abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193546863
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193546960
Planning;

L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 kleine volkorenwraps kaas/houmous
D: Penne met spinazie, cherrytomaatjes en kaassaus
B: Weinig
pi_193547266
O: yoghurt, muesli
T: 2 nectarines
L: salade van wortel, chinese kool, pompoenpitjes, pindakaas, sojasaus, sesamolie met maiswafels (twee grote bakken vol, maar misschien wat weinig als ik het zo opschrijf)
T: kantoorfruit
D: pulled jackfruit met zwarte bonen in wraps of tacos

[ Bericht 3% gewijzigd door Tuindier op 09-06-2020 10:46:04 (T toegevoegd) ]
pi_193547292
L: courgettewafels
D: sobanoedels met baby mais, paprika en noten
T: zelfgemaakt mango/kokosijs
B: 10k stappen
pi_193547928
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:09 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik vind dat echt geen vreetdag hoor
edit: ik ben dom, dat is je dag morgen |:(
Ik zou niet lekker bezig zijn als ik dat lijstje een vreetdag zou vinden. :D Gisteren was de basis van m'n lijstje gewoon m'n normale dag. Maar daar kwam vervolgens nog een hele lading bij. Wel alleen dingen die ik in huis had, dus nog zonde ook. Als ik dan toch zoveel kcal extra eet, had ik beter gewoon iets écht lekkers uit kunnen kiezen wat ik normaal niet zo snel eet.

Maarja. Ongesteld ook, dus ik bleef maar trek houden. Lag uiteindelijk in bed ook nog met het gevoel alsof ik te weinig had gegeten ook. :')
pi_193548143
Planning vandaag:
O: (al op) 4 crackers met 2x vega paté, 1x roomkaas en 1x tomaat american
T: fruit / courgettecake
L: gezonde nacho's (wel een beetje chips en kaas maar zeer beperkt)
T: fruit
D: Poké bowl met garnalen en gerookte zalm (is morgen ook meteen mijn lunch)
B: hardlopen - weer even wat zombies wegjagen :D
pi_193548330
Haha, ik was ook eerst aan het zoeken wat er dan mis was met het lijstje voor ik zag dat dat de planning voor vandaag was en niet je lijst van gister. Ik had zaterdag ook zoiets. Net ongesteld, onbedwingbare snaaidrang en een open halfvolle zak pepernoten was niet de beste combinatie.

Vanmorgen na vier dagen zelfde gewicht -0.3, yey. Nog 1.9kg te gaan voor gezond BMI, nog 4.4kg te gaan voor een gewicht onder de 60kg.

Planning vandaag:
L: vier Wasa vezelrijk crackers met een gebakken dubbeldooier ei en een gebakken normaal ei
T: snacktomaatjes
D: anderhalf worstje Smokey barbecue, rijst, paprika
T: Griekse yoghurt, magere kwark, muesli

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 09-06-2020 10:01:10 ]
pi_193548787
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:40 schreef MeisPluis het volgende:

L: gezonde nacho's (wel een beetje chips en kaas maar zeer beperkt)
Hier ben ik toch wel heel benieuwd naar :9
pi_193548977
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 10:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hier ben ik toch wel heel benieuwd naar :9
Is niet heel spannend ;)

Ik bak bosui, paprika, mais, kidneybonen (of zo'n bonenmix van Hak) en zelfgemaakte tacokruiden in een pan (zoveel als ik honger heb :D ), dat gooi ik nog even in de oven met een paar tortilla chips (stuk of 5) en een beetje geraspte kaas (meer voor de smaak) totdat dat gesmolten is.
Als dat klaar is dan gooi ik er gesneden tomaatjes, avocado en een beetje creme fraiche op (soms nog een klein beetje chilisaus maar is niet noodzakelijk).

Dus vegetarisch, heel veel groente en een klein beetje iets ongezondere dingen voor de extra smaak. Je kunt er nog echt gehakt of vega gehakt ingooien als je dat lekker vindt (ik vind overigens het vega gehakt, die eruit ziet als echt gehakt, van de Lidl wel goed. Heet next level gehakt of zo - gebruik ik ook veel voor pastasaus en zo)

En eten maar :D Ik ben wel fan!
pi_193549325
Hebben jullie ook dat je heel snel je nieuwe gewicht accepteert als de nieuwe normaal?

Voorbeeld: als ik nu weeg en het is boven 76.5 dan ben ik teleurgesteld. Minder dan een maand geleden was ik nog extreem blij als het een 77.9 was ipv een 78.

Op het moment zelf is het jammer dat je niet blij kan zijn maar als je naar het grote plaatje kijkt zie je wel hoe snel je vooruit gaat.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 11:17:42 #11
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193549415
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 11:12 schreef soeverein het volgende:
Hebben jullie ook dat je heel snel je nieuwe gewicht accepteert als de nieuwe normaal?

Voorbeeld: als ik nu weeg en het is boven 76.5 dan ben ik teleurgesteld. Minder dan een maand geleden was ik nog extreem blij als het een 77.9 was ipv een 78.

Op het moment zelf is het jammer dat je niet blij kan zijn maar als je naar het grote plaatje kijkt zie je wel hoe snel je vooruit gaat.
Ja. Op momenten waarop ik van mijn gebrek aan progressie baal(de), vond ik het altijd wel verhelderend om als reality check "even" m'n verloren gewicht op te tillen en me te bedenken dat ik dát in ieder geval niet meer dagelijks meezeulde. :+

Nieuwe situaties wennen blijkbaar snel. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193549919
quote:
Ja. :') Dat gaat eigenlijk wel echt belachelijk snel. Moet mezelf soms echt wel herinneren aan wat ik al kwijt ben. En proberen om soms ook een beetje te genieten wanneer ik een streefgewicht heb behaald, in plaats van meteen weer naar het volgende doel te kijken en te balen dat ik daar nog niet ben.
pi_193552409
L: 2 broodjes filet americain, flesje jillz 0.0
T: 5 blokjes chocolade
D: Maaltijdsalade witte kaas

Nog 360 calorieen te vullen. Geen idee met wat
pi_193553289
Ontbijt:
- 400 gram witte bonen in tomatensaus
- 225 gram doperwtjes

Lunch-
- stukjes watermeloen
- 2 broodjes pindakaas sambal

Diner:
- erwtensoep (zelf gemaakt)
- libanees brood

Snack: alpro vegan vanille yoghurt 250 gram

[ Bericht 0% gewijzigd door soeverein op 09-06-2020 17:24:54 ]
pi_193556685
Door weer calorieën bij te houden is het makkelijker om iets niet te eten. Al heb ik nog steeds dat ik bedenk dat ik wel x zou kunnen eten nu (en het dan niet doe).

Vandaag:
O: brood met pindakaas
T: banaan
L: salade van kropsla, paprika, komkommer, augurk, mozzarella en dressing, snee brood met kaas
T: brownie (nog van Kook mee met CUL, die hadden het normaal nooit zo lang gered :D )
D: restje foe yong hai met mie, beetje snijbonen stamppot met stukje pangasiusfilet; magere kwark met een beetje lemon curd
pi_193556830
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:55 schreef emmyemmy2 het volgende:
L: 2 broodjes filet americain, flesje jillz 0.0
T: 5 blokjes chocolade
D: Maaltijdsalade witte kaas

Nog 360 calorieen te vullen. Geen idee met wat
Dat werd nog een broodje gebakken ei en een eiwitreep :9
pi_193558218
Lijstje vandaag:
o: kwark, mango
T: kwark
L: tomatensoep, salade met kip, gebakken eitje
D: runderstoof, aardappel en spinazie
S: 4 km hardlopen + 4 setjes pushes
T: eiwitreep

Merk dat ik nu ik weer op het werk heb echt makkelijk meer beweeg. Afgelopen 2 dagen al ruim over mijn stappendoel terwijl ik op thuiswerkdagen soms maar de helft haalde. Die loopjes naar de koffieautomaat zijn dus toch wel handig. :9
pi_193560117
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 09:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Planning vandaag:
L: vier Wasa vezelrijk crackers met een gebakken dubbeldooier ei en een gebakken normaal ei
T: snacktomaatjes
D: anderhalf worstje Smokey barbecue, rijst, paprika
T: Griekse yoghurt, magere kwark, muesli
Bij de Griekse yoghurt/kwark kwamen ook nog zes pepernoten, want er lag nog een restje en ik had ruimte in m'n kcal.

1352 kcal.

Ik merk dat ik dagen heb waarop ik moeite heb om aan de 1500 kcal te komen, en dagen dat ik moeite heb om het bij de 1500 kcal te houden. Eerst wilde ik elke dag op die 1500 (+ of - max 50 ofzo) uitkomen, maar het werkt toch beter voor me om daar soms wat onder te zitten (zit sowieso nooit onder de 1250 en meestal niet onder de 1350) en dan ook soms daar overheen te gaan, zodanig dat ik gemiddeld over een week wel rond die 1500 uit kom. Dan heb ik op die hogere dagen ook wat meer ruimte voor lekkere/kcal rijke dingen, waardoor ik minder het gevoel heb dat ik echt dingen moet laten.
pi_193563555
Ochtend begonnen met een wandeling

L: 3 boterhammen met pindakaas
D: chili sin carne
T: watermeloen
B: 10k stappen
pi_193564329
De pulled jackfruit gisteren werd chili-sin-carne omdat ik me in het blik had vergist. Pulled erwtensoep sprak me toch iets minder aan :')

Lijstje voor vandaag:

O: vanillesojayoghurt met muesli
T: wilde perzik, peer
L: paprika, komkommer, knackebrod met houmous
D (vroeg, want vanavond naar het werk): linzenpasta met geroosterde tomaatjes en broccoli en zelfgemaakte vegan pesto

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuindier op 10-06-2020 10:15:52 ]
pi_193564422
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:05 schreef Tuindier het volgende:
De pulled jackfruit gisteren werd chili-sin-carne omdat ik me in het blik had vergist. Pulled erwtensoep sprak met toch iets minder aan :')

Oops :D

Ik hoop dat AH eindelijk jackfruit kan leveren, wil het al zo lang eens proberen
  woensdag 10 juni 2020 @ 10:18:32 #22
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_193564489
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 10:05 schreef Tuindier het volgende:
Pulled erwtensoep sprak met toch iets minder aan
:D _O-

Gisteren weer getraind met m'n groep en ik heb er verdorie spierpijn van. :') Weegschaal was wel vriendelijk, volgens mij mekkerde ik eerder dit topic nog over 77.7, da's nu alweer 76.6 :+. En dan zeggen ze dat zeuren niet helpt. :9

Ah, dat was dus maandag. Wegen op maandag, waarom doe ik het ook. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193564537
quote:

Hier wilde ik ook nog op reageren ja! Het gaat wel heel langzaam, maar een hele tijd was onder de 70kg mijn doel, en nu hang ik alweer een tijdje rond 68.5 en ben ik (licht) teleurgesteld als het hoog in de 68 zit. Maar de ervaring leert inmiddels dat als ik denk dat 'ik nu echt op een plateau zit' ik binnen een dag of 2 daarna ineens toch een dip maak.
pi_193566142
B: 10k voor 11.00 :+
T: Plak banaan-havermout cake
L: 2 geroosterde maisboterhammen met houmous en kaas + bakje vanillekwark
T: Bakje druiven
D: Gyros met sla, tzatziki, en paprika (en stukjes pita)

[ Bericht 4% gewijzigd door PoesInDoos op 10-06-2020 12:35:59 ]
pi_193566152
Oh en morgen voor het eerst in lánge tijd weer eens zwemmen, heb een uurtje een baan gereserveerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')