quote:Op maandag 8 juni 2020 06:27 schreef JochemSjakie het volgende:
Beter bij jou in de achtertuin dan in de mijne.
"om dat op te lossen"? Wat los je ermee op om de hele natuur van Nederland te vervuilen met windfabrieken?quote:Op maandag 8 juni 2020 06:34 schreef tja77 het volgende:
Je woont nou eenmaal in een dichtbevolkt land met een hoge energieconsumptie. Lekker makkelijk om de manieren om dat op te lossen af te vallen.
Ja het is lelijk, maar heb je een andere oplossing?
Je zult energie moeten opwekken, en dan het liefst op een milieuvriendelijke manier.quote:Op maandag 8 juni 2020 06:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"om dat op te lossen"? Wat los je ermee op om de hele natuur van Nederland te vervuilen met windfabrieken?
Plek zat in Rockanje.quote:Op maandag 8 juni 2020 06:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"om dat op te lossen"? Wat los je ermee op om de hele natuur van Nederland te vervuilen met windfabrieken?
Je verwart "klimaat" met milieu.quote:Op maandag 8 juni 2020 06:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je zult energie moeten opwekken, en dan het liefst op een milieuvriendelijke manier.
Nee hij zegt het goed. Hoe wil jij anders energie gaan opwekken in nl.quote:Op maandag 8 juni 2020 06:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je verwart "klimaat" met milieu.
Wat is dat nou weer voor dom gelul? Al duizenden jaren weet de mensheid energie op te wekken.quote:Op maandag 8 juni 2020 06:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee hij zegt het goed. Hoe wil jij anders energie gaan opwekken in nl.
Ja en de laatste 150 jaar met het verbranden van fossiele brandstoffen waardoor we het co2 niveau in onze atmosfeer van 270 tot 415 ppm hebben laten stijgen.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor dom gelul? Al duizenden jaren weet de mensheid energie op te wekken.
En de vulkaanuitbarstingen hebben daar natuurlijk niks mee te maken gehad.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en de laatste 150 jaar met het verbranden van fossiele brandstoffen waardoor we het co2 niveau in onze atmosfeer van 270 tot 415 ppm hebben laten stijgen.
Idd dat heb je helemaal goed. Die mythe is allang ontkracht.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:23 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En de vulkaanuitbarstingen hebben daar natuurlijk niks mee te maken gehad.
Weer wat geleerd, bedankt voor de link.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd dat heb je helemaal goed. Die mythe is allang ontkracht.![]()
According to the U.S. Geological Survey (USGS), the world’s volcanoes, both on land and undersea, generate about 200 million tons of carbon dioxide (CO2) annually, while our automotive and industrial activities cause some 24 billion tons of CO2 emissions every year worldwide.
Ik snap niet waarom je dit zegt en waarom je er zo blij over bent en wat dat met mijn reactie te maken heeft.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en de laatste 150 jaar met het verbranden van fossiele brandstoffen waardoor we het co2 niveau in onze atmosfeer van 270 tot 415 ppm hebben laten stijgen.
En oceanen? Of zijn oceanen ook een hoax?quote:Op maandag 8 juni 2020 07:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
According to the U.S. Geological Survey (USGS), the world’s volcanoes, both on land and undersea, generate about 200 million tons of carbon dioxide (CO2) annually, while our automotive and industrial activities cause some 24 billion tons of CO2 emissions every year worldwide.
Ja, die bestaan niet, allemaal vergelijkbaar met Finland, maar dan omgedraaid.quote:Op maandag 8 juni 2020 08:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En oceanen? Of zijn oceanen ook een hoax?
Al die klimaathuichelaars hebben helemaal niks, helemaal niks, helemaal niks met de natuur, niks met Nederland, niks met de natuur. Het enige wat ze interesseert is een selfie met een windmolen op de achtergrond. Een jessie Klaver of dat enge Zweedse wijf Ollonkreng, zie je dat al voor je dat ze regelmatig genieten op het strand.quote:Op maandag 8 juni 2020 08:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
En een windmolen gaat nooit iets van CO2 omlaag brengen
Het kost zelfs ontzettend veel fossiele energie om ze te maken
Ik lach je vierkant uit met je onzin verhalen die zo door te prikken zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je dit zegt en waarom je er zo blij over bent en wat dat met mijn reactie te maken heeft.
Net zoals auto's en kolen en gas centrales veel energie kost om deze te maken.quote:Op maandag 8 juni 2020 08:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het kost zelfs ontzettend veel fossiele energie om ze te maken
Ik streed ook tegen Biomassa. Waar was jij om me te hulp te schieten?quote:Op maandag 8 juni 2020 08:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik lach je vierkant uit met je onzin verhalen die zo door te prikken zijn.![]()
Waarom zou ik serieus op jou reactie moeten ingaan als jij toch omtrent alles wat met het milieu en klimaat te maken heeft je hoofd in het zand steekt en toch geen onderbouwde argumenten wilt aannemen.
Beste don quichot ga fijn verder met je strijd tegen de windmolens.
Interessant gegeven. Want hetzelfde nature rapport heeft de ratio tussen zwaveldioxide en co2 aangetoond, en deze verhouding wordt op gemiddeld 40 ingeschat.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op maandag 8 juni 2020 08:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals auto's en kolen en gas centrales veel energie kost om deze te maken.![]()
Daarna levert een windmolen schone energie op in tegenstelling tot auto en gas en kolen centrales die gedurende hun hele levensduur blijven uitstoten.
Altijd mooi dingen beweren zonder bron.quote:Op maandag 8 juni 2020 08:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
De hele cyclus van een windmolen zorgt voor 18 jaar CO2. En laat een windmolen nou net na 15 jaar afgeschreven zijn
Niets mis als ze er niet komen.quote:Op maandag 8 juni 2020 08:44 schreef Nikonlover het volgende:
Het is een vinexwijk, niets mis met een paar windmolens. Als dit nou het uitzicht zou zijn vanuit een stadscentrum uit de gouden eeuw, dan zou ik het wel begrijpen dat dit niet in het landschap past.
Maar wat is het probleem. Het is een fucking vinexwijkquote:
Het fucking probleem is dat gebied fucking dichtbij mij is. Ik walg al van het idee wat die fucking natuurbarbaren, die klimaathuichelaars, elders voor schade in het land aanrichten en in de Noordzee aanrichten maar het fucking extra probleem dat ik dicht bij het Vaanplein woont.quote:Op maandag 8 juni 2020 08:57 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem. Het is een fucking vinexwijk
MAAR DAN ZIEN ZN OUDERS DIE DE HELE DAG OVER HET STRANDLOPEN HUICHELENDE KLIMAATMOLENS VAN DE KLIMAATMOLENAIDSHUICHELAARSquote:
HAHAHAHAHAHAquote:Op maandag 8 juni 2020 09:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het fucking probleem is dat gebied fucking dichtbij mij is. Ik walg al van het idee wat die fucking natuurbarbaren, die klimaathuichelaars, elders voor schade in het land aanrichten en in de Noordzee aanrichten maar het fucking extra probleem dat ik dicht bij het Vaanplein woont.
Weer zo'n achterlijke reactie van zo'n nietszeggend deugflikkertje.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
MAAR DAN ZIEN ZN OUDERS DIE DE HELE DAG OVER HET STRANDLOPEN HUICHELENDE KLIMAATMOLENS VAN DE KLIMAATMOLENAIDSHUICHELAARS
Terecht dat je met zulk taalgebruik windmolens in je achtertuin krijgt, de elite plaatst die altijd bij achterstandswijken.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Weer zo'n achterlijke reactie van zo'n nietszeggend deugflikkertje.Heb je hem al naar je insta gekopieerd met een selfie?
Het strand is voor mij iets bijzonders; natuur en gevoel van vrijheid o.a.. ik snap dat jij dat niet kan begrijpen maar ik doe toch een poging: Als jij op Pokemonjacht bent, dat gevoel van jou over je eigen Pokemongebied, warme gevoelens toch? Je eigen pokemon-uitvalbasis is toch ook heel bijzonder voor jou?quote:Op maandag 8 juni 2020 09:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
MAAR DAN ZIEN ZN OUDERS DIE DE HELE DAG OVER HET STRANDLOPEN HUICHELENDE KLIMAATMOLENS VAN DE KLIMAATMOLENAIDSHUICHELAARS
hihi.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het strand is voor mij iets bijzonders; natuur en gevoel van vrijheid o.a.. ik snap dat jij dat niet kan begrijpen maar ik doe toch een poging: Als jij op Pokemonjacht bent, dat gevoel van jou over je eigen Pokemongebied, warme gevoelens toch? Je eigen pokemon-uitvalbasis is toch ook heel bijzonder voor jou?
hihi, hij zei insta!!!!quote:Op maandag 8 juni 2020 09:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Weer zo'n achterlijke reactie van zo'n nietszeggend deugflikkertje.Heb je hem al naar je insta gekopieerd met een selfie?
Helaas rekent dat alleen maar de netto getallen mee. De lekkage van sf6 telt bijvoorbeeld ook mee (23000 x zo zwaar als CO2)quote:Op maandag 8 juni 2020 08:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Altijd mooi dingen beweren zonder bron.![]()
https://en.wikipedia.org/(...)vestment?wprov=sfla1
Uit een windmolen komt na praktische metingen minstens 10X meer energie dan wat je erin steekt, dus na 1.5 jaar levert dat ding meer energie als het ooit gekost heeft.
Ooit gehoord van kernenergie?quote:Op maandag 8 juni 2020 10:23 schreef tja77 het volgende:
Maarre hoe moet je anders voldoen aan de energiebehoefte van de Nederlander?
Je het zijn lelijke dingen, maar ze hebben wel degelijk nut.
Fixedquote:Op maandag 8 juni 2020 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
Onze held is weer eens tiptop, intelligent en bij de les.![]()
Man, wat moet zijn leven goed zijn.
Hij is dankbaar dat zijn beschermengel er ook is.quote:
Helaas had je het eerste over energie die het kost en nu moet opeens een doelpaal verzet worden, dus blijkbaar klopte je bewering over energiekosten gewoon weer eens niet.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Helaas rekent dat alleen maar de netto getallen mee. De lekkage van sf6 telt bijvoorbeeld ook mee (23000 x zo zwaar als CO2)
Iedereen is dankbaar dat ik er benquote:Op maandag 8 juni 2020 10:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij is dankbaar dat zijn beschermengel er ook is.
Wat mij betreft ook kernenergie ja.quote:
quote:Op maandag 8 juni 2020 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Helaas had je het eerste over energie die het kost en nu moet opeens een doelpaal verzet worden, dus blijkbaar klopte je bewering over energiekosten gewoon weer eens niet.
Hier heb ik het over co2quote:Op maandag 8 juni 2020 08:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Let op het woord zelfs. Dat impliceert dat er nog heel iets anders speelt.quote:Het kost zelfs ontzettend veel fossiele energie om ze te maken
Ik denk niet dat TS minder ZIEDEND zou zijn als er of een kerncentrale bij Rockanje gebouwd gaat worden of als er een open-pit uraniummijn of opwerkfabriek bij hem in de buurt geplaatst zou worden.quote:
Bouwen van die dingen 15 jaarquote:Op maandag 8 juni 2020 11:06 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook kernenergie ja.
Maar TS is alleen maar boos omdat ze in zijn achtertuin komen
Ah ja, laten we massaal overstappen op kernenergie, dan weten we zeker dat alle uranium binnen no-time op is.quote:
Wat mij betreft gaat dat bouwen gewoon door in de achtertuin van TS. Gewoon om hem te ziekenquote:Op maandag 8 juni 2020 11:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bouwen van die dingen 15 jaar
50 jaar laten draaien
Tegen die tijd hebben we allang thorium
Dus de oplossing is er allang. Alleen zit links in de weg met zijn domme ideale papieren werkelijkheid.
Jammer dat er niet genoeg uranium is om die tijd te overbruggen. Dus nee, er is geen oplossing.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
50 jaar laten draaien
Dus de oplossing is er allang. Alleen zit links in de weg met zijn domme ideale papieren werkelijkheid.
Altijd mooi, die dromerij.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
50 jaar laten draaien
Aangezien kernenergie dé oplossing is voor alle energievraagstukken, maakt het niet zoveel uit waar de grondstoffen vandaan gehaald worden. Het is volgens knoopie echter ook van belang dat we afrikaanse meisjes goed onderwijzen zodat ze dat goed en diep met hun handjes opgraven.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat TS minder ZIEDEND zou zijn als er of een kerncentrale bij Rockanje gebouwd gaat worden of als er een open-pit uraniummijn of opwerkfabriek bij hem in de buurt geplaatst zou worden.
Ja.quote:
Van welk rapport?quote:Op maandag 8 juni 2020 10:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Helaas rekent dat alleen maar de netto getallen mee. De lekkage van sf6 telt bijvoorbeeld ook mee (23000 x zo zwaar als CO2)
De ironiequote:
Daarom staat de berekening ook hierboven. En 50 jaar onderzoek lijkt me wel voldoende om tot een thorium oplossing te komen.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja.
Ontzettend duur, duurt ontzettend lang voor nieuwe centrales in gebruik genomen kunnen worden en de rendabele grondstoffen ervoor zijn met het huidige gebruik al over een 75/100 jaar op.
Let op het woord rendabel. Dat gaat om kunnen verkrijgen op een manier die meer energie oplevert dan het kost ze te delven.
Daarbij is kernenergie niet goed schakelbaar, je zal er toch een bron bij moeten hebben die wel variabel inzetbaar is.
Heb je toch nog oa windmolens nodig...
Andersom geld dat laatste ook hoor. Een stabielere bron naast de variabele aard van windmolens is ook gewoon nodig.
Al met al, jammer dat de ts windmolens zo lelijk vindt.
Ik vind ze wel wat hebben.
Al 20+ jaar geven ze mij het gevoel bijna thuis te zijn.
Ik heb geen last van die dingen en heb ze dus al jaren dichtbij.
Ah, weer zo'n simplist die alles in links en rechts moet indelen omdat het anders teveel voor hem wordt.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De ironie
Als er een groep droomt, is het onnozel links wel
Bron: VD's dikke duim en kennis die heeft opgedaan tijdens het te proberen te domineren van een zielig uithoekje van het internet.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Daarom staat de berekening ook hierboven. En 50 jaar onderzoek lijkt me wel voldoende om tot een thorium oplossing te komen.
Wat loop je nou steeds over het strand te bazelen? We hebben het over het Vaanplein, een stuk treurnis gevat in asfalt.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het strand is voor mij iets bijzonders; natuur en gevoel van vrijheid o.a.. ik snap dat jij dat niet kan begrijpen maar ik doe toch een poging: Als jij op Pokemonjacht bent, dat gevoel van jou over je eigen Pokemongebied, warme gevoelens toch? Je eigen pokemon-uitvalbasis is toch ook heel bijzonder voor jou?
Nou leg het ons dan maar eens in wat meer dan 1 zin uit waarom het boerenslimme rechts denkt dat we gewoon door zouden kunnen blijven gaan met het opstoken van een eindige hoeveelheid geaccumuleerde fossiele brandstoffen.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De ironie
Als er een groep droomt, is het onnozel links wel
Nou is vd ook wel een echte rechtsextremist, gevuld met ziedende woede naar alles dat niet oud-Hollands isquote:Op maandag 8 juni 2020 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, weer zo'n simplist die alles in links en rechts moet indelen omdat het anders teveel voor hem wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |