abonnement Unibet Coolblue
pi_193684037
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Toch blijf ik van mening dat minderheden het nergens zo goed hebben als in het Westen, waar de rechten van minderheden veelal in de grondwet zijn geregeld. Dit in tegenstelling tot veel andere plaatsen op de wereld waar rascisme veel normaler is. Dat er een bepaalde mate van uitsluiting van een minderheid in een dominante cultur kun je helaas nooit 100% uitsluiten.
regelmatig denk ik dat Airfryer het hartstikke goed voor elkaar heeft.
door zijn slachtofferrol commercieel uit te melken komt er brood op de plank om een leuk leventje van te hebben. en af en toe verkoopt hij zijn gestolen lespakket.
toen Jerry uit zijn functie als beveiliger werd gezet, kon hij die functie terugkrijgen maar koos ervoor om beroepsdemonstrant te worden. inmiddels zit hij in 6 stichtingen die elk de hand ophouden via de overkoepelende stichting van Mitchell, de buurman van Jerry, die ook in stichtingen grossiert.

het barst in Nederland van instanties waar je racisme of zelfs vermoeden van racisme kunt melden. Nederland is koploper als het gaat om meldpunten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:49:18 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193684140
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:37 schreef Gia het volgende:
Ook de, inmiddels uitgekauwde, commentaren bij die blog van die jongen.

"Ja, maar ze zijn zo zielig en het is niet eerlijk"

En dan cijfertjes erbij van het cbs hoeveel moeilijker donkere mensen het hebben om onderwijs te volgen of een goede baan te bemachtigen.

Over de criminaliteitscijfers wordt natuurlijk met geen woord gerept. Want die doen er niet toe. De enkelingen die wel hun best doen, moeten net zoveel kansen krijgen als een hoogopgeleide blanke. (Ik zeg niet wit)
En volgens mij krijgen ze die ook.

De rest moet eerst maar eens bij zichzelf te raden gaan of hij/zij toegewijd is aan de Nederlandse maatschappij, of er liever tegen aan trapt. Want doe je dat laatste, dan krijg je terecht minder kans.

En dat komt heeel veel voor.
En als die cijfertjes over onderwijs nou eens gecorreleerd blijken te zijn aan die van de criminaliteit. Dan maakt het niet uit welke je probeert te veranderen. M.a.w. ze doen er beide toe en staan niet los van elkaar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:50:09 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193684151
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Toch blijf ik van mening dat minderheden het nergens zo goed hebben als in het Westen, waar de rechten van minderheden veelal in de grondwet zijn geregeld. Dit in tegenstelling tot veel andere plaatsen op de wereld waar rascisme veel normaler is. Dat er een bepaalde mate van uitsluiting van een minderheid in een dominante cultur kun je helaas nooit 100% uitsluiten.
Omdat het ergens anders minder goed is moeten wij maar stoppen met proberen het beter te krijgen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193684188
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Toch blijf ik van mening dat minderheden het nergens zo goed hebben als in het Westen, waar de rechten van minderheden veelal in de grondwet zijn geregeld. Dit in tegenstelling tot veel andere plaatsen op de wereld waar rascisme veel normaler is. Dat er een bepaalde mate van uitsluiting van een minderheid in een dominante cultur kun je helaas nooit 100% uitsluiten.
Op zich is het geen probleem dat mensen zoals Jerry et al. zich bezighouden met dit soort vraagstukken natuurlijk. Wat dat betreft is het fijn dat we een samenleving hebben waarin deze vrijheid en rust bestaat. Echter, het blijft dan wel belangrijk om aangehaalde punten op een neutrale manier te bespreken en te analyseren. Op dit moment heb ik zelf het idee dat Black Lives Matter Nederland en gerelateerde organisaties of personen toch problematische uitspraken kunnen doen zonder dat men hier echt op aangesproken wordt. Het is belangrijk om een nuance te houden en er geen dichotoom vraagstuk van te maken. Ergens herken ik dit ook wel bij het debat over de Islam. Daar is het soms ook een 'racist versus landverrader' situatie.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  donderdag 18 juni 2020 @ 13:55:37 #80
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193684216
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat het ergens anders minder goed is moeten wij maar stoppen met proberen het beter te krijgen?
Polarisatie zoals die nu bezig is, is in ieder geval geen goede oplossing.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193684220
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat het ergens anders minder goed is moeten wij maar stoppen met proberen het beter te krijgen?
Wat moeten we beter krijgen? Er was bijna geen spraken van raciale discriminatie omdat Nederland niet-divers was. Met de toenname van diversiteit zijn we er op het gebied van discriminatie alleen maar op achteruitgegaan. En om dat gegeven te compenseren zijn we het discrimineren van blanken maar aan het normaliseren/legaliseren? Het lijkt me teneinde van het doel: zo min mogelijk discriminatie, heilzamer om te keren naar zoals het was: een dominant blank land.
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
pi_193684221
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat het ergens anders minder goed is moeten wij maar stoppen met proberen het beter te krijgen?
Hoe wordt alles precies beter door te polariseren, een paar beelden te vernielen of proberen geschiedenis te vervalsen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193684252
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:12 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Jerry is eveneens Ashanti.
Weet je zeker dat het geen pygmee is?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 18 juni 2020 @ 14:01:03 #84
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193684272
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het geen pygmee is?
Dat woord niet gebruiken AUB! In DR Congo bevindt zich een genocide plaats op de native Afrikanen.
pi_193684280
als je aangeeft racisme te bestrijden dan moet je dat echt doen.
wat je nu merkt is dat Jerry vooral bezig is met Jerry. Eerder al gaf hij aan het hele jaar te willen demonstreren. je kunt je afvragen of dat een zinvolle invulling is.

naar de media zegt Jerry dat mensen van ver beter thuis kunnen blijven.
naar zijn volgers zegt hij komt allen en neem bij voorkeur het OV.

naar de media zegt hij dat 'ie twee weken in quarantaine gaat vanwege het protest op de Dam.
twee dagen later staat ie weer op een volgend protest.

en als je denkt de racisme zijn enige reden tot protesteren is; meneer stond ook nog op een protest voor Palestina. Staat die Jerry daar te vertellen dat hij Israël weg wilt hebben. :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 14:23:07 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193684547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoe wordt alles precies beter door te polariseren, een paar beelden te vernielen of proberen geschiedenis te vervalsen?
Ik heb het nergens over de methode alleen is de drogreden "andere landen doen het nog kutter" geen reden om het hier dan maar niet proberen aan te pakken.

Er zijn gewoon zat zaken die aandacht behoeven zoals bijvoorbeeld het profileren van sollicitaties op namen, het uitzoeken van wie welke stageplek krijgt (dat zie ik op universiteiten ook gebeuren de goede studenten krijgen leukere stageplekken en juist bij stages zou niet geselecteerd moeten worden op kunnen omdat de studenten aan het leren zijn!). Er zijn gewoon kleine zaken waar we aan kunnen schaven en daar doet het idee dat het in andere landen minder of niet gebeurt niets aan af.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 14:28:32 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193684608
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:55 schreef LLOD het volgende:

[..]

Wat moeten we beter krijgen? Er was bijna geen spraken van raciale discriminatie omdat Nederland niet-divers was. Met de toenname van diversiteit zijn we er op het gebied van discriminatie alleen maar op achteruitgegaan. En om dat gegeven te compenseren zijn we het discrimineren van blanken maar aan het normaliseren/legaliseren? Het lijkt me teneinde van het doel: zo min mogelijk discriminatie, heilzamer om te keren naar zoals het was: een dominant blank land.
Dit is wel een hele kukuxklan mening, als er geen menging is dan is er geen probleem (maar wij zijn stiekem wel beter dan hullie). Dit zijn nou juist de onderstromingen die het probleem juist aanwakkeren, als zij er niet waren dan hadden we geen probleem. Dan ga je gelijk de schuld leggen bij een groep van een andere etniciteit. Een soort van hadden ze maar geen minderheid moeten worden.

Ik heb een volledig tegengestelde mening.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193684609
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:23 schreef Bosbeetle het volgende:

Er zijn gewoon zat zaken die aandacht behoeven zoals bijvoorbeeld het profileren van sollicitaties op namen, het uitzoeken van wie welke stageplek krijgt (dat zie ik op universiteiten ook gebeuren de goede studenten krijgen leukere stageplekken en juist bij stages zou niet geselecteerd moeten worden op kunnen omdat de studenten aan het leren zijn!). Er zijn gewoon kleine zaken waar we aan kunnen schaven en daar doet het idee dat het in andere landen minder of niet gebeurt niets aan af.
Dat gaat toch helemaal niet werken man. Hoe wil je dat profileren aanpakken? Alle sollicitaties voortaan anoniem, zonder leeftijd en geslacht zodat je totaal niet meer kan discrimineren? En dan komen ze op gesprek en dan kunnen racisten nog steeds zeggen jij bent het niet geworden bruine man met een baard. Dit probleem moet je helemaal niet op die manier aan gaan pakken met wazige regeltjes, je moet het bij de bron aanpakken.
Facts don't care about your feelings
pi_193684635
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit is wel een hele kukuxklan mening, als er geen menging is dan is er geen probleem (maar wij zijn stiekem wel beter dan hullie). Dit zijn nou juist de onderstromingen die het probleem juist aanwakkeren, als zij er niet waren dan hadden we geen probleem. Dan ga je gelijk de schuld leggen bij een groep van een andere etniciteit. Een soort van hadden ze maar geen minderheid moeten worden.

Ik heb een volledig tegengestelde mening.
Huh, nee het probleem ligt daarmee nadrukkelijk niet bij de andere etniciteit, maar bij het samenkomen van verschillende etniciteiten.
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 14:32:41 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193684648
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat gaat toch helemaal niet werken man. Hoe wil je dat profileren aanpakken? Alle sollicitaties voortaan anoniem, zonder leeftijd en geslacht zodat je totaal niet meer kan discrimineren? En dan komen ze op gesprek en dan kunnen racisten nog steeds zeggen jij bent het niet geworden bruine man met een baard. Dit probleem moet je helemaal niet op die manier aan gaan pakken met wazige regeltjes, je moet het bij de bron aanpakken.
Wie heeft het hier over wazige regeltjes die bedenk jij bij mijn argument? Ik zeg dat er zaken zijn die voor verbetering vatbaar zijn. Hoe ik die verbetering voor me zie heb ik hier helemaal niet benoemd.

Voor stageplekken zou het bijvoorbeeld al volledig valide zijn als studenten zich inschrijven voor een plek en dan random er één toegewezen krijgen ongeacht geslacht, etniciteit of cijfers. Ik begrijp dat bedrijven liever een uitblinker willen, maar in principe neem je een stageloper aan om die gene van onderwijs te voorzien en niet als minder betaalde werknemer die wel handig is.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar welke bron jij verwijst trouwens?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 14:34:35 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193684674
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:30 schreef LLOD het volgende:

[..]

Huh, nee het probleem ligt daarmee nadrukkelijk niet bij de andere etniciteit, maar bij het samenkomen van verschillende etniciteiten.
Ja precies dus zolang je lekker op je eigen eilandje leeft is er geen probleem, daarbij dicht je het probleem wel toe aan de "nieuwkomers". Want we leven niet op gesegregeerde eilandjes, er zijn altijd minderheden, als ze niet ethnisch zijn zijn ze er wel op denkwijze.

Als er geen minderheid was hadden "wij" meerderheid helemaal geen probleem. Volgensmij is dat een hele giftige gedachte.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193684769
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:32 schreef Bosbeetle het volgende:

Wie heeft het hier over wazige regeltjes die bedenk jij bij mijn argument? Ik zeg dat er zaken zijn die voor verbetering vatbaar zijn. Hoe ik die verbetering voor heb ik hier helemaal niet benoemd.

Voor stageplekken zou het bijvoorbeeld al volledig valide zijn als studenten zich inschrijven voor een plek en dan random er één toegewezen krijgen ongeacht geslacht, etniciteit of cijfers. Ik begrijp dat bedrijven liever een uitblinker willen, maar in principe neem je een stageloper aan om die gene van onderwijs te voorzien en niet als minder betaalde werknemer die wel handig is.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar welke bron jij verwijst trouwens?
ALLES IS TE VERBETEREN, maar dit zou allemaal totaal geen prioriteit moeten zijn. We hebben al veel te veel bureaucratie en regels. Wat betreft studenten heb je gelijk dat het eerlijk zou zijn, maar dan zouden bedrijven een soort vaste vergoeding van scholen moeten krijgen voor stagiairs. Als ik een stagiair wil aannemen dan moet ik er zelf ook wat aan hebben. Dus dan is het logisch dat ik een zo goed mogelijke student wil hebben. Ga toch geen sinterklaas spelen?

Met de bron bedoel ik ervoor zorgen dat de hele maatschappij met elkaar mengt, waardoor ras en afkomst niet meer relevant is. De meeste racisme vind je in landen waarbij een groot gedeelte van de bevolking er al generaties is en een klein deel buitenlander is.
Facts don't care about your feelings
pi_193684851
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja precies dus zolang je lekker op je eigen eilandje leeft is er geen probleem, daarbij dicht je het probleem wel toe aan de "nieuwkomers". Want we leven niet op gesegregeerde eilandjes, er zijn altijd minderheden, als ze niet ethnisch zijn zijn ze er wel op denkwijze.

Als er geen minderheid was hadden "wij" meerderheid helemaal geen probleem. Volgensmij is dat een hele giftige gedachte.
We leefden wel op gesegregeerde eilanden: daardoor zijn de verschillen juist zo significant. Verschillen kunnen op organische wijze verkleinen/uit de geest verdwijnen, maar dat gebeurd niet wanneer je talloze stammen binnen een kort tijdbestek op één hoop gooit. Discriminatie tussen groepen onderling verdwijnt zelden maar het verdwijnen van groepen daarentegen continue.
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 14:47:23 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193684861
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

ALLES IS TE VERBETEREN, maar dit zou allemaal totaal geen prioriteit moeten zijn. We hebben al veel te veel bureaucratie en regels. Wat betreft studenten heb je gelijk dat het eerlijk zou zijn, maar dan zouden bedrijven een soort vaste vergoeding van scholen moeten krijgen voor stagiairs. Als ik een stagiair wil aannemen dan moet ik er zelf ook wat aan hebben. Dus dan is het logisch dat ik een zo goed mogelijke student wil hebben. Ga toch geen sinterklaas spelen?
Volgensmij is het idee van een stagair aannemen dat je het algemeen goed verder helpt en helpt bij de opleiding van de student, een beetje zoals het vroeger in de ambachten ging waar je een meester en leerling had op de werkvloer, tevens is het om de leerling praktijk ervaring te leveren. En heeft het nog nooit te maken gehad met "het bedrijf moet er ook wat aan hebben", wat het bedrijf er aan heeft is dat er in de maatschappij één extra vakman is.

quote:
Met de bron bedoel ik ervoor zorgen dat de hele maatschappij met elkaar mengt, waardoor ras en afkomst niet meer relevant is. De meeste racisme vind je in landen waarbij een groot gedeelte van de bevolking er al generaties is en een klein deel buitenlander is.
Inderdaad maar dat is een nog lastiger probleem om aan te pakken dan te beginnen bij wat uitwassen waar wrijvingen ontstaan en dan ook naar het grotere onderliggende probleem te kijken. En ook dat soort sociale problematiek moet gewoon besproken worden en bekeken wat er aan te doen. Als je aan het ene werkt betekent het niet automatisch dat je niet meer naar het andere kijkt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 14:51:22 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193684928
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:46 schreef LLOD het volgende:

[..]

We leefden wel op gesegregeerde eilanden: daardoor zijn de verschillen juist zo significant. Verschillen kunnen op organische wijze verkleinen/uit de geest verdwijnen, maar dat gebeurd niet wanneer je men binnen een kort tijdbestek op één hoop gooit.
Precies die turkse bevolking die hier vanaf begin jaren 60 naartoe gehaald is moeten we eerst maar eens de tijd gaan geven want 60 jaar is amper genoeg tijd om iets organisch te laten verlopen. Hetzelfde geldt voor surinamers die hier vanaf de jaren 70 in ons land leven dat gaat allemaal zo verschrikkelijk snel....

Het idee dat andere culturen niet met elkaar in aanraking komen is een soort raar distopisch idee en impliceert een soort isolatie die gewoon niet bestaat. Daarnaast zullen we altijd minderheden creeëren als ze niet bestaan, met als voorbeeld het schoolplein.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193684946
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:

Volgensmij is het idee van een stagair aannemen dat je het algemeen goed verder helpt en helpt bij de opleiding van de student, een beetje zoals het vroeger in de ambachten ging waar je een meester en leerling had op de werkvloer, tevens is het om de leerling praktijk ervaring te leveren. En heeft het nog nooit te maken gehad met "het bedrijf moet er ook wat aan hebben", wat het bedrijf er aan heeft is dat er in de maatschappij één extra vakman is.

Alleen een loonslaaf kan zoiets bedenken. Natuurlijk moet het bedrijf er wel wat aan hebben. Ze hebben een goedkope kracht voor het eenvoudige werk. En ze hebben een potentiële nieuwe werknemer zonder langs dure headhunters te hoeven gaan. Je denkt toch niet dat alle bedrijven die stagiaires aannemen dan doet als een soort sinterklaas voor de maatschappij???
Facts don't care about your feelings
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 14:55:50 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193685011
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Alleen een loonslaaf kan zoiets bedenken. Natuurlijk moet het bedrijf er wel wat aan hebben. Ze hebben een goedkope kracht voor het eenvoudige werk. En ze hebben een potentiële nieuwe werknemer zonder langs dure headhunters te hoeven gaan. Je denkt toch niet dat alle bedrijven die stagiaires aannemen dan doet als een soort sinterklaas voor de maatschappij???
En alleen een absolutist kan denken dat het niet gewoon een combinatie van beide is, tevens is niet elke ondernemer is een ruckzichtloze winstmachine die alles puur en alleen doet voor ruwe winst.

Ikzelf ben een wetenschapper (c.q. loonslaaf) maar wij onderwijzen vooral onze stagiairs om te leren wetenschapper te worden, en het is leuk meegenomen als ze iets wezenlijks bijdragen maar dat hoeft niet persee, als ze maar wat leren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193685037
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Precies die turkse bevolking die hier vanaf begin jaren 60 naartoe gehaald is moeten we eerst maar eens de tijd gaan geven want 60 jaar is amper genoeg tijd om iets organisch te laten verlopen. Hetzelfde geldt voor surinamers die hier vanaf de jaren 70 in ons land leven dat gaat allemaal zo verschrikkelijk snel....

Het idee dat andere culturen niet met elkaar in aanraking komen is een soort raar distopisch idee en impliceert een soort isolatie die gewoon niet bestaat. Daarnaast zullen we altijd minderheden creeëren als ze niet bestaan, met als voorbeeld het schoolplein.
Groepen komen continue met elkaar in aanraking en daarom staat de wereldgeschiedenis bol van de conflicten. Hoe groter de verschillen en hoe sterker de racistische/etnische sentimenten, hoe kleiner de kans dat er voorbij de verschillenen gekeken kan worden en men zich vreedzaam samenvoegt. Turken en Surinamers identificeren zich nadrukkelijk anders; Turken op de culturele/etnische fiets, Surinamers op de raciale fiets. Dit terwijl Italianen en Spanjolen bv geruisloos zijn opgenomen in de Nederlandse bevolking.
Make Ethnic Nationalism The New Normal Again
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:03:02 #99
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193685113
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Alleen een loonslaaf kan zoiets bedenken. Natuurlijk moet het bedrijf er wel wat aan hebben. Ze hebben een goedkope kracht voor het eenvoudige werk. En ze hebben een potentiële nieuwe werknemer zonder langs dure headhunters te hoeven gaan. Je denkt toch niet dat alle bedrijven die stagiaires aannemen dan doet als een soort sinterklaas voor de maatschappij???
Ah dus eigenlijk neemt men stagiaires alleen maar aan voor de goedkope arbeid i.p.v. uit maatschappelijke verantwoordelijkheid. Maar ondertussen verwachten een hoop bedrijven wel een CV vol met maatschappelijke betrokken activiteiten van anderen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 15:03:15 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193685115
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:58 schreef LLOD het volgende:

[..]

Groepen komen continue met elkaar in aanraking en daarom staat de wereldgeschiedenis bol van de conflicten. Hoe groter de verschillen en hoe sterker de racistische/etnische sentimenten, hoe kleiner de kans dat er voorbij de verschillenen gekeken kan worden en men zich vreedzaam samenvoegt. Turken en Surinamers identificeren zich nadrukkelijk anders; Turken op de culturele/etnische fiets, Surinamers op de raciale fiets. Dit terwijl Italianen en Spanjolen bv geruisloos zijn opgenomen in de Nederlandse bevolking.
En dat zou je willen voorkomen door groepen niet meer met elkaar in aanraking te laten komen?

Misschien ben ik wat idealistischer en denk ik wellicht kunnen we leren hoe we als groepen samen kunnen leven en die conflicten beheersbaar maken/houden, zodat de verschillende groepen er allemaal vrede mee hebben. Iets wat blijkbaar wel kan want we leven in een tijd waar de hoeveelheid oorlogen on slachtoffers door oorlogen erg laag is. De blijkbaar kunnen wij mensen wel leren hoe samen te leven in grotere verschillende groepen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')