abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194701780
6x120 moet je met een slagachroevendraaier doen... Of het moet echt sporadisch zijn.
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:44:22 #202
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194702093
De gewone en ProCore zijn uitwisselbaar. Ik heb 4 gewone accu's en 1 ProCore.
En ik gebruik ze door elkaar, maar de ProCore zit eigenlijk nooit op een schroevendraaier.
ProCore heeft merkbaar meer kracht & de mijne gaat met 8Ah lekker lang mee. Maar is wel allejezus zwaar.
Dat is minder een issue met een slijptol of reciprozaag, maar met een schroefmachine niet relaxt.

Oh, en overweeg een GSB. Ik gebruik de klopboor-optie zelden, maar het is wel fijn als je ff wat op wil hangen in een stenen muur en dat je dan niet gelijk allerlei verlengsnoeren hoeft te gaan zoeken.
pi_194703375
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:21 schreef Makrolon het volgende:
6x120 moet je met een slagachroevendraaier doen... Of het moet echt sporadisch zijn.
Heel sporadisch..
Maar een B&D 40Nm kwam niet verder dan 5cm, en dat in voorgeboord douglas

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:44 schreef bleiblei het volgende:
De gewone en ProCore zijn uitwisselbaar. Ik heb 4 gewone accu's en 1 ProCore.
En ik gebruik ze door elkaar, maar de ProCore zit eigenlijk nooit op een schroevendraaier.
ProCore heeft merkbaar meer kracht & de mijne gaat met 8Ah lekker lang mee. Maar is wel allejezus zwaar.
Dat is minder een issue met een slijptol of reciprozaag, maar met een schroefmachine niet relaxt.

Oh, en overweeg een GSB. Ik gebruik de klopboor-optie zelden, maar het is wel fijn als je ff wat op wil hangen in een stenen muur en dat je dan niet gelijk allerlei verlengsnoeren hoeft te gaan zoeken.
Duidelijk.. Bedankt voor de info.
Wat is het verschil tussen GSR en GSB ansich?

Boren doe ik altijd met de GSB16RE, en dat gaat eigenlijk goed, maar snel ff boren is fijner met een 18V machine.

Ik wil wel graag een relatief lichte machine, want meestal is het schroeven, en een zware machine is dan niet fijn.
Wel is het fijn als er ten minste 1 grote accu bij zit, voor het geval dat het es nodig is
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_194703542
Als resultaat van mijn zoektocht naar een multitool, de GOP 30-28 binnen.
Helaas wel met Starlock, maar met universele aansluiting was er niet meer zoveel verkrijgbaar.

Straks even uitproberen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 24 augustus 2020 @ 13:40:21 #205
36431 bleiblei
pi_194704138
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 12:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Heel sporadisch..
Maar een B&D 40Nm kwam niet verder dan 5cm, en dat in voorgeboord douglas
[..]

Duidelijk.. Bedankt voor de info.
Wat is het verschil tussen GSR en GSB ansich?

Boren doe ik altijd met de GSB16RE, en dat gaat eigenlijk goed, maar snel ff boren is fijner met een 18V machine.

Ik wil wel graag een relatief lichte machine, want meestal is het schroeven, en een zware machine is dan niet fijn.
Wel is het fijn als er ten minste 1 grote accu bij zit, voor het geval dat het es nodig is
GSR is zonder klopfunctie.
GSB is met klopfunctie.

Ik heb zelf een GSB 18v-li2. Dus een 18v accuboor/schroefmachine waar ook klopfunctie op zit.
pi_194706017
Als het vooral schroeven is neem dan echt een slagschroevendraaier!

Beste aankoop ooit, ik heb er nu 2.
Laat die handjes wapperen!
pi_194708354
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 21:56 schreef bartos het volgende:

[..]

als je hem zelf op ali besteld is hij goedkoper:
https://nl.aliexpress.com(...)5&SearchText=cyclone
Bedankt, heb deze besteld. Stond al enige tijd op mijj lijstje. Emmer en oude stofzuiger heb ik al dus over een paar weekjes alles in elkaar zetten :7
pi_194708561
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:50 schreef Harveo het volgende:

[..]

Bedankt, heb deze besteld. Stond al enige tijd op mijj lijstje. Emmer en oude stofzuiger heb ik al dus over een paar weekjes alles in elkaar zetten :7
Ook besteld. En volgens de filmpjes is het idee dat al je troep gewoon in een emmer komt ipv in je stofzuiger en daardoor zuigt je stofzuiger alleen en vangt niks op en verstopt daardoor niet?
pi_194708772
quote:
11s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ook besteld. En volgens de filmpjes is het idee dat al je troep gewoon in een emmer komt ipv in je stofzuiger en daardoor zuigt je stofzuiger alleen en vangt niks op en verstopt daardoor niet?
Ja, door de vorm van de cyclone zal het stof en de krullen naar beneden zakken de emmer in.

Het is wel belangrijk dat de emmer en het gat wat in de deksel komt luchtdicht is anders vervalt de werking.
pi_194708873
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 17:14 schreef Gieliovd het volgende:

Inderdaad.

En dan heb je dus een lichte machine om te schroeven.

Mijn gsb schroeft dikke jongens er ook wel in, maar das een zwaar apparaat die je dan ook flink moet tegenhouden...
pi_194708939
Daarover gesproken.. volgens mij heb ik deze:

Bosch GSB 18V-85 C accu schroefklopboormachine

Met de metalen snelspan kop, heeft iemand deze toevallig ook?

Want ik vind de snelspankop echt waardeloos, hij gaat stroef, maakt een hoop herrie en doet het gewoon niet soepel... Ik red me er wel mee, maar t hoort niet bij zo'n dure machine.. moet nog even mailen waar ik m vandaan heb om te kijken wat voor oplossing ze kunnen bieden
pi_194709357
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:44 schreef bleiblei het volgende:
Eigenlijk een heel goed plan..
Vaak heb ik geen zware boormachine nodig voor een simpel gaatje in de muur.

GSB 18V-28 (63Nm) met 2x 2.0Ah accu erbij, en natuurlijk krijg je nu die ProCore 4.0 erbij voor een 270 euro lijkt me prima.

Voordeel is dan dat ik 2 lichte accu's heb, en 1 grotere.

En een slagschroevendraaier komt er dan later misschien nog als body bij, maar meestal doe ik maar klein en allround hobby werk.. Dus dan zou deze genoeg zijn.
Thanks voor al jullie input!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:56:54 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194709714
Kijk ook even wat de prijzen in Duitsland doen, via billiger.de, idealo.de of amazon.de B0sch Blauw is vaak een stuk goedkoper in De en de MwSt is momenteel ook verlaagd naar 15% (scheelt dus 6% met NL)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194709945
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 17:14 schreef Gieliovd het volgende:

Wat is het voordeel ten opzichte van een reguliere schroeftol?
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:25:49 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194710175
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:12 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Wat is het voordeel ten opzichte van een reguliere schroeftol?
Veelal zijn die sterker omdat ze door het slaan een hoger koppel kunnen behalen denk ik.
Maar met mijn Hitachi draai ik gewoon 8x60 mm houtdraadbouten in vurenhout, zonder voor te boren, en ook in eikenhout krijg ik 6x120 gedraaid, wel mét voorboren uiteraard.

Ding heeft wel 50Nm koppel overigens, daar heb ik hem op geselecteerd. Maar als je iets niet in voorgeboorde gaten krijgt is je apparaat gewoon stuk of zo'n ding van de Lidl met 3,5 Nm.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194711175
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 08:56 schreef derLudolf het volgende:
Kijk ook even wat de prijzen in Duitsland doen, via billiger.de, idealo.de of amazon.de B0sch Blauw is vaak een stuk goedkoper in De en de MwSt is momenteel ook verlaagd naar 15% (scheelt dus 6% met NL)
Ik heb even gekeken, en ik kom tot deze conclusie voor de set: GSB 18V-28 met L-Boxx / Oplader / 2x 2.0Ah

Werkzeug24.de: 216 (met 2x4Ah accu) -- 2 jaar garantie?
Amazon.DE: 228 (met 2x3Ah accu) -- 2 jaar garantie?
ToolMax: 233,99 + Gratis accu van Bosch -- 3 jaar garantie op machine, 2 jaar accu premium service
SVH24.De: 244 euro (met 2x4Ah accu) -- 2 jaar garantie?
Toolnation: 270 + gratis accu van Bosch -- 5 jaar garantie op machine

Met SVH24 heb ik ervaring dat ze niet snel reageren, maar wel beloven wat ze verkopen. Qua garantie heb ik geen ervaring.
Hebben jullie ervaring met de garantie van Toolmax en Toolnation?

Want eerlijk gezegd klinkt extra garantie + accu mij best goed in de oren voor dat beetje meer.
Maar dan moeten bedrijven wel doen wat ze zeggen, en meer betalen voor NL service heb ik er dan wel voor over

[ Bericht 1% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 25-08-2020 11:00:22 ]
Prrrrttt
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:49:34 #217
36431 bleiblei
pi_194711236
Toolnation skippen.
Die ballentent heb je niets aan. Daar word je als particulier niet serieus genomen en de levertijden op hun site kloppen al jaren voor geen meter. Geen ervaring met hun garantie trouwens, maar mij staat bij dat ze de garantie verlenen vanuit hun eigen werkplaats. En dat geeft mij persoonlijk minder relaxt gevoel dan wanneer ze het gewoon terugsturen naar de fabrikant.
Toolmax ben ik wel tevreden over, maar is alweer een aantal jaar geleden dat ik daar wat bestelde. Al heb ik ook hier qua garantie geen ervaring mee. Mijn GSB kwam bij Axminster vandaan, had een kromme as dus heb ik teruggestuurd en kreeg na een paar weken gewoon een nieuwe vanuit Bosch opgestuurd.
pi_194712640
Toolnation inderdaad ver weg van blijven zoals bleiblei zegt.

Die "3 jaar garantie op machine, 2 jaar accu premium service" is wat Bosch zelf geeft na registratie:
https://www.bosch-professional.com/nl/nl/service/garantie/

Een in Duitsland gekocht apparaat kun je ook hier in NL registreren.
pi_194713003
Gisteren mail gestuurd naar Toolnation, vandaag al antwoord gehad :P
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:14:15 #220
36431 bleiblei
pi_194713131
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:51 schreef BEFEM het volgende:
Gisteren mail gestuurd naar Toolnation, vandaag al antwoord gehad :P
Vraag is wanneer je je bestelling binnen krijgt en of ook in de doos zit waar je voor betaald hebt :P .

Ik heb in de beginjaren echt voor 1000den euro's aan gereedschap gekocht daar, maar toen ze dingen die binnen 3 dagen geleverd zouden worden, pas na weken (en het nodige gemail) op stuurden was ik er wel klaar mee.
pi_194713178
Ja toolnation ben ik idd ook wel een beetje klaar mee, om dezelfde genoemde redenen.
pi_194713737
Ik ga er waarschijnlijk bestellen, laat wel weten of het goed gaat :+

Met Toolmaxx heb ik dan geen goede ervaring, vorige keer kreeg ik na 3 weken te horen dat ze niet konden leveren :')

Sowieso is het met Corona nu lastig volgens mij...
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:18:43 #223
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_194713753
gereedschapcentrum, is dat wel betrouwbaar?

Wil deze set daar kopen: https://www.gereedschapce(...)koolborstelloos.html
pi_194713957
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 15:18 schreef speedfightrage het volgende:
gereedschapcentrum, is dat wel betrouwbaar?

Wil deze set daar kopen: https://www.gereedschapce(...)koolborstelloos.html
Ja, enige nadeel vind ik dat die sets zelf samenstellen, dus vaak een blanco lbox zonder sticker er op wat er in zit.
pi_194713971
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:25 schreef daNpy het volgende:

[..]

Veelal zijn die sterker omdat ze door het slaan een hoger koppel kunnen behalen denk ik.
Maar met mijn Hitachi draai ik gewoon 8x60 mm houtdraadbouten in vurenhout, zonder voor te boren, en ook in eikenhout krijg ik 6x120 gedraaid, wel mét voorboren uiteraard.

Ding heeft wel 50Nm koppel overigens, daar heb ik hem op geselecteerd. Maar als je iets niet in voorgeboorde gaten krijgt is je apparaat gewoon stuk of zo'n ding van de Lidl met 3,5 Nm.
Het grootste voordeel is dat je met een normale accutol die 50nm tegen moet houden met je hand, terwijl een slagachroevendraaier die houtdraadbout er in rammelt als jij de machine losjes vast houd met 2 vingers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')