Dat komt doordat jij je focust op mensen die volgens jou angsthazen zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2020 09:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij blijft hardnekkig onschuldig zeggen. Daar corrigeer ik je op.
De mensen die ik de vergelijking heb zien maken, gebruiken niet het woord onschuldig.
was dat maar waar, steekproef laat helaas andere resultaten zienquote:Op woensdag 10 juni 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Zullen de meeste Nederlanders al Corona gehad hebben zonder het ooit geweten te hebben
Dat komt dus niet uit de afgenomen testen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Corona was er al eind december/januari.
Als ze heel Nederland verplichten een bloedtest afnemen bij de ggd. Zullen de meeste Nederlanders al Corona gehad hebben zonder het ooit geweten te hebben. Want verkouden zijn is in de winter heel normaal.
Met kerst doodziek geweest, voor het eerst griep in mijn leven. Voornamelijk last van de longen, kortademigheid, enorme hoestbuien en druk op de borst daarnaast koorts dat maar niet over ging paar dagen lang. Uiteindelijk 3 weken geduurd voordat ik weer een beetje de oude was. Opvallend veel vrienden in mijn omgeving die normaal nooit ziek zijn die precies dezelfde klachten hadden. Of het corona (of voorloper) is geweest geen idee, opvallend is het wel.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Corona was er al eind december/januari.
Als ze heel Nederland verplichten een bloedtest afnemen bij de ggd. Zullen de meeste Nederlanders al Corona gehad hebben zonder het ooit geweten te hebben. Want verkouden zijn is in de winter heel normaal.
Tja hoe representatief is die sanquin steekproef?quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
was dat maar waar, steekproef laat helaas andere resultaten zien
hoor ik van veel mensen die in jaren niet zo ziek zijn geweest. Collegas van me ook.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met kerst doodziek geweest, voor het eerst griep in mijn leven. Voornamelijk last van de longen, kortademigheid, enorme hoestbuien en druk op de borst daarnaast koorts dat maar niet over ging paar dagen lang. Uiteindelijk 3 weken geduurd voordat ik weer een beetje de oude was. Opvallend veel vrienden in mijn omgeving die normaal nooit ziek zijn die precies dezelfde klachten hadden. Of het corona (of voorloper) is geweest geen idee, opvallend is het wel.
Dit had ik ook.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met kerst doodziek geweest, voor het eerst griep in mijn leven. Voornamelijk last van de longen, kortademigheid, enorme hoestbuien en druk op de borst daarnaast koorts dat maar niet over ging paar dagen lang. Uiteindelijk 3 weken geduurd voordat ik weer een beetje de oude was. Opvallend veel vrienden in mijn omgeving die normaal nooit ziek zijn die precies dezelfde klachten hadden. Of het corona (of voorloper) is geweest geen idee, opvallend is het wel.
Ze testen toch alleen bloeddonoren?quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja hoe representatief is die sanquin steekproef?
Aan de andere kant heeft in bergamo het sterftepercentage op 1% ong als je de antistoffen van 57% van de gehele populatie en oversterfte meeneemt.
Sterftepercentage toegepast op oversterfte hier zou betekenen dat ong 1 mil mensen in Ned corona gehad zouden hebben en dat is wel in lijn met sanquins resultaten van 5/6%
Zou kunnen hoor, misschien dat ik erachter kwam dat een griep toch wat heftiger is dan "je even niet lekker voelen".quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
hoor ik van veel mensen die in jaren niet zo ziek zijn geweest. Collegas van me ook.
Iedereen hoopt natuurlijk dat ze het al gehad hebben of antistoffen zonder ziek te zijn geweest.
De realiteit is echter dat voor de meerderheid het waarschijnlijk toch echt de griep is geweest.
Ja klopt, mij ook niet maar zo lijkt herd immunity in ieder geval ver weg.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:37 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze testen toch alleen bloeddonoren?
Mij maakt het niet uit of ze wat bloed willen tappen voor een bevolkingsonderzoek.
blijft een steekproef maar 5-6% is een enorm verschil met "de meeste Nederlanders hebben het wel gehad"quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja hoe representatief is die sanquin steekproef?
Aan de andere kant heeft in bergamo het sterftepercentage op 1% ong als je de antistoffen van 57% van de gehele populatie en oversterfte meeneemt.
Sterftepercentage toegepast op oversterfte hier zou betekenen dat ong 1 mil mensen in Ned corona gehad zouden hebben en dat is wel in lijn met sanquins resultaten van 5/6%
De man van een collega van me heeft begin januari in het ziekenhuis gelegen met de griep. Mijn collega was ook doodziek terwijl ze al 20 jaar nooit ziek meld. Ze gaan die man nu testen of hij het alsnog gehad heeft. Eigenlijk moet iedereen zo'n antistoffentest kunnen doen. Het zou voor veel mensen een verschil maken hoe zij door het leven gaan nu als ze het blijkbaar al gehad hebben en dan safe zijn.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor, misschien dat ik erachter kwam dat een griep toch wat heftiger is dan "je even niet lekker voelen".
Ja helaas wel. 1 op 17 is niet veel maar dan kennen we allemaal wel mensen die het wellicht gehad hebben.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijft een steekproef maar 5-6% is een enorm verschil met "de meeste Nederlanders hebben het wel gehad"
wel met je eens als blijkt dat je daardoor voor langere tijd immuun zou zijn maar dat schijnt wat moeilijk te liggen qua bepalingquote:Op woensdag 10 juni 2020 10:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Eigenlijk moet iedereen zo'n antistoffentest kunnen doen. Het zou voor veel mensen een verschil maken hoe zij door het leven gaan nu als ze het blijkbaar al gehad hebben en dan safe zijn.
Is maar de vraag of en voor hoe lang je safe bent.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het zou voor veel mensen een verschil maken hoe zij door het leven gaan nu als ze het blijkbaar al gehad hebben en dan safe zijn.
Is dat wel een echte doorsnede van de samenleving?quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:24 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat komt dus niet uit de afgenomen testen.
Wat Sanquin doet is volgens mij gewoon een representatieve sampling.quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is dat wel een echte doorsnede van de samenleving?
je komt wel met heel veel aannamesquote:Op woensdag 10 juni 2020 11:11 schreef quirina het volgende:
Mijn oom stierf eind januari aan een longontsteking. Maar misschien was dat ook wel Corona.
Waarom meldt iedereen er altijd bij dat men anders nooit ziek is, dat geeft punt 1 geen extra informatie en is een hele rare manier van tegen weerstand en gezondheid aan kijken. Ik verbaas me daar al een tijdje over. Je hoort heel vaan persoon x had griep en hij had anders nooit griep.quote:Op woensdag 10 juni 2020 10:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De man van een collega van me heeft begin januari in het ziekenhuis gelegen met de griep. Mijn collega was ook doodziek terwijl ze al 20 jaar nooit ziek meld. Ze gaan die man nu testen of hij het alsnog gehad heeft. Eigenlijk moet iedereen zo'n antistoffentest kunnen doen. Het zou voor veel mensen een verschil maken hoe zij door het leven gaan nu als ze het blijkbaar al gehad hebben en dan safe zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |