abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194406445
Laatste update en dan vind ik het welletjes :)

Na aansluiten begaf m'n Renesas USB driver (=MS Driver) het meteen.
Herstelpunt repareerde het niet. Nieuw gedownloade driver ook niet.
On top of that kreeg ik een MS update naar Win 10 versie 2004; maar gedaan.

3 uur later :)
Nwe. spy versie Win 10.
Zelfde probleem; NEC driver van Win 7 verhielp het probleem.

Nu veel data naar die 10TB. aan het kopiëren. Heeft een snelheid van pakweg 32 MB/s. Houdt niet over :'(

That's all folks...
pi_194421776
Ik krijg altijd jeuk van die onboard RAID oplossingen. Je hebt alsnog een specifieke driver nodig en je moet maar zien of je het ergens anders kan opstarten als die chipset met vakantie gaat en je de boel 'transplanteert' naar een ander bord. Volledig zelfstandig hardware RAID heeft wat dat betreft nog wel een upgrade pad naar een andere kaart als het een beetje goede fabrikant is, en heel dat hardware RAID bestaat voornamelijk bij de gratie van Windows die van zichzelf nooit een goede software RAID oplossing gehad heeft.

Als je Linux of FreeBSD gebruikt: doe jezelf een plezier en gebruik ZFS, dit staat mijlenver voorop als het gaat om betrouwbaarheid, operationeel gemak en uitwisselbaarheid. Naast dat het zichzelf repareert (of bij 1 schijf in ieder geval rapporteert welke bestanden kapot zijn), is het ook wat slimmer 'gelaagd', bijvoorbeeld als je een schijf vervangt alleen de gebruikte ruimte gesynchroniseerd wordt.

KISS geldt m.i. trouwens ook voor het operationele aspect, als ik in 1 dag klaar ben door wat UniFi en NAS apparaten neer te zetten en in een controller of webinterface in te regelen, dan doe ik dat liever dan een PC waarop ik ook nog eens een besturingssysteem en allerlei applicaties moet onderhouden voor dezelfde functionaliteit. Voor basis networking is het ook qua stroomgebruik niet het meest efficiënt gok ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fleischmeister op 06-08-2020 00:06:16 ]
pi_194426214
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:59 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik krijg altijd jeuk van die onboard RAID oplossingen. Je hebt alsnog een specifieke driver nodig en je moet maar zien of je het ergens anders kan opstarten als die chipset met vakantie gaat en je de boel 'transplanteert' naar een ander bord. Volledig zelfstandig hardware RAID heeft wat dat betreft nog wel een upgrade pad naar een andere kaart als het een beetje goede fabrikant is, en heel dat hardware RAID bestaat voornamelijk bij de gratie van Windows die van zichzelf nooit een goede software RAID oplossing gehad heeft.

Als je Linux of FreeBSD gebruikt: doe jezelf een plezier en gebruik ZFS, dit staat mijlenver voorop als het gaat om betrouwbaarheid, operationeel gemak en uitwisselbaarheid. Naast dat het zichzelf repareert (of bij 1 schijf in ieder geval rapporteert welke bestanden kapot zijn), is het ook wat slimmer 'gelaagd', bijvoorbeeld als je een schijf vervangt alleen de gebruikte ruimte gesynchroniseerd wordt.

KISS geldt m.i. trouwens ook voor het operationele aspect, als ik in 1 dag klaar ben door wat UniFi en NAS apparaten neer te zetten en in een controller of webinterface in te regelen, dan doe ik dat liever dan een PC waarop ik ook nog eens een besturingssysteem en allerlei applicaties moet onderhouden voor dezelfde functionaliteit. Voor basis networking is het ook qua stroomgebruik niet het meest efficiënt gok ik.
Idd heerlijk ZFS...

En ik ram gewoon 110MB/s door een usb3.0 poort naar een 5400rpm hdd... Random read/write is wel iets trager dan een 7200 maar substained gaat als een brandweer
pi_194458916
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:28 schreef gepromoveerT het volgende:
Maar geen Raid 1 dus.
Even het gehele verhaal bijgelezen: Ik ben benieuwd naar je vervolgstappen. Wat ga je hierna doen?
pi_194474510
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:43 schreef Shodan het volgende:

[..]

Even het gehele verhaal bijgelezen: Ik ben benieuwd naar je vervolgstappen. Wat ga je hierna doen?
:)
Voorlopig niks.
Ik heb nu weer voldoende schijfruimte.

En wellicht Linux installeren, maar heb geen zin in die 'leercurve'.
En het wordt weer eens tijd om de pc stofvrij te maken; de cpu is nu 63 graden met dit krankzinnig warme weer.
En Deadspace 3 uitspelen; ik ben nu bezig met al m'n oude games, van Farcry t/m Dead Island en Max Payne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')