Is dat een gerobotiseerde handbak? want dat zijn ondingen als je het vergelijkt met een 'normale' automaat.quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:58 schreef WeCanDoIt het volgende:
Hoi kenners,
Mijn vriendin wil graag een tweedehands fiat 500 gaan kopen. Nu heb ik even gekeken wat er allemaal belangrijk is voor deze auto maar kom niet veel tegen buiten:
- de pop is een standaard versie die wel erg kaal is
- auto’s met 60 en 65pk(volgens mij) zijn wel erg traag dus kan je beter niet nemen
En ze wil graag een panorama dak maar ik zie dat deze niet open kunnen. Opzich niet erg, maar soms zie je iemand rijden en heeft het dakraam toch een beetje open. Zou dit dan niet origineel zijn?
Verder wil ze er een van 2015 ongeveer met Max 90.000 km gereden, dus de keuze is erg groot. Hierdoor hebben we ook naar een automaat gekeken, maar ik heb gelezen dat dit geen ‘echte’ automaat is en dat deze zoals alle semi-automaten dus niet zo fijn zou zijn. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ligt er zo'n dik blok in dan, 6 pitter zeker die lusten wel een slokjequote:Op donderdag 4 juni 2020 13:06 schreef Banaanvragen het volgende:
Heb een keer een fiat 500L gehuurd, wat een kut auto was dat zeg.
800km mee gereden in duitsland, moest 3x tanken
0-100 in 11s noem ik niet 'goed optrekken'quote:Op donderdag 4 juni 2020 13:19 schreef CosPhi het volgende:
Ik heb een fiat 500s met semi automaat (de 2 cilinder 80pk versie uit 2018) en ben er erg blij mee. Hij trekt goed op
1.4liter benzine motortjequote:Op donderdag 4 juni 2020 13:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt er zo'n dik blok in dan, 6 pitter zeker die lusten wel een slokje
Stel je aan zeg, hij komt goed mee met het verkeer. Ik gok dat je er nooit in gereden hebt.quote:Op donderdag 4 juni 2020 13:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
0-100 in 11s noem ik niet 'goed optrekken'
Klopt, maar op basis van de cijfers kan ik al inschatten dat het geen auto is die lekker vlot aanvoelt.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:06 schreef CosPhi het volgende:
[..]
Stel je aan zeg, hij komt goed mee met het verkeer. Ik gok dat je er nooit in gereden hebt.
Ik heb er meerdere keer in gereden en heb me de hele tijd dood zitten ergeren. Hij is al behoorlijk traag, maar door het schakelen lijkt het allemaal nog langer te duren.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:01 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ja het is inderdaad een gerobotiseerde handbak. Dus een net niet automaat, maar was benieuwd hoe die schakelde.
@:cosPhi; bedankt! We twijfelen of we de automaat een (kleine) meerprijs waard vinden.
Hoezo niet die 2 cilinder? Ik vind dat een fijner motortje dan die futloze 4-pitters.quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:38 schreef HPoi het volgende:
Ik heb er meermaals in gereden voor werk. Rijd wel oke die automaat hoor, niet dramatisch, ook niet perfect, gewoon goed te doen.
Je moet echter nooit die 2 cilinder kopen.
Er zat ook een standje supersoft-stuurbekrachtiging knopje op, als je die in drukt heb je een soort botsauto, lijkt dan net of je stuur los zit, dat voegt echt niets toe, behalve dan wat gooien en smijten met dat wagentje.
Dit idd, mijn vriendin heeft een normale handbak en ik heb zelf een tijdje een automaat gehad toen de auto in de garage stond.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:07 schreef Fer het volgende:
Fiat is al best lang leverbaar met dualogic, vroeger bij Alfa Romeo als Selespeed. Dus ze zullen het wel enigszins geoptimaliseerd hebben.
Bij rustig rijden merk je weinig aan, alleen als je haast hebt, zal je merken dat hij relatief traag schakelt. Het bekende testje is rustig met 10-20km op een rotonde af rijden en dan plotseling gas geven om de rotonde op te gaan als er plek is. Dat gaat vaak schokkerig.
Voor de rest is er weinig bekent kwa zwakke punten of motorproblemen. Het is geen Toyota, maar lang niet meer zo rampzalig als vroeger.
Nou zeg maar, hoeveel km gaat een 2 cilinder mee?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 00:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hoezo niet die 2 cilinder? Ik vind dat een fijner motortje dan die futloze 4-pitters.
Als je gaat gooien en smijten wil je juist zware stuurbekrachtiging (of helemaal geen). Dat extra lichte sturen is puur voor inparkeren. Niet dat 'ie normaal al zwaar stuurt, maar ja, de voornaamste doelgroep is vrouwen.
Tja, maar hoeveel rijdt een gemiddeld mens per jaar? De meeste Fiat500 rijders zijn geen vertegenwoordigers ofzo, dus ik ga er hierbij ook vanuit dat ze misschien 15.000 per jaar met dit gebakje rijdt. Als je dan een twinair vindt met 75.000 op de teller lijkt me dat geen probleem. En je hoeft maar twee bougies te vervangenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 14:20 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nou zeg maar, hoeveel km gaat een 2 cilinder mee?
Jij zegt toch dat TS geen 2-cilinder moet nemen? Dus neem aan dat jij daar gegronde redenen voor hebt? Als je zoiets roept vind ik wel dat je het moet onderbouwen. Ik ga er vanuit dat je veel ervaring met die auto's hebt.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 14:20 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nou zeg maar, hoeveel km gaat een 2 cilinder mee?
In tegenstelling tot al de reageerders die er 'wel eens' in gereden hebben, heb ik in de afgelopen 4 jaar een ton met de 2-cylinder met semi-automaat gereden.quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:58 schreef WeCanDoIt het volgende:
Hoi kenners,
Mijn vriendin wil graag een tweedehands fiat 500 gaan kopen. Nu heb ik even gekeken wat er allemaal belangrijk is voor deze auto maar kom niet veel tegen buiten:
- de pop is een standaard versie die wel erg kaal is
- auto’s met 60 en 65pk(volgens mij) zijn wel erg traag dus kan je beter niet nemen
En ze wil graag een panorama dak maar ik zie dat deze niet open kunnen. Opzich niet erg, maar soms zie je iemand rijden en heeft het dakraam toch een beetje open. Zou dit dan niet origineel zijn?
Verder wil ze er een van 2015 ongeveer met Max 90.000 km gereden, dus de keuze is erg groot. Hierdoor hebben we ook naar een automaat gekeken, maar ik heb gelezen dat dit geen ‘echte’ automaat is en dat deze zoals alle semi-automaten dus niet zo fijn zou zijn. Hebben jullie hier ervaring mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |