Jup, daarom zou de overheid veel meer bedrijven moeten stimuleren (net niet dwingen) om komende herfst/winter hun werknemers nog zoveel mogelijk thuis te houden als dit verder geen schade oplevert op de omzet van het bedrijf. In plaats van lopen te mieren neuken op het aantal centimeters op het terras of winkelstraat zouden we veel meer die richting op moeten kijken.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:21 schreef JFlip het volgende:
[..]
Je vergeet 2 grote dagelijks evenementen: Het openbaar vervoer en het normale arbeidsproces: werk in kantoren en fabrieken.
Dit dus. Al zijn het er geen 0; ik denk dat het nogal duidelijk is dat de cijfers erg laag zijn de laatste tijd. Handiger om ons daarop te focussen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Anyway, of het er nou nul of drie blijken te zijn, laten we het onder het kopje verwaarloosbaar scharen.
Inderdaad. Ook waren er tot voorkort elke dag talloze kleinere, lokale samenkomsten (beurzen, conferenties, sportwedstrijden, netwerklunches, etc.). Mensen denken al snel aan de allergrootste bijeenkomsten met tienduizenden mensen, maar juist de kleinere evenementen hebben een grote impact omdat het er zoveel zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:21 schreef JFlip het volgende:
[..]
Je vergeet 2 grote dagelijks evenementen: Het openbaar vervoer en het normale arbeidsproces: werk in kantoren en fabrieken.
One-third of patients in a series of 38 hospitalized for coronavirus disease 2019 (COVID-19) were found to have symptoms consistent with conjunctivitis. Two of the patients yielded positive RT-PCR tests for the SARS-CoV-2 virus from both conjunctival and nasopharyngeal swabsquote:Op woensdag 17 juni 2020 14:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
hoe vaak komt dat voor dan bij mensen die niet in zorg werken ? En hoe weet je dat het niet komt omdat je met besmetting op je hand in je ogen hebt zitten wrijven?
Bij medisch personeel die risicovolle dingen doen waar aerosolen vrij komen snap ik oorbescherming wel heel goed
Ja, achteraf gezien... Makkelijk praten uiteraard... Was dat carnaval een hele dikke fout.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat het gevaar van overspoeling op de IC zeer minimaal is inderdaad. Was natuurlijk wel echt een dramatische "bio bom" dat carnaval gemixed met alle mensen die van wintersport terugkeerde. Twee evenementen waarbij oud en jong samen feest viert in veel te kleine ruimtes.
Als het eenmaal op gang komt heb je die zaken nog spelen inderdaad. Dat zijn nogal wat stuurmogelijkheden.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:21 schreef JFlip het volgende:
[..]
nog steeds?quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik heel erg vind is dat de mensen met 'gewone' aandoeningen nog een hele poos moeten wachten tot ze weer terecht kunnen in de zorg. Dat kán toch gewoon niet?
quote:
De zorgcapaciteit is de hele tijd al de hoofdreden waarom de maatregelen worden genomen. Er is normaal gesproken al een tekort aan medisch personeel, laat staan als er opeens in een paar weken duizenden extra patiënten bijkomen. Dat past gewoonweg niet.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik heel erg vind is dat de mensen met 'gewone' aandoeningen nog een hele poos moeten wachten tot ze weer terecht kunnen in de zorg. Dat kán toch gewoon niet?
Ik hoop eigenlijk dat deze crisis er eindelijk voor zorgt dat het kabinet eens wat meer gaat investeren in de zorg. Ze roepen altijd dat de zorg in NL zo goed is geregeld, maar als deze crisis iets heeft laten zien is dat dat nog stukken beter kan.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een bananen republiek zijn we toch ook hè.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
De zorgcapaciteit is de hele tijd al de hoofdreden waarom de maatregelen worden genomen. Er is normaal gesproken al een tekort aan medisch personeel, laat staan als er opeens in een paar weken duizenden extra patiënten bijkomen. Dat past gewoonweg niet.
Dat hoop ik ook. En dat ze de salarissen voor de handen aan het bed veel hoger maken, anders is er straks niemand meer te vinden die dit zware werk nog wil doen.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat deze crisis er eindelijk voor zorgt dat het kabinet eens wat meer gaat investeren in de zorg. Ze roepen altijd dat de zorg in NL zo goed is geregeld, maar als deze crisis iets heeft laten zien is dat dat nog stukken beter kan.
Niet zo raar natuurlijk, de reguliere zorg heeft zeker 3 maanden vrijwel stilgestaan. Zo'n achterstand werk je niet 123 weg.quote:
Daarom is dat op dit moment de grootste ramp maar daar hoor je niemand over.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet zo raar natuurlijk, de reguliere zorg heeft zeker 3 maanden vrijwel stilgestaan. Zo'n achterstand werk je niet 123 weg.
Niet? Volgens mij passeert dat regelmatig de revue. Sterker nog, dat is ook een duidelijke reden dat men probeert het aantal coronapatiënten beheersbaar te houden en nu bijvoorbeeld ook in het protocol voor code zwart heeft opgenomen dat kortstondige acute IC opname voorrang krijgt boven verwachte langdurige IC opname (lees: corona).quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom is dat op dit moment de grootste ramp maar daar hoor je niemand over.
Ik lees meer over corona dan over de achterstand in behandelingen wat veroorzaakt is door de corona. Hopelijk gaat dat met die voorrang de goede kant weer op.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet? Volgens mij passeert dat regelmatig de revue. Sterker nog, dat is ook een duidelijke reden dat men probeert het aantal coronapatiënten beheersbaar te houden en nu bijvoorbeeld ook in het protocol voor code zwart heeft opgenomen dat kortstondige acute IC opname voorrang krijgt boven verwachte langdurige IC opname (lees: corona).
dat is eigenlijk al een paar weken zo..quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is zover ik weet nog niet vaak nul geweest in de afgelopen vijf dagen dus dat kun je moeilijk als feit zien.
Kom op, daar hoor je echt heel veel mensen over.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom is dat op dit moment de grootste ramp maar daar hoor je niemand over.
3 juni lijkt wel met grote waarschijnlijkheid een dag zonder opnames te zijn geweest.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:47 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat is eigenlijk al een paar weken zo..
maar!! beter dat daar 0 dan 1 staat, en de kans is natuurlijk aanwezig dat het op 0 blijft staan. Ik ben er van overtuigd dat we die kant op gaan.
Er zijn vast al dagen geweest waar het ook daadwerkelijk 0 was, alleen kunnen we dat nu nog niet met zekerheid zeggen. That's all.
ja, al zag je vandaag ook weer opnames uit Mei vermeld worden, dus het kan zomaar nog van wel.quote:Op woensdag 17 juni 2020 14:50 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
3 juni lijkt wel met grote waarschijnlijkheid een dag zonder opnames te zijn geweest.
Ah Maurice heeft weer 'gepeild'.quote:Op woensdag 17 juni 2020 15:25 schreef Landgeld het volgende:
https://www.maurice.nl/20(...)-we-weer-bij-zinnen/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |