Waarom niet gewoon "Too" erachter zetten? Dan zijn er 11 plaatjes minder nodig om tot de kern van de zaak te komen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dan zou ik de cartoon toch nog maar eens goed lezen, want je hebt het duidelijk niet begrepen.
Jij negeert de rest van de post.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
In de VS vooral het huis van die groep, ja, als het gaat om institutioneel racisme. Dat is vrij feitelijk en heeft met 'dom zijn' weinig te maken.
Waarom neem je dan nog de moeite om dit te posten!quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:18 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Misschien moeten ''zwarten'' eens meer met zichzelf aan de slag gaan. Hetzelfde als met de ''kleurlingen'' hier, die relatief gezien in de negatieve cijfers domineren, en klagen dat zij het slachtoffer van ''racisme'' zijn.
Ik heb mensen met kleur in mn vriendenkring en ben het spuugzat om het over huidskleur te hebben. Deze meneren zeggen het goed;
Die voortborduurde op een fout in de eerste 2 zinnen, ja. Dan is dat niet zo heel relevant meer.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij negeert de rest van de post.
Joh. Dat was ook mijn punt.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik durf zonder enige bronvermelding ook wel te beweren dat het aantal zwarten in de gevangenissen ook relatief gezien veel hoger ligt.
Deze discussie en de mogelijkheid erover te kunnen discussiëren bewijst voor mij juist dat we prima bezig zijn hier. Ik zou er niet aan moeten denken dat mensen met een afwijkende mening monddood gemaakt worden omdat de BLM-movement zo erg vindt dat ze gelijk hebben.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:19 schreef Seven. het volgende: Maar we dwalen af. Ook jij probeert het probleem te bagatelliseren. En het heeft geen zin, jij overtuigt mij niet en ik jou niet. Dat is OK.
Het enige punt dat ik eigenlijk wil maken is dat nu.nl gelijk heeft in de moderatie en fok zou daar een voorbeeld aan moeten nemen. Vooral in NWS.
Is dat zo ja? Kom eens met wat bronnen dan.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:15 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, heel gek dat een beweging die vooral wordt geassocieerd met extreemrechts e.d. niet al teveel ruimte krijgt.
De cartoon benoemt inderdaad dat anderen het ook zwaar hebben. Le-zen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:19 schreef Luckyseven het volgende:
Oh, benoemd die cartoon dan ook hoe zwaar andere het hebben of gaat het wederom alleen maar weer over zwarte mensen?
SO begrijpt er dan ook geen sikkepit van.quote:Precies zoals deze hele discussie. Lees de post van SpaceOddity anders nog even. Misschien leer je er van.
BLM extreemlinks? Wat?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Is dat zo ja? Kom eens met wat bronnen dan.
Ja, heel gek dat een beweging die vooral wordt geassocieerd met extreemlinks alle aandacht krijgt. ALLE. En dat alles anders met harde hand onder het tapijt word geschoven. Ziek.
Bagatelliseren van het probleem en afleiden van het probleem. Dat is het probleem met All Lives Matter en ik laat me niet afleiden.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ze maken maar 13% van de bevolking uit maar toch worden zwarten vaker door zwarten vermoord dan door blanken. Hoe kan dat dan in het racistische Amerika? Met zo'n verschil in aantal tussen blank en zwart zou je toch verwachten dat er vaker een zwart iemand door een blanke vermoord wordt dan een zwart iemand door een zwart iemand?
Omdat ik gedwongen word om ''BLACK'' lives matter te zeggen. Flikker op daarmee.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom neem je dan nog de moeite om dit te posten!
De ironie ookquote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Beter geen kinderen nemen dan want als er toch iets is wat we onze kinderen willen leren is dat de éne mens niet belangrijker is dan de andere. Ook niet voor heel eventjes
Welke fout precies?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:21 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die voortborduurde op een fout in de eerste 2 zinnen, ja. Dan is dat niet zo heel relevant meer.
Niemand dwingt jou ergens toe. Je hebt een keus, zet gewoon je TV uit en ontwijk de discussies. Wat een misselijkmakend slachtoffergedrag.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:23 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Omdat ik gedwongen word om ''BLACK'' lives matter te zeggen. Flikker op daarmee.
Je zou je maar zo bedreigt voelen omdat bruine mensen hun rechten opeisen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niemand dwingt jou ergens toe. Je hebt een keus, zet gewoon je TV uit en ontwijk de discussies. Wat een misselijkmakend slachtoffergedrag.
Nee, ik discussieer liever mee.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niemand dwingt jou ergens toe. Je hebt een keus, zet gewoon je TV uit en ontwijk de discussies. Wat een misselijkmakend slachtoffergedrag.
BLM, antifa en aanverwanten zijn hetzelfde type totalitaire, onderdrukkende en mensen hatende beweging als de communistische partijen in oost Europa indertijd.quote:
Dus al de zwarte mensen die vermoord worden vind je geen probleem zolang het niet door een politieagent gebeurt. Duidelijkquote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bagatelliseren van het probleem en afleiden van het probleem. Dat is het probleem met All Lives Matter en ik laat me niet afleiden.
Ik heb mijn punt wel gemaakt, denk ik. Zo ff kijken waar het volgende Black Lives Matter protest plaatsvindt. Blijkbaar is het nodig.
Toppie hoor.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bagatelliseren van het probleem en afleiden van het probleem. Dat is het probleem met All Lives Matter en ik laat me niet afleiden.
Ik heb mijn punt wel gemaakt, denk ik. Zo ff kijken waar het volgende Black Lives Matter protest plaatsvindt. Blijkbaar is het nodig.
Denk dat iemand ergens een vrouwenmars heeft gemistquote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Toppie hoor.
En daarna door naar de GayLivesMatter demo?
FemaleLivesMatter tegen alle geweld en discriminatie tegen vrouwen?
WhitelivesMatter wegens alle racisme in afrika?
DemocracyMatters, even alle mensen steunen die leiden onder tirranie van dictators of foute poltieke systemen?
Top!
Of doe je dat niet?
Want dat is niet belangrijk? Of wel belangrijk, maar natuurlijk niet zo belangrijk als zwarten die racisme ervaren? Want zwarten zijn belangrijker? Veel ''plezier'' op die ''anti-racisme'' demo van jou!
Dat kan, maar ik begrijp de slogan wél. Een meerderheid van de Amerikanen ook. Er staat immers niet OnlyBlackLivesMatter.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:20 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon "Too" erachter zetten? Dan zijn er 11 plaatjes minder nodig om tot de kern van de zaak te komen.
En dit is nou precies wat ALM doet. Het probeert sociale verandering tegen te gaan door mensen de mond te snoeren.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Toppie hoor.
En daarna door naar de GayLivesMatter demo?
FemaleLivesMatter tegen alle geweld en discriminatie tegen vrouwen?
WhitelivesMatter wegens alle racisme in afrika?
DemocracyMatters, even alle mensen steunen die leiden onder tirranie van dictators of foute poltieke systemen?
Top!
Of doe je dat niet?
Want dat is niet belangrijk? Of wel belangrijk, maar natuurlijk niet zo belangrijk als zwarten die racisme ervaren? Want zwarten zijn belangrijker? Veel ''plezier'' op die ''anti-racisme'' demo van jou!
Oh nee, ik weet het al, ie problemen spelen niet. Er is maar één huis wat in de fik staat natuurlijk.
Beetje flauw, je hebt wel gelijk maar het is en blijft een nogal grote maatschappelijke discussie wat plaatsvind op het moment.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Discussieer dan mee. Niemand zegt dat het niet mag, tot je probeert de discussie dood te slaan met ALM argumenten.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, ik discussieer liever mee.
Maar op nu.nl mag dat dus niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |