Ingewikkeld dat je er nu al mee bezig moet zijn.. Zeker in deze tijd inderdaad.quote:Op zondag 7 juni 2020 17:59 schreef Rebubbled het volgende:
De openbare scholen gaan hier via een lotingsysteem om zo witte en zwarte scholen te voorkomen en kinderen uit minder buurten de kans te bieden om wel op een school uit een betere buurt te komen. De vrije en montessorischolen hebben hun eigen beleid, waaronder dus de KDV/voorschool regel. Ik kan haar altijd op het vrije kdv zetten en toch kiezen voor loting bedenk ik me nu. Dan heb ik beide opties. Maar opzich zit ze nu fijn bij de GO en als we voor een openbare gaan, heeft ze dadelijk voor niets 4km verderop op een kdv gezeten ipv 300m verderop. Het vriendjes dichtbij argument zei een vriendin ook. De dichtstbijzijnde school is overigens de montessori. Pff gedoe. Ik ga idd rondleidingen vragen. Wat weer lastig is in deze tijd...
Wel tof dat ze dan naar dezelfde school gaat, zou mij ook wel weer iets speciaals geven.quote:Op zondag 7 juni 2020 20:22 schreef Framblij89 het volgende:
@:nicolasjoy![]()
Y. gaat naar de school waar m’n vriend ook op heeft gezeten. Er zitten hier heel veel basisscholen in de buurt, maar zijn ouwe school voelt het fijnst. Hij heeft daar een leuke tijd gehad en ze kijken ook echt naar hoe het kind zelf is. Hier ook lange wachtlijsten, en hadden haar eigenlijk al met 6 maanden in moeten schrijven, nu dus ‘pas’ gedaan toen ze 1 jaar werd.
Rebubbled hier geven ze wel weer gewoon rondleidingen, wel met afstand, hygiëne e.d.
Y. Heeft trouwens sinds een week dat ze in de avond dus echt níet naar bed wil.. gillen, drammen “neeneneeneneee!!”. Normaal slaapt ze om 19:00, nu 21:00iemand tips?
Haha, ik heb ook gemengde gevoelens bij het idee.quote:Op zondag 7 juni 2020 22:32 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik ben blij dat ik nog niet hoef na te denken over welke basisschool. Zou nu ook nog niet kunnen bepalen wat passend is.
En ik ben nog hevig in ontkenning dat Draakje ooit naar school moet (en ik 5 dagen in de week op tijd op moet, aangekleed moet zijn en het huis uit moet)
Lang leve de rustig-aan-ochtenden
Ik hoor hier al heel lang niet meer, maar ik lurk af en toe en ik kan uit ervaring wel iets zeggen over gemengde klassen: ik vind het een enorm fijn systeem. De leerkrachten zijn veel meer gewend om naar het kunnen van het kind te kijken en minder aan wat er geleerd hoort te worden in een bepaald leerjaar. Ik zie bij ons op school enorm flexibele juffen die eigenlijk voor iedereen maatwerk proberen te leveren. Juist voor kinderen die voorop lopen merk ik dat het heel goed aansluit, @Tink89 .quote:Op zondag 7 juni 2020 22:00 schreef CaVaBien het volgende:
Wat vinden jullie van gemengde groepen? Dat 3/4/5 bij elkaar zitten en 6/7/8 bij elkaar?
Nog net in het oude deel. Denk ik. Wat is oud? Onze wijk stamt uit eind jaren 70/begin 80. Aan de andere kant van het park staat de nieuwe Vinex-nieuwbouw.quote:Op maandag 8 juni 2020 09:40 schreef exode het volgende:
Luna, mijn vriendin geeft les in het oude deel. Jij woont in het nieuwe deel toch? Vrienden van ons en schoonzus en zwager wonen er, allemaal op andere scholen volgens mij.
Ik bedoelde je buur gemeente zie ikquote:Op maandag 8 juni 2020 09:59 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Nog net in het oude deel. Denk ik. Wat is oud? Onze wijk stamt uit eind jaren 70/begin 80. Aan de andere kant van het park staat de nieuwe Vinex-nieuwbouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |