abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:35:23 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193653348
Bokslessen in Rotterdam voor jeugd met mes\

ROTTERDAM - Een raadsmeerderheid wil bokslessen voor Rotterdamse jongeren met een mes op zak. Deze vorm van agressietraining moet ervoor zorgen dat het veiliger op straat wordt.

Het plan hiervoor van D66 raadslid Nadia Arsieni krijgt brede steun. In april stelde ze al schriftelijke vragen hierover, omdat alleen maar meer politiecontroles en boetes haar niet de juiste manier lijken om het probleem aan te vliegen. „Ik geloof niet in de zoveelste boete. Je moet anders kijken naar het probleem: waarom lopen zoveel jongeren met een mes op zak?”

Raddraaiers

Een klein deel verziekt het voor de grote meerderheid denkt ze. De raddraaiers moeten hard aan worden gepakt en de rest moet zich via bokstraining zelfverzekerder gaan voelen, dat ze zich staande kunnen houden en geen mes op zak nodig hebben.

Aangemoedigd door de in haar ogen positieve beantwoording van haar schriftelijke vragen gaat ze donderdag een motie indienen. Die is mede ondertekend door GroenLinks, PvdA, DENK, SP, NIDA en ChristenUnie-SGP, samen met D66 goed voor 24 zetels.

Steekincidenten

Het stadsbestuur ’ deelt de mening dat gedragsregulering en/of agressietraining waardevol kunnen zijn voor een gerichte preventieve aanpak van steekincidenten in Rotterdam, maar stelt wel voorwaarden aan de inzet van preventieve interventies’. „Deze voorwaarden zien zowel toe op inhoud als op praktische uitvoerbaarheid”, zo stelde het college.

Met haar motie roept Arsieni het college op hiervan gebruik te gaan maken en lokale initiatieven aan te laten sluiten op het gemeentelijke beleid. Het raadslid heeft zelf al meerdere initiatieven gesproken. „Rotterdam is een echte boksstad. We hebben in Rotterdam veel boksscholen en ik heb veel mensen gesproken die zich dag en nacht inzetten om te voorkomen dat jongeren het slechte pad op gaan. Hier kunnen we als gemeente veel slimmer mee gaan werken.”

Stanley Hiwat, van het project ’Knokken zonder Vechten’ licht toe. „Als tieners met steekwapens op zak rondlopen, is dat een teken dat er ergens in hun opgroeien iets goed is misgegaan. Ik wil met die jongeren de sportschool in en hen leren om te knokken zonder vechten. Deze aanpak levert aantoonbaar succes op. We willen dit verder ontwikkelen in meer wijken en buurten van Rotterdam en daarbij samenwerken met de gemeente en andere partners.”

Netwerk

Ook Ton Dunk van Stichting Rotterdam Mattie, die cursussen en bokstrainingen aanbiedt voor jongeren met gedragsproblemen, ziet mogelijkheden. „Sinds 2008 hebben wij al meer dan 1400 jongeren begeleid en een hecht netwerk opgebouwd. Als de stad ons vraagt om bij te dragen, graag.”

Telegraaf
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:35:43 #2
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:41:20 #3
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193653445
Tjonge, waarom geven ze er geen gratis kapsalon met knoflook bij na de bokslessen?
Praat over de hel en je komt er.
pi_193653489
Dus je hebt een probleem met "jongeren", inclusief pietje, die een gevaar vormen met wapens. En wat ga je doen. Je gaat deze mensen leren vechten :)
pi_193653492
_O- _O- _O-
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:45:51 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193653522
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:41 schreef Scheepskok het volgende:
Tjonge, waarom geven ze er geen gratis kapsalon met knoflook bij na de bokslessen?
Dat is wel een goed idee, gratis vet fastfood, zodat ze allemaal vadsig worden en ook al hebben ze dan een mes doe je gewoon twee stapjes naar achter en tegen de tijd dat ze bij je zijn vallen ze al buiten adem om.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193653594
Wat een naïviteit :D
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193653621
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:43 schreef soeverein het volgende:
Dus je hebt een probleem met "jongeren", inclusief pietje, die een gevaar vormen met wapens. En wat ga je doen. Je gaat deze mensen leren vechten :)
Waarom geen schietlessen in het leger?
Precies wat die jongens nodig hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193653628
D66 leert het echt nooit, zeer gevaarlijke partij. Tuurlijk weer wat bokslessen voor tuig wat met messen en kapmessen rondloopt om anderen aan te vallen, waar autochtone jeugd al een taakstraf of haltstraf krijgt als ze vuurwerk afsteken wordt er wederom voor het zwaarste tuig een uitzondering gemaakt. Vooral knuffelen terwijl ze je recht in je bek blijven spugen, ze lachen zich kapot en steken anderen kapot.
pi_193653638
Tuig gratis vechttraining geven dat zal het probleem oplossen...
pi_193653658
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:35 schreef AchJa het volgende:
Even hoor, is de politiek nou echt zo naief???
Lekker een paar weken vergaderen plannen heen en weer kaatsen op kosten van de burgers en dan is dit het resultaat
I will do what i must !!
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:55:49 #12
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_193653670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:35 schreef AchJa het volgende:
Stanley Hiwat, van het project ’Knokken zonder Vechten’ licht toe. „Als tieners met steekwapens op zak rondlopen, is dat een teken dat er ergens in hun opgroeien iets goed is misgegaan. Ik wil met die jongeren de sportschool in en hen leren om te knokken zonder vechten.
Wat :')
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:57:11 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193653690
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:55 schreef BoonDockSaint het volgende:
Lekker een paar weken vergaderen plannen heen en weer kaatsen op kosten van de burgers en dan is dit het resultaat
En uiteraard ziet Ton Dunk ook mogelijkheden. Uiteraard zijn het mogelijkheden die zijn eigen beurs spekken... :')

quote:
Ook Ton Dunk van Stichting Rotterdam Mattie, die cursussen en bokstrainingen aanbiedt voor jongeren met gedragsproblemen, ziet mogelijkheden.
pi_193653693
quote:
Ik wil met die jongeren de sportschool in en hen leren om te knokken zonder vechten.
:7
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193653700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:55 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Wat :')
Die pipo wil gewoon zijn gym vol hebben wat geeft hij er nou om wat die etters op straat doen
I will do what i must !!
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:58:30 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193653711
quote:
Een raadsmeerderheid wil bokslessen voor Rotterdamse jongeren met een mes op zak. Deze vorm van agressietraining moet ervoor zorgen dat het veiliger op straat wordt.
Ik zie raakvlakken met het hier oh zo verfoeide 2nd amendment.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:58:41 #17
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_193653717
Wat een onnozel idee...
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_193653720
De VVD was het vanochtend ook al vurig aan het verdedigen bij Goedemorgen Nederland. Tja, je moet toch wat. Fouilleren mag niet want dat is etnisch profileren. Arresteren heeft geen zin want de rechters hebben besloten dat de wetgever niks van strafrecht snapt door dat op vergelding te baseren. Boksen is de oplossing want die kinderen moeten functioneren in een agressieve bendecultuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:59:25 #19
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193653727
Oh ik weet het: als ze de cursus volledig afmaken gezellig op vlinderjacht in Marokko!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:59:27 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193653728
Terecht natuurlijk. Als zo'n jongen zijn mes laat vallen moet hij het natuurlijk wel met de vuisten af kunnen maken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193653738
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:35 schreef AchJa het volgende:
Even hoor, is de politiek nou echt zo naief???
Het is denk ik ook het probleem van een verschil in sociale klasse. Als je opgroeit in een rustige (blanke) middenklasse wijk zonder problemen dan kan dit idee prima klinken in theorie. Echter, de basissituatie van jongeren in een sociale onderklasse is toch enorm anders en dat verschil moet je toch overbruggen als beleidsmaker of politicus. Feitelijk hoe in deze middenklasse wijk multiculturalisme zich vooral beperkt tot consumentisme (eten, kleding, musea, muziek) hetgeen natuurlijk heel anders is dan wanneer je als blanke opgroeit in Amsterdam West.

Ik had eens een artikel gelezen over hoe dergelijke jongeren haast per definitie geen klik hebben met een sociaal werker welke eruit ziet alsof deze uit een nette buurt komt en fris van het HBO is afgestudeerd. Echter, een sociaal werker welke in dezelfde situatie als de jongeren opgroeit heeft deze klik een stuk beter. Idem dito dat ervaringsdeskundigen in de GGZ een enorme waardevolle aanwinst kunnen zijn.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 16 juni 2020 @ 12:00:32 #22
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_193653742
mm dat gaat helpen ... mompelt iets over Badr Hari
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_193653744
Tering wat een naïviteit. |:(
  dinsdag 16 juni 2020 @ 12:02:05 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193653755
Ik durf rustig de stelling aan dat door de hele MMA-popularisering het geweldsniveau juist is gestegen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193653774
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:02 schreef -XOR- het volgende:
Ik durf rustig de stelling aan dat door de hele MMA-popularisering het geweldsniveau juist is gestegen.
ja die shit word zo gehyped tegenwoordig
I will do what i must !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')