abonnement Unibet Coolblue
pi_193484232
Zie ander topic voor meer informatie.

quote:
Het gaat hier eigenlijk om een hond (in het vervolg H genoemd) en niet luisteren. :{ Ik raak daar zó ontzettend gefrustreerd van. :{ Té gefrustreerd. :{ En het laten voor wat het is kan ik niet. Want zoals net, H moest even nat gemaakt worden omdat H een sloot in was gesprongen en ik H niet zo naar binnen wil hebben. H ontsnapte uit het hesje en wilde niet meer bij me komen. Nou echt, pure frustratie. En ik kan daar slecht mee omgaan. Dus hebben jullie goede tips voor deze situatie? Tot 10 tellen heeft geen zin, ik blijf gefrustreerd, of raak weer gefrustreerd, zolang H weigert te komen.
Voorbeeld van gisteravond van niet willen luisteren:

Ik wil uitlaten, ga bij de deur staan en roep H. Komt geen beweging in. Nogmaals geef ik het commando (met een vinger wijzend naar de grond voor me). Niks. Ik ga naar H toe en help H van de bank af. H gaat linea recta de bench in en weigert eruit te komen. Nou dan niet hè. Maar dan hoeft H het ook niet te wagen om middenin te nacht te gaan piepen/blaffen. (En dat deed H niet. :) )

[ Bericht 45% gewijzigd door -Ferb- op 05-06-2020 10:07:06 ]
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193484267
Slotje ?
Ik was hier...
pi_193484271
Goede klacht
Uitvinder van de biersmiley.
pi_193484420
Je bent ongeschikt als je je hond (corrigerende) tikken geeft :r

De opvoeding van een pup vergt sowieso heel veel tijd, heel veel geduld en heel veel liefde.

Trainen en opvoeden gaat met goed gedrag belonen en niet met slecht gedrag bestraffen :{w
Je moet een hond een reden geven om naar jou te luisteren en dat doe je door hem te belonen als ie iets goeds doet: met een brokje, met een aai over de bol of met positieve vocale aandacht door de hond te prijzen.

Ook is het de eerste paar weken dat de pup in huis is van groot belang om een goede band op te bouwen samen. Door vooral te spelen en de pup lekker bij je/op je te laten liggen.

Door vooral te straffen bouw je een band op gebaseerd op angst en dat is zo verschrikkelijk fout :{w

Ook straal jij, als roedelleider, jou gemoedstoestand over op de pup.
Ben jij kalm en rustig, dan is de pup dat ook. Ben jij gefrustreerd en gestrest, dan breng jij dat over op de pup.

Doe je hond een plezier en verdiep je eens goed in honden en zoek een goede trainer, waar ze de baasjes trainen.
Of doe de hond weg aan iemand die wél de juiste houding heeft.

[ Bericht 80% gewijzigd door StateOfMind op 05-06-2020 09:55:02 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 09:23:35 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193484491
Dat 'andere topic' is dit:

R&P / Frustratie
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193484607
Beetje meer moeite voor je OP mag wel.
Wat is je vraag aan de hondenkenners hier precies?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193485042
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Beetje meer moeite voor je OP mag wel.
Wat is je vraag aan de hondenkenners hier precies?
Dat heb ik gedaan in het andere topic. Het is niet zoveel moeite voor Fok!kers dat even te lezen vanaf dat ik zeg dat het om frustraties wat betreft een hond gaat. Maar ik zal - als het me lukt - die post kopiëren naar deze OP.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 10:09:58 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193485104
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:05 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan in het andere topic. Het is niet zoveel moeite voor Fok!kers dat even te lezen vanaf dat ik zeg dat het om frustraties wat betreft een hond gaat. Maar ik zal - als het me lukt - die post kopiëren naar deze OP.
Waar je geen link naar had gegeven dus mensen moeten dan maar gaan zoeken om de informatie bij elkaar te krijgen en dat is dan 'niet zo veel moeite?'. Het is nog minder moeite voor jou om gewoon een fatsoenlijk topic te openen op de plek waar het thuis hoort.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193485202
Ik heb je andere topic even gelezen. Basis 1 voor een goede relatie met je hond is veiligheid, vertrouwen en geborgenheid. Dat is een basis die jij op dit moment niet kan bieden zo te lezen. Dan is het ook zo gek dat je hond niet naar je luistert of je niet begrijpt, want een hond die constant in stress leeft (je zegt letterlijk dat je kat de paal onderpoept uit angst!), die kan helemaal niet leren.

Ik kan alleen maar aanraden aan jezelf te gaan werken ipv aan de hond. Zoek een therapeut om hier mee te leren dealen. Dit is echt niet eerlijk voor de hond.
pi_193485242
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:17 schreef StateOfMind het volgende:
Je bent ongeschikt als je je hond (corrigerende) tikken geeft :r

De opvoeding van een pup vergt sowieso heel veel tijd, heel veel geduld en heel veel liefde.

Trainen en opvoeden gaat met goed gedrag belonen en niet met slecht gedrag bestraffen :{w
Je moet een hond een reden geven om naar jou te luisteren en dat doe je door hem te belonen als ie iets goeds doet: met een brokje, met een aai over de bol of met positieve vocale aandacht door de hond te prijzen.

Ook is het de eerste paar weken dat de pup in huis is van groot belang om een goede band op te bouwen samen. Door vooral te spelen en de pup lekker bij je/op je te laten liggen.

Door vooral te straffen bouw je een band op gebaseerd op angst en dat is zo verschrikkelijk fout :{w

Ook straal jij, als roedelleider, jou gemoedstoestand over op de pup.
Ben jij kalm en rustig, dan is de pup dat ook. Ben jij gefrustreerd en gestrest, dan breng jij dat over op de pup.

Doe je hond een plezier en verdiep je eens goed in honden en zoek een goede trainer, waar ze de baasjes trainen.
Of doe de hond weg aan iemand die wél de juiste houding heeft.
Kinderen geef je ook corrigerende tikken, als ze bijv niet luisteren. Dat is opvoeding. Ik ben zo opgevoed, mijn broertje ook, en er is niks mis met ons.

In sommige situaties kun je niet het goede gedrag belonen, want dat laat H niet zien. En slecht gedrag maar laten gaan kan niet, want dan wordt het een hond die niet luistert met ook nog eens slecht gedrag erbij. Gaan we niet doen. Soms is straffen (bij deze hond) nu eenmaal nodig. Je kunt niet communiceren met een hond! Als ik gewoon alleen zeg dat ik dat gedrag niet wil, helpt dat niet want de hond begrijpt dat niet. Begrijp je?

H heeft genoeg bij me gelegen (en nog steeds) en we hebben genoeg met H gespeeld (en nog steeds). Daar ligt het niet aan. Belonen met snoepjes helpt bij deze hond niet. Ik kan het lekkerste bot in m’n handen hebben, als H geen zin heeft om te luisteren komt ie niet. Hoe kan ik dan goed gedrag belonen?! Leg jij me dat eens uit als kenner alsjeblieft.

Ik straf niet alleen maar. Dat heb ik nergens gezegd. Ik probeer H vaak genoeg te belonen met mijn stem tijdens een wandeling bijv. Als H stront laat liggen na even te ruiken. Dan zeg ik: “Goed zo!” H krijgt altijd een paar snoepjes na de wandeling, als H zich goed gedragen heeft en meteen is gekomen nadat ik riep om te komen. Er is geen angstrelatie tussen ons. Niks wijst daarop.

Trainen is nu even niet mogelijk ivm corona.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:20:48 #11
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193485253
Als jij niet inziet dat hoe jij bent opgevoed, niet de beste manier is, dan hou maar op met die hond op te voeden.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:22:10 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193485277
blijkbaar heb je 'm zo geconditioneerd dat als hij geen tik krijgt, hij al weet dat je niet serieus bent. Dus blijf 'm lekker mishandelen, dan zal hij vast bang genoeg worden om altijd meteen te luisteren.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_193485278
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waar je geen link naar had gegeven dus mensen moeten dan maar gaan zoeken om de informatie bij elkaar te krijgen en dat is dan 'niet zo veel moeite?'. Het is nog minder moeite voor jou om gewoon een fatsoenlijk topic te openen op de plek waar het thuis hoort.
Lees de OP even. ;)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193485357
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:16 schreef blondetrien het volgende:
Ik heb je andere topic even gelezen. Basis 1 voor een goede relatie met je hond is veiligheid, vertrouwen en geborgenheid. Dat is een basis die jij op dit moment niet kan bieden zo te lezen. Dan is het ook zo gek dat je hond niet naar je luistert of je niet begrijpt, want een hond die constant in stress leeft (je zegt letterlijk dat je kat de paal onderpoept uit angst!), die kan helemaal niet leren.

Ik kan alleen maar aanraden aan jezelf te gaan werken ipv aan de hond. Zoek een therapeut om hier mee te leren dealen. Dit is echt niet eerlijk voor de hond.
H leeft absoluut niet constant met stress. Het is niet elke dag zo dat H niet luistert en ik daarom boos word. Het gaat vaak genoeg wél goed. Ook omdat ik voorzorgsmaatregelen neem. Ik weet inmiddels wel waar het wel mis kan gaan en dan probeer ik ervoor te zorgen dat het niet misgaat.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193485377
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:22 schreef Debsterr het volgende:
blijkbaar heb je 'm zo geconditioneerd dat als hij geen tik krijgt, hij al weet dat je niet serieus bent. Dus blijf 'm lekker mishandelen, dan zal hij vast bang genoeg worden om altijd meteen te luisteren.
Dit is absoluut niet het geval bij ons. En ik mishandel H niet!
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:30:01 #16
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193485401
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:20 schreef Debsterr het volgende:
Als jij niet inziet dat hoe jij bent opgevoed, niet de beste manier is, dan hou maar op met die hond op te voeden.
Dit ja.
Jouw opvoeding zorgt ervoor dat je geen idéé hebt hoe je je hond moet opvoeden. Opvoeden vanuit angst is zeker geen goede manier.
pi_193485435
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:20 schreef Debsterr het volgende:
Als jij niet inziet dat hoe jij bent opgevoed, niet de beste manier is, dan hou maar op met die hond op te voeden.
Ik vind dat een goede opvoeding. Corrigerende tikken hoort mijn inziens bij het opvoeden, anders krijg je de kutkinderen van tegenwoordig die niet luisteren.

Maar een bepaald groepje heeft huilie huilie gedaan dat je dat niet meer zou mogen doen. RaRa waar al die niet-luisterende kinderen van nu vandaan komen? Ze worden niet meer opgevoed en denken dat ze alles maar mogen doen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193485444
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:19 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Kinderen geef je ook corrigerende tikken, als ze bijv niet luisteren. Dat is opvoeding.
Een kind een tik geven omdat hij niet luistert is onmacht, geen opvoeding.

Bij een hond idem dito. Leer de stress-signalen van je hond er- en herkennen, achterhaal waar ze vandaan komen en anticipeer erop. Een goede gedragstherapeut kan je hier bij helpen. Bijvoorbeeld een die is aangesloten bij de pdte, dan weet je dat er iig iemand gecheckt heeft of de persoon zich heeft ingelezen in de actuele wetenschappelijke kennis mbt hondentraining.
pi_193485524
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:31 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik vind dat een goede opvoeding. Corrigerende tikken hoort mijn inziens bij het opvoeden, anders krijg je de kutkinderen van tegenwoordig die niet luisteren.

Maar een bepaald groepje heeft huilie huilie gedaan dat je dat niet meer zou mogen doen. RaRa waar al die niet-luisterende kinderen van nu vandaan komen? Ze worden niet meer opgevoed en denken dat ze alles maar mogen doen.
Dat groepje bestond uit wetenschappers hè. Jij komt zelf nou ook niet over als het toonbeeld van geduld en redelijkheid.
pi_193485540
Het is trouwens hont :{w
Ik was hier...
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:38:46 #21
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193485565
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:36 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Dat groepje bestond uit wetenschappers hè. Jij komt zelf nou ook niet over als het toonbeeld van geduld en redelijkheid.
En die wetenschappers deden die uitspraken niet vanuit onderbuikgevoel (zoals TS), maar vanuit resultaten van solide wetenschappelijk onderzoek.
pi_193485597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:30 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dit ja.
Jouw opvoeding zorgt ervoor dat je geen idéé hebt hoe je je hond moet opvoeden. Opvoeden vanuit angst is zeker geen goede manier.
H heeft zich nu eenmaal niet echt bewezen dat H kan luisteren in bepaalde situaties en ik dus had kunnen belonen. H begrijpt een aantal dingen niet, hoewel dat goed is aangeleerd. Een simpel voorbeeldje: H kent prima de commando’s zit en lig. Maar vanuit liggen gaan zitten snapt H gewoon echt niet. (Dit is onder andere een reden waarom ik denk dat H verstandelijk beperkt is wat ik heb aangegeven in het vorige topic.) Er zijn wel meer dingen die goed aangeleerd zijn, maar die H ineens vergeten schijnt te zijn waardoor ik dat vermoeden kreeg. Want ik neem aan dat een commando of iets niet mogen (goed aangeleerd) wel blijft hangen bij een hond ook al wordt het een poosje niet gebruikt?

Het grappige is, dat H nu in de puberteit zit en er nog geen enkel ding kapot is gebeten. Wat honden doen in de puberteit. Daar doet H het dan wel weer goed in. ^O^
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193485632
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:32 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Een kind een tik geven omdat hij niet luistert is onmacht, geen opvoeding.

Bij een hond idem dito. Leer de stress-signalen van je hond er- en herkennen, achterhaal waar ze vandaan komen en anticipeer erop. Een goede gedragstherapeut kan je hier bij helpen. Bijvoorbeeld een die is aangesloten bij de pdte, dan weet je dat er iig iemand gecheckt heeft of de persoon zich heeft ingelezen in de actuele wetenschappelijke kennis mbt hondentraining.
En ik vind dat wel opvoeding. :)

Training is door corona nu even niet mogelijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193485706
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:42 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

En ik vind dat wel opvoeding. :)

Training is door corona nu even niet mogelijk.
Hier zijn de trainers gewoon bezig hoor. Netjes op afstand.

Succes met je opvoeding! Goede trainer neemt je niet aan met een corrigerende tik / legt je uit waarom niet.
pi_193485742
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:36 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Dat groepje bestond uit wetenschappers hè. Jij komt zelf nou ook niet over als het toonbeeld van geduld en redelijkheid.
Ik heb in het vorige topic uitgelegd dat ik juist wel heel geduldig ben van nature. En ook redelijk. Maar soms kon ik gewoon niet eindeloos op H gaan zitten wachten tot H zin had om te komen. Als ik weg moest of naar bed wilde bijv. En dan maakte H’s niet luisteren mij gefrustreerd. Omdat H ook na de 10e keer roepen niet kwam en ik H niet te pakken kon krijgen vanwege weglopen.

En dit is al vanaf een maand of 3 aan de gang, dat niet-luisteren. Te vroeg om het op de puberteit te kunnen gooien. (Waar ik meer begrip voor zou hebben.)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193485787
@-Ferb-

Wanneer ga je eerlijk zijn naar jezelf en erkennen dat het pupje beter af is bij een ander baasje?
pi_193485833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:54 schreef mosred het volgende:
@:-ferb-

Wanneer ga je eerlijk zijn naar jezelf en erkennen dat het pupje beter af is bij een ander baasje?
Ik ben niet de enige baas. Mijn partner is er ook nog. En hij wil de hond niet wegdoen. Hij is al gehecht aan hem. En hij heeft ook een stem. Dus de hond kan en gaat niet weg.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193485853
Daarom vroeg ik om tips om m’n frustratie te kunnen handelen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193486009
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:56 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige baas. Mijn partner is er ook nog. En hij wil de hond niet wegdoen. Hij is al gehecht aan hem. En hij heeft ook een stem. Dus de hond kan en gaat niet weg.
Is het beestje lekker klaar mee dan.

Ik denk dat je partner ook wel eerlijk naar zichzelf mag kijken wanneer hij een pupje in een thuissituatie houdt die niet veilig en zonder stress is.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:58 schreef -Ferb- het volgende:
Daarom vroeg ik om tips om m’n frustratie te kunnen handelen.
Het is heel simpel; honden leggen geen verbanden tussen hetgeen ze gedaan hebben en de (fysieke) straf erna. Enkel op exact het moment zelf.

Een hond met een kind vergelijken zoals je doet, kan dus ook niet. Kinderen kunnen dat wél namelijk. Honden een corrigerende tik geven “omdat dat bij kinderen ook werkt” is dus de grootste onzin.

Wat jij doet is honden met mensen vergelijken. Maar dat kan niet, nooit. Lees: NOOIT. Niet met kinderen, niet met verstandelijk gehandicapten, nooit.

Jij zal dat beest moeten behandelen als hond en een hond verwacht kalme en assertieve leiderschap. Dat betekent aan jezelf werken en met betrekking tot de hond geduld hebben. Kun je 1 van de 2 niet opbrengen, dan moet je dat beest simpelweg een prettig leven gunnen. Uit jullie gezin weghalen dus.

En natuurlijk mag je fouten maken. Wij hebben ook 2 honden en ik bewaar mijn kalmte ook niet altijd. Er is alleen een verschil tussen een keer goed vloeken en met deuren gaan smijten wat ervoor zorgt dat een kat uit godverdomde stress zijn ontlasting laat gaan. Alsjeblieft zeg.
pi_193486018
En ik kreeg enkele tips. Die van ademhalen ga ik de volgende keer (al hoop ik dat er geen volgende keer meer komt uiteraard, tegen beter weten in ja) proberen. Training is nu helaas even niet mogelijk. En zelf probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen dat ik gefrustreerd raak.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:16:04 #31
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193486146
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:59 schreef -Ferb- het volgende:
Zie ander topic voor meer informatie.
[..]

Voorbeeld van gisteravond van niet willen luisteren:

Ik wil uitlaten, ga bij de deur staan en roep H. Komt geen beweging in. Nogmaals geef ik het commando (met een vinger wijzend naar de grond voor me). Niks. Ik ga naar H toe en help H van de bank af. H gaat linea recta de bench in en weigert eruit te komen. Nou dan niet hè. Maar dan hoeft H het ook niet te wagen om middenin te nacht te gaan piepen/blaffen. (En dat deed H niet. :) )
Waarom zou H bij je komen?
Om bij een boos en gefrustreerd mens te komen?

Geen lol aan.
Wees eens eerlijk, zou jij bij iemand willen komen die zo doet? Of zou jij ook in je ‘bench’ kruipen?

De kunst van trainen/opvoeden is maak wat je wil aantrekkelijk en wat je niet wil onaantrekkelijk (minder interessant/leuk).

Frustratie heeft geen plaats in opvoeding.
Frustratie, angst, boosheid, gevoel van falen. Dat zijn de valkuilen van opvoeding.

Reset jezelf. Zie dingen als een spelletje, als puzzels om op te lossen.

H wil niet hierkomen.
Wat is nodig om dat op te lossen?
Hoe maak je dat H wel graag bij je komt? Welke stappen zijn nodig, welke instellingen van jou is nodig?

H moet hierkomen bij een gefrustreerde baas om dan ook nog eens met schoon water gespoeld te worden.
Niet echt aantrekkelijk. Niet leuk+niet echt leuk=heel erg niet leuk.
Kortom bekijk het maar.

Maak het minder onprettig.
Dat gaat helpen
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_193486200
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:08 schreef mosred het volgende:

[..]

Is het beestje lekker klaar mee dan.

Ik denk dat je partner ook wel eerlijk naar zichzelf mag kijken wanneer hij een pupje in een thuissituatie houdt die niet veilig en zonder stress is.
[..]

Het is heel simpel; honden leggen geen verbanden tussen hetgeen ze gedaan hebben en de (fysieke) straf erna. Enkel op exact het moment zelf.

Een hond met een kind vergelijken zoals je doet, kan dus ook niet. Kinderen kunnen dat wél namelijk. Honden een corrigerende tik geven “omdat dat bij kinderen ook werkt” is dus de grootste onzin.

Wat jij doet is honden met mensen vergelijken. Maar dat kan niet, nooit. Lees: NOOIT. Niet met kinderen, niet met verstandelijk gehandicapten, nooit.

Jij zal dat beest moeten behandelen als hond en een hond verwacht kalme en assertieve leiderschap. Dat betekent aan jezelf werken en met betrekking tot de hond geduld hebben. Kun je 1 van de 2 niet opbrengen, dan moet je dat beest simpelweg een prettig leven gunnen. Uit jullie gezin weghalen dus.

En natuurlijk mag je fouten maken. Wij hebben ook 2 honden en ik bewaar mijn kalmte ook niet altijd. Er is alleen een verschil tussen een keer goed vloeken en met deuren gaan smijten wat ervoor zorgt dat een kat uit godverdomde stress zijn ontlasting laat gaan. Alsjeblieft zeg.
En toch merk ik dat H luistert na even fysiek aangepakt te zijn. Dus bij mij helpt het wel.

Ik vind een hond wel op een kind lijken, ze hebben veel overeenkomsten in gedrag. Natuurlijk snap ik dat het niet exact zo is.

Dat is maar 1 keer gebeurd, nou boehoe. :{ Ze is zich niet anders gaan gedragen daarna, dus ze heeft er niks aan overgehouden. Ik heb nu eenmaal flink wat temperament. Ik moet woede soms gewoon even uiten, en zolang ik dat niet op de hond richt is er niks aan de hand. En ik richt m’n woede niet op de hond. H was er overigens niet bij toen ik met de deur sloeg.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:23:26 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193486241
Begin makkelijk

Niet gelijk als er iets moet dat minder fijn is.
Roep H eens 10 keer per dag bij je enkel om een aai, koekje of wat anders prettigs te krijgen.

Trainen is altijd mogelijk, elk moment van contact is training namelijk.
Het is aan jou dat vorm te geven.

Je hoeft niet direct een uur te ‘trainen’, liever niet zelfs.
Dat is teveel voor jullie beiden nu. En zal het alleen erger maken.

Begin bij het begin. Spelletjes spelen, het fijn hebben met elkaar.
Zeg eens kom hier terwijl je H een koekje laat zien.
Dat kan gewoon tussendoor, kost amper tijd.

Combineer het commando voor hierkomen eens met etenstijd.
Mijn honden kennen bv een fluitsignaal vanaf pup afaan. Kom, we gaan eten betekende die.
Nu betekend het kom en misschien is er wat lekkers
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_193486246
Koop desnoods wat boeken over de psychologie van de hond en over het opvoeden van honden.
Genoeg te koop en genoeg van te leren.

De eerste paar maanden van het leven van een hond zijn zó belangrijk en zó bepalend.

En je moet het opvoeden van kinderen niet vergelijken met het opvoeden van honden, hoewel ze wel raakvlakken hebben.

Kinderen en ouders spreken dezelfde taal.
Mensen en honden niet.
De kunst zit hem erin om elkaar te begrijpen.

En dat vergt tijd, geduld, consequent zijn en liefde.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:25:08 #35
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_193486273
Breng de hond naar een asiel.
pi_193486302
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:20 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

En toch merk ik dat H luistert na even fysiek aangepakt te zijn. Dus bij mij helpt het wel.

Ik vind een hond wel op een kind lijken, ze hebben veel overeenkomsten in gedrag. Natuurlijk snap ik dat het niet exact zo is.

Dat is maar 1 keer gebeurd, nou boehoe. :{ Ze is zich niet anders gaan gedragen daarna, dus ze heeft er niks aan overgehouden. Ik heb nu eenmaal flink wat temperament. Ik moet woede soms gewoon even uiten, en zolang ik dat niet op de hond richt is er niks aan de hand. En ik richt m’n woede niet op de hond. H was er overigens niet bij toen ik met de deur sloeg.
Nou, dan blijf je dat beest toch lekker een tik geven?? Je bent er al van overtuigd dat dat werkt al zeggen hier tien mensen die wel ervaring hebben met honden dat het gewoon niet waar is. Volgens jouw redenering moet het uiteindelijk werken als je zo door blijft gaan, dus wat is je vraag nou precies?
pi_193486328
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:20 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

En toch merk ik dat H luistert na even fysiek aangepakt te zijn. Dus bij mij helpt het wel.
Omdat angst. Opvoeding op basis van angst. Zoals tig keer gezegd hier en in je andere topic.

Lees jij überhaupt? Kun je überhaupt lezen? Ben jijzelf niet verstandelijk gehandicapt misschien? Is er een andere geestelijke aandoening dat je cognitief beperkt bent?

quote:
Ik vind een hond wel op een kind lijken, ze hebben veel overeenkomsten in gedrag. Natuurlijk snap ik dat het niet exact zo is.
Wat jij ziet en wat de realiteit is zijn 2 hele grote verschillende dingen gebleken. En dat ligt aan jou.

quote:
Dat is maar 1 keer gebeurd, nou boehoe. :{ Ze is zich niet anders gaan gedragen daarna, dus ze heeft er niks aan overgehouden. Ik heb nu eenmaal flink wat temperament. Ik moet woede soms gewoon even uiten, en zolang ik dat niet op de hond richt is er niks aan de hand. En ik richt m’n woede niet op de hond. H was er overigens niet bij toen ik met de deur sloeg.
Kun jij werkelijk waar niet begrijpen dat jouw gedrag stress in huis creëert, waar dieren onder lijden? Ookal is een woede-uitbarsting niet op een hond gericht, jouw aanwezigheid maakt zijn leven een hel op dat moment.

Het is maar goed dat jij geen kinderen neemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2020 11:30:09 ]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:31:54 #38
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193486384
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:20 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

En toch merk ik dat H luistert na even fysiek aangepakt te zijn. Dus bij mij helpt het wel.

Ik vind een hond wel op een kind lijken, ze hebben veel overeenkomsten in gedrag. Natuurlijk snap ik dat het niet exact zo is.

Dat is maar 1 keer gebeurd, nou boehoe. :{ Ze is zich niet anders gaan gedragen daarna, dus ze heeft er niks aan overgehouden. Ik heb nu eenmaal flink wat temperament. Ik moet woede soms gewoon even uiten, en zolang ik dat niet op de hond richt is er niks aan de hand. En ik richt m’n woede niet op de hond. H was er overigens niet bij toen ik met de deur sloeg.
Zo goed werkt het niet als het beest inmiddels liever vlucht dan naar je toe komt.

Denk daar eens over na, dat je zover bent gekomen dat het beest zich liever in de bench verschanst dan bij je komt.

Een hond, een jonge hond ook nog
Die blije en vrije vogel die in je huis kwam, die zo open was, die gaat er vandoor voor jou.
Die vindt jou bedreigdend.

Durf je nogsteeds te zeggen dat het werkt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_193486396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom zou H bij je komen?
Om bij een boos en gefrustreerd mens te komen?

Geen lol aan.
Wees eens eerlijk, zou jij bij iemand willen komen die zo doet? Of zou jij ook in je ‘bench’ kruipen?

De kunst van trainen/opvoeden is maak wat je wil aantrekkelijk en wat je niet wil onaantrekkelijk (minder interessant/leuk).

Frustratie heeft geen plaats in opvoeding.
Frustratie, angst, boosheid, gevoel van falen. Dat zijn de valkuilen van opvoeding.

Reset jezelf. Zie dingen als een spelletje, als puzzels om op te lossen.

H wil niet hierkomen.
Wat is nodig om dat op te lossen?
Hoe maak je dat H wel graag bij je komt? Welke stappen zijn nodig, welke instellingen van jou is nodig?

H moet hierkomen bij een gefrustreerde baas om dan ook nog eens met schoon water gespoeld te worden.
Niet echt aantrekkelijk. Niet leuk+niet echt leuk=heel erg niet leuk.
Kortom bekijk het maar.

Maak het minder onprettig.
Dat gaat helpen
Ik was toen niet boos en gefrustreerd. Ik heb H met normale, vriendelijke stem geroepen. Toen H weigerde te komen ben ik niet boos geworden en ook niet gefrustreerd geraakt. Ik heb de bench dichtgedaan en ben gaan douchen en gaan slapen.

Als H niet bij me wil komen is er helemaal niks wat wél helpt. Dat is het probleem. Alleen mijn partner zou het dan voor elkaar krijgen, maar die is er niet altijd uiteraard. Dus hoe kan ik er überhaupt nog voor gaan zorgen dat bij mij komen leuk is? Als niks werkt? Hoe maak ik het dan wél prettig?

Ik weet het niet!! :{ En ik zit met m’n handen in het haar hierom.

Cursus/training? Dan luistert hij daar netjes en vervolgens thuis weer niet, dus dat heeft geen zin (en is zonde van het geld vind ik dan).

H geeft me ook geen enkele kans om het goed te doen. :{ :(
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193486409
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zo goed werkt het niet als het beest inmiddels liever vlucht dan naar je toe komt.

Denk daar eens over na, dat je zover bent gekomen dat het beest zich liever in de bench verschanst dan bij je komt.

Een hond, een jonge hond ook nog
Die blije en vrije vogel die in je huis kwam, die zo open was, die gaat er vandoor voor jou.
Die vindt jou bedreigdend.

Durf je nogsteeds te zeggen dat het werkt?
Precies dit inderdaad.
pi_193486461
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:32 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik was toen niet boos en gefrustreerd. Ik heb H met normale, vriendelijke stem geroepen. Toen H weigerde te komen ben ik niet boos geworden en ook niet gefrustreerd geraakt. Ik heb de bench dichtgedaan en ben gaan douchen en gaan slapen.

Als H niet bij me wil komen is er helemaal niks wat wél helpt. Dat is het probleem. Alleen mijn partner zou het dan voor elkaar krijgen, maar die is er niet altijd uiteraard. Dus hoe kan ik er überhaupt nog voor gaan zorgen dat bij mij komen leuk is? Als niks werkt? Hoe maak ik het dan wél prettig?

Ik weet het niet!! :{ En ik zit met m’n handen in het haar hierom.

Cursus/training? Dan luistert hij daar netjes en vervolgens thuis weer niet, dus dat heeft geen zin (en is zonde van het geld vind ik dan).

H geeft me ook geen enkele kans om het goed te doen. :{ :(
SNAP JE DIT ECHT NIET? _O-

De stress die om jou heen hangt, het onvoorspelbare, de woede-uitbarstingen die je regelmatig lijkt te hebben.

Dat beestje vertrouwt jou helemaal niet. En dan verwacht je dat hij wel naar je toe komt als je een keer een vriendelijke stem op zet? Nee natuurlijk niet! Je bent onvoorspelbaar en niet te vertrouwen! Dat vertrouwen moet eerst hersteld worden.

Denk even na man
pi_193486506
Die laatste zin ook! Alsof jij het slachtoffer bent van een jonge pup! Serieus?

Het lijkt echt alsof we hier te maken hebben met een serieuze psychiatrische aandoening. Ik kan het gebrek aan zelfreflectie en gebrek aan cognitief vermogen echt niet anders verklaren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2020 11:38:22 ]
pi_193486549
Een goede cursus/training is er niet zozeer op gericht om de hond dingen te leren, maar om het baasje dingen te leren als je nog onervaren bent.
En natuurlijk voor het socialiseren.

En het oefenen en trainen thuis moet ook telkens zeker nier te lang duren.
Telkens een paar minuutjes.

Een hond moet zich veilig en op zijn/haar gemak voelen bij de roedelleider, niet bang en angstig.
En dat laatste is exact wat de hond wél is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:46:23 #44
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193486662
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:32 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik was toen niet boos en gefrustreerd. Ik heb H met normale, vriendelijke stem geroepen. Toen H weigerde te komen ben ik niet boos geworden en ook niet gefrustreerd geraakt. Ik heb de bench dichtgedaan en ben gaan douchen en gaan slapen.

Als H niet bij me wil komen is er helemaal niks wat wél helpt. Dat is het probleem. Alleen mijn partner zou het dan voor elkaar krijgen, maar die is er niet altijd uiteraard. Dus hoe kan ik er überhaupt nog voor gaan zorgen dat bij mij komen leuk is? Als niks werkt? Hoe maak ik het dan wél prettig?

Ik weet het niet!! :{ En ik zit met m’n handen in het haar hierom.

Cursus/training? Dan luistert hij daar netjes en vervolgens thuis weer niet, dus dat heeft geen zin (en is zonde van het geld vind ik dan).

H geeft me ook geen enkele kans om het goed te doen. :{ :(
Gelul dit.

Je neemt het persoonlijk en zo werken honden niet.

H luistert thuis niet omdat jij het thuis anders doet, zo simpel is het.
H is niet anders, jij bent anders.

Je hond vlucht voor je. Dat doet het dier niet omdat jij zo leuk overkomt.

Niets werkt is een kutsmoes, je doet niets anders.
H is een hond, die heeft een walnoot brein.
Als jij 10 keer per dag met een stukje worst wappert en hier roept zit H kwijlend klaar als je al enkel aanstalten maakt om hier te roepen.

Het is niet H die het probleem is, jij bent het probleem.
Niet dat je dat wil zijn, ik zeg het hard, maar lees ook wel dat je het echt wil proberen.
Maar hoe sneller je inziet dat jij de bepalende factor bent hoe beter het is.

Als H op de cursus wel naar je luisterde, kijk dan naar wat jij daar deed, hoe jij daar was.
Lukt het je nu nog niet zo ook thuis te zijn? Haal dan een trainer in je huis. Die je kan helpen het ook zo te laten werken in de dagelijkse gang van zaken.

Je kan het blijkbaar wel, op cursus werkte het.
Dat gaat ergens verloren in de hectiek van de dag.
Los dat op. En nogmaals lukt dat je niet zelf, haal dan een trainer in huis die jullie helpt.


Je kan nu kiezen
Ga de aankomende maand/maanden hier actief mee bezig zodat je de rest van al die jaren er plezier van hebt.
Of neem de tijd om het fout te blijven doen zodat het ellendig blijft of zelfs erger wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_193486705
Ja de hond heeft hier echt een rotleven hoor. [Einde sarcasme]

H heeft het hier over het algemeen goed. H is nog altijd blij, met kwispelende staart, als ik terugkom van weggeweest te zijn. Dat zou H niet doen als H echt zo bang van me was.

Dat H niet komt zoals in het voorbeeld gegeven is omdat het gewoon een stronteigenwijze hond is. Al vanaf het begin. Dat kan dus niet komen door ons gedrag, lijkt mij?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:51:41 #46
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193486778
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:48 schreef -Ferb- het volgende:
Ja de hond heeft hier echt een rotleven hoor. [Einde sarcasme]

H heeft het hier over het algemeen goed. H is nog altijd blij, met kwispelende staart, als ik terugkom van weggeweest te zijn. Dat zou H niet doen als H echt zo bang van me was.

Dat H niet komt zoals in het voorbeeld gegeven is omdat het gewoon een stronteigenwijze hond is. Al vanaf het begin. Dat kan dus niet komen door ons gedrag, lijkt mij?
Dat komt wel door jullie gedrag
Sterker nog, je zegt zelfs dat als je partner er was geweest het anders was geweest.

Maak het leuker bij je te komen.
Het is geen rocket science.

Heb je geen documentatie gehad bij de (puppy) cursus?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_193486781
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:48 schreef -Ferb- het volgende:Dat kan dus niet komen door ons gedrag, lijkt mij?
Bel de HA en zoek hulp.
pi_193487076
Als H buiten is overdag en ik zit binnen en ik roep H dan verschijnt ie gewoon. Dus H is niet zó bang voor mij. En dit zonder iets lekkers.
Maar ‘s avonds als H uit moet of als ie gewassen moet worden, of als ie los is achter ons huis na een wandeling (soms, vaak komt H gewoon wel hoor), dat zijn voornamelijk de punten waarop H weigert te komen.

Oplossingen:
- Niet meer los laten lopen, maar aangelijnd.
- Zonder boos te worden naar bed gaan, H heeft de kans gekregen om te kunnen plassen. (Ik word hier dus al nooit boos of gefrustreerd over, ik laat het gerust gaan. Wil je niet? Dan niet.)
- En voor het moeten wassen: niet meer laten drinken bij de sloot zodat H er niet in kan vallen.

Ik denk dat ik zo kan voorkomen dat ik gefrustreerd raak omdat H niet luistert. Ik zal jullie op de hoogte houden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193487133
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:03 schreef -Ferb- het volgende:

- Zonder boos te worden naar bed gaan, H heeft de kans gekregen om te kunnen plassen.
En als er dan ’s ochtends vroeg een sloot plas ligt, ook niet boos worden.
pi_193487166
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:06 schreef mosred het volgende:

[..]

En als er dan ’s ochtends vroeg een sloot plas ligt, ook niet boos worden.
Dat zoekt m’n partner maar uit, hij is degene die ‘s morgens er als eerste uitgaat. Ik heb hem nog niet gehoord over zo’n ongelukje. H kan het prima ophouden. ^O^
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')