nee maar ik zeg nergens boetenquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:47 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik vind het vreselijk wat er destijds gebeurd is maar dat alle huidige Nederlanders er 400 jaar later voor moeten boeten is te belachelijk voor woorden.. Net zo belachelijk als dat huidge Duitsers moeten boeten voor wat de Nazi's gedaan hebben
Ja maar ze worden niet vereerd. Er staat een standbeeld als aandenken aan die persoon en periode? Er is een straatnaam als aandenken?quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:45 schreef Toekito het volgende:
[..]
ok dus stel ik zeg nu dat het raar is dat er in NL mensen die 300 jaar terug liepen te roven nog altijd vereerd worden. Dan moet ik terug naar Australi? Heb toch niks daar. Dat is toch niet humaan.
Zou er niet vanuit gaan dat dit aangepast gaat worden hoorquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:49 schreef RockNijntje het volgende:
Godver dat blacklisten en whitelisten ja. Black en white zijn verdomme ook nog gewoon woorden/begrippen met een betekenis buiten genen om. Ik maakte vandaag variabelen overlay_black en overlay_white aan en vond het echt te ver gaan toen ik me besefte dat ik een moment stilstond bij of die naamgevingen wel zouden kunnen/mogen. Waar sommige mensen nu mee bezig zijn heeft weinig te maken met het verbeteren van de levenskwaliteit van 'minderheden'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Kids, niet vergeten in het heden te leven heHet leven is al kort genoeg
![]()
Pappa gaat slaapieslaapie
truste flesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja Koen kunnen we misschien wel Gast noemen voortaan.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:49 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ja maar ze worden niet vereerd. Er staat een standbeeld als aandenken aan die persoon en periode? Er is een straatnaam als aandenken?
Of vereren we ook het Afrikaplantsoen als straatnaam, of de zeewinde, of de zeekoe?
Hoe kun je je daar nou door beledigd of wat dan ook voelen?
Moeten we koen zijn naam ook maar veranderen dan? Want dat is technisch gezien ook wel een verering dan...Misschien van zijn vader.. of zijn vaders vader... of een verbastering van coen....die slavenhandelaar
Of halfneger66quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:53 schreef Toekito het volgende:
[..]
Ja Koen kunnen we misschien wel Gast noemen voortaan.
Het is gebeurd, ik erken het maar kan de geschiedenis niet terugdraaien.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:48 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar ik zeg nergens boetenDe nederlander ziet het vaak als persoonlijke aanval als men over de slavernij begint
Dat bedoel ik helemaal niet. Alleen erkennen.
Dat is niet genoeg Koen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Het is gebeurd, ik erken het maar kan de geschiedenis niet terugdraaien.
Nee dat is maar goed ookquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Het is gebeurd, ik erken het maar kan de geschiedenis niet terugdraaien.
m.i. is een plaatsnaam/standbeeld om iemands daden te eren op het moment van neerzetten van dat ding..quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja een disclaimer lijkt mij onhaalbaar. Het gaat er niet om dat niemand perfect is of dat iemand iets verkeerd heeft gedaan maar hetgeen wat hij/zij heeft gedaan zo kwalijk is dat men dat nu niet meer kan accepteren.
De architect van uitstraling heeft misschien zeer vooruitstrevende gebouwen ontworpen maar de daad pedofilie zelf is zo verwerpelijk dat men dat publiekelijk niet meer kan eren.
Dit dusquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:56 schreef mschol het volgende:
[..]
m.i. is een plaatsnaam/standbeeld om iemands daden te eren op het moment van neerzetten van dat ding..
zonder die persoon was nederland of wat hij/zij ook behelsde, niet zover gekomen als het nu gekomen is; Moet je dan alle negatieve dingen vergeten? nee zeker niet.. maar doe dat in geschiedenis boeken en ga niet rucksichloos alles maar weghalen/veranderen, dat voelt voor mij iig als geschiedvervalsing
Ze wissen die persoon toch niet? Ze halen alleen de vereering weg. .quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:56 schreef mschol het volgende:
[..]
m.i. is een plaatsnaam/standbeeld om iemands daden te eren op het moment van neerzetten van dat ding..
zonder die persoon was nederland of wat hij/zij ook behelsde, niet zover gekomen als het nu gekomen is; Moet je dan alle negatieve dingen vergeten? nee zeker niet.. maar doe dat in geschiedenis boeken en ga niet rucksichloos alles maar weghalen/veranderen, dat voelt voor mij iig als geschiedvervalsing
nou ja das ook zo. Het is niet objectief nee.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:58 schreef UitStraling het volgende:
Geschiedenis is toch iets wat door de overwinnaar wordt geschreven maar goed als je de overwonnen volkeren binnen haalt kun je de pen weer tevoorschijn halen
Ik denk het ook niet hoorquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Zou er niet vanuit gaan dat dit aangepast gaat worden hoor
je doet dan alsof de persoon toch niet zo belangrijk is, geschiedvervalsing...quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ze wissen die persoon toch niet? Ze halen alleen de vereering weg. .
Dan kan je nog stellen dat een straatnaam of een viaduct naar iemand hernoemen niet per definitie een vereering is maar ik denk dat wel.
Maar dan gaan ze doorslaan, de straatnaam wordt geheid dan hernoemd naar een Zwarte activist ofzoquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ze wissen die persoon toch niet? Ze halen alleen de vereering weg. .
Dan kan je nog stellen dat een straatnaam of een viaduct naar iemand hernoemen niet per definitie een vereering is maar ik denk dat wel.
die kans bestaat idd ook nogquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:59 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Maar dan gaan ze doorslaan, de straatnaam wordt geheid dan hernoemd naar een Zwarte activist ofzo
ik moet je zeggen dat ik dus geen last heb van die extreme opvattingenquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:59 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet hoor. Maar die extreme mensen die nu nogal hard schreeuwen en veel te zeggen lijken te hebben laten mij en waarschijnlijk een heleboel anderen op het verkeerde focussen. Het gaat hier om mensen die geen witte huidskleur hebben zich exact zo te laten voelen als mensen die dat wel hebben, inclusief rechten. Maar voor die extreme gasten ben je als blanke een racist als je geen beelden beklad, een fetisjist als je een getinte persoon date, een privileged zeurpiet als je als lichtgetinte persoon aangeeft dat je ook racisme ervaart, etc. In plaats van dat we de handen in elkaar slaap om meer mensen hun levenskwaliteit te verhogen, wordt het zo voor iedereen slechter
. Ben echt even een beetje klaar met de extremisten die de plank volledig mis slaan en andere mensen bang maken om continu iets fout t doen
.
Nee dat begrijp je verkeerd. Je kan de vereering dus het roemen van zijn daden gewoon weghalen zonder dat je de belangrijkheid van zijn/haar persoon beinvloed.quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:59 schreef mschol het volgende:
[..]
je doet dan alsof de persoon toch niet zo belangrijk is, geschiedvervalsing...
Nu ga je dingen verzinnne :pquote:Op woensdag 10 juni 2020 21:59 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Maar dan gaan ze doorslaan, de straatnaam wordt geheid dan hernoemd naar een Zwarte activist ofzo
Het George Floyd park. Staan heel veel planten die slecht zijn voor hooikoorts patienten waardoor ze allemaal i cant breathe gaan roepen.quote:
Noem je de zwarte gemeenschap nou ‘minderheden’? FOEI!quote:Op woensdag 10 juni 2020 21:49 schreef RockNijntje het volgende:
Godver dat blacklisten en whitelisten ja. Black en white zijn verdomme ook nog gewoon woorden/begrippen met een betekenis buiten genen om. Ik maakte vandaag variabelen overlay_black en overlay_white aan en vond het echt te ver gaan toen ik me besefte dat ik een moment stilstond bij of die naamgevingen wel zouden kunnen/mogen. Waar sommige mensen nu mee bezig zijn heeft weinig te maken met het verbeteren van de levenskwaliteit van 'minderheden'.
Nee hoor, ik heb dat serieus al eerder gelezen voor de huidige ellende..quote:
Hitler vergelijken met iemand die een paar slaven verhandeld heeft...quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee dat begrijp je verkeerd. Je kan de vereering dus het roemen van zijn daden gewoon weghalen zonder dat je de belangrijkheid van zijn/haar persoon beinvloed.
Hitler was ook een zeer belangrijkpersoon in de geschiedenis maar we hoeven hem niet te eren
quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:01 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee dat begrijp je verkeerd. Je kan de vereering dus het roemen van zijn daden gewoon weghalen zonder dat je de belangrijkheid van zijn/haar persoon beinvloed.
Hitler was ook een zeer belangrijkpersoon in de geschiedenis maar we hoeven hem niet te eren
Ik weet onderhand echt niet meer wat je wel en niet mag zeggen: blank, zwart, bruin, gekleurd, getint, kleurling, donker, minderheidquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Noem je de zwarte gemeenschap nou ‘minderheden’? FOEI!
als waarheid?quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:05 schreef liesje1979 het volgende:
Bal, lees een boek (de benedenrivier) en daar staat ook die urban legend van die slang in, maar niet als legende maar als waarheid. Zo toevallig.5
Ja naja die hoofdpersoon is dan een slangenexpert en die helpt een vrouw met een slang en hij geeft dan aan dat die slang zich aan het voorbereiden is haar op te eten.quote:
Ja dat mag allemaal wel he. En dat vinden ze normaal.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:05 schreef Koen66 het volgende:
Wow die mafkees die zwarte Piet in z'n gezicht wil trappen krijgt nog een podium ook (bij Beau nu)
Nee dus je trapt altijd iemand op z'n lange tenenquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:05 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik weet onderhand echt niet meer wat je wel en niet mag zeggen: blank, zwart, bruin, gekleurd, getint, kleurling, donker, minderheid... Zijn er nog 100% veilige woorden over?
Ik weet dat je het toch wel leest.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:06 schreef bitterbal het volgende:
arch ik heb je geblockt. Dus mij quoten is wat useless.
En dit is een serieuze slangenexpert? of mis ik de grapquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:06 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja naja die hoofdpersoon is dan een slangenexpert en die helpt een vrouw met een slang en hij geeft dan aan dat die slang zich aan het voorbereiden is haar op te eten.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:07 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik weet dat je het toch wel leest.
Nou volgens mij is het een verzonnen verhaal. Maar ik vond het zo toevallig,quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
En dit is een serieuze slangenexpert? of mis ik de grap
Wat roepen ze allemaal?quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:12 schreef Koen66 het volgende:
Serieus ik heb nog nooit zoveel bullshit gehoord als dat die gasten bij Beau roepen
Anorexiacheck?quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:09 schreef UitStraling het volgende:
In Azi vertellen ze altijd dat grote pythons naar de heupen kijken van mensen alvorens zich te laten vallen uit de boom
2 donkergekleurde heren die schreeuwden op de Dam, ook hier komt er voornamelijk agressie uitquote:
Waar praten ze over?quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:12 schreef Koen66 het volgende:
Serieus ik heb nog nooit zoveel bullshit gehoord als dat die gasten bij Beau roepen
ik zou zon python zijn die zich probeert te vergrijpen aan een olifantquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De ogen zijn soms groter dan de maag.
Heb het niet gezien maar ging er wel over in de groepsapp van het werk, dat we kinderen met snottebellen op mogen laten halen. Ik ben daar zelf wel iets minder strikt in eigenlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:12 schreef Koen66 het volgende:
Oh hierover.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
2 donkergekleurde heren die schreeuwden op de Dam, ook hier komt er voornamelijk agressie uit
quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik zou zon python zijn die zich probeert te vergrijpen aan een olifant
Hebben die kinderen toch allemaal?quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Heb het niet gezien maar ging er wel over in de groepsapp van het werk, dat we kinderen met snottebellen op mogen laten halen. Ik ben daar zelf wel iets minder strikt in eigenlijk.
Ja dat zag ik op het RTL nieuws. Ranzigquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Heb het niet gezien maar ging er wel over in de groepsapp van het werk, dat we kinderen met snottebellen op mogen laten halen. Ik ben daar zelf wel iets minder strikt in eigenlijk.
Niet allemaal. Maar sommige kinderen zijn structureel verkouden. Sommige collega's willen die kinderen nu niet op de groep. Tja.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hebben die kinderen toch allemaal?
Maar jullie moeten 1 lijn trekken toch?quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Niet allemaal. Maar sommige kinderen zijn structureel verkouden. Sommige collega's willen die kinderen nu niet op de groep. Tja.
Sorry ik krijg nu een MI met een enorme negellul die eigenlijk niet pastquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik zou zon python zijn die zich probeert te vergrijpen aan een olifant
Mietjes gedrag.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Niet allemaal. Maar sommige kinderen zijn structureel verkouden. Sommige collega's willen die kinderen nu niet op de groep. Tja.
In principe wel. Maar onze unitmanager besluit of ouders gebeld moeten worden. Denk dat de ene collega sneller naar de unitmanager stapt dan de andere.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Maar jullie moeten 1 lijn trekken toch?
Zelfs uistraling zag dit nietquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sorry ik krijg nu een MI met een enorme negellul die eigenlijk niet past
(Bij jou dan.)
Je hebt vrijdag vrij of zo?quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Daar komt ie weer jongens.
Jahaaa hij staat weer voor de deur!
Bij deze clip zie je dat de man met de basgitaar Jerney doet en de man met de gitaar juist niet.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Daar komt ie weer jongens.
Jahaaa hij staat weer voor de deur!
Dat dacht ik vanmiddag ook. Helaaschquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ikmben met de dagen in de war en dacht dat het vandaag donderdag was
Als je in 1983 een microfroon zonder snoertje zag, wist je zeker dat het playback wasquote:
Life of Brianquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:42 schreef bitterbal het volgende:
dit bedoel ik uitstraling
https://9gag.com/gag/aXgqbjd
Uit hezelfde jaar dit pareltjequote:
Oog zo lang niet gezienquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:42 schreef bitterbal het volgende:
Oh dat zou bij mij thuis denk ik ook zo zijn geweest :pquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oog zo lang niet gezien
Mijn vader en ik konden hier zo om lachen vroeger , ma snapte er niks van.
quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:42 schreef bitterbal het volgende:
Dat wordt stuiteren tot ver na middernachtquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:48 schreef bitterbal het volgende:
Heb geen decaf koffie genomen maar normale
Een oude vriend van mijn pa stuurde een vergeten filmpje op FB vandaag.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oh dat zou bij mij thuis denk ik ook zo zijn geweest :p
Wat is dit nou weerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |