abonnement Unibet Coolblue
pi_193551079
quote:
Bomvolle Dam in Amsterdam voor protest tegen Amerikaans geweld


Amsterdam - Op de Dam in Amsterdam hebben zo'n 5000 betogers zich verzameld die protesteren tegen wat zij noemen het politiegeweld tegen zwarten in de VS en de EU. Volgens onze verslaggever is de anderhalve metermaatregel 'ondoenlijk' en wordt deze massaal geschonden.

Onze verslaggever Mike Muller is erbij. Zijn tweets vindt u in dit bericht.

De betogers dragen wel bijna allemaal mondkapjes, zoals vooraf werd gevraagd. Een woordvoerder van de politie laat weten dat de betoging vreedzaam verloopt. De politie is aanwezig en spreekt mensen aan op de corona-regels.

Een woordvoerder liet maandagmiddag voor de demonstratie nog aan De Telegraaf weten dat de gemeente zo'n 250 tot 300 demonstranten verwachtte.

Aanleiding tot het protest is de dood van George Floyd in de Amerikaanse stad Minneapolis, die vorige week na een hardhandige arrestatie door de politie overleed en wat leidde tot een golf van onrust in Amerikaanse steden.

De betogers hebben borden mee met daarop teksten als ,,Black lives matter,, en ,,The future is coloured." De demonstratie is een initiatief van het collectief Kick Out Zwarte Piet in samenwerking met Black Queer & Trans Resistance NL.



Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam bevestigde zondag aan De Telegraaf dat er geen maximumaantal demonstranten is vastgelegd. Burgemeester Femke Halsema kan op grond van de Wet openbare manifestaties vooraf voorschriften of beperkingen opleggen aan de demonstratie, bijvoorbeeld om de gezondheid te beschermen, in het belang van het verkeer en om wanordelijkheden te bestrijden of te voorkomen.

Halsema heeft aan AT5 laten weten dat ze niet van plan is om de demonstratie te stoppen. ,,Demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie té belangrijk en bovendien zijn mensen zelf verantwoordelijk."



Geweld in het buitenland
Ook in het buitenland wordt geprotesteerd. In Berlijn kwamen volgens de politie zondag circa 1500 mensen bijeen om tegen Amerikaans politiegeweld te demonstreren. In de Duitse hoofdstad was er zaterdag al een demonstratie voor de Amerikaanse ambassade, in München een kleine betoging zondag voor het consulaat.

In Londen hebben betogers volgens de BBC de grootste betoging sinds de invoering van de lockdown vanwege het coronavirus gehouden op Trafalgar Square. Ze blokkeerden de weg naar de Amerikaanse ambassade. Er zijn enkele aanhoudingen verricht. In Toronto hebben volgens de deelnemers zeker 4000 mensen in optocht tegen het politieoptreden in het buurland betoogd. In Amsterdam wordt maandag een demonstratie gehouden.

De dood van Floyd, na een chaotische en uiterst hardhandige arrestatie door vier agenten in Minneapolis, heeft in de VS tot enorme protesten, plunderingen en brandstichtingen geleid. Er zijn sinds woensdag naar schatting wel 4000 relschoppers of betogers gearresteerd. In meer dan twintig staten is de Nationale Garde te hulp geroepen om het geweld de kop in te drukken. Vlakbij het Witte Huis in Washington is op meerdere plaatsen brand gesticht.

De broer van George Floyd is bang dat het geweld van de laatste dagen de boodschap van de protesten en de herinnering aan zijn overleden broer overschaduwt. Dat zegt Terrence Floyd in een interview met ABC News.

,,Het is goed om boos te zijn, maar gebruik die woede voor positieve dingen", aldus Floyd. ,,Want we hebben deze weg al eens bewandeld. Uit woede je eigen stad kapotmaken is niet wat mijn broer zou willen. Het is goed om gerechtigheid te eisen, maar kanaliseer je woede op een andere manier."

https://www.telegraaf.nl/(...)en-amerikaans-geweld
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:24:41 **BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR DEMO DEN HAAG 18H**

Beste strijders,
Het is bijna zover. Om 18:00 gaat we op het Malieveld staan we in solidariteit met de protestbeweging in de Verenigde Staten en tegen anti-zwart geweld in Nederland. #BlackLivesMatterNL reageer retweet
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193551188
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 12:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]

Een beetje eerlijker verdeling van de welvaart zal ons echt niet tot de bedelstaf brengen.

[..]
Prima! Kom maar op met die Italiaanse (want: Romeinse rijk), Spaanse, Franse, Duitse en Habsburgse herstelbetalingen! En niet te vergeten; het Vaticaan en de hedendaagse adel.

Of ben je alleen slachtoffer wanneer je voorouders zwarte slaven waren en tellen horigen, lijfeigenen en dienstplichtigen in het leger van het koninkrijk, dat hetgeen waarin jij leeft veroverd heeft, niet als slaven?

We "verdelen" als burger onze welvaart overigens al richting multinationals, aandeelhouders en ander belastingontduikend grootkapitaal. Haal het geld daar maar...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_193551271
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Prima! Kom maar op met die Italiaanse (want: Romeinse rijk), Spaanse, Franse, Duitse en Habsburgse herstelbetalingen! En niet te vergeten; het Vaticaan en de hedendaagse adel.

Of ben je alleen slachtoffer wanneer je voorouders zwarte slaven waren en tellen horigen, lijfeigenen en dienstplichtigen in het leger van het koninkrijk, dat hetgeen waarin jij leeft veroverd heeft, niet als slaven?

We "verdelen" als burger onze welvaart overigens al richting multinationals, aandeelhouders en ander belastingontduikend grootkapitaal. Haal het geld daar maar...
We zouden eens kunnen beginnen met een zekere mate van "schuld bekennen" richting de groep die nu zo te keer gaat.
In navolging van Engeland dus een aantal standbeelden van voormalige "zeehelden" niet langer op een plein ten toon te stellen, maar in een museum met daarbij een eerlijke analyse van deugden en ondeugden.
We moeten af van de J.P. Coenstraat, Coentunnel, de Ruyterlaan e.d., van Heutzplein e.d.
In Duitsland is ook geen Hitlerstrasse meer, en in NL geen Stalinstraat (die was er ooit wel).

Dat kost bijna niks (als je het dan toch over de centen hebt). Een vruchtbare samenwerking kan ons in reële zin heel wat opleveren in de toekomst.

Het is gewoon een praktische oplossing op korte termijn. Je krijgt de geest echt niet meer in de fles.

Maar goed, indien je geen heil ziet in bovenstaande korte-termijn-oplossingen, hoe ziet jouw oplossing er uit?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193551371
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Prima! Kom maar op met die Italiaanse (want: Romeinse rijk), Spaanse, Franse, Duitse en Habsburgse herstelbetalingen! En niet te vergeten; het Vaticaan en de hedendaagse adel.

Of ben je alleen slachtoffer wanneer je voorouders zwarte slaven waren en tellen horigen, lijfeigenen en dienstplichtigen in het leger van het koninkrijk, dat hetgeen waarin jij leeft veroverd heeft, niet als slaven?

We "verdelen" als burger onze welvaart overigens al richting multinationals, aandeelhouders en ander belastingontduikend grootkapitaal. Haal het geld daar maar...
Je kunt moeilijk anti-Italiaans zijn of anti-Grieks als je (zoals LXIV doet) met veel bombarie de westerse uitvindingen ophemelt.
De stelling van Pytagoras en de Wet van Archimedes is te danken aan de Grieken (je weet wel, die gasten die ons binnen de EU naar de bedelstaf hebben gebracht).
De Italianen (Marconi) brachten ons de radio. De Duitsers die dood en verderf hebben gezaaid brachten ons de auto (Benz) en heel veel andere dingen.
Weet jij nog wie de good guys and the bad guys waren tijdens de Hoekse en Kabeljauwse twisten. En zijn de nazaten van beide groepen nog te traceren in de huidige eeuw? Ik denk dat alles zich vermengd heeft.
Dat hele groepsdenken (denken in rassen en volkeren) slaat nergens op. Feit is dat er een mondiaal een groep is die zich achtergesteld voelt (terecht of niet terecht). En dat moeten we samen oplossen. Dat doe je niet door het telkens te ontkennen.
Als ik een zere teen heb, zeg ik ook niet: Die teen moet niet zeuren, dat doen de andere negen ook niet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:30:59 #5
3542 Gia
User under construction
pi_193551404
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

We zouden eens kunnen beginnen met een zekere mate van "schuld bekennen" richting de groep die nu zo te keer gaat.

Nee, want wij hebben niks gedaan waar we schuld voor moeten bekennen.

Dat zeevaarders niet vereerd moeten worden, ben ik het mee eens. Standbeelden kunnen blijven staan waar ze staan, maar wel met een eerlijk verhaal erbij. Niet alleen wat ze goed deden, handel, maar ook wat ze fout deden.

Straten omdopen lijkt me niet nodig. Ze zijn nou eenmaal onderdeel van onze geschiedenis en dat blijven ze ook.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:35:48 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193551473
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

We zouden eens kunnen beginnen met een zekere mate van "schuld bekennen" richting de groep die nu zo te keer gaat.
In navolging van Engeland dus een aantal standbeelden van voormalige "zeehelden" niet langer op een plein ten toon te stellen, maar in een museum met daarbij een eerlijke analyse van deugden en ondeugden.
We moeten af van de J.P. Coenstraat, Coentunnel, de Ruyterlaan e.d., van Heutzplein e.d.
In Duitsland is ook geen Hitlerstrasse meer, en in NL geen Stalinstraat (die was er ooit wel).

Dat kost bijna niks (als je het dan toch over de centen hebt). Een vruchtbare samenwerking kan ons in reële zin heel wat opleveren in de toekomst.

Het is gewoon een praktische oplossing op korte termijn. Je krijgt de geest echt niet meer in de fles.

Maar goed, indien je geen heil ziet in bovenstaande korte-termijn-oplossingen, hoe ziet jouw oplossing er uit?
Gaan moslims dan ook sorry zeggen voor al het leed wat ze de wereld aandoen en aangedaan hebben.
En de christenen dan met hun kruistochten.

Mensen die zich gekwetst voelen als ze over de Admiraal de Ruyterlaan lopen in Amsterdam , kunnen zich beter na laten kijken , dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:37:43 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193551506
quote:
en tegen anti-zwart geweld in Nederland
Staat in de Tweet in de OP , zijn hier voorbeelden van ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_193551513
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, want wij hebben niks gedaan waar we schuld voor moeten bekennen.

We hebben danzij onze roof-geschiedenis een ergelijke voorsprong weten te behouden, niet alleen door kapitaal, maar ook door een aangeleerd karakter.
Donkere mensen zijn van generatie op generatie opgevoed met opdrachten uitvoeren van de blanke heersers. Creativiteit en ondernemerschap werd daarbij niet getollereerd. Dat blijft de oorzaak voor een achterstand.
Katholieken hebben in NL bv lange tijd een achterstand gehad tov protestanten en gereformeerden. Katholieken waren het arbeidersvolk dat "volgde" en dat wat gezegd werd dat gedaan moest worden. Protestanten en Gereformeerden dachten zelf na, waren creatief en hadden dus ondernemersgeest.
Maar goed: "Schuld bekennen" is niet helemaal het goede woord. Want niemand is persoonlijk schuldig, ook al niet omdat na allerlei generaties je verschillende grootouders vanuit de verschillende groepen hebt.
Maar: een nieuwe kijk op de geschiedenis is niet verkeerd. En die standbeelden kunnen best naar een museum. En straatnaambordjes veranderen is iig een concrete stap. En is wel vaker gebeurd.
Maar goed: Wat is jouw oplossing?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193551572
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:35 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Gaan moslims dan ook sorry zeggen voor al het leed wat ze de wereld aandoen en aangedaan hebben.
En de christenen dan met hun kruistochten.

Mensen die zich gekwetst voelen als ze over de Admiraal de Ruyterlaan lopen in Amsterdam , kunnen zich beter na laten kijken , dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Hebben de moslims ergens een straatnaam genoemd naar een terrorist.
Is er ergens een Boujerilaan (Boujeri = moordenaar van Gogh).
Ik kan me voorstellen dat je niet graag in een Hitlerstrasse woont.

Maar goed: een straatnaam veranderen kan wel leiden tot verzoening...
https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193551659
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

We zouden eens kunnen beginnen met een zekere mate van "schuld bekennen" richting de groep die nu zo te keer gaat.
In navolging van Engeland dus een aantal standbeelden van voormalige "zeehelden" niet langer op een plein ten toon te stellen, maar in een museum met daarbij een eerlijke analyse van deugden en ondeugden.
We moeten af van de J.P. Coenstraat, Coentunnel, de Ruyterlaan e.d., van Heutzplein e.d.
In Duitsland is ook geen Hitlerstrasse meer, en in NL geen Stalinstraat (die was er ooit wel).

Dat kost bijna niks (als je het dan toch over de centen hebt). Een vruchtbare samenwerking kan ons in reële zin heel wat opleveren in de toekomst.

Het is gewoon een praktische oplossing op korte termijn. Je krijgt de geest echt niet meer in de fles.

Maar goed, indien je geen heil ziet in bovenstaande korte-termijn-oplossingen, hoe ziet jouw oplossing er uit?
Waarom zou ik schuld moeten bekennen? Ik, noch mijn voorouders hebben part noch deel gehad aan die hele slavernij geschiedenis. Sterker nog; de kans dat mijn verre voorouders zelf ooit als lijfeigene of horige gediend hebben is vele malen groter dan dat ze geprofiteerd hebben van slavernij en dat geldt voor het overgrote merendeel van de hedendaagse bevolking. Moeten we nu ieder paleis, kasteel, landhuis, kerk, standbeeld van landheren, baronessen, hertogen en de hele reutemeteut maar in de fik gaan steken en vernielen?

Er is helemaal geen oplossing voor de woede en het stelselmatige gevoel van slachtofferschap van de Afriyie's, Akwasi's en Gario's van deze wereld. Zulke malloten zullen nooit tevreden zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:48:49 #11
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193551662
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hebben de moslims ergens een straatnaam genoemd naar een terrorist.
Is er ergens een Boujerilaan (Boujeri = moordenaar van Gogh).
Ik kan me voorstellen dat je niet graag in een Hitlerstrasse woont.

Maar goed: een straatnaam veranderen kan wel leiden tot verzoening...
https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof
Je hebt over sorry zeggen , daarna pas over straatnamen Henkie
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:50:08 #12
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193551673
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

...
Er is helemaal geen oplossing voor de woede en het stelselmatige gevoel van slachtofferschap van de Afriyie's, Akwasi's en Gario's van deze wereld. Zulke malloten zullen nooit tevreden zijn.
Ik denk dat als je met een grote zak geld aankomt , ze best van gedachten kunnen veranderen.
Want daar gaat het uiteindelijk om
Ik ben inmiddels overleden
pi_193551679
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hebben de moslims ergens een straatnaam genoemd naar een terrorist.
Is er ergens een Boujerilaan (Boujeri = moordenaar van Gogh).
Ik kan me voorstellen dat je niet graag in een Hitlerstrasse woont.

Maar goed: een straatnaam veranderen kan wel leiden tot verzoening...
https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof
Daar zouden @Zipportal en ik geen problemen mee hebben.

pi_193551699
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hebben de moslims ergens een straatnaam genoemd naar een terrorist.
Is er ergens een Boujerilaan (Boujeri = moordenaar van Gogh).
Ik kan me voorstellen dat je niet graag in een Hitlerstrasse woont.

Maar goed: een straatnaam veranderen kan wel leiden tot verzoening...
https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof
Hitlerstraat. Niks mis mee. Ook daar komt de postbode wel.
pi_193551702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zou ik schuld moeten bekennen? Ik, noch mijn voorouders hebben part noch deel gehad aan die hele slavernij geschiedenis. Sterker nog; de kans dat mijn verre voorouders zelf ooit als lijfeigene of horige gediend hebben is vele malen groter dan dat ze geprofiteerd hebben van slavernij en dat geldt voor het overgrote merendeel van de hedendaagse bevolking. Moeten we nu ieder paleis, kasteel, landhuis, kerk, standbeeld van landheren, baronessen, hertogen en de hele reutemeteut maar in de fik gaan steken en vernielen?

Er is helemaal geen oplossing voor de woede en het stelselmatige gevoel van slachtofferschap van de Afriyie's, Akwasi's en Gario's van deze wereld. Zulke malloten zullen nooit tevreden zijn.
Het zijn van die organisaties net als Stivoro, die ook nooit tevreden zullen zijn. Zelfs het vak wiskunde zou aangepast moeten worden. Het slaat allemaal dusdanig door dat het juist voor een enorme polarisatie gaat zorgen.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 9 juni 2020 @ 13:52:50 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193551712
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zou ik schuld moeten bekennen? Ik, noch mijn voorouders hebben part noch deel gehad aan die hele slavernij geschiedenis. Sterker nog; de kans dat mijn verre voorouders zelf ooit als lijfeigene of horige gediend hebben is vele malen groter dan dat ze geprofiteerd hebben van slavernij en dat geldt voor het overgrote merendeel van de hedendaagse bevolking. Moeten we nu ieder paleis, kasteel, landhuis, kerk, standbeeld van landheren, baronessen, hertogen en de hele reutemeteut maar in de fik gaan steken en vernielen?

Er is helemaal geen oplossing voor de woede en het stelselmatige gevoel van slachtofferschap van de Afriyie's, Akwasi's en Gario's van deze wereld. Zulke malloten zullen nooit tevreden zijn.
_O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:54:29 #17
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193551742
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zelfs het vak wiskunde zou aangepast moeten worden.
Oh ja dat ook nog , waar ging dat toen ook alweer over ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_193551772
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:35 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Gaan moslims dan ook sorry zeggen voor al het leed wat ze de wereld aandoen en aangedaan hebben.
En de christenen dan met hun kruistochten.

Mensen die zich gekwetst voelen als ze over de Admiraal de Ruyterlaan lopen in Amsterdam , kunnen zich beter na laten kijken , dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
helemaal juist. het is een sport om je overal door gekwetst te laten voelen.

de coentunnel.
het woord 'blacklist'.
"hij liegt dat hij zwart ziet".
"het zwarte schaap van de familie".
Slavinken.
er is genoeg om gekwetst door te raken.

zou mij dat nou ook lukken? gekwetst raken?
"Blanke vla" daar moet ik eens over na gaan nadenken of dat wat met mij doet.
"Blanke lak", "Blanke beits". dat dit nog kan allemaal.
Blanc lives matter hoor.
https://www.amazon.fr/Bla(...)-Rouge/dp/B07MFBVNZG
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193551781
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:54 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Oh ja dat ook nog , waar ging dat toen ook alweer over ?
Ik heb mij daar eerlijk gezegd niet zo in verdiept. Maar ik las berichten in de mainstream.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 13:59:48 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193551802
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zou ik schuld moeten bekennen? Ik, noch mijn voorouders hebben part noch deel gehad aan die hele slavernij geschiedenis. Sterker nog; de kans dat mijn verre voorouders zelf ooit als lijfeigene of horige gediend hebben is vele malen groter dan dat ze geprofiteerd hebben van slavernij en dat geldt voor het overgrote merendeel van de hedendaagse bevolking. Moeten we nu ieder paleis, kasteel, landhuis, kerk, standbeeld van landheren, baronessen, hertogen en de hele reutemeteut maar in de fik gaan steken en vernielen?

Er is helemaal geen oplossing voor de woede en het stelselmatige gevoel van slachtofferschap van de Afriyie's, Akwasi's en Gario's van deze wereld. Zulke malloten zullen nooit tevreden zijn.
Je vergeet te vermelden dat de Ghanezen Airfryer en Akwasie een grotere kans hebben om afstammeling van een slavenhandelaar te zijn.

Ghana was de spil.

Dat maakt deze idiote, absurde discussie ook nog eens hypocriet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193551843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hebben de moslims ergens een straatnaam genoemd naar een terrorist.
Is er ergens een Boujerilaan (Boujeri = moordenaar van Gogh).
Ik kan me voorstellen dat je niet graag in een Hitlerstrasse woont.

Maar goed: een straatnaam veranderen kan wel leiden tot verzoening...
https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof
https://www.tarieq.nl

Ze noemen hun scholen naar slavendrijvers. Mensen die o.a Christenen massaal hebben vervolgd.

Wat ik zelf best begrijp. Alleen wij zijn zo dom om het toe te laten.
pi_193551901
Je moet in het heden kijken en racisme en discriminatie aanpakken. Ik vraag mij trouwens ook af of je het allemaal kunt aanpakken. Zelfs witten onderling discrimineren. En dat zal onder de zwarte bevolking niet anders zijn.

Tot 30 jaar geleden was mijn geboorteplaats ook niet zeer geliefd bij sollicitaties bij destijds DSM. Ik zou mij daar nu nog druk om kunnen maken maar dat is verloren energie. De oudere generatie snapt wel wat ik bedoel. Iemand uit Maastricht wilde men liever niet aannemen bij DSM.

Maar goed, wat ik nu zie is dat polarisatie enorm toeneemt terwijl we op de goede weg waren. Gelukkig in RL werk ik met diverse nationaliteiten en afkomsten en dat werkt prima. Leuke gesprekken en ook deze collega's snappen er niets meer van.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:09:48 #23
3542 Gia
User under construction
pi_193551940
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
"Schuld bekennen" is niet helemaal het goede woord. Want niemand is persoonlijk schuldig, ook al niet omdat na allerlei generaties je verschillende grootouders vanuit de verschillende groepen hebt.
Maar: een nieuwe kijk op de geschiedenis is niet verkeerd. En die standbeelden kunnen best naar een museum. En straatnaambordjes veranderen is iig een concrete stap. En is wel vaker gebeurd.
Maar goed: Wat is jouw oplossing?
Goed, daar ben ik het, zoals gezegd, niet helemaal mee eens.
Wij hebben hier een hele zeeheldenbuurt en ik denk niet dat de Helmonders die willen omdopen, omdat ze, hoe je het wendt of keert, onderdeel zijn van onze geschiedenis en niet alleen maar slechte dingen hebben gedaan.

Ik denk ook niet dat dit soort acties ook maar iets oplost aan het achtergesteld voelen. Dat idee is zo diep geworteld en blijft gevoed worden, generatie op generatie.

Verandering moet komen van binnenuit. Ik denk dat spreiding, qua wonen, een goede stap is, i.p.v. bij elkaar in een achterstandswijk blijven wonen.
Ons kent ons, de straat is je woning en de bende je familie. Tot je een jaar of 30 bent. Dan wil je ineens wat al die witten ook hebben: huis, gezin, baan, leuk leven. En dat lukt dan niet.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:11:46 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193551962
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:59 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je vergeet te vermelden dat de Ghanezen Airfryer en Akwasie een grotere kans hebben om afstammeling van een slavenhandelaar te zijn.

Ghana was de spil.

Dat maakt deze idiote, absurde discussie ook nog eens hypocriet.
zij zijn hoe dan ook geen afstammelingen van slaven
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:16:02 #25
3542 Gia
User under construction
pi_193552013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

zij zijn hoe dan ook geen afstammelingen van slaven
Nee, maar ze willen dat zo graag zijn!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:20:04 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193552057
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, maar ze willen dat zo graag zijn!
aandacht schijnt verslavend te zijn, wat me wel opvalt bij zwarte protesten is dat het altijd aan een ander ligt, een Chinese immigrant heeft binnen no time een winkel of een snackbar.
pi_193552063
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:59 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je vergeet te vermelden dat de Ghanezen Airfryer en Akwasie een grotere kans hebben om afstammeling van een slavenhandelaar te zijn.

Ghana was de spil.

Dat maakt deze idiote, absurde discussie ook nog eens hypocriet.
Zwarten als slavenhandelaren .... dat kan heel goed. Je had Joodse kapo's in concentratiekampen. Je had de Joodse Raad die dienstbaar was aan de Duitsers tijdens de bezetting.
Dat maakt een discussie niet hypocriet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:20:35 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193552065
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

zij zijn hoe dan ook geen afstammelingen van slaven
Er was pas in 1917 voor mannen en in 1919 voor vrouwen kiesrecht in Nederland. Voor die tijd het het klootjesvolk dus nóg minder invloed.

En dan wil men de nakomelingen van deze mensen een schuldcomplex aanpraten. Ik dacht van niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193552071
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Goed, daar ben ik het, zoals gezegd, niet helemaal mee eens.
Wij hebben hier een hele zeeheldenbuurt en ik denk niet dat de Helmonders die willen omdopen, omdat ze, hoe je het wendt of keert, onderdeel zijn van onze geschiedenis en niet alleen maar slechte dingen hebben gedaan.

Ik denk ook niet dat dit soort acties ook maar iets oplost aan het achtergesteld voelen. Dat idee is zo diep geworteld en blijft gevoed worden, generatie op generatie.

Verandering moet komen van binnenuit. Ik denk dat spreiding, qua wonen, een goede stap is, i.p.v. bij elkaar in een achterstandswijk blijven wonen.
Ons kent ons, de straat is je woning en de bende je familie. Tot je een jaar of 30 bent. Dan wil je ineens wat al die witten ook hebben: huis, gezin, baan, leuk leven. En dat lukt dan niet.
Denken dat iets iets niet oplost....... Tsja, wat is dan wél de oplossing?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:21:43 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193552074
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Er was pas in 1917 voor mannen en in 1919 voor vrouwen kiesrecht in Nederland. Voor die tijd het het klootjesvolk dus nóg minder invloed.

En dan wil men de nakomelingen van deze mensen een schuldcomplex aanpraten. Ik dacht van niet.
inderdaad dat wordt enorm over het hoofd gezien
pi_193552093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

aandacht schijnt verslavend te zijn, wat me wel opvalt bij zwarte protesten is dat het altijd aan een ander ligt, een Chinese immigrant heeft binnen no time een winkel of een snackbar.
Zwarten hebben ook winkels. En er waren ook Chinezen bij de BLM demonstraties. Ook Aziaten bij BLM demonstraties in Hong Kong. Er was ook een Chinees bij DWDD (in januari of februari) die het disciminerend vond dat het lied "Voorkomen is beter dan Chinezen" werd uitgebracht.
Dus het is niet zo "zwart-wit-geel" als jij het stelt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193552110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:48 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Je hebt over sorry zeggen , daarna pas over straatnamen Henkie
Waar heb ik het woord "sorry" genoemd?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:25:35 #33
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193552118
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zwarten als slavenhandelaren .... dat kan heel goed. Je had Joodse kapo's in concentratiekampen. Je had de Joodse Raad die dienstbaar was aan de Duitsers tijdens de bezetting.
Dat maakt een discussie niet hypocriet.
De discussie is ongelofelijk hypocriet. Voorbeelden genoeg; alles is zwart-wit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:27:15 #34
3542 Gia
User under construction
pi_193552137
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Denken dat iets iets niet oplost....... Tsja, wat is dan wél de oplossing?
Laatste alinea overgeslagen?

Spreiding qua wonen, kinderen niet meer indoctrineren en je gewoon gedragen als een beschaafde burger.
pi_193552140
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zwarten als slavenhandelaren .... dat kan heel goed. Je had Joodse kapo's in concentratiekampen. Je had de Joodse Raad die dienstbaar was aan de Duitsers tijdens de bezetting.
Dat maakt een discussie niet hypocriet.
Volgens hun eigen opvattingen (slaaf of slavendrijver, er is geen tussenweg) behoren ze zelf dus tot de nabestaanden van slavendrijvers. Dan is het wel degelijk hypocriet om jezelf als slachtoffer op te voeren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:28:24 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193552154
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zwarten hebben ook winkels. En er waren ook Chinezen bij de BLM demonstraties. Ook Aziaten bij BLM demonstraties in Hong Kong. Er was ook een Chinees bij DWDD (in januari of februari) die het disciminerend vond dat het lied "Voorkomen is beter dan Chinezen" werd uitgebracht.
Dus het is niet zo "zwart-wit-geel" als jij het stelt.
wat zeg je nou allemaal? Natuurlijk zijn er zwarte ondernemers maar toch een stuk minder in verhouding dan Chinese immigranten. En dat Chinezen ook gediscrimineerd worden ontken ik toch helemaal niet.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:28:32 #37
3542 Gia
User under construction
pi_193552155
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waar heb ik het woord "sorry" genoemd?
Is 'schuld bekennen' niet hetzelfde?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:28:41 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_193552156
Nederland is ook toch volstrekt niet te vergelijken met de VS wat dat betreft. Onze instituties zijn niet gedeeltelijk opgericht om de slaven eronder te houden. Slaven hebben hier theoretisch zelfs nooit gehouden mogen worden. Wat niet betekent dat we er niet enorm en schandalig misbruik van gemaakt hebben (kijk ook de genoegdoening van Surinaamse slavenhouders door de Nederlandse staat en wat diezelfde staat voor de slaven heeft gedaan), en dat is weer een gevolg van 400 jaar koloniaal gedachtegoed dat schijnbaar bij deze en genen ook in dit topic nog voor een gedeelte hun dagelijkse blik op de wereld kleurt. Daar mag altijd aandacht voor gevraagd worden en het is goed om te zien de laatste week dat de jongere generatie dat ook zo breed doet. Maar dat maakt onze instituties nog niet zo intrinsiek racistisch als in de VS en Afriye e.d. geen afstammelingen van slaven. Maar misschien dat ik het mis heb, maar dat claimen ze dan ook niet?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193552160
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Is 'schuld bekennen' niet hetzelfde?
Nou nee.

Ik heb het gedaan, maar ik heb geen spijt bijvoorbeeld.
pi_193552176
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:28 schreef speknek het volgende:
Nederland is ook toch volstrekt niet te vergelijken met de VS wat dat betreft. Onze instituties zijn niet gedeeltelijk opgericht om de slaven eronder te houden. Slaven hebben hier theoretisch zelfs nooit gehouden mogen worden. Wat niet betekent dat we er niet enorm en schandalig misbruik van gemaakt hebben (kijk ook de genoegdoening van Surinaamse slavenhouders door de Nederlandse staat en wat diezelfde staat voor de slaven heeft gedaan), en dat is weer een gevolg van 400 jaar koloniaal gedachtegoed dat schijnbaar bij deze en genen ook in dit topic nog voor een gedeelte hun dagelijkse blik op de wereld kleurt. Daar mag altijd aandacht voor gevraagd worden en het is goed om te zien de laatste week dat de jongere generatie dat ook zo breed doet. Maar dat maakt onze instituties nog niet zo intrinsiek racistisch als in de VS en Afriye e.d. geen afstammelingen van slaven. Maar misschien dat ik het mis heb, maar dat claimen ze dan ook niet?
Zwarte Amerikanen zijn vrij om te delen in de welvaart en de maatschappij/leven in zijn algemeen etc.
Omdat de Amerikanen er voor hebben gevochten en bloed/levens hebben gegeven om dat mogelijk te maken.

Zwarte Amerikanen zullen moeten aankloppen van alwaar ze verkocht werden, maar dan is het niets meer dan black on black violence en daar wil niemand natuurlijk iets over horen.

En uh, slavernij vormde 2% van onze economie, valt wel mee dus.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:31:50 #41
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_193552185
Vroeger dacht ik dat alles beter zou zijn als ik ouder was, god was I wrong.

What a shitty world.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_193552190
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:28 schreef speknek het volgende:
Nederland is ook toch volstrekt niet te vergelijken met de VS wat dat betreft. Onze instituties zijn niet gedeeltelijk opgericht om de slaven eronder te houden. Slaven hebben hier theoretisch zelfs nooit gehouden mogen worden. Wat niet betekent dat we er niet enorm en schandalig misbruik van gemaakt hebben (kijk ook de genoegdoening van Surinaamse slavenhouders door de Nederlandse staat en wat diezelfde staat voor de slaven heeft gedaan), en dat is weer een gevolg van 400 jaar koloniaal gedachtegoed dat schijnbaar bij deze en genen ook in dit topic nog voor een gedeelte hun dagelijkse blik op de wereld kleurt. Daar mag altijd aandacht voor gevraagd worden en het is goed om te zien de laatste week dat de jongere generatie dat ook zo breed doet. Maar dat maakt onze instituties nog niet zo intrinsiek racistisch als in de VS en Afriye e.d. geen afstammelingen van slaven. Maar misschien dat ik het mis heb, maar dat claimen ze dan ook niet?
Welk rijk heeft niet misbruik gemaakt van slaven? Elk rijk heeft bizarre handelingen verricht.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_slavenhandel
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:34:14 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_193552207
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zwarte Amerikanen zijn vrij om te delen in de welvaart en de maatschappij/leven in zijn algemeen etc.
Omdat de Amerikanen er voor hebben gevochten en bloed/levens hebben gegeven om dat mogelijk te maken.

Zwarte Amerikanen zullen moeten aankloppen van alwaar ze verkocht werden, maar dan is het niets meer dan black on black violence en daar wil niemand natuurlijk iets over horen.

En uh, slavernij vormde 2% van onze economie, valt wel mee dus.
Jezus okay what the fuck.

Je doet niet eens meer je best ofzo heh.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193552210
We waren goed op weg, maar de laatste pak weg 10-20 jaar zijn we een afslag aan het missen. Sinds Fortuyn is het er niet beter op geworden.
pi_193552216
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Jezus okay what the fuck.

Je doet niet eens meer je best ofzo heh.
Ja eng hè feiten brrrr.

Jij bent degene met het verknipte wereldbeeld qua geschiedenis.

Er is geen blanke vandaag de dag die ook maar voor iets hoort te verontschuldigen.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:37:21 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193552225
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:34 schreef Cherni het volgende:
We waren goed op weg, maar de laatste pak weg 10-20 jaar zijn we een afslag aan het missen. Sinds Fortuyn is het er niet beter op geworden.
goed op weg met wat?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:37:46 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_193552235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:32 schreef Cherni het volgende:
Welk rijk heeft niet misbruik gemaakt van slaven? Elk rijk heeft bizarre handelingen verricht.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_slavenhandel
De meeste rijken bestaan niet meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193552240
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

goed op weg met wat?
Voor Fortuyn was het lang niet zo erg als nu het geval is. Als je niet ziet dat de polarisatie juist toeneemt dan houd alles op.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:40:00 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193552248
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:38 schreef Cherni het volgende:

[..]

Voor Fortuyn was het lang niet zo erg als nu het geval is. Als je niet ziet dat de polarisatie juist toeneemt dan houd alles op.
en dat heeft met Fortuyn te maken?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:40:05 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_193552249
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja eng hè feiten brrrr.
Welke feiten? Tulsa? Black Wall Street? Rosewood? De gewone Amerikaan heeft gebloed zodat de zwarte Amerikaan welvaart kent? Hoooolyyy shiiiit.
Met feiten heeft het niks te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193552253
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Welke feiten? Tulsa? Black Wall Street? Rosewood? De gewone Amerikaan heeft gebloed zodat de zwarte Amerikaan welvaart kent? Hoooolyyy shiiiit.
Met feiten heeft het niks te maken.
Gebloed om de slavernij af te schaffen.

Als je dat niet begreep..
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:41:35 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193552261
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zwarten als slavenhandelaren .... dat kan heel goed. Je had Joodse kapo's in concentratiekampen. Je had de Joodse Raad die dienstbaar was aan de Duitsers tijdens de bezetting.
Dat maakt een discussie niet hypocriet.
Ja, natuurlijk kan dat heel goed, je dacht toch niet dat de blanken in die tijd expedities naar het binnenland organiseerden om daar slaven te gaan vangen? Daar betaalde men “gewoon “ de andere Afrikanen voor.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193552267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

goed op weg met wat?
Voor Fortuyn was het lang niet zo erg als nu het geval is. Als je niet ziet dat de polarisatie juist toeneemt dan houd alles op.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dat heeft met Fortuyn te maken?
Wat mij betreft wel. Sinds die tijd zijn het aantal splinterpartijen enorm toegenomen.

Dubbele quote. Op een mobieltje is dit vreselijk. :)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:45:02 #54
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_193552291
Als ik die woedende menigte zie, die de gewelddadige dood van iemand in het buitenland aangrijpt als aanleiding om hun haat en minachting jegens andere etnische groepen te ventileren zie ik grote overeenkomsten met de Reichskristallnacht.
Hier een lied uit 1982 daarover, ik had nooit gedacht dat het zo actueel zou worden.

KRISTALLNAACH SONGTEXT
Es kommt vor, daß ich meine, daß etwas klirrt,
Daß sich irgendetwas in mich verirrt.
Ein Geräusch, nicht einmal laut,
Manchmal klirrt es vertraut,
Selten so, daß man es direkt durchschaut.

Man wird wach, reibt die Augen und sieht
In einem Bild zwischen Brueghel und Bosch,
Keinen Menschen, der um Sirenen etwas gibt,
Weil Entwarnung nur halb soviel kostet.
Es riecht nach Kristallnacht.

In der Ruhe vor dem Sturm, was ist das?
Ganz klammheimlich verlässt wer die Stadt.
Honoratioren inkognito hasten vorbei,
Offiziell sind die nicht gerne dabei,
Wenn die Volksseele – allzeit bereit
Richtung Siedepunkt wütet und schreit:
"Heil – Halali" und grenzenlos geil nach Vergeltung brüllt,
Zitternd vor Neid
In der Kristallnacht.

Doch die alles, was anders ist, stört,
Die mit dem Strom schwimmen, wie es sich gehört,
Für die Schwule Verbrecher sind,
Ausländer Aussatz sind,
Brauchen wer, der sie verführt.

Und dann rettet keine Kavallerie,
Kein Zorro kümmert sich darum.
Der pisst höchsten ein "Z" in den Schnee
Und fällt lallend vor Lässigkeit um:
"Na und? – Kristallnacht!"

In der Kirche mit der Franz Kafka-Uhr, ohne Zeiger,
Mit Strichen darauf nur, liest ein Blinder einem Tauben Struwwelpeter vor
Hinter dreifach verriegelter Tür.
Und der Wächter mit dem Schlüsselbund hält sich im Ernst für so etwas wie ein Genie,
Weil er Auswege pulverisiert und verkauft gegen Klaustrophobie
In der Kristallnacht.

Währenddessen, am Marktplatz vielleicht,
Unmaskiert, heute mit einem wahren Gesicht,
Sammelt Steine, schleift das Messer,
Auf die, die schon verpetzt,
Probt der Lynch-Mob für das jüngste Gericht.
Und zum Laden nur flüchtig vertäut – die Galeeren stehen längst unter Dampf
Wird im Hafen auf Sklaven gewartet, auf den Schrott aus dem ungleichen Kampf
Aus der Kristallnacht.

Da, wo Darwin für alles herhält,
Ob man Menschen vertreibt oder quält,
Da, wo hinter Macht Geld ist,
Wo stark sein die Welt ist,
Von Kuschen und Strammstehen entstellt.
Wo man Hymnen auf dem Kamm sogar bläst,
In barbarischer Gier nach Profit, "Hosianna" und "Kreuzigt ihn!" ruft,
Wenn man irgendeinen Vorteil darin sieht,
Ist täglich Kristallnacht

Non possumus non loqui
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:48:39 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193552334
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zou ik schuld moeten bekennen? Ik, noch mijn voorouders hebben part noch deel gehad aan die hele slavernij geschiedenis. Sterker nog; de kans dat mijn verre voorouders zelf ooit als lijfeigene of horige gediend hebben is vele malen groter dan dat ze geprofiteerd hebben van slavernij en dat geldt voor het overgrote merendeel van de hedendaagse bevolking. Moeten we nu ieder paleis, kasteel, landhuis, kerk, standbeeld van landheren, baronessen, hertogen en de hele reutemeteut maar in de fik gaan steken en vernielen?

Er is helemaal geen oplossing voor de woede en het stelselmatige gevoel van slachtofferschap van de Afriyie's, Akwasi's, sylvana's en Gario's van deze wereld. Zulke malloten zullen nooit tevreden zijn.
Geen woord aan toe te voegen verder. _O_
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:52:01 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193552370
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zwarte Amerikanen zijn vrij om te delen in de welvaart en de maatschappij/leven in zijn algemeen etc.
Omdat de Amerikanen er voor hebben gevochten en bloed/levens hebben gegeven om dat mogelijk te maken.

Zwarte Amerikanen zullen moeten aankloppen van alwaar ze verkocht werden, maar dan is het niets meer dan black on black violence en daar wil niemand natuurlijk iets over horen.

En uh, slavernij vormde 2% van onze economie, valt wel mee dus.
Hooguit dat er in het zuiden nog een paar gekkies zitten, maar voor de rest heb je gelijk. Deze administratie kent zijn oorsprong in het noorden wat gewonnen heeft en mede daardoor de slavernij heeft kunnen afschaffen in de VS.

Snap werkelijk niets van deze idioterie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193552393
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hooguit dat er in het zuiden nog een paar gekkies zitten, maar voor de rest heb je gelijk. Deze administratie kent zijn oorsprong in het noorden wat gewonnen heeft en mede daardoor de slavernij heeft kunnen afschaffen in de VS.

Snap werkelijk niets van deze idioterie.
Nou ja ik moet 1 correctie doorvoeren, het was geen 2% maar 5.2% om exact te zijn terug in de 1700 jaren.

Stelt nog steeds geen zak voor, maar het was bij lange na niet een enorm iets in onze maatschappij en bij lange na niet iets waar de gewone blanke man ook maar iets mee te maken had.. behalve zelf een schuldslaaf zijn waarschijnlijk.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 14:56:46 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193552419
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja ik moet 1 correctie doorvoeren, het was geen 2% maar 5.2% om exact te zijn terug in de 1700 jaren.

Stelt nog steeds geen zak voor, maar het was bij lange na niet een enorm iets in onze maatschappij en bij lange na niet iets waar de gewone blanke man ook maar iets mee te maken had.. behalve zelf een schuldslaaf zijn waarschijnlijk.
94,8% was dus niet afhankelijk van slavernij.

Waar hebben we het over?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193552448
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

94,8% was dus niet afhankelijk van slavernij.

Waar hebben we het over?
Dat vraag ik mij ook af en in hoeverre dit de problemen gaat oplossen waar we in deze tijd mee te maken hebben.

Wat bereik je met het neerhalen van beelden etc. Is dan het gevoel van slavernij opgelost?
pi_193552538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:28 schreef speknek het volgende:
Nederland is ook toch volstrekt niet te vergelijken met de VS wat dat betreft. Onze instituties zijn niet gedeeltelijk opgericht om de slaven eronder te houden. Slaven hebben hier theoretisch zelfs nooit gehouden mogen worden. Wat niet betekent dat we er niet enorm en schandalig misbruik van gemaakt hebben (kijk ook de genoegdoening van Surinaamse slavenhouders door de Nederlandse staat en wat diezelfde staat voor de slaven heeft gedaan), en dat is weer een gevolg van 400 jaar koloniaal gedachtegoed dat schijnbaar bij deze en genen ook in dit topic nog voor een gedeelte hun dagelijkse blik op de wereld kleurt. Daar mag altijd aandacht voor gevraagd worden en het is goed om te zien de laatste week dat de jongere generatie dat ook zo breed doet. Maar dat maakt onze instituties nog niet zo intrinsiek racistisch als in de VS en Afriye e.d. geen afstammelingen van slaven. Maar misschien dat ik het mis heb, maar dat claimen ze dan ook niet?
Het grappige is dus Afriyie en Akwasi veel meer nazaten van slavenhandelaars zijn dan het gros van de Nederlanders. Is het dan toeval dat juist zij vooraan staan bij pogingen van zwart per definitie slachtoffer te maken en van blank dader?

[/quote]
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

We zouden eens kunnen beginnen met een zekere mate van "schuld bekennen" richting de groep die nu zo te keer gaat.
In navolging van Engeland dus een aantal standbeelden van voormalige "zeehelden" niet langer op een plein ten toon te stellen, maar in een museum met daarbij een eerlijke analyse van deugden en ondeugden.
We moeten af van de J.P. Coenstraat, Coentunnel, de Ruyterlaan e.d., van Heutzplein e.d.
In Duitsland is ook geen Hitlerstrasse meer, en in NL geen Stalinstraat (die was er ooit wel).Dat kost bijna niks (als je het dan toch over de centen hebt).
Er staat al heel lang een tekst bij het standbeeld van Coen, dat was een jaren 80 discussie. Straatnamen mag je wijzigen in die van iemand anders die ook Coen van achteren heet. Er wonen ook mensen op die adressen he.
Standbeelden zeggen vooral wat over de generatie die ze opgericht heeft, nog meer dan over de persoon zelf. Er is helemaal niets wat je daar nu nog aan kan veranderen. Dat mensen meenden Coen te moeten eren is een feit, en wij mogen weer standbeelden oprichten voor Akwasi of Soros en zeggen daarmee ook weer wat over onszelf.

Wat betreft de zeehelden die niet uitzonderlijk moorddadig waren zoals Coen, wat wil je daar dan mee zeggen? Wat slecht dat ze de Republiek met zijn vrijheid van godsdienst verdedigd hebben? We willen een absolute vorst die ons doodmartelt voor niet katholiek zijn? Of moet Piet Hein van zijn sokkel omdat hij slaven heeft bevrijd en die arme moslims herinnert aan de Barbarijse slavernij waar hij zelf het slachtoffer van was?

quote:
Een vruchtbare samenwerking kan ons in reële zin heel wat opleveren in de toekomst.

Het is gewoon een praktische oplossing op korte termijn. Je krijgt de geest echt niet meer in de fles.

Maar goed, indien je geen heil ziet in bovenstaande korte-termijn-oplossingen, hoe ziet jouw oplossing er uit?
Een samenwerking met mensen die rechten ontlenen aan hun huidskleur en die bepalend laten zijn voor schuld en onschuld kan nooit vruchtbaar zijn. Sommige ideeen zijn gewoon fundamenteel fout. BLM en KOZP zijn voor de donkere huidskleur wat neonazi's zijn voor de blanke huidskleur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:08:19 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_193552544
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gebloed om de slavernij af te schaffen.

Als je dat niet begreep..
Okay uh nou daar moeten ze erg dankbaar voor zijn dan, gered door de witte Amerikaan om niet meer een slaaf te zijn van de witte Amerikaan! Prijs de witte Amerikaan! Maar eh de slavernij is te lang geleden maar ze moeten wel dankbaar zijn voor de civil war, ookal was de jarenlange strijd van de burgerrechtenbeweging in de zestiger jaren nodig om uberhaupt gelijke rechten te krijgen (de summer of love noemen ze in Amerika het jaar van de ergste rassenrellen van die tijd). En veel recentere gevallen als de massacres op Black wall street en Rosewood, en Rodney King en al het andere moeten we dan wel weer vergeten?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193552549
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Voor Fortuyn was het lang niet zo erg als nu het geval is. Als je niet ziet dat de polarisatie juist toeneemt dan houd alles op.
[..]


Nou:
Zelfs Geert vond Pim te ver gaan: Ik citeer Geert:

quote:
Want ik heb al vanaf het begin af aan duidelijk gemaakt dat ik niets heb... eh de VVD niets heeft tegen de Islam. Het gaat niet om de reiligie. In tegenstelling tot Pim Fortuyn die oproept tot een kruistocht of wat is het ...een koude oorlog tegen de Islam. Wat een verwerpelijke opmerking is omdat ie daarmee alle moslims op één hoop gooit, heb ik vanaf begin af aan gezegd: De Islam, daar is niets mis mee. Het is een te respecteren godsdienst. Ook de meeste moslims in de wereld, ook in Nederland zijn goede burgers, waar niks mis mee is. Het gaat om dat kleine stukje moslim-extremisme.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:09:17 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_193552553
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Het grappige is dus Afriyie en Akwasi veel meer nazaten van slavenhandelaars zijn dan het gros van de Nederlanders.
Waarom?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193552571
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Okay uh nou daar moeten ze erg dankbaar voor zijn dan, gered door de witte Amerikaan om niet meer een slaaf te zijn van de witte Amerikaan! Prijs de witte Amerikaan! Maar eh de slavernij is te lang geleden maar ze moeten wel dankbaar zijn voor de civil war, ookal was de jarenlange strijd van de burgerrechtenbeweging in de zestiger jaren nodig om uberhaupt gelijke rechten te krijgen (de summer of love noemen ze in Amerika het jaar van de ergste rassenrellen van die tijd). En veel recentere gevallen als de massacres op Black wall street en Rosewood, en Rodney King en al het andere moeten we dan wel weer vergeten?
Correct ze moeten daar dankbaar voor zijn.

Anders was die beweging in de jaren 60 er nooit geweest en hadden ze sowieso kunnen fluiten naar gelijke rechten, wederom mogelijk gemaakt door de gemiddelde blanke Amerikaan die ook vond dat het onrechtvaardig was.

Dat er een klein clubje racisten hardnekkig blijft bestaan, vaak rijk en met veel invloed, dat is naar maar geeft niet bepaald de toon aan van een hele bevolkingsgroep.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:15:08 #65
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193552614
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waar heb ik het woord "sorry" genoemd?
Schuld bekennen dan , wat jij wil.
Waarom moet ik schuld bekennen ?
Wat heb ik gedaan ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_193552657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]


Nou:
Zelfs Geert vond Pim te ver gaan: Ik citeer Geert:
[..]

Logisch hij zat toen nog bij de VVD. En net als Rutte waarbij de neus van Pinokkio nog een puntje aan kan zuigen is Geert een eigen partij begonnen en hij heeft schijnbaar het licht gezien van Fortuyn.

Daarom dat ik persoonlijk van mening ben dat vanaf die tijd de polarisatie enorm is toegenomen en neemt nog verder toe. En door de afbraak van ons sociaal stelsel zal dat nog verder toenemen.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:20:44 #67
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193552688
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:57 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik heb mij daar eerlijk gezegd niet zo in verdiept. Maar ik las berichten in de mainstream.
https://www.dagelijksesta(...)ythagoras-was-blank/

https://joop.bnnvara.nl/o(...)et-wiskundeonderwijs
Ik ben inmiddels overleden
pi_193552700
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het beide Ashanti zijn en dat waren hele grote slavendrijvers en handelaars. En dan zijn het nog vluchtelingen ook, het heeft helemaal niets van doen met een koloniale erfenis.

Ik vind dat ironisch en grappig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193552805
Storm van kritiek voor Ronnie Flex na steun aan Akwasi

https://www.ad.nl/show/st(...)aan-akwasi~a288a0fb/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193552832
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Welk rijk heeft niet misbruik gemaakt van slaven? Elk rijk heeft bizarre handelingen verricht.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_slavenhandel
Slavenhandel gaat terug naar de allereerste beschavingen. Maar blijkbaar is de donkere slavenhandel niet zo erg als de blanke slavenhandel
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193552864
Boze kijkers zoeken Dennis Schouten op na Powned-item: ‘Maak racisme weinig mee’

https://www.ad.nl/show/bo(...)weinig-mee~a847287b/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193552881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het in Afrika heel gebruikelijk was dat stammen onderling ruszie maakten en elkaar tot slaaf maakten. Dat deden ze al lang voordat er een Europeaan aan de kust verscheen. Alleen was het kleinschalig op stammen niveau. De meeste stammen hadden slaven in de vorm van buitgemaakte buren en mensen die slaaf waren om schulden af te lossen. Alleen bleven die mensen veelal slaaf in de buurt waar ze geboren waren en was het makkelijker om na hun slaaf (als ze hun schulden hadden afbetaald) zijn weer op te gaan in de lokale maatschappij. Dat kun je de Europeanen wel kwalijk nemen, dat ze mensen de halve wereld over sleepten. Maar het waren toch echt andere Afrikanen die ze in de eerste plaats aan ons verkochten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193552947
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Omdat het in Afrika heel gebruikelijk was dat stammen onderling ruszie maakten en elkaar tot slaaf maakten. Dat deden ze al lang voordat er een Europeaan aan de kust verscheen. Alleen was het kleinschalig op stammen niveau. De meeste stammen hadden slaven in de vorm van buitgemaakte buren en mensen die slaaf waren om schulden af te lossen. Alleen bleven die mensen veelal slaaf in de buurt waar ze geboren waren en was het makkelijker om na hun slaaf (als ze hun schulden hadden afbetaald) zijn weer op te gaan in de lokale maatschappij. Dat kun je de Europeanen wel kwalijk nemen, dat ze mensen de halve wereld over sleepten. Maar het waren toch echt andere Afrikanen die ze in de eerste plaats aan ons verkochten.
Klein niveau? Dit was op landelijk niveau als in Chaka Zulu niveau.

Met name langs de westkust heb je het over tienduizenden die als vee werden behandeld door hun eigen koningen maand op maand weer.
Uiteindelijk kwam de blanke een keer langs en kochten ze "gewoon" van de handelaar.

Wij hadden het al heel snel weer gezien en verboden het, relatief, korte tijd later met als eerste de Britten.

Over blanke slavernij staan wij ook niet te janken, nee, wij hebben er ondanks onze eigen onderdrukking door onze rijkere medeblanken, toch iets van weten te maken met z'n allen.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:51:47 #74
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193553001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Klein niveau? Dit was op landelijk niveau als in Chaka Zulu niveau.

Met name langs de westkust heb je het over tienduizenden die als vee werden behandeld door hun eigen koningen maand op maand weer.
Uiteindelijk kwam de blanke een keer langs en kochten ze "gewoon" van de handelaar.

Wij hadden het al heel snel weer gezien en verboden het, relatief, korte tijd later met als eerste de Britten.

Over blanke slavernij staan wij ook niet te janken, nee, wij hebben er ondanks onze eigen onderdrukking door onze rijkere medeblanken, toch iets van weten te maken met z'n allen.
En zo is het. Nooit een blanke horen klagen over wat zijn of haar voorouders is overkomen.
We zijn zelfs trots op de Romeinen e.a. We verfilmen het zelfs op grote schaal.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:53:24 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_193553026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat het beide Ashanti zijn en dat waren hele grote slavendrijvers en handelaars. En dan zijn het nog vluchtelingen ook, het heeft helemaal niets van doen met een koloniale erfenis.

Ik vind dat ironisch en grappig.
Ik wist niet dat het allebei Ashanti waren, maar in ieder geval, Ashanti waren slavenhandelaren en Nederlanders ook, wat dat betreft snapte ik dus niet waarom je zei dat zij veel meer nazaten waren van slavenhandelaren en niet gewoon ook nazaten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
Omdat het in Afrika heel gebruikelijk was dat stammen onderling ruszie maakten en elkaar tot slaaf maakten. Dat deden ze al lang voordat er een Europeaan aan de kust verscheen. Alleen was het kleinschalig op stammen niveau. De meeste stammen hadden slaven in de vorm van buitgemaakte buren en mensen die slaaf waren om schulden af te lossen. Alleen bleven die mensen veelal slaaf in de buurt waar ze geboren waren en was het makkelijker om na hun slaaf (als ze hun schulden hadden afbetaald) zijn weer op te gaan in de lokale maatschappij. Dat kun je de Europeanen wel kwalijk nemen, dat ze mensen de halve wereld over sleepten. Maar het waren toch echt andere Afrikanen die ze in de eerste plaats aan ons verkochten.
Dat klopt (overigens waren het meer horigen zoals je zei en kenden de Afrikanen het principe van slaaf bij geboorte niet, dat werd door onze fijne Christelijke vrienden bedacht die een religeuze onderbouwing moesten hebben waarom ze ze als beesten konden behandeln). Maar eh, dat kun je de Europeanen wel kwalijk nemen - ja inderdaad. Op het moment dat we de slavernij afschaften was het onmiddelijk gedaan met de handel, ook in Ghana. Binnen Afrika was er nauwelijks een markt. Je moet het de Europeanen kwalijk nemen, en ook de Ghanezen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193553056
He went to jail for atleast 5 times and a look at George Floyd’s profile as per court documents reads like a career criminalinvolved in drug abuse, theft, criminal trespassing, aggravated robbery as well as entering a woman’s home and pointing a gun at her stomach while looking for drugs and money.

Deze man een held noemen..
pi_193553140
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:54 schreef JANdeDERDE het volgende:
atleast 5 times and a look at George Floyd’s profile as per court documents reads like a career criminalinvolved in drug abuse, theft, criminal trespassing, aggravated robbery as well as entering a woman’s home and pointing a gun at her stomach while looking for drugs and money.

helaas geldt hier ook weer de oude slogan: over de doden, niets dan goeds.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193553150
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het allebei Ashanti waren, maar in ieder geval, Ashanti waren slavenhandelaren en Nederlanders ook, wat dat betreft snapte ik dus niet waarom je zei dat zij veel meer nazaten waren van slavenhandelaren en niet gewoon ook nazaten.
[..]

Dat klopt (overigens waren het meer horigen zoals je zei en kenden de Afrikanen het principe van slaaf bij geboorte niet, dat werd door onze fijne Christelijke vrienden bedacht die een religeuze onderbouwing moesten hebben waarom ze ze als beesten konden behandeln). Maar eh, dat kun je de Europeanen wel kwalijk nemen - ja inderdaad. Op het moment dat we de slavernij afschaften was het onmiddelijk gedaan met de handel, ook in Ghana. Binnen Afrika was er nauwelijks een markt. Je moet het de Europeanen kwalijk nemen, en ook de Ghanezen.
Onzin, die slaven werden met name aan de Turken en de Marokkanen verkocht.
Tot en met 1908 and beyond aan toe vrind.

Het was over het algemeen een aflopende zaak omdat je geen grote (keizer)rijken meer had als afzet markt en je toen al meer en meer te maken kreeg met steeds kleinere stukjes landen en dus afzetmarkten.

Weinig met Europa van doen, gezien de slavenhandel een ding is wat letterlijk duizenden jaren teruggaat.

Ik zie je vooral krampachtig een poging doen om het hoe dan ook de schuld van de blanke europeaan te maken.

Jammer, maar daar trap ik niet in.
Er is geen blank mens vandaag de dag die zich ook maar ergens schuldig over zou moeten voelen over iets van honderden jaren geleden.

Racisme vandaag de dag is, zeker in verhouding, zo kleinschalig en individueel geworden dat je er wel iets over kan zeggen maar meer dan dat is het niet.

Dat je nu hele hordes "gekwetste" personen op de straat ziet marcheren en blanken haten of ze je nou steunen of niet, dat is inmiddels duidelijk, met moordpartijen op straat, plunderen, geen reet geven om blanke slachtoffers etc.

Mijn steun krijgen ze dan ook niet, ik zie geen enkele reden waarom.
pi_193553223
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:53 schreef speknek het volgende:

Dat klopt (overigens waren het meer horigen zoals je zei en kenden de Afrikanen het principe van slaaf bij geboorte niet, dat werd door onze fijne Christelijke vrienden bedacht die een religeuze onderbouwing moesten hebben waarom ze ze als beesten konden behandeln).
je bent op de hoogte dat de Romeinen al het principe van slaaf bij geboorte kenden voordat het Christelijke geloof ook maar enige invloed had? De Perzen en Byzantijnen kenden het principe ook en het zou me niet verbazen als de Soemeriers het principe ook al kenden. Lets face it, slavenhandel is zo oud als de mensheid en echt niet iets dat de europeanen bedacht hebben. Ik vraag me dan ook af waarom ik me schuldig moet voelen voor iets wat al gedaan werd in andere delen van de wereld toen de gemiddelde Europeaan nog in een berevel rondrende
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:10:32 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_193553276
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Onzin, die slaven werden met name aan de Turken en de Marokkanen verkocht.
Tot en met 1908 and beyond aan toe vrind.
Bron? Volgens mij was tegen deze tijd Ghana een Britse kolonie.
quote:
Het was over het algemeen een aflopende zaak omdat je geen grote (keizer)rijken meer had als afzet markt en je toen al meer en meer te maken kreeg met steeds kleinere stukjes landen en dus afzetmarkten.
Ja dat zeg ik toch, de markt verdween en daarmee ook veel van de slavernij.
quote:
Weinig met Europa van doen, gezien de slavenhandel een ding is wat letterlijk duizenden jaren teruggaat.
Ohja nee okee goed argument. De jodenvervolging heeft weinig met de nazi's te maken immers werden er daarvoor ook wel joden vervolgd.
quote:
Ik zie je vooral krampachtig een poging doen om het hoe dan ook de schuld van de blanke europeaan te maken.
Ik zie jou vooral krampachtig een poging te doen onze zwarte bladzijde te ontkennen. Zodat blanke mensen (jouw woorden) geen blaam hoeft te treffen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:12:58 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_193553299
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
je bent op de hoogte dat de Romeinen al het principe van slaaf bij geboorte kenden voordat het Christelijke geloof ook maar enige invloed had? De Perzen en Byzantijnen kenden het principe ook en het zou me niet verbazen als de Soemeriers het principe ook al kenden. Lets face it, slavenhandel is zo oud als de mensheid en echt niet iets dat de europeanen bedacht hebben. Ik vraag me dan ook af waarom ik me schuldig moet voelen voor iets wat al gedaan werd in andere delen van de wereld toen de gemiddelde Europeaan nog in een berevel rondrende
Vermoedelijk deed de gemiddelde Europeaan in berenvel ook aan slavernij. Dat is een beetje besides the issue. Zou mooi zijn als de Duitsers zeiden dat oorlog allang bestond en daarom onschuldig zijn aan de Tweede Wereldoorlog. En het Derde Rijk werd tenminste nog verslagen! "Wij" hebben het op enorme schaal geindustrialiseerd en daarmee het leed ook.

Ik bedoel de Barbarij wordt de hele tijd aangehaald en dat is maar goed ook. Die hebben wij na eeuwenlange leed terecht helemaal kapotgeschoten. Toen het onze beurt was hebben we daarentegen onze slavenhouders nog een paar miljoen meegegeven want het was zo zielig voor ze.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:17:08 #82
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193553339
Denk dat iedereen het wel over eens dat het aanhalen van slavernij een zwakzinnig argument is voor zijn of haar positie in de huidige maatschappij. Aangezien iedereen hier en daar wel een voorouder heeft die deed aan slavernij of slachtoffer was van slavernij. Period.
pi_193553340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Bron? Volgens mij was tegen deze tijd Ghana een Britse kolonie.
[..]

Ja dat zeg ik toch, de markt verdween en daarmee ook veel van de slavernij.
[..]

Ohja nee okee goed argument. De jodenvervolging heeft weinig met de nazi's te maken immers werden er daarvoor ook wel joden vervolgt.
[..]

Ik zie jou vooral krampachtig een poging te doen onze zwarte bladzijde te ontkennen. Zodat blanke mensen (jouw woorden) geen blaam hoeft te treffen.
Hoe bedoel je bron? Ik neem aan de je geschiedenis lessen hebt gehad?
In bijv. het Ottomaanse rijk was slavernij legaal, dat is dus een ding geweest tot en met het einde van het Ottomaanse rijk he..

Qua joden nee, dat was op massale schaal door de Duitsers verricht en hebben daar al op elk mogelijke wijze boete voor gedaan tot en met vandaag de dag aan toe.
Niemand die dat ontkent, rare vergelijking.

Niemand ontkent de zwarte bladzijde, ik wijs je er op dat die bladzijde niets meer dan dat was, 1 kleine bladzijde waar we wat betreft het slavernij verhaal hoogstens een notitie vormen achterin het boek.

Maw ons aandeel was maar klein in de duizenden jaren dat het plaats heeft gevonden.
De blanke mensen (want jij blijft beweren dat we ergens schuldig over zouden moeten voelen) van vandaag de dag hebben er niets mee te maken, niet genetisch, niet qua maatschappij, niet qua economie wat destijds al niet eens veel voorstelde.

Doeiiii. :W
(ik blijf je niet eindeloos onderuit halen, ik laat je nu jezelf maar verder voor gek zetten)
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:24:39 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_193553428
Ik heb het over de West-Afrikaanse slavenhandel goed voor bijna 12 miljoen slaven die instortte nadat de koloniale machten stopten met slavernij, en jij komt met het Ottomaanse Rijk, heb jij wel eens aardrijkskunde gehad?
Ja de massale schaal van Joden is compleet anders dan de massale schaal van de slavenhandel. Ik ben in ieder geval ook wel klaar met op jouw ongeinformeerde debiliteiten te reageren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:34:13 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193553524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij ook af en in hoeverre dit de problemen gaat oplossen waar we in deze tijd mee te maken hebben.

Wat bereik je met het neerhalen van beelden etc. Is dan het gevoel van slavernij opgelost?
Waarschijnlijk een opluchting in woede. Maar dat kan je ook bereiken door een foto op een boxbal te plakken en daar op los te gaan.
Kost de maatschappij een hoop minder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:41:21 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193553612
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een opluchting in woede. Maar dat kan je ook bereiken door een foto op een boxbal te plakken en daar op los te gaan.
Kost de maatschappij een hoop minder.
als individuen opgaan in de massa hebben ze meer de neiging dit te doen
  dinsdag 9 juni 2020 @ 16:54:37 #87
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_193553759
Waar het allemaal mee begint is de vraag of je een multiculturele samenleving wilt waaruit al deze vragen naar voren komen. Voor mij hoeft dat niet. Let op: ik zeg niet 'mag niet'.

Deze mensen waren in tegenstelling tot de slaven in Amerika niet gedwongen om hier te komen. Dus voel je je hier niet prettig kun je altijd weer gaan. Niemand houdt je tegen.

Denk dat we in Europa eens af moeten van een vreemd soort schuldgevoel die nergens op gebaseerd zijn dan alleen de gevoelens ipv geschiedenis. Op de een of andere manier zoekt de mens altijd weer een 'slachtoffer' die ze kunnen 'helpen'.

Het wij/zij wordt gevoed door de media/lees links en gaat werkelijk nergens over. Ik kan de geschiedenis niet veranderen. De Islamieten kunnen de geschiedenis niet veranderen en de zwarte slavenverkoper kan ook de geschiedenis niet veranderen.

Laten we gewoon normaal doen. Oja en als iemand mijn winkel zou plunderen dan....doe ik niks en ga wat anders doen. Het is allemaal tijdelijk.
pi_193553863
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het allebei Ashanti waren, maar in ieder geval, Ashanti waren slavenhandelaren en Nederlanders ook, wat dat betreft snapte ik dus niet waarom je zei dat zij veel meer nazaten waren van slavenhandelaren en niet gewoon ook nazaten.
Het is natuurlijk vooral een kwestie van kansen. Een zwarte Surinamer heeft een grote kans om in ieder geval deels van slaven af te stammen. De kans dat een blanke Nederlander van slavendrijvers afstamt is al een stuk kleiner, ook kleiner dan dat een Ashanti dat doet.

quote:
Dat klopt (overigens waren het meer horigen zoals je zei en kenden de Afrikanen het principe van slaaf bij geboorte niet
Yeah right. 'Human bondage' kent allerlei vormen, ook in de Westerse slavernij van zwarten. Leuk hoor, die orale traditie en de West-Afrikaanse traditie van doelmatige geschiedschrijving, maar je maakt mij niet wijs dat al die verschillende Afrikaanse culturen allemaal maar een en dezelfde soort slavernij deden door de eeuwen heen. Hoe denk je dat die Ashanti het goud uit de mijnen haalden? Zelf terwijl de slaven gezllig in de potten stonden te roeren als een Kaaps-Maleier in een Boerenkeuken? Koop nog een chocoladereep met cacao geplukt door kinderhorigen, zo erg is het niet als het maar Afrikaans is. En laat de slavernij in Mali en Lybie ook maar zitten, goed dat Obama weer alle ruimte heeft gegeven aan deze fraaie Afrikaanse traditie.

quote:
, dat werd door onze fijne Christelijke vrienden bedacht die een religeuze onderbouwing moesten hebben waarom ze ze als beesten konden behandeln).
Nee, de Europeanen haakten in de op de slavenhandelsnetwerken van de Arabieren. Als we het over als beesten behandelen hebben overigens.... Castreren, seksslavinnen, de meerderheid die doodgaat bij de reis door de Sahara.

quote:
Maar eh, dat kun je de Europeanen wel kwalijk nemen - ja inderdaad. Op het moment dat we de slavernij afschaften was het onmiddelijk gedaan met de handel, ook in Ghana. Binnen Afrika was er nauwelijks een markt. Je moet het de Europeanen kwalijk nemen, en ook de Ghanezen.
Is ook niet waar. De Britten hebben tamelijk succesvol geijverd voor wereldwijde afschaffing van de slavernij, met een beetje hulp van de Nederlanders trouwens. Dat was die eerste supermacht in de positie om dat te doen, maar ook de eerste die het wilde. De handel is ook in Ghana actief bestreden.

Wat de Europeanen hebben toegevoegd is racisme, juist doordata ze al zo ver waren dat slavernij niet paste in hun mensbeeld. En dat is niet verdwenen met de afschaffing van de slavernij door de Europeanen maar nog steeds een probleem in de VS.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193554024
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:12 schreef speknek het volgende:

Ik bedoel de Barbarij wordt de hele tijd aangehaald en dat is maar goed ook. Die hebben wij na eeuwenlange leed terecht helemaal kapotgeschoten. Toen het onze beurt was hebben we daarentegen onze slavenhouders nog een paar miljoen meegegeven want het was zo zielig voor ze.
Wist je dat de Britten de rekening van de afschaffing van de slavernij pas kortgeleden hebben afbetaald? 2011 of 2012 of zo. Het was een mammoetproject waarbij het geld op ging aan het behouden van de bedrijvigheid, dus de slavenhouders compenseren. Voor leed werd niet gecompenseerd. Daar moet je ook begrip voor hebben, het moest zoals het kon, als ze tegelijkertijd ook nog eens schoonheidsprijs en de divibokaal moesten winnen was het niet mogelijk geweest.

Als Nederland de economie van Suriname kapot had laten gaan en die vrijgelaten slaven een grijpstuiver had meegegeven ter compensatie van het leed dan hadden ze ook weinig aan de vrijheid gehad.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193554473
Akwasi reageert op aangiftes: ‘Fijner om over mij te hebben, dan over racisme’

https://www.ad.nl/show/ak(...)er-racisme~aee8cb06/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193554793
https://twitter.com/thierrybaudet/status/1270352481697042436

Ondertussen plaatst Thierry een tweet uit 2016 van een beklad monument in Zuid Afrika.
En hij heeft het over "onze landen". Afrika is dus "ons land". Of is Europa dan ook van de Afrikanen. Zijn we samen één en zijn de landen dan "van elkaar". Wat bedoelt Thierry?


Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:14:59 #92
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_193554938
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://twitter.com/thierrybaudet/status/1270352481697042436

Ondertussen plaatst Thierry een tweet uit 2016 van een beklad monument in Zuid Afrika.
En hij heeft het over "onze landen". Afrika is dus "ons land". Of is Europa dan ook van de Afrikanen. Zijn we samen één en zijn de landen dan "van elkaar". Wat bedoelt Thierry?


[ afbeelding ]
Die loopt weer crypto-racistisch te trollen, geen aandacht aan besteden.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_193554981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://twitter.com/thierrybaudet/status/1270352481697042436

Ondertussen plaatst Thierry een tweet uit 2016 van een beklad monument in Zuid Afrika.
En hij heeft het over "onze landen". Afrika is dus "ons land". Of is Europa dan ook van de Afrikanen. Zijn we samen één en zijn de landen dan "van elkaar". Wat bedoelt Thierry?


[ afbeelding ]
Zuid Afrika is er de laatste jaren hard op achteruit gegaan. Blanken worden daar met geweld afgemaakt maar daar lees je nooit niks over.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:26:43 #94
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_193555093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:54 schreef fjs het volgende:
Waar het allemaal mee begint is de vraag of je een multiculturele samenleving wilt waaruit al deze vragen naar voren komen. Voor mij hoeft dat niet. Let op: ik zeg niet 'mag niet'.

Deze mensen waren in tegenstelling tot de slaven in Amerika niet gedwongen om hier te komen. Dus voel je je hier niet prettig kun je altijd weer gaan. Niemand houdt je tegen.

Denk dat we in Europa eens af moeten van een vreemd soort schuldgevoel die nergens op gebaseerd zijn dan alleen de gevoelens ipv geschiedenis. Op de een of andere manier zoekt de mens altijd weer een 'slachtoffer' die ze kunnen 'helpen'.

Het wij/zij wordt gevoed door de media/lees links en gaat werkelijk nergens over. Ik kan de geschiedenis niet veranderen. De Islamieten kunnen de geschiedenis niet veranderen en de zwarte slavenverkoper kan ook de geschiedenis niet veranderen.

Laten we gewoon normaal doen. Oja en als iemand mijn winkel zou plunderen dan....doe ik niks en ga wat anders doen. Het is allemaal tijdelijk.
Mja, bijna al die anti-racisme/zwarte piet activisten zijn in Nederland geboren of opgegroeid. Dus ze hebben net zoveel recht van spreken over hoe het hier toegaat als jij en ik. Ben het wel met je eens dat een multi-etnische samenleving aardig wat gezeur met zich meebrengt. Aan de andere kant, Europeanen zijn zelf ooit begonnen met al die lui op te zoeken. :p
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_193556200
Akwasi krijgt steun op socmed. Anderen zijn ook bereid tot klappen tegen ZP. Mooi, als veel mensen zich bereid verklaren tot geweld wordt vervolging door justitie zeer moeilijk

https://twitter.com/BrendaSuitela/status/1270405256971800576
pi_193556226
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:24 schreef riazop het volgende:
Akwasi krijgt steun op socmed. Anderen zijn ook bereid tot klappen tegen ZP. Mooi, als veel mensen zich bereid verklaren tot geweld wordt vervolging door justitie zeer moeilijk

https://twitter.com/BrendaSuitela/status/1270405256971800576
_O- Lekkere mentaliteit heb jij zeg.
pi_193556279
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

_O- Lekkere mentaliteit heb jij zeg.
de aanhang van Wilders durfde dat niet en liet hem ALLEEN met "minder, minder"
pi_193556286
Ronnie Flex gaat ook klappen uitdelen in november...

https://www.msn.com/nl-nl(...)eMub?ocid=spartanntp
pi_193556297
er is een verschil. Anoniem op Twitter iets zetten of als semi-BN'er cq B-artiest voor een grote juichende menigte geweld verheerlijkt. 14 duizend was het laatst genoemde aantal?

dat is in die zin anders dan Wilders die slechts 3xMinder zegt. Wilders heeft niet gezegd dat ie een schop uitdeelt aan wie dan ook.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193556330
even offtopic; had Sinterklaas nou wel of niet een kogelvrij vest aan vorigend jaar?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193556335
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:29 schreef riazop het volgende:

[..]

de aanhang van Wilders durfde dat niet en liet hem ALLEEN met "minder, minder"
Rare zienswijze. Maar jij bent dus voor geweldpleging tegen als piet uitgedoste vierders van een kinderfeestje?
pi_193556352
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
even offtopic; had Sinterklaas nou wel of niet een kogelvrij vest aan vorigend jaar?
Als hij een vest droeg dan vast wel, maar zal het ook kogelwerend geweest zijn?
pi_193556371
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
er is een verschil. Anoniem op Twitter iets zetten
anoniem op twitter bestaat niet

Daar zijn die werklozen die Sylvana Simons bedreigden nu wel achter
pi_193556379
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:26 schreef Kaji het volgende:

[..]

Mja, bijna al die anti-racisme/zwarte piet activisten zijn in Nederland geboren of opgegroeid. Dus ze hebben net zoveel recht van spreken over hoe het hier toegaat als jij en ik. Ben het wel met je eens dat een multi-etnische samenleving aardig wat gezeur met zich meebrengt. Aan de andere kant, Europeanen zijn zelf ooit begonnen met al die lui op te zoeken. :p
Wat dat betreft wil ik dan ook geen enkel voorbehoud maken ten aanzien van Surinamers en Antillianen. Maar Ghanezen die barmhartig zijn opgenomen als vluchteling nadat ze een stuk of 13 veilige landen zijn gepasseerd en van slavendrijvers afstammen die dan hier komen zeuren over het koloniale verleden en met Amerikaans racisme komen aanzetten alsof dat hier speelt. Je zou het ook even Nederlands kunnen houden natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193556388
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Rare zienswijze. Maar jij bent dus voor geweldpleging tegen als piet uitgedoste vierders van een kinderfeestje?
Het gaat er om dat de strategie nu lijkt op dat veel mensen hetzelfde gaan zeggen en daardoor vervolging moeilijker wordt
pi_193556418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:35 schreef riazop het volgende:

[..]

Het gaat er om dat de strategie nu lijkt op dat veel mensen hetzelfde gaan zeggen en daardoor vervolging moeilijker wordt
Hoe zou het vervolgen voor oproepen tot geweld moeilijker worden wanneer juist die oproep navolging vindt? Als ze nou allemaal zouden posten "hij bedoelde het helemaal niet zo, zwarte piet is een fictief figuur en geweld daar zijn wij tegen" dan zou het moeilijk worden. _O- 8)7
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:49:53 #108
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_193556605
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat dat betreft wil ik dan ook geen enkel voorbehoud maken ten aanzien van Surinamers en Antillianen. Maar Ghanezen die barmhartig zijn opgenomen als vluchteling nadat ze een stuk of 13 veilige landen zijn gepasseerd en van slavendrijvers afstammen die dan hier komen zeuren over het koloniale verleden en met Amerikaans racisme komen aanzetten alsof dat hier speelt. Je zou het ook even Nederlands kunnen houden natuurlijk.
Akwasi is in Nederland geboren en Afriye is hier als kind naar toe gehaald door zijn vader. Dus een beetje makkelijk om te zeggen dat ze ook weg kunnen gaan als het ze niet bevalt. Hun agressieve en belerende toontje bevalt me verder helemaal niet.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:53:28 #109
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_193556667
Was er maar nooit slavernij geweest. Dan hadden wij nu tenminste geen last gehad van al dat racisme roepende jankvolk. Helemaal klaar met die gasten :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:58:01 #110
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193556745
https://www.lc.nl/friesla(...)gelast-25734541.html

Ander geluid willen ze niks van weten. Alleen hun doel is heilig.

Tegendemonstratie? Dan wordt je met de dood bedreigd en gaan ze op zoek naar je huisadres.

Benieuwd of M, Beau en ander extreemlinkse propaganda hier ook aandacht aan gaan besteden.

Vul het zelf maar in.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193556919
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:49 schreef Kaji het volgende:

[..]

Akwasi is in Nederland geboren en Afriye is hier als kind naar toe gehaald door zijn vader. Dus een beetje makkelijk om te zeggen dat ze ook weg kunnen gaan als het ze niet bevalt. Hun agressieve en belerende toontje bevalt me verder helemaal niet.
Dat zeg ik ook niet. Maar als jij en je familie de 20e eeuw in Nederland gemist hebben dan is dat geen excuus om maar te doen alsof het hier de VS is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:06:53 #112
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193556931
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:53 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Was er maar nooit slavernij geweest. Dan hadden wij nu tenminste geen last gehad van al dat racisme roepende jankvolk. Helemaal klaar met die gasten :r
Dan hadden die Afrikanen nog maar met een paar miljoen geweest door de ontbrekende gekregen technologie.
Kans dat de Ottomanen of Arabieren en eventueel veel later de Chinezen, dat continent zouden hebben gekoloniseerd zou wel groot zijn geweest..
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:10:04 #113
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193557005
quote:
Ja want dan is het weg en dan doen we net of het nooit bestaan heeft , buiten dat is het volgens de Engelse wet verboden.
Ik ben inmiddels overleden
pi_193557368
is 't niet op z'n minst een beetje raar, dat je een standbeeld met een groepje zomaar mag neerhalen.

nu is het nog op straat. wat als er iets op een prive terrein staat wat iemand niet bevalt?

voor zover ik weet heeft ene Rebekka Timmer al lopen skreeuwen bij een koffiebranderij in Hilversum. ze maakte zich druk om een butlerpop.
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193557537
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar als jij en je familie de 20e eeuw in Nederland gemist hebben dan is dat geen excuus om maar te doen alsof het hier de VS is.
Decennialang 80% Engelstalige content op de Nederlandse tv heeft zijn invloed.

Veel mensen denken idd dat het hier de VS is.
pi_193557570
standbeeld Robert Milligan zojuist ontmanteld

https://www.telegraaf.nl/(...)in-londen-verwijderd
pi_193557596
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:38 schreef riazop het volgende:

[..]

Decennialang 80% Engelstalige content op de Nederlandse tv heeft zijn invloed.

Veel mensen denken idd dat het hier de VS is.
We hebben bij nickelodeon gewoon nasynchronisatie voor de kids door Belgen dat dan weer wel.
pi_193557611
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe zou het vervolgen voor oproepen tot geweld moeilijker worden wanneer juist die oproep navolging vindt? Als ze nou allemaal zouden posten "hij bedoelde het helemaal niet zo, zwarte piet is een fictief figuur en geweld daar zijn wij tegen" dan zou het moeilijk worden. _O- 8)7
Dan zou het OM straks 10.000 mensen moeten vervolgen. Onbegonnen werk
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:46:33 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193557682
Volgende stap is het hernoemen van alle straat/tunnel/brug/pleinnamen met VOC en WIC "helden"?
So we just called him Fred
pi_193557741
De blokkeerfriezen bedoelde het ook niet zo.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193557807
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:46 schreef Fred het volgende:
Volgende stap is het hernoemen van alle straat/tunnel/brug/pleinnamen met VOC en WIC "helden"?
de supermarkt hebben ze onderhand wel gehad. (Negerzoenen, moorkoppen)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193557872
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:46 schreef Fred het volgende:
Volgende stap is het hernoemen van alle straat/tunnel/brug/pleinnamen met VOC en WIC "helden"?
In het VK willen ze Shakespeare verwijderen ("anti semmiet" in shylock), dus Michiel zal ook wel in de Westerschelde verdwijnen
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:26:56 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193558415
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:41 schreef Tarado het volgende:

[..]

als individuen opgaan in de massa hebben ze meer de neiging dit te doen
Kudde gedrag en groepsdrang inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193558638
In Engeland mag je niets meer persifleren. Zwart, Aziatisch, carribisch. Allemaal te ver:

https://news.sky.com/stor(...)e-criticism-12003558
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193559059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:38 schreef RipCity het volgende:
In Engeland mag je niets meer persifleren. Zwart, Aziatisch, carribisch. Allemaal te ver:

https://news.sky.com/stor(...)e-criticism-12003558
BBC is sowieso Uber SJW
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193562992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:17 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Zuid Afrika is er de laatste jaren hard op achteruit gegaan. Blanken worden daar met geweld afgemaakt maar daar lees je nooit niks over.
"nooit niks" dus altijd wat.
Ik hoor er wel veel over.
Het is net zoiets als wat er na 1945 gebeurde met collaborateurs in Nederland. Kaalgeschoren vrouwen en zo die met de Duitsers hadden geheuld.
Absoluut niet goed te keuren, maar in de geest van de tijd wellicht begrijpelijk.
Maar het is toch typisch dat Thierry het heeft over Afrika en dan zegt "onze landen".
De tweets van Thierry (en überhaupt van FvD en PVV) zijn zo langzamerhand niet meer serieus te nemen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193563013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:56 schreef riazop het volgende:

[..]

In het VK willen ze Shakespeare verwijderen ("anti semmiet" in shylock), dus Michiel zal ook wel in de Westerschelde verdwijnen
Anti semiet (één "m"). Wist je trouwens dat de Arabieren ook tot de Semitische volkeren behoren?

Ik was laatst in Vlissingen en zag dat de meeuwen het beeld aan het "ontheiligen" waren.
Overigens ben ik wel voorstander van het hernoemen van bepaalde plaatsnaamborden en het plaatsen van standbeelden (JP Coen bv) in musea met een uitgebreide beschrijving.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 08:12:16 #129
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_193563031
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"nooit niks" dus altijd wat.
Ik hoor er wel veel over.
Het is net zoiets als wat er na 1945 gebeurde met collaborateurs in Nederland. Kaalgeschoren vrouwen en zo die met de Duitsers hadden geheuld.
Absoluut niet goed te keuren, maar in de geest van de tijd wellicht begrijpelijk.
Maar het is toch typisch dat Thierry het heeft over Afrika en dan zegt "onze landen".
De tweets van Thierry (en überhaupt van FvD en PVV) zijn zo langzamerhand niet meer serieus te nemen.
Begrijpelijk dat blanken worden afgemaakt?? En vervolgens Thierry bashen. Man, man, man.
pi_193563053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:12 schreef fjs het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat blanken worden afgemaakt?? En vervolgens Thierry bashen. Man, man, man.
Thierry bashen? Hij tweet een 4 jaar oude foto van een plek in Afrika, en noemt het "onze landen"?
Vind jij het begrijpelijk dat collaborateurs in 1945 werden kaalgeschoren?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 08:17:06 #131
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_193563062
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Thierry bashen? Hij tweet een 4 jaar oude foto van een plek in Afrika, en noemt het "onze landen"?
Vind jij het begrijpelijk dat collaborateurs in 1945 werden kaalgeschoren?
Jij hebt er begrip voor dat blanken worden afgemaakt! Maak er niet iets anders van. En ja dat is verwerpelijk.
pi_193563072
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:17 schreef fjs het volgende:

[..]

Jij hebt er begrip voor dat blanken worden afgemaakt! Maak er niet iets anders van. En ja dat is verwerpelijk.
Voor de goede orde: "Ik keur het wel af".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 08:26:46 #133
117098 Hathor
Effe niet
pi_193563129
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:29 schreef riazop het volgende:
Ronnie Flex gaat ook klappen uitdelen in november...

https://www.msn.com/nl-nl(...)eMub?ocid=spartanntp
Die keutel heeft ie alweer ingetrokken, jammer joh.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 10 juni 2020 @ 08:30:35 #134
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_193563162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Voor de goede orde: "Ik keur het wel af".
:')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_193563178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:45 schreef Knip het volgende:
Als ik die woedende menigte zie, die de gewelddadige dood van iemand in het buitenland aangrijpt als aanleiding om hun haat en minachting jegens andere etnische groepen te ventileren zie ik grote overeenkomsten met de Reichskristallnacht.
Hier een lied uit 1982 daarover, ik had nooit gedacht dat het zo actueel zou worden.

KRISTALLNAACH SONGTEXT
Es kommt vor, daß ich meine, daß etwas klirrt,
Daß sich irgendetwas in mich verirrt.
Ein Geräusch, nicht einmal laut,
Manchmal klirrt es vertraut,
Selten so, daß man es direkt durchschaut.

Man wird wach, reibt die Augen und sieht
In einem Bild zwischen Brueghel und Bosch,
Keinen Menschen, der um Sirenen etwas gibt,
Weil Entwarnung nur halb soviel kostet.
Es riecht nach Kristallnacht.

In der Ruhe vor dem Sturm, was ist das?
Ganz klammheimlich verlässt wer die Stadt.
Honoratioren inkognito hasten vorbei,
Offiziell sind die nicht gerne dabei,
Wenn die Volksseele – allzeit bereit
Richtung Siedepunkt wütet und schreit:
"Heil – Halali" und grenzenlos geil nach Vergeltung brüllt,
Zitternd vor Neid
In der Kristallnacht.

Doch die alles, was anders ist, stört,
Die mit dem Strom schwimmen, wie es sich gehört,
Für die Schwule Verbrecher sind,
Ausländer Aussatz sind,
Brauchen wer, der sie verführt.

Und dann rettet keine Kavallerie,
Kein Zorro kümmert sich darum.
Der pisst höchsten ein "Z" in den Schnee
Und fällt lallend vor Lässigkeit um:
"Na und? – Kristallnacht!"

In der Kirche mit der Franz Kafka-Uhr, ohne Zeiger,
Mit Strichen darauf nur, liest ein Blinder einem Tauben Struwwelpeter vor
Hinter dreifach verriegelter Tür.
Und der Wächter mit dem Schlüsselbund hält sich im Ernst für so etwas wie ein Genie,
Weil er Auswege pulverisiert und verkauft gegen Klaustrophobie
In der Kristallnacht.

Währenddessen, am Marktplatz vielleicht,
Unmaskiert, heute mit einem wahren Gesicht,
Sammelt Steine, schleift das Messer,
Auf die, die schon verpetzt,
Probt der Lynch-Mob für das jüngste Gericht.
Und zum Laden nur flüchtig vertäut – die Galeeren stehen längst unter Dampf
Wird im Hafen auf Sklaven gewartet, auf den Schrott aus dem ungleichen Kampf
Aus der Kristallnacht.

Da, wo Darwin für alles herhält,
Ob man Menschen vertreibt oder quält,
Da, wo hinter Macht Geld ist,
Wo stark sein die Welt ist,
Von Kuschen und Strammstehen entstellt.
Wo man Hymnen auf dem Kamm sogar bläst,
In barbarischer Gier nach Profit, "Hosianna" und "Kreuzigt ihn!" ruft,
Wenn man irgendeinen Vorteil darin sieht,
Ist täglich Kristallnacht

Ruiten ingegooid bij KOZP

https://www.hartvannederl(...)warte-piet-nog-vast/
https://www.parool.nl/ned(...)-verstoord~b4e14d8f/





Inbeuken provinciehuisdeur door boeren






Rellen op Urk



Hoeveel geweld was er op de dam?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 08:39:08 #136
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193563254
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die keutel heeft ie alweer ingetrokken, jammer joh.
De tactiek;
1: Hard rondschoppen
De volgende stappen kunnen verwisseld worden;
2: Wachten op boze reacties
3: (onoprechte) Excuses aanbieden en social media keutel intrekken
En uiteindelijk
4: Klagen over de vele racistische reacties.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 10 juni 2020 @ 08:46:02 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193563326
AylinBilic twitterde op woensdag 10-06-2020 om 01:14:24 Het meest antiracistische land op aarde via @nrc https://t.co/ueQQhyI3ln reageer retweet
pi_193564769
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De tactiek;
1: Hard rondschoppen
De volgende stappen kunnen verwisseld worden;
2: Wachten op boze reacties
3: (onoprechte) Excuses aanbieden en social media keutel intrekken
En uiteindelijk
4: Klagen over de vele racistische reacties.
Dezelfde tactiek dus, die Geert Wilders hanteert als hij het heeft over "kopvoddentax" of "minder Marokkanen".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  PR/Manusje van alles woensdag 10 juni 2020 @ 10:44:18 #139
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193564782
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:46 schreef Tarado het volgende:
AylinBilic twitterde op woensdag 10-06-2020 om 01:14:24 Het meest antiracistische land op aarde via @:nrc https://t.co/ueQQhyI3ln reageer retweet
betaalmuur :W
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_193564832
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

betaalmuur :W
Incognitovenster.

Prima stuk verder.
"Pools are perfect for holding water"
  PR/Manusje van alles woensdag 10 juni 2020 @ 11:00:38 #141
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193564977
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Incognitovenster.

Prima stuk verder.
Goed stuk inderdaad. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_193565106
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Klopt, maar wat is je punt?

Airfryer is gewoon de Wilders van Kleur.
Volgens mij heet hij geen "Airfryer", maar goed.
Dat is al een stuk belediging, vind ik. Ontmenselijking zo je wilt.

Punt is dat deze ene persoon maatgevend wordt voor alle BLM-activisten.

De uitspraak van "Minder Marokkanen" werd gedaan door de leider van de PVV, en tegelijkertijd ook alle leden (Want Geert is als enige lid).

Dat is dus een verschil.
Maar goed: Ik loop zelf niet mee in de BLM demonstraties. Ik analyseer langs de kant en ik pols de meningen en uitingen hierover. En ik signaleer de inconsequenties.
Persoonlijk begin ik meer sympathie voor BLM te krijgen en minder voor "rechtsere" demonstraties zoals van de protesterende boeren (hoewel ik heel erg voor de boeren ben).
Omdat ik bij de boeren veel meer "macht" zie met hun dikke trekkers. En waar ik ook niet tegen kan: van die "overwinningsglimlachjes" wanneer ze zich weer niet aan de wet hebben gehouden of een Jesse-doodskist meedragen.
Ik zie bij BLM meer kwetsbaarheid (geen trekker).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:15:15 #143
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193565133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Volgens mij heet hij geen "Airfryer", maar goed.
Dat is al een stuk belediging, vind ik. Ontmenselijking zo je wilt.


Punt is dat deze ene persoon maatgevend wordt voor alle BLM-activisten.

De uitspraak van "Minder Marokkanen" werd gedaan door de leider van de PVV, en tegelijkertijd ook alle leden (Want Geert is als enige lid).

Dat is dus een verschil.
Maar goed: Ik loop zelf niet mee in de BLM demonstraties. Ik analyseer langs de kant en ik pols de meningen en uitingen hierover. En ik signaleer de inconsequenties.
Persoonlijk begin ik meer sympathie voor BLM te krijgen en minder voor "rechtsere" demonstraties zoals van de protesterende boeren (hoewel ik heel erg voor de boeren ben).
Omdat ik bij de boeren veel meer "macht" zie met hun dikke trekkers. En waar ik ook niet tegen kan: van die "overwinningsglimlachjes" wanneer ze zich weer niet aan de wet hebben gehouden of een Jesse-doodskist meedragen.
Ik zie bij BLM meer kwetsbaarheid (geen trekker).
Non argument.

edit: verkeerde knop ingedrukt.Iets te vroeg.

quote:
De uitspraak van "Minder Marokkanen" werd gedaan door de leider van de PVV
Dat is niet wat hij gezegd heeft.
quote:
en tegelijkertijd ook alle leden (Want Geert is als enige lid)
Echt geen idee wat hier de toegevoegde waarde van is.

Overall; het is geen wedstrijd ver pissen. Als Airfryer (hij wordt zo genoemd omdat iedereen zijn naam anders verkeerd schrijft) iets fout doet, dan is het gewoon fout. En Wilders zal me worst wezen. Net zo'n botte boer. (ofschoon hij geen kleine kinderen bang maakt)

[ Bericht 10% gewijzigd door thedeedster op 10-06-2020 11:20:59 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:27:31 #144
3542 Gia
User under construction
pi_193565314
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:29 schreef riazop het volgende:
Ronnie Flex gaat ook klappen uitdelen in november...

https://www.msn.com/nl-nl(...)eMub?ocid=spartanntp
Moet ie hier, in Helmond, proberen. Vertelt hij waarschijnlijk niet na. En geen ene van dat bedenkelijke clubje. Sterker nog, je komt niet bij de intocht of de ZWARTE pieten in de buurt.
pi_193565330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Non argument.

edit: verkeerde knop ingedrukt.Iets te vroeg.
[..]

Dat is niet wat hij gezegd heeft.
[..]

Echt geen idee wat hier de toegevoegde waarde van is.

Overall; het is geen wedstrijd ver pissen. Als Airfryer (hij wordt zo genoemd omdat iedereen zijn naam anders verkeerd schrijft) iets fout doet, dan is het gewoon fout. En Wilders zal me worst wezen. Net zo'n botte boer. (ofschoon hij geen kleine kinderen bang maakt)
Wilders maakt kinderen wél bang:

https://www.trouw.nl/nieu(...)-televisie~ba8be567/

quote:
CULTUUR&MEDIA
ACHTERPAGINA

Rutte stelt kinderen gerust op televisie

Premier Rutte in het 'Jeugdjournaal': 'Niemand wordt in dit land zomaar uitgezet.'Beeld NOS
Premier Rutte heeft een opmerkelijk initiatief genomen door in het 'Jeugdjournaal' Marokkaanse kinderen gerust te stellen die bang zijn het land te worden uitgezet na de 'minder Marokkanen'-uitspraken van PVV-leider Geert Wilders. Rutte werd vorige week verweten te traag en te slap te reageren op Wilders.

Redactie28 maart 2014, 7:00
De premier raakte geroerd door de uitzending van woensdag waarin het Marokkaanse meisje Hind zich zorgen maakt over de uitlatingen van de PVV-voorman. "Dat vond ik zeer aangrijpend", zei Rutte gisteren. Hij nam zelf contact op met het Jeugdjournaal om de kinderen duidelijk te maken dat zij niet zo maar het land kunnen worden uitgezet.

De premier geeft zelf wekelijks les aan een vmbo-klas van de Johan de Witt Scholengroep in Den Haag. Rutte in het Jeugdjournaal: "Ik geef les op donderdagochtend. Ik krijg veel brieven en spreek mensen op straat. Je hebt kinderen die boos zijn en kinderen die bezorgd zijn. Maar misschien nog wel het ergste van alles: ook kinderen die bang zijn dat ze met hun ouders het land worden uitgezet. Niemand wordt in dit land zomaar uitgezet. Dat gaan we niet doen. Daar hoef je niet bang voor te zijn."

Rutte benadrukte dat iedereen gelijk is voor de wet en dat iedereen in gelijke gevallen gelijk wordt behandeld. "Je kunt er op rekenen dat de overheid je beschermt. Kinderen hoeven die angst in Nederland niet te hebben, nooit." Op de vraag van de verslaggeefster hoe de situatie zou zijn als de PVV bij de verkiezingen de grootste wordt, zei Rutte: "Dat gaan we voorkomen."

Tot twee keer toe heeft Wilders de afgelopen tijd gezegd dat het aantal Marokkanen in Nederland minder moet. De tweede keer dat hij dit zei was op de verkiezingsavond van vorige week woensdag, waarbij hij zijn aanhang 'minder, minder, minder' liet scanderen. Pas vorige week donderdagavond nam Rutte in Brussel voorzichtig afstand van Wilders, toen hij zei dat hij niet kan samenwerken met de PVV zolang "deze uitspraken nog steeds voor rekening van de PVV geacht kunnen worden te zijn". Rutte zei dat, nadat De Telegraaf en RTL zich al eerder hadden gedistantieerd van de uitlatingen van de PVV-voorman.
Ik zou graag een aanwijzing zien waar Afriyie de kinderen bang maakt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:34:04 #146
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193565409
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wilders maakt kinderen wél bang:

https://www.trouw.nl/nieu(...)-televisie~ba8be567/
[..]

Ik zou graag een aanwijzing zien waar Afriyie de kinderen bang maakt.
Nee, dat wil je niet.

Want er zijn natuurlijk geen rellen geweest waar Airfryer kwam demonstreren. Die demonstraties waren altijd vredelievend, ofschoon het meneer wél een strafblad heeft opgeleverd;

https://www.ad.nl/amsterd(...)beveiliger~a01e4320/

https://www.parool.nl/nie(...)gen-arrest~bc079a7e/
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193565426
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet ie hier, in Helmond, proberen. Vertelt hij waarschijnlijk niet na. En geen ene van dat bedenkelijke clubje. Sterker nog, je komt niet bij de intocht of de ZWARTE pieten in de buurt.
Precies. Mensen in elkaar slaan, daar zijn ze goed in in Helmond. Ben er vooral trots op.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193565440
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nee, dat wil je niet.

Want er zijn natuurlijk geen rellen geweest waar Airfryer kwam demonstreren. Die demonstraties waren altijd vredelievend, ofschoon het meneer wél een strafblad heeft opgeleverd;

https://www.ad.nl/amsterd(...)beveiliger~a01e4320/

https://www.parool.nl/nie(...)gen-arrest~bc079a7e/
Ik zou graag een aanwijzing zien waar Afriyie de kinderen angstig maakt.


https://www.ad.nl/binnenl(...)etveegpiet~aaff9e3a/

quote:
‘Kinderen Zaanstad willen roetveegpiet’
Kinderen in Zaanstad zien Sinterklaas als een gezellig familiefeest en hebben als het om de kleur van Zwarte Piet gaat een voorkeur voor de roetveegpiet. Dat zei Kinderombudsman Anne Martien van der Does van de gemeente Zaanstad vanavond vlak voor aanvang van een dialoog- en debatavond over het sinterklaasfeest.

Binnenlandredactie 07-11-18, 20:35 Laatste update: 20:39
151
Volgens Van der Does zijn in de aanloop naar de debatavond tweehonderd Zaanse kinderen ondervraagd over de goedheiligman. Als het gaat om de intocht, dan moeten we ‘vooral gek doen, met veel dansen en muziek‘, zei ze. De kleur van de pieten koppelen zij volgens de Kinderombudsman vooral aan het verhaal over Sinterklaas. ,,En daarin komt Zwarte Piet door de schoorsteen binnen, dus is er een voorkeur voor roetveegpieten.”

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:36:47 #149
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565444
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet ie hier, in Helmond
Gestopt met lezen. Helmond is nou niet echt het toonbeeld van beschaving hè :') , dus ik zou wat er in dat dorp gebeurt dan ook niet als norm nemen voor wat fatsoenlijk is en wat niet.
Huilen dan.
pi_193565454
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gestopt met lezen. Helmond is nou niet echt het toonbeeld van beschaving hè :') , dus ik zou wat er in dat dorp gebeurt dan ook niet als norm nemen voor wat fatsoenlijk is en wat niet.
Sowieso, trots verkondigen dat je dorpsgenoten wel even iemand in elkaar gaan slaan wanneer diegene met geweld dreigt en naar dat dorp komt.

Dan heb je er toch ook gewoon geen enkele fuck van begrepen zeg.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:40:58 #151
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193565487
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik zou graag een aanwijzing zien waar Afriyie de kinderen angstig maakt.
Ik zou graag een einde aan de Coronacrisis willen. Zoeken voor struisvogels is mij een kansloze queste.

Ik kan links sturen tot ik een ons weeg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:43:02 #152
3542 Gia
User under construction
pi_193565518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wilders maakt kinderen wél bang:

https://www.trouw.nl/nieu(...)-televisie~ba8be567/
[..]

Ik zou graag een aanwijzing zien waar Afriyie de kinderen bang maakt.
Het hele clubje doet dat bij de intochten.
En zwarte pieten bedreigen....dat zijn, vaak, ook nog kinderen!

Die moeten dus nu zó bang worden gemaakt dat ze niet voor zwarte piet durven te spelen?

Als iemand kinderen bang maakt is het airfryer wel met zijn achterlijke kornuiten.
pi_193565528
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Sowieso, trots verkondigen dat je dorpsgenoten wel even iemand in elkaar gaan slaan wanneer diegene met geweld dreigt en naar dat dorp komt.

Dan heb je er toch ook gewoon geen enkele fuck van begrepen zeg.
Je kan ook gewoon altijd over je heen laten lopen. Zal vast werken..
pi_193565537
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik zou graag een einde aan de Coronacrisis willen. Zoeken voor struisvogels is mij een kansloze queste.

Ik kan links sturen tot ik een ons weeg.
Je doet zelf de volgende uitspraak:

quote:
Overall; het is geen wedstrijd ver pissen. Als Airfryer (hij wordt zo genoemd omdat iedereen zijn naam anders verkeerd schrijft) iets fout doet, dan is het gewoon fout. En Wilders zal me worst wezen. Net zo'n botte boer. (ofschoon hij geen kleine kinderen bang maakt)
Ik geef vervolgens een bron waaruit blijkt dat de uitspraken van Wilders kinderen bang heeft gemaakt, en ik nodig je uit een bron te noemen waaruit blijkt dat Afriyie kinderen bang maakt.
En je geeft niet thuis.

Je beweert dus iets wat ongegrond is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:45:27 #155
3542 Gia
User under construction
pi_193565548
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:35 schreef probeer het volgende:

[..]

Precies. Mensen in elkaar slaan, daar zijn ze goed in in Helmond. Ben er vooral trots op.
Wij beschermen onze stad en onze tradities. Ja, trots op.
Overigens komt het meeste geweld in Helmond vooral uit allochtone hoek.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:46:38 #156
3542 Gia
User under construction
pi_193565558
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gestopt met lezen. Helmond is nou niet echt het toonbeeld van beschaving hè :') , dus ik zou wat er in dat dorp gebeurt dan ook niet als norm nemen voor wat fatsoenlijk is en wat niet.
Prima, lekker wegblijven. Kunnen wij tenminste gewoon Sinterklaas vieren zoals het hoort: met zwarte pieten.
pi_193565559
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:43 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon altijd over je heen laten lopen. Zal vast werken..
Ik voel geen enkele noodzaak om tijd of aandacht te besteden aan wat Ronnie Flex wel of niet van iets vindt.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:48:02 #158
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565570
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Sowieso, trots verkondigen dat je dorpsgenoten wel even iemand in elkaar gaan slaan wanneer diegene met geweld dreigt en naar dat dorp komt.

Dan heb je er toch ook gewoon geen enkele fuck van begrepen zeg.
Boos :( worden omdat iemand met geweld dreigt, en 't vervolgens impliciet goedkeuren dat die persoon waarschijnlijk doodgeslagen wordt wanneer hij voet in dat dorp zet :') .
Huilen dan.
pi_193565580
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij beschermen onze stad en onze tradities. Ja, trots op.
Overigens komt het meeste geweld in Helmond vooral uit allochtone hoek.
Mjah, geweld willen gebruiken is natuurlijk wel iets om trots op te zijn wanneer je het doet om jouw denkbeelden te beschermen.

Ik gok dat Ronnie ook zoiets dacht. Lijken jullie toch nog op elkaar.

En dat maakt jullie beide deel van het probleem.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:49:57 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193565596
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima, lekker wegblijven. Kunnen wij tenminste gewoon Sinterklaas vieren zoals het hoort: met zwarte pieten.
maar die zwarte Piet is in de loop der tijden van dat sinterklaasfeest toch ook geëvolueerd dus waarom die evolutie bevroren moet worden begrijp ik niet zo
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:50:05 #161
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565598
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima, lekker wegblijven. Kunnen wij tenminste gewoon Sinterklaas vieren zoals het hoort: met zwarte pieten.
Oh, niet getreurd: ik zal niet snel vrijwillig voet in Helmond zetten. Maar het punt is dat het gewoon belachelijk is om geweld jegens andersdenkenden goed te keuren.

Dat geldt zowel voor jou als voor Ronnie Flex. Misschien zijn jullie dan toch niet zo heel verschillend?
Huilen dan.
pi_193565608
https://www.telegraaf.nl/(...)eid-van-george-floyd

Zoveel tijd , aandacht en geld besteden aan een criminele junk. Dan heb je je prioriteiten echt op orde.
pi_193565615
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij beschermen onze stad en onze tradities. Ja, trots op.
Overigens komt het meeste geweld in Helmond vooral uit allochtone hoek.
5 minuten googlen op "geweld Helmond"

quote:
Helmonder opgepakt voor gooien van stoel naar agent tijdens rellen FC Eindhoven – Helmond Sport

januari 23, 2020 Redactie Lokaal nieuws 0

© Stock Foto
Helmond – De politie heeft donderdag 23 januari een helmonder aangehouden die er verdacht wordt afgelopen weekend tijdens de wedstrijd FC Eindhoven – Helmond een agent met een stoel te hebben verwond. Het incident vond plaats tijdens de schermutselingen tussen beide supportersgroepen.

In de boeien, aangehouden
De aangehouden persoon is woonachtig in Helmond in de leeftijd van 30 jaar. Wij zijn deze persoon op het spoor gekomen door camerabeelden uit het voetbalstadion uit te lezen. Op basis van deze beelden hebben we de persoon geïdentificeerd en hebben wij hem kunnen aanhouden.

Hij wordt verdacht van mishandeling en hij zal zich binnenkort voor de rechter moeten gaan verantwoorden. Voor de ongeregeldheden in het stadion sluiten we meer aanhoudingen niet uit.

De politie vindt agressie en geweld tegen haar medewerkers onacceptabel. Politiebeambten hebben een verantwoordelijke rol in de samenleving en moeten zonder te worden gehinderd hun werk kunnen doen. Met wederzijds respect. Agressie of geweld, in welke vorm dan ook, tegen medewerkers wordt niet getolereerd. Dit geldt voor iedereen die bij de politie werkt: agenten, rechercheurs, medewerkers van de meldkamer, baliemedewerkers en medewerkers van ondersteunende afdelingen.




Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:52:49 #164
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193565629
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je doet zelf de volgende uitspraak:
[..]

Ik geef vervolgens een bron waaruit blijkt dat de uitspraken van Wilders kinderen bang heeft gemaakt, en ik nodig je uit een bron te noemen waaruit blijkt dat Afriyie kinderen bang maakt.
En je geeft niet thuis.

Je beweert dus iets wat ongegrond is.
Moet niet gekker worden.

Je komt zelf met zaken die ik zonder bronvermelding al kan ontkrachten (De uitspraak van "Minder Marokkanen" werd gedaan door de leider van de PVV) , en hebt nu een grote bakkes over mij. Zorg eerst maar eens dat je eigen posts kloppen, misschien ga ik dan nog eens moeite voor je doen.

Dus, een bron over Wilders dat hij precies dat gezegd heeft aub.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:53:05 #165
3542 Gia
User under construction
pi_193565632
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Sowieso, trots verkondigen dat je dorpsgenoten wel even iemand in elkaar gaan slaan wanneer diegene met geweld dreigt en naar dat dorp komt.

Dan heb je er toch ook gewoon geen enkele fuck van begrepen zeg.
Helmond is geen dorp. Maar ik raad de kozp-clan af om naar de ons omringende dorpen te gaan en daar kinderen (zp) aan te vallen, want die zijn zelfs nog iets feller.

In Helmond zal niks gebeuren, zolang kozp geen geweld gebruikt. Ze komen alleen niet bij de intocht of de kinderen in de buurt.
pi_193565646
Helmond is niet de enige plaats waar men het niet zo op heeft met zeurpieten.
het zijn tot nu toe slechts de grootste steden waar Zwarte piet een dingetje is.

overigens ben je wel een flinke vent hoor, als je kleine kinderen aan het huilen brengt met je actie. maarja, dat is niet strafbaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 11:55:07 #167
236264 crew  capricia
pi_193565658
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet ie hier, in Helmond, proberen. Vertelt hij waarschijnlijk niet na. En geen ene van dat bedenkelijke clubje. Sterker nog, je komt niet bij de intocht of de ZWARTE pieten in de buurt.
En daar zorgt de lokale knokploeg wel voor? Of is er al een gemeenteverordening?
Definitely not CIA
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:55:10 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565660
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Helmond is niet de enige plaats waar men het niet zo op heeft met zeurpieten.
het zijn tot nu toe slechts de grootste steden waar Zwarte piet een dingetje is.

overigens ben je wel een flinke vent hoor, als je kleine kinderen aan het huilen brengt met je actie. maarja, dat is niet strafbaar.
De methoden van KOZP zijn af en toe ook twijfelachtig, maar dat is het punt niet helemaal toch?
Huilen dan.
pi_193565661
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

5 minuten googlen op "geweld Helmond"
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je ziet letterlijk 0 mensen geweld uitoefenen en dit moet ontkrachten dat het vooral allochtonen zijn die geweld plegen in Helmond ok.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:55:35 #170
3542 Gia
User under construction
pi_193565663
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oh, niet getreurd: ik zal niet snel vrijwillig voet in Helmond zetten. Maar het punt is dat het gewoon belachelijk is om geweld jegens andersdenkenden goed te keuren.

Alleen als antwoord op.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:55:46 #171
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193565668
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar die zwarte Piet is in de loop der tijden van dat sinterklaasfeest toch ook geëvolueerd dus waarom die evolutie bevroren middels intimidatie en geweld geforceerd moet worden begrijp ik niet zo
Even voor je verbeterd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:55:49 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565670
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Helmond is geen dorp. Maar ik raad de kozp-clan af om naar de ons omringende dorpen te gaan en daar kinderen (zp) aan te vallen, want die zijn zelfs nog iets feller.

In Helmond zal niks gebeuren, zolang kozp geen geweld gebruikt. Ze komen alleen niet bij de intocht of de kinderen in de buurt.
En als ze dat wel doen, wat dan?
Huilen dan.
pi_193565673
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Het hele clubje doet dat bij de intochten.
En zwarte pieten bedreigen....dat zijn, vaak, ook nog kinderen!

Die moeten dus nu zó bang worden gemaakt dat ze niet voor zwarte piet durven te spelen?

Als iemand kinderen bang maakt is het airfryer wel met zijn achterlijke kornuiten.
Noem eens een exclusieve bron waaruit blijkt dat kinderen bang zijn geworden van de KOZP-activisten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 11:57:35 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193565685
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Noem eens een exclusieve bron waaruit blijkt dat kinderen bang zijn geworden van de KOZP-activisten.
even los of het goeie zaak of slechte zaak is, het veroorzaakt iig stress bij de voorstanders en dat zijn vaak de ouders van
pi_193565698
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En als ze dat wel doen, wat dan?
Dan wor t zwart veur onze ogen jonge dan gaan ze eraan. Die aan men jong kumt kumt aan men. Waag het dan!!
pi_193565716
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Moet niet gekker worden.

Je komt zelf met zaken die ik zonder bronvermelding al kan ontkrachten (De uitspraak van "Minder Marokkanen" werd gedaan door de leider van de PVV) , en hebt nu een grote bakkes over mij. Zorg eerst maar eens dat je eigen posts kloppen, misschien ga ik dan nog eens moeite voor je doen.

Dus, een bron over Wilders dat hij precies dat gezegd heeft aub.
Ik wacht nog steeds op een bron. Verder heb ik geen "grote bakkes".

O ja de bron van "minder Marokkanen"

https://www.welt.de/polit(...)aner-rauswerfen.html

quote:
Geert Wilders will Marokkaner rauswerfen
Veröffentlicht am 20.03.2014 | Lesedauer: 3 Minuten
Von Sarah Maria Brech, Den Haag
Der niederländische Rechtspopulist Geert Wilders hat bei einer Parteiveranstaltung in Den Haag gegen marokkanische Einwanderer gehetzt. So will er offenbar Stimmen für die Europawahl mobilisieren.

Quelle: Zoomin.TV

AUTOPLAY
Nach den enttäuschend verlaufenen Kommunalwahlen versucht der niederländische Rechtspopulist Geert Wilders, seine Anhänger auf die Europawahl einzuschwören – indem er gegen Marokkaner hetzt.
0

Werbung ausblenden
Anzeige

Der niederländische Rechtspopulist Geert Wilders hat einen neuen Weg gefunden, seine Anhänger aufzuhetzen – und alle übrigen Niederländer abzustoßen. Bei der Kommunalwahl-Party seiner Partei für die Freiheit (PVV) in einem Café in Den Haag ließ Wilders am Mittwochabend die Anwesenden skandieren, dass sie weniger Marokkaner im Land wollten.

Wörtlich sagte Wilders: „Das darf ich eigentlich nicht sagen, sonst gibt es wieder eine Anzeige. … Aber die Freiheit der Meinungsäußerung ist ein hohes Gut, und und wir haben nichts gesagt, was wir nicht dürfen oder was nicht stimmt.“

Dann fragte er das jubelnde Publikum: „Wollt ihr mehr oder weniger Marokkaner in dieser Stadt und in diesem Land?“ – „Weniger, weniger!“, skandierte die Menge. Auch der PVV-Spitzenkandidat in Den Haag, Léon de Jong, machte mit und klatschte dabei sogar rhythmisch in die Hände. Nach ein paar Sekunden beendete Wilders das Schauspiel, indem er sagte: „Dann werden wir das regeln.“

Politiker anderer Parteien, Journalisten und zahlreiche Twitterer reagierten entsetzt. Premier Mark Rutte von der liberalen VVD, der sich in Bezug auf Wilders meist zurückhält, sagte, er habe nach dessen jüngsten Äußerungen „einen schlechten Geschmack im Mund“. Jan Vos, ein Abgeordneter der mitregierenden Partij van de Arbeid (PvdA), sagte, die PVV passe nicht mehr in die niederländische Demokratie.

Erinnerungen an Goebbels’ „Sportpalast-Rede“
Die Chefredaktion des „NRC Handelsblad“ schrieb in einem scharfen Kommentar, Wilders schaffe eine Atmosphäre der Deportation. Der stellvertretende Chefredakteur des niederländischen Senders RTL richtete einen offenen Brief an Wilders, in dem er ihn aufforderte, sich zu schämen.

Und die Deutsche Presse-Agentur dpa fühlte sich sogar an die „Sportpalast-Rede“ des nationalsozialistischen Propagandaministers Joseph Goebbels erinnert. Dieser hatte die Menge 1943 gefragt: „Wollt ihr den totalen Krieg?“

Zahlreiche marokkanischstämmige Niederländer reagierten auf eine besonders originelle Art: Sie setzten auf Twitter das Hashtag #Bornhere auf und twitterten Bilder von sich selbst mit ihrem niederländischen Pass.

Noch nie ist Wilders so weit gegangen
Tatsächlich war Wilders noch nie zuvor so weit gegangen, schlicht die grundlose Ausweisung von Marokkanern – die fünftgrößte Gruppe von Ausländern in den Niederlanden – zu fordern. Noch in der vergangenen Woche hatte er seine Hoffnung ausgedrückt, dass Den Haag eine Stadt mit weniger Marokkanern würde.

Danach hatte er seine Aussage allerdings präzisiert: Er wolle nur kriminelle Marokkaner loswerden, sagte Wilders. Auch jetzt reagierte er auf die anschwellende Kritik, indem er seine Worte zum Teil zurücknahm. Das Ziel „weniger Marokkaner“ solle erreicht werden, indem die Einwanderung aus muslimischen Ländern eingeschränkt werde, außerdem durch freiwillige Rückkehr und das Ausweisen von kriminellen Marokkanern.

Bereits wegen seiner Äußerungen der vergangenen Woche war eine Anzeige gegen Wilders eingegangen. Marokkanische Organisationen und einzelne Bürger kündigten jetzt an, ebenfalls Anzeige erstatten zu wollen. Die Facebookseite „Ich zeige Wilders an“ hat bereits mehr als 38.000 Fans.

Die Rechtspopulisten sind Favoriten bei der Europawahl
Beobachter vermuten, dass Wilders seine Anhänger mit derartigen Hetzparolen nach dem enttäuschenden Abschneiden bei den Kommunalwahlen auf die Europawahl einschwören will, die in den Niederlanden am 22. Mai stattfindet.

Bei den Kommunalwahlen war die PVV nur in zwei Städten – Almere und Den Haag – angetreten, bei denen sie zwar stärkste beziehungsweise zweitstärkste Kraft blieb, aber dennoch leichte Verluste hinnehmen musste.

Umfragen sagen allerdings voraus, dass die PVV bei der Europawahl stärkste Partei wird. Wilders hat bereits angekündigt, im EU-Parlament mit anderen europafeindlichen Parteien wie der französischen Front National oder dem belgischen Vlaams Belang zusammenarbeiten zu wollen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193565721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Noem eens een exclusieve bron waaruit blijkt dat kinderen bang zijn geworden van de KOZP-activisten.
Genoeg fotos en filmpjes van. Zijn ook gewoon op het nieuws geweest. Als je in je black panther kleding er chagi bij gaat staan dan vinden sommige kids dat eng.

En nee ik ga geen link voor je zoeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:00:44 #178
3542 Gia
User under construction
pi_193565723
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

5 minuten googlen op "geweld Helmond"
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wil niks zeggen, maar dit was een voorbeeld van incidenten met excessief politiegeweld.
De bussen zijn in Helmond opgewacht door me en politie, waarbij onschuldige supporters in elkaar gerost zijn, één oudere man zelfs in het ziekenhuis terecht kwam.

De agent die het stoeltje naar zich toegeworpen kreeg, had zelfs nog geen blauwe plek.
Volledig overtrokken reactie van de politie.

Slecht voorbeeld, dus.
pi_193565740
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:00 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Genoeg fotos en filmpjes van. Zijn ook gewoon op het nieuws geweest. Als je in je black panther kleding er chagi bij gaat staan dan vinden sommige kids dat eng.

En nee ik ga geen link voor je zoeken.
Dan is er dus geen bron.
"Gewoon op het nieuws geweest" is dus niet waar.
Dan is er dus geen bron.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:02:47 #180
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193565755
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op een bron. Verder heb ik geen "grote bakkes".

O ja de bron van "minder Marokkanen"

https://www.welt.de/polit(...)aner-rauswerfen.html
[..]


Dat ik er nog moeite voor gedaan heb. Want je bent dat niet waard
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:02:50 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565756
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:58 schreef Nober het volgende:

[..]

Dan wor t zwart veur onze ogen jonge dan gaan ze eraan. Die aan men jong kumt kumt aan men. Waag het dan!!
Opgegroeid in Eindhoven, dus bekend met Helmonders.
Huilen dan.
pi_193565764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dan is er dus geen bron.
"Gewoon op het nieuws geweest" is dus niet waar.
Dan is er dus geen bron.
Verder gaat alles goed met je.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:03:48 #183
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193565770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dan is er dus geen bron.
"Gewoon op het nieuws geweest" is dus niet waar.
Dan is er dus geen bron.
Wat ben je toch een in en in treurig persoon _O-

Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:04:03 #184
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193565773
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]


Dat ik er nog moeite voor gedaan heb. Want je bent dat niet waard
Kut je was me voor :(
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:04:07 #185
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193565774
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dan is er dus geen bron.
"Gewoon op het nieuws geweest" is dus niet waar.
Dan is er dus geen bron.
je kan ook je ogen gewoon dicht doen, lijkt me niet meer dan logisch dat als er mensen zijn die een kinderfeestje komen verstoren om wat voor redenen dan ook voor stress zorgen op dat feestje, daar heb je toch geen bron voor nodig?
pi_193565776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Sowieso, trots verkondigen dat je dorpsgenoten wel even iemand in elkaar gaan slaan wanneer diegene met geweld dreigt en naar dat dorp komt.

Dan heb je er toch ook gewoon geen enkele fuck van begrepen zeg.
Sowieso, beginnen met/overgaan op dreigen van geweld.

Dan is het niet alleen zo dat je er niets van begrijpt, nee dan maak je alles willens en wetens alleen maar erger.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:04:59 #187
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193565787
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:04 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Kut je was me voor :(
:P
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193565828
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gestopt met lezen. Helmond is nou niet echt het toonbeeld van beschaving hè :') , dus ik zou wat er in dat dorp gebeurt dan ook niet als norm nemen voor wat fatsoenlijk is en wat niet.
Dat mogen we bij Akwasi wel?

Is hij en zn speech = het luide gejuich wel een toonbeeld van beschaving?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193565852
AT5 twitterde op woensdag 10-06-2020 om 12:09:00 Gemeente: plek voor 18.000 demonstranten in Nelson Mandelapark

https://t.co/Rdguk7CrqY https://t.co/DEo5yZfYs7 reageer retweet
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:10:54 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193565863
quote:
4s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat mogen we bij Akwasi wel?

Is hij en zn speech = het luide gejuich wel een toonbeeld van beschaving?
Speech niet gezien (en hoe die ontvangen werd logischerwijs ook niet), dus kan er niet over oordelen. Ik keur elke vorm van geweld af, en dat zou iedereen moeten doen.
Huilen dan.
pi_193565865
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De methoden van KOZP zijn af en toe ook twijfelachtig, maar dat is het punt niet helemaal toch?
jazeker. de club heeft een nogal debiel karakter. drie bussen huren om van Amsterdam/Rotterdam naar Leeuwarden te rijden. Er een slaatje uit willen slaan door aanvragen subsidies, verkoop van kleding en bustickets.

staan ze daar met hun geschreeuw bij de kinderen die nog geloven in Sinterklaas. en als verstandige ouder negeer je dat dan want je wilt niet hebben dat je kroost nachtmerries overhoud aan wat een feest hoort te zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:11:18 #192
3542 Gia
User under construction
pi_193565868
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:55 schreef capricia het volgende:

[..]

En daar zorgt de lokale knokploeg wel voor? Of is er al een gemeenteverordening?
Nee, in Rotterdam zijn ze komend jaar niet welkom, hoorde ik net op de radio!
pi_193565873
ik ben te blank om mij druk te maken over deze ghetto problemen
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 12:12:22 #194
236264 crew  capricia
pi_193565883
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, in Rotterdam zijn ze komend jaar niet welkom, hoorde ik net op de radio!
Door de gemeente, of door de lokale knokploeg?
Definitely not CIA
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:14:21 #195
3542 Gia
User under construction
pi_193565907
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 11:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En als ze dat wel doen, wat dan?
Niks, lukt niet. Wegen daar naartoe zijn heel makkelijk te blokkeren.
En niet per se met knokploegen, maar gewone Helmonders sluiten die toegangen af.

Enige manier is dan zwemmen.
pi_193565911
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Speech niet gezien (en hoe die ontvangen werd logischerwijs ook niet), dus kan er niet over oordelen. Ik keur elke vorm van geweld af, en dat zou iedereen moeten doen.
Je draait er een beetje omheen, jammer. En ik vind dat eerlijk gezegd moeilijk te geloven.

Maar hier, laat me je helpen;


Op 9.22 ongeveer.
Nu heb jij het ook gezien. Wel toonbeeld van beschaving?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:15:44 #197
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193565931
quote:
4s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je draait er een beetje omheen, jammer. Ik vind dat eerlijk gezegd moeilijk te geloven.

Maar hier, laat me je helpen;


Nu heb jij het ook gezien. Wel toonbeeld van beschaving?
En vergeet onze Ronnie Flex niet. De man die al direct liet zien dat Akwasi oproept tot geweld. _O- _O- _O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193565963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]


Dat ik er nog moeite voor gedaan heb. Want je bent dat niet waard
Het is niet gezegd dat dit door de anti-Pieten komt.
De reactie van de moeder (neem ik aan) kan ook de aanleiding zijn.
Het voorbeeld dat ik noemde van de kinderen die angst hadden nav uitspraken van Geert Wilders was wel duidelijk. Dit waren namelijk uitspraken van de kinderen zelf.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:19:07 #199
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193565985
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is niet gezegd dat dit door de anti-Pieten komt.
De reactie van de moeder (neem ik aan) kan ook de aanleiding zijn.
Het voorbeeld dat ik noemde van de kinderen die angst hadden nav uitspraken van Geert Wilders was wel duidelijk. Dit waren namelijk uitspraken van de kinderen zelf.
Ik heb hier geen zin meer in. Het is wel duidelijk waar je prioriteiten liggen.

Nou, plaats zelf nog even een reactie, dan heb je in ieder geval het laatste woord.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:19:32 #200
3542 Gia
User under construction
pi_193565992
quote:
4s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat mogen we bij Akwasi wel?

Is hij en zn speech = het luide gejuich wel een toonbeeld van beschaving?
Akwasi moet zijn bek houden. Stamt zelf af van Ghanese(Ashanti) slavenhandelaren, die daar flink rijk van geworden zijn.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:21:24 #201
3542 Gia
User under construction
pi_193566018
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Door de gemeente, of door de lokale knokploeg?
Gemeente.
Maar ik verwacht dat onze burgermoeder ze geen toestemming zal geven, of verwijzen naar het industrieterrein.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:22:16 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193566040
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Akwasi moet zijn bek houden. Stamt zelf af van Ghanese(Ashanti) slavenhandelaren, die daar flink rijk van geworden zijn.
jij bent wel van de dialoog merk ik
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 12:23:04 #203
236264 crew  capricia
pi_193566045
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Gemeente.
Maar ik verwacht dat onze burgermoeder ze geen toestemming zal geven, of verwijzen naar het industrieterrein.
Ik ben benieuwd hoe die discussie zal gaan verlopen.
Definitely not CIA
pi_193566074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, in Rotterdam zijn ze komend jaar niet welkom, hoorde ik net op de radio!
ben wel benieuwd naar dat fragment dan. er is sinds enkele jaren geen mogelijkheid meer om demonstranten te weren.

tot een paar jaar geleden werden demonstranten nog gewoon gearresteerd bij de intocht van sinterklaas. bussen vol. had ik als volwassene ook een leuke intocht om te kijken. zeer vermakelijk die stream die ze zelf maakte.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:25:28 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193566079
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe die discussie zal gaan verlopen.
wie weet zitten we dan weer in totale lockdown
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:26:40 #206
3542 Gia
User under construction
pi_193566099
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij bent wel van de dialoog merk ik
Dat gaat over, hè, als zij dreigen onze kinderen in het gezicht te schoppen.

Ik ben tegen geweld, ook tegen (onnodig) politiegeweld.
Ik ben, in deze tijd, tegen massa demonstraties, ongeacht het onderwerp.

Verder vind ik het belachelijk dat blanken zouden moeten knielen voor zwarten. Echt van de zotte.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:27:17 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193566106
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:26 schreef Gia het volgende:
Verder vind ik het belachelijk dat blanken zouden moeten knielen voor zwarten. Echt van de zotte.
In wat voor zin bedoel je dat?
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:32:24 #208
3542 Gia
User under construction
pi_193566174
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:25 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ben wel benieuwd naar dat fragment dan. er is sinds enkele jaren geen mogelijkheid meer om demonstranten te weren.

tot een paar jaar geleden werden demonstranten nog gewoon gearresteerd bij de intocht van sinterklaas. bussen vol. had ik als volwassene ook een leuke intocht om te kijken. zeer vermakelijk die stream die ze zelf maakte.
Sorry, was abuis, had het verkeerd gehoord. Excuus.

Maar bericht ging over het hoger beroep over de weigering van kozp jaar of 2 geleden, in Rotterdam.
Ze kwamen er niet in.

Dit hoger beroep hebben ze verloren.
https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@121262/201809792-1-a3/

Schept mogelijkheden voor andere burgemeesters, natuurlijk.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:32:41 #209
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193566179
https://www.telegraaf.nl/(...)verre-van-racistisch

Geldt ook wel voor Nederland denk ik
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:34:22 #210
3542 Gia
User under construction
pi_193566206
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is niet gezegd dat dit door de anti-Pieten komt.
De reactie van de moeder (neem ik aan) kan ook de aanleiding zijn.
Het voorbeeld dat ik noemde van de kinderen die angst hadden nav uitspraken van Geert Wilders was wel duidelijk. Dit waren namelijk uitspraken van de kinderen zelf.
Dat zwarte kindjes zich gediscrimineerd vielen en denken dat zp alleen bestaat om hen te pesten, dat is ze aangepraat.
Ook dat Sinterklaas er alleen is voor witte kindjes, is ze aangepraat, want pertinent niet waar.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:36:57 #211
3542 Gia
User under construction
pi_193566244
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

In wat voor zin bedoel je dat?
Je hebt de filmpjes niet gezien? Waar een neger tegen een blank, blond meisje zegt dat ze moet knielen voor hem, omdat ze wit privilege heeft en haar excuses aan moet bieden.

En die doos doet dat ook nog braaf.
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 12:37:01 #212
236264 crew  capricia
pi_193566246
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry, was abuis, had het verkeerd gehoord. Excuus.

Maar bericht ging over het hoger beroep over de weigering van kozp jaar of 2 geleden, in Rotterdam.
Ze kwamen er niet in.

Dit hoger beroep hebben ze verloren.
https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@:121262/201809792-1-a3/

Schept mogelijkheden voor andere burgemeesters, natuurlijk.
Okay. Maar het stellige 'ze komen er niet in bij ons, want de burgemeester houdt dat tegen' is dus meer een wens van je, dan een absoluut gegeven?
Definitely not CIA
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:37:39 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193566251
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Je hebt de filmpjes niet gezien? Waar een neger tegen een blank, blond meisje zegt dat ze moet knielen voor hem, omdat ze wit privilege heeft en haar excuses aan moet bieden.

En die doos doet dat ook nog braaf.
nee niet gezien maar dat is inderdaad onzin
pi_193566352
Je weet dat kozp een lange geschiedenis van incidenten heeft.
De burgemeester van Rotterdam gaf simpel een noodbevel; "niet bij de intocht in de buurt komen."
vervolgens nodigt de burgemeester van Leeuwarden die club gewoon weer vrolijk uit, op een plek tussen de mensen die de intocht wel graag willen zien.

motorclubs hebben ze weten te verbieden maar kozp mag z'n gang gaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:47:03 #215
3542 Gia
User under construction
pi_193566358
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:37 schreef capricia het volgende:

Okay. Maar het stellige 'ze komen er niet in bij ons, want de burgemeester houdt dat tegen' is dus meer een wens van je, dan een absoluut gegeven?
Onze burgemeester roept al jaren zich niet bezig te houden met anti zwarte piet sentimenten en derhalve geen reden ziet om zwarte piet te veranderen.

Verder worden demonstraties, zoveel hebben we die niet, tot nu toe uit de binnenstad geweerd.
Dus, als ze willen komen en dit niet melden, zijn ze niet welkom.
Melden ze het wel, mogen ze niet in de binnenstad komen.
Houden ze zich daar niet aan, dan zijn alle toegangswegen, 5 stuks, hermetisch afgesloten door mensen.
En dan vooral degenen die zelf geen kinderen hebben, zodat ouders, grootouders met kinderen, ongestoord kunnen genieten.

Ook het Sinterklaaskasteel kan makkelijk afgesloten worden voor onwenselijke types.

Triest dat dit nodig is. Echt, stelletje zielepieten.
pi_193566425
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
knip
Een samenwerking met mensen die rechten ontlenen aan hun huidskleur en die bepalend laten zijn voor schuld en onschuld kan nooit vruchtbaar zijn. Sommige ideeen zijn gewoon fundamenteel fout. BLM en KOZP zijn voor de donkere huidskleur wat neonazi's zijn voor de blanke huidskleur.
Dank je Weltschmerz, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Deze lijst ik in.
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:55:20 #217
3542 Gia
User under construction
pi_193566467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee niet gezien maar dat is inderdaad onzin
  woensdag 10 juni 2020 @ 12:55:44 #218
3542 Gia
User under construction
pi_193566470


[ Bericht 70% gewijzigd door Gia op 10-06-2020 12:59:05 ]
  woensdag 10 juni 2020 @ 13:08:28 #219
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193566643
quote:
Ja, anders neem je dat even serieus joh. Daarnaast, omdat mensen iets aan racisme willen doen bekent niet dat iedereen wil dat jij op je knietjes gaat.
Huilen dan.
pi_193566976
Onze vrienden van Ruptly zijn er vanmiddag live bij. We tellen mee w/
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 13:45:04 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193567221
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:31 schreef StephanL het volgende:
Onze vrienden van Ruptly zijn er vanmiddag live bij. We tellen mee w/
YESSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RT GODEN _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193567562


Trouwens:
Kees van der Staaij trok ook nogal een grote gereformeerde broek aan toen ie dat goddeloze Amsterdam op haar plek wou zetten, alsmede de Hogepriesteres van "Het Kwaad" Femke Halsema.

Laat Kees eens naar de kaart van Nederland kijken en ontdekken waar zijn achterban (de Bijbelbelt) zich ook al weer bevindt.
Als we dat gebied combineren met de plekken waar veel nertsenfokkerijen zijn en de katholieke gemeentes waar veel carnaval wordt gevierd komen we verdacht dichtbij de RIVM-corona-kaart.

Dus Kees.....

effe dimmen
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193567603
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]

Trouwens:
Kees van der Staaij trok ook nogal een grote gereformeerde broek aan toen ie dat goddeloze Amsterdam op haar plek wou zetten, alsmede de Hogepriesteres van "Het Kwaad" Femke Halsema.

Laat Kees eens naar de kaart van Nederland kijken en ontdekken waar zijn achterban (de Bijbelbelt) zich ook al weer bevindt.
Als we dat gebied combineren met de plekken waar veel nertsenfokkerijen zijn en de katholieke gemeentes waar veel carnaval wordt gevierd komen we verdacht dichtbij de RIVM-corona-kaart.

Dus Kees.....

effe dimmen
Welk punt probeer je hier nu te maken?
  woensdag 10 juni 2020 @ 14:28:32 #224
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193567950
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:07 schreef Questular het volgende:

[..]

Welk punt probeer je hier nu te maken?
Zal waarschijnlijk over de demonstratie op de Dam gaan. Hij denkt dat iedereen daar boos over is omdat het een BLM demo was.
Maar ja , hij weet niet beter
Ik ben inmiddels overleden
pi_193568095
Heeft

ook met de BLM protesten te maken?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_193568116
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]


4: Klagen over de vele racistische reacties.
Daar is inmiddels al aangifte van gedaan door de advocaat van Ronnie Flex.

Er zullen wel weer een paar idioten die denken dat twitter anoniem is voor de rechter komen wegens racisme
  woensdag 10 juni 2020 @ 14:52:57 #227
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193568359
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:36 schreef Resistor het volgende:
Heeft

ook met de BLM protesten te maken?
Wat een idioten voor de Stopera _O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_193568448
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:36 schreef Resistor het volgende:
Heeft

ook met de BLM protesten te maken?
Tuurlijk.
D'r loop'n toch 'n paar zwart'n tuss'n. Of nie dan?
Dan bint 't toch van die oproerkraaiers van BLM.

Ie mot wal 'n betje oet de döppe kiek'n.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193569729
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 12:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat gaat over, hè, als zij dreigen onze kinderen in het gezicht te schoppen.

Godver, jij bent ook niet vies van wat melodrama of wel?
ONZE KINDEREN...
Raar wijf
En ZIJ dreigen

Mens, jij weet een mummie echt binnen no time uit verband te trekken.
  woensdag 10 juni 2020 @ 16:34:50 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193569765
quote:
wat een amateurs
pi_193570040
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:36 schreef Resistor het volgende:
Heeft

ook met de BLM protesten te maken?
Volgens mij heeft de verzorgingsstaat zijn beste tijd gehad als we mensen kweken die niets beters te doen hebben als dit
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 17:03:59 #233
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193570195
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193570218
Zwarte Piet is racisme :')

Staat er op zijn shirt
pi_193570254
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:05 schreef StephanL het volgende:
Zwarte Piet is racisme :')

Staat er op zijn shirt
U had een tekst als 'George Floyd was een crimineel' verwacht?
pi_193570349
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:07 schreef Nober het volgende:

[..]

U had een tekst als 'George Floyd was een crimineel' verwacht?
Nee. Zwarte Piet afschaffen is symbool politiek naar mijn mening. Denk je echt dat er zonder zwarte piet geen racisme is? ik niet.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:14:57 #237
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193570370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:13 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nee. Zwarte Piet afschaffen is symbool politiek naar mijn mening. Denk je echt dat er zonder zwarte piet geen racisme is? ik niet.
Kun je ook omdraaien: zwarte piet behouden of de kleur zwart behouden is symboolpolitiek. Denk je dat er zonder zwarte piet geen traditie is?
pi_193570372
quote:
Mooie a capella muziek.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193570425
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:14 schreef Briqq het volgende:

[..]

Kun je ook omdraaien: zwarte piet behouden of de kleur zwart behouden is symboolpolitiek. Denk je dat er zonder zwarte piet geen traditie is?
Ik zeg ook niet dat geen verandering goed is. Mijn mening is nu, dat ik Zwarte Piet graag vervangen zie worden door wat anders. Dus de Sint met twee hulpen, met misschien een meer dierlijk uiterlijk of zoiets. Iedereen blij.

Alleen de generatie van 20ers, 30ers, 40ers neem je wel een jeugdsentiment af, maar dan kan wel opnieuw begonnen zonder dat er weer iemand gaat klagen.


En dit _O_ een Zwarte Sint.
pi_193570520
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:19 schreef StephanL het volgende:
En dit _O_ een Zwarte Sint.
pi_193570546
NO JUICE
NO PEACH
verdulleme weer boodschappen halen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:30:23 #242
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193570581
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:19 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat geen verandering goed is. Mijn mening is nu, dat ik Zwarte Piet graag vervangen zie worden door wat anders. Dus de Sint met twee hulpen, met misschien een meer dierlijk uiterlijk of zoiets. Iedereen blij.

Alleen de generatie van 20ers, 30ers, 40ers neem je wel een jeugdsentiment af, maar dan kan wel opnieuw begonnen zonder dat er weer iemand gaat klagen.

[ afbeelding ]
En dit _O_ een Zwarte Sint.
FF impopulair doen: waarom weegt het jeugdsentiment van een 40'er zwaarder dan het leed van een 10-jarige die gepest wordt met zwarte piet?

(ik weet dat niet elk donker kind gepest wordt of dat ZP racistisch bedoeld is, maar dit is wel waar de discussie op uitdraait vaak)
pi_193570701
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:30 schreef Briqq het volgende:

[..]

FF impopulair doen: waarom weegt het jeugdsentiment van een 40'er zwaarder dan het leed van een 10-jarige die gepest wordt met zwarte piet?

(ik weet dat niet elk donker kind gepest wordt of dat ZP racistisch bedoeld is, maar dit is wel waar de discussie op uitdraait vaak)
Niet.

Ach ja, op sommige gebieden staan we nou eenmaal nog ver van elkaar. Andere normen en waarden bijvoorbeeld. Sommige kunnen daar wel mee omgaan en komen dichterbij, anderen moeten er niks van hebben en houden afstand. Ook goed.

Dat gaat nog wel even duren en het heeft denk ik ook geen nut om het allemaal te forceren. Dat zorgt alleen voor afstand.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:39:15 #244
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193570729
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:30 schreef Briqq het volgende:

[..]

FF impopulair doen: waarom weegt het jeugdsentiment van een 40'er zwaarder dan het leed van een 10-jarige die gepest wordt met zwarte piet?

(ik weet dat niet elk donker kind gepest wordt of dat ZP racistisch bedoeld is, maar dit is wel waar de discussie op uitdraait vaak)
Voor een kind maakt de kleur niet uit. Maar om een ballon op te gooien aan een demonstratie tegen racisme zou ik best mee doen. Maar niet aan een demonstratie "black lives matter" want dat geeft toch de suggestie dat andere levens dat dus wellicht dus niet doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:41:12 #245
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193570760
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:39 schreef Megumi het volgende:
Maar niet aan een demonstratie "black lives matter" want dat geeft toch de suggestie dat andere levens dat dus wellicht dus niet doen.
Daar zit een impliciete 'ook' aan vast, iedereen begrijpt dat dit voor andere levens ook geldt. Of nu ja, bijna iedereen kennelijk.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:42:42 #246
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193570778
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Daar zit een impliciete 'ook' aan vast, iedereen begrijpt dat dit voor andere levens ook geldt. Of nu ja, bijna iedereen kennelijk.
Gelijkheid voelt aan als onderdrukking voor degene die gewend is aan privilege.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:42:53 #247
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193570780
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Daar zit een impliciete 'ook' aan vast, iedereen begrijpt dat dit voor andere levens ook geldt. Of nu ja, bijna iedereen kennelijk.
In het ligt van corona zou je denken van niet wellicht. Zie dat 1.5 meter in de Bijlmer het ook niet gaat worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:43:22 #248
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193570791
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:42 schreef Briqq het volgende:

[..]

Gelijkheid voelt aan als onderdrukking voor degene die gewend is aan privilege.
Scherp.
pi_193570810
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Daar zit een impliciete 'ook' aan vast, iedereen begrijpt dat dit voor andere levens ook geldt. Of nu ja, bijna iedereen kennelijk.
Nou helemaal niet dus want wit is volgens een aanzienlijk deel van de organisatoren van die achterlijke, misselijke demonstraties bevoorrecht en draagt schuld! Zij zijn ook helemaal niet voor verbinding maar voor onderscheid en boetedoening.
pi_193570830
Jarenlang hebben mijn collega's sinterklaas gevierd en veel van hen zijn niet blank.
Op het bedrijf werd dat voor alle kinderen tot 10 jaar georganiseerd, nimmer was er sprake van racisme, noch dat ze zich gediscrimineerd voelde door zwarte piet.
Het is altijd een gezellige dag onder elkaar geweest met blije kinderen en ouders.
Hoe dat tegenwoordig is weet ik niet maar het zal sinds 2013 wel aardig verziekt zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:45:07 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193570833
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

Voor een kind maakt de kleur niet uit. Maar om een ballon op te gooien aan een demonstratie tegen racisme zou ik best mee doen. Maar niet aan een demonstratie "black lives matter" want dat geeft toch de suggestie dat andere levens dat dus wellicht dus niet doen.
Dat maak je er zelf van. Zeggen dat 'black lives matter' impliceert niet dat dat niet evengoed geldt voor pimpelpaars lives.
Huilen dan.
pi_193570836
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Scherp.
Slap gejank.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:45:29 #253
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193570842
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:42 schreef Briqq het volgende:

[..]

Gelijkheid voelt aan als onderdrukking voor degene die gewend is aan privilege.
Hangt er maar net van af. Een witte die nu arm is en in Zuid-Afrika woont onder het corrupte ANC zou daar bijvoorbeeld best anders over kunnen denken om maar wat te noemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:45:46 #254
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193570847
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat maak je er zelf van. Zeggen dat 'black lives matter' impliceert niet dat dat niet evengoed geldt voor pimpelpaars lives.
Dan moet je het niet 'black lives matter' noemen.
pi_193570884
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hangt er maar net van af. Een witte die nu arm is en in Zuid-Afrika woont onder het corrupte ANC zou daar bijvoorbeeld best anders over kunnen denken om maar wat te noemen.

Kiss the boer, the farmer!! BRRRRRPA!
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:49:52 #256
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193570926
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat maak je er zelf van. Zeggen dat 'black lives matter' impliceert niet dat dat niet evengoed geldt voor pimpelpaars lives.
Op zich als je militaire geschiedenis en economie meeneemt kan je eigenlijk wel eens gaan denken wat is de waarde van een leven eigenlijk? En wie profiteerde daarvan en nog steeds. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:52:43 #257
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193570971
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou helemaal niet dus want wit is volgens een aanzienlijk deel van de organisatoren van die achterlijke, misselijke demonstraties bevoorrecht en draagt schuld! Zij zijn ook helemaal niet voor verbinding maar voor onderscheid en boetedoening.
Onzin, ze hebben in het verleden zelfs nog geprotesteerd voor die verfoeilijke witte mensen die om waren gekomen door politiegeweld.
pi_193571002
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Onzin, ze hebben in het verleden zelfs nog geprotesteerd voor die verfoeilijke witte mensen die om waren gekomen door politiegeweld.
Moesten de "witte mensen" toen ook achter op het plein zitten en vooral hun mond houden/enkel "zwarte mensen" papegaaien in de chants?
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:56:29 #259
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193571033
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Moesten de "witte mensen" toen ook achter op het plein zitten en vooral hun mond houden/enkel "zwarte mensen" papegaaien in de chants?
Precies, je wil het gewoon niet zien zodat je de gebruikelijke stokpaardjes kunt berijden en alle nuances niet hoeft te erkennen.
  woensdag 10 juni 2020 @ 17:57:29 #260
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193571050
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich als je militaire geschiedenis en economie meeneemt kan je eigenlijk wel eens gaan denken wat is de waarde van een leven eigenlijk? En wie profiteerde daarvan en nog steeds. :P
Ja, en als je heel filosofisch wordt dan kan je je ook afvragen wat waarde überhaupt is en of dat begrip nou eigenlijk wel bestaat of niet.

Ik bedoel te zeggen: ik mis je punt een beetje (niet vervelend bedoeld of zo hoor).
Huilen dan.
pi_193571063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Precies, je wil het gewoon niet zien zodat je de gebruikelijke stokpaardjes kunt berijden en alle nuances niet hoeft te erkennen.
Serieuze vraag hoor. Hoe zie je dat voor je als een toevallig donkere agent excessief geweld toepast op een blanke arrestant met fatale gevolgen, moeten als daar demonstraties op volgen de donkere demonstranten dan achteraan op de pleinen zitten en zich gedeisd houden?
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:00:14 #262
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193571089
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Serieuze vraag hoor. Hoe zie je dat voor je als een toevallig donkere agent excessief geweld toepast op een blanke arrestant met fatale gevolgen, moeten als daar demonstraties op volgen de donkere demonstranten dan achteraan op de pleinen zitten en zich gedeisd houden?
Ik heb niet bepaald de indruk dat je uit bent op ook maar een beetje een constructief gesprek of er ruimte is voor nuance dus veel plezier met je schreeuwerige en cynische posts.
pi_193571118
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Serieuze vraag hoor. Hoe zie je dat voor je als een toevallig donkere agent excessief geweld toepast op een blanke arrestant met fatale gevolgen, moeten als daar demonstraties op volgen de donkere demonstranten dan achteraan op de pleinen zitten en zich gedeisd houden?
daar zou niet genoeg tijd voor zijn, als je voor al die dooien minstens een demo moet houden.

je kunt die lui ook niet serieus nemen. men kijkt slechts naar de huidskleur. wat Floyd verder allemaal gedaan heeft of aan het doen was, does not matter. het gaat er om dat een agent met blanke huidskleur een man met donkere huidskleur heeft doen laten overlijden.
doodsoorzaak bij hartfalen? gaan ze nooit accepteren en er moest een tweede onderzoek gedaan worden door een specifieke onderzoeker.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193571145
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Onzin, ze hebben in het verleden zelfs nog geprotesteerd voor die verfoeilijke witte mensen die om waren gekomen door politiegeweld.
Juist ja :')

Het links extremisme druipt er hier in het forum vanaf.
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:04:06 #265
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193571150
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:01 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

daar zou niet genoeg tijd voor zijn, als je voor al die dooien minstens een demo moet houden.

je kunt die lui ook niet serieus nemen. men kijkt slechts naar de huidskleur. wat Floyd verder allemaal gedaan heeft of aan het doen was, does not matter.
Klopt, dat doet het inderdaad niet.
quote:
het gaat er om dat een agent met blanke huidskleur een man met donkere huidskleur heeft doen laten overlijden.
doodsoorzaak bij hartfalen? gaan ze nooit accepteren en er moest een tweede onderzoek gedaan worden door een specifieke onderzoeker.
-> BNW
Huilen dan.
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:05:18 #266
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193571176
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja :')

Het links extremisme druipt er hier in het forum vanaf.
:D

Voor Sinterklaas van witte Piet maar een nieuwe sarcasme meter vragen.
pi_193571247
Als iemand zegt 'Black lives matter', dan kun je zeggen "Dus moet juist Zwarte piet blijven".
https://bit.ly/30t6fDn
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:10:44 #268
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193571280
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als iemand zegt 'Black lives matter', dan kun je zeggen "Dus moet juist Zwarte piet blijven".
https://bit.ly/30t6fDn
wat een teringkneuzen
Laffe huichelaar
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:11:28 #269
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193571292
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

wat een teringkneuzen
Wat een bazen
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:12:10 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193571304
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als iemand zegt 'Black lives matter', dan kun je zeggen "Dus moet juist Zwarte piet blijven".
https://bit.ly/30t6fDn
Toppert
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193571329
Zwarte piet doet niet aan rellen.
Zwarte piet maakt geen ruzie.
Zwarte piet sloopt niets.
Zwarte piet geeft snoepgoed.
Zwarte piet vraagt geen subsidie.
Zwarte piet gaat weer weg na 5 december.
Zwarte piet is duidelijk herkenbaar en verbergt niets.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:14:33 #272
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193571344
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als iemand zegt 'Black lives matter', dan kun je zeggen "Dus moet juist Zwarte piet blijven".
https://bit.ly/30t6fDn
Wat een kneuzenkermis. Stel volwassenen want dan denkt "ja black lives matter dus zwarte piet moet zwart blijven, ha, daar hebben ze mooi tuk mee!!".

:')_
pi_193571357
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als iemand zegt 'Black lives matter', dan kun je zeggen "Dus moet juist Zwarte piet blijven".
https://bit.ly/30t6fDn
Huh? Dit staat letterlijk in het artikel :?

Let wel, het is een VREEDZAAM protest, dus het is de bedoeling, om veel te knuffelen, te zoenen, en te zingen, onder het genot van een biertje of iets anders gezelligs.
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:16:03 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193571371
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:15 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Huh? Dit staat letterlijk in het artikel :?

Let wel, het is een VREEDZAAM protest, dus het is de bedoeling, om veel te knuffelen, te zoenen, en te zingen, onder het genot van een biertje of iets anders gezelligs.
Prima voorstel ipv dat geplunder en gesloop.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193571407
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Prima voorstel ipv dat geplunder en gesloop.
Knuffelen en zoenen lijkt me momenteel niet echt slim, maar goed het is alleen voor de inwoners van Volendam (en Edam). Duidelijk.
  woensdag 10 juni 2020 @ 18:20:12 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193571443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:17 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Knuffelen en zoenen lijkt me momenteel niet echt slim, maar goed het is alleen voor de inwoners van Volendam (en Edam). Duidelijk.
Daarom is de datum ook in september.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193571546
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom is de datum ook in september.
Nou, maar hopen dat we er tegen die tijd weer op los kunnen knuffelen dan.
Verder is slopen en plunderen uiteraard sneu en onnodig.
pi_193571653
zitten er nog dure winkels in de buurt vh De Komplein?
pi_193571705
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

wat een teringkneuzen
Mij maakte in principe niets uit welke kleur ZP is, maar na de extremistische speech van Akwasi, het luide gejuich daarop, en domme haatdragende reacties zoals deze, ga zelfs ik als Zwarte Piet dit jaar. _O_
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193571871
quote:
4s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Mij maakte in principe niets uit welke kleur ZP is, maar na de extremistische speech van Akwasi, het luide gejuich daarop, en domme haatdragende reacties zoals deze, ga zelfs ik als Zwarte Piet dit jaar. _O_
^O^ 8} ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193571997
quote:
4s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Mij maakte in principe niets uit welke kleur ZP is, maar na de extremistische speech van Akwasi, het luide gejuich daarop, en domme haatdragende reacties zoals deze, ga zelfs ik als Zwarte Piet dit jaar. _O_
In de Bijlmer? _O_
anders :')
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 10 juni 2020 @ 19:23:03 #283
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193572387
Demonstreren *O* verontwaardigd doen met zijn allen *O*



I can't breathe _O_
pi_193572439
bj_mclaughlin twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 18:59:36 Apparently the West Ham lads have had enough of these bastards running amok in London https://t.co/LPwOES3rum reageer retweet
Eens kijken wanneer we in Nederland opstaan.. waarsch nooit.

Wordt leuke zaterdag a.s. in london :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 10 juni 2020 @ 19:28:14 #285
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193572459
quote:
4s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Mij maakte in principe niets uit welke kleur ZP is, maar na de extremistische speech van Akwasi, het luide gejuich daarop, en domme haatdragende reacties zoals deze, ga zelfs ik als Zwarte Piet dit jaar. _O_
Wat maakt mij zwarte piet nou weer uit

quote:
En daar er nu gebleken is, dat de 1,5 meter maatregel bij een soortgelijke demonstratie niet geldt, mogen we lekker bij elkaar zitten en staan. Ook mondkapjes zijn niet nodig, want Femke, ons grote voorbeeld, draagt hem ook niet.

Let wel, het is een VREEDZAAM protest, dus het is de bedoeling, om veel te knuffelen, te zoenen, en te zingen
Dan ben je gewoon een teringdebiel. #corona
Laffe huichelaar
pi_193573186
Beter waren de kermisondernemers donker dan hadden ze wel mogen demonstreren maar nu...

https://www.telegraaf.nl/(...)veld-branche-woedend
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 10 juni 2020 @ 20:16:50 #287
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193573291
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 20:08 schreef RipCity het volgende:
Beter waren de kermisondernemers donker dan hadden ze wel mogen demonstreren maar nu...

https://www.telegraaf.nl/(...)veld-branche-woedend
Zwart wel, wit niet.

Dat is racisme. Oh wacht.. alleen zwarten hebben racisme privileges
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193573319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 20:08 schreef RipCity het volgende:
Beter waren de kermisondernemers donker dan hadden ze wel mogen demonstreren maar nu...

https://www.telegraaf.nl/(...)veld-branche-woedend
Ja logisch, ga maar naar de dam.
  Beste debater 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 21:00:37 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193573921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 18:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja :')

Het links extremisme druipt er hier in het forum vanaf.
Ik ben super links en wil niets met dit Nederlands BLM-gezeik te maken hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 10 juni 2020 @ 21:02:08 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193573942
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 17:42 schreef Briqq het volgende:

[..]

Gelijkheid voelt aan als onderdrukking voor degene die gewend is aan privilege.
:')

Houd toch op met je 'privilege'...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193573956
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:17:25 #292
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_193574172
quote:
Wat een gestoord volk
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_193575195
quote:
13s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Wat een gestoord volk
regendansje van de Ashanti heeft wél geholpen
pi_193575287
quote:
Lol, wat een proleten heb je toch in Nederland.
  woensdag 10 juni 2020 @ 22:40:36 #295
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_193575722
quote:
Doet me denken aan zo'n filmpje van een fok meet :')
AZ
ALKMAAR
  woensdag 10 juni 2020 @ 22:48:40 #296
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193575844
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 22:11 schreef riazop het volgende:

[..]

regendansje van de Ashanti heeft wél geholpen
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 10 juni 2020 @ 23:22:24 #298
3542 Gia
User under construction
pi_193576481
Waar sloeg die opmerking over AOW-gat op, bij Beau?
Als je onvoldoende AOW hebt opgebouwd, krijg je toch aanvulling tot bijstandniveau.
Geldt voor iedereen, dus ook voor seniore afro-amerikanen. Die term ook! Zijn hier toch afro-nederlanders!
pi_193576526
Gaan meer standbeelden sneuvelen

Claudius Civilis in Nijmegen is eigenlijk ook een zetbaas geweest van het Romeinse regime dat slaven uit Nubië verhandelde. Verdacht! Heeft Ambiorix in Tongeren ook niets op zijn geweten? Het onderzoeken waard.
  woensdag 10 juni 2020 @ 23:29:16 #300
117098 Hathor
Effe niet
pi_193576573
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 19:26 schreef RipCity het volgende:
bj_mclaughlin twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 18:59:36 Apparently the West Ham lads have had enough of these bastards running amok in London https://t.co/LPwOES3rum reageer retweet
Eens kijken wanneer we in Nederland opstaan.. waarsch nooit.

Wordt leuke zaterdag a.s. in london :)
ICF. _O_
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 10 juni 2020 @ 23:31:00 #301
117098 Hathor
Effe niet
pi_193576594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 23:25 schreef riazop het volgende:
Gaan meer standbeelden sneuvelen

Claudius Civilis in Nijmegen is eigenlijk ook een zetbaas geweest van het Romeinse regime dat slaven uit Nubië verhandelde. Verdacht! Heeft Ambiorix in Tongeren ook niets op zijn geweten? Het onderzoeken waard.
Wat zit jij nou allemaal te trollen mafkees.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')