abonnement Unibet Coolblue
pi_193487824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:44 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Het is hier geen Amerika (gelukkig). Er is wel een probleem. En gelukkig wordt dat ook steeds meer gezien/begrepen door mensen.

Ik vind het niet helemaal eerlijk om het te ontkennen, maar ik ben blij dat ik mensen ontmoet, open sta voor andere mensen, met mensen in gesprek raak en daardoor ook meer begrip heb voor andere culturen én zaken zie zoals ze zijn. Ik kijk niet weg, draai niks om, praat niks goed, bagatelliseer geen zaken.

Ik heb altijd het idee dat hier veel mensen zitten die die vaardigheid niet hebben, de luxe niet hebben om andere mensen te ontmoeten en echt niet uit hun kleine wereldje (durven te) komen. Je ziet het in al deze discussies: mensen weten niet beter. En wíllen dat ook absoluut niet. Ze willen niks inzien. Ze blijven hangen in hun, eigenlijk best wel, miezerige (vind ik) denkwijze.
Omdat het klinkklare onzin is.

Worden mensen met een kleurtje geweerd? Opgejaagd door politie? Buitengesloten van scholing en andere activiteiten? Moeten ze achter in de bus zitten?

Ga.toch.weg.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:46:14 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193487829
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:42 schreef Maharski het volgende:

[..]

Racisme tegenover de zwarte bevolking hier is echt best wel zeldzaam, en absoluut geen status quo. In verreweg de meeste sociale kringen val je absoluut buiten de boot met racistische praatjes. Dat is heel not done, in zo'n beetje alle lagen van de bevolking. Wellicht op obscure neo-nazi-kringen na. Maar dan heb je het over een randgroep dat vrijwel overal als 'onfris' wordt beschouwd.

Daarin tekenen zaken als racisme zich af. Als het daar nauwelijks aanwezig is, is het gewoon nauwelijks aanwezig. Ik zal niet beweren absoluut afwezig, dat zijn dingen nooit. Maar het is echt wel redelijk verwaarloosbaar. Donkere mensen worden meer dan goed geaccepteerd, en racisme wordt al door het overgrote deel gezien als 'fout'. Daarin valt weinig winst meer te behalen.

Enige 'racisme' wat er is, is wellicht het 'soort-bij-soort-principe', wat onbewust is, geheel natuurlijk, en iets waar mensen niet zo veel aan kunnen doen. Alle 'rassen' hebben dat met elkaar gemeen. Dat is het eenvoudige gegeven dat mensen zich doorgaans het prettigst voelen in een omgeving waarin mensen enigszins dezelfde uiterlijke kenmerken, achtergrond, etc. heeft. Maar om dat 'racisme' te noemen? Hoe dan ook, daar kunnen we eenvoudigweg niet zo veel aan doen. Dat is je natuur willen wegwerken om dat af te wijzen.
Het blijft lastig. Als ik een zwart rijder aanspreek als wit mens en die heeft een kleurtje dan ben ik een racist en een PVV stemmer dat laatste op de PVV stemmen mag ik niet eens. Mijn eigen standpunt is dan toch respectvol en aardig blijven in het algemeen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193487830
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erg bezig met zijn eigen innerlijke strijd / jihad, waarschijnlijk een groot biseksueel lichtwerker aan ons voorbijgegaan
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:48:21 #104
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193487865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat het klinkklare onzin is.

Worden mensen met een kleurtje geweerd? Opgejaagd door politie? Buitengesloten van scholing en andere activiteiten? Moeten ze achter in de bus zitten?

Ga.toch.weg.
Maar wat niet wegneemt dat racisme er is denk dan met name aan de arbeidsmarkt. Daar zijn zat voorbeelden van. Jan wordt wel uitgenodigd. Kenneth en Mohammed niet. Ook al hebben ze een goede CV.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193487884
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ho, hij zegt het speelt zich niet structureel af.
Racisme is van alle tijden en zal nooit (denk ik) 100% verdwijnen, maar tegenwoordig is het wel incidenteel.

Dat van de belastingdienst moet ook gewoon strafrechtelijk vervolgd worden, ik mag hopen dat dat ook zal gebeuren overigens.
Het ìs niet incidenteel. Het is systematisch.

Spreek eens met mensen die niet volledig Nederlands eruit zien, vraag naar de ervaringen: de meeste mensen hebben wel racistische ervaringen gehad. Of lees eens de media nu, daar komen nu eindelijk mensen naar voren die de kans krijgen om te zeggen wat ze hebben meegemaakt. Van in elkaar geslagen worden ‘omdat je een neger bent’, aapgeluiden (kijk eens naar voetbal, ook in Nederland, was laatst ook nog een hele gate — en toen bleek ook hoe lang dat al speelt), ga zo maar door.

Hoezo zijn dat incidenten?

De belastingdienst vind ik daar een enorm goed voorbeeld trouwens, wat daar is gebeurd is ook jarenlang aan de gang geweest hè. Tot voor kort nog. Vergeet dat niet. Dat was geen incidenteel iets.

Kijk naar onderwijs, kijk naar discriminatie de arbeidsmarkt (waar de overheid op inzet). Het is niet dat je hier sprake is van structureel politiegeweld tegenover mensen van andere komaf, maar ik vind het zo gek om te zeggen dat racisme maar af en toe voorkomt.

En dan ook nog te zeggen: ja, ‘ze’ krijgen een podium, ‘ze’ kunnen advocaat worden — en dus is het maar incidenteel.

Ik vind het simpel.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:50:46 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193487902
Als hij corona krijgt praat ie wel anders.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:51:14 #107
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193487910
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 05:34 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Wat een kortzichtige conclusie weer.
Zelfs de volksgezondheid moet er voor wijken.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:51:19 #108
74056 crew  ToT
pi_193487911
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:44 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Het is hier geen Amerika (gelukkig). Er is wel een probleem. En gelukkig wordt dat ook steeds meer gezien/begrepen door mensen.

Ik vind het niet helemaal eerlijk om het te ontkennen, maar ik ben blij dat ik mensen ontmoet, open sta voor andere mensen, met mensen in gesprek raak en daardoor ook meer begrip heb voor andere culturen én zaken zie zoals ze zijn. Ik kijk niet weg, draai niks om, praat niks goed, bagatelliseer geen zaken.

Ik heb altijd het idee dat hier veel mensen zitten die die vaardigheid niet hebben, de luxe niet hebben om andere mensen te ontmoeten en echt niet uit hun kleine wereldje (durven te) komen. Je ziet het in al deze discussies: mensen weten niet beter. En wíllen dat ook absoluut niet. Ze willen niks inzien. Ze blijven hangen in hun, eigenlijk best wel, miezerige (vind ik) denkwijze.
_O_ Wat ben jij dan een geweldig persoon zeg! O+
pi_193487983
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:49 schreef Mar_an het volgende:
Het ìs niet incidenteel. Het is systematisch.

Spreek eens met mensen die niet volledig Nederlands eruit zien, vraag naar de ervaringen: de meeste mensen hebben wel racistische ervaringen gehad. Of lees eens de media nu, daar komen nu eindelijk mensen naar voren die de kans krijgen om te zeggen wat ze hebben meegemaakt. Van in elkaar geslagen worden ‘omdat je een neger bent’, aapgeluiden (kijk eens naar voetbal, ook in Nederland, was laatst ook nog een hele gate — en toen bleek ook hoe lang dat al speelt), ga zo maar door.

Hoezo zijn dat incidenten?

De belastingdienst vind ik daar een enorm goed voorbeeld trouwens, wat daar is gebeurd is ook jarenlang aan de gang geweest hè. Tot voor kort nog. Vergeet dat niet. Dat was geen incidenteel iets.

Kijk naar onderwijs, kijk naar discriminatie de arbeidsmarkt (waar de overheid op inzet). Het is niet dat je hier sprake is van structureel politiegeweld tegenover mensen van andere komaf, maar ik vind het zo gek om te zeggen dat racisme maar af en toe voorkomt.

En dan ook nog te zeggen: ja, ‘ze’ krijgen een podium, ‘ze’ kunnen advocaat worden — en dus is het maar incidenteel.

Ik vind het simpel.
Zie wat ik schreef over het 'soort-bij-soort-principe'.... dat zit diep in de mens, en kunnen mensen vrij weinig aan doen. Racisme is m.i. toch echt wat anders.

Vergeten moet denk ik niet worden hoe ingrijpend en intens de samenleving in 50 jaar tijd is veranderd. Je kunt niet verwachten dat vele onbewuste, geheel natuurlijke neigingen zomaar even opgelegd en wel in de mens verdwijnen. Hoe het nu is, is wat dat betreft al een wonder!

Ik zal zeggen, ga je zegeningen eens tellen.
Eens kijken
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:57:23 #110
74056 crew  ToT
pi_193488008
En negers die om hun huidskleur in elkaar geslagen worden? Ik zie veel vaker berichten van blanken die door moslims in elkaar getrapt worden.
Maar nee; de blanke medemens moet door het stof! :')
pi_193488020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar wat niet wegneemt dat racisme er is denk dan met name aan de arbeidsmarkt. Daar zijn zat voorbeelden van. Jan wordt wel uitgenodigd. Kenneth en Mohammed niet. Ook al hebben ze een goede CV.
De proef met anoniem solliciteren leidde tot meer autochtonen op gesprek en bij een 'wetenschappelijk' onderzoek moest er om onduidelijke redenen ook met de competenties worden gevarieerd.

Hoe goed zijn die CV's eigenlijk? Hoe staat het met de beheersing van het Nederlands?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:58:16 #112
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193488022
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:49 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Het ìs niet incidenteel. Het is systematisch.

Spreek eens met mensen die niet volledig Nederlands eruit zien, vraag naar de ervaringen: de meeste mensen hebben wel racistische ervaringen gehad. Of lees eens de media nu, daar komen nu eindelijk mensen naar voren die de kans krijgen om te zeggen wat ze hebben meegemaakt. Van in elkaar geslagen worden ‘omdat je een neger bent’, aapgeluiden (kijk eens naar voetbal, ook in Nederland, was laatst ook nog een hele gate — en toen bleek ook hoe lang dat al speelt), ga zo maar door.

Hoezo zijn dat incidenten?

De belastingdienst vind ik daar een enorm goed voorbeeld trouwens, wat daar is gebeurd is ook jarenlang aan de gang geweest hè. Tot voor kort nog. Vergeet dat niet. Dat was geen incidenteel iets.

Kijk naar onderwijs, kijk naar discriminatie de arbeidsmarkt (waar de overheid op inzet). Het is niet dat je hier sprake is van structureel politiegeweld tegenover mensen van andere komaf, maar ik vind het zo gek om te zeggen dat racisme maar af en toe voorkomt.

En dan ook nog te zeggen: ja, ‘ze’ krijgen een podium, ‘ze’ kunnen advocaat worden — en dus is het maar incidenteel.

Ik vind het simpel.
Daar twijfel ik niet aan, dat het systematisch is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 12:58:20 #113
74056 crew  ToT
pi_193488025
Natuurlijk gebeuren er echt wel dingen die niet door de beugel kunnen, maar hoe meer je je er op focust, hoe erger het lijkt.

Doet me meteen denken aan een bepaalde dame bij Frank Visser op tv die haar hele boekenkast vol had zitten met boeken over slavernij! _O- Als je ZO in het leven staat is iedere blanke wel een vuile racist.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:00:54 #114
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193488060
Met zo'n instelling zou deze man gewoon corona moeten krijgen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193488073
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:44 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Het is hier geen Amerika (gelukkig). Er is wel een probleem. En gelukkig wordt dat ook steeds meer gezien/begrepen door mensen.

Ik vind het niet helemaal eerlijk om het te ontkennen, maar ik ben blij dat ik mensen ontmoet, open sta voor andere mensen, met mensen in gesprek raak en daardoor ook meer begrip heb voor andere culturen én zaken zie zoals ze zijn. Ik kijk niet weg, draai niks om, praat niks goed, bagatelliseer geen zaken.

Ik heb altijd het idee dat hier veel mensen zitten die die vaardigheid niet hebben, de luxe niet hebben om andere mensen te ontmoeten en echt niet uit hun kleine wereldje (durven te) komen. Je ziet het in al deze discussies: mensen weten niet beter. En wíllen dat ook absoluut niet. Ze willen niks inzien. Ze blijven hangen in hun, eigenlijk best wel, miezerige (vind ik) denkwijze.
Wat ben jij een geweldig persoon zeg.
pi_193488079
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:57 schreef ToT het volgende:
En negers die om hun huidskleur in elkaar geslagen worden? Ik zie veel vaker berichten van blanken die door moslims in elkaar getrapt worden.
Maar nee; de blanke medemens moet door het stof! :')
Dan nog kan ma..an? Nog steeds gelijk hebben.

Maar wees dan eerlijk en zeg dat systematisch racisme twee kanten op werkt.
Nu lijkt het alsof alleen de boze blanke man ergens schuldig aan is.

Naar mijn mening speelt er een veel grotere vorm van racisme andersom richting de blanke, maar dat kan net zo goed komen doordat ook ik vast zit in een zienswijze.
pi_193488106
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:49 schreef Mar_an het volgende:
De belastingdienst vind ik daar een enorm goed voorbeeld trouwens, wat daar is gebeurd is ook jarenlang aan de gang geweest hè. Tot voor kort nog. Vergeet dat niet. Dat was geen incidenteel iets.
De belastingdienst heeft gewoon door dat de kans om fraude te vinden veel groter is bij een Marokkaanse ondernemer van 25 jaar dan bij oma Corrie van 85.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 13:06:32 #118
74056 crew  ToT
pi_193488132
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan nog kan ma..an? Nog steeds gelijk hebben.

Maar wees dan eerlijk en zeg dat systematisch racisme twee kanten op werkt.
Nu lijkt het alsof alleen de boze blanke man ergens schuldig aan is.

Naar mijn mening speelt er een veel grotere vorm van racisme andersom richting de blanke, maar dat kan net zo goed komen doordat ook ik vast zit in een zienswijze.
Nee joh, ik blijf je gelijk geven; de blanke bewoner heeft volgens mij echt wel meer en meer last van racisme dan mensen met een Afrikaanse achtergrond.
Moslims kunnen met solliciteren misschien wel wat meer problemen hebben omdat procentueel gezien meer mensen met die religieuze achtergrond voor problemen zorgen dan anderen, maar dat is dan wel op kennis en ervaring gebaseerd dan op Tokkie-onderbuikgevoelens van dat buitenlanders niet zouden deugen of zo.

Debiele kinderachtige pesterijtjes hou je helaas echt wel, maar vergelijk het eens met de jaren '80; het is nu echt, ECHT wel een heel stuk beter dan toen. Racisme wordt zoals hierboven gezegd idd steeds minder getolereerd maar er wordt gedaan alsof het een GIGANTISCH probleem is (en misschien wel erger dan ooit tevoren is).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 13:06:58 #119
74056 crew  ToT
pi_193488139
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De belastingdienst heeft gewoon door dat de kans om fraude te vinden veel groter is bij een Marokkaanse ondernemer van 25 jaar dan bij oma Corrie van 85.
Dit sowieso ook absoluut, maar etnisch profileren is foei.
pi_193488171
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee joh, ik blijf je gelijk geven; de blanke bewoner heeft volgens mij echt wel meer en meer last van racisme dan mensen met een Afrikaanse achtergrond.
Moslims kunnen met solliciteren misschien wel wat meer problemen hebben omdat procentueel gezien meer mensen met die religieuze achtergrond voor problemen zorgen dan anderen, maar dat is dan wel op kennis en ervaring gebaseerd dan op Tokkie-onderbuikgevoelens van dat buitenlanders niet zouden deugen of zo.

Debiele kinderachtige pesterijtjes hou je helaas echt wel, maar vergelijk het eens met de jaren '80; het is nu echt, ECHT wel een heel stuk beter dan toen. Racisme wordt zoals hierboven gezegd idd steeds minder getolereerd maar er wordt gedaan alsof het een GIGANTISCH probleem is (en misschien wel erger dan ooit tevoren is).
Zou kunnen, waar houd etnisch profileren op en begint constateren?

Ik persoonlijk vind dat je kan constateren dat er meer problemen zijn met bepaalde minderheden naar ons toe dan andersom.

Het is niet alsof van meet af aan er sprake was van mensen weren bij sollicitaties.
Dat kwam later, naar mate het duidelijker werd dat er vaker problemen ontstaan.

Het is de oorzaak ook omdraaien, je rooft een huis leeg, maar legt dan de oorzaak bij degene die zijn deur open heeft laten staan.
pi_193488203
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-overheid-a3999711

Vind dit ook wel interessant. Etnisch profileren komt voor in alle lagen van de overheid, volgens de Nationale ombudsman.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 13:12:38 #122
74056 crew  ToT
pi_193488215
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zou kunnen, waar houd etnisch profileren op en begint constateren?

Ik persoonlijk vind dat je kan constateren dat er meer problemen zijn met bepaalde minderheden naar ons toe dan andersom.

Het is niet alsof van meet af aan er sprake was van mensen weren bij sollicitaties.
Dat kwam later, naar mate het duidelijker werd dat er vaker problemen ontstaan.

Het is de oorzaak ook omdraaien, je rooft een huis leeg, maar legt dan de oorzaak bij degene die zijn deur open heeft laten staan.
Tja als het van meet af aan was geweest dat mensen van buitenlandse komaf geweerd werden bij sollicitaties, dan zou je nooit gastarbeiders hebben gehad.
pi_193488217
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja als het van meet af aan was geweest dat mensen van buitenlandse komaf geweerd werden bij sollicitaties, dan zou je nooit gastarbeiders hebben gehad.
Exact.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:15:38 #124
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193488247
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De proef met anoniem solliciteren leidde tot meer autochtonen op gesprek en bij een 'wetenschappelijk' onderzoek moest er om onduidelijke redenen ook met de competenties worden gevarieerd.

Hoe goed zijn die CV's eigenlijk? Hoe staat het met de beheersing van het Nederlands?
In deze gevallen gaat het om mensen met dezelfde kwaliteiten. Ik ken trouwens in mijn vrienden kring mensen die al meer dan 30 jaar jaar in Nederland wonen de taal nog steeds niet spreken en toch een baan hebben. Dus op zich maakt dat dus niks uit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 13:16:52 #125
74056 crew  ToT
pi_193488264
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Exact.
Ja en als je als werkgever ook nog eens problemen krijgt met de religieuze overtuigingen van je medewerkers, dan krab je je ook wel ff een paar keer achter de oren voor je weer iemand met dezelfde godsdienst aanneemt.
Islamitische kassameisjes die weigeren wijn voor een klant af te rekenen, een Mc Donalds medewerker die zijn baard laat staan (okee dat was in Engeland) en weigert het af te scheren voor hygiënische redenen, islamitische medewerkers die een eigen gebedsruimte willen hebben en er onder werktijd willen bidden (of wel in eigen tijd, maar de tijd om er naar toe te gaan en terug te lopen is wel voor de baas z'n rekening) enz.

Beetje het zelfde als dat je bij sommige tienertrutjes moet opletten dat ze niet de hele tijd op hun mobieltje zitten en meer aan hun rechten denken dan aan wat er van hen verlangd wordt.
pi_193488278
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:49 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Het ìs niet incidenteel. Het is systematisch.

Spreek eens met mensen die niet volledig Nederlands eruit zien, vraag naar de ervaringen: de meeste mensen hebben wel racistische ervaringen gehad. Of lees eens de media nu, daar komen nu eindelijk mensen naar voren die de kans krijgen om te zeggen wat ze hebben meegemaakt. Van in elkaar geslagen worden ‘omdat je een neger bent’, aapgeluiden (kijk eens naar voetbal, ook in Nederland, was laatst ook nog een hele gate — en toen bleek ook hoe lang dat al speelt), ga zo maar door.

Hoezo zijn dat incidenten?

De belastingdienst vind ik daar een enorm goed voorbeeld trouwens, wat daar is gebeurd is ook jarenlang aan de gang geweest hè. Tot voor kort nog. Vergeet dat niet. Dat was geen incidenteel iets.

Kijk naar onderwijs, kijk naar discriminatie de arbeidsmarkt (waar de overheid op inzet). Het is niet dat je hier sprake is van structureel politiegeweld tegenover mensen van andere komaf, maar ik vind het zo gek om te zeggen dat racisme maar af en toe voorkomt.

En dan ook nog te zeggen: ja, ‘ze’ krijgen een podium, ‘ze’ kunnen advocaat worden — en dus is het maar incidenteel.

Ik vind het simpel.
Wie zegt dat hier alleen Blanke Nederlanders reageren ?
Wie zegt dat hier mensen zitten die alleen maar in Blanken groepen leven ?

Je zit gewoon in je eigen reet te steken en andere te generaliseren..... en daar komt nog bij dat je selectief je gelijk aan het halen bent.

Ik kan wel begrijpen dat de belastingdienst bepaalde groepen mensen extra controleer. Buitenlanders hebben meestal een tweede huis die ze niet opgeven. Praat ik het goed, nee. De manier waarop is gewoon smerig.

Op de andere punten hebben gisteren al veel mensen gereageerd en je bewaarnemingen ontkracht en trouwens Racisme is 1 van de hoofdonderwerpen van de NOS. Er is niet niks altijd media aandacht bij het kleinste ding.

Je beschuldigd andere van wat jezelf doet. In je eigen bubbel leven en andere de les lezen die je totaal niet kent. Jij strijd tegen racisme ? Succes niemand neemt je serieus.
pi_193488285
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

In deze gevallen gaat het om mensen met dezelfde kwaliteiten. Ik ken trouwens in mijn vrienden kring mensen die al meer dan 30 jaar jaar in Nederland wonen de taal nog steeds niet spreken en toch een baan hebben. Dus op zich maakt dat dus niks uit.
Idem hier hoor.
Vader vriendin is Surinaams, versta hem nauwelijks maar heeft 46 jaar gewerkt.

Blijkbaar valt dat etnisch profileren dan ook wel mee, of het speelt bij de jongere generaties meer mee, wat mij niet verrast want die hebben veelal ook gewoon een houding waar je niet mee wil thuiskomen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:20:15 #128
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193488336
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Idem hier hoor.
Vader vriendin is Surinaams, versta hem nauwelijks maar heeft 46 jaar gewerkt.

Blijkbaar valt dat etnisch profileren dan ook wel mee, of het speelt bij de jongere generaties meer mee, wat mij niet verrast want die hebben veelal ook gewoon een houding waar je niet mee wil thuiskomen.
Etinsch profileren doen zelfs mijn ethische collega's. Maar dat blijft even onder ons. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193488341
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

In deze gevallen gaat het om mensen met dezelfde kwaliteiten.
Nee, blijkbaar dus niet.

quote:
Ik ken trouwens in mijn vrienden kring mensen die al meer dan 30 jaar jaar in Nederland wonen de taal nog steeds niet spreken en toch een baan hebben. Dus op zich maakt dat dus niks uit.
Veel werkgevers maakt het wel uit. Als je een slechtere kandidaat bent moet je niet zeuren dat je de baan niet krijgt, en het zeker niet aan racisme wijten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193488366
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar dus niet.
[..]

Veel werkgevers maakt het wel uit. Als je een slechtere kandidaat bent moet je niet zeuren dat je de baan niet krijgt, en het zeker niet aan racisme wijten.
Kanttekening: solliciteren moet ook gewoon voortaan wat neutraler.
Geen dingen als afkomst moeten vermelden want dat heeft nergens mee van doen.

Gewoon cv, desnoods anoniem, leeftijd en ervaring en eventueel geslacht.

Ik denk als we dat nou eens 10 jaar doen en dan kijken hoe het verloopt.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:23:57 #131
117098 Hathor
Effe niet
pi_193488398
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Idem hier hoor.
Vader vriendin is Surinaams, versta hem nauwelijks maar heeft 46 jaar gewerkt.

Blijkbaar valt dat etnisch profileren dan ook wel mee, of het speelt bij de jongere generaties meer mee, wat mij niet verrast want die hebben veelal ook gewoon een houding waar je niet mee wil thuiskomen.
Ik had vroeger een Surinaamse leraar handelskennis, met een heel zwaar accent. Je moest meer moeite doen om te verstaan wat hij allemaal zei dan de leerstof begrijpen, dat is toch wel een beetje storend.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 juni 2020 @ 13:24:53 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193488413
Wat een idioot.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:27:00 #133
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193488446
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar dus niet.
[..]

Veel werkgevers maakt het wel uit. Als je een slechtere kandidaat bent moet je niet zeuren dat je de baan niet krijgt, en het zeker niet aan racisme wijten.
Klopt maar er zijn als je even google raadpleegt voldoende voorbeelden dat er wel gediscrimineerd is. En dan gaat het niet alleen om je huidskleur. En gaat het ook om mensen met dezelfde kwaliteiten. Wel zou ik zeggen dat de situatie in Nederland beter is dan in de VS die vergelijking gaat niet op. Maar om te zeggen dat er in Nederland geen racisme is? Zou ook een leugen zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193488454
leut gaat een bakkie doen met wat sojamelk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:29:09 #135
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193488473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik had vroeger een Surinaamse leraar handelskennis, met een heel zwaar accent. Je moest meer moeite doen om te verstaan wat hij allemaal zei dan de leerstof begrijpen, dat is toch wel een beetje storend.
Wel grappig. Ik had er een uit Iran sprak goed Nederlands. En gaf me zelfs thuis bijles. En was oorspronkelijk een prof economie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 13:30:58 #136
74056 crew  ToT
pi_193488497
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Etinsch profileren doen zelfs mijn ethische collega's. Maar dat blijft even onder ons. :P
Had ik ook met een Antilliaanse collega; kwam van eiland 1 en vindt mensen van eiland 2 hartstikke kut.
Maar er zijn ook Bulgaren die Polen kut vinden enz.
pi_193488504
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:27 schreef FOKoffieleut het volgende:
leut gaat een bakkie doen met wat sojamelk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sojamelk. :r

Maar okay really off-topic.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:51:54 #138
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193488824
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:26 schreef ToT het volgende:
Als Nederland echt zo überracistisch zou zijn, zouden dit soort types nooit advocaat kunnen worden:

[ afbeelding ]

En zou het woord "blanke" ook niet zo krampachtig veranderd worden naar "witte".
Dan had de publieke omroep geen deug-wisselbokaal voor degenen die blanke mannen zo veel mogelijk van de tv weten te weren.
Dan kregen de Quincy's en Sylvana's enzo niet zo veel spreektijd in allerlei talkshows.
enz enz enz.
Positieve discriminatie is ook een vorm van racisme
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:53:58 #139
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193488849
Arme Jerry Afriyie. Als neger wonend in een land waar racisme welig tiert en de zwarte bewoners vreselijk worden behandeld door de blanke medelanders. Als ik hem was, zou ik in Ghana gaan wonen!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193488904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kanttekening: solliciteren moet ook gewoon voortaan wat neutraler.
Geen dingen als afkomst moeten vermelden want dat heeft nergens mee van doen.

Gewoon cv, desnoods anoniem, leeftijd en ervaring en eventueel geslacht.

Ik denk als we dat nou eens 10 jaar doen en dan kijken hoe het verloopt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kanttekening: solliciteren moet ook gewoon voortaan wat neutraler.
Geen dingen als afkomst moeten vermelden want dat heeft nergens mee van doen.

Gewoon cv, desnoods anoniem, leeftijd en ervaring en eventueel geslacht.

Ik denk als we dat nou eens 10 jaar doen en dan kijken hoe het verloopt.
Wat mij betreft verbiedt je foto's en namen op CV's. Mensen zitten vaak met allerlei vooroordelen waar ze zich niet of nauwelijks van bewust zijn. Het hebben van vooroordelen is niet het probleem, in ieder geval niet iets wat je kunt veranderen, het is het vasthouden eraan ipv een oordeel over het individu. Het sollicitatiegesprek is daarvoor een uitstekende gelegenheid.

Ik ben helemaal voor kansengelijkheid, maar ongelijke uitkomsten moet je dan ook accepteren. Het is niet zo dat een goed CV zomaar een baan oplevert. Je moet de beste kandidaat zijn. Ik denk bijvoorbeeld dat veel allochtonen geneigd zijn om VWO zonder Grieks en Latijn te kiezen om het risico op geen diploma te verkleinen terwijl autochtonen zich veiliger voelen, en technisch gesproken zijn de diploma's gelijkwaardig. Maar een werkgever kan de bagage van een prestigieus gymnasium vaak wel waarderen. Dat is echt geen racisme. Om mij onduidelijke redenen waarderen werkgevers lidmaatschap van een studentenvereniging vaak vrij hoog. Dat mag, maar als je je niet thuis voelt tussen witte mensen dan is dat dus een nadeel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt maar er zijn als je even google raadpleegt voldoende voorbeelden dat er wel gediscrimineerd is. En dan gaat het niet alleen om je huidskleur. En gaat het ook om mensen met dezelfde kwaliteiten.
Identieke sollicitanten bestaan niet.

quote:
Wel zou ik zeggen dat de situatie in Nederland beter is dan in de VS die vergelijking gaat niet op. Maar om te zeggen dat er in Nederland geen racisme is? Zou ook een leugen zijn.
Daar kunnen we dus niks mee. Het is niet zo erg als in de VS maar toch heel erg. Leg nou de vinger op de zere plek. Aan dat soort vage beschuldigingen hebben we niks anders dat een paar mensen hun eigen falen aan die enorm racistische Nederlanders kunnen wijten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193488907
Wat een mooi land toch dat ze extreem linkse racistische idioten uitnodigen bij de staatsomroep.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:01:17 #142
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193488958
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:58 schreef JANdeDERDE het volgende:
Wat een mooi land toch dat ze extreem linkse racistische idioten uitnodigen bij de staatsomroep.
Tja Jan (Hans) Maat is helaas overleden. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:02:36 #143
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193488985
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja Hans Maat is helaas overleden. :P
Sterker nog, die heeft nooit bestaan!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:04:01 #144
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193489008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Sterker nog, die heeft nooit bestaan!
Dan heb je wellicht een probleem met je ogen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193489022
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja Jan (Hans) Maat is helaas overleden. :P
Nadat links tuig aanslagen pleegde o.a op zijn familie.

En diezelfde gekken zitten nu nog bij GL en consorten.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:05:03 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193489030
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Sterker nog, die heeft nooit bestaan!
Inderdaad was Han solo, zijn maat was slechts imaginair.
We have always been at war with Eastasia.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 14:06:44 #147
74056 crew  ToT
pi_193489061
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:04 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Nadat links tuig aanslagen pleegde o.a op zijn familie.

En diezelfde gekken zitten nu nog bij GL en consorten.
Gregorius Nekschot, ook een leuk voorbeeldje. Geen aanslag, maar wel gearresteerd om wat cartoons die hij gemaakt heeft.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 14:07:06 #148
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193489070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:04 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Nadat links tuig aanslagen pleegde o.a op zijn familie.

En diezelfde gekken zitten nu nog bij GL en consorten.
Bron? Los dat er zowel onder extreem rechts en extreem links het verder niet uitmaakt omdat het resultaat hetzelfde is? En het plegen van aanslagen strafbaar is. En er dus binnen GL luitjes als dit weinig kans hebben.

Toegeven met een wat meer stalinistische aanpak had Femke wellicht zelfs rechts (Wilders) kunnen bekoren de afgelopen maandag. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 05-06-2020 14:12:11 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 5 juni 2020 @ 14:12:22 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193489140
Airfryer :') Het blijft een jankbal. Beter gaat ie wat nuttigsdoen met zn leven
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193489150
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 14:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bron? Los dat er zowel onder extreem rechts en extreem links het verder niet uitmaakt omdat het resultaat hetzelfde is? En het plegen van aanslagen strafbaar is. En er dus binnen GL luitjes als dit weinig kans hebben.
De Mentor van Jessie klaver bijv.

En dan de klapper: “Ik vond die verklaringen van RaRa verschrikkelijk.” Ondertussen zette Duyvendak de verklaringen van RaRa wel paginagroot op de cover van zijn krakersblad Bluf!: “Bluf!-redacteur Willem Deetman maakte mee hoe de groep-Duyvendak het roer overnam. (-) Het (Rara-) communique moest in z’n geheel op de voorpagina worden afgedrukt.”

https://www.hpdetijd.nl/2010-11-19/wijnand-praat-terrorist-is/

https://www.telegraaf.nl/(...)slag-op-hans-janmaat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')