abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 juni 2020 @ 06:55:42 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193623586
Uitgerekende data:
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita (meisje)
24 juli: Queens (jongen)
30 juli: wolfrolf (jongen)

1 augustus: ***Sunshine1982*** (jongen)
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy (meisje)

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela
17 september: Seven. (jongen)
21 september: Ggirl
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur (meisje)
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo (jongen)

4 november: PKM (meisje)
20 november: D.U.M.A.N. (meisje)
26 november: Wolken (jongen)
29 november: Donna

1 december: Gaddle
26 december: Sway-

2021

3 januari: Gogo83

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Resistance is futile.
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 15:36:59 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193627646
Rustig hier!

Wij zijn even een weekendje weg, naar Twente. Heerlijk om er even uit te zijn! Zojuist 35km gefietst en nu helemaal uitgeteld in bed :z zo lekker in bad en dan eten. In bad kan geen kwaad met deze termijn toch?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 14 juni 2020 @ 15:45:08 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_193627763
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:36 schreef MaJo het volgende:
Rustig hier!

Wij zijn even een weekendje weg, naar Twente. Heerlijk om er even uit te zijn! Zojuist 35km gefietst en nu helemaal uitgeteld in bed :z zo lekker in bad en dan eten. In bad kan geen kwaad met deze termijn toch?
Waarom zou dat kwaad kunnen??
Heerlijk juist!

En 35 kilometer _O_ ik red 20 al niet eens meer zonder bekkentyfus :')
disclaimer
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 15:50:01 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193627837
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Waarom zou dat kwaad kunnen??
Heerlijk juist!

En 35 kilometer _O_ ik red 20 al niet eens meer zonder bekkentyfus :')
In het eerste trimester moet je er voorzichtig mee zijn omdat het een miskraam kan veroorzaken (met name bij heet water). Gezien mijn voorgeschiedenis heb ik me daar netjes aan gehouden.

De 35km was wel met trapondersteuning maar ik was zelf ook best wel trots :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 14 juni 2020 @ 15:52:16 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_193627871
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

In het eerste trimester moet je er voorzichtig mee zijn omdat het een miskraam kan veroorzaken (met name bij heet water). Gezien mijn voorgeschiedenis heb ik me daar netjes aan gehouden.

De 35km was wel met trapondersteuning maar ik was zelf ook best wel trots :)
Een bad kan geenszins een miskraam veroorzaken hoor.
Het enige waar je mee moet uitkijken zijn infrarood sauna's.
disclaimer
pi_193627896
Bad heerlijk, zit ik elke week minstens in. Vanavond ook weer. Mijn enkels zijn ondertussen verdwenen, het is zover }:| en rugpijn, toch wel echt een half uur moeten liggen per dag (goddelijk) . Morgen voor het eerst sinds zwangerschap shiatsu behandeling, benieuwd.

Vandaag drie kwartier met vriendin gewandeld (terwijl ik geen wandelaar ben), maar een paar meter fietsen (voor een softijsje verderop) put me volledig uit.
pi_193627907
Ohh wat lekker @MaJo! Genieten.

Fietsen is een van de dingen die ik hier het meeste mis ;(. Zit eraan te denken er eentje aan te schaffen maar ik denk dat ik maar wacht tot nadat Yara er is. Met een alsmaar dikker wordende buik lijkt het me niet heel comfortabel, plus ik riskeer liever alleen mijn eigen leven :D.
  zondag 14 juni 2020 @ 15:57:02 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_193627933
In de VS zou ik ook niet snel op de fiets stappen maar ik heb bij de vorige zwangerschap ook gewoon tot 41 weken gefietst hoor, geen probleem ;)
disclaimer
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 15:57:49 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193627943
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Een bad kan geenszins een miskraam veroorzaken hoor.
Het enige waar je mee moet uitkijken zijn infrarood sauna's.
Dat is het internet niet met je eens ;) Er staat dat je moet uitkijken met heet water omdat je lichaamstemperatuur dan stijgt en een hoge temperatuur (ook koorts) kan ervoor zorgen dat je een miskraam krijgt. Nou is die kans denk ik heel klein maar ik durfde het toch niet aan, en had ook geen bad om in te kunnen dus dat scheelt :)

Ik ben een ontzettende badderaar dus zodra er een bad in moet ik er echt in. Dus ik ga er zo lekker van genieten O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193627947
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:54 schreef Hilmo het volgende:
Bad heerlijk, zit ik elke week minstens in. Vanavond ook weer. Mijn enkels zijn ondertussen verdwenen, het is zover }:| en rugpijn, toch wel echt een half uur moeten liggen per dag (goddelijk) . Morgen voor het eerst sinds zwangerschap shiatsu behandeling, benieuwd.

Vandaag drie kwartier met vriendin gewandeld (terwijl ik geen wandelaar ben), maar een paar meter fietsen (voor een softijsje verderop) put me volledig uit.
Is die shiatsu behandeling gericht op een specifieke kwaal/pijn? Of hoe werkt dat precies?
  zondag 14 juni 2020 @ 15:59:34 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_193627966
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is het internet niet met je eens ;) Er staat dat je moet uitkijken met heet water omdat je lichaamstemperatuur dan stijgt en een hoge temperatuur (ook koorts) kan ervoor zorgen dat je een miskraam krijgt. Nou is die kans denk ik heel klein maar ik durfde het toch niet aan, en had ook geen bad om in te kunnen dus dat scheelt :)

Ik ben een ontzettende badderaar dus zodra er een bad in moet ik er echt in. Dus ik ga er zo lekker van genieten O+
Tsja, ik vertrouw liever professionals dan het internet. En ik wil pertinent geen statements als "een bad kan een miskraam veroorzaken" in dit topic hebben staan. Sorry. Ik begrijp dat je voorzichtig bent, met jouw voorgeschiedenis, maar dit is veel te kort door de bocht ;)
disclaimer
pi_193627976
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is het internet niet met je eens ;) Er staat dat je moet uitkijken met heet water omdat je lichaamstemperatuur dan stijgt en een hoge temperatuur (ook koorts) kan ervoor zorgen dat je een miskraam krijgt. Nou is die kans denk ik heel klein maar ik durfde het toch niet aan, en had ook geen bad om in te kunnen dus dat scheelt :)

Ik ben een ontzettende badderaar dus zodra er een bad in moet ik er echt in. Dus ik ga er zo lekker van genieten O+
Maar dat zou dan toch net zo goed gelden voor een hete douche, of zie ik dat verkeerd? Dan ligt het dus meer aan de temperatuur?
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 16:03:03 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193628011
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Tsja, ik vertrouw liever professionals dan het internet. En ik wil pertinent geen statements als "een bad kan een miskraam veroorzaken" in dit topic hebben staan. Sorry. Ik begrijp dat je voorzichtig bent, met jouw voorgeschiedenis, maar dit is veel te kort door de bocht ;)
Ik snap dat je dat liever niet wil maar ik zeg dat de kans bestaat. Jij zegt dat het geenszins mogelijk is, dat is weer het andere uiterste. Zelf ben ik liever voorzichtig met een slag om de arm dan dat ik lees dat het echt geen kwaad kan en het toch wel kwaad kan :)

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:00 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Maar dat zou dan toch net zo goed gelden voor een hete douche, of zie ik dat verkeerd? Dan ligt het dus meer aan de temperatuur?
Ik denk hitte en hoe lang je daaraan tentoongesteld wordt. In bad lig je vaak wat langer dan dat je onder de douche staat. En de sauna is natuurlijk gewoon echt heel heet en wordt daarom ook afgeraden.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 14 juni 2020 @ 16:05:52 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_193628041
Heeft je gynaecoloog ooit tegen je gezegd dat je niet in bad mag dan?

Want volgens "internet" krijg je ook miskramen van mascara, hard rijden en basilicum.
disclaimer
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 16:08:14 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193628068
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:05 schreef SQ het volgende:
Heeft je gynaecoloog ooit tegen je gezegd dat je niet in bad mag dan?

Want volgens "internet" krijg je ook miskramen van mascara, hard rijden en basilicum.
Nee dat niet, maar we hebben het er wel over gehad dat dit kan gebeuren bij hoge koorts (boven de 40 graden). Misschien heb ik daar zelf aan verbonden dat het gevaarlijk is met in bad gaan omdat je lichaamstemperatuur dan ook zo kan stijgen, en dat lees ik ook terug. Maar echt een miskraam krijgen vind ik ook niet terug nee :@

Laten we het erop houden dat ik iets voorzichtiger ben aangelegd op dit vlak dan meesten :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 14 juni 2020 @ 16:10:16 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_193628092
Bij meer dan 40 graden koorts is er dan ook vaak wel meer aan de hand waardoor je lichaam wellicht alles wat andere energie kost dan genezing afstoot ;)

Maar goed, ook dat is een aanname natuurlijk.
disclaimer
pi_193628199
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar we hebben het er wel over gehad dat dit kan gebeuren bij hoge koorts (boven de 40 graden). Misschien heb ik daar zelf aan verbonden dat het gevaarlijk is met in bad gaan omdat je lichaamstemperatuur dan ook zo kan stijgen, en dat lees ik ook terug. Maar echt een miskraam krijgen vind ik ook niet terug nee :@

Laten we het erop houden dat ik iets voorzichtiger ben aangelegd op dit vlak dan meesten :)
Als het bad zo heet zou zijn dat je lichaamstemperatuur stijgt tot boven de 40 graden dan voel je je echt niet meer lekker hoor.

Dat lukt je met een normaal bad niet. Zelfs in een sauna waar het zo'n 90graden is stijgt je lichaamstemperatuur maar 1 a 2 graad dus dan zit je nog onder de 40 graden. Alleen Infraroodsauna is een geval apart.

Niets mis met voorzichtigheid. Alleen op fora lezen veel mensen mee en de lijn tussen voorzichtigheid en paniekzaaien is dun.
pi_193628230
Trouwens even iets anders! Ik krijg ook een soort van blije doos! Of nja, omdat we dus op amazon onze registry hebben en we amazon prime hebben krijgen we daarvan een baby welcome box. Vind ik leuk! Geen idee wat er allemaal in zit maar hey, het is gratis :D.
  zondag 14 juni 2020 @ 16:33:28 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_193628338
Gratis O+
disclaimer
pi_193628363
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:05 schreef SQ het volgende:
Heeft je gynaecoloog ooit tegen je gezegd dat je niet in bad mag dan?

Want volgens "internet" krijg je ook miskramen van mascara, hard rijden en basilicum.
Mascara? Whut? Is dat als je het in je schaamhaar smeert of wat? :o
pi_193628382
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mascara? Whut? Is dat als je het in je schaamhaar smeert of wat? :o
Proest :D
  zondag 14 juni 2020 @ 16:40:08 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_193628434
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mascara? Whut? Is dat als je het in je schaamhaar smeert of wat? :o
Nee dat had dan te maken met bepaalde stoffen die je hormonen in disbalans zouden brengen ofzo.

Ik kan me voorstellen dat je een miskraam krijgt als je 3 buisjes mascara per dag opeet ja.
disclaimer
  zondag 14 juni 2020 @ 16:41:55 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_193628450
Ik ga trouwens geen linkjes posten maar als je googled kun je zo'n beetje alles wel aan een miskraam linken :+
disclaimer
pi_193628487
Ik heb volgende week ook weer eens een bad tot mijn beschikking en ga daar toch echt gewoon van genieten. Alleen sauna's doe ik niet, hoewel de kans dat je daar koorts van krijgt (bij een normale verblijfsduur) ook te verwaarlozen is volgens mij. Overigens ben ik tijdens de vorige twee zwangerschappen wel gewoon in het eerste trimester naar de sauna geweest, er is daar genoeg fijns wat niet op hoge temperatuur is.
pi_193628652
Ik ga niet meer in bad, met een temperatuur van 38 graden krijg ik het nog steeds benauwd. En de douche zet ik ook veel lager dan anders.

Deze warme dagen vind ik trouwens ook zwaar. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 17:09:22 #26
382129 crew  Donna
pi_193628704
Jaa ik douche ook fris tegenwoordig. Tenminste m'n vriend vindt mijn douche altijd veel te warm en nu vraagtie zich af of ik ziek ben zo fris hahaha. Nee zwanger. 8-)
  zondag 14 juni 2020 @ 17:23:24 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628836
Sauna heb ik met 11 weken ook gewoon gedaan (infrarood sla ik wel bewust over). Er wordt van alles geroepen op internet maar als je vervolgens in wetenschappelijke bronnen gaat kijken over kerntemperatuur en wat er nodig is om je kerntemperatuur te verhogen, dan kom je al snel tot andere conclusies. Zo eet ik ook gewoon salami en verse vis (sushi). Gerookte zalm dan weer niet.

Ik neem 24baby en kekmama wel serieus hoor, maar ik gebruik het vooral als indicatie voor verder onderzoek.
Resistance is futile.
pi_193628889
quote:
3s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:04 schreef PKM het volgende:
Ik ga niet meer in bad, met een temperatuur van 38 graden krijg ik het nog steeds benauwd. En de douche zet ik ook veel lager dan anders.

Deze warme dagen vind ik trouwens ook zwaar. ;(
Vind ik ook, en de zomer is nog niet eens begonnen! Ik weet zeker dat tegen de tijd dat het augustus is ik waarschijnlijk bijna niets meer doe behalve op de bank liggen in de airconditioning. Alles kost me ook altijd zoveel meer energie als ‘t warm is, ook niet-zwanger.
  zondag 14 juni 2020 @ 17:58:11 #29
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193629231
Deze warme dagen O+ (behalve vandaag, wat een kut weer). Zo heerlijk. Van mij mag het altijd 25+ graden zijn.

In bad ga ik af en toe, als ik weer rugpijn heb.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 18:41:01 #30
382129 crew  Donna
pi_193629763
Het was hier de hele dag prachtig weer! Zonet begonnen met regenen.
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 18:59:56 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193630010
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:19 schreef Elleska het volgende:

[..]

Als het bad zo heet zou zijn dat je lichaamstemperatuur stijgt tot boven de 40 graden dan voel je je echt niet meer lekker hoor.

Dat lukt je met een normaal bad niet. Zelfs in een sauna waar het zo'n 90graden is stijgt je lichaamstemperatuur maar 1 a 2 graad dus dan zit je nog onder de 40 graden. Alleen Infraroodsauna is een geval apart.

Niets mis met voorzichtigheid. Alleen op fora lezen veel mensen mee en de lijn tussen voorzichtigheid en paniekzaaien is dun.
Goed om te weten ^O^ Ik kan me voorstellen dat ik er bij een volgende zwangerschap ook weer heel anders in sta.

Ik ga in ieder geval genieten van mijn bad O+

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:21 schreef Smart_ass het volgende:
Trouwens even iets anders! Ik krijg ook een soort van blije doos! Of nja, omdat we dus op amazon onze registry hebben en we amazon prime hebben krijgen we daarvan een baby welcome box. Vind ik leuk! Geen idee wat er allemaal in zit maar hey, het is gratis :D.
Wat leuk! Ik werd er best blij van. Sowieso gratis is altijd leuk O+

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mascara? Whut? Is dat als je het in je schaamhaar smeert of wat? :o
Wacht even, is dat niet de bedoeling dan? :o

quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:23 schreef Seven. het volgende:
Sauna heb ik met 11 weken ook gewoon gedaan (infrarood sla ik wel bewust over). Er wordt van alles geroepen op internet maar als je vervolgens in wetenschappelijke bronnen gaat kijken over kerntemperatuur en wat er nodig is om je kerntemperatuur te verhogen, dan kom je al snel tot andere conclusies. Zo eet ik ook gewoon salami en verse vis (sushi). Gerookte zalm dan weer niet.

Ik neem 24baby en kekmama wel serieus hoor, maar ik gebruik het vooral als indicatie voor verder onderzoek.
Ik zou ook sushi eten als ik zeker weet dat de vis vers is, maar hoe weet je dat? Wellness zou ik wel aandurven nu, ben toch geen sauna fan. Dat is denk ik hetgeen ik het meest balen vind tijdens de lockdown, ik heb zo’n zin in een dagje wellness :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193630678
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:58 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Is die shiatsu behandeling gericht op een specifieke kwaal/pijn? Of hoe werkt dat precies?
nee niet echt. Ging voor zwangerschap zo nu en dan eens heen, vergelijkbaar met fysio beetje: de boel wat losmaken, van binnen of van buiten. Bekken heeft ze eens aangepakt, hoofdpijn, krampen. Nu is het meer zo omdat ze de prijs tijdelijk heeft verlaagd en nu 100% vergoed wordt in mijn zorgverzekering bij alternatieve zorg. Ik zie het als een gratis massage moment :@ al is het soms ook flink pijnlijk of gevoelig. Nu zal ik mijn opgezette voeten noemen, maagzuur en rugpijn.
pi_193630963
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 19:49 schreef Hilmo het volgende:

[..]

nee niet echt. Ging voor zwangerschap zo nu en dan eens heen, vergelijkbaar met fysio beetje: de boel wat losmaken, van binnen of van buiten. Bekken heeft ze eens aangepakt, hoofdpijn, krampen. Nu is het meer zo omdat ze de prijs tijdelijk heeft verlaagd en nu 100% vergoed wordt in mijn zorgverzekering bij alternatieve zorg. Ik zie het als een gratis massage moment :@ al is het soms ook flink pijnlijk of gevoelig. Nu zal ik mijn opgezette voeten noemen, maagzuur en rugpijn.
Ohh klinkt wel lekker hoor, vooral nu het vergoed wordt! Extra genieten haha.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:44:36 #34
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_193632392
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 22:31 schreef Seven. het volgende:

Ja, die schoonmoeder van je.. het is me er wel één of niet? :+
Lang verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag was erg fijn. Alleen echt vanochtend misselijkheid gehad. De rest van de dag nergens last van gehad, behalve wat vermoeidheid! O+ Zelfs gewoon redelijk kunnen eten zonder afgunst! Maakte mijn 12 uur dienst vele malen fijner! :D
  zondag 14 juni 2020 @ 21:55:47 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193632580
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:44 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Lang verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag was erg fijn. Alleen echt vanochtend misselijkheid gehad. De rest van de dag nergens last van gehad, behalve wat vermoeidheid! O+ Zelfs gewoon redelijk kunnen eten zonder afgunst! Maakte mijn 12 uur dienst vele malen fijner! :D
Mênnnnn, om gestoord van te worden! :P

Fijn dat je een goeie dag had en hopelijk blijft dat ook zo ^O^
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:57:41 #36
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193632604
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:44 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Lang verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag was erg fijn. Alleen echt vanochtend misselijkheid gehad. De rest van de dag nergens last van gehad, behalve wat vermoeidheid! O+ Zelfs gewoon redelijk kunnen eten zonder afgunst! Maakte mijn 12 uur dienst vele malen fijner! :D
Niet alleen jij, je man moet jullie grens ook duidelijk aangeven! Zo vermoeiend zulke mensen.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 14 juni 2020 @ 21:58:42 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_193632614
och ja, schoonmoeders O+
De mijne was ook heel interessant tijdens mijn eerste zwangerschap. Die vond ook heel veel dingen.
En toen ging mijn eigen moeder dood, en zag ze in dat we beter op een andere voet verder konden, sindsdien gaat het veel beter.

Wel jammer dat mijn moeder daar eerst dood voor moest maar ja. Er is dus hoop ;)
disclaimer
pi_193633738
Had ik de mijnes nog maar O+
  zondag 14 juni 2020 @ 23:11:02 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_193633940
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Had ik de mijnes nog maar O+
Moeder of schoonmoeder?
disclaimer
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 23:14:42 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193633996
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 21:44 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Lang verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag was erg fijn. Alleen echt vanochtend misselijkheid gehad. De rest van de dag nergens last van gehad, behalve wat vermoeidheid! O+ Zelfs gewoon redelijk kunnen eten zonder afgunst! Maakte mijn 12 uur dienst vele malen fijner! :D
Mijn nekharen gaan hier echt van overeind staan. Vooral als je een verleden hebt met niet makkelijk zwanger worden of als je überhaupt geen kind wil is dit extra pijnlijk. Waar bemoeit ze zich mee :( Kan jouw man dit ook niet duidelijk aan haar maken?

Ik heb zelf geen schoonmoeder meer dus dit soort gedrag ga ik niet meemaken. Mijn moeder is vooral erg enthousiast, vooral omdat dit waarschijnlijk haar enige kleinkind gaat worden. Mijn papa is helemaal enthousiast, die belt me elke dag omdat hij wil weten hoe het met mij en mijn buik gaat O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193634004
Onder het mom van zwangerschapshormonen, heb ik te fel gereageerd? Even spoilertje :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop dat dit even mag hier in het topic :)
pi_193634029
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Moeder of schoonmoeder?
Schoonmoeder.
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 23:29:39 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193634169
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Onder het mom van zwangerschapshormonen, heb ik te fel gereageerd? Even spoilertje :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop dat dit even mag hier in het topic :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 14 juni 2020 @ 23:31:50 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193634201
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Onder het mom van zwangerschapshormonen, heb ik te fel gereageerd? Even spoilertje :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop dat dit even mag hier in het topic :)
Ik denk niet dat het door je hormonen komt, je worstelt hier al een tijd mee en ik raad je aan om er wat mee te doen zodat het een situatie wordt waarmee jij prima kunt leven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 14-06-2020 23:45:32 ]
Resistance is futile.
  maandag 15 juni 2020 @ 06:58:30 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193635491
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 15 juni 2020 @ 10:03:37 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_193636795
Wat lemijn zegt.
Overigens nemen mijn schoonouders ook niet zo veel initiatief naar ons en onze kinderen en zien ze de kinderen van hun dochters veel vaker, maar wij nemen zelf ook minder contact op met ze dan hun dochters doen. De band is gewoon anders. En dat hoeft niet perse slecht te zijn hé.
Maar als jij er erg veel last van hebt zou ik het zeker eens bespreken met hem.

Wat verder ook wel belangrijk is om te realiseren is dat het feit dat de kleinkinderen van zijn vriendin daar heel vaak komen vooral iets zegt over de band die haar kinderen met hun moeder hebben. En die is klaarblijkelijk erg sterk. Dat staat imo geheel los van de band die jij met jouw vader hebt. Of de band die jouw vader met haar kinderen heeft, for that matter ;)
disclaimer
  maandag 15 juni 2020 @ 10:08:53 #47
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193636842
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het besef dat wij ooit ook schoonmoeders worden.. :P
Protège moi de mes désirs.
  maandag 15 juni 2020 @ 10:11:33 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_193636884
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het besef dat wij ooit ook schoonmoeders worden.. :P
da's precies de reden waarom ik altijd een beetje opstandig word van dat felle gehak op schoonmoeders :')
disclaimer
  maandag 15 juni 2020 @ 10:18:16 #49
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193636944
Vaak hebben ze wel gelijk, hoor. :)
Maar goed. Net zoals we nu alle goede punten uit onze eigen opvoeding overdragen op onze kinderen en verbeteren waar nodig, kunnen we onze eigen ervaring ook meenemen in hoe je je schoonkinderen gaat behandelen later.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 15 juni 2020 @ 10:21:02 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_193636975
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vaak hebben ze wel gelijk, hoor. :)
Maar goed. Net zoals we nu alle goede punten uit onze eigen opvoeding overdragen op onze kinderen en verbeteren waar nodig, kunnen we onze eigen ervaring ook meenemen in hoe je je schoonkinderen gaat behandelen later.
hahaha ja, het zou mooi zijn als het elke generatie alleen maar beter zou worden, ja _O-
Helaas komen er ook weer een hoop nieuwe "slechte" dingen bij waardoor elke generatie, wanneer en waar dan ook, zal afgeven op zijn (schoon)ouders :P
Maar goed, meer dan ons best kunnen we niet doen, en ik probeer mezelf steeds weer te vertellen dat de intenties van onze (schoon)ouders echt niet anders zijn of waren dan de onze ;)
disclaimer
  maandag 15 juni 2020 @ 10:23:14 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_193636998
ik zit overigens op 24 weken vandaag :o
Over tien weken begint mijn laatste werkweek 8)7 8)7 8)7 compleet geschift.

Hopelijk zie ik mijn collega's nog voor die tijd :')
disclaimer
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 10:27:47 #52
382129 crew  Donna
pi_193637054
Whaaa haha. Wij werken alweer gedeeltelijk op kantoor.
Veel bedrijven willen per 1 september weer op kantoor aan de slag toch?
  maandag 15 juni 2020 @ 10:32:04 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_193637105
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:27 schreef Donna het volgende:
Whaaa haha. Wij werken alweer gedeeltelijk op kantoor.
Veel bedrijven willen per 1 september weer op kantoor aan de slag toch?
Ja, veel bedrijven zijn alweer aan de slag. Bij ons doen ze het heel conservatief gefaseerd. Vanaf week 27 mogen er weer groepjes mensen naar kantoor.
Maar, je fysieke aanwezigheid moet wel aangemerkt zijn als "business critical". En dat is mijn fysieke aanwezigheid echt niet _O-

Als we 1 september weer gaan vlammen ben ik heel blij. Da's de tweede dag van mijn verlof, zijn de kinderen weer naar school en opvang en gaat mijn man dus óók lekker weer naar kantoor :W :')

ik ben nu maar gewoon een team bbq aan het plannen in mijn tuin :P

Mijn collega ook. "Ja maar in september kun je toch wel gewoon lekker komen lunchen??"

NEE. Mijn laatste verlof. Do not touch my sacred right.
disclaimer
  maandag 15 juni 2020 @ 10:36:37 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_193637163
Ik verheug me echt zo hard op netflixwalvissen dan.
disclaimer
  maandag 15 juni 2020 @ 10:38:36 #55
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193637186
Ik kijk er ook nu al naar uit. O+
De hele dag NIKS doen en geen stress van werk in je hoofd. Man op werk, U. op het kdv. Heerlijk.
Protège moi de mes désirs.
pi_193637245
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 juni 2020 @ 10:46:20 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_193637293
Ik denk dat je vooral jezelf in de weg zit, sun. Je kunt niet boos zijn omdat een ander niet naar jou toe loopt terwijl je het zelf ook niet doet. Dus als je die principiële boosheid wat meer los kunt laten denk ik dat die band vanzelf beter wordt. Maar als je gaat afwachten tot een ander het gaat doen zal het niet veranderen :*
disclaimer
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 10:47:07 #58
382129 crew  Donna
pi_193637304
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik kijk er ook nu al naar uit. O+
De hele dag NIKS doen en geen stress van werk in je hoofd. Man op werk, U. op het kdv. Heerlijk.
Haha inderdaad. Al heb ik dat nu 's middags ook al, met 50% ziektewet. :+
pi_193637736
Dat netflixen in verlof hoop ik dan maar te kunnen doen als de baby er is en N op de opvang zit. :)
Voor nu ben ik héél blij dat de babykamer een beetje te voorschijn komt onder het stof en de andere spullen. Ik ga dus vandaag de commode uitzoeken (eruit halen wat van N is). *O*

Nu duimen dat de elektricien deze week komt en we uiterlijk zaterdag in 2 kamers laminaat hebben gelegd, dan kunnen we toch zondag weer naar huis, jeej!
Besloten om voorlopig op een andere kamer te gaan slapen omdat we onze slaapkamer nog 3cm moeten egaliseren. De stress van de droogtijd en weer thuis willen slapen met 37 weken (nog 8 dagen) dit compromis maar even gedaan, dat geeft rust.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:34:33 #60
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_193637886
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 23:14 schreef MaJo het volgende:

Mijn nekharen gaan hier echt van overeind staan. Vooral als je een verleden hebt met niet makkelijk zwanger worden of als je überhaupt geen kind wil is dit extra pijnlijk. Waar bemoeit ze zich mee :( Kan jouw man dit ook niet duidelijk aan haar maken?

:N Hij heeft er heel veel moeite mee om tegen zijn moeder in te gaan. Maar dat zal hij in de komende maanden/jaren wel moeten gaan leren. Na mijn verjaardag zei ik nog tegen hem. Als ze dit nog 1x dit flikt, ga ik zo uit mijn slof. Ben echt klaar met haar gedrag! :D

Maar hopelijk is de scan zaterdag vol goed nieuws! ^O^ En dan is het afwachten wat haar volgende bemoeienis gaat zijn! _O-
pi_193637925
Mijn moeder woont in Amerika dus dat is makkelijk :+
Schoonmoeder zie ik wel vaak, maar dat gaat wel prima. De eerste zwangerschap vond ik haar wat bemoeizuchtig met allemaal bijgeloof geklets, maar nu heb ik eigenlijk nog niets gehoord :P. Mijn man ziet zijn moeder wel vaker dan zijn broertje omdat wij dichterbij haar wonen. Ze ziet onze dochter dan ook vaker dan de kinderen van schoonbroertje. Ik denk dat vergelijken weinig zin heeft, iedereen is anders dus ook de band met elkaar is anders. Als je er veel moeite mee hebt Sunshine, zou ik dat (rustig) aangeven. Wellicht heeft je vader het niet zo door dat dit je zo emotioneel maakt.

Ik hoop trouwens dat toekomstige schoonkinderen mij leuk genoeg vinden :+

Vanavond groeiecho, vind het toch een beetje spannend worden, kan de emoties van na de 20-weken echo nog moeilijk loslaten. Gelukkig mag man mee!
Oh, er was nog een pagina :P Maar ik kijk ook uit naar netflixwalvissen O+ Hopelijk kan dat :P Mijn verlof begint halverwege augustus, de maandag daarop moet M. als het goed is starten op de basisschool. Ik heb nog niets gehoord dus zal eens contact opnemen.
pi_193638019
Het duurt nog heel lang voordat ik met verlof mag, maar ook ik verheug me er al op. Al kan ik ook al een beetje Netflixwalvissen in de zomervakantie, Teetje gaat gewoon naar de opvang in mijn schoolvakantie. Fijn vooruitzicht!

Oh, ik begin trouwens op de valreep van het eerste trimester nog even met overgeven: ik werd daarnet misselijk van mijn eigen urinegeur op de wc. ik was eigenlijk wel blij dat ik die dans leek te ontspringen, maar nee dus. Toch niet.
pi_193638298
Netflixwalvissen, klinkt zalig. Ik moet nog 9 weken werken en dan slinger ik non stop de tv aan :-p Merk wel dat ik het fysiek prima trek, maar weinig animo kan op brengen voor de (in mijn ogen) discussies om niks, vooral lekker oeverloos via de mail. Vrees dat ik een grotere draak ben voor mijn collega's dan mijn vriend :')
Wij hebben dit weekend een pretecho gehad, ook de eerste keer dat vriendlief er bij de echo bij was. Zo ontzettend fijn, alle metingen nog een keer nagelopen en hele mooie 4D beelden gekregen. Het blijft natuurlijk nog wel een beetje aardappel, maar erg leuk om te zien hoe onze frummel op de 4D foto's van zijn grote neef lijkt O+
Hoeveel echo's krijg je nu nog als je geen medische indicatie hebt? Ik ben nu 27 weken, dat is dan toch nog een groei echo en een liggings echo toch? Weten jullie wanneer ze dit ongeveer doen?
pi_193638404
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:08 schreef Michelangela het volgende:
Netflixwalvissen, klinkt zalig. Ik moet nog 9 weken werken en dan slinger ik non stop de tv aan :-p Merk wel dat ik het fysiek prima trek, maar weinig animo kan op brengen voor de (in mijn ogen) discussies om niks, vooral lekker oeverloos via de mail. Vrees dat ik een grotere draak ben voor mijn collega's dan mijn vriend :')
Wij hebben dit weekend een pretecho gehad, ook de eerste keer dat vriendlief er bij de echo bij was. Zo ontzettend fijn, alle metingen nog een keer nagelopen en hele mooie 4D beelden gekregen. Het blijft natuurlijk nog wel een beetje aardappel, maar erg leuk om te zien hoe onze frummel op de 4D foto's van zijn grote neef lijkt O+
Hoeveel echo's krijg je nu nog als je geen medische indicatie hebt? Ik ben nu 27 weken, dat is dan toch nog een groei echo en een liggings echo toch? Weten jullie wanneer ze dit ongeveer doen?
In principe krijg je na de 20-weken echo geen echo's meer als je geen medische indicatie hebt. Sommige (steeds meer heb ik het idee :P) praktijken wijken hier van af en bieden standaard een groei en/of liggingsecho aan.
Ik ben "medisch" dus krijg daarom de groeiecho vanavond. Tussen haakjes omdat ik mij niet echt heel medisch voel :P Maar goed, ben er wel blij mee dat ik een extra echo krijg. Ben benieuwd of de baby spontaan een neusbotje heeft gekregen (vast niet) en hoe het gaat met de echodense focus in het hart.

Ik heb trouwens ook erg weinig motivatie voor werk -O- We rouleren nu wie aanwezig is op kantoor en ik had gehoopt dat dat zou helpen, maar niet echt :')
  maandag 15 juni 2020 @ 12:30:40 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_193638571
Ik heb sowieso weinig hoop dat mijn motivatie nog terug gaat komen dit jaar. Inderdaad al dat muffe geneuzel over Teams :r Ik doe wat ik moet doen. De jaarlijkse budgetronde start deze week weer, dus kan ik me daar lekker op focussen. En dan net voor de deadline alles overdragen aan mijn vervanger _O-
disclaimer
  maandag 15 juni 2020 @ 12:49:48 #66
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193638802
Ik kan me ook echt helemaal niet meer concentreren. :X
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 12:54:10 #67
382129 crew  Donna
pi_193638879
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik kan me ook echt helemaal niet meer concentreren. :X
Wolkjes in m'n hoofd. Lalalalalaaa..
pi_193642438
Inderdaad krijg je bij niet-medisch meestal geen echo's meer... Zou het navragen bij de VK als je het wilt weten.

Oh jullie verlof plannen klinken heerlijk. O+ hier weinig relaxed met man en kind 6 weken thuis. Alleen BSO hebben we toch maar contract gewisseld en nu in schoolvakanties ook opvang O+
Maar goed, 1 dag per week tikt niet echt aan.

Ik ging heel goed met werk maar laatste tijd krijg ik niet goed grip erop en het is te ingewikkeld wat ik moet doen maar ben er alleen verantwoordelijk voor. Ik ben blij dat ik straks kan zeggen, toedeloe, red je er maar mee. Motivatie is nu ook verder weg. Nog twee weken!

Oh help, ik ben me vannacht verkouden geworden! :'( snot, beetje keelpijn en niezen. Nauwelijks geslapen, dus vandaag drie keer op bed gelegen voor een dutje poging. En baby maar dansen, volgens mij slaapt hij geen moment :X
  maandag 15 juni 2020 @ 19:07:46 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193644252
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* ik wilde je aan het denken zetten, dat is gelukt. Je eigen conclusies hierin zijn het belangrijkst.

On topic: ik ben nog helemaal niet bezig met mijn verlof :P . 20 augustus is het zover, ik kan ook niet zeggen dat ik er enorm naar uitkijk of zo. Waar ik wel altijd enorm van geniet is samen met m'n vent thuis te zijn, lekker beetje ouwehoeren en chillen samen. Wij kunnen weken met elkaar zijn zonder irritaties. Dus stiekem hoop ik op een overload tijd met z'n drietjes O+ .
Resistance is futile.
  maandag 15 juni 2020 @ 19:09:36 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193644284
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:55 schreef Hilmo het volgende:
Inderdaad krijg je bij niet-medisch meestal geen echo's meer... Zou het navragen bij de VK als je het wilt weten.

Oh jullie verlof plannen klinken heerlijk. O+ hier weinig relaxed met man en kind 6 weken thuis. Alleen BSO hebben we toch maar contract gewisseld en nu in schoolvakanties ook opvang O+
Maar goed, 1 dag per week tikt niet echt aan.

Ik ging heel goed met werk maar laatste tijd krijg ik niet goed grip erop en het is te ingewikkeld wat ik moet doen maar ben er alleen verantwoordelijk voor. Ik ben blij dat ik straks kan zeggen, toedeloe, red je er maar mee. Motivatie is nu ook verder weg. Nog twee weken!

Oh help, ik ben me vannacht verkouden geworden! :'( snot, beetje keelpijn en niezen. Nauwelijks geslapen, dus vandaag drie keer op bed gelegen voor een dutje poging. En baby maar dansen, volgens mij slaapt hij geen moment :X
Hang in there Hilmo! En beterschap :* .
Resistance is futile.
pi_193644967
Vandaag echo gehad i.v.m. de placenta en die is de goede kant op verschoven!
Verder volgt ze mooi haar eigen groeilijn, dus prima echo!

Ik mocht zowaar mee. O+
pi_193645348
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:48 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag echo gehad i.v.m. de placenta en die is de goede kant op verschoven!
Verder volgt ze mooi haar eigen groeilijn, dus prima echo!

Ik mocht zowaar mee. O+
Wat leuk! Goed nieuws! O+
Lag de placenta dan voor de uitgang van de baarmoeder zeg maar?
pi_193645621
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 20:06 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat leuk! Goed nieuws! O+
Lag de placenta dan voor de uitgang van de baarmoeder zeg maar?
Het was me niet helemaal duidelijk of die er echt voor lag, of gewoon (te) dichtbij. Maar ze had het erover dat hij nu ver genoeg weg was dat ze ook niet meer bang was dat het toch nog te krap zou worden. Kregen de vorige keer al wel voorlichting over de eventuele gevolgen anders..
pi_193645893
Nou, fijn dat 'ie nu goed ligt in ieder geval! Wat zouden anders de eventuele gevolgen zijn geweest trouwens, gewoon uit nieuwsgierigheid. Wordt het dan een ks?
  maandag 15 juni 2020 @ 20:46:10 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_193645957
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2020 20:41 schreef Smart_ass het volgende:
Nou, fijn dat 'ie nu goed ligt in ieder geval! Wat zouden anders de eventuele gevolgen zijn geweest trouwens, gewoon uit nieuwsgierigheid. Wordt het dan een ks?
Als de placenta echt voor de uitgang ligt kan het kindje alleen via een keizersnede komen ja. En meestal plannen ze die dan vrij vroeg in omdat ze niet het risico willen lopen dat de bevalling uit zichzelf begint.

Een moeder op ons schoolplein heeft het wel, daar willen ze met 34 weken al gaan ingrijpen :{
disclaimer
  maandag 15 juni 2020 @ 20:46:30 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_193645964
fijn dat alles er goed uitzag, NJ!
disclaimer
pi_193646086
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 20:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Als de placenta echt voor de uitgang ligt kan het kindje alleen via een keizersnede komen ja. En meestal plannen ze die dan vrij vroeg in omdat ze niet het risico willen lopen dat de bevalling uit zichzelf begint.

Een moeder op ons schoolplein heeft het wel, daar willen ze met 34 weken al gaan ingrijpen :{
Oh wow! Omdat ze dan niet meer denken dat 'ie zal verschuiven ook? Een oud-collega van mij is eind april bevallen met 29 weken! :X Drie weken ervoor pas wereldkundig gemaakt dat ze zwanger was uberhaupt (op social media dan, haar nabije omgeving wist het natuurlijk wel). Gaat trouwens wel goed met de baby, maar jeetje zeg, 29 weken. Das toch wel erg vroeg.

@madam-april hoe gaat het met jou?! Ik moet eigenlijk elke dag aan je denken nu haha.
  maandag 15 juni 2020 @ 21:21:05 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193646521
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 19:48 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag echo gehad i.v.m. de placenta en die is de goede kant op verschoven!
Verder volgt ze mooi haar eigen groeilijn, dus prima echo!

Ik mocht zowaar mee. O+
Kijk eens aan, super!
Resistance is futile.
pi_193646714
Wat fijn, NJ! En ook fijn dat je meemocht. O+

Wij hebben donderdag de eerste echo/intake en ik was ook al enorm blij dat we samen mogen. Als alles goed is gaan we denk ik ook onze ouders/familie inlichten. De vorige keer hebben we onze moeders een digitaal fotolijstje gedaan met o.a. onze echofoto erop. Nu ben ik nog even aan het piekeren hoe we het gaan brengen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 15 juni 2020 @ 21:33:19 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_193646729
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 20:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oh wow! Omdat ze dan niet meer denken dat 'ie zal verschuiven ook? Een oud-collega van mij is eind april bevallen met 29 weken! :X Drie weken ervoor pas wereldkundig gemaakt dat ze zwanger was uberhaupt (op social media dan, haar nabije omgeving wist het natuurlijk wel). Gaat trouwens wel goed met de baby, maar jeetje zeg, 29 weken. Das toch wel erg vroeg.

@:Madam-April hoe gaat het met jou?! Ik moet eigenlijk elke dag aan je denken nu haha.
Als ie er echt midden voor ligt verschuift ie inderdaad op gegeven moment niet meer ;)
Vaak ligt er maar een klein stukje voor de uitgang en dan schuift dat meestal nog wel mee omhoog.

Mijn collega beviel ook met 28 weken ja. Op vakantie ;( wil je echt niet meemaken hoor. Zo'n extreme prematuur, dan heb je nog een flinke nasleep ook, als het al geen permanente schade geeft.
disclaimer
pi_193646866
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Als ie er echt midden voor ligt verschuift ie inderdaad op gegeven moment niet meer ;)
Vaak ligt er maar een klein stukje voor de uitgang en dan schuift dat meestal nog wel mee omhoog.

Mijn collega beviel ook met 28 weken ja. Op vakantie ;( wil je echt niet meemaken hoor. Zo'n extreme prematuur, dan heb je nog een flinke nasleep ook, als het al geen permanente schade geeft.
Dat klinkt wel logisch ja. Hij hoeft er natuurlijk ook niet altijd volledig voor te liggen maar een klein stukje is al genoeg.

Ah wat sneu! Nee dat wil je inderdaad niet meemaken, we gaan gewoon van ‘t beste uit voor iedereen O+.
pi_193646912
@Peacefull had dat ook en idd een ks. Maar volgens mij was dat niet voor de 38 weken?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193647103
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 20:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oh wow! Omdat ze dan niet meer denken dat 'ie zal verschuiven ook? Een oud-collega van mij is eind april bevallen met 29 weken! :X Drie weken ervoor pas wereldkundig gemaakt dat ze zwanger was uberhaupt (op social media dan, haar nabije omgeving wist het natuurlijk wel). Gaat trouwens wel goed met de baby, maar jeetje zeg, 29 weken. Das toch wel erg vroeg.

@:Madam-April hoe gaat het met jou?! Ik moet eigenlijk elke dag aan je denken nu haha.
Haha wat lief :* Gaat goed hoor, alleen mag ze van mij nu wel echt komen. Ik kan momenteel niet zoveel meer. Afgelopen nacht ook nauwelijks geslapen, regelmatig voorweeën waar ik wakker van wordt, gewoon niet zo comfortabel meer allemaal. :+
  maandag 15 juni 2020 @ 22:00:15 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_193647165
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:45 schreef Wolken het volgende:
@:Peacefull had dat ook en idd een ks. Maar volgens mij was dat niet voor de 38 weken?
Nee, maar dit is een tweede kindje, en zij was bij de eerste al te vroeg spontaan bevallen. Dus zijn ze nóg voorzichtiger.
disclaimer
pi_193647305
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

Haha wat lief :* Gaat goed hoor, alleen mag ze van mij nu wel echt komen. Ik kan momenteel niet zoveel meer. Afgelopen nacht ook nauwelijks geslapen, regelmatig voorweeën waar ik wakker van wordt, gewoon niet zo comfortabel meer allemaal. :+
Ahh ja snap ik! Das echt vervelend ja, je zit eigenlijk gewoon te wachten tot ze komt haha. Ga je eigenlijk in het ziekenhuis bevallen of wil je thuis bevallen?
  maandag 15 juni 2020 @ 22:16:42 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193647455
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

Haha wat lief :* Gaat goed hoor, alleen mag ze van mij nu wel echt komen. Ik kan momenteel niet zoveel meer. Afgelopen nacht ook nauwelijks geslapen, regelmatig voorweeën waar ik wakker van wordt, gewoon niet zo comfortabel meer allemaal. :+
Ik hoop dat ze snel komt :) . Nog ff geduld (en afzien) voor je haar kunt ontmoeten O+ .
Resistance is futile.
pi_193647494
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:08 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ahh ja snap ik! Das echt vervelend ja, je zit eigenlijk gewoon te wachten tot ze komt haha. Ga je eigenlijk in het ziekenhuis bevallen of wil je thuis bevallen?
Ja precies :) De planning is dat ik in het ziekenhuis ga bevallen, maar de verloskundige gaf wel aan dat ik er rekening mee moet houden dat het (omdat het mijn derde is) zo snel kan gaan, dat het geen optie meer is om naar het ziekenhuis te gaan. Dus we gaan zien hoe het gaat lopen :D
pi_193647509
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze snel komt :) . Nog ff geduld (en afzien) voor je haar kunt ontmoeten O+ .
Ja ik hoop het ook :D Hopelijk niet te lang meer.
pi_193647583
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja ik hoop het ook :D Hopelijk niet te lang meer.
Wil je thuis? Of in het ziekenhuis?

Ik zie dat ik weer lekker achter loop :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 15-06-2020 22:28:58 ]
pi_193647696
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja precies :) De planning is dat ik in het ziekenhuis ga bevallen, maar de verloskundige gaf wel aan dat ik er rekening mee moet houden dat het (omdat het mijn derde is) zo snel kan gaan, dat het geen optie meer is om naar het ziekenhuis te gaan. Dus we gaan zien hoe het gaat lopen :D
Ah ja dat kan natuurlijk ook! Woon je ver van een ziekenhuis? Zou in ieder geval wel fijn zijn als het snel gaat :P.
pi_193647749
Snelle bevallingen, zijn en voelen die heftiger dan langere?
pi_193647873
Nou ja als je snel bevalt lijkt me dat je minder lang pijn hoeft te doorstaan dan wanneer het langer duurt toch? :P maargoed ik bedoelde het hele proces dan, vanaf dat de weeën beginnen totdat de uiteindelijke bevalling.

Edit: sorry ik las helemaal niet goed wat je nou precies zei sunshine :@. Vraag ik me ook af idd.
  maandag 15 juni 2020 @ 22:37:30 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_193647908
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Snelle bevallingen, zijn en voelen die heftiger dan langere?
Ze worden vaak wel als intenser ervaren qua pijn. Maar bij lange bevallingen raak je juist weer sneller gedemotiveerd en uitgeput.

Samenvatting: een feest is het nooit.
disclaimer
  maandag 15 juni 2020 @ 22:42:05 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_193647983
Maar hier heeft de hub net ook de baby kunnen voelen *O*
Het valt niet mee met die imposante buikwand van me, maar het is gelukt :7
disclaimer
pi_193648003
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:37 schreef SQ het volgende:

[..]

Ze worden vaak wel als intenser ervaren qua pijn. Maar bij lange bevallingen raak je juist weer sneller gedemotiveerd en uitgeput.

Samenvatting: een feest is het nooit.
:D

Nee, dat klopt. Bij mijn vorige bevalling heb ik bij sommige weeën in mijn vriend gebeten :@ Je kan echt idiote dingen doen wanneer je aan het baren bent :@
pi_193648017
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Snelle bevallingen, zijn en voelen die heftiger dan langere?
Dat ligt er maar net aan. Ik had een snelle bevalling (4 uur van eerste wee tot kind) met krachtige weeën, maar steeds een minuut of 3-4 ertussen. Dat was goed te doen. Het doet zeer, maar je kan tussendoor op adem komen. Met een weeënstorm lijkt het me heel erg heftig, dan kan je niet bijkomen tussendoor en raak je sneller in paniek, denk ik.

De naweeën waren wel hels na die snelle bevalling :X. Maar goed, dat hoeft ook niet altijd zo te zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_193648068
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wil je thuis? Of in het ziekenhuis?

Ik zie dat ik weer lekker achter loop :')
Het liefst het ziekenhuis. Bij mijn vorige bevalling kwa. mijn placenta niet goed los en daardoor heb ik toen bijna een liter bloed verloren. De O.K. was al klaar gemaakt en ik stond op het punt daar naar toe gebracht te worden, toen hij toch nog los kwam en het bloedde ook stopte. Omdat ik net geen liter bloed had verloren (950cc), ben ik nu niet medisch. Maar het zou wel het fijnste zijn als ik in het ziekenhuis ben voor het geval dat het weer zo gaat, maar het is niet perse nodig. Als ik thuis beval en de placenta komt niet goed los, zal ik met de ambu naar het ziekenhuis moeten, is ook geen ramp, maar liever niet natuurlijk. :+

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ah ja dat kan natuurlijk ook! Woon je ver van een ziekenhuis? Zou in ieder geval wel fijn zijn als het snel gaat :P.
Ziekenhuis is ongeveer 10/15min met de auto, dus niet ver gelukkig. Haha ja ik teken ervoor :D
pi_193648104
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Snelle bevallingen, zijn en voelen die heftiger dan langere?
Ik vond mijn snelle bevalling heftiger, maar dat kwam voornamelijk omdat er geen tijd meer was voor een ruggenprik en die had ik wel bij mijn (veeeel) langere bevalling. :+
pi_193648124
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:42 schreef SQ het volgende:
Maar hier heeft de hub net ook de baby kunnen voelen *O*
Het valt niet mee met die imposante buikwand van me, maar het is gelukt :7
Yay, wat leuk!! O+
pi_193648133
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:D

Nee, dat klopt. Bij mijn vorige bevalling heb ik bij sommige weeën in mijn vriend gebeten :@ Je kan echt idiote dingen doen wanneer je aan het baren bent :@
:D :D.
  maandag 15 juni 2020 @ 23:31:30 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193648800
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:42 schreef SQ het volgende:
Maar hier heeft de hub net ook de baby kunnen voelen *O*
Het valt niet mee met die imposante buikwand van me, maar het is gelukt :7
Oh, heerlijk O+ . Vond ik zo'n bijzonder moment O+ .
Resistance is futile.
  maandag 15 juni 2020 @ 23:35:36 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193648831
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:D

Nee, dat klopt. Bij mijn vorige bevalling heb ik bij sommige weeën in mijn vriend gebeten :@ Je kan echt idiote dingen doen wanneer je aan het baren bent :@
Hmmz, hier zie ik mezelf ook wel toe in staat. Misschien regel ik wel een bijtring :P .
Resistance is futile.
  maandag 15 juni 2020 @ 23:40:34 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193648886
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het liefst het ziekenhuis. Bij mijn vorige bevalling kwa. mijn placenta niet goed los en daardoor heb ik toen bijna een liter bloed verloren. De O.K. was al klaar gemaakt en ik stond op het punt daar naar toe gebracht te worden, toen hij toch nog los kwam en het bloedde ook stopte. Omdat ik net geen liter bloed had verloren (950cc), ben ik nu niet medisch. Maar het zou wel het fijnste zijn als ik in het ziekenhuis ben voor het geval dat het weer zo gaat, maar het is niet perse nodig. Als ik thuis beval en de placenta komt niet goed los, zal ik met de ambu naar het ziekenhuis moeten, is ook geen ramp, maar liever niet natuurlijk. :+
[..]

Ziekenhuis is ongeveer 10/15min met de auto, dus niet ver gelukkig. Haha ja ik teken ervoor :D
Ik zie het al helemaal voor me. Nog ff zwaaien naar de buren vanaf de brancard :+ .

Ik hoop dat je een vlotte en probleemloze bevalling hebt deze keer, met genoeg tijd voor een ruggenprik zodat je zelf kunt kiezen.

Waar gaan je kinderen eigenlijk naartoe als het zover is?
Resistance is futile.
pi_193648920
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zie het al helemaal voor me. Nog ff zwaaien naar de buren vanaf de brancard :+ .

Ik hoop dat je een vlotte en probleemloze bevalling hebt deze keer, met genoeg tijd voor een ruggenprik zodat je zelf kunt kiezen.

Waar gaan je kinderen eigenlijk naartoe als het zover is?
Ik ga er vanuit dat ik geen ruggenprik krijg, maar dat komt best goed. :)

De meiden gaan naar mijn schoonouders. :)
pi_193650615
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2020 23:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hmmz, hier zie ik mezelf ook wel toe in staat. Misschien regel ik wel een bijtring :P .
Da's een goeie :D

Nee, maar ik ben normaal gezien totaal niet agressief ingesteld oid, dus geen idee waar dat vandaan kwam. Wel moet ik het nog steeds horen ;(

Oh well... De één schreeuwt de boel bij elkaar en de ander bijt haar partner :+
pi_193651505
Ik hoop toch een snellere bevalling dan de eerste :+ En het liefst ook thuis deze keer.
Volgens mij heb ik niet echt hele gekke dingen gedaan bij de bevalling :D Ik kan nog wel herinneren dat ik tegen de verloskundige riep dat ze haar vingers weg moest halen omdat het pijn deed, terwijl dat het hoofd van de baby was :+

De groeiecho gisteren was... Okee denk ik. Wat kleiner dan gemiddeld, maar alle metingen (hoofd, buik, benen) kwamen daar op uit en man en ik zijn ook relatief klein dus dat is niet raar. Echodense focus in het hart is nog steeds aanwezig, maar geen punt van zorg. Neusbotje ook niet gezien, dus ik denk dat ik na de bevalling aan de neus ga voelen om te kijken of het nou buigzamer is dan "normaal" :+ Ik probeer mij niet zo druk te maken, maar het blijft soms best lastig. Man is een stuk positiever ingesteld dan ik, dat scheelt gelukkig wel.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:17:03 #107
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193651651
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan. Ik had een snelle bevalling (4 uur van eerste wee tot kind) met krachtige weeën, maar steeds een minuut of 3-4 ertussen. Dat was goed te doen. Het doet zeer, maar je kan tussendoor op adem komen. Met een weeënstorm lijkt het me heel erg heftig, dan kan je niet bijkomen tussendoor en raak je sneller in paniek, denk ik.

De naweeën waren wel hels na die snelle bevalling :X. Maar goed, dat hoeft ook niet altijd zo te zijn.
Dit klopt helaas. Met een weeënstorm heb je geen tijd meer om even op adem te komen. Hierdoor raakte ik in paniek, raakte ik uit m’n bubbel en was ik m’n eigen kracht even kwijt. Ik wens niemand een weeënstorm toe. Mijn bevalling duurde 7 uur. Ik had graag nog 7 uur normale weeën opgevangen dan een weeënstorm te hebben gehad.
Daar ga ik me deze keer op focussen. Rustig blijven tijdens een storm, mezelf hervatten en in terug keren in m’n eigen bubbel.

Wat fijn, @NJ! :)
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:19:56 #108
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193651692
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:04 schreef Miezziej het volgende:
Ik hoop toch een snellere bevalling dan de eerste :+ En het liefst ook thuis deze keer.
Volgens mij heb ik niet echt hele gekke dingen gedaan bij de bevalling :D Ik kan nog wel herinneren dat ik tegen de verloskundige riep dat ze haar vingers weg moest halen omdat het pijn deed, terwijl dat het hoofd van de baby was :+

De groeiecho gisteren was... Okee denk ik. Wat kleiner dan gemiddeld, maar alle metingen (hoofd, buik, benen) kwamen daar op uit en man en ik zijn ook relatief klein dus dat is niet raar. Echodense focus in het hart is nog steeds aanwezig, maar geen punt van zorg. Neusbotje ook niet gezien, dus ik denk dat ik na de bevalling aan de neus ga voelen om te kijken of het nou buigzamer is dan "normaal" :+ Ik probeer mij niet zo druk te maken, maar het blijft soms best lastig. Man is een stuk positiever ingesteld dan ik, dat scheelt gelukkig wel.
Knuffel. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_193655692
Even een voorzichtige aanmelding voor het zwangerschapstopic. M’n menstruatie bleef maar uit, vanwege een hele lange cyclus niet verwacht dat het weer raak zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkeer nog wel echt in een mega shock, ook omdat ik tussendoor wel (vol) ongesteld ben geweest. Dus dit kwam out of the blue.

En ik maar afvragen waar die misselijkheid nou vandaan kwam :')
  dinsdag 16 juni 2020 @ 14:29:20 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_193655803
Wat een leuke verrassing framblij! Gefeliciteerd!
disclaimer
  dinsdag 16 juni 2020 @ 14:43:20 #111
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193656001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:20 schreef Framblij89 het volgende:
Even een voorzichtige aanmelding voor het zwangerschapstopic. M’n menstruatie bleef maar uit, vanwege een hele lange cyclus niet verwacht dat het weer raak zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkeer nog wel echt in een mega shock, ook omdat ik tussendoor wel (vol) ongesteld ben geweest. Dus dit kwam out of the blue.

En ik maar afvragen waar die misselijkheid nou vandaan kwam :')
Gefeliciteerd!! *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_193656025
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:20 schreef Framblij89 het volgende:
Even een voorzichtige aanmelding voor het zwangerschapstopic. M’n menstruatie bleef maar uit, vanwege een hele lange cyclus niet verwacht dat het weer raak zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkeer nog wel echt in een mega shock, ook omdat ik tussendoor wel (vol) ongesteld ben geweest. Dus dit kwam out of the blue.

En ik maar afvragen waar die misselijkheid nou vandaan kwam :')
O+ O+ O+

Spannend nu!
Een voorzichtige gefeliciteerd! *O*
pi_193656084
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 21:32 schreef Nanuke het volgende:
Wat fijn, NJ! En ook fijn dat je meemocht. O+

Wij hebben donderdag de eerste echo/intake en ik was ook al enorm blij dat we samen mogen. Als alles goed is gaan we denk ik ook onze ouders/familie inlichten. De vorige keer hebben we onze moeders een digitaal fotolijstje gedaan met o.a. onze echofoto erop. Nu ben ik nog even aan het piekeren hoe we het gaan brengen.
Ja, eindelijk weer! :D

Spannend voor donderdag! Hebben jullie al iets kunnen verzinnen nu hoe je het wil gaan delen? :9
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:42 schreef SQ het volgende:
Maar hier heeft de hub net ook de baby kunnen voelen *O*
Het valt niet mee met die imposante buikwand van me, maar het is gelukt :7
*O*
Je beschermt de baby gewoon goed met de buikwand? :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:04 schreef Miezziej het volgende:
Ik hoop toch een snellere bevalling dan de eerste :+ En het liefst ook thuis deze keer.
Volgens mij heb ik niet echt hele gekke dingen gedaan bij de bevalling :D Ik kan nog wel herinneren dat ik tegen de verloskundige riep dat ze haar vingers weg moest halen omdat het pijn deed, terwijl dat het hoofd van de baby was :+

De groeiecho gisteren was... Okee denk ik. Wat kleiner dan gemiddeld, maar alle metingen (hoofd, buik, benen) kwamen daar op uit en man en ik zijn ook relatief klein dus dat is niet raar. Echodense focus in het hart is nog steeds aanwezig, maar geen punt van zorg. Neusbotje ook niet gezien, dus ik denk dat ik na de bevalling aan de neus ga voelen om te kijken of het nou buigzamer is dan "normaal" :+ Ik probeer mij niet zo druk te maken, maar het blijft soms best lastig. Man is een stuk positiever ingesteld dan ik, dat scheelt gelukkig wel.
Hier ging de bevalling heel snel, heftig, maar ze kijkt er hier wel goed op terug...

Fijn dat de echo toch okee was... ? :+ Blijft een beetje afwachten en dubbel dus, maar gelukkig geen (extra) zorgen zo nu? Hebben ze nog nieuwe extra echo's gepland, of eigenlijk niet echt?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 15:23:32 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193656510
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:20 schreef Framblij89 het volgende:
Even een voorzichtige aanmelding voor het zwangerschapstopic. M’n menstruatie bleef maar uit, vanwege een hele lange cyclus niet verwacht dat het weer raak zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkeer nog wel echt in een mega shock, ook omdat ik tussendoor wel (vol) ongesteld ben geweest. Dus dit kwam out of the blue.

En ik maar afvragen waar die misselijkheid nou vandaan kwam :')
Gefeliciteerd en welkom in dit topic! *O*
Resistance is futile.
pi_193656718
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:04 schreef Miezziej het volgende:
Ik hoop toch een snellere bevalling dan de eerste :+ En het liefst ook thuis deze keer.
Volgens mij heb ik niet echt hele gekke dingen gedaan bij de bevalling :D Ik kan nog wel herinneren dat ik tegen de verloskundige riep dat ze haar vingers weg moest halen omdat het pijn deed, terwijl dat het hoofd van de baby was :+

De groeiecho gisteren was... Okee denk ik. Wat kleiner dan gemiddeld, maar alle metingen (hoofd, buik, benen) kwamen daar op uit en man en ik zijn ook relatief klein dus dat is niet raar. Echodense focus in het hart is nog steeds aanwezig, maar geen punt van zorg. Neusbotje ook niet gezien, dus ik denk dat ik na de bevalling aan de neus ga voelen om te kijken of het nou buigzamer is dan "normaal" :+ Ik probeer mij niet zo druk te maken, maar het blijft soms best lastig. Man is een stuk positiever ingesteld dan ik, dat scheelt gelukkig wel.
Opzich in die zin positief dat alle metingen iets kleiner dan gemiddeld uitkwamen toch? Is alles in ieder geval in verhouding :P. Fijn dat de echodense focus in het hartje geen punt van zorg is nu, en dat kan nog weggaan zei je ook toch? Wie weet gaat er ineens nog heel hard een neusbotje groeien! Maar ziet een neus zonder neusbotje er heel anders uit? Ik heb geen idee :@. Inderdaad iets platter/buigzamer?
pi_193656722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:20 schreef Framblij89 het volgende:
Even een voorzichtige aanmelding voor het zwangerschapstopic. M’n menstruatie bleef maar uit, vanwege een hele lange cyclus niet verwacht dat het weer raak zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkeer nog wel echt in een mega shock, ook omdat ik tussendoor wel (vol) ongesteld ben geweest. Dus dit kwam out of the blue.

En ik maar afvragen waar die misselijkheid nou vandaan kwam :')
Gefeliciteerd!! O+
  dinsdag 16 juni 2020 @ 16:35:18 #117
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193657582
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:20 schreef Framblij89 het volgende:
Even een voorzichtige aanmelding voor het zwangerschapstopic. M’n menstruatie bleef maar uit, vanwege een hele lange cyclus niet verwacht dat het weer raak zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkeer nog wel echt in een mega shock, ook omdat ik tussendoor wel (vol) ongesteld ben geweest. Dus dit kwam out of the blue.

En ik maar afvragen waar die misselijkheid nou vandaan kwam :')
Gefeliciteerd!
pi_193660006
Gefeliciteerd Framblij! O+
pi_193660081
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:20 schreef Framblij89 het volgende:
Even een voorzichtige aanmelding voor het zwangerschapstopic. M’n menstruatie bleef maar uit, vanwege een hele lange cyclus niet verwacht dat het weer raak zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkeer nog wel echt in een mega shock, ook omdat ik tussendoor wel (vol) ongesteld ben geweest. Dus dit kwam out of the blue.

En ik maar afvragen waar die misselijkheid nou vandaan kwam :')
Gefeliciteerd! *O*
pi_193660126
Gefeliciteerd Framblij!!
pi_193660188
Ik zit vandaag even in de klaagmodus :@ Ik ben er vandaag echt zoooooo klaar mee. Ik ben moe, alles kost zo veel energie en tijd en ik heb overal pijn. En jongste dochter had een keer gehoest dus moesten allebei de meiden thuis blijven vandaag en morgen ook nog want ze moet minimaal 24uur 'klachten' vrij zijn. (Ik zet klachten tussen aanhalingstekens want ze heeft echt maar 1x gehoest en heeft echt nergens last van) :'( :'( :'( :'(

**Klaagmodus:Uit**

Verder gaat het eigenlijk best prima vandaag :D :+
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:32:59 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_193660288
hoezo hou je ze thuis als ze 1 keer heeft gehoest dan? De mijne hoesten wel vaker en gaan ook gewoon naar de opvang? Pas als ze blijven hoesten is er een probleem lijkt me. Zo maak je het jezelf wel heel erg moeilijk :*
disclaimer
pi_193660388
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:32 schreef SQ het volgende:
hoezo hou je ze thuis als ze 1 keer heeft gehoest dan? De mijne hoesten wel vaker en gaan ook gewoon naar de opvang? Pas als ze blijven hoesten is er een probleem lijkt me. Zo maak je het jezelf wel heel erg moeilijk :*
Moest van school.. ze zijn nogal streng. :X

Maar denk dat ik ze morgen gewoon breng.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:41:12 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_193660413
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Moest van school.. ze zijn nogal streng. :X
Maar... dan was je er zelf niet bij en heeft ze vast wel meer gehoest dan 1 keer kuchen ;)
(Kinderen zijn ook erg goed in de waarheid naar hun hand zetten :P )
Wel balen voor jou natuurlijk. Ik hoop voor je dat het allemaal niet lang meer duurt :*
disclaimer
pi_193660434
Oh wat vreselijk madam! Hier ook wel beetje snot enzo en gaat prima. Wat een ellende als ze dan niet heen mogen :'( zou idd gewoon brengen. 1x hoesten mijn hemel. Sterkte verder! Tis niks aan als het zo pittig is.
pi_193660491
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar... dan was je er zelf niet bij en heeft ze vast wel meer gehoest dan 1 keer kuchen ;)
(Kinderen zijn ook erg goed in de waarheid naar hun hand zetten :P )
Wel balen voor jou natuurlijk. Ik hoop voor je dat het allemaal niet lang meer duurt :*
Het was bij het wegbrengen bij het hek, ze hoestte 1x en mocht ze gelijk allebei mee terugnemen.. Ik had alleen echt geen puf om de discussie daar aan te gaan. Maar ik breng ze morgen gewoon en dan hoor ik het vanzelf wel..

Thanks :*


quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:42 schreef Hilmo het volgende:
Oh wat vreselijk madam! Hier ook wel beetje snot enzo en gaat prima. Wat een ellende als ze dan niet heen mogen :'( zou idd gewoon brengen. 1x hoesten mijn hemel. Sterkte verder! Tis niks aan als het zo pittig is.
Thanks :*
pi_193660651
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Moest van school.. ze zijn nogal streng. :X

Maar denk dat ik ze morgen gewoon breng.
Wow, best wel. Noor moest hoesten in de klas zei ze. Juf zei dat ze een slokje water moest drinken en daarmee was het eigenlijk wel klaar.

Gefeliciteerd Framblij!
pi_193660718
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:26 schreef madam-april het volgende:
Ik zit vandaag even in de klaagmodus :@ Ik ben er vandaag echt zoooooo klaar mee. Ik ben moe, alles kost zo veel energie en tijd en ik heb overal pijn. En jongste dochter had een keer gehoest dus moesten allebei de meiden thuis blijven vandaag en morgen ook nog want ze moet minimaal 24uur 'klachten' vrij zijn. (Ik zet klachten tussen aanhalingstekens want ze heeft echt maar 1x gehoest en heeft echt nergens last van) :'( :'( :'( :'(

**Klaagmodus:Uit**

Verder gaat het eigenlijk best prima vandaag :D :+
Pfff nou dat is wel heel erg streng ja. Lekker dan! Hopelijk doen ze niet te moeilijk als je ze morgen weg brengt.. zul je net zien.
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 20:17:32 #129
382129 crew  Donna
pi_193660954
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:20 schreef Framblij89 het volgende:
Even een voorzichtige aanmelding voor het zwangerschapstopic. M’n menstruatie bleef maar uit, vanwege een hele lange cyclus niet verwacht dat het weer raak zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkeer nog wel echt in een mega shock, ook omdat ik tussendoor wel (vol) ongesteld ben geweest. Dus dit kwam out of the blue.

En ik maar afvragen waar die misselijkheid nou vandaan kwam :')
Gefeliciteerd!!
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:55:12 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193661406
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:26 schreef madam-april het volgende:
Ik zit vandaag even in de klaagmodus :@ Ik ben er vandaag echt zoooooo klaar mee. Ik ben moe, alles kost zo veel energie en tijd en ik heb overal pijn. En jongste dochter had een keer gehoest dus moesten allebei de meiden thuis blijven vandaag en morgen ook nog want ze moet minimaal 24uur 'klachten' vrij zijn. (Ik zet klachten tussen aanhalingstekens want ze heeft echt maar 1x gehoest en heeft echt nergens last van) :'( :'( :'( :'(

**Klaagmodus:Uit**

Verder gaat het eigenlijk best prima vandaag :D :+
Irritant :(

(Klagen mag hoor :* )
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 21:51:04 #131
382129 crew  Donna
pi_193662311
Ik had al 2x eerder het idee dat ik de baby voelde en gisterenavond ook, maar nu voelde ik net weer zo'n typische plop. Volgens mij is het echt zo! O+
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:58:02 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_193662434
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:51 schreef Donna het volgende:
Ik had al 2x eerder het idee dat ik de baby voelde en gisterenavond ook, maar nu voelde ik net weer zo'n typische plop. Volgens mij is het echt zo! O+
Leuk O+
disclaimer
pi_193662510
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:51 schreef Donna het volgende:
Ik had al 2x eerder het idee dat ik de baby voelde en gisterenavond ook, maar nu voelde ik net weer zo'n typische plop. Volgens mij is het echt zo! O+
Gaaf he! Ik begin nu ook die plopjes te voelen O+

Bikkel heb ik een week thuis gehad met een snotneus terwijl hij altijd een snotneus heeft als hij op het kdv is terwijl op andere kdv weer de kinderen wel gewoon gebracht mogen worden met een snotneus. Al die verschillende aanpakken werkt wel frustrerend.

Ik ga in september nog even 1,5 week naar mijn ouders in Frankrijk en heb net de tickets geboekt. Ik ga alleen met Bikkel en vind het wel een beetje spannend omdat ik dan 7 maanden zwanger ben. Ik heb wel assistentie aangevraagd zodat ik wat makkelijker naar de gate kan enzo :@ .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 16 juni 2020 @ 22:50:12 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193663323
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:51 schreef Donna het volgende:
Ik had al 2x eerder het idee dat ik de baby voelde en gisterenavond ook, maar nu voelde ik net weer zo'n typische plop. Volgens mij is het echt zo! O+
Lekker genieten O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 22:04 schreef Wolken het volgende:

[..]

Gaaf he! Ik begin nu ook die plopjes te voelen O+

Bikkel heb ik een week thuis gehad met een snotneus terwijl hij altijd een snotneus heeft als hij op het kdv is terwijl op andere kdv weer de kinderen wel gewoon gebracht mogen worden met een snotneus. Al die verschillende aanpakken werkt wel frustrerend.

Ik ga in september nog even 1,5 week naar mijn ouders in Frankrijk en heb net de tickets geboekt. Ik ga alleen met Bikkel en vind het wel een beetje spannend omdat ik dan 7 maanden zwanger ben. Ik heb wel assistentie aangevraagd zodat ik wat makkelijker naar de gate kan enzo :@ .
Heerlijk. Komt vast wel goed toch met reizen?
Resistance is futile.
pi_193668031
Gefeliciteerd framblij!

Babyplopjes voelen. O+
Zo bijzonder, hier voelen we nu duidelijk voetjes en soms een beentje als ze tegen de wand duwt.

Sterkte madam, nog even volhouden! Heb je ze op school gekregen vandaag? Ik ben al best opgelucht dat er niet meer naar snotneuzen gekeken wordt.

Hier draait het eerste babywasje! *O*
En het kan daarna gewoon alvast in de commode en niet terug in de plastic bak, jeej!
Vandaag maar eens opschrijven wat mee moet in de vluchtkoffer, raar woord eigenlijk.
pi_193668085
Ik heb nog geen babywasjes gedraaid :@
pi_193668773
Dankjullie O+ O+

Ben nog steeds in shock. En echt kots misselijk :6 1 juli afspraak bij de vk, spannend :D

Ervaren jullie de afspraken met de vk nu als ‘lastig’ in deze coronatijden? Ik dacht, neem m’n kind dan wel mee naar de afspraak maar dat kan dus helemaal nog niet :') nu moet ik dus alleen, vind dat nu trouwens niet zo erg want het is toch de tweede, iets minder spannend dan de eerste, of ligt dat aan mij :')
  woensdag 17 juni 2020 @ 12:04:51 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193668919
Ohh framblij O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193669220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:55 schreef Framblij89 het volgende:
Dankjullie O+ O+

Ben nog steeds in shock. En echt kots misselijk :6 1 juli afspraak bij de vk, spannend :D

Ervaren jullie de afspraken met de vk nu als ‘lastig’ in deze coronatijden? Ik dacht, neem m’n kind dan wel mee naar de afspraak maar dat kan dus helemaal nog niet :') nu moet ik dus alleen, vind dat nu trouwens niet zo erg want het is toch de tweede, iets minder spannend dan de eerste, of ligt dat aan mij :')
Hier mag alleen de partner nu mee, bij de eerste echo met 8 weken moest je echt alleen. Ik vind het ook wel makkelijker dat het de tweede is. Mijn partner heeft de kleine voor het eerst gezien bij de geslachtsecho bij 16 weken.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193669689
Even snel tussendoor, mag Hollandse nieuwe? Ik lees tegenstrijdige dingen.
pi_193670035
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:04 schreef pinquit het volgende:
Ohh framblij O+
O+ O+

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even snel tussendoor, mag Hollandse nieuwe? Ik lees tegenstrijdige dingen.
Ja! Ik heb tijdens de vorige zwangerschap elke week 2 haringen gegeten :') gisteravond kreeg ik die ontzettende craving weer. dus mag gewoon, mits het vers van de visboer is en niet van de supermarkt.
Heb het toen ook aan de vk gevraagd en zij vond het prima!
pi_193670087
Ik kom gewoon even langs om te zeggen dat het prima gaat hier :P
:')
pi_193670465
Vers van de visboer ja! Gezonde vetten voor de baby ook :9
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:30:52 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_193670558
Oeh verse haring :9
disclaimer
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:49:02 #145
403520 Sway-
La vie est belle
pi_193670841
Gefeliciteerd Framblij!
pi_193670981
Heb 2 haringen genomen :9 Vriend had er 4 gekocht, die hadden een speciale prijs. Vond ik iets te gortig, 2 aan buurvrouw gegeven.
pi_193671183
*O* *O* Jeuj voor positieve testen en plopjes en schopjes *O* *O* Volgens mij mag verse haring van de visboer wel, komen slimme babies van met die goeie vetjes
pi_193671232
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:55 schreef Framblij89 het volgende:
Dankjullie O+ O+

Ben nog steeds in shock. En echt kots misselijk :6 1 juli afspraak bij de vk, spannend :D

Ervaren jullie de afspraken met de vk nu als ‘lastig’ in deze coronatijden? Ik dacht, neem m’n kind dan wel mee naar de afspraak maar dat kan dus helemaal nog niet :') nu moet ik dus alleen, vind dat nu trouwens niet zo erg want het is toch de tweede, iets minder spannend dan de eerste, of ligt dat aan mij :')
Die misselijkheid schijnt soms nog verband te houden met vermoeidheid, zo kregen we hier te horen. Vandaar dat sommige vrouwen bij een tweede zwangerschap zoveel misselijker zijn, je kunt niet de rust pakken zoals met de eerste. *)

Als partner zijnde; ik mis ze vooral. Ik mis het samen spieken, samen officieel met de baby bezig zijn. En ja, oppas als je dan alleen moet of samen kan, maar zonder kind.. Qua spanning klopt wel hoor, ik denk nu steeds vaker; nu alweer die afspraak, of .... dit weekend alweer 30 weken?!! HOE DAN?!

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 13:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even snel tussendoor, mag Hollandse nieuwe? Ik lees tegenstrijdige dingen.
Precies wat @Framblij89 zegt! Niet van de supermarkt, wel van de visboer.

Reden is het verpakken.. De visboer snijdt het (als het goed is) zelf vers en verpakt het dan voor je. Vacuüm of gasverpakte pakjes van de supermarkt zitten soms toevoegingen in die gevaarlijk kunnen zijn.

Vandaar ook bijvoorbeeld met gerookte zalm;
niet van de supermarkt doen,
wel losgesneden plakjes zalm van de visboer.

Als het ergens al verpakt ligt navragen hoe het verpakt is of het wel of geen optie is...
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 15:38:06 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193671381
Gefeliciteerd Framblij *O* Verder zag ik goede berichten over verplaatste placenta’s en goede groeiecho’s ^O^

Wij zijn vandaag bij de haptonoom geweest en dat beviel erg goed! Vandaag hebben we gekeken naar welke aanrakingen mij het meest doen ontspannen. Blijkbaar is dat bij aanraking van de benen en voeten. Dit moeten we de komende tijd gaan oefenen :9 überhaupt moet ik meer proberen me te ontspannen, ik zit veel te snel in mijn hoofd dan dat ik helemaal kan loslaten. Dus ook daarmee gaan we oefenen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193671876
Gefeliciteerd Framblij! En inderdaad fijn al die positieve berichten. MaJo ook fijn dat de haptonoom goed is bevallen, nu lekker gaan oefenen. :D

Ik heb door jullie nu wel ineens heel erg zin in haring gekregen :'( :'( .

@madam-april, nieuwe dag, hoe is het ermee? :+
pi_193672013
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:18 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd Framblij! En inderdaad fijn al die positieve berichten. MaJo ook fijn dat de haptonoom goed is bevallen, nu lekker gaan oefenen. :D

Ik heb door jullie nu wel ineens heel erg zin in haring gekregen :'( :'( .

@:madam-april, nieuwe dag, hoe is het ermee? :+
Haring met slagroom? :D

Gaat goed hoor, alleen weer heel weinig geslapen. Vannacht ook een uur hele heftige voorweeën gehad, maar dat zette helaas niet door. Vandaag ook weer goedgekeurd door de verloskundige. :)

Hoe gaat het met jou? Had je nou al zo'n voedingskussen gekocht?
pi_193672119
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Haring met slagroom? :D

Gaat goed hoor, alleen weer heel weinig geslapen. Vannacht ook een uur hele heftige voorweeën gehad, maar dat zette helaas niet door. Vandaag ook weer goedgekeurd door de verloskundige. :)

Hoe gaat het met jou? Had je nou al zo'n voedingskussen gekocht?
Gadver, nee haring met uitjes natuurlijk haha.

Hoevaak zie je de verloskundige nu? Heb je zelf een soort voorgevoel hoelang het nog gaat duren? Denk je dat je de 40 weken haalt of niet?

Hier gaat alles zijn gangetje, alles gaat goed! Ik heb uiteindelijk wel zo’n groot zwangerschapskussen gekocht waarvan je een deel af kunt ritsen en ik slaap nu met een deel daarvan. Gaat wel prima. Hele ding vind ik nog te groot en ik vind het onhandig dat er een hoofdkussen gedeelte aan zit dat juist niet afritsbaar is want die heb ik eigenlijk niet nodig haha.
pi_193672169
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:37 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Gadver, nee haring met uitjes natuurlijk haha.

Hoevaak zie je de verloskundige nu? Heb je zelf een soort voorgevoel hoelang het nog gaat duren? Denk je dat je de 40 weken haalt of niet?

Hier gaat alles zijn gangetje, alles gaat goed! Ik heb uiteindelijk wel zo’n groot zwangerschapskussen gekocht waarvan je een deel af kunt ritsen en ik slaap nu met een deel daarvan. Gaat wel prima. Hele ding vind ik nog te groot en ik vind het onhandig dat er een hoofdkussen gedeelte aan zit dat juist niet afritsbaar is want die heb ik eigenlijk niet nodig haha.
Haha dan is het goed :D

Ik ga nu elke week naar de verloskundige. Ik heb steeds het gevoel dat ze voor de 40 weken komt, ik hoop het ook heel erg. :+

Aah oke :) Dat is wel een beetje onhandig dan :D maar fijn dat het in ieder geval een beetje helpt met comfortabele liggen. Comfortabel liggen is er hier helaas al een tijdje niet meer bij :+
pi_193672227
Ja precies, het is comfortabel genoeg voor nu in elk geval. Ahh zo spannend! Nog 10 dagen ook maar. Ik ben stiekem ook heel benieuwd hoe ze gaat heten :D.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:58:43 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193674985
Een vraagje over harde buiken. Kun je die ook aan maar 1 kant voelen, of is dat dan je baby die zich gewoon lomp hard tegen je buikwand aannestelt? :P
Resistance is futile.
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:26:48 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_193675426
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:58 schreef Seven. het volgende:
Een vraagje over harde buiken. Kun je die ook aan maar 1 kant voelen, of is dat dan je baby die zich gewoon lomp hard tegen je buikwand aannestelt? :P
Ja hoor, bij mij is rechts ook altijd harder :')

Maar het kan ook gewoon bandenpijn zijn trouwens. Die heb ik ook alleen rechts :P
disclaimer
pi_193676116
Ik heb dus echt nog nooit harde buiken gehad. De vorige zwangerschap ook niet, heb soms het idee dat ik de enige ben.
Voorweeën zijn mij ook (nog) niet bekend.
Ik denk overigens niet dat ik er iets aan mis, lijkt me niet comfortabel, maar ben wel benieuwd of er hier meer zijn die dit nooit ervaren hebben.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 21:09:06 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193676220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:04 schreef Nolita het volgende:
Ik heb dus echt nog nooit harde buiken gehad. De vorige zwangerschap ook niet, heb soms het idee dat ik de enige ben.
Voorweeën zijn mij ook (nog) niet bekend.
Ik denk overigens niet dat ik er iets aan mis, lijkt me niet comfortabel, maar ben wel benieuwd of er hier meer zijn die dit nooit ervaren hebben.
Ik heb er ook (nog) geen last van. Bandenpijn ook nauwelijks trouwens :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193676287
@Nolita, Ik heb bij de vorige zwangerschap ook nooit harde buiken of voorweeën gehad. Je bent dus niet alleen. Al kan ik nog niks zeggen over deze keer natuurlijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 17 juni 2020 @ 21:55:43 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193677252
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:04 schreef Nolita het volgende:
Ik heb dus echt nog nooit harde buiken gehad. De vorige zwangerschap ook niet, heb soms het idee dat ik de enige ben.
Voorweeën zijn mij ook (nog) niet bekend.
Ik denk overigens niet dat ik er iets aan mis, lijkt me niet comfortabel, maar ben wel benieuwd of er hier meer zijn die dit nooit ervaren hebben.
Lucky bastard 8-) . Harde buiken zijn gelukkig niet pijnlijk.
Resistance is futile.
pi_193678510
Ik heb van allebei gelukkig ook (nog) geen last, maar voor voorweeën lijkt het me hier sowieso nogal vroeg.

Ik kom er dus net achter dat je tijdens een waterbevalling geen ruggenprik kunt krijgen (duh, logisch eigenlijk). Nu moet ik dat ook nog maar eens heroverwegen :D. Ik wil het sowieso in eerste instantie proberen zonder pijnmedicatie, maar als die optie er überhaupt niet is vind ik dat ook wel weer het andere uiterste..
pi_193679072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:01 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb van allebei gelukkig ook (nog) geen last, maar voor voorweeën lijkt het me hier sowieso nogal vroeg.

Ik kom er dus net achter dat je tijdens een waterbevalling geen ruggenprik kunt krijgen (duh, logisch eigenlijk). Nu moet ik dat ook nog maar eens heroverwegen :D. Ik wil het sowieso in eerste instantie proberen zonder pijnmedicatie, maar als die optie er überhaupt niet is vind ik dat ook wel weer het andere uiterste..
Als je begint met een waterbevalling hoef je dat volgens mij niet perse door te zetten als je tijdens de bevalling besluit dat je toch liever een ruggenprik wil. Het enige is dat je niet met een ruggenprik in het water kunt bevallen, maar het is niet zo dat een ruggenprik helemaal geen optie meer is als je begint met een waterbevalling. Je gaat dan gewoon het water uit en krijgt je ruggenprik en gaat verder op bed.
pi_193679179
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als je begint met een waterbevalling hoef je dat volgens mij niet perse door te zetten als je tijdens de bevalling besluit dat je toch liever een ruggenprik wil. Het enige is dat je niet met een ruggenprik in het water kunt bevallen, maar het is niet zo dat een ruggenprik helemaal geen optie meer is als je begint met een waterbevalling. Je gaat dan gewoon het water uit en krijgt je ruggenprik en gaat verder op bed.
Ohh oke! Dat klinkt ook wel logisch. Volgende keer als ik weer naar de verloskundige ga moet ik het er maar eens over hebben. Ik weet van mezelf dat ik een hele lage pijntolerantie heb dus ik wil sowieso de mogelijkheid hebben voor een ruggenprik :D.
pi_193679197
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 23:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ohh oke! Dat klinkt ook wel logisch. Volgende keer als ik weer naar de verloskundige ga moet ik het er maar eens over hebben. Ik weet van mezelf dat ik een hele lage pijntolerantie heb dus ik wil sowieso de mogelijkheid hebben voor een ruggenprik :D.
Ik heb een hoge pijngrens en ik ben ook fan van de ruggenprik ;)
pi_193680606
Mijn pijngrens is denk ik gemiddeld en ik had bij M. ook een ruggenprik :+ Nu wil ik dat liever niet, door de katheter kon ik moeilijk plassen (gelukkig uiteindelijk wel gelukt) en ik had er ook verhoging van dus we moesten bijna in het ziekenhuis blijven. Maar goed, wie weet wat ik allemaal roep als de bevalling eenmaal begonnen is :P

Ik heb trouwens ook weinig harde buiken. Ik heb soms wel een gespannen buik, maar dat is anders toch? Bij M. heb ik ook geen naweeën gehad, dus ik ben er nu een beetje bang voor want ik heb geen idee hoe dat voelt :P
Ik kan mijn enkels nu al uitzwaaien trouwens en het is nog niet eens zomer ;(
pi_193680724
Hou er ook rekening mee dat als je de ruggenprik te vroeg laat zetten deze uitgewerkt kan zijn als je pas halverwege bent zoals bij mij :D . En dan doen ze er niet nog eentje, hoe erg je er ook om smeekt :{w .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 09:23:29 #167
382129 crew  Donna
pi_193680873
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:06 schreef Wolken het volgende:
Hou er ook rekening mee dat als je de ruggenprik te vroeg laat zetten deze uitgewerkt kan zijn als je pas halverwege bent zoals bij mij :D . En dan doen ze er niet nog eentje, hoe erg je er ook om smeekt :{w .
Ze hebben mij nog verhoogd halverwege. Maar goed, dat zegt waarschijnlijk meer over hoeveel vertrouwen ze hadden in het vorderen van de ontsluiting. :X
pi_193682952
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:23 schreef Donna het volgende:

[..]

Ze hebben mij nog verhoogd halverwege. Maar goed, dat zegt waarschijnlijk meer over hoeveel vertrouwen ze hadden in het vorderen van de ontsluiting. :X
Bij mij ging het dus ook allemaal niet vlot dus op een gegeven moment hebben ze het gewoon stop gezet geloof ik om te kijken of mijn lichaam daarna beter het werk ging doen. Maar toen bleef ik alsnog na uren op 7cm zitten ondanks het iedere keer hoger zetten van de weeenopwekkers. Ik kijk er nu alweer naar uit :')
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 12:46:19 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193683420
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:06 schreef Wolken het volgende:
Hou er ook rekening mee dat als je de ruggenprik te vroeg laat zetten deze uitgewerkt kan zijn als je pas halverwege bent zoals bij mij :D . En dan doen ze er niet nog eentje, hoe erg je er ook om smeekt :{w .
Bij een ruggenprik kunnen ze toch steeds extra verdoving blijven geven?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193683503
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij een ruggenprik kunnen ze toch steeds extra verdoving blijven geven?
Bij mij hebben ze het dus stopgezet om te kijken of de ontsluiting dan wel wat meer zou vorderen ( nee dus ) . Op het begin met de rugweeen was het wel erg prettig. Ik heb meerdere malen gevraagd of het weer hoger mocht maar dat mocht dus niet.

Er is trouwens niet overlegd om de verdoving uit te zetten, ik denk dat ze na zoveel uur geen andere mogelijkheid zagen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:27:03 #171
382129 crew  Donna
pi_193683867
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:11 schreef Wolken het volgende:

[..]

Bij mij ging het dus ook allemaal niet vlot dus op een gegeven moment hebben ze het gewoon stop gezet geloof ik om te kijken of mijn lichaam daarna beter het werk ging doen. Maar toen bleef ik alsnog na uren op 7cm zitten ondanks het iedere keer hoger zetten van de weeenopwekkers. Ik kijk er nu alweer naar uit :')
Ah zo. Ja ik ben nooit stop gezet alleen maar hoger gezet. M'n weeën gingen dwars door de gekte met de opwekkers, maar verder gebeurde er geen zak haha.
pi_193684627
Voor de statistieken: geen weeënopwekkers en ook geen pijnstilling. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 14:32:09 #173
382129 crew  Donna
pi_193684645
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Voor de statistieken: geen weeënopwekkers en ook geen pijnstilling. :)
Dat vind ik knap hoor met die weeënstorm. Ik zat vanaf 2cm in een weeënstorm. M'n vriend heeft me naar de auto gedragen om naar het ziekenhuis te gaan, wat een hell was dat. Toen ik daar een morfinepomp kreeg kon ik al het personeel wel zoenen! *O*
pi_193684716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:32 schreef Donna het volgende:

[..]

Dat vind ik knap hoor met die weeënstorm. Ik zat vanaf 2cm in een weeënstorm. M'n vriend heeft me naar de auto gedragen om naar het ziekenhuis te gaan, wat een hell was dat. Toen ik daar een morfinepomp kreeg kon ik al het personeel wel zoenen! *O*
De weeënstorm kwam bij mij rond 8 cm. Dan mag je volgens mij sowieso geen pijnstilling meer. :)

Ik keek het meest op tegen met de weeën in de auto zitten. Maar tot m’n grote verbazing waren m’n weeën opeens weg toen ik naar de auto liep. Toen ik een stap zette in het ziekenhuis kwamen ze weer terug. :D Geluk mee gehad.

Vanaf 2 cm in een weeënstorm, wat een hel. ;(
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 14:41:36 #175
382129 crew  Donna
pi_193684772
Ik had de VK stagiair mee achter in de auto. Zij had m'n kotsemmertje vast en na de tijd een verbrijzelde hand denk ik. >:)
Ze is nu echt VK en ik had de intake deze keer met haar. Het eerste wat ze zei was; Oh god, dit rit naar het ziekenhuis met jou vergeet ik nooit meer.

Ik ook niet nee. Ik ook niet. :{w
  donderdag 18 juni 2020 @ 14:52:55 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_193684957
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:41 schreef Donna het volgende:
Ik had de VK stagiair mee achter in de auto. Zij had m'n kotsemmertje vast en na de tijd een verbrijzelde hand denk ik. >:)
Ze is nu echt VK en ik had de intake deze keer met haar. Het eerste wat ze zei was; Oh god, dit rit naar het ziekenhuis met jou vergeet ik nooit meer.

Ik ook niet nee. Ik ook niet. :{w
:D

Ik heb wel weeenopwekkers gehad wegens protocollll, maar ik denk maar een uurtje ofzo, want echt nodig was het niet :')
Verder duren mijn bevallingen tot nu toe maximaal 4 uur, dus ook geen pijnstilling nodig gehad, gelukkig.
disclaimer
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:32:26 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193685476
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:52 schreef SQ het volgende:

[..]

:D

Ik heb wel weeenopwekkers gehad wegens protocollll, maar ik denk maar een uurtje ofzo, want echt nodig was het niet :')
Verder duren mijn bevallingen tot nu toe maximaal 4 uur, dus ook geen pijnstilling nodig gehad, gelukkig.
Ook de eerste nog geen 4 uur?
Resistance is futile.
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:34:52 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_193685502
quote:
11s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ook de eerste nog geen 4 uur?
4 uur en 10 minuten van het doorprikken van de vliezen tot aan baby - dat was dus een inleiding.
Ik heb wel op het punt gestaan om pijnstilling te gaan vragen maar toen was het al bijna tijd om te gaan persen :')
disclaimer
pi_193685583
Ik ben benieuwd of ik wel zou weten dat de bevalling is begonnen als het niet begint met het breken van de vliezen zoals de eerste keer :+ Hoe weet je of het voorweeën zijn of het echte werk? :P

Ik maak trouwens geen antistoffen aan tegen de baby *O* :+ En mijn vitamine D is ook op goed niveau, geen tekort meer.
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:44:47 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193685640
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:34 schreef SQ het volgende:

[..]

4 uur en 10 minuten van het doorprikken van de vliezen tot aan baby - dat was dus een inleiding.
Ik heb wel op het punt gestaan om pijnstilling te gaan vragen maar toen was het al bijna tijd om te gaan persen :')
Oh, klinkt best ideaal eigenlijk :@
Resistance is futile.
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:45:45 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193685650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:40 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben benieuwd of ik wel zou weten dat de bevalling is begonnen als het niet begint met het breken van de vliezen zoals de eerste keer :+ Hoe weet je of het voorweeën zijn of het echte werk? :P

Ik maak trouwens geen antistoffen aan tegen de baby *O* :+ En mijn vitamine D is ook op goed niveau, geen tekort meer.
Geen antistoffen tegen je offspring is goed :7 ^O^

Fijn Miezziej :)
Resistance is futile.
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:48:24 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_193685686
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:40 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben benieuwd of ik wel zou weten dat de bevalling is begonnen als het niet begint met het breken van de vliezen zoals de eerste keer :+ Hoe weet je of het voorweeën zijn of het echte werk? :P

Ik maak trouwens geen antistoffen aan tegen de baby *O* :+ En mijn vitamine D is ook op goed niveau, geen tekort meer.
Ooh dat merk je wel hoor. Bij het echte werk heb je al gauw geen zin meer om te praten :')
disclaimer
  donderdag 18 juni 2020 @ 15:49:53 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_193685706
quote:
11s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, klinkt best ideaal eigenlijk :@
Ja was het ook. Je weet het gewoon niet. Het kan een hel van 36 uur zijn, het kan ook zijn als een aanval van stevige buikgriep maar dan met een baby als resultaat. Er was hier ooit iemand die deed haar eerste kind in anderhalf uur vanaf de eerste wee :')
disclaimer
pi_193686069
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Ooh dat merk je wel hoor. Bij het echte werk heb je al gauw geen zin meer om te praten :')
Ik vond het dus wel lastig om die conclusie te trekken. Ik belde het ziekenhuis dan ook met een ‘geen idee of het begonnen is, maar ik moest meteen bellen als..’ Had ik bij binnenkomst al 4-5 cm. Achteraf was mijn bevalling dus wel al een uur of 3-4 bezig, terwijl het voor mijn gevoel toen pas echt los ging en er 5 uur later een baby was. Met breken van de vliezen heb je een duidelijk startpunt, tenzij weeën uitblijven natuurlijk.
  donderdag 18 juni 2020 @ 16:22:22 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_193686114
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:19 schreef Nolita het volgende:

[..]

Ik vond het dus wel lastig om die conclusie te trekken. Ik belde het ziekenhuis dan ook met een ‘geen idee of het begonnen is, maar ik moest meteen bellen als..’ Had ik bij binnenkomst al 4-5 cm. Achteraf was mijn bevalling dus wel al een uur of 3-4 bezig, terwijl het voor mijn gevoel toen pas echt los ging en er 5 uur later een baby was. Met breken van de vliezen heb je een duidelijk startpunt, tenzij weeën uitblijven natuurlijk.
Maar, maakt het dan uit? Je bent daarna nog 5 uur bezig geweest, ik neem aan dat je toen wel doorhad dat het echt bezig was.
Het hadden ook voorweeen kunnen zijn en dan was het weer gestopt. Je weet het toch pas als je het echt weet.
Ik had bij de tweede al 3 centimeter 9 dagen voor hij werd geboren. Nooit 1 voorwee gehad ;)
disclaimer
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 16:22:50 #186
447051 crew  Peejtur
pi_193686123
Bij onze eerste duurde het meer dan 24 uur tussen vliezen breken en eerste weeën.
  donderdag 18 juni 2020 @ 16:24:08 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_193686143
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:22 schreef Peejtur het volgende:
Bij onze eerste duurde het meer dan 24 uur tussen vliezen breken en eerste weeën.
Nou en ook dat nog. Je vliezen kunnen ook breken zonder dat de bevalling begint :D
disclaimer
pi_193686171
Haha bij R dacht ik dat ik al dagen weeën had. Sowieso na het strippen. Waren gewoon krampen. VK vroeg dan time ze eens maar er viel niets te timen, gewoon continu krampen. En had het al dagen koud. Onder een dekentje lag ik op bevalbed. Bleek later koorts }:| volgende keer toch alert op zijn, had dan allang moeten bellen waarschijnlijk. Maar toen gingen ze vliezen breken omdat ik wel wat ontsluiting had, en toen begon het metéén. Oh mijn hemel, dát zijn weeën, ja die herkende ik toen wel. Wat een pijn. Dat je inderdaad niet meer kan praten. Zal het nu vast wel herkennen haha.
pi_193686178
Nouja, mijn weeën begonnen ook pas 14 uur later ofzo, maar ik wist dan wel dat dat weeën waren en geen voorweeën die nog weken aan zouden kunnen houden volgen jullie me nog :+
  donderdag 18 juni 2020 @ 16:28:19 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_193686190
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:27 schreef Miezziej het volgende:
Nouja, mijn weeën begonnen ook pas 14 uur later ofzo, maar ik wist dan wel dat dat weeën waren en geen voorweeën die nog weken aan zouden kunnen houden volgen jullie me nog :+
Nou ja, dan weet je dus wel hoe het voelt als het echt is begonnen :P
disclaimer
  donderdag 18 juni 2020 @ 16:30:36 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_193686212
zolang je a terme bent maakt het ook niet zo veel uit, dan kun je echt wel afwachten tot je het echt zeker weet. Als je zwangerschap nog niet voldragen is of er is een reden waardoor je bij een bevalling direct medische assistentie nodig hebt bel je uiteraard veel sneller.

Bij de tweede herkende ik het ook niet meteen hoor, ik was bij de eerste ingeleid en dan weet je dus dat het echt weeen moeten zijn omdat je aan die opwekkers ligt.
Bij de tweede voelde ik zo'n kramp, elk uur ongeveer 1. En na een paar uur kwam dat krampje ineens na tien minuten weer. En weer. En toen kwam ik ineens in die golf dat het steeds sneller gaat en denk je, verrek ik zal maar eens gaan bellen :')
disclaimer
pi_193686532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 15:40 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben benieuwd of ik wel zou weten dat de bevalling is begonnen als het niet begint met het breken van de vliezen zoals de eerste keer :+ Hoe weet je of het voorweeën zijn of het echte werk? :P

Ik maak trouwens geen antistoffen aan tegen de baby *O* :+ En mijn vitamine D is ook op goed niveau, geen tekort meer.
Dat weet je gauw genoeg hoor ;) Voorweeën komen onregelmatig en er zit niet echt een opbouw in qua pijn en ze duren korter. Ontsluutingsweeën komen steeds regelmatiger, zit een opbouw in qua pijn en worden steeds pijnlijker en duren minimaal 1 minuut. Maar geloof me, je merkt het verschil echt snel genoeg. Voorweeën houden meestal ook op als je even gaat douchen.
pi_193686560
Mijn vliezen braken natuurlijk toen ik al weeën had. Denk dat dat bij ongeveer 3 cm gebeurde. Om 3:15 uur ‘s nachts. O+

Verder heb ik bij U. echt heel veel last gehad van oefenweeën en harde buiken. Hoop dat dat me nu bespaard blijft.

Echte weeën herken je zodra ze zich aandienen... klinkt allemaal heel vaag (vond ik ook), maar wait & see. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 17:05:34 #194
382129 crew  Donna
pi_193686601
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mijn vliezen braken natuurlijk toen ik al weeën had. Denk dat dat bij ongeveer 3 cm gebeurde. Om 3:15 uur ‘s nachts. O+

Verder heb ik bij U. echt heel veel last gehad van oefenweeën en harde buiken. Hoop dat dat me nu bespaard blijft.

Echte weeën herken je zodra ze zich aandienen... klinkt allemaal heel vaag (vond ik ook), maar wait & see. :)
G is geboren om 3:15 c_/
pi_193686609
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:05 schreef Donna het volgende:

[..]

G is geboren om 3:15 c_/
O+ Mooie tijd!
U. om 6:40 uur.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 18 juni 2020 @ 17:07:15 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193686614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat weet je gauw genoeg hoor ;) Voorweeën komen onregelmatig en er zit niet echt een opbouw in qua pijn en ze duren korter. Ontsluutingsweeën komen steeds regelmatiger, zit een opbouw in qua pijn en worden steeds pijnlijker en duren minimaal 1 minuut. Maar geloof me, je merkt het verschil echt snel genoeg. Voorweeën houden meestal ook op als je even gaat douchen.
Haha, pas maar op! Straks heb jij met je voorweeën ineens 10cm ontsluiting en moet je ogenblikkelijk beginnen met persen!
Resistance is futile.
  donderdag 18 juni 2020 @ 17:08:13 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_193686624
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, pas maar op! Straks heb jij met je voorweeën ineens 10cm ontsluiting en moet je ogenblikkelijk beginnen met persen!
Weet je hoe ideaal man. Pijnloos bevallen _O_
disclaimer
  donderdag 18 juni 2020 @ 17:10:20 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193686650
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Weet je hoe ideaal man. Pijnloos bevallen _O_
True. Dat gun ik jullie allemaal, meiden :*
Resistance is futile.
pi_193686722
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, pas maar op! Straks heb jij met je voorweeën ineens 10cm ontsluiting en moet je ogenblikkelijk beginnen met persen!
Ik teken ervoor _O- Ik droom al vanaf dat ik zwanger ben dat ik al bevallen ben als de verloskundige binnenkomt dus wie weet _O-
  donderdag 18 juni 2020 @ 17:20:10 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193686743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik teken ervoor _O- Ik droom al vanaf dat ik zwanger ben dat ik al bevallen ben als de verloskundige binnenkomt dus wie weet _O-
Mooie droom O+
Resistance is futile.
  donderdag 18 juni 2020 @ 17:22:48 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193686774
Ik zag laatst een gopro filmpje van een bevalling, echt super interessant!

Doet dat persen trouwens nog meer pijn dan de ontsluitingsweeën? Afgaande op decibel, denk ik van wel :@ .

Ik moest lachen om m'n zus, die zei dat ze er met het persen heilig van overtuigd was dat het niet zou passen. Heeft ze ook aangegeven. 'Wat jullie nu van mij vragen, dat kán gewoon niet' :( ;(

:D
Resistance is futile.
  donderdag 18 juni 2020 @ 17:27:57 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_193686820
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:22 schreef Seven. het volgende:
Ik zag laatst een gopro filmpje van een bevalling, echt super interessant!

Doet dat persen trouwens nog meer pijn dan de ontsluitingsweeën? Afgaande op decibel, denk ik van wel :@ .

Ik moest lachen om m'n zus, die zei dat ze er met het persen heilig van overtuigd was dat het niet zou passen. Heeft ze ook aangegeven. 'Wat jullie nu van mij vragen, dat kán gewoon niet' :( ;(

:D
Nee ik vond van niet. Dat gevoel dat het niet past, dat zeker wel. Het past ook eigenlijk niet. En het voelt eng om daar doorheen te duwen. Want het voelt alsof je alles kapot maakt.

Maar het past toch! En dan in een keer floept die baby er uit! En dat lucht me toch een partij op! _O_

Maar ik vond weeën kutter dan persen. Persen is vooral hard werken.
disclaimer
pi_193687180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar, maakt het dan uit? Je bent daarna nog 5 uur bezig geweest, ik neem aan dat je toen wel doorhad dat het echt bezig was.
Het hadden ook voorweeen kunnen zijn en dan was het weer gestopt. Je weet het toch pas als je het echt weet.
Ik had bij de tweede al 3 centimeter 9 dagen voor hij werd geboren. Nooit 1 voorwee gehad ;)
Het maakt niets uit, maar als we het hier over de duur van een bevalling hebben zie ik dat iedereen het anders interpreteert. Zo ook de bevalling van jouw tweede, als je pas rekent vanaf dat je het door hebt. Ik reken vanaf het moment dat het achteraf dus begonnen was al besefte ik me dat pas een paar uur later.
  donderdag 18 juni 2020 @ 17:58:17 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_193687197
Nou ja, de verloskundige rekent ook pas vanaf het moment dat de weeën elkaar met een bepaalde frequentie opvolgen ;)
disclaimer
pi_193687250
Hier begon (achteraf gezien) 's nachts de échte weeën. Ergens rond 02:00. Die hebben de 1 cm ontsluiting naar een 3 cm gebracht. Maar die waren heel goed te doen wat ik begreep. Om 16u braken de vliezen, toen barstte de hel los. Rond 17u was de verloskundige er, toen was er volledige ontsluiting en mocht ze gaan persen. Zo'n 2 uur thuis geprobeerd, maar geen voorgang, toen naar het ziekenhuis, daar met wee opwekkers/versterkers persen waarna tegen 21:45 S. werd geboren. Als ze niet klem had gezeten had het volgens de VK goed al rond 18u kunnen gebeuren. Dan is het van vliezen breken naar geboorte erg snel, dus ze willen hier er snel bij zijn als de vliezen eventueel breken. :9
pi_193687279
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:22 schreef Seven. het volgende:
Ik zag laatst een gopro filmpje van een bevalling, echt super interessant!

Doet dat persen trouwens nog meer pijn dan de ontsluitingsweeën? Afgaande op decibel, denk ik van wel :@ .

Ik moest lachen om m'n zus, die zei dat ze er met het persen heilig van overtuigd was dat het niet zou passen. Heeft ze ook aangegeven. 'Wat jullie nu van mij vragen, dat kán gewoon niet' :( ;(

:D
Ik vond het persen wel redelijk intens zonder ruggenprik. De eerste keer had ik een ruggenprik gehad dus voelde ik de pijn tijdens het persen niet, daar had ik me flink op verkeken de tweede keer. Je moet echt door de pijn heen persen en dat vond ik wel echt heel heftig.
pi_193687658
Vervelender vond ik het willen persen, maar dat mijn vliezen maar niet wilden breken en het dus effectief niet opschoot. Toen eenmaal de vliezen gebroken waren, vond ik dat een stuk beter. Maar ik vond de persweeën ook beter te handelen dat de rest van de weeën. Toen kon ik ook af en toe weer eens ademhalen. :P

Maar niks te klagen. Vanaf echt weeën die me in de weg zaten (in de veronderstelling dat het voorwerk was, dus echt niet iedereen herkent het zomaar ;) ) tot aan kind op de borst duurde hier ongeveer 6 uur. Erg benieuwd hoe dat dit keer zal gaan.

Ik heb de eerste zwangerschapsbroek ook al van zolder moeten halen want het zit echt nu allemaal al niet meer lekker. Maar het geeft niet want we hebben een knipper gezien vandaag! O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193687693
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:58 schreef SQ het volgende:
Nou ja, de verloskundige rekent ook pas vanaf het moment dat de weeën elkaar met een bepaalde frequentie opvolgen ;)
Dit zorgde ervoor dat ik tijdens de bevalling van T. een bepaalde verloskundige in het ziekenhuis wel kon schieten. Gelukkig was er een dienstwissel tussen haar niet zo subtiele opmerking dat de pijn die ik ervaarde echt nog geen weeën waren en de fase waarbij ik echt hulp nodig had. Want de weeën deden wél fucking pijn, waren misschien zelfs wel pijnlijker dan toen er wél regelmaat in zat, omdat ik toen meer in het ritme meekon.

Die onregelmatige weeën maken ook dat ik tzt goed moet overleggen wanneer ik moet bellen, want vanaf het moment dat ik regelmatige weeën kreeg tot ik mocht gaan persen, zaten maar drie/vier uurtjes. En dat was bij de eerste, dus dat zou nu best eens een stuk sneller kunnen zijn.
pi_193687825
Hier thuis is vrouwlief officieel met zwangerschapsverlof, nog 6 weken tot de uitgerekende datum! :o
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_193687845
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:37 schreef Nanuke het volgende:
we hebben een knipper gezien vandaag! O+ O+
*O* gefeliciteerd
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_193687993
Ik weet iig 1 ding zeker; ik ga niet meer aan de weeenopwekkers. Ik vind het prima om gestript te worden of de vliezen te laten breken, maar als de weeën dan weer niet vanzelf beginnen kies ik voor een ks . Gelukkig is die mogelijkheid er nu.

Gefeliciteerd Nanuke!!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 18 juni 2020 @ 19:07:21 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_193688052
Knipper voor Nanuke *O*

Konden ze al meten hoe ver je ongeveer bent?
disclaimer
pi_193688704
7w5d is de schatting. Over 3 weken termijnecho en als die goed is gaan ze ons doorsturen voor de vlokkentest. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193688914
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:51 schreef wolfrolf het volgende:
Hier thuis is vrouwlief officieel met zwangerschapsverlof, nog 6 weken tot de uitgerekende datum! :o
Mijlpaal!
Wat zijn de plannen? :9
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 19:43 schreef Nanuke het volgende:
7w5d is de schatting. Over 3 weken termijnecho en als die goed is gaan ze ons doorsturen voor de vlokkentest. :)
Congrats! Tof!
pi_193689044
Ik had je knipper gemist, fijn Nanuke! *O*
pi_193689159
Ik bestel dus eigenlijk nooit online. Houd er niet zo van, lokale ondernemers steunen en dat soort dingen. :9 Vind fysiek shoppen ook gewoon fijner.. Maar vandaag hebben we even ons lijstje afgewerkt.. Een nieuw lampje, een kleed, speendoekje/knuffel, billendoekjesding, nieuwe flessen, TrippTrapp enzovoorts, enzovoorts...

Ik geloof dat de postbezorger morgen een steekwagen kan gebruiken om alles af te leveren. :@
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 20:10:12 #217
382129 crew  Donna
pi_193689194
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:37 schreef Nanuke het volgende:

Ik heb de eerste zwangerschapsbroek ook al van zolder moeten halen want het zit echt nu allemaal al niet meer lekker. Maar het geeft niet want we hebben een knipper gezien vandaag! O+ O+
Yess!! *O* *O*
pi_193689253
Heerlijk lijkt me dat NJ! Lekker dingen afstrepen van je lijstje. ^O^
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193689426
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:22 schreef Seven. het volgende:
Ik zag laatst een gopro filmpje van een bevalling, echt super interessant!

Doet dat persen trouwens nog meer pijn dan de ontsluitingsweeën? Afgaande op decibel, denk ik van wel :@ .

Ik moest lachen om m'n zus, die zei dat ze er met het persen heilig van overtuigd was dat het niet zou passen. Heeft ze ook aangegeven. 'Wat jullie nu van mij vragen, dat kán gewoon niet' :( ;(

:D
Ja, bij mij deden de persweeën veel en veel meer pijn dan de ontsluitingsweeën.
Protège moi de mes désirs.
pi_193689439
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 20:14 schreef Nanuke het volgende:
Heerlijk lijkt me dat NJ! Lekker dingen afstrepen van je lijstje. ^O^
Ik denk dat we er hier na dit weekend 95% klaar voor zijn.
Met 30 weken. :|W

Maar goed, dit geeft haar rust, dus we doen het maar. :9 Ik denk dat het enige wat nog moet is; de vluchttas inpakken, geboortekaartje ontwerpen en bedenken waar onze oudste dochter heen kan en mag als de bevalling begint. *)
pi_193689451
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:22 schreef Seven. het volgende:
Ik zag laatst een gopro filmpje van een bevalling, echt super interessant!

Doet dat persen trouwens nog meer pijn dan de ontsluitingsweeën? Afgaande op decibel, denk ik van wel :@ .

Ik moest lachen om m'n zus, die zei dat ze er met het persen heilig van overtuigd was dat het niet zou passen. Heeft ze ook aangegeven. 'Wat jullie nu van mij vragen, dat kán gewoon niet' :( ;(

:D
En ik klik met mijn domme hoofd op die gopro hyperlink omdat ik dacht zo het filmpje te kunnen zien ;( :@.
pi_193689469
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 18:37 schreef Nanuke het volgende:
Maar het geeft niet want we hebben een knipper gezien vandaag! O+ O+
Gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
pi_193689471
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 20:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik denk dat we er hier na dit weekend 95% klaar voor zijn.
Met 30 weken. :|W

Maar goed, dit geeft haar rust, dus we doen het maar. :9 Ik denk dat het enige wat nog moet is; de vluchttas inpakken, geboortekaartje ontwerpen en bedenken waar onze oudste dochter heen kan en mag als de bevalling begint. *)
Liever te vroeg dan te laat he! Is toch fijn dat je de laatste weken je daar in elk geval geen zorgen om hoeft te maken.

En gefeliciteerd @Nanuke!
pi_193689582
Haha Nicolas, moesten er even dingen aangeschaft worden. :D

Oh ja, persen, ik vond dat geweldig. Net een soort poepen. Ik ging grommen en oerkreten laten,bij de pers weeën tegen te houden, nou ja om te zorgen dat ik niet ging meepersen. Toen ik eenmaal mocht voelde dat als eindelijk kunnen poepen zeg maar. Meegaan met de flow. Het kost meer kracht omdat je kracht moet zetten en dan krijg je ook weer oerkreten maar was bij mij zeker niet van de pijn. De pijn hield op geloof ik? :? De persweeën stopten uiteindelijk ook geloof ik en toen moest ik om de zoveel sec gewoon zelf drie keer alles geven. Ook dat viel me nog niet tegen geloof ik. Vond het op dat moment ook niet eng. Voelde wel als een eeuwigheid, ik voelde niet of er wel iets gebeurde. Het gaat beetje naar beneden en dan weer terug. Dat vond ik frustrerend. Eenmaal eruit voelt als een enorme opluchting, net als een enorme drol die er eindelijk uitkomt. Ook wel beetje misselijkmakend zo van glibber glibber, dat gevoel. Hoofdje was meest pijnlijke van hele bevalling maar die van ons had ook enorme kop :D toen ging ik echt gillen en paniek. Vriendin van me had dat ook en bij tweede heeft ze hoofdje nooit echt gevoeld _O_ dat lijkt me zo fijn!
pi_193690790
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 20:33 schreef Hilmo het volgende:
Haha Nicolas, moesten er even dingen aangeschaft worden. :D

Oh ja, persen, ik vond dat geweldig. Net een soort poepen. Ik ging grommen en oerkreten laten,bij de pers weeën tegen te houden, nou ja om te zorgen dat ik niet ging meepersen. Toen ik eenmaal mocht voelde dat als eindelijk kunnen poepen zeg maar. Meegaan met de flow. Het kost meer kracht omdat je kracht moet zetten en dan krijg je ook weer oerkreten maar was bij mij zeker niet van de pijn. De pijn hield op geloof ik? :? De persweeën stopten uiteindelijk ook geloof ik en toen moest ik om de zoveel sec gewoon zelf drie keer alles geven. Ook dat viel me nog niet tegen geloof ik. Vond het op dat moment ook niet eng. Voelde wel als een eeuwigheid, ik voelde niet of er wel iets gebeurde. Het gaat beetje naar beneden en dan weer terug. Dat vond ik frustrerend. Eenmaal eruit voelt als een enorme opluchting, net als een enorme drol die er eindelijk uitkomt. Ook wel beetje misselijkmakend zo van glibber glibber, dat gevoel. Hoofdje was meest pijnlijke van hele bevalling maar die van ons had ook enorme kop :D toen ging ik echt gillen en paniek. Vriendin van me had dat ook en bij tweede heeft ze hoofdje nooit echt gevoeld _O_ dat lijkt me zo fijn!
Ik zie in m'n mailbox nu alleen maar bevestigingen van de bestellingen en vervolgmailtjes wanneer het dan binnen moet komen. :+

Je omschrijft het mooi! :9 Ik hoor je bijna, haha.
  donderdag 18 juni 2020 @ 22:32:48 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193691622
Geweldig, al die verhalen! Ik ben heel benieuwd wat ik er van bak in september.

M'n man denkt dat het relatief makkelijk gaat worden voor mij. Ik hoop het, maar ik ga er maar niet vanuit. Maar OK, hij heeft dan ook een titanenstrijd meegemaakt met de geboorte van de oudste.
Resistance is futile.
  donderdag 18 juni 2020 @ 22:33:36 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193691634
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 20:25 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

En ik klik met mijn domme hoofd op die gopro hyperlink omdat ik dacht zo het filmpje te kunnen zien ;( :@.
Gopro birth (kan zijn dat er home birth Netherlands bij stond).
Resistance is futile.
pi_193691946
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gopro birth (kan zijn dat er home birth Netherlands bij stond).
Ik ga het eens opzoeken.

Inderdaad leuk en interessant al die verhalen te lezen. Ik luister zelf soms ook naar podnataal, podcast met bevallingsverhalen :@. Altijd maar afwachten hoe het bij jezelf gaat.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 07:05:48 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_193693787
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:32 schreef Seven. het volgende:
Geweldig, al die verhalen! Ik ben heel benieuwd wat ik er van bak in september.

M'n man denkt dat het relatief makkelijk gaat worden voor mij. Ik hoop het, maar ik ga er maar niet vanuit. Maar OK, hij heeft dan ook een titanenstrijd meegemaakt met de geboorte van de oudste.
Nou ben ik wel benieuwd waar hij die voorspelling op baseert :7 want ik ken zat stoere, niet-kleinzerige vrouwen die toch een enorm pittige bevalling hebben gehad :P (en andersom ook piepers bij wie het heel makkelijk ging, al zullen die altijd wel wat vinden om over te piepen :'))
disclaimer
  vrijdag 19 juni 2020 @ 07:19:24 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193693830
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 07:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ben ik wel benieuwd waar hij die voorspelling op baseert :7 want ik ken zat stoere, niet-kleinzerige vrouwen die toch een enorm pittige bevalling hebben gehad :P (en andersom ook piepers bij wie het heel makkelijk ging, al zullen die altijd wel wat vinden om over te piepen :'))
Is natuurlijk nergens op gebaseerd :D . Hij heeft gewoon zo'n gevoel. Het zou prachtig zijn als dat blijkt te kloppen maar ik durf er geen voorspellingen over te doen uit angst dat ik het jinx :D
Resistance is futile.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 07:48:56 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_193693941
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 07:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is natuurlijk nergens op gebaseerd :D . Hij heeft gewoon zo'n gevoel. Het zou prachtig zijn als dat blijkt te kloppen maar ik durf er geen voorspellingen over te doen uit angst dat ik het jinx :D
Ik hoop het voor je ;)
disclaimer
pi_193694256
VK zei dat een tweede bevalling wel vaak makkelijker is dan de eerste. Ik hoop het :')
  vrijdag 19 juni 2020 @ 09:03:53 #233
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193694366
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
VK zei dat een tweede bevalling wel vaak makkelijker is dan de eerste. Ik hoop het :')
Daar gaan wij ook voor. :P
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 09:04:14 #234
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193694369
Goeiemorgen! 18 weken vandaag! :o Zo gek.
Protège moi de mes désirs.
pi_193694986
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
VK zei dat een tweede bevalling wel vaak makkelijker is dan de eerste. Ik hoop het :')
Ik hoop dat ook, maar ben ergens bang dat het gewoon een verkooppraatje is :7 :')

Ik snapte vooral weinig van persen de eerste minuten :') Ze hadden de ruggenprik wel uit gezet ervoor, maar misschien dat hij nog niet helemaal uitgewerkt was. Ik was vooral bang om te poepen :')

Gefeliciteerd met de knipper Nanuke! O+ *O*

18 weken alweer Duman, gaat hard!

De baby is afgelopen dagen echt druk O+ Gisteravond stak er opeens een klein hard iets uit, misschien een voet ofzo geen idee :P Dat heb ik bij M. echt nooit gehad op die manier! Merk ik toch nog verschil met de placenta aan de andere kant :7
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 10:04:08 #236
447051 crew  Peejtur
pi_193695027
Vandaag alweer 24 weken hier. Gaat echt veel sneller dan bij eerste haha.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:08:56 #237
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_193695080
Ik begin nerveus te worden voor morgen! Onze eerste prive scan (ben dan bijna 9 weken). Mijn misselijkheid is al 5 dagen sterk verminderd (toch wel 80% verschil met hoe erg het was). Dus hopelijk is alles nog ok daar binnen!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:16:21 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193695168
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik begin nerveus te worden voor morgen! Onze eerste prive scan (ben dan bijna 9 weken). Mijn misselijkheid is al 5 dagen sterk verminderd (toch wel 80% verschil met hoe erg het was). Dus hopelijk is alles nog ok daar binnen!
Oh heerlijk! Nu kun je gaan genieten O+ .

En had ik ook in week 9, mijn placenta had zich gevormd en toen was ik van behoorlijk zwanger zijn naar ineens van alle klachten af binnen 24 uur. Paniek in de tent, 's avonds ff echo laten doen en toen bleek dat het allemaal prima ging.
Resistance is futile.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:16:58 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_193695173
Angst voor poepen is zinloos want dat gebeurt in 80% van de gevallen toch wel. Gelukkig ruimen ze dat heel discreet op ;)

En tweede bevallingen gaan in de meeste gevallen echt makkelijker dan eerste. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar dat is met alles zo. Vooral de persfase duurt doorgaans significant korter.

Spannend, bien! Afnemende misselijkheid zegt gelukkig meestal weinig, dus hopelijk zit het gewoon goed en blijft de misselijkheid ook weg ;)
disclaimer
pi_193695208
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:16 schreef SQ het volgende:
Angst voor poepen is zinloos want dat gebeurt in 80% van de gevallen toch wel. Gelukkig ruimen ze dat heel discreet op ;)

En tweede bevallingen gaan in de meeste gevallen echt makkelijker dan eerste. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar dat is met alles zo. Vooral de persfase duurt doorgaans significant korter.

Spannend, bien! Afnemende misselijkheid zegt gelukkig meestal weinig, dus hopelijk zit het gewoon goed en blijft de misselijkheid ook weg ;)
Maar toch ;( Ik had zelf overigens niet verwacht dat ik daar op dat moment aan zou denken, maar toch wel :+

Spannend Bienelientjee!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:24:44 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_193695252
https://www.oudersvannu.n(...)alling-heel-normaal/

Ook voor anderen die er bang voor zijn ;)
disclaimer
pi_193695331
Voor de stats:

Je kunt ook nog in die 20% vallen, ik heb beide keren niet gepoept tijdens de bevalling. :P

Persweeën vond ik bij de eerste, met ruggenprik, echt geen doen. Ik voelde helemaal niet wat ik deed, kostte me afschuwelijk veel energie terwijl ik al kapotmoe was, vond het helemaal niks :N Bij de tweede (zonder pijnstilling en op de baarkruk) ging het juist heel goed en vond ik het een verademing ten opzichte van de ontsluitingsweeën. Er zat meer ruimte tussen dus ik kon even op adem komen. _O_ Het duurde voor mijn gevoel nog steeds wel een eeuwigheid, maar volgens het partusverslag duurde het wel een hele negen minuten. :')
pi_193695407
Spannend Bienelientje!

Nanuke fijn, een mooie knipper.

Over tweede bevallingen...vk legde mij uit dat de weg in principe al vrij gemaakt is door de eerste, dat de baby sneller naar beneden zakt zeg maar. Hierdoor kun je sneller persdrang krijgen en de truc is zolang mogelijk niets doen zodat je uiteindelijk maar kort hoeft te persen.
Dit als reactie op dat ik de vorige keer geen persweeën heb ervaren. Ook hebben ze me een half uur laten wachten na volledige ontsluiting, niet goed dat ze me zolang onwetend hebben gelaten, maar wellicht heeft het wel mijn persfase ingekort doordat baby in die tijd toch weer wat meer gezakt is.

Die omschakeling van weeën wegzuchten naar persen vond ik ook verwarrend! :D
Heb ook gevraagd wat ik moest doen dan. :')
Poepen heb ik niet meegekregen dus volgens mij niet gebeurd.
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 10:41:50 #244
382129 crew  Donna
pi_193695425
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:40 schreef Nolita het volgende:
Spannend Bienelientje!

Nanuke fijn, een mooie knipper.

Over tweede bevallingen...vk legde mij uit dat de weg in principe al vrij gemaakt is door de eerste, dat de baby sneller naar beneden zakt zeg maar. Hierdoor kun je sneller persdrang krijgen en de truc is zolang mogelijk niets doen zodat je uiteindelijk maar kort hoeft te persen.
Dit als reactie op dat ik de vorige keer geen persweeën heb ervaren. Ook hebben ze me een half uur laten wachten na volledige ontsluiting, niet goed dat ze me zolang onwetend hebben gelaten, maar wellicht heeft het wel mijn persfase ingekort doordat baby in die tijd toch weer wat meer gezakt is.

Die omschakeling van weeën wegzuchten naar persen vond ik ook verwarrend! :D
Heb ook gevraagd wat ik moest doen dan. :')
Nou dat wordt hier dan iig niks. :7
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:44:52 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_193695466
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:41 schreef Donna het volgende:

[..]

Nou dat wordt hier dan iig niks. :7
Wil jij wel proberen om natuurlijk te bevallen dit keer? Of ben je daar nog niet over uit?
disclaimer
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:45:33 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_193695481
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:40 schreef Nolita het volgende:

Poepen heb ik niet meegekregen dus volgens mij niet gebeurd.
dat zegt niks 8-) #teampoep
disclaimer
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 10:50:46 #247
382129 crew  Donna
pi_193695545
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:44 schreef SQ het volgende:

[..]

Wil jij wel proberen om natuurlijk te bevallen dit keer? Of ben je daar nog niet over uit?
Dat weet ik nog niet. Dat ligt ook aan de groeiecho's vanaf 27 weken en wat de gynaecoloog daar weer van vindt. Mocht dit op 1 of ander manier naar verwachting een kleine baby zijn en de gynaecoloog geeft ook groen licht dan wil ik het wel proberen.
En zowel G en ik hadden een infectie tijdens/na de geboorte en omdat ik antibiotica kreeg hebben ze uit de kweekjes nooit kunnen halen of het GBS was of niet. Ik moet dus bij 34 weken nu ook een uitstrijkje om te kijken of ik die bacterie bij me draag en dan is het ook weer de vraag wil je het risico nemen op weer hoge koorts krijgen tijdens een vaginale bevalling en alle gevolgen van dien. Als het even kan willen we natuurlijk niet weer 8 dagen in het ziekenhuis zijn na de geboorte. Wil ook eens een pamper kraamweek haha.

Ik krijg dus nog wel wat gesprekjes, zeg maar. :Y
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:54:34 #248
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193695595
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:40 schreef Nolita het volgende:
Spannend Bienelientje!

Nanuke fijn, een mooie knipper.

Over tweede bevallingen...vk legde mij uit dat de weg in principe al vrij gemaakt is door de eerste, dat de baby sneller naar beneden zakt zeg maar. Hierdoor kun je sneller persdrang krijgen en de truc is zolang mogelijk niets doen zodat je uiteindelijk maar kort hoeft te persen.
Dit als reactie op dat ik de vorige keer geen persweeën heb ervaren. Ook hebben ze me een half uur laten wachten na volledige ontsluiting, niet goed dat ze me zolang onwetend hebben gelaten, maar wellicht heeft het wel mijn persfase ingekort doordat baby in die tijd toch weer wat meer gezakt is.

Die omschakeling van weeën wegzuchten naar persen vond ik ook verwarrend! :D
Heb ook gevraagd wat ik moest doen dan. :')
Poepen heb ik niet meegekregen dus volgens mij niet gebeurd.
Iemand laten persen zonder persweeen is een kunstfout. De persdrang ontstaat doordat het hoofdje van de baby op een bepaald punt drukt. De baby is dus nog te hoog als er geen persdrang is. Zonde van je energie om dan te gaan persen. Plus meer kans op interventies.
Ik heb bij de tweede er op gehamerd dat ik absoluut niet zou gaan persen zonder persdrang. Tenzij ik het na 5 uur ofzo zelf zat zou zijn. :P
Die tweede bevalling heb ik zelf niets hoeven doen, mijn lichaam had het echt 100% overgenomen. Duurde ook maar 5 minuten. De eerste 2 uur en 10 minuten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mariposas op 19-06-2020 11:03:58 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 12:18:30 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193696775
Yay Nanuke een knipper *O* O+

De bevallingsverhalen skip ik even, ik wil er zo blanco mogelijk ingaan. Ik heb nogal de neiging om dingen te gaan herinneren er daar dan over te gaan panieken :@ en super blanco ben ik natuurlijk niet, ik heb al menig bevallingsverhaal gehoord :+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193696921
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:45 schreef SQ het volgende:

[..]

dat zegt niks 8-) #teampoep
Ik heb in ieder geval bij de tweede gepoept. Man, wat stonk dat.... :o Hoe discreet ze het wel niet weggewerkt hebben, ik vond het toch echt stinken.
pi_193696963
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval bij de tweede gepoept. Man, wat stonk dat.... :o Hoe discreet ze het wel niet weggewerkt hebben, ik vond het toch echt stinken.
Oh God, dat poepen ja. Heb dat naar de achtergrond verdrongen :')
pi_193696999
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:18 schreef MaJo het volgende:
Yay Nanuke een knipper *O* O+

De bevallingsverhalen skip ik even, ik wil er zo blanco mogelijk ingaan. Ik heb nogal de neiging om dingen te gaan herinneren er daar dan over te gaan panieken :@ en super blanco ben ik natuurlijk niet, ik heb al menig bevallingsverhaal gehoord :+
Het feit dat mensen nog een tweede/derde/twintigste kind erna willen is een goed teken toch *) :+

Ik zat te denken aan een badbevalling. Maar ja, dan drijft je poep in dat water. Das ook weer niets. Ik vind het toch wel een beetje een ontwerpfout dat hele proces :+
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:35:12 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_193697017
Ik vind het zo jammer dat er vaak zo "moeilijk" over wordt gedaan terwijl het echt de normaalste zaak van de wereld is ;)
Poepen zit wel echt extreem in de taboesfeer, terwijl het een hele normale gezonde lichaamsfunctie is :)
disclaimer
pi_193697021
Haha ik moet zo lachen om dat poepen. Ja hier ook gehad. Weet niet veel meer van. Had wel andere dingen aan mijn hoofd.

Wat anders, jongens wat gaat het heet worden na het weekend :'( :'( :'( mijn arme voeten. Ze doen nu al zon pijn in mijn slippers. Voeten op een krukje of in een koud badje toch (en goed water drinken)? Nog andere tips om dit te overleven?
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 12:42:34 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193697086
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:35 schreef SQ het volgende:
Ik vind het zo jammer dat er vaak zo "moeilijk" over wordt gedaan terwijl het echt de normaalste zaak van de wereld is ;)
Poepen zit wel echt extreem in de taboesfeer, terwijl het een hele normale gezonde lichaamsfunctie is :)
Helemaal mee eens! Ik heb last van prikkelbare darmen en dat is vaak toch een beetje een taboe onderwerp. Zelf ben ik er heel open over, het boeit me eigenlijk niet zo. Dat ik ga poepen tijdens de bevalling weet ik zelfs wel zeker :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193697121
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:35 schreef SQ het volgende:
Ik vind het zo jammer dat er vaak zo "moeilijk" over wordt gedaan terwijl het echt de normaalste zaak van de wereld is ;)
Poepen zit wel echt extreem in de taboesfeer, terwijl het een hele normale gezonde lichaamsfunctie is :)
Tijdens de dagen na de bevalling en mijn darmen hun weg terug weer probeerden te vinden, had ik vrij veel last van gasvorming enzo :+ Dus ik zei de hele tijd sorry tegen de kraamzorg. Ze zei de hele tijd dat het normaal was en niet nodig was sorry te zeggen :D

Ik lees mee met de tips Hilmo, ik heb nu ook al erg veel last van mijn voeten en onderbenen ;(
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:54:51 #257
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193697221
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:34 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Het feit dat mensen nog een tweede/derde/twintigste kind erna willen is een goed teken toch *) :+

Ik zat te denken aan een badbevalling. Maar ja, dan drijft je poep in dat water. Das ook weer niets. Ik vind het toch wel een beetje een ontwerpfout dat hele proces :+
Als je een bad huurt of koopt krijg je er een schepnet bij. Voor de poep.
Geen grap. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 12:55:05 #258
382129 crew  Donna
pi_193697225
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:35 schreef Hilmo het volgende:
Haha ik moet zo lachen om dat poepen. Ja hier ook gehad. Weet niet veel meer van. Had wel andere dingen aan mijn hoofd.

Wat anders, jongens wat gaat het heet worden na het weekend :'( :'( :'( mijn arme voeten. Ze doen nu al zon pijn in mijn slippers. Voeten op een krukje of in een koud badje toch (en goed water drinken)? Nog andere tips om dit te overleven?
Ohnee ik zie het! }:|

Gelukkig lijken de nachten nog wel redelijk af te koelen. Niet dat het dan ook 23 graden blijft ofzo.
pi_193697244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:18 schreef MaJo het volgende:
Yay Nanuke een knipper *O* O+

De bevallingsverhalen skip ik even, ik wil er zo blanco mogelijk ingaan. Ik heb nogal de neiging om dingen te gaan herinneren er daar dan over te gaan panieken :@ en super blanco ben ik natuurlijk niet, ik heb al menig bevallingsverhaal gehoord :+
Op mijn pufclub: “je moet niet persen met je ogen dicht, want dan knappen er vaatjes rond je ogen en zie je er niet mooi uit op de eerste foto’s.”

1 keer raden waar ik tijdens het persen aan moest denken...

#teampoep en gelukkig was het personeel #teamdiscreet.
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 12:59:06 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193697281
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Op mijn pufclub: “je moet niet persen met je ogen dicht, want dan knappen er vaatjes rond je ogen en zie je er niet mooi uit op de eerste foto’s.”

1 keer raden waar ik tijdens het persen aan moest denken...

#teampoep en gelukkig was het personeel #teamdiscreet.
_O- Dat vind ik dan wel weer een grappige gedachte. Beter dan nadenken over horrorverhalen van anderen :X

Ik bedenk trouwens dat ik als baby in het vruchtwater gepoept heb, daar begon het al :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:00:44 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_193697307
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:35 schreef Hilmo het volgende:
Haha ik moet zo lachen om dat poepen. Ja hier ook gehad. Weet niet veel meer van. Had wel andere dingen aan mijn hoofd.

Wat anders, jongens wat gaat het heet worden na het weekend :'( :'( :'( mijn arme voeten. Ze doen nu al zon pijn in mijn slippers. Voeten op een krukje of in een koud badje toch (en goed water drinken)? Nog andere tips om dit te overleven?
Drinken drinken drinken en hopen dat het snel over gaat :*
disclaimer
pi_193697715
Bij mijn vorige zwangerschap had ik op het einde meerdere hittegolven en het enige wat werkte was mij erbij neer leggen dat het gewoon warm was en daar het tempo op aanpassen. S'avonds deed ik dan de dingen die ik normaal overdag zou doen.

Op de foto's na de bevalling zag ik eruit alsof ik net bevallen was. Opgezwollen, uitgeput en opgelucht. Ik was zelfs zo uitgeput dat het verplegend personeel Bikkel een keer of 3 meegenomen had naar de balie waar ze op hem lette zodat ik even 2 uurtjes kon gaan slapen. Zolang hij naast mij lag kon ik onmogelijk slapen en was ik hem alleen maar in de gaten aan het houden of hij nog adem haalde.

Ik ben zo vaak van onderen bevoeld toen om te kijken of er al wat gang in kwam, het maakt mij allemaal niet uit. Alleen mijn partner had er dus wel moeite mee dus die bleef de hele tijd angstvallig braaf bij mijn hoofd zitten, die wilde het allemaal niet zien
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:39:28 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_193697782
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Op mijn pufclub: “je moet niet persen met je ogen dicht, want dan knappen er vaatjes rond je ogen en zie je er niet mooi uit op de eerste foto’s.”

1 keer raden waar ik tijdens het persen aan moest denken...

#teampoep en gelukkig was het personeel #teamdiscreet.
ik had inderdaad echt zo'n kapotgeperste kop na de eerste _O- :')

Ach, hoort er allemaal bij O+
disclaimer
pi_193697903
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Als je een bad huurt of koopt krijg je er een schepnet bij. Voor de poep.
Geen grap. :)
Oh, dat is wel goed om te weten!

Ik kan mij echt niet meer herinneren of ik heb geperst met mijn ogen open of dicht. Ik denk dicht? Ik had geen geknapte vaatjes rond mijn ogen, dus misschien toch open dan :P
Ik had wel heel veel kinnen en wallen op de eerste foto's :9
pi_193698003
Bij de eerste niet gepoept maar bij de tweede wel, in het bevalbad en op de baarkruk :D
Kind kakte me ook nog eens onder toen hij er net uit was, het was een waar poepfestijn.
Beetje jammer dat ik dat in bad bewust meemaakte en nog riep om de zeef uit de keuken te pakken om het eruit te halen _O-
pi_193698163
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:00 schreef Flav het volgende:
Bij de eerste niet gepoept maar bij de tweede wel, in het bevalbad en op de baarkruk :D
Kind kakte me ook nog eens onder toen hij er net uit was, het was een waar poepfestijn.
Beetje jammer dat ik dat in bad bewust meemaakte en nog riep om de zeef uit de keuken te pakken om het eruit te halen _O-
_O- _O- poepfestijn

Ik heb bij mijn bevalling niet gepoept! Was ook het eerste wat ik vroeg :') wat ik wel vond was toen Y. op m’n borst werd gelegd dat ze zo erg stonk.. ik hoorde vantevoren dat veel vrouwen dat lekker vonden ruiken, dus op dat moment ging ik me bijna schuldig voelen :')
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 15:03:56 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193698686
Het is toch eerder knap dat je niet poept dan wel :? Je bent keihard aan het persen, lijkt me niet gek dat je dan moet poepen! Hoe zit het eigenlijk met plassen? Gaat dat ook allemaal gewoon mee? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193698720
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:03 schreef MaJo het volgende:
Het is toch eerder knap dat je niet poept dan wel :? Je bent keihard aan het persen, lijkt me niet gek dat je dan moet poepen! Hoe zit het eigenlijk met plassen? Gaat dat ook allemaal gewoon mee? :D
Ik heb dus niet gepoept tijdens t persen. Maar ik was tijdens de weeen vooraf ongeveer leeggelopen dus er was niks meer over }:| .

Plassen tijdens bevallen heb ik dus nooit gehoord. Komt misschien omdat de druk op een ander punt zit ofzo.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:12:40 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193698748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:17 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

_O- _O- poepfestijn

Ik heb bij mijn bevalling niet gepoept! Was ook het eerste wat ik vroeg :') wat ik wel vond was toen Y. op m’n borst werd gelegd dat ze zo erg stonk.. ik hoorde vantevoren dat veel vrouwen dat lekker vonden ruiken, dus op dat moment ging ik me bijna schuldig voelen :')
Haha, hier heb ik nog nooit van gehoord. Sowieso niet dat een baby'tje ruikt na 9 maanden in de baarmoeder maar makes sense eigenlijk!
Resistance is futile.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:32:01 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_193698918
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:03 schreef MaJo het volgende:
Het is toch eerder knap dat je niet poept dan wel :? Je bent keihard aan het persen, lijkt me niet gek dat je dan moet poepen! Hoe zit het eigenlijk met plassen? Gaat dat ook allemaal gewoon mee? :D
Nee, plas niet. Je zult nog wel gaan merken dat plassen gaandeweg de zwangerschap een steeds grotere uitdaging wordt omdat die kop je urinebuis gaat dichtdrukken _O-

(al loopt er genoeg vocht uit tijdens een bevalling, dus een beetje pis zal al helemaal niemand opmerken :9)
disclaimer
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:36:00 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_193698961
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, hier heb ik nog nooit van gehoord. Sowieso niet dat een baby'tje ruikt na 9 maanden in de baarmoeder maar makes sense eigenlijk!
Sommigen vinden het heerlijk ruiken en anderen vinden het stinken. Ik vond het zelf heerlijk. Heb mijn beide kinderen pas na een dag of 4 gewassen. Met tegenzin.

Wat ik wel echt weerzinwekkend goor vond ruiken was de geur van dat rottende navelstompje. Ik heb er nog trauma's van :'(
disclaimer
pi_193698980
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:36 schreef SQ het volgende:

[..]

Sommigen vinden het heerlijk ruiken en anderen vinden het stinken. Ik vond het zelf heerlijk. Heb mijn beide kinderen pas na een dag of 4 gewassen. Met tegenzin.

Wat ik wel echt weerzinwekkend goor vond ruiken was de geur van dat rottende navelstompje. Ik heb er nog trauma's van :'(
Allebei inderdaad heel herkenbaar. Babygeur vind ik ook echt O+ Maar dat naveltje, bah :r
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:38:16 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_193698983
Edit - Ik zie nu een foto van mijn zoon met 7 dagen oud en daar heeft ie nog wat geronnen bloed in zijn haar, dus wellicht heb ik er nog wat langer mee gewacht zelfs.
disclaimer
pi_193699574
Baby geur. O+ Een van de weinige dingen waar ik me op verheug van het eerste (half)jaar. Lekker snuffelen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193699576
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, plas niet. Je zult nog wel gaan merken dat plassen gaandeweg de zwangerschap een steeds grotere uitdaging wordt omdat die kop je urinebuis gaat dichtdrukken _O-

(al loopt er genoeg vocht uit tijdens een bevalling, dus een beetje pis zal al helemaal niemand opmerken :9)
ooh dat ligt dus niet aan mij/spataderen? Ik plas nu zon kleine straal en als ik opsta komt er vaak nog meer }:|
Maar druppelsgewijs. Blijf nu maar langer zitten en hobbel wat naar voren en achter om de boel goed leeg te krijgen.
pi_193699944
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:36 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat ik wel echt weerzinwekkend goor vond ruiken was de geur van dat rottende navelstompje. Ik heb er nog trauma's van :'(
Het rottende navelstompje hahahahaa mijn god dat klinkt echt heel goor :'( :D.
pi_193699964
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:34 schreef Miezziej het volgende:

[..]


Ik zat te denken aan een badbevalling. Maar ja, dan drijft je poep in dat water. Das ook weer niets. Ik vind het toch wel een beetje een ontwerpfout dat hele proces :+
Ik zit er ook nog steeds aan te denken maar begin ook steeds meer te twijfelen. Ik zie het namelijk wel gebeuren dat ik uiteindelijk toch in bed eindig dus dan heb ik een beetje zoiets van wat heeft het dan voor nut. Sowieso heb ik het altijd heel erg snel warm/heet en ga ik normaal gesproken om die reden sowieso al nooit in bad dus ik begin me af te vragen waarom een badbevalling me ook alweer zo aansprak :').
pi_193700428
Kan je ook niet gewoon je weeën opvangen in je eigen bad en de uiteindelijke bevalling op bed/bank/keukentafel?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 19 juni 2020 @ 18:06:15 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_193700599
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 17:16 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Het rottende navelstompje hahahahaa mijn god dat klinkt echt heel goor :'( :D.
Dat is het ook.
disclaimer
pi_193700617
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 17:52 schreef Wolken het volgende:
Kan je ook niet gewoon je weeën opvangen in je eigen bad en de uiteindelijke bevalling op bed/bank/keukentafel?
Zou kunnen inderdaad, en als je thuis bevalt en gewoon in je eigen bad gaat is het ook niet zo'n gedoe/veel werk. Ik ga in het ziekenhuis bevallen dus dan moet zo'n opblaasbad wel helemaal opgezet worden enzo. Maargoed ik moet er sowieso nog maar over denken.
pi_193700919
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat is het ook.
Ja :X :r
pi_193701233
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:08 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Zou kunnen inderdaad, en als je thuis bevalt en gewoon in je eigen bad gaat is het ook niet zo'n gedoe/veel werk. Ik ga in het ziekenhuis bevallen dus dan moet zo'n opblaasbad wel helemaal opgezet worden enzo. Maargoed ik moet er sowieso nog maar over denken.
In mijn ziekenhuis zijn er ook bevallingskamers met bad in de badkamer. Je mag er liever niet in bevallen maar wel in liggen om de weeën op te vangen. Heeft jouw ziekenhuis dat ook niet?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 19 juni 2020 @ 18:55:02 #283
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193701303
Thuis hebben ze ook liever niet dat je in je eigen bad bevalt. Tenzij je bad helemaal vrij staat van de muren en ze er makkelijk bij kunnen.

De weeën opvangen mag uiteraard wel.
Protège moi de mes désirs.
pi_193701304
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:49 schreef Wolken het volgende:

[..]

In mijn ziekenhuis zijn er ook bevallingskamers met bad in de badkamer. Je mag er liever niet in bevallen maar wel in liggen om de weeën op te vangen. Heeft jouw ziekenhuis dat ook niet?
Misschien dat er inderdaad ook wel een "normaal" bad in de badkamer zit, zou goed kunnen. Ik moet het allemaal eens navragen :@. Ik weet in ieder geval dat ze er bevalbaden hebben die er juist voor zijn bedoeld om in te bevallen zeg maar.
pi_193701631
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:55 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Misschien dat er inderdaad ook wel een "normaal" bad in de badkamer zit, zou goed kunnen. Ik moet het allemaal eens navragen :@. Ik weet in ieder geval dat ze er bevalbaden hebben die er juist voor zijn bedoeld om in te bevallen zeg maar.
Is er niet nog een mogelijkheid tot informatiebijeenkomst? Of is dat ivm corona nog steeds niet mogelijk? Zo hebben wij de vorige keer de kraamkamers etc van tevoren kunnen zien.

In mijn ziekenhuis hebben de dan weer juist geen bevalbaden. Het mag wel maar dat moet je van tevoren aangeven en zelf een bad regelen en meenemen en vullen en weer opruimen. Dat vond ik zelf dan weer teveel gedoe.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193702443
@Wolken Ja die zijn er geloof ik wel, maar opgeschort tot augustus. In augustus gaan we ook een bevallingscursus volgen in datzelfde ziekenhuis, dus hopelijk kunnen we dan ook even in de kamers spieken.

Ahh ja nee dit ziekenhuis promoot die waterbevallingen dus juist heel erg, in een soort huiskamerstijl bevallen. Zo rustig en relaxed mogelijk etc. Als je dat inderdaad helemaal zelf moet regelen en vullen vind ik dat ook wel een beetje teveel moeite ja.
pi_193702472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja :X :r
Weer een dag dichterbij je ud!! Hoe gaat het vandaag? :D
pi_193702664
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 20:17 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Weer een dag dichterbij je ud!! Hoe gaat het vandaag? :D
Gaat nog steeds prima. :) Maar wil gewoon dat ze komt, ben echt aan het wachten de hele tijd.. :+
pi_193702683
Weet iemand nog leuke en overzichtelijke boeken met babynamen?
We komen er gewoon niet uit :{w
  vrijdag 19 juni 2020 @ 20:50:37 #290
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193702982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 20:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Gaat nog steeds prima. :) Maar wil gewoon dat ze komt, ben echt aan het wachten de hele tijd.. :+
Precies de reden dat ze niet komt. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_193703009
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 20:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Precies de reden dat ze niet komt. ;)
Haha waarschijnlijk idd :+
pi_193703351
Dit weekend 30 weken! :o
  Moderator vrijdag 19 juni 2020 @ 21:49:41 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193703839
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand nog leuke en overzichtelijke boeken met babynamen?
We komen er gewoon niet uit :{w
Geen boek maar op internet zijn veel lijsten te vinden. Of via apps als Kinder of Zwangerschapp+ Kun je gelijk ook opzoeken hoe vaak de naam gegeven wordt :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193712187
Trouwens afgelopen week voor het eerst weer naar de sportschool geweest. Nu vind ik de stairmaster sowieso al killing maar mijn god.. maanden niet geweest icm zwanger zijn, ik ging echt stuk :D.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 20:44:50 #295
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_193715216
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand nog leuke en overzichtelijke boeken met babynamen?
We komen er gewoon niet uit :{w
Nameberry.com
Niet een boek maar wel veel namen.
pi_193715317
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:44 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nameberry.com
Niet een boek maar wel veel namen.
Ah, hier kunnen we wel wat mee denk ik, thanks! Ik zie al een mooie staan; Tibor O+
  zaterdag 20 juni 2020 @ 21:45:03 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193716174
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 20:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah, hier kunnen we wel wat mee denk ik, thanks! Ik zie al een mooie staan; Tibor O+
Vind ik ook leuk!
Resistance is futile.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 21:47:34 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193716227
Ik heb ineens toegenomen afscheiding in m'n rechtertiet :? , is dit een voorbode van lactatie of zo? Eens ff checken of ik dit behoor schoon te maken :+ .

En ben ik de enige vrouwmens met maar 1 tepelgat :') . Mijn linkertiet heeft gewoon een tepel maar geen zichtbare uitgang.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 20 juni 2020 @ 22:01:26 #299
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193716535
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 21:47 schreef Seven. het volgende:
Ik heb ineens toegenomen afscheiding in m'n rechtertiet :? , is dit een voorbode van lactatie of zo? Eens ff checken of ik dit behoor schoon te maken :+ .

En ben ik de enige vrouwmens met maar 1 tepelgat :') . Mijn linkertiet heeft gewoon een tepel maar geen zichtbare uitgang.
Je hebt toch niet echt 1 tepelgat? Je tepel bestaat uit meerdere kleine gaatjes volgens mij :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 20 juni 2020 @ 22:07:18 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193716656
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je hebt toch niet echt 1 tepelgat? Je tepel bestaat uit meerdere kleine gaatjes volgens mij :)
Volgens mij ook maar de meeste vrouwen hebben toch in de tepel zelf een gatje :+ , daarvan heb ik er maar 1 dus stiekem denk ik soms een beetje dat ik straks met maar 1 borst kan voeden (zal wel niet maar hey ho, waar een mens zich druk over kan maken :D )
Resistance is futile.
pi_193716753
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 21:47 schreef Seven. het volgende:
Ik heb ineens toegenomen afscheiding in m'n rechtertiet :? , is dit een voorbode van lactatie of zo? Eens ff checken of ik dit behoor schoon te maken :+ .

En ben ik de enige vrouwmens met maar 1 tepelgat :') . Mijn linkertiet heeft gewoon een tepel maar geen zichtbare uitgang.
Die afscheiding komt door veranderingen in je hormonen en heeft inderdaad te maken met dat je gaat lacteren.

Je tepel bestaat uit heel veel hele kleine gaatjes waar de melk straks uit gaat komen. Dat kun je pas echt zien op het moment dat je gaat kolven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')