Momenteel mee bezig (ja, niet zelf). Het gaat hier dan om uhh, 55m2 en dat kost me dan 2600 euro, exclusief tegels (die ik heb, 45x90cm, en die kostten me 1790 euro, maar niet bij hem, gewoon bij een steen-toko).quote:Op zondag 7 juni 2020 18:05 schreef knakworst3d het volgende:
Heeft iemand toevallig pasgeleden bestrating aangelegd? Ik wil eind dit jaar mijn oprit opnieuw laten leggen en vraag me af wat zoiets ongeveer kost. Uiteraard is dat afhankelijk van de klinker of tegel die je kiest, maar waar moet ik aan denken bij een stratenmaker per m2 ongeveer? Iemand ervaring? Bedankt.
4400 euro voor wat stenen 😳quote:Op zondag 7 juni 2020 18:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Momenteel mee bezig (ja, niet zelf). Het gaat hier dan om uhh, 55m2 en dat kost me dan 2600 euro, exclusief tegels (die ik heb, 45x90cm, en die kostten me 1790 euro, maar niet bij hem, gewoon bij een steen-toko).
Ja. Oh wacht, daar hoort ook het leggen van het (kunst)gras nog bij, my bad en het zetten van de stapelblokken maar inderdaad. Maar goed, die tegels kun je natuurlijk zo goedkoop of duur maken als je zelf wilquote:
Ja maar jullie hebben ook een enorme tuin, wij hebben hier gewoon een klein tuintje achter, maar, moest 10m3 stabilisatiezand in ivm ophoging, dan nog nieuw tuinhuisje, tegels, het loon, een nieuwe schutting, etc etc, dus we zijn uiteindelijk tegen de 11k kwijt voor een simpele tuin, en dat is dan even los van de verlichting en camera's etc, wat ik zelf doe.quote:Op zondag 7 juni 2020 18:35 schreef bleiblei het volgende:
Wij zijn hier komende week 2500 euro kwijt om 130m2 dikformaat klinkers er in te leggen.
Maar dat is excl. Materiaal en grondwerk, bandjes, etc. Echt alleen het erin leggen en aftrillen van de bestrating.
Totale kostenplaatje all in incl. 150m2 gebruikte gebakken klinkers, 16m2 tegels (90x90) is 13k.
Dat is een fractie van de tuin. Eerste van ons perceel en dan dus alleen het straatwerk (oprit & terras). Als we dit gedaan hebben, moeten we nog iets gaan doen met de over 1500m2 tuinquote:Op zondag 7 juni 2020 18:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar jullie hebben ook een enorme tuin, wij hebben hier gewoon een klein tuintje achter, maar, moest 10m3 stabilisatiezand in ivm ophoging, dan nog nieuw tuinhuisje, tegels, het loon, een nieuwe schutting, etc etc, dus we zijn uiteindelijk tegen de 11k kwijt voor een simpele tuin, en dat is dan even los van de verlichting en camera's etc, wat ik zelf doe.
13k aan tegels, koekkoek
Edit: oh verkeerd gelezen, 13k op de hele tuin? Dang, dan doe ik echt iets verkeerdMaar goed, we zijn relatief gezien bijna klaar, dat geld is al afgeschreven (niet letterlijk, gewoon in mijn hoofd is het geld daar al aan uitgegeven, dus 'verleden tijd'.) dus ik ben blij als 't straks klaar is
![]()
Godverdommequote:Op zondag 7 juni 2020 18:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is een fractie van de tuin. Eerste van ons perceel en dan dus alleen het straatwerk (oprit & terras). Als we dit gedaan hebben, moeten we nog iets gaan doen met de over 1500m2 tuin.
Dat vind ik serieus behoorlijk wat geld. Omgerekend 47 euro per m2. En wit neem ik aan? Ik hoor hier her en der bedragen van tussen de 30 en 35 per m2 namelijk (twee mensen gevraagd).quote:Op zondag 7 juni 2020 18:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Momenteel mee bezig (ja, niet zelf). Het gaat hier dan om uhh, 55m2 en dat kost me dan 2600 euro, exclusief tegels (die ik heb, 45x90cm, en die kostten me 1790 euro, maar niet bij hem, gewoon bij een steen-toko).
Ja, maar dat is inclusief het verslepen van 8m3 per kruiwagen van voor naar achter stabilisatiezand én kunstgras van 35 euro de m2 (15m2 nodig) is daar ook in he. Maar, alsnog wel wat geld ja, maar ik ga zelf niet voor dat geld me een kromme rug regelen.quote:Op zondag 7 juni 2020 19:09 schreef knakworst3d het volgende:
[..]
Dat vind ik serieus behoorlijk wat geld. Omgerekend 47 euro per m2. En wit neem ik aan? Ik hoor hier her en der bedragen van tussen de 30 en 35 per m2 namelijk (twee mensen gevraagd).
Ik heb het bij ons vorige huis zelf gedaan. Was een vierkante meter of 45 aan bestrating. En het leek nergens opquote:Op zondag 7 juni 2020 19:09 schreef mosred het volgende:
Ik snap niet dat je het voor dat geld niet zelf doet... wat een bedragen zeg.
Ik zou voor een groot project wel even een kennis stratenmaker in de arm nemen, maar duizenden euro’s voor een stukje straat...quote:Op zondag 7 juni 2020 19:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb het bij ons vorige huis zelf gedaan. Was een meter of 45 aan bestrating. En het leek nergens op. Tegels of lekker moderne betonnen stenen die allemaal dezelfde vorm hebben is goed te doen. Oude hergebruikte bestrating is echt een drama (ziet er wel mooi uit!).
En daarnaast heb ik daar wel flink last van gehad aan mijn knieën en rug.
Oprit leggen is niet iets om zelf even snel te doen als je nog nooit een straat gelegd hebt en ook niet "handig" bent.quote:Op zondag 7 juni 2020 19:09 schreef mosred het volgende:
Ik snap niet dat je het voor dat geld niet zelf doet... wat een bedragen zeg.
Ja dat is wel waar inderdaad. Een rechte oprit zou ik aandurven overigens, maar een glooiing of helling is wel andere koek inderdaad..quote:Op zondag 7 juni 2020 19:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Oprit leggen is niet iets om zelf even snel te doen als je nog nooit een straat gelegd hebt en ook niet "handig" bent.
Heb hier m'n eigen terras gelegd, ben er tevreden over maar een oprit is wel even wat anders.
Overigens vergeet ook niet het grondwerk bij de kosten @:TS. Gaat ook in de papieren lopen
Scheelt dat zoveel dan?quote:Op zondag 7 juni 2020 19:42 schreef mosred het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar inderdaad. Een rechte oprit zou ik aandurven overigens, maar een glooiing of helling is wel andere koek inderdaad..
Enkel een helling scheelt niet teveel om het dan zelf niet meer de kunnen, maar in verband straten waarbij de tegels onder een hoek gelegd moeten worden is wel een stapje ingewikkelder. Zeker als ze zijwaarts om-en-om gelegd worden.quote:
Tip: worteldoek is niet nodig bij straatwerk.quote:Op zondag 7 juni 2020 19:32 schreef Womanly het volgende:
Hmm lastig te zeggen als het alleen om het leggen zelf gaat. Dat weet ik niet meer. Vaak zitten er extra dingen bij zoals zand, worteldoek, afvoeren oid en dan wordt het een totaalprijs. Maar het kost wel wat ja. Op Werkspot heb je volgens mij wel algemene informatie en gemiddelde prijzen mbt stratenmakers en hoveniers. Vraag gewoon wat offertes op of ze al een schatting kunnen maken van de prijs.
ik ken iemand die legt ze voor 20 euro per m2.quote:Op zondag 7 juni 2020 18:05 schreef knakworst3d het volgende:
Heeft iemand toevallig pasgeleden bestrating aangelegd? Ik wil eind dit jaar mijn oprit opnieuw laten leggen en vraag me af wat zoiets ongeveer kost. Uiteraard is dat afhankelijk van de klinker of tegel die je kiest, maar waar moet ik aan denken bij een stratenmaker per m2 ongeveer? Iemand ervaring? Bedankt.
Als je voor gewone betonklinkers gaat, ben je ineens 7 euro m2 kwijt ipv. De 30 die ik kwijt was aan onze bestrating. Dat scheelt al gigantischquote:Op zondag 7 juni 2020 19:36 schreef Rene het volgende:
Jeutje. Schrik hier wel van! Moet straks ook een oprit van 10 bij 3.20 (en waarschijnlijk 5) laten doen.
!!
Zwart dusquote:Op maandag 8 juni 2020 12:24 schreef Harry_Turtle het volgende:
25 euro per uur is hier gangbaar voor een weekendklus straten.
Dat is heel goedkoop zeg. Ik had laatst een offerte van 1500 voor die hoeveelheid.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik was 650 kwijt voor ongeveer 80m2 leggen en trillen, excl gebruikte klinkers & zand.
Schijnbaar jaquote:Op maandag 8 juni 2020 16:26 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat is heel goedkoop zeg. Ik had laatst een offerte van 1500 voor die hoeveelheid.
Ik was ¤6700 kwijt voor 125m2 allin. Daarvan was zo'n 45m2 terras met mooie tegels en de rest klinkers oprit. Veel geld ja, maar wel in z'n eentje twee weken bezig dus met een uurtarief van rond de ¤50 klopt dat wel. Dat is mijn uurtarief ook maar ik zit toch echt liever achter m'n computertje dan op m'n knieën.quote:Op zondag 7 juni 2020 19:09 schreef knakworst3d het volgende:
[..]
Dat vind ik serieus behoorlijk wat geld. Omgerekend 47 euro per m2. En wit neem ik aan? Ik hoor hier her en der bedragen van tussen de 30 en 35 per m2 namelijk (twee mensen gevraagd).
Netjes. Wij besteden onze tuin van 110m2 bestrating uit en 50m groen en zijn rond de 6k kwijt voor het werk, bestrating en gras. We maken geen eens gekke keuzes, er komen gewoon goedkope klinkers te liggen. Dat tikt al gauw aan.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik was ¤6700 kwijt voor 125m2 allin. Daarvan was zo'n 45m2 terras met mooie tegels en de rest klinkers oprit. Veel geld ja, maar wel in z'n eentje twee weken bezig dus met een uurtarief van rond de ¤50 klopt dat wel. Dat is mijn uurtarief ook maar ik zit toch echt liever achter m'n computertje dan op m'n knieën.
M'n oprit liep trouwens ook behoorlijk af dus hij heeft dat wel mooi gedaan. Ook zit er nog een watermeter buiten en daar heeft ie een mooie put van gemaakt. Zoiets zeg maar:
[ afbeelding ]
Ik had ook niet absurd dure tegels op het terras gedeelte maar ik vond ze wel mooi en ze zijn zeker duurder dan klinkers. Hier lijkt het erg op:quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:59 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Netjes. Wij besteden onze tuin van 110m2 bestrating uit en 50m groen en zijn rond de 6k kwijt voor het werk, bestrating en gras. We maken geen eens gekke keuzes, er komen gewoon goedkope klinkers te liggen. Dat tikt al gauw aan.
Noem dan een bedrag, dan hebben mensen er nog wat aanquote:Op zaterdag 13 juni 2020 18:04 schreef Pap89 het volgende:
Hadden hier 100m2 keramische tegels laten leggen, dat ging ook erg snel qua geld
Jup, flinke bedragen en ze zijn er zo mee klaar.quote:Op zondag 7 juni 2020 19:36 schreef Rene het volgende:
Jeutje. Schrik hier wel van! Moet straks ook een oprit van 10 bij 3.20 (en waarschijnlijk 5) laten doen.
!!
20m2 voor ¤370 wit? Dat lijkt me echt heel erg sterk...quote:Op dinsdag 9 juni 2020 12:50 schreef ambrogino het volgende:
ik laat het doen voor ¤ 370,- voor 20m2 excl. materiaal. gewoon wit dus incl.btw.
Komt neer op 18,50 per m2.
Vorig jaar ook zo'n 25m2 zelf gedaan maar 60x60 tegels zijn niet zo heel makkelijk te leggen, laat het nu maar doen door een prof.
Ik zie wel meer bedragen die mij sterk lijken voorbij komenquote:Op zondag 14 juni 2020 11:48 schreef Miniem het volgende:
[..]
20m2 voor ¤370 wit? Dat lijkt me echt heel erg sterk...
Het was trouwens zo'n 88m2 gelegd... excuses. We hadden 100m2 gekocht.quote:Op zondag 14 juni 2020 12:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zie wel meer bedragen die mij sterk lijken voorbij komen.
100m2 erin leggen in 3 dagen voor 400euro dat is 15 euro per uur. Voor dat geld krijg je momenteel nog niet eens een Roemeen die het zwart komt doen. En in 3 dagen 100m2 erin tassen moet wel lukken, maar hoeft er dan geen zandbed in, bandjes omheen etc? Knappe kerel die dat in zijn eentje voor elkaar krijgt in 3 dagen. Dus ben wel benieuwd hoe die bestrating erin ligt.
Maar ik geef toe, ben wel een beetje jaloers ervanuit gaande dat het er netjes in ligt. Want dit zijn prijzen waarbij we de hele tuin hadden kunnen laten doen ipv. De eerste 40m en dan hadden we nog geld zat gehad voor planten
Ja, das ook geen vergelijking natuurlijk... 2012quote:Op zondag 14 juni 2020 15:24 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
[..]
Het was trouwens zo'n 88m2 gelegd... excuses. We hadden 100m2 gekocht.
Zandbed was in orde, er lagen al jaren grote grindtegels. De bestrating is als band gebruikt.
Gelegd in augustus 2012
[ afbeelding ]
Foto van de makelaar bij verkoop juni 2019
[ afbeelding ]
Netjes gelegd.quote:Op zondag 14 juni 2020 15:24 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
Het was trouwens zo'n 88m2 gelegd... excuses. We hadden 100m2 gekocht.
Zandbed was in orde, er lagen al jaren grote grindtegels. De bestrating is als band gebruikt.
Gelegd in augustus 2012
[ afbeelding ]
Foto van de makelaar bij verkoop juni 2019
[ afbeelding ]
Ach het is maar een oprit, plantjes doe je in je achtertuin.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:36 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Netjes gelegd.
Maareh, allemachtig wat een betonnen jungle. Kon er niet op zijn minst een klein strookje beplanting vanaf? Dat scheelt tegels leggen, plant je het goed dicht heb je minder last van onkruid en je helpt regenwater in de bodem infiltreren.
Niet alleen door parkeren auto een deel is eruit geweest voor aanleggen glasvezel. Die hebben het helaas niet mooi terug gelegd.quote:Op zondag 14 juni 2020 17:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Je ziet al wel op meerdere plekken dat het verzakt is, waarschijnlijk door parkeren van auto. Ik had dikkere tegels genomen voor een oprit.
[..]
Ach het is maar een oprit, plantjes doe je in je achtertuin.
Hoeveel auto's moeten daar staan dat elke vierkante meter bestraat moest worden?quote:Op zondag 14 juni 2020 21:40 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
[..]
Niet alleen door parkeren auto een deel is eruit geweest voor aanleggen glasvezel. Die hebben het helaas niet mooi terug gelegd.
De “tuin” voor is bedoeld voor je auto parkeren. In de hele straat waren 2 parkeerplaatsen op 24 woningen. Om aan de voorkant tuin te laten was eigenlijk geen optie.
Er konden 5 auto’s staan. 2 van ons zelf en dan 3 visite (vanwege de maar 2 openbare parkeerplaatsen in de straat hebben wij dus gekozen om alles te bestraten). Zijkant van huis hebben we bestraat om ook met de auto achter huis te kunnen. Achtertuin bestond wel uit gras en stuk tuin.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:54 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Hoeveel auto's moeten daar staan dat elke vierkante meter bestraat moest worden?
Oké dat is riant. Smaken verschillen zullen we het maar op houden.quote:Op zondag 14 juni 2020 22:01 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
[..]
Er konden 5 auto’s staan. 2 van ons zelf en dan 3 visite (vanwege de maar 2 openbare parkeerplaatsen in de straat hebben wij dus gekozen om alles te bestraten). Zijkant van huis hebben we bestraat om ook met de auto achter huis te kunnen. Achtertuin bestond wel uit gras en stuk tuin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |