Ik kan nog steeds niet inloggen bij FB dus ik heb die issues nietquote:Op donderdag 4 juni 2020 23:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het was een voorstel. Dat is iets dat de algoritmes van facebook bedenken.
Zenuwachtig knabbelende op een droog koekje.quote:Op donderdag 4 juni 2020 23:40 schreef Budapestenaar het volgende:
Bitterbal zit morgen al met frisse tegenzin aan haar ontbijt @:tt
Je mist niksquote:Op donderdag 4 juni 2020 23:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik kan nog steeds niet inloggen bij FB dus ik heb die issues niet![]()
quote:Op donderdag 4 juni 2020 23:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zenuwachtig knabbelende op een droog koekje.
Moet ze ook mee oppassen, die kruimels trekken allerlei beestjes zoals mieren en spinnen aanquote:Op donderdag 4 juni 2020 23:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zenuwachtig knabbelende op een droog koekje.
Adiosquote:Op donderdag 4 juni 2020 23:43 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik ga ook maar eens richting mijn bed
Ik heb een vermoedenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 01:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb volgens mij een leegloop qua vrienden op FacebookMaar ik mis nog niemand dus het zal vast niemand boeiends zijn. Vraag me af wat ze over het randje heeft geduwd.
Ik heb zelf een heleboel het-is-maar-een-griepje/5g/ruttekutte/hoe-kom-ik-onder-een-mondkapje-uit/lekker-toch-een-feestje-klapjosti's geruimd.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 01:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb volgens mij een leegloop qua vrienden op FacebookMaar ik mis nog niemand dus het zal vast niemand boeiends zijn. Vraag me af wat ze over het randje heeft geduwd.
Muckjenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 06:43 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb zelf een heleboel het-is-maar-een-griepje/5g/ruttekutte/hoe-kom-ik-onder-een-mondkapje-uit/lekker-toch-een-feestje-klapjosti's geruimd.
Had ik veel eerder moeten doen
Mwoah, een paar hele fanatiekequote:Op vrijdag 5 juni 2020 07:04 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Muckjen![]()
Hoeveel van dergelijke vrienden had je dan?
Heb hem al opquote:
wat een kut tt. was het gewoon vergetenquote:Op donderdag 4 juni 2020 23:40 schreef Budapestenaar het volgende:
Bitterbal zit morgen al met frisse tegenzin aan haar ontbijt @:tt
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 07:49 schreef bitterbal het volgende:
[..]
wat een kut tt. was het gewoon vergeten
quote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Ik heb gisteravond lekker gewandeld toen het een beetje spetterde
En dit is goed voor de natuur
1 dag is niet genoeg bal. 1 jaar is niet eens genoegquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
nou ik doe er 1 dag aan mee, Vanaf morgen ga ik tegenstribbelen en het er niet mee eens zijn
Je gaat vandaag toch smurfen met de verwarming aan?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]![]()
nou ik doe er 1 dag aan mee, Vanaf morgen ga ik tegenstribbelen en het er niet mee eens zijn
jaquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je gaat vandaag toch smurfen met de verwarming aan?
Mja ontslag nemen of je ziek meldenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Heerlijk.Ik wil ook smurfen in plaats van werken
nee thailand tochquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat was je reden om ontslag te nemen?
Gewoon ff geen zin?
k neem het smurfen ook wel wat serieus jaquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:17 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ontslag nemen is wel erg drastisch
Je hebt gewoon een soort van smurfsabbatical genomenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
k neem het smurfen ook wel wat serieus ja
Kan ik dat zeggen op mijn cv ?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:22 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een soort van smurfsabbatical genomen
Nee 2 maanden en de verwachting was toen dat ik daarna gewoon weer makkelijk werk in de horeca kon vinden.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zou langere tijd naar Thailand gaan?
(Heb het niet echt meegekregen)
Haha, dan heb je geluk. Duurt even iets langer.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee 2 maanden en de verwachting was toen dat ik daarna gewoon weer makkelijk werk in de horeca kon vinden.
Nou ja gelukquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha, dan heb je geluk. Duurt even iets langer.![]()
En toch zie ik nu bij verschillende horeca dat ze personeel zoeken.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou ja gelukIk verwacht niet snel dat de horeca weer terug gaat naar het niveau van voorheen.
ja kloptquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:29 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En toch zie ik nu bij verschillende horeca dat ze personeel zoeken.
Tuurlijk wel. De behoefte blijft. Uiteindelijk komt het weer goed.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou ja gelukIk verwacht niet snel dat de horeca weer terug gaat naar het niveau van voorheen.
de agenten nu ook?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:39 schreef RockNijntje het volgende:
Oh en Floyd had corona. Wat is de wereld weer lekker in sync.
Mja dus toch belangrijk om een werk en prive pc te hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:38 schreef RockNijntje het volgende:
Wtf dit is echt stalking, bazen die je thuis de hele werkdag monitoren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)atching-you-a4001601
Lekker stabiele dude ookquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:40 schreef bitterbal het volgende:
De politie zei eerst dat de man gestruikeld was. Maar toen de video openbaar werd, maakte de politie bekend dat er een intern onderzoek zal komen. Daarop zijn de twee agenten geschorst.
dus...
https://nos.nl/collectie/(...)-anti-racismeprotest
Het is allemaal wat lauw hequote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vind de reactie achteraf wel erg lauw, meeste agenten lopen gewoon weg.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja die twee militairen reageren nog het meest normaal en bekommeren zich om hem.
Hun motto is toch to serve and protect?quote:De politie zei eerst dat de man gestruikeld was. Maar toen de video openbaar werd, maakte de politie bekend dat er een intern onderzoek zal komen. Daarop zijn de twee agenten geschorst.
Wie had dat gedacht.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Mja dus toch belangrijk om een werk en prive pc te hebben.
Ja klopt. Slaat ook niet echt ergens op verder. Vooraf bepalen welke sites je als productief en niet productief ziet en daar je waarheid op baseren. En vervolgens een ander vragen daar verantwoording voor af te leggen. DAT is pas improductief.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:38 schreef RockNijntje het volgende:
To kick and push elderly people dacht ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
[..]
Hun motto is toch to serve and protect?
monstersquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
To kick and push elderly people dacht ik.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:38 schreef RockNijntje het volgende:
nee moet nog etenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heb je vanmorgen nog je pak hagelslag gecheckt, ja hč?
had je gelezen dat het testamen van die verdwenen man van Carole fake was maar dat het is verjaard en ze nu niets meer kunnen doen?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Puntje maken van een zachte onderbroek en in je oor frotten.
Ja die is echt wel schuldigquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
had je gelezen dat het testamen van die verdwenen man van Carole fake was maar dat het is verjaard en ze nu niets meer kunnen doen?
ja of de dierentuin ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja die is echt wel schuldig![]()
Volgens mij las ik ook ergens dat ze die hele dierentuin van hem nu heeft toegewezen gekregen?
Hehehe ja kom maar door met seizoen 2, die eerste man van hem heeft nu ook een gezin en tanden hč?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:07 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja of de dierentuin ja.
The plot thickens dumdumdumdum
Tiger Kingquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:10 schreef Budapestenaar het volgende:
Echt geen idee waar dit over gaat jongens
Jaquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hehehe ja kom maar door met seizoen 2, die eerste man van hem heeft nu ook een gezin en tanden hč?
Tiger Kingquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:10 schreef Budapestenaar het volgende:
Echt geen idee waar dit over gaat jongens
Ja en in essentie gaat het dan allemaal om centen besparen, maar kijk hoe duur die software is manquote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt. Slaat ook niet echt ergens op verder. Vooraf bepalen welke sites je als productief en niet productief ziet en daar je waarheid op baseren. En vervolgens een ander vragen daar verantwoording voor af te leggen. DAT is pas improductief.
Ja maar echt precies dit. Gadverdamme zeg, het idee alleen al.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:59 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]Dan ben je als baas echt een sneuneus. Maak gewoon goede afspraken over de wederzijdse verwachtingen, stel resultaatdoelen op en evalueer die regelmatig. Dan is al deze shit toch niet nodig? Of je nou thuis een kattenfilmpje kijkt of op je werk een uur bij de koffieautomaat staat te lullen.
Na het bekijken van dat voel je jezelf doodnormaal en gewoontjesquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
O, nooit gezien. Klinkt niet als mijn ding.
Dat voel ik me sowieso wel?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Na het bekijken van dat voel je jezelf doodnormaal en gewoontjes
Ajax-Feyenoord. Als dat maar goed gaat.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:14 schreef Karzai het volgende:
Gezellig ontbijten met de jongens van BAM uit rotterdam
Goed concept.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:14 schreef UitStraling het volgende:
Noma is terug, nou ja wel in een ander jasje.
https://edition.cnn.com/t(...)ronavirus/index.html
Probeer maar eensquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:08 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is pas als het in je ene oor gaat en er bij het andere oor weer uitkomt
Ja wat dat betreft is het wel lekker die quarantaine hč, we vangen een glimp op van hoe druk we wel niet waren.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Precies wat we nodig hebben in deze overgecompliceerde wereld.
Of ze zoekt de beste kwaiserbroodjes?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:19 schreef Budapestenaar het volgende:
@:kwiwi is zo geschrokken van haar voorstel om samen een kaiserbroodje te nuttigen dat ze gelijk is verdwenen.
Ik hield me sowieso al tamelijk rustigquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft is het wel lekker die quarantaine hč, we vangen een glimp op van hoe druk we wel niet waren.
Truetrue.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft is het wel lekker die quarantaine hč, we vangen een glimp op van hoe druk we wel niet waren.
En jwamquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:20 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Of ze zoekt de beste kwaiserbroodjes?
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:20 schreef bitterbal het volgende:
ik ga de hagelslag inspecteren dankzij liesje
Ja qua werk maar ik merk dat ik me begin te irriteren aan drukte en stress terwijl dat eerst een van mijn sterkpunten was juist.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Truetrue.
Al ben ik inmiddels nog drukker dan daarvoor![]()
Nou ja, dat is te zeggen... Ik heb weleens als ik er links 2 druppels in doe dat het dan rechts maar blijft lopenquote:
Hier moet je op letten bal.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:20 schreef bitterbal het volgende:
ik ga de hagelslag inspecteren dankzij liesje
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, dat is te zeggen... Ik heb weleens als ik er links 2 druppels in doe dat het dan rechts maar blijft lopen
KAP NOU VERDOMMEquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hier moet je op letten bal.
https://nl.wikipedia.org/(...)punctella_lrv_79.jpg
Ja, trouwens met mijn neus werkt het ookquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]En we hebben het nog steeds over oren, toch?
Jezelf waterboarden met neusdruppelsquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, trouwens met mijn neus werkt het ook
en expert level is het als het tussen je oren en je neus ook werkt. Dan zit er echt helemaal niks tusseninquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jezelf waterboarden met neusdruppels
Omdat je er ook achter komt dat stress en met name drukte zelf gecreeerd worden door incompetente mensen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja qua werk maar ik merk dat ik me begin te irriteren aan drukte en stress terwijl dat eerst een van mijn sterkpunten was juist.
ben ik al mee begonnenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:33 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Gewoon elke dag een vers pak openen.
Daar zit schandalig weinig inquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:34 schreef UitStraling het volgende:
Je hebt toch ook van die mini doosjes hagelslag?
ja best een goeie oplossing nadat je het allemaal verpest hebt.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:34 schreef UitStraling het volgende:
Krijg ik nu de schuld, komt van Liesje af hoorquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja best een goeie oplossing nadat je het allemaal verpest hebt.
Werk je soms voor de Ruiter?
Je hebt net die foto geplaatst van een chocoladewormquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Krijg ik nu de schuld, komt van Liesje af hoor
Heeft elke beestje gezellig zijn eigen kleine huisjequote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:34 schreef UitStraling het volgende:
Ja om te laten zien dat ze zoooo klein zijn dat je er echt niet bang voor hoeft te zijn hoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Je hebt net die foto geplaatst van een chocoladeworm
Kun je een chocolade larvendorp mee makenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heeft elke beestje gezellig zijn eigen kleine huisje
Die doosjes zijn echt Hollandse knieperigheid. 1 hagelslagje per vierkante centimeterquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Genoeg voor een larvevrije boterham toch?
Dat is gewoon een truuk van de verpakkingsfabrikanten.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:45 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Die doosjes zijn echt Hollandse knieperigheid. 1 hagelslagje per vierkante centimeter
Het "één koekje bij de koffie" effectquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:45 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Die doosjes zijn echt Hollandse knieperigheid. 1 hagelslagje per vierkante centimeter
Net als die kleine blikjes Bonduelle. De verpakking is meer waard dan de inhoudquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat is gewoon een truuk van de verpakkingsfabrikanten.
Precies. Bij mij gaat die doos gewoon leeg.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het "één koekje bij de koffie" effect
planning? wat is dat.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:41 schreef RockNijntje het volgende:
Ik: "Ik sta volgens de weekplanning op project A of B, dus ik weet niet wat ik moet gaan doen vandaag..."
Baas: "Ik ook niet, doe maar project C."
Waarom maak je dan een weekplanning![]()
.
met je voeten? als wijndruiven?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Sta zelf aarbweien plat te stampen voor de jam
Je maakt zelf aardbeienjam?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wil je nog bwamen ook? Ik heb binnenkort een overschot geloof ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
More is coming your wayquote:
Goed voor de plantjesquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
More is coming your way
Althans, ik neem voor het gemak even aan dat de wind uit het westen waait
zout?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed voor de plantjesheb al even extra zout bij de onkruidjes gelegd, kan het lekker inspoelen
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed voor de plantjesheb al even extra zout bij de onkruidjes gelegd, kan het lekker inspoelen
tijd om de ruitenwisser aan te zettenquote:
Buinedraar ziet er redelijk apocalyptisch uit jaquote:
Squeeeeeeekquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:00 schreef gianni61 het volgende:
[..]
tijd om de ruitenwisser aan te zetten
Fijne dagen zijn datquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:50 schreef gianni61 het volgende:
[..]
planning? wat is dat.
Ik ben al 2,5 uur bezig en ik hoop nu eindelijk te kunnen beginnen met wat ik gepland had
Valt mee hoor, het ergste is alweer geweest zo te zien.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Buinedraar ziet er redelijk apocalyptisch uit ja
de eerste paar vegen gisteren werden er inderdaad niet beter opquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:01 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Squeeeeeeek
Want natuurlijk uitgedroogd de afgelopen weken.
Het schoot niet erg op nee, vanmorgen. Van ellende maar even wat erbij gesproeid, dat hielp.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:02 schreef gianni61 het volgende:
[..]
de eerste paar vegen gisteren werden er inderdaad niet beter op
daarna begonnen wel langzaam de dode vliegen van mijn voorruit te verdwijnen
hij is nog fijner geworden.quote:
Mooi klassiek bordjequote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi bordje van de mooiste straatnaam in de wijde omgeving hier#wandelgenot
![]()
[ afbeelding ]
Nee omdat die is gaan nadenkenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:08 schreef UitStraling het volgende:
Rutte is ineens tegen Zwarte Piet![]()
Om George Floyd
Oh wauwquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:15 schreef Budapestenaar het volgende:
Huizen in het oude centrum hebben hier ook vaak mooie namen: Sterre der Zee, Vader Tijd, Stokholm, Kyck over den Dyck, De Onbeschaamde
Tof.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:15 schreef Budapestenaar het volgende:
Huizen in het oude centrum hebben hier ook vaak mooie namen: Sterre der Zee, Vader Tijd, Stokholm, Kyck over den Dyck, De Onbeschaamde
Hoe meer Rutte voor z'n kiezen krijgt, hoe meer ik 'm ga waarderen.quote:
klap van de molen gehad joh, die ruttequote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:08 schreef UitStraling het volgende:
Rutte is ineens tegen Zwarte Piet![]()
Om George Floyd
Hoe meer Trump voor zijn kiezen krijgt, hoe meer ik Rutte ga waarderenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hoe meer Rutte voor z'n kiezen krijgt, hoe meer ik 'm ga waarderen.
k kijk nu van die karen compilatiesquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:21 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hoe meer Trump voor zijn kiezen krijgt, hoe meer ik Rutte ga waarderen
De volgeslagen gekte tegenover kalme nuchterheid
nee joh dit noemen we leren en mentaal groeien. Ook kunnen erkennen dat de samenleving veranderd. Mensen die dit niet kunnen zien zitten wat vastquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje meekakelen als een kip zonder kop met de rest, ach misschien is het beter zo.
Ook dat ja. Het lijkt wel een van m'n matige films zo, met die shitshow daar.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:21 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hoe meer Trump voor zijn kiezen krijgt, hoe meer ik Rutte ga waarderen
De volgeslagen gekte tegenover kalme nuchterheid
Klopt en mee eens hoor alleen de aanleiding is wat dom en onnadenkend.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee joh dit noemen we leren en mentaal groeien. Ook kunnen erkennen dat de samenleving veranderd. Mensen die dit niet kunnen zien zitten wat vast
De aanleiding maakt niet uit, het resultaat is belangrijker.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Klopt en mee eens hoor alleen de aanleiding is wat dom en onnadenkend.
Ja precies, het moment is schrijnend.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Klopt en mee eens hoor alleen de aanleiding is wat dom en onnadenkend.
En voor die mensen moet je ook aandacht en begrip hebben. Anders creëer je weer nieuwe groepen die zich onbegrepen en achtergesteld voelen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:23 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee joh dit noemen we leren en mentaal groeien. Ook kunnen erkennen dat de samenleving veranderd. Mensen die dit niet kunnen zien zitten wat vast
Als je acht stappen terug zet en de racismebril afzet dan is het, Amerikaanse agent dood Amerikaanse burger tijdens arrestatie en daardoor moet Zwarte Piet afgeschaft worden in Nederland.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De aanleiding maakt niet uit, het resultaat is belangrijker.
Wat is dit nou voor gare conclusiequote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je acht stappen terug zet en de racismebril afzet dan is het, Amerikaanse agent dood Amerikaanse burger tijdens arrestatie en daardoor moet Zwarte Piet afgeschaft worden in Nederland.
Maar da's de hele crux, die racismebril kan je niet los zien van deze gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je acht stappen terug zet en de racismebril afzet dan is het, Amerikaanse agent dood Amerikaanse burger tijdens arrestatie en daardoor moet Zwarte Piet afgeschaft worden in Nederland.
Ik las vanmorgen een artikel over de situatie in Washington. Trump heeft 5.000 militairen naar die stad gehaaldquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ook dat ja. Het lijkt wel een van m'n matige films zo, met die shitshow daar.
Dit is toch niet eerder gebeurd?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik las vanmorgen een artikel over de situatie in Washington. Trump heeft 5.000 militairen naar die stad gehaald
vooralsnog alleen gelegerd in de basissen toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik las vanmorgen een artikel over de situatie in Washington. Trump heeft 5.000 militairen naar die stad gehaald
Ja daarom is het een beetje vreemd om Rutte nuchter te noemen in deze situatie, eigenlijk is dat nu juist puur racisme maar goed vraag dat maar aan Marinus van der Lubbe die weet er alles van.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja precies, het moment is schrijnend.
Steeds als je denkt dat het toppunt wel bereikt is..quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hij zou een president van het hele volk moeten zijn, op TV oproepen tot kalmte en verdraagzaamheid. Maar nee hoorquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, schijnen ook te patrouilleren op straat. Niet met z'n vijfduizend tegelijk. Maar toch.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:32 schreef mschol het volgende:
[..]
vooralsnog alleen gelegerd in de basissen toch?
Nee hoor, iedereen gaat er vanaf seconde een vanuit dat het racisme is, lekker makkelijk toch?quote:
Nou, ja, he. Punt is: ik zou niet dood zijn gegaan in Floyd z'n situatie.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, iedereen gaat er vanaf seconde een vanuit dat het racisme is, lekker makkelijk toch?
De moord op Floyd of zwarte piet? Zwarte piet is per definitie rascistisch. Ik begrijp werkelijkwaar niet hoe men dat niet kan zien? Denk dat de meeste het wel weten maar er geen probleem mee hebbenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, iedereen gaat er vanaf seconde een vanuit dat het racisme is, lekker makkelijk toch?
Nee, Obama liet wel zien hoe het moet in een interview gisterenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij zou een president van het hele volk moeten zijn, op TV oproepen tot kalmte en verdraagzaamheid. Maar nee hoor![]()
Je kan 5000 of 20.000 of een miljoen man inzetten, maar dit is gewoon niet de juiste weg.
Dit. En dat is juist het probleem wat aangepakt moet worden en dat maakt héél veel mensen ongemakkelijk. En da's niet erg, dat gevoel mag bestaan. Als het maar verandert.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:34 schreef bitterbal het volgende:
[..]
De moord op Floyd of zwarte piet? Zwarte piet is per definitie rascistisch. Ik begrijp werkelijkwaar niet hoe men dat niet kan zien? Denk dat de meeste het wel weten maar er geen probleem mee hebben
Die minister van Defensie daar heeft zijn afschuw ook al uitgesproken, niet eerder is een Amerikaanse president zo dichtbij de steun van het leger verliezen ooit geweest.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
ja ik persoonlijk vind het wel erg :pquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:35 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit. En dat is juist het probleem wat aangepakt moet worden en dat maakt héél veel mensen ongemakkelijk. En da's niet erg, dat gevoel mag bestaan. Als het maar verandert.
Bij racisme telt niet alleen het kleurtje smink dat je gebruikt, maar ook de intentie. Ik heb Zwarte Piet echt nooit beschouwd als een imitatie van iemand met een zwarte huidskleur. Voor mij was het een sprookjesfiguur. Zoals ik Pino ook niet zie als een imitatie van een bepaalde vogelsoort.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:34 schreef bitterbal het volgende:
[..]
De moord op Floyd of zwarte piet? Zwarte piet is per definitie rascistisch. Ik begrijp werkelijkwaar niet hoe men dat niet kan zien? Denk dat de meeste het wel weten maar er geen probleem mee hebben
Zwarte Piet is racisme, de dood van George Floyd is pas racisme geworden toen dat etiket er na 000,1 seconde op werd geplakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:34 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja, nee, dat mensen zich ongemakkelijk voelen bedoel ik. Dat gevoel mag best erkend worden, als het resultaat er maar naar is.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ik persoonlijk vind het wel erg :p
oh, das alweer een stap verderquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:33 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, schijnen ook te patrouilleren op straat. Niet met z'n vijfduizend tegelijk. Maar toch.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Bij racisme telt niet alleen het kleurtje smink dat je gebruikt, maar ook de intentie. Ik heb Zwarte Piet echt nooit beschouwd als een imitatie van iemand met een zwarte huidskleur. Voor mij was het een sprookjesfiguur. Zoals ik Pino ook niet zie als een imitatie van een bepaalde vogelsoort.
ja en dat begrijp ik niet. Het kroeshaar, de rode dikke lippen, het pakje wat die aan heeft, de taak van hulpje? Jaren geleden nog met accent en dom karakter.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Bij racisme telt niet alleen het kleurtje smink dat je gebruikt, maar ook de intentie. Ik heb Zwarte Piet echt nooit beschouwd als een imitatie van iemand met een zwarte huidskleur. Voor mij was het een sprookjesfiguur. Zoals ik Pino ook niet zie als een imitatie van een bepaalde vogelsoort.
Geloof ik niet. Denk dat dit is gebeurd door de denkwijze van deze agenten.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zwarte Piet is racisme, de dood van George Floyd is pas racisme geworden toen dat etiket er na 000,1 seconde op werd geplakt.
Maar het is wel een schoolvoorbeeld van racisme dat zķ ingebakken zit, dat het niet eens meer als racisme gezien wordt. Het maakt voor het sprookjesfiguur niet uit welk kleurtje 'ie heeft, waarom mķet het dan zwart-met-kroeshaar?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
dit;quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja maar zo ervaren zij dat niet he. Als iemand een lollige karikatuur van mij maakt (en dat is gebeurd) dan word ik daar ook niet vrolijk van. Al was de bedoeling niet zo slecht.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik denk dat de racisme kaart wel erg snel is getrokken en wie is dan de grootste racist?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Geloof ik niet. Denk dat dit is gebeurd door de denkwijze van deze agenten.
Maar is het racistisch als er geen enkele intentie is om anderen te kwetsen of benadelen? Of is het gewoon een rare gewoonte die ingehaald is door de tijd?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:38 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Maar het is wel een schoolvoorbeeld van racisme dat zķ ingebakken zit, dat het niet eens meer als racisme gezien wordt. Het maakt voor het sprookjesfiguur niet uit welk kleurtje 'ie heeft, waarom mķet het dan zwart-met-kroeshaar?
Ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:43 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Maar is het racistisch als er geen enkele intentie is om anderen te kwetsen of benadelen? Of is het gewoon een rare gewoonte die ingehaald is door de tijd?
Het is een rare gewoonte die altijd al racistisch was, maar waarvan pas relatief recent de kritiek luid genoeg werd om door de massa gehoord te worden.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:43 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Maar is het racistisch als er geen enkele intentie is om anderen te kwetsen of benadelen? Of is het gewoon een rare gewoonte die ingehaald is door de tijd?
Die gouden koets is anders wel betaald met het bloed van duizenden slaven, je zou het in een later stadium juist als eerbetoon kunnen zien.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:41 schreef bitterbal het volgende:
enige reden dat men dit zo accepteert is omdat we dit normaal vinden.
maar het is werkelijkwaar gestoord. Net zoals dat de koning op prinsjesdag in een goude koets door de stad gaat met afbeeldingen van slaven er op.
We kunnen er niet objectief naar kijken omdat we dit doen.
Dat laatste.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:43 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wel als die hele gekleurde bevolkingsgroep al eeuwenlang is onderdrukt.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:44 schreef mschol het volgende:
beschamend om een sprookjesfiguur te hebben die toevallig zwart is.. tja.. , blanke sprookjes figuren zijn niet racistisch maar als het een andere kleur heeft opeens wel?
het gaat niet alleen om de kleur van het personage maar de hele karikatuur die er van gemaakt is. hij is niet toevallig zwart, hij is ook niet zwart omdat hij door de schoorsteen komt. hij is zwart omdat het een karikatuur van een donker persoon is. Die als je stout bent meeneemt in een zak.:Pquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:44 schreef mschol het volgende:
beschamend om een sprookjesfiguur te hebben die toevallig zwart is.. tja.. sorry hoor maar dan mag je bij jezelf te raden gaan, blanke sprookjes figuren zijn niet racistisch maar als het een andere kleur heeft opeens wel?
Nee, dat klopt ook. En daarom is het ook prima om die traditie tegen het licht te houden. Maar er het labeltje racisme op plakken, vind ik ook een beetje ver gaan. Er is niemand die zo'n pakkie aantrekt om nou eens even het gekleurde deel van de bevolking belachelijk te gaan maken.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar zo ervaren zij dat niet he. Als iemand een lollige karikatuur van mij maakt (en dat is gebeurd) dan word ik daar ook niet vrolijk van. Al was de bedoeling niet zo slecht.
Eerst was het een boeman die stoute kinderen sloeg en meenam in de zak, nu is het een beetje het sullige hulpje van de wijze blanke man.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om de kleur van het personage maar de hele karikatuur die er van gemaakt is. hij is niet toevallig zwart, hij is ook niet zwart omdat hij door de schoorsteen komt. hij is zwart omdat het een karikatuur van een donker persoon is. Die als je stout bent meeneemt in een zak.:P
Omdat we niet beter weten.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:46 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, dat klopt ook. En daarom is het ook prima om die traditie tegen het licht te houden. Maar er het labeltje racisme op plakken, vind ik ook een beetje ver gaan. Er is niemand die zo'n pakkie aantrekt om nou eens even het gekleurde deel van de bevolking belachelijk te gaan maken.
Nee, de intentie van de meesten is dat inderdaad niet. Maar dat toont alleen maar aan hoe diepgeworteld het racisme zit. Mensen zíen het niet eens.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:46 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, dat klopt ook. En daarom is het ook prima om die traditie tegen het licht te houden. Maar er het labeltje racisme op plakken, vind ik ook een beetje ver gaan. Er is niemand die zo'n pakkie aantrekt om nou eens even het gekleurde deel van de bevolking belachelijk te gaan maken.
Nee maar je kunt mensen ook onbedoeld beledigen. Nu ben ik er zelf niet voor om op iedere slak zout te leggen, lange tenen etc etc, maar dat wil ook niet zeggen dat je dingen door de vingers moet zien 'omdat dat niet zo wordt bedoeld'.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:46 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee ik begrijp gewoon werkelijkwaar niet hoe we dit met al onze kennis die we hebben nog een goed idee vinden? Het is werkelijkwaar een walgelijke traditie. Echt. We zijn toch slimmer dan dit?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:47 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Misschien zit je zelf ook een beetje vast in je eigen denkpatroon nu?
Ik vind ook niet dat we het door de vingers moeten zien. Maar wat me wel stoort is dat mensen die sinterklaas willen vieren, uitgemaakt worden voor racist. Dat helpt de discussie niet, polariseert alleen maar. En volgens mij kun je beter focussen op échte vormen van racisme dan op zo'n symbool.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee maar je kunt mensen ook onbedoeld beledigen. Nu ben ik er zelf niet voor om op iedere slak zout te leggen, lange tenen etc etc, maar dat wil ook niet zeggen dat je dingen door de vingers moet zien 'omdat dat niet zo wordt bedoeld'.
het is echte racisme...quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat we het door de vingers moeten zien. Maar wat me wel stoort is dat mensen die sinterklaas willen vieren, uitgemaakt worden voor racist. Dat helpt de discussie niet, polariseert alleen maar. En volgens mij kun je beter focussen op échte vormen van racisme dan op zo'n symbool.
Maar goed. Nou meng ik me toch nog in een discussie waar ik me helemaal niet in wil mengen
ben ik al lang mee bezig.quote:
Wel mooi ja, een oude blanke man met een stel negers als hulpje die kinderen bang maken zodat ze godverdomme luisteren, doen ze dit krijgen ze cadeautjes en anders worden ze ontvoerd naar Spanje in een zak door die negers.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eerst was het een boeman die stoute kinderen sloeg en meenam in de zak, nu is het een beetje het sullige hulpje van de wijze blanke man.
ik heb hier toch al het labeltje Racist, Xenofoob en moslimhatertquote:
Dit is ook zon typische rol waarin ze zich zelf graag gooien jaquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik heb hier toch al het labeltje Racist, Xenofoob en moslimhatert
dat was ooit zo ja en is al jaren niet meer zo.. (zelfs niet in mijn tijd was dat niet meer zo)quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:45 schreef bitterbal het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om de kleur van het personage maar de hele karikatuur die er van gemaakt is. hij is niet toevallig zwart, hij is ook niet zwart omdat hij door de schoorsteen komt. hij is zwart omdat het een karikatuur van een donker persoon is. Die als je stout bent meeneemt in een zak.:P
niet mee eens, verleden is verleden enzo.. dat was slecht, eens.. maar niet relevant voor het huidige ZP verhaalquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wel als die hele gekleurde bevolkingsgroep al eeuwenlang is onderdrukt.
'ZE', ja ga nog meer polariserenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dit is ook zon typische rol waarin ze zich zelf graag gooien ja
ik probeer me sowieso vaak uit politieke discussies te houden.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik heb hier toch al het labeltje Racist, Xenofoob en moslimhatert
Het zijn mensen, het zullen net niet allemaal lieverdjes zijn, dat heeft niet zoveel met je kleur te makenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wel mooi ja, een oude blanke man met een stel negers als hulpje die kinderen bang maken zodat ze godverdomme luisteren, doen ze dit krijgen ze cadeautjes en anders worden ze ontvoerd naar Spanje in een zak door die negers.
Maar lieve kinderen, negers zijn in het echt ook lieve mensen hoor
Juist wel relevantquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat was ooit zo ja en is al jaren niet meer zo.. (zelfs niet in mijn tijd was dat niet meer zo)
[..]
niet mee eens, verleden is verleden enzo.. dat was slecht, eens.. maar niet relevant voor het huidige ZP verhaal
Ja maar het zit blijkbaar nog wel in ons collectief geheugen om hem zo af te beelden. Het zijn geen Arabische Pieten ofzo.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat was ooit zo ja en is al jaren niet meer zo.. (zelfs niet in mijn tijd was dat niet meer zo)
[..]
niet mee eens, verleden is verleden enzo.. dat was slecht, eens.. maar niet relevant voor het huidige ZP verhaal
Ja die groep die als ze een weerwoord krijgen op hun mening snel in de slachtofferol gooien wat ze allemaal wel niet nog meer zijn. Die groepquote:
Juist dat symbool aanpakken kan volgens mij helpen met stappen vooruit zetten.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat we het door de vingers moeten zien. Maar wat me wel stoort is dat mensen die sinterklaas willen vieren, uitgemaakt worden voor racist. Dat helpt de discussie niet, polariseert alleen maar. En volgens mij kun je beter focussen op échte vormen van racisme dan op zo'n symbool.
Maar goed. Nou meng ik me toch nog in een discussie waar ik me helemaal niet in wil mengen
Je snapt de strekking niet helemaal maar ik moet toegeven dat ik vroeger banger was voor Sinterklaas dan voor Zwarte Pietjesquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het zijn mensen, het zullen net niet allemaal lieverdjes zijn, dat heeft niet zoveel met je kleur te maken
idd.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Juist dat symbool aanpakken kan volgens mij helpen met stappen vooruit zetten.
En hey, het is niet alsof er niet al jaren gevraagd wordt of het anders kan, maar "dat kan niet, want traditie". Het daadwerkelijke issue is volgens mij dat mensen moeten gaan nadenken en erkennen dat hun kader al jaren een racistisch randje heeft. En da's ongemakkelijk.
is beterquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:55 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik probeer me sowieso vaak uit politieke discussies te houden.
een pvv stemmer en groenlinks stemmer denken ook allebei dat hun partij de juiste keuze is.
racisme roepen om het racisme roepen is voor mij ook einde oefeningquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:59 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Als jij op deze manier over dit onderwerp discussieert is het voor mij einde discussie.
Ze worden geconfronteerd met dingen waar ze zich liever niet schuldig aan willen voelen en ze willen niet veranderen. Dan gaan ze met de hakken in het zand (of hoe zeg je datquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Juist dat symbool aanpakken kan volgens mij helpen met stappen vooruit zetten.
En hey, het is niet alsof er niet al jaren gevraagd wordt of het anders kan, maar "dat kan niet, want traditie". Het daadwerkelijke issue is volgens mij dat mensen moeten gaan nadenken en erkennen dat hun kader al jaren een racistisch randje heeft. En da's ongemakkelijk.
Omdat ik zeg dat de traditie dat is? Staat toch los van de intentie van de mensen die het vierenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:59 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Als jij op deze manier over dit onderwerp discussieert is het voor mij einde discussie.
Nee, omdat je jouw mening brengt als objectief feit. Dan heeft discussie per defnitie geen enkele zin.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Omdat ik zeg dat de traditie dat is? Staat toch los van de intentie van de mensen die het viert.
Het is gewoon veel makkelijker om je normale routine te blijven volgen, verandering is moeilijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze worden geconfronteerd met dingen waar ze zich liever niet schuldig aan willen voelen en ze willen niet veranderen. Dan gaan ze met de hakken in het zand (of hoe zeg je dat). Net als wanneer je zegt dat het beter is minder/geen vlees meer te eten. Nou, de meeste mensen jakkeren dan nog juist een extra koe op de barbecue. Of die mensen die nu alsnog allemaal zwembaden vol laten lopen met water terwijl Vitens vraagt om dat nou even niet te doen. Vervolgens sta ik onder een lullig straaltje te douchen.
ja omdat je feitenlijk wel kan stellen dat de traditie ansich met de zwarte piet in zijn zwarte pieten uniform en bijbehorend gedrag racistisch is. Of is dat altijd maar een objectief iets? Nee toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, omdat je jouw mening brengt als objectief feit. Dan heeft discussie per defnitie geen enkele zin.
De fataal afgelopen arrestatie van een Amerikaans staatsburger door een Amerikaanse agent uitbuiten om Zwarte Piet in een ander land af te schaffen bijvoorbeeld.quote:
Lees mijn eerdere posts maar terug. Ik ga mezelf niet herhalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja omdat je feitenlijk wel kan stellen dat de traditie ansich met de zwarte piet in zijn zwarte pieten uniform en bijbehorend gedrag racistisch is. Of is dat altijd maar een objectief iets? Nee toch?
+1quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:05 schreef CherryLips het volgende:
Zag laatst wel een opsomming van een jonge zwarte vrouw met de dingen waar ze tijdens haar jeugd mee te maken had gehad wat betreft racisme.
Op één ding na had ik die dingen ook meegemaakt, als blond mormel
ja heb ik gelezen. Jij had het over echte vormen ipv zwarte piet.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Lees mijn eerdere posts maar terug. Ik ga mezelf niet herhalen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:05 schreef CherryLips het volgende:
Zag laatst wel een opsomming van een jonge zwarte vrouw met de dingen waar ze tijdens haar jeugd mee te maken had gehad wat betreft racisme.
ach men is al jaren bezig om zwarte piet te veranderen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De fataal afgelopen arrestatie van een Amerikaans staatsburger door een Amerikaanse agent uitbuiten om Zwarte Piet in een ander land af te schaffen bijvoorbeeld.
Racisme is volksmennerij leert de geschiedenis ons en dit is een voorbeeld daarvan.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:05 schreef CherryLips het volgende:
Dit ja, ik kan me ook een intocht met gekleurde Pieten herinneren van toen ik als kind de intocht keek. Het is niet alsof er niet al heel lang gevraagd wordt om verandering.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ach men is al jaren bezig om zwarte piet te veranderen.
En op een gegeven moment zijn ze het beu om het netjes te vragen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit ja, ik kan me ook een intocht met gekleurde Pieten herinneren van toen ik als kind de intocht keek. Het is niet alsof er niet al heel lang gevraagd wordt om verandering.
ben je nou serieus?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:08 schreef UitStraling het volgende:
Is dit racisme of gewoon een realistische moedige jonge vrouw die voor haar basisrechten opkomt?
https://www.ad.nl/binnenl(...)orstelbaar~a35dfe03/
Wat ik zei is dat de dialoog zich nu focust op een symbool. Een symbool dat idd toe is aan verandering. Maar volgens mij kun je de dialoog beter richten op échte vormen van racisme. En daarmee bedoel ik de vormen van racisme waarbij mensen echt worden achtergesteld in de maatschappij, zoals op de arbeidsmarkt, etc. Ik denk dat mensen daar meer mee gebaat zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja heb ik gelezen. Jij had het over echte vormen ipv zwarte piet.
Alle problemen op de arbeidsmarkt bv vloeien toch ook voort uit het feit dat we nationaal zon feest hebben. Dat staat toch niet los van elkaar?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wat ik zei is dat de dialoog zich nu focust op een symbool. Een symbool dat idd toe is aan verandering. Maar volgens mij kun je de dialoog beter richten op échte vormen van racisme. En daarmee bedoel ik de vormen van racisme waarbij mensen echt worden achtergesteld in de maatschappij, zoals op de arbeidsmarkt, etc. Ik denk dat mensen daar meer mee gebaat zijn.
...................................quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:12 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja want dit is de basis van racisme.
Het hangt allemaal samen, je kan niet zeggen dat je racisme probeert uit te bannen en tegelijkertijd een "zwartje" de lollige knecht laten uithangen. Dat spreekt elkaar tegen.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wat ik zei is dat de dialoog zich nu focust op een symbool. Een symbool dat idd toe is aan verandering. Maar volgens mij kun je de dialoog beter richten op échte vormen van racisme. En daarmee bedoel ik de vormen van racisme waarbij mensen echt worden achtergesteld in de maatschappij, zoals op de arbeidsmarkt, etc. Ik denk dat mensen daar meer mee gebaat zijn.
Wil ook onweer.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:12 schreef UitStraling het volgende:
Tering wat een blikseminslag op nou wat zal het zijn, tien meter afstand
Da's ruim beter dan 1,5 meter dus zeur niet, is coronavriendelijk onweer.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:12 schreef UitStraling het volgende:
Tering wat een blikseminslag op nou wat zal het zijn, tien meter afstand
Ik denk niet dat er ook maar ooit een donker iemand niet is aangenomen omdat Zwarte Piet bestaat, wat een onzin zegquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Alle problemen op de arbeidsmarkt bv vloeien toch ook voort uit het feit dat we nationaal zon feest hebben. Dat staat toch niet los van elkaar?
Het is nationale traditie he? Hoe kan je verwachten dat we op de arbeidsmarkt niet meer discrimineren als we in december zon traditie hebben? Deze traditie is een resultaat van onze samenleving. Dus als je volgens jou dat echte racisme wilt aanpakken moet je ook alles doen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er ook maar ooit een donker iemand niet is aangenomen omdat Zwarte Piet bestaat, wat een onzin zeg
Zwarte Piet normaliseert racisme.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er ook maar ooit een donker iemand niet is aangenomen omdat Zwarte Piet bestaat, wat een onzin zeg
Waarom niet beiden? Alle beetjes helpen toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |