abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193574698

Fles - overwegbomenopenneerdoener
Whis - advocate met slagroom en hagelslag
Muck - eigenaresse hobbywinkel & rechter
Liesje - kinderopvang en plantenzaak
Buda - burgemeester
Molo - huisarts, slager des duivels
Uitstraling - wilde weldoener en dorpspsycholoog
Kwiwi - architecte en agente
Bitterbal - serveerster Gelukkige Gerbil en eigenaar L'Estate Bitterbouillabaise
Karzai - chefkok Gelukkige Gerbil
Tamieke - beheerster bieb & ballenbak
Ygritte - bingoballenroepster & meditatiemiep
Koen - nachtwaker & brugwachter
Bos - bostpode & hontenuitlater
Frantic - broodjesbakker, zeebonk en beroepshobbyist
IJsdraakje - spellingsnazi
LTVDK - opzichter van L'Estate Bitterbouillabaise
crv - wijnboer
Amarantha - koffieshop exploitatie
CherryLips - cavia trainer
RockNijntje - programmerende nomade
Haags - beroepsweigeraar
DaMart - ? Choo Choo motherfucker ?
Mschol - Lego Kluizenaar.
Friemelaar - Vuilnisman
DerRabbit - beroepshipster
Gianni61 - melk- en chocoladeveehouder
Toekito - Gameshop
-Miauw- Stadsgids en schrijver van parfum- en verfomschrijvingen
Arch-Indar - Sportinstructeur
DW457 - Eigenaar platenzaak

pi_193574703
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:47 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Ik vind het vreselijk wat er destijds gebeurd is maar dat alle huidige Nederlanders er 400 jaar later voor moeten boeten is te belachelijk voor woorden.. Net zo belachelijk als dat huidge Duitsers moeten boeten voor wat de Nazi's gedaan hebben
nee maar ik zeg nergens boeten :P De nederlander ziet het vaak als persoonlijke aanval als men over de slavernij begint :P Dat bedoel ik helemaal niet. Alleen erkennen.
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:49:34 #3
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_193574728
Godver dat blacklisten en whitelisten ja :'). Black en white zijn verdomme ook nog gewoon woorden/begrippen met een betekenis buiten genen om. Ik maakte vandaag variabelen overlay_black en overlay_white aan en vond het echt te ver gaan toen ik me besefte dat ik een moment stilstond bij of die naamgevingen wel zouden kunnen/mogen. Waar sommige mensen nu mee bezig zijn heeft weinig te maken met het verbeteren van de levenskwaliteit van 'minderheden'.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_193574731
quote:
19s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:45 schreef Toekito het volgende:

[..]

ok dus stel ik zeg nu dat het raar is dat er in NL mensen die 300 jaar terug liepen te roven nog altijd vereerd worden. Dan moet ik terug naar Australië? Heb toch niks daar. Dat is toch niet humaan.
Ja maar ze worden niet vereerd. Er staat een standbeeld als aandenken aan die persoon en periode? Er is een straatnaam als aandenken?

Of vereren we ook het Afrikaplantsoen als straatnaam, of de zeewinde, of de zeekoe?

Hoe kun je je daar nou door beledigd of wat dan ook voelen?

Moeten we koen zijn naam ook maar veranderen dan? Want dat is technisch gezien ook wel een verering dan...Misschien van zijn vader.. of zijn vaders vader... of een verbastering van coen....die slavenhandelaar
Bis vincit qui se vincit!
pi_193574769
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:49 schreef RockNijntje het volgende:
Godver dat blacklisten en whitelisten ja :'). Black en white zijn verdomme ook nog gewoon woorden/begrippen met een betekenis buiten genen om. Ik maakte vandaag variabelen overlay_black en overlay_white aan en vond het echt te ver gaan toen ik me besefte dat ik een moment stilstond bij of die naamgevingen wel zouden kunnen/mogen. Waar sommige mensen nu mee bezig zijn heeft weinig te maken met het verbeteren van de levenskwaliteit van 'minderheden'.
Zou er niet vanuit gaan dat dit aangepast gaat worden hoor :P
pi_193574776
Kids, niet vergeten in het heden te leven he O+ Het leven is al kort genoeg :*

Pappa gaat slaapieslaapie :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_193574782
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Kids, niet vergeten in het heden te leven he O+ Het leven is al kort genoeg :*

Pappa gaat slaapieslaapie :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
truste fles :W
pi_193574796
Even nog terugkomende op Koen "ik vind het vreselijk wat er destijds gebeurd is maar dat alle huidige Nederlanders er 400 jaar later voor moeten boeten is te belachelijk voor woorden.. Net zo belachelijk als dat huidge Duitsers moeten boeten voor wat de Nazi's gedaan hebben"

De Duitsers hebben toch ook al hun eerbetonen aan de Nazi's weg laten halen of peinzen er niet over om ze op te richten?
De Heinrich Himmlertunnel zou ook vrij vreemd zijn of een standbeeld van Hans Guderian in Berlijn.
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:53:09 #9
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_193574800
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:49 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Ja maar ze worden niet vereerd. Er staat een standbeeld als aandenken aan die persoon en periode? Er is een straatnaam als aandenken?

Of vereren we ook het Afrikaplantsoen als straatnaam, of de zeewinde, of de zeekoe?

Hoe kun je je daar nou door beledigd of wat dan ook voelen?

Moeten we koen zijn naam ook maar veranderen dan? Want dat is technisch gezien ook wel een verering dan...Misschien van zijn vader.. of zijn vaders vader... of een verbastering van coen....die slavenhandelaar
Ja Koen kunnen we misschien wel Gast noemen voortaan.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:53:39 #10
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_193574803
quote:
19s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:53 schreef Toekito het volgende:

[..]

Ja Koen kunnen we misschien wel Gast noemen voortaan.
Of halfneger66
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:53:53 #11
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_193574807
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:48 schreef bitterbal het volgende:

[..]

nee maar ik zeg nergens boeten :P De nederlander ziet het vaak als persoonlijke aanval als men over de slavernij begint :P Dat bedoel ik helemaal niet. Alleen erkennen.
Het is gebeurd, ik erken het maar kan de geschiedenis niet terugdraaien.
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:53:58 #12
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_193574808
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:53 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Of halfneger66
:'(
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:54:54 #13
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_193574822
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:53 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Dat is niet genoeg Koen.

Je moet op je knieen en zeggen dat het je spijt. En dan nog even dokken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:55:06 #14
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_193574825
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:53 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Of halfneger66
*registreert
Same shit, different day
SC hopper present
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:55:38 #15
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_193574838
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:55 schreef Koen66 het volgende:

[..]

*registreert
Te laat. >:)
pi_193574844
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:53 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Nee dat is maar goed ook :P
pi_193574857
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:23 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja een disclaimer lijkt mij onhaalbaar. Het gaat er niet om dat niemand perfect is of dat iemand iets verkeerd heeft gedaan maar hetgeen wat hij/zij heeft gedaan zo kwalijk is dat men dat nu niet meer kan accepteren.

De architect van uitstraling heeft misschien zeer vooruitstrevende gebouwen ontworpen maar de daad pedofilie zelf is zo verwerpelijk dat men dat publiekelijk niet meer kan eren.
m.i. is een plaatsnaam/standbeeld om iemands daden te eren op het moment van neerzetten van dat ding..

zonder die persoon was nederland of wat hij/zij ook behelsde, niet zover gekomen als het nu gekomen is; Moet je dan alle negatieve dingen vergeten? nee zeker niet.. maar doe dat in geschiedenis boeken (erbij toevoegen, niet herschrijven alsof alles wat hij/zij deed slecht was en beetje goed) en ga niet rucksichloos alles maar weghalen/veranderen, dat voelt voor mij iig als geschiedvervalsing
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:57:43 #18
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_193574876
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:56 schreef mschol het volgende:

[..]

m.i. is een plaatsnaam/standbeeld om iemands daden te eren op het moment van neerzetten van dat ding..

zonder die persoon was nederland of wat hij/zij ook behelsde, niet zover gekomen als het nu gekomen is; Moet je dan alle negatieve dingen vergeten? nee zeker niet.. maar doe dat in geschiedenis boeken en ga niet rucksichloos alles maar weghalen/veranderen, dat voelt voor mij iig als geschiedvervalsing
Dit dus
Same shit, different day
SC hopper present
pi_193574885
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:56 schreef mschol het volgende:

[..]

zonder die persoon was nederland of wat hij/zij ook behelsde, niet zover gekomen als het nu gekomen is; Moet je dan alle negatieve dingen vergeten? nee zeker niet.. maar doe dat in geschiedenis boeken en ga niet rucksichloos alles maar weghalen/veranderen, dat voelt voor mij iig als geschiedvervalsing
Ze wissen die persoon toch niet? Ze halen alleen de vereering weg. .

Dan kan je nog stellen dat een straatnaam of een viaduct naar iemand hernoemen niet per definitie een vereering is maar ik denk dat wel.
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:58:19 #20
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_193574888
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:55 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Nee dat is maar goed ook :P
Zou soms wel vet handig zijn
Same shit, different day
SC hopper present
pi_193574897
Geschiedenis is toch iets wat door de overwinnaar wordt geschreven maar goed als je de overwonnen volkeren binnen haalt kun je de pen weer tevoorschijn halen _O-
pi_193574905
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:58 schreef UitStraling het volgende:
Geschiedenis is toch iets wat door de overwinnaar wordt geschreven maar goed als je de overwonnen volkeren binnen haalt kun je de pen weer tevoorschijn halen _O-
nou ja das ook zo. Het is niet objectief nee.
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:59:12 #23
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_193574906
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:51 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Zou er niet vanuit gaan dat dit aangepast gaat worden hoor :P
Ik denk het ook niet hoor :D. Maar die extreme mensen die nu nogal hard schreeuwen en veel te zeggen lijken te hebben laten mij en waarschijnlijk een heleboel anderen op het verkeerde focussen. Het gaat hier om mensen die geen witte huidskleur hebben zich exact zo te laten voelen als mensen die dat wel hebben, inclusief rechten. Maar voor die extreme gasten ben je als blanke een racist als je geen beelden bekladt, een fetisjist als je een getinte persoon date, een privileged zeurpiet als je als lichtgetinte persoon aangeeft dat je ook racisme ervaart, etc. In plaats van dat we de handen in elkaar slaan om meer mensen hun levenskwaliteit te verhogen, wordt het zo voor iedereen slechter 8)7. Ben echt even een beetje klaar met de extremisten die de plank volledig mis slaan en andere mensen bang maken om continu iets fout te doen -O-.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_193574910
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:58 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Dan kan je nog stellen dat een straatnaam of een viaduct naar iemand hernoemen niet per definitie een vereering is maar ik denk dat wel.
je doet dan alsof de persoon toch niet zo belangrijk is, geschiedvervalsing...
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:59:34 #25
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_193574915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:58 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Maar dan gaan ze doorslaan, de straatnaam wordt geheid dan hernoemd naar een Zwarte activist ofzo
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')