abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:38:00 #251
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193495723
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Volgens de dienst zijn op die manier ruim 11.000 mensen met een dubbele nationaliteit aan een extra controle onderworpen. De fiscus had een zogeheten selectieregel ingebouwd in zijn systemen, die aangiftes voor controle selecteerde als werd voldaan aan vijf criteria. Eén daarvan was het hebben van een tweede nationaliteit. Wat de vier overige criteria inhouden, zegt de Belastingdienst niet. Als iemand aan alle vier overige criteria voldeed, maar geen tweede nationaliteit had, vond er geen extra controle plaats.
Als je 5 selectiecriteria invoert voor het inschatten van een verhoogde kans op fraude (waarna extra controle volgt), vervolgens één van die criteria doorslaggevend maakt terwijl de andere 4 dat niet zijn en zelfs alle 4 samen geen extra controle rechtvaardigen, dan selecteer je in feite dus alleen op dat ene criterium. In dit geval een dubbele nationaliteit
In dat geval snappen zowel jij als degene die dat artikel geschreven hebben het niet. Als er vijf criteria zijn waar je aan moet voldoen betekent dat dus ook dat als je een dubbele nationaliteit hebt en aan drie andere criteria voldoet, maar niet aan de laatste, je dus ook niet gecontroleerd wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193496019
kan iemand verklaren waar de ophef vandaan komt.
waarom mag de belastingdienst niet een controle doen bij mensen met meer dan 1 nationaliteit?
dit onderdeel is niet zomaar uit de lucht komen vallen. zoek op "Gratis geld uit Holland'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193496976
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe is de stemming hier jongens?
Zijn we:
A helemaal eens met de BLM stroming
B een VS probleem, wat lekker daar gevoerd moet worden.

A of B gestemd hier, dan kan ik mijn mening hierop aanpassen.
Wat mij betreft B.

Waarom? omdat politiegeweld hier niets vergeleken is met de VS en daar gaat dit toch om.
Verder zou het -als het om discriminatie gaat- nogal eenzijdig zijn als geweld tegen homoseksuelen, vrouwen, Marokkaanse/Turkse/Joodse mede en Nederlanders geen gehoor krijgt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193497059
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat heeft anoniem solliciteren dan wel bewezen? En waarom is het weer afgeschaft?

Daarnaast, geef nou eens voorbeelden dan dat er hier in Nederland een enorme discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat en dan bedoel ik dat mensen puur op afkomst worden afgewezen.
Ik kan mij voorstellen dat met anoniem solliciteren men sneller uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek en men niet bij voorbaat al op naam, afkomst of foto afgewezen wordt. Vervolgens kunnen ze na zo'n gesprek nog net zo hard afgewezen worden op discriminerende gronden natuurlijk. En daarom is anoniem solliciteren niet effectief. Ik ben zelf recruiter geweest en ik heb er wel ervaring mee dat men toch anders en met vooroordelen naar bepaalde mensen met bepaalde uiterlijke kenmerken of afkomsten kijkt. Niet dat iemand daardoor bij voorbaat al direct afgewezen werd, maar dat er wel meer twijfels op tafel kwamen. En dat werkt natuurlijk niet in iemands voordeel. Ik heb daar soms mijn wenkbrauwen wel bij gefronst. Maar zo hadden bepaalde blanke of nederlandse mensen ook hun achtergrond of uiterlijk tegen, gebaseerd op ervaringen uit het verleden en vooroordelen. Maar dit kwam wel iets vaker voor bij allochtone mensen. Uiteindelijk is werving en selectie een risico inschatting, dus soms snapte ik het ook wel. Het ging altijd wel om het totaalplaatje. Maar ik kan mij best voorstellen dat allochtonen hier meer last van ondervinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stefanovich op 05-06-2020 23:57:08 ]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 00:41:21 #255
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_193497938
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:50 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat met anoniem solliciteren men sneller uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek en men niet bij voorbaat al op naam, afkomst of foto afgewezen wordt. Vervolgens kunnen ze na zo'n gesprek nog net zo hard afgewezen worden op discriminerende gronden natuurlijk. En daarom is anoniem solliciteren niet effectief. Ik ben zelf recruiter geweest en ik heb er wel ervaring mee dat men toch anders en met vooroordelen naar bepaalde mensen met bepaalde uiterlijke kenmerken of afkomsten kijkt. Niet dat iemand daardoor bij voorbaat al direct afgewezen werd, maar dat er wel meer twijfels op tafel kwamen. En dat werkt natuurlijk niet in iemands voordeel. Ik heb daar soms mijn wenkbrauwen wel bij gefronst. Maar zo hadden bepaalde blanke of nederlandse mensen ook hun achtergrond of uiterlijk tegen, gebaseerd op ervaringen uit het verleden en vooroordelen. Maar dit kwam wel iets vaker voor bij allochtone mensen. Uiteindelijk is werving en selectie een risico inschatting, dus soms snapte ik het ook wel. Het ging altijd wel om het totaalplaatje. Maar ik kan mij best voorstellen dat allochtonen hier meer last van ondervinden.
Dat brengt mij dan bij de vraag of zo'n risicoinschatting nou goed of fout is. Zakelijk begrijpelijk; moreel blijkbaar verwerpelijk. Dan kan je toch niet anders dan enkel concluderen dat dergelijke zaken zo diffuus zijn en dat je pas enkel in de gevallen waar het er zo dik bovenop ligt (een aantal jaren terug was er zo'n geval: 'is niks, is een neger') kan spreken van discriminatie danwel racisme?

Kan je dan niet beter inspelen op het ontwikkelen van capaciteiten en het afvragen of je wel wilt werken bij instanties die kleur of gebrek aan kleur hoger inschatten dan competenties? Om die reden mijd ik in mijn sollicitaties bijvoorbeeld overheden die graag een divers werknemersbestand willen. Heb het idee dat de geboorteplaats van mijn vader er meer toe doet dan mijn daadwerkelijke diploma. Dat is toch compleet fout?
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_193498235
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:11 schreef RTR het volgende:

[..]

Zeker. Ik word dagelijks gediscrimineerd hier op FOK!. Maar dat is 'anders'. Ik ben namelijk een witte man en dat is racistisch (y)
heel vaak zonnebank nemen, dan word je bruin.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193498270
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 00:41 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Dat brengt mij dan bij de vraag of zo'n risicoinschatting nou goed of fout is. Zakelijk begrijpelijk; moreel blijkbaar verwerpelijk. Dan kan je toch niet anders dan enkel concluderen dat dergelijke zaken zo diffuus zijn en dat je pas enkel in de gevallen waar het er zo dik bovenop ligt (een aantal jaren terug was er zo'n geval: 'is niks, is een neger') kan spreken van discriminatie danwel racisme?

Kan je dan niet beter inspelen op het ontwikkelen van capaciteiten en het afvragen of je wel wilt werken bij instanties die kleur of gebrek aan kleur hoger inschatten dan competenties? Om die reden mijd ik in mijn sollicitaties bijvoorbeeld overheden die graag een divers werknemersbestand willen. Heb het idee dat de geboorteplaats van mijn vader er meer toe doet dan mijn daadwerkelijke diploma. Dat is toch compleet fout?
Eens. Meestal ligt het er niet dik bovenop. Maar het is wel eens voorgekomen dat een moslim met een baard dermate afschrok dat dat ging overheersen in het oordeel. Ook een keer iemand af moeten wijzen op basis van zijn afkomst, omdat die afkomst niet bij de dienst/product paste, omdat die afkomst zogenaamd een negatieve connotatie in combinatie met het product kon oproepen....Dat is toch wel discriminatie hoor. Maar dat waren dan slechts enkele gevallen. En in dit geval heb ik het gewoon over MKB, geen grote instelling of organisatie. Deze voorbeelden zijn ook compleet fout. Toch als het ter sprake kwam kon ik mij er deels in vinden. Ik zelf zou uiteindelijk mij daar nooit op baseren en puur afgaan op hoe iemand als persoon overkomt in combinatie met zijn CV (werkervaring en opleiding). Maar goed. Mijn ervaring is dus dat er wel degelijk discriminatie in het werving en selectie proces plaatsvindt. Maar dan niet omdat men echt bewust racistisch is van zichzelf, maar door stereotypen die twijfels oproepen. Ik denk echter dat de huidige generatie hoog opgeleide jongeren er wel anders in staat en minder vatbaar is voor stereotypen. Althans, die hoop heb ik.
pi_193498513
ik moet eerlijk bekennen. Als ik veel chinees eet worden mijn drollen ook lichter van kleur. Vind ik wel lastig want zegt dat iets over mij en mijn relatie tot Chinezen? Discrimineert mijn lichaam stiekum? Lastig.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:32:17 #259
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193498525
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 08:11 schreef RTR het volgende:

[..]

Zeker. Ik word dagelijks gediscrimineerd hier op FOK!. Maar dat is 'anders'. Ik ben namelijk een witte man en dat is racistisch (y)
Blanke

En dat is zeker waar, want er wordt langzaam naar een situatie gewerkt waarin je als blanke achtergesteld bent en er consequenties zitten aan het feit dat je je mening laat horen als die niet in het policor straatje past. Bij sommige lieden heb je al een achterstand als je blank en man bent tegenwoordig.

Waar is de gelijkheid gebleven?

En dat allemaal om een overgewaaid verzinsel uit de vs. Fuck dat. En de mensen die daar aan vast houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:34:21 #260
117098 Hathor
Effe niet
pi_193498537
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:31 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
ik moet eerlijk bekennen. Als ik veel chinees eet worden mijn drollen ook lichter van kleur. Vind ik wel lastig want zegt dat iets over mij en mijn relatie tot Chinezen? Discrimineert mijn lichaam stiekum? Lastig.
Dan vreet je gewoon teveel witte rijst, probeer eens een keer cha sieuw of zo en je zal zien dat je drollen weer kleur krijgen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:36:29 #261
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193498554
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:47 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Wat mij betreft B.

Waarom? omdat politiegeweld hier niets vergeleken is met de VS en daar gaat dit toch om.
Verder zou het -als het om discriminatie gaat- nogal eenzijdig zijn als geweld tegen homoseksuelen, vrouwen, Marokkaanse/Turkse/Joodse mede en Nederlanders geen gehoor krijgt.
Geweld wat homo's, vrouwen en joden naar hun hoofd krijgen, is vooral discriminerend en racistisch geweld uit de hoek van mokro's en turken.

Maar daar hoor je weinig over op t moment. Terwijl de kettingen om de homo's hun oren vliegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:37:35 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193498561
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan vreet je gewoon teveel witte rijst, probeer eens een keer cha sieuw of zo en je zal zien dat je drollen weer kleur krijgen.
Ga gewoon een keer naar de Surinamer. Altijd maar datzelfde chinees...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:38:33 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193498568
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat heeft anoniem solliciteren dan wel bewezen? En waarom is het weer afgeschaft?

Daarnaast, geef nou eens voorbeelden dan dat er hier in Nederland een enorme discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat en dan bedoel ik dat mensen puur op afkomst worden afgewezen.
Is er niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193498591
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193498649
quote:
Mooie racistische titel weer waarin een negatieve eigenschap/waardeoordeel: angst (om over toegekende schuld te praten) aan een (politiek beladen verwoorde) huidskleur: wit gekoppeld wordt.

Je zult in de media nooit ook maar een woord lezen over "bruine verongelijktheid" of een "bruin slachtoffercomplex" en gelukkig ook maar. :W
  zaterdag 6 juni 2020 @ 01:50:06 #266
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_193498666
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:05 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Eens. Meestal ligt het er niet dik bovenop. Maar het is wel eens voorgekomen dat een moslim met een baard dermate afschrok dat dat ging overheersen in het oordeel. Ook een keer iemand af moeten wijzen op basis van zijn afkomst, omdat die afkomst niet bij de dienst/product paste, omdat die afkomst zogenaamd een negatieve connotatie in combinatie met het product kon oproepen....Dat is toch wel discriminatie hoor. Maar dat waren dan slechts enkele gevallen. En in dit geval heb ik het gewoon over MKB, geen grote instelling of organisatie. Deze voorbeelden zijn ook compleet fout. Toch als het ter sprake kwam kon ik mij er deels in vinden. Ik zelf zou uiteindelijk mij daar nooit op baseren en puur afgaan op hoe iemand als persoon overkomt in combinatie met zijn CV (werkervaring en opleiding). Maar goed. Mijn ervaring is dus dat er wel degelijk discriminatie in het werving en selectie proces plaatsvindt. Maar dan niet omdat men echt bewust racistisch is van zichzelf, maar door stereotypen die twijfels oproepen. Ik denk echter dat de huidige generatie hoog opgeleide jongeren er wel anders in staat en minder vatbaar is voor stereotypen. Althans, die hoop heb ik.
'In hoeverre is de moslimbaard zoveel anders dan de compleet betattoeerde punker die solliciteert?', vraag ik mij dan af. Quatsch zou je zeggen, maar is dat echt zo?

Ik snap het punt, maar ik heb zelf ook wel moeite met negeren van 'representativiteit'. Dat past niet meer in een multiculturele samenleving zogezegd, maar toch gaat die vlieger niet geheel op. Mensen willen herkenning. Klaas die een komijnekaas aanprijst en Ahmed die reclame maakt voor de lekkerste baklava. Omgekeerd zou prima kunnen - want waarom niet? - en toch fronst het de wenkbrauwen bij menigeen. Beide groepen zijn er gewoonweg niet klaar voor. Daar zit men te halsstarrig voor vast in zijn eigen culturele bubbel, waardoor de stereotypering blijft. Kijk naar hoe het in de reclamewereld gaat.

En ik vraag mij überhaupt af of dat er ooit wel weggaat eerlijk gezegd. Stereotyperingen zijn namelijk nooit uit te sluiten. Sommige zullen wel eeuwig blijven. En waar er een sterft, doemt een andere stereotypering vanzelf weer op. Jonge stadse hoogopgeleiden doen daar in mijn beleving soms zelf aan mee, al laten die genetische factoren in stereotypering wel meer los. Veel dingen zijn eerder cultureel of sociaal-economisch van aard. Op een gegeven ogenblik moet je je dan ook de vraag stellen of het wel echt zo erg is. Ik denk dat je met een dergelijke relativering veel meer geluk ervaart. De mensheid kampt hier al sinds de pre-historie mee. Dat gaat dus echt niet zomaar weg.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  zaterdag 6 juni 2020 @ 02:36:43 #267
3542 Gia
User under construction
pi_193498922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zie de film en zie de quote die je zoekt.
Hij suggereert toch echt in het begin al dat hij niet meer in de groep zit die zp wilt houden zoals het is.
https://nos.nl/artikel/23(...)ver-zwarte-piet.html
Hij wil ook niet dat zp wettelijk wordt afgeschaft, omdat hij inziet dat veel Nederlanders zwarte Piet, als zodanig, willen behouden.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 04:11:54 #268
117098 Hathor
Effe niet
pi_193499243
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ga gewoon een keer naar de Surinamer. Altijd maar datzelfde chinees...
Vorige week nog roti besteld en een paar broodjes kerriekip. O+
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193499951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 01:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Blanke

En dat is zeker waar, want er wordt langzaam naar een situatie gewerkt waarin je als blanke achtergesteld bent en er consequenties zitten aan het feit dat je je mening laat horen als die niet in het policor straatje past. Bij sommige lieden heb je al een achterstand als je blank en man bent tegenwoordig.

Waar is de gelijkheid gebleven?

En dat allemaal om een overgewaaid verzinsel uit de vs. Fuck dat. En de mensen die daar aan vast houden.
Is dit niet een beetje de slachtofferrol opzoeken? De niet politiek correcte bewegingen zijn momenteel best groot en invloedrijk. We hebben zelfs twee prominente anti-buitenlanderspartijen in ons parlement.

Wanneer in de geschiedenis heeft die beweging in hemelsnaam meer invloed gehad? Je spreekt immers van een achteruitgang...
pi_193499967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 02:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij wil ook niet dat zp wettelijk wordt afgeschaft, omdat hij inziet dat veel Nederlanders zwarte Piet, als zodanig, willen behouden.
Voor dat afschaffen zorgen de pro-Zwarte Piet fanatici zelf wel...
  zaterdag 6 juni 2020 @ 08:39:52 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193500143
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Is dit niet een beetje de slachtofferrol opzoeken? De niet politiek correcte bewegingen zijn momenteel best groot en invloedrijk. We hebben zelfs twee prominente anti-buitenlanderspartijen in ons parlement.

Wanneer in de geschiedenis heeft die beweging in hemelsnaam meer invloed gehad? Je spreekt immers van een achteruitgang...
Ah, dat mag ook al niet meer als blanke? Is dat een privilege wat alleen geldt voor de donkeren?

Wilders heeft bewaking en baudet wordt uitgemaakt voor alles wat los en vast zit,plus het vandalisme. Laat je je horen als blanke tegenwoordig, ben je direct een racist. Zelfs als je al niet wil meegaan met deze onzin.

Dat laatste, leg dat eens uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 6 juni 2020 @ 08:40:57 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193500156
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Voor dat afschaffen zorgen de pro-Zwarte Piet fanatici zelf wel...
Zp aanhangers roepen niet actief op tot geweld tegen antipieten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193500210
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, dat mag ook al niet meer als blanke? Is dat een privilege wat alleen geldt voor de donkeren?

Wilders heeft bewaking en baudet wordt uitgemaakt voor alles wat los en vast zit,plus het vandalisme. Laat je je horen als blanke tegenwoordig, ben je direct een racist. Zelfs als je al niet wil meegaan met deze onzin.
Wat een nonsens.
quote:
Dat laatste, leg dat eens uit.
Nou met b.v. Wilders en Baudet in Nederland, met Le Pen in Frankrijk, een herrijzend VlaamsBelang in België, Salvini in Italië, een flink deel van de Trump-regering in de VS, Balsonaro in Brazilië en zo nog heel is de invloed van radicaal-rechts (mooi verpakt als niet-politiek correct) in de politiek groter dan ooit te voren. En toch blijf je maar boos huilen. Waarom dan toch?
pi_193500217
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zp aanhangers roepen niet actief op tot geweld tegen antipieten.
Dat is natuurlijk een leugen. Ze blokkeren er zelfs snelwegen voor. Op het moment dat je fanatiekste voorstanders uit steeds dubieuzere hoek komen brokkelt de steun onder gematigde mensen vanzelf af.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 09:05:15 #275
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193500402
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 08:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een leugen. Ze blokkeren er zelfs snelwegen voor. Op het moment dat je fanatiekste voorstanders uit steeds dubieuzere hoek komen brokkelt de steun onder gematigde mensen vanzelf af.
Die blokkeeractie vind ik niet zo'n goed voorbeeld. In mijn herinnering zat men toen vooral een beetje te gniffelen om die gekke Friezen. Dan kun je beter naar bedreigingen op sociale media verwijzen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')