je beseft dat geschiedenis een keuzevak is.
quote:Er moet meer aandacht komen voor de 'schaduwkanten' van de Nederlandse geschiedenis, vindt minister Van Engelshoven van Onderwijs. Daarom laat ze de Canon van Nederland aanpassen, die in het geschiedenisonderwijs als leidraad wordt gebruikt. In die canon moeten ook de verhalen en perspectieven van verschillende groepen in de samenleving terugkomen, aldus de minister.
Namens wie spreekt blm volgens jou?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh ja![]()
Maar die twee blm leiders niet die vonden dat dit moest kunnen
Oke kerel niemand leert over slavernij het is een grooooot geheim whateverquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Totdat je beseft dat geschiedenis een keuzevak is.
Ze stellen zelf dat ze namens zwart nederland spreken, dat zeggen ze zelf aan tafel...quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:47 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Namens wie spreekt blm volgens jou?
Dus als je "ik zie" zegt kun je opeens onzin roepen? Oké, ik zie dat jij een vreemde kijk op de realiteit hebt. Het aantal gekleurde mensen op tv is behoorlijk laag. Letterlijk één van de tien presentatoren van Op1.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lees mijn post gewoon eens fatsoenlijk, zij stelt dat er niet genoeg diversiteit is op tv, ik stel dat ik dat niet denk en dan stel jij weer dat dit niet waar is.
Begrijp je het verschil of moet ik het uitleggen? Juist, bron graag.
En heel zwart Nederland erkent dat?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ze stellen zelf dat ze namens zwart nederland spreken, dat zeggen ze zelf aan tafel...
Moet je niet kinderachtig gaan doen, jij stelt dat ik fout zit dus ik vraag om een bron. Ik ga het niet nog eens vragen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als je "ik zie" zegt kun je opeens onzin roepen? Oké, ik zie dat jij een vreemde kijk op de realiteit hebt. Het aantal gekleurde mensen op tv is behoorlijk laag. Letterlijk één van de tien presentatoren van Op1.
Kijk naar de gemiddelde talkshowtafel, hoe vaak zitten daar gekleurde mensen? Precies.
Niemand zegt dat er helemaal niets over gegeven wordt, maar blijf vooral hangen in je eigen verstoorde redenaties waarin de buitenwereld gek geworden is, maar jij gelukkig nog nuchter blijft kijken.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oke kerel niemand leert over slavernij het is een grooooot geheim whatever
Dat stel ik nergens?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:50 schreef BlackNero het volgende:
[..]
En heel zwart Nederland erkent dat?
Ah een jij-bak, deftige discussie hoor chapeau. Je opende met een een smiley en sluit met een belediging wat een niveau.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niemand zegt dat er helemaal niets over gegeven wordt, maar blijf vooral hangen in je eigen verstoorde redenaties waarin de buitenwereld gek geworden is, maar jij gelukkig nog nuchter blijft kijken.
Fijne avond.
Komt dat door bewust alleen maar blanke mensen aan tafel te zetten of wordt er geselecteerd op kennis/talent van een persoon?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als je "ik zie" zegt kun je opeens onzin roepen? Oké, ik zie dat jij een vreemde kijk op de realiteit hebt. Het aantal gekleurde mensen op tv is behoorlijk laag. Letterlijk één van de tien presentatoren van Op1.
Kijk naar de gemiddelde talkshowtafel, hoe vaak zitten daar gekleurde mensen? Precies.
Ja, hallo gaat hij het omdraaien.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens?
Kunnen jullie lezen of is de emotie te sterk?
https://www.volkskrant.nl(...)nzichtbaar~bf34801c/quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Moet je niet kinderachtig gaan doen, jij stelt dat ik fout zit dus ik vraag om een bron. Ik ga het niet nog eens vragen.
Absoluut niet, ik stel dat die blm lui haar tegen spreken, nooit iets gezegd over wie zij moeten repredenteren. Slechts dat zij wel met die geclaimde repredentatie aan tafel schuiven.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:53 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Ja, hallo gaat hij het omdraaien.
Over jij-bak gesproken.
Impliciete bias. Er spelen nogal wat complexe maatschappelijke structuren om dit goed te kunnen duiden. Je ziet hetzelfde probleem met de onderrepresentatie van vrouwen aan talkshowtafels (en/of in topposities).quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:53 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Komt dat door bewust alleen maar blanke mensen aan tafel te zetten of wordt er geselecteerd op kennis/talent van een persoon?
Niet om vervelend te doen maar je literatuur bestaat uit de woorden van wat mensen en een meme, kwantitatief onderzoek misschien?quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)nzichtbaar~bf34801c/
https://www.mediacourant.(...)mensen-in-tv-series/
https://www.voorbeeld-all(...)nkere-vrouwen-op-tv/
https://www.demorgen.be/t(...)nkere-huid~badcd0c3/
https://www.mediacourant.(...)op-kleurloze-tafels/
https://www.geenstijl.nl/(...)dat-is-een-probleem/
https://www.trouw.nl/binn(...)ij-aangaan~bf2785ac/
https://www.volkskrant.nl(...)t-verkoopt~b2e68323/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)atberichten-a2829976
https://www.trouw.nl/nieuws/witte-mensen-maak-s-plaats~b4b904a2/
Eén minuutje googelen. Allemaal oproepen voor meer kleur op tv.
Fijne avond is een belediging? Oké dan.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah een jij-bak, deftige discussie hoor chapeau. Je opende met een een smiley en sluit met een belediging wat een niveau.
wat flauw.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Fijne avond is een belediging? Oké dan.
En als je van drogredenen houdt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Omkeren_van_de_bewijslast
Het laat mij volledig koudquote:Op woensdag 17 juni 2020 22:59 schreef RensAjacied het volgende:
Ik vind dit soort onderwerpen altijd zielig terwijl ik die man niet eens persoonlijk ken.
Ik heb toch nog een beetje gevoel.
quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen maar je literatuur bestaat uit de woorden van wat mensen en een meme, kwantitatief onderzoek misschien?
Ik heb vooralsnog geen enkele bron van jou gezien, dus dat is vooralsnog altijd nog meer.quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen maar je literatuur bestaat uit de woorden van wat mensen en een meme, kwantitatief onderzoek misschien?
Ja natuurlijk maar er gaan dagelijks veel zieligere kinderen dood, ik vind het niet erger omdat deze man bekend is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:01 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zielig voor die kids.
Doe dit geneuzel maar via PM.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb vooralsnog geen enkele bron van jou gezien, dus dat is vooralsnog altijd nog meer.
https://journals.sagepub.(...)410?journalCode=bjra
https://www.semanticschol(...)8080491ebb724c097786
https://academic.oup.com/joc/article-abstract/50/2/131/4110126
Academische literatuur methodologisch verantwoord genoeg voor je?
Slimste mens en toch niet zindelijk.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:02 schreef superniger het volgende:
Ze moest elke dag zijn luier verversen.
quote:Op woensdag 17 juni 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)ij-aangaan~bf2785ac/
Ja leg racisme eens uit Lenna en als je daarmee bezig bent gelijk ook waar feestjes, festivals en plekken om samen leuke dingen te doen zijn voor witte mensen.quote:Lenna Nukta is blij dat de talkshow er is. “Er is gewoon zo weinig voor zwarte vrouwen. Nou ja, er zijn wel feestjes, festivals en plekken om samen leuke dingen te doen maar er is weinig als het gaat om intellectuele avondjes uit. De gesprekken over serieuze onderwerpen worden vaak door witte mensen gevoerd”, zegt ze. “Terwijl ik ook graag wil debatteren over de dingen die mij aangaan, zonder dat ik bepaalde zaken moet uitleggen, zoals racisme en wat dat met je kan doen.”
Je zou er nog eens wat van op kunnen steken.quote:
Nee ik ook nietquote:Op woensdag 17 juni 2020 23:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar er gaan dagelijks veel zieligere kinderen dood, ik vind het niet erger omdat deze man bekend is.
Dit gaat niet over Nederland.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb vooralsnog geen enkele bron van jou gezien, dus dat is vooralsnog altijd nog meer.
https://journals.sagepub.(...)410?journalCode=bjra
https://www.semanticschol(...)8080491ebb724c097786
https://academic.oup.com/joc/article-abstract/50/2/131/4110126
Academische literatuur methodologisch verantwoord genoeg voor je?
De representatie van african americans in weaver? Interessante stof man! Relevant ook voor Nederland!quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou er nog eens wat van op kunnen steken.
Ja dit.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
De representatie van african americans in weaver? Interessante stof man! Relevant ook voor Nederland!
Ja, want Nederland is veel beter dan Amerika.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik stel dan ook
[..]
Dit gaat niet over Nederland.![]()
Mijn god het is ook wel lastig of zo.
Ik vraag potverdorie al sinds post 1 om een fatsoenlijke bron om jullie stelling te onderbouwen. Dit laat maar zien dat het geklets is, kolder.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want Nederland is veel beter dan Amerika.![]()
Ik hou ermee op. Jij wil je niet eens laten overtuigen (je doet alleen alsof) en ziet wat je wil zien. Vooral lekker je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is. Voor mensen zoals jij stonden ze op de Dam.
Vreemd dat je iemand wil overtuigen met jouw absolute waarheid. Ik ken religies die wat coulanter zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hou ermee op. Jij wil je niet eens laten overtuigen (je doet alleen alsof) en ziet wat je wil zien. Vooral lekker je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is. Voor mensen zoals jij stonden ze op de Dam.
Nogmaals, jij bent zelf ook helemaal niet men een bron gekomen. Ik heb je er al meerdere gegeven. Vooralsnog blijft jouw argument bij 'ik zie'.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vraag potverdorie al sinds post 1 om een fatsoenlijke bron om jullie stelling te onderbouwen.
Ja joh, laten we doen alsof maatschappelijke segregatie problematiseren een religie is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:08 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Vreemd dat je iemand wil overtuigen met jouw absolute waarheid. Ik ken religies die wat coulanter zijn.
ik stel dan ook niets ik heb mijn twijfel over jullie stelling uitgesproken.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, jij bent zelf ook helemaal niet men een bron gekomen. Ik heb je er al meerdere gegeven. Vooralsnog blijft jouw argument bij 'ik zie'.
In veel opzichten wel ja, zo is de kloof tussen arm en rijk hier een stuk kleiner en hebben we een veel beter sociaal vangnet, ook speelt bendeproblematiek zoals in de VS hier veel minder al ijverde bijvoorbeeld de doodgeschoten beste vriend van bekend KOZP voorman Jerry Afriyie om de Crips ook hier groot te maken.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat gezever over de wereld beter willen maken doet toch de vraag rijzen wat dit heerschap precies met zijn subsidie vehikel (Nee, was het maar een Tesla) Nederland Wordt Beter beoogt.quote:Quincy Soetosenojo
"Op 20 augustus 2012 is hij doodgeschoten. Hij had zich aangesloten bij de Crips, een bekende gang in Zuidoost. We hebben samen op school gezeten. Hij was slim, hij kon goed observeren. Net als ik wilde hij de wereld beter maken, maar hij had niet mijn geduld."
"Het straatleven werd zijn uitlaatklep. Wat moest hij? Hij kwam niet meer aan werk toen hij uit de gevangenis kwam. Die tweede kans, die bestaat helemaal niet. Hij is een doodlopende weg ingeslagen, maar ik heb een vriend verloren die veel had kunnen betekenen voor Nederland."
https://www.parool.nl/nie(...)t-een-lach~ba8d2140/
Ja behoorlijke faal was dat had daar wel wat over verwachtquote:Op woensdag 17 juni 2020 23:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
NPO door het stof na ‘kutwijf’-opmerking over gast in ondertiteling Op1
De NPO biedt zijn excuses aan nadat gisteravond een ongepaste opmerking verscheen in de live-ondertiteling van de talkshow Op1. Blokfluitiste Lucie Horsch sprak zo snel, dat de meetypende redacteur het niet kon bijhouden. In plaats van haar echte woorden schreef diegene ‘kan je wat lang minder snel praten kutwijf’.
Liveprogramma’s als Op1 worden tijdens de uitzending direct ondertiteld. De tekst is niet standaard te zien, maar wel voor mensen die hiervoor bijvoorbeeld via teletekst kiezen. Live meeschrijven met pratende gasten is ongetwijfeld altijd lastig, maar zeker bij een snel pratend iemand als Horsch.
De 20-jarige muzikante was te gast om te vertellen over haar debuut als soliste bij het Concertgebouworkest, een prestigieuze aangelegenheid waarbij het koningspaar aanwezig was. De ondertiteling viel nogal uit de toon. Na enkele normaal ondertitelde zinnen kreeg de redacteur er kennelijk genoeg van en noemde hij of zij de muzikante een ‘kutwijf’.
De NPO biedt zijn verontschuldigingen aan. ‘We bieden onze excuses aan voor de kwetsende opmerking die gisteravond als gevolg van een menselijke fout is verschenen in de teletekstpagina 888-ondertiteling van Op1’, aldus een woordvoerder tegen deze site. ‘De NPO betreurt het voorval ten zeerste en heeft de betreffende redacteur hierop aangesproken.’
De publieke omroep belooft contact op te nemen met Horsch om ook tegenover haar excuses te maken. Zijzelf heeft nog niet op het voorval gereageerd.
https://www.ad.nl/show/np(...)teling-op1~a96d4ff6/
![]()
Het wordt pas jaren geroepen. Door tientallen, zo niet honderden mensen. Die consensus is er ook gewoon in de wetenschappelijke literatuur, maar goed. Vooral spijkers op laag water blijven zoeken waarom er wellicht geen probleem is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik stel dan ook niets ik heb mijn twijfel over jullie stelling uitgesproken.
Man man man man man man man
Jij schreef net ook dat het vreemd is dat er maar een zwarte host is van op1, maar hoeveel zwarte inwoners kent Nederland eigenlijk? Joop spreekt van minder dan 1 miljoen, dan is 1 gewoon heel netjes?quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja joh, laten we doen alsof maatschappelijke segregatie problematiseren een religie is.
Op het gebied van het aan de kaak stellen van racisme en discriminatie loopt Amerika echt 20 jaar voor op Nederland.quote:
Wie is jullie?quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik stel dan ook niets ik heb mijn twijfel over jullie stelling uitgesproken.
Man man man man man man man
Maar waarom kan je die literatuur dan niet posten hier als die consensus bestaat? Ik vraag simpelweg om een onderbouwing, niets meer niets minder.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het wordt pas jaren geroepen. Door tientallen, zo niet honderden mensen. Die consensus is er ook gewoon in de wetenschappelijke literatuur, maar goed. Vooral spijkers op laag water blijven zoeken waarom er wellicht geen probleem is.
Dire en de vrouw die het nrt claimde op tv, wat anders?quote:
Gelukkig maar dat die blokfluitiste niet wat donker gepigmenteerd is dan, anders waren dit rassenrellen geworden.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
NPO door het stof na ‘kutwijf’-opmerking over gast in ondertiteling Op1
De NPO biedt zijn excuses aan nadat gisteravond een ongepaste opmerking verscheen in de live-ondertiteling van de talkshow Op1. Blokfluitiste Lucie Horsch sprak zo snel, dat de meetypende redacteur het niet kon bijhouden. In plaats van haar echte woorden schreef diegene ‘kan je wat lang minder snel praten kutwijf’.
Liveprogramma’s als Op1 worden tijdens de uitzending direct ondertiteld. De tekst is niet standaard te zien, maar wel voor mensen die hiervoor bijvoorbeeld via teletekst kiezen. Live meeschrijven met pratende gasten is ongetwijfeld altijd lastig, maar zeker bij een snel pratend iemand als Horsch.
De 20-jarige muzikante was te gast om te vertellen over haar debuut als soliste bij het Concertgebouworkest, een prestigieuze aangelegenheid waarbij het koningspaar aanwezig was. De ondertiteling viel nogal uit de toon. Na enkele normaal ondertitelde zinnen kreeg de redacteur er kennelijk genoeg van en noemde hij of zij de muzikante een ‘kutwijf’.
De NPO biedt zijn verontschuldigingen aan. ‘We bieden onze excuses aan voor de kwetsende opmerking die gisteravond als gevolg van een menselijke fout is verschenen in de teletekstpagina 888-ondertiteling van Op1’, aldus een woordvoerder tegen deze site. ‘De NPO betreurt het voorval ten zeerste en heeft de betreffende redacteur hierop aangesproken.’
De publieke omroep belooft contact op te nemen met Horsch om ook tegenover haar excuses te maken. Zijzelf heeft nog niet op het voorval gereageerd.
https://www.ad.nl/show/np(...)teling-op1~a96d4ff6/
![]()
Lolquote:Op woensdag 17 juni 2020 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op het gebied van het aan de kaak stellen van racisme en discriminatie loopt Amerika echt 20 jaar voor op Nederland.
En dan ga jij weer roepen 'maar dat is Amerika', 'maar dat is geen aselecte steekproef', 'maar dat gaat niet over talkshows'.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar waarom kan je die literatuur dan niet posten hier als die consensus bestaat? Ik vraag simpelweg om een onderbouwing, niets meer niets minder.
lolquote:Op woensdag 17 juni 2020 23:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dire en de vrouw die het nrt claimde op tv, wat anders?
Laten we hopen dat hier over 20 jaar niet ook stadskernen worden platgebrand en geplunderd.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op het gebied van het aan de kaak stellen van racisme en discriminatie loopt Amerika echt 20 jaar voor op Nederland.
Ja maar lieve knul zo werkt dit helemaal niet, wie iets stelt levert de bron, dan zeg je niet zoek het zelf maar op ik heb echt gelijk...quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan ga jij weer roepen 'maar dat is Amerika', 'maar dat is geen aselecte steekproef', 'maar dat gaat niet over talkshows'.
Ik zou zeggen, leef je uit:
https://scholar.google.nl(...)herlands+media&btnG=
https://scholar.google.nl(...)norities+media&btnG=
https://scholar.google.nl(...)nds+minorities&btnG=
Ja wat.quote:
Zie je, je bent toch niet bereid je mening te herzien.quote:
Wow hoe kan je zo iets zeggen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie je, je bent toch niet bereid je mening te herzien.
Ik vond het eerst ook moeilijk te geloven, maar als je je erin verdiept zul je zien dat Amerika echt vele malen verder is met bv. antiracismewetgeving en institutioneel racisme wegnemen.
Met racistische beleidsvoering bedoel je. Affirmitive action en positieve discriminatie zijn beleid gemaakte discriminatie op ras/afkomst.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie je, je bent toch niet bereid je mening te herzien.
Ik vond het eerst ook moeilijk te geloven, maar als je je erin verdiept zul je zien dat Amerika echt vele malen verder is met bv. antiracismewetgeving en institutioneel racisme wegnemen.
Door over onderzoek te lezen dat daadwerkelijk kijkt naar wat er gebeurt in een land. En niet je eigen gelijk bevestigd willen zien in wat hier de media haalt.quote:
Ah ja vandaar die protesten hier om de dood van George Floyd?quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Door over onderzoek te lezen dat daadwerkelijk kijkt naar wat er gebeurt in een land. En niet je eigen gelijk bevestigd willen zien in wat hier de media haalt.
Je wilt beweren dat je die onderzoeken op voorhand gelezen hebt en niet net even snel hebt opgezocht om het punt dat je al gemaakt had te ondersteunen? Ik geloof je gelijk oh verlichte scholar!quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Door over onderzoek te lezen dat daadwerkelijk kijkt naar wat er gebeurt in een land. En niet je eigen gelijk bevestigd willen zien in wat hier de media haalt.
Je leest niet goed wat ik geschreven heb.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah ja vandaar die protesten hier om de dood van George Floyd?
"Wanneer je het niet met mij eens bent dan schiet je in een kramp!"quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je leest niet goed wat ik geschreven heb.
Maar goed, de kramp waarin veel Nederlanders schieten als het over racisme gaat is bekend. Juist Amerika loop 20 jaar voorop, doordat ze die kramp aan de kant hebben weten te zetten.
De VS doet het schijnbaar beter op het gebied van racisme dan Nederland. Nou schiet mij maar lek.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
"Wanneer je het niet met mij eens bent dan schiet je in een kramp!"
Alles goed met je jerry?
Ik durf zelf te stellen dat ik er ooit net zo overtuigd van was als jij dat het in Nederland nooit zo erg kon zijn als in Amerika. Totdat meerdere mensen met verstand (het kaliber hoogleraar, en allesbehalve allemaal in genderstudies) mij lieten zien (aan de hand van concrete tasbare voorbeelden en cijfers) dat dit beeld misplaatst is.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Je wilt beweren dat je die onderzoeken op voorhand gelezen hebt en niet net even snel hebt opgezocht om het punt dat je al gemaakt had te ondersteunen? Ik geloof je gelijk oh verlichte scholar!
Lees eens een krant.quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
"Wanneer je het niet met mij eens bent dan schiet je in een kramp!"
Alles goed met je jerry?
Mag ik je aanraken?quote:Op woensdag 17 juni 2020 23:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik durf zelf te stellen dat ik er ooit net zo overtuigd van was als jij dat het in Nederland nooit zo erg kon zijn als in Amerika. Totdat meerdere mensen met verstand (het kaliber hoogleraar, en allesbehalve allemaal in genderstudies) mij lieten zien (aan de hand van concrete tasbare voorbeelden en cijfers) dat dit beeld misplaatst is.
Maar goed, ik ga jullie hier toch niet van overtuigen blijkbaar. Wellicht dat het over een paar jaar binnendringt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |