abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 13:39:11 #101
5428 crew  miss_sly
pi_193583136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:31 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Beiden werkend, er zit een week tussen de dates. :) Kenden elkaar dus al wel langer vanuit de vriendenkring, dat is wel een voordeel.
Ik zou dan vooral gewoon lekker verder daten en appen. En op het moment dat je even geen zin of tijd hebt, kun je ook gewoon eerst reageren en daarna erin gooien dat je nu even xxx doet en dus later wel reageert.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193583205
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou dan vooral gewoon lekker verder daten en appen. En op het moment dat je even geen zin of tijd hebt, kun je ook gewoon eerst reageren en daarna erin gooien dat je nu even xxx doet en dus later wel reageert.
Haha, ze neemt er wel echt voortdurend initiatief in. Dat is wel positief, alleen voelt het een beetje geforceerd om-en-om snap je?

Zij start gisteren een onderwerp, ik vandaag weer. En zo door.
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 13:46:45 #103
5428 crew  miss_sly
pi_193583269
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:43 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Haha, ze neemt er wel echt voortdurend initiatief in. Dat is wel positief, alleen voelt het een beetje geforceerd om-en-om snap je?

Zij start gisteren een onderwerp, ik vandaag weer. En zo door.
Dus houden jullie dit nu samen in stand. Als je daar een verandering in wil, zul je dat expliciet of impliciet moeten bewerkstelligen :)

Als je bang bent dat expliciet benoemen dat het iets minder mag bij haar minder goed aan kan komen, zul je iets impliciets moeten zoeken. Of een grapje moeten maken. Of zoals ik eerder zei op dat moment zeggen even met iets anders bezig te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193583373
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus houden jullie dit nu samen in stand. Als je daar een verandering in wil, zul je dat expliciet of impliciet moeten bewerkstelligen :)

Als je bang bent dat expliciet benoemen dat het iets minder mag bij haar minder goed aan kan komen, zul je iets impliciets moeten zoeken. Of een grapje moeten maken. Of zoals ik eerder zei op dat moment zeggen even met iets anders bezig te zijn.
Wat een gedoe. Hoe is het bij jou in de liefde?
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 13:57:33 #105
5428 crew  miss_sly
pi_193583464
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:52 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Wat een gedoe. Hoe is het bij jou in de liefde?
Heel goed. Wij doorstaan alle gedoe goed. Zelfs meerdere malen verhuizen in korte tijd en langdurig thuiswerken en op elkaars lip zitten gaat ons prima af.
Niets te wensen, eigenljik :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193583516
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heel goed. Wij doorstaan alle gedoe goed. Zelfs meerdere malen verhuizen in korte tijd en langdurig thuiswerken en op elkaars lip zitten gaat ons prima af.
Niets te wensen, eigenljik :)
Mooi hoor. Was het bij jullie meteen zonder enige strubbeling raak?
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 14:09:13 #107
5428 crew  miss_sly
pi_193583664
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:59 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Mooi hoor. Was het bij jullie meteen zonder enige strubbeling raak?
Het ging redelijk soepel wel. Maar ook wij moesten aan dingen van elkaar wennen. Hij belde me wel eens als ik in de auto zat onderweg naar hem, maar hij is van het efficient bellen, geen koetjes-en-kalfjes gesprekje bijvoorbeeld. Dus daar hebben we wel eens over gesproken. We hebben beide vanaf het begin wel geprobeerd bespreekbaar te maken wat we voelden en dachten en belangrijk vonden. Dan gaan dingen geen eigen leven leiden en vul je niet van alles in, wat wellicht helemaal niet klopt. En nog gaan dingen wel eens wat minder soepel. Je blijft toch twee verschillende mensen.

En misschien scheelt het ook dat we 34 en 36 waren toen we elkaar ontmoetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193583914
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ging redelijk soepel wel. Maar ook wij moesten aan dingen van elkaar wennen. Hij belde me wel eens als ik in de auto zat onderweg naar hem, maar hij is van het efficient bellen, geen koetjes-en-kalfjes gesprekje bijvoorbeeld. Dus daar hebben we wel eens over gesproken. We hebben beide vanaf het begin wel geprobeerd bespreekbaar te maken wat we voelden en dachten en belangrijk vonden. Dan gaan dingen geen eigen leven leiden en vul je niet van alles in, wat wellicht helemaal niet klopt. En nog gaan dingen wel eens wat minder soepel. Je blijft toch twee verschillende mensen.

En misschien scheelt het ook dat we 34 en 36 waren toen we elkaar ontmoetten.
Ja precies, mooi hoe dat gelopen is dan. Ben benieuwd hoe het bij mij afloopt, wel voor het eerst sinds lange tijd weer echt vertrouwen erin.
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 14:29:02 #109
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193584028
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 13:59 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Mooi hoor. Was het bij jullie meteen zonder enige strubbeling raak?
Dat was het bij mijn huidige vrouw wel, dat ging echt heel erg makkelijk, dat 'klopte' gewoon maar ik heb ook wel eens strubbelingen gehad, en dan tegen beter weten in toch door gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 14:33:39 #110
5428 crew  miss_sly
pi_193584109
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat was het bij mijn huidige vrouw wel, dat ging echt heel erg makkelijk, dat 'klopte' gewoon maar ik heb ook wel eens strubbelingen gehad, en dan tegen beter weten in toch door gaan.
Toch vind ik dat wel een tikje te kort door de bocht.
Ik heb ook wel eerder een relatie gehad die heel soepel begon en helemaal klopte, maar die toch echt uiteindelijk van geen kanten bleek te kloppen.
En omgekeerd dat als het wat lastig gaat in het begin, hoeft dat zeker niet te betekenen dat het dan dus niet echt toekomst heeft. Het ligt er ook maar net aan waar de strubbelingen vandaan komen en hoe beide daarmee om gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193584129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dan tegen beter weten in toch door gaan.
Het kan natuurlijk inderdaad dat het gewoon niet werkt en je er op een gegeven moment mee moet kappen. Maar het kan ook dat je er op een gegeven moment sterker uitkomt en die optie hoor ik jou vrijwel nooit noemen. Dat snap ik niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2020 14:35:17 ]
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 14:37:17 #112
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193584168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 14:34 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk inderdaad dat het gewoon niet werkt en je daar op een gegeven moment mee moet kappen. Maar het kan ook dat je er op een gegeven moment sterker uitkomt en die optie hoor ik jou vrijwel nooit noemen. Dat snap ik niet zo.
Dat ligt aan waar de strubbelingen over gaan dan. Of je naar de Amerika's of naar Azië op vakantie gaat vind ik geen strubbeling, maar als het op persoonlijk vlak gewoon niet klikt, omdat je te veel verschillend bent dan wel andere verwachtingen hebt dan wel anders in het leven staat, ja, dan moet je beiden (of een) heel veel water bij de wijn gaan doen.

Dan ben ik liever met iemand waarbij de wijn gewoon nog steeds wijn is, in plaats van water met een smaakje. Maar dat ben ik.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193588677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 23:47 schreef M1stral het volgende:

[..]

Low effort. Dat zegt ook voldoende over de mannen die overal genoegen mee nemen, niet? Lijkt me niet bepaald de poule waarin je wilt spelen.
Misschien wil ze voorlopig niks vasts. Dan is wat low effort wel makkelijk.
pi_193588814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 12:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Geen idee, als de keuze reuze is voor je ga je denk ik niet dingen forceren, om de simpele reden dat je niet iets hoeft te blijven volhouden dat niet goed voelt, terwijl er heel makkelijk een alternatief is dat wellicht wél goed / niet geforceerd voelt.
Ja, alleen zijn :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 19:18:52 #115
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193588836
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja, alleen zijn :?
True, maar als je daar mee akkoord bent hoef je ook geen dingen te forceren natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193588911
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

True, maar als je daar mee akkoord bent hoef je ook geen dingen te forceren natuurlijk.
Ik ben redelijk gezegend op dat gebied geloof ik. Ik kan me totaal niet voorstellen dat ik zou daten ondat ik alleen zijn niet ok vind... ik kan me weinig voorstellen bij de druk en afwegingen die er dan bij komen kijken :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 11 juni 2020 @ 19:23:56 #117
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193588948
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik ben redelijk gezegend op dat gebied geloof ik. Ik kan me totaal niet voorstellen dat ik zou daten ondat ik alleen zijn niet ok vind... ik kan me weinig voorstellen bij de druk en afwegingen die er dan bij komen kijken :?
Heel veel mensen kunnen echt niet goed alleen zijn hoor, dat heeft die hele corona crisis duidelijk laten zien. Ook wel te zien aan de toename aan mensen op dating apps.
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 19:24:24 #118
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193588960
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik ben redelijk gezegend op dat gebied geloof ik. Ik kan me totaal niet voorstellen dat ik zou daten ondat ik alleen zijn niet ok vind... ik kan me weinig voorstellen bij de druk en afwegingen die er dan bij komen kijken :?
Dat komt omdat de wanhoop bij jou niet groot genoeg is. Denk ik echt. Als je OK bent met alleen zijn, ben je niet bezig met daten alsof het een baan is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193589113
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:23 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Heel veel mensen kunnen echt niet goed alleen zijn hoor, dat heeft die hele corona crisis duidelijk laten zien. Ook wel te zien aan de toename aan mensen op dating apps.
Mja gek genoeg snap ik dat dan weer wel. Zo veel mogelijk binnen is voor mij prima omdat de man er toch ook altijd is. En we moeten beide vaak genoeg de deur uit voor werk om elkaar niet de hersens in te slaan :D

Maar als je en 100% thuis werkt, je sociale leven stil ligt en je alleen woont snap ik wel behoefte aan contact en aanraking. Dat zou ik als ik alleen woonde bijzonder slecht trekken.

En alle gesprekken met vrienden zijn min of meer standaard, ja nog steeds gekut met zoom op werk, we missen het terras nog steeds, alles is saaai, doeeei. Een nieuw contact kan dan ook wel weer een welkome afwisseling zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193596019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 19:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mja gek genoeg snap ik dat dan weer wel. Zo veel mogelijk binnen is voor mij prima omdat de man er toch ook altijd is. En we moeten beide vaak genoeg de deur uit voor werk om elkaar niet de hersens in te slaan :D

Maar als je en 100% thuis werkt, je sociale leven stil ligt en je alleen woont snap ik wel behoefte aan contact en aanraking. Dat zou ik als ik alleen woonde bijzonder slecht trekken.

En alle gesprekken met vrienden zijn min of meer standaard, ja nog steeds gekut met zoom op werk, we missen het terras nog steeds, alles is saaai, doeeei. Een nieuw contact kan dan ook wel weer een welkome afwisseling zijn.
Dus je snapt het wel maar ook weer niet? ;)

quote:
Ik kan me totaal niet voorstellen dat ik zou daten ondat ik alleen zijn niet ok vind... ik kan me weinig voorstellen bij de druk en afwegingen die er dan bij komen kijken :?
Er zijn gewoon mensen die veel vanuit de emotie daten (het moet gevoelsmatig allemaal precies kloppen, je moet elkaar perfect aanvoelen, verliefd zijn etc.) en je hebt mensen die meer vanuit de ratio daten. ("Ik ben er nu wel aan toe, eens kijken of er meer mensen zijn die er zo instaan en dezelfde dingen delen.") Om mij heen zie ik echt alles. Mensen met tienerverkeringen die nog steeds bij elkaar zijn, mensen die 2 jaar hebben gedate voordat ze het officieel maakten, mensen die heel bewust na een paar dates er gewoon voor gingen, open relaties, etc.

Waarom is het voor veel mensen zo moeilijk te begrijpen dat dit voor iedereen anders is? Valt me op dat CoolGuy hier ook altijd enorm veel moeite mee heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2020 08:22:57 ]
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 09:15:08 #121
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193596521
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 08:22 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dus je snapt het wel maar ook weer niet? ;)
[..]

Er zijn gewoon mensen die veel vanuit de emotie daten (het moet gevoelsmatig allemaal precies kloppen, je moet elkaar perfect aanvoelen, verliefd zijn etc.) en je hebt mensen die meer vanuit de ratio daten. ("Ik ben er nu wel aan toe, eens kijken of er meer mensen zijn die er zo instaan en dezelfde dingen delen.") Om mij heen zie ik echt alles. Mensen met tienerverkeringen die nog steeds bij elkaar zijn, mensen die 2 jaar hebben gedate voordat ze het officieel maakten, mensen die heel bewust na een paar dates er gewoon voor gingen, open relaties, etc.

Waarom is het voor veel mensen zo moeilijk te begrijpen dat dit voor iedereen anders is? Valt me op dat CoolGuy hier ook altijd enorm veel moeite mee heeft.
Ik heb daar geen moeite mee, wat jij (of wie dan ook for that matter) doet moet jij uiteraard (oprecht) helemaal zelf weten. Ik heb gewoon een mening die afwijkt van de jouwe. Als het woordje 'forceren' om de hoek komt kijken dan krijg ik daar een bepaald gevoel bij, dat is wat ik zeg.

Daar kunnen we best een boom over opzetten als je wil, maar ik heb er geen moeite mee dat jij, of wie dan ook, je ding doet. Dat moet je, nogmaals, echt helemaal zelf weten en daar ben je echt niet minder om, mocht je dat idee misschien van mij krijgen, want dat is gewoon niet wat ik bedoel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193597145
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb daar geen moeite mee, wat jij (of wie dan ook for that matter) doet moet jij uiteraard (oprecht) helemaal zelf weten. Ik heb gewoon een mening die afwijkt van de jouwe. Als het woordje 'forceren' om de hoek komt kijken dan krijg ik daar een bepaald gevoel bij, dat is wat ik zeg.

Daar kunnen we best een boom over opzetten als je wil, maar ik heb er geen moeite mee dat jij, of wie dan ook, je ding doet. Dat moet je, nogmaals, echt helemaal zelf weten en daar ben je echt niet minder om, mocht je dat idee misschien van mij krijgen, want dat is gewoon niet wat ik bedoel.
We liggen elkaar op dit vlak gewoon niet zo omdat onze meningen vaak teveel afwijken denk ik. ;) Maar goed, ben blij dat je het in ieder geval accepteert als anderen het anders doen.

En natuurlijk heeft iedereen graag een relatie waarbij het perfect loopt vanaf het eerste moment, ik ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2020 09:58:02 ]
pi_193597986
Het is al zo vaak gezegd, maar het is gewoon belangrijk dat je eerst tevreden bent met je eigen leven voordat je een relatie aangaat. Laat je geluk niet afhangen van iemand anders.

Alleen zijn is zo slecht nog niet. Tuurlijk is het geweldig als je iemand hebt waar het mee klikt, maar doe dat dan omdat je dat alleen nog wilt als toevoeging aan je leven,

Niet omdat je die persoon nodig hebt omdat je bang bent om alleen te zijn. Dat is gewoon geen goede basis voor de relatie.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 11:07:43 #124
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193598301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:53 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

We liggen elkaar op dit vlak gewoon niet zo omdat onze meningen vaak teveel afwijken denk ik. ;) Maar goed, ben blij dat je het in ieder geval accepteert als anderen het anders doen.

En natuurlijk heeft iedereen graag een relatie waarbij het perfect loopt vanaf het eerste moment, ik ook.
Tja, ik bedoelde het sowieso in het algemeen, maar jij betrekt het op jezelf, dat is natuurlijk ook prima, daar kunnen we het ook over hebben. Kijk, ik deel absoluut de mening van @Solid-Snake dat je eerst zelf tevreden moet zijn over je leven, zonder daarvoor een relatie nodig te hebben. Een relatie moet een aanvulling zijn.

Als ik dan lees dat je het hebt over gesprekken die geforceerd overkomen, en hoe moet je daarmee omgaan zonder dat je haar weg duwt etc etc, dan zeg ik; als je je over dát soort dingen druk wil maken in plaats van het alternatief te kiezen, namelijk zeggen 'oke, wij matchen niet want er komt, in deze ontzettend prille fase, al een hoop 'geforceer' bij kijken en dat is niet wat ik voor ogen heb', dan krijg ik daar het idee bij dat bij elke mogelijke date/kans op eventueel iets meer, het 'moet' lukken omdat anders de fase 'alleen zijn' nóg langer duurt, en dat is blijkbaar kut. Of zo.

Ik krijg, als ik de posts van jou over het algemeen lees, niet het idee dat 'oke dit is 'm niet' een optie is. Het komt op mij (en nogmaals, dit is mijn interpretatie, meer niet) krampachtig over, alsof 'het deze moet moet moet moet lukken', en als je daarvoor dingen moet gaan forceren, dan is dat prima, alles om te voorkomen dat het op niks uitdraait want dan duurt de fase single zijn weer langer.

Naja, dan is mijn mening dat dat geen goede basis is voor een relatie, want dat komt op mij over als een relatie hebben om een relatie hebben c.q. om vooral niet single te zijn, in plaats van dat je een relatie met persoon X hebt, vanwege persoon X. Een relatie, en de persoon waarmee je die relatie hebt, moet een aanvulling zijn op je leven, en voor mij persoonlijk matcht dat gewoon niet met dingen als 'forceren' etc.

Nogmaals, dat is gewoon mijn mening, en een mening is als een kontgat, iedereen heeft er een, dus hij is net zo (niet) boeiend als elke andere mening. :)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:30:25 #125
442280 Prisha
Moonshine!
pi_193598624
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:48 schreef Solid-Snake het volgende:
Het is al zo vaak gezegd, maar het is gewoon belangrijk dat je eerst tevreden bent met je eigen leven voordat je een relatie aangaat. Laat je geluk niet afhangen van iemand anders.

Alleen zijn is zo slecht nog niet. Tuurlijk is het geweldig als je iemand hebt waar het mee klikt, maar doe dat dan omdat je dat alleen nog wilt als toevoeging aan je leven,

Niet omdat je die persoon nodig hebt omdat je bang bent om alleen te zijn. Dat is gewoon geen goede basis voor de relatie.
dit ^O^
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')