Heel sporadisch..quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:21 schreef Makrolon het volgende:
6x120 moet je met een slagachroevendraaier doen... Of het moet echt sporadisch zijn.
Duidelijk.. Bedankt voor de info.quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:44 schreef bleiblei het volgende:
De gewone en ProCore zijn uitwisselbaar. Ik heb 4 gewone accu's en 1 ProCore.
En ik gebruik ze door elkaar, maar de ProCore zit eigenlijk nooit op een schroevendraaier.
ProCore heeft merkbaar meer kracht & de mijne gaat met 8Ah lekker lang mee. Maar is wel allejezus zwaar.
Dat is minder een issue met een slijptol of reciprozaag, maar met een schroefmachine niet relaxt.
Oh, en overweeg een GSB. Ik gebruik de klopboor-optie zelden, maar het is wel fijn als je ff wat op wil hangen in een stenen muur en dat je dan niet gelijk allerlei verlengsnoeren hoeft te gaan zoeken.
GSR is zonder klopfunctie.quote:Op maandag 24 augustus 2020 12:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Heel sporadisch..
Maar een B&D 40Nm kwam niet verder dan 5cm, en dat in voorgeboord douglas
[..]
Duidelijk.. Bedankt voor de info.
Wat is het verschil tussen GSR en GSB ansich?
Boren doe ik altijd met de GSB16RE, en dat gaat eigenlijk goed, maar snel ff boren is fijner met een 18V machine.
Ik wil wel graag een relatief lichte machine, want meestal is het schroeven, en een zware machine is dan niet fijn.
Wel is het fijn als er ten minste 1 grote accu bij zit, voor het geval dat het es nodig is
Bedankt, heb deze besteld. Stond al enige tijd op mijj lijstje. Emmer en oude stofzuiger heb ik al dus over een paar weekjes alles in elkaar zettenquote:Op zondag 23 augustus 2020 21:56 schreef bartos het volgende:
[..]
als je hem zelf op ali besteld is hij goedkoper:
https://nl.aliexpress.com(...)5&SearchText=cyclone
Ook besteld. En volgens de filmpjes is het idee dat al je troep gewoon in een emmer komt ipv in je stofzuiger en daardoor zuigt je stofzuiger alleen en vangt niks op en verstopt daardoor niet?quote:Op maandag 24 augustus 2020 21:50 schreef Harveo het volgende:
[..]
Bedankt, heb deze besteld. Stond al enige tijd op mijj lijstje. Emmer en oude stofzuiger heb ik al dus over een paar weekjes alles in elkaar zetten
Ja, door de vorm van de cyclone zal het stof en de krullen naar beneden zakken de emmer in.quote:Op maandag 24 augustus 2020 21:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ook besteld. En volgens de filmpjes is het idee dat al je troep gewoon in een emmer komt ipv in je stofzuiger en daardoor zuigt je stofzuiger alleen en vangt niks op en verstopt daardoor niet?
Inderdaad.quote:Op maandag 24 augustus 2020 17:14 schreef Gieliovd het volgende:
Als het vooral schroeven is neem dan echt een slagschroevendraaier!
Beste aankoop ooit, ik heb er nu 2.
Eigenlijk een heel goed plan..quote:Op maandag 24 augustus 2020 10:44 schreef bleiblei het volgende:
Oh, en overweeg een GSB. Ik gebruik de klopboor-optie zelden, maar het is wel fijn als je ff wat op wil hangen in een stenen muur en dat je dan niet gelijk allerlei verlengsnoeren hoeft te gaan zoeken.
Wat is het voordeel ten opzichte van een reguliere schroeftol?quote:Op maandag 24 augustus 2020 17:14 schreef Gieliovd het volgende:
Als het vooral schroeven is neem dan echt een slagschroevendraaier!
Beste aankoop ooit, ik heb er nu 2.
Veelal zijn die sterker omdat ze door het slaan een hoger koppel kunnen behalen denk ik.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 09:12 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Wat is het voordeel ten opzichte van een reguliere schroeftol?
Ik heb even gekeken, en ik kom tot deze conclusie voor de set: GSB 18V-28 met L-Boxx / Oplader / 2x 2.0Ahquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 08:56 schreef derLudolf het volgende:
Kijk ook even wat de prijzen in Duitsland doen, via billiger.de, idealo.de of amazon.de B0sch Blauw is vaak een stuk goedkoper in De en de MwSt is momenteel ook verlaagd naar 15% (scheelt dus 6% met NL)
Vraag is wanneer je je bestelling binnen krijgt en of ook in de doos zit waar je voor betaald hebtquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:51 schreef BEFEM het volgende:
Gisteren mail gestuurd naar Toolnation, vandaag al antwoord gehad
Ja, enige nadeel vind ik dat die sets zelf samenstellen, dus vaak een blanco lbox zonder sticker er op wat er in zit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 15:18 schreef speedfightrage het volgende:
gereedschapcentrum, is dat wel betrouwbaar?
Wil deze set daar kopen: https://www.gereedschapce(...)koolborstelloos.html
Het grootste voordeel is dat je met een normale accutol die 50nm tegen moet houden met je hand, terwijl een slagachroevendraaier die houtdraadbout er in rammelt als jij de machine losjes vast houd met 2 vingersquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 09:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Veelal zijn die sterker omdat ze door het slaan een hoger koppel kunnen behalen denk ik.
Maar met mijn Hitachi draai ik gewoon 8x60 mm houtdraadbouten in vurenhout, zonder voor te boren, en ook in eikenhout krijg ik 6x120 gedraaid, wel mét voorboren uiteraard.
Ding heeft wel 50Nm koppel overigens, daar heb ik hem op geselecteerd. Maar als je iets niet in voorgeboorde gaten krijgt is je apparaat gewoon stuk of zo'n ding van de Lidl met 3,5 Nm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |