Ja dat bedoel ik. Die kwam ook niet. Ik snap niet waarom nietquote:Op donderdag 4 juni 2020 11:31 schreef satecl het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)hemelvaart~af0dfbb2/
Vandaag begint de hemelvaart corona golf!!!!!!11!!
quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Als over 2 weken de ic's weer vollopen, denk ik niet dat Nederlanders welkom zijn in het buitenland.
Het zal inderdaad niet zo snel voorkomen dat een land op woensdagmiddag besluit de grenzen te sluiten en dat ook meteen dezelfde dag uit te voeren. Zit vaak wel een aantal dagen tussen, dus als je de situatie gewoon goed in de gaten houd en er rekening mee houd dat je misschien eerder richting huis moet rijden dan is er weinig aan de hand imo.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik bedoelde met "(als het weer mag)"?
Geen enkel land heeft mensen in een auto die op weg waren naar huis in eigen land tegen gehouden. Er werd overal ruim van te voren medegedeeld dat de grenzen dicht zouden gaan.
Als je ergens heen bent gegaan tijdens code geel dekt je verzekering toch wel op het moment dat het tijdens je verblijf naar oranje/rood verandert?quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:27 schreef HulkHeld het volgende:
Het wordt nu merendeels geel, maar mocht het naar oranje terugschieten dan zit je inderdaad gevangen, ze gaan niet repatriëren en dan ben je inderdaad langer weg dan je gepland had naar je werkgever toe en wellicht o
Nee.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:36 schreef -0- het volgende:
Als je ergens heen bent gegaan tijdens code geel dekt je verzekering toch wel op het moment dat het tijdens je verblijf naar oranje/rood verandert?
True, maar ouderen verenigd in belangengroepjes lijken toch wel de kroon te spannen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is des mensen. Er zijn heel veel groepen die op enig moment de "oh wat zijn we zielig"-kaart trekken.
En wat als dit, voor de zoveelste keer, niet het geval is? Gaan we dan eindelijk kappen met deze massahysterie? Als dit niet zorgt voor een piek kunnen we weer gewoon leven zonder 1.5 meter en restricties iig voor buiten. Mooie testcase.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:18 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Met de beide demonstraties en het niet kunnen naleven van de anderhalve meter en dus mogelijke besmetting, kan het best wel eens hard gaan.
Omdat buiten dus blijkbaar prima moet kunnen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Die kwam ook niet. Ik snap niet waarom niettoch omdat het warmer weer is en mensen vooral buiten samenkomen?
Het eerste echte waar ik wel nieuwsgierig naar ben is het effect van 5000 man op de Dam. Iedereen met functionerende hersenen wist toch al dat het vooral bangmakerij was omtrent Hemelvaart.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:31 schreef satecl het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)hemelvaart~af0dfbb2/
Vandaag begint de hemelvaart corona golf!!!!!!11!!
Gedeeltelijk misschien ja. Al denk ik dat die 1,5 meter ook wel wat effect geeft. Bij dat soort druktes word de nadruk heel erg gelegd op de extreme gevallen; de uitzonderingen. Merendeel van de mensen let wel degelijk op de afstand blijkbaar. Het heeft weinig nieuws waarde als de media zich focust op de grootste groep die netjes let op de afstand. Dat soort headlines worden veel minder snel aangeklikt. Niet voor niets dat fotografen vaak de opdracht kregen om een foto te maken met een bepaalde hoek of lens waardoor het zo druk mogelijk lijkt. Als je het dan vergeleek met een andere lens of een andere hoek dan kon je vaak zien dat het in de meeste gevallen erg mee viel.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Die kwam ook niet. Ik snap niet waarom niettoch omdat het warmer weer is en mensen vooral buiten samenkomen?
De Dam-piek is ook bangmakerij.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het eerste echte waar ik wel nieuwsgierig naar ben is het effect van 5000 man op de Dam. Iedereen met functionerende hersenen wist toch al dat het vooral bangmakerij was omtrent Hemelvaart.
Genoeg users die er bang voor waren hier in ieder gevalquote:Op donderdag 4 juni 2020 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het eerste echte waar ik wel nieuwsgierig naar ben is het effect van 5000 man op de Dam. Iedereen met functionerende hersenen wist toch al dat het vooral bangmakerij was omtrent Hemelvaart.
Dan zou ik de gok ook nog even niet nemen inderdaad.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee.
Verzekeringen hebben inmiddels de polissen zo aangepast dat ze niet meer verantwoordelijk zijn voor de kosten als door coronamaatregelen de vakantie niet door gaat of wordt afgebroken. Die zijn niet gek meer.
Het ene buiten is het andere buiten niet natuurlijk. Zo veel mensen zolang dicht bij elkaar is toch wel een andere situatie dan dat je elkaar op straat iets te dicht passeert, of wanneer je met een klein groepje een tijdje samen bent. Maar ben benieuwd idd.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Omdat buiten dus blijkbaar prima moet kunnen.
Ik ben heel bepnieuwd wat er met die protesten gebeurd. Komt er geen grote stijging dan is er gewoon volop mogelijk buiten.
Inderdaad, ik zie ook niet in wat er mis is met dit verzoek. Waarom de ANBO dan weer zo moet reageren is mij een raadsel.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:09 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me geen raar verzoek, zeker gezien het overheidsadvies.
Maar de ANBO zou de ANBO niet zijn als ze er geen ophef om maken.
Eens. iedereen stond buiten in de volle zon met wind.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De Dam-piek is ook bangmakerij.
Dan zal ik u nu al vertellen dat er niets gaat gebeuren. Hopelijk weet iedereen het dan en kunnen we snel weer terug naar het oude leven.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volle kantoren zie ik in ieder geval dit jaar niet gebeuren. Ons gebouw wordt ook vermeubeld en 25% van de mensen kunnen daar terecht. Hier zal een rooster voor gemaakt worden wie op welke dag mag of kan komen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eens. iedereen stond buiten in de volle zon met wind.
Pas als mensen weer 8 uur op hun stoffige kantoor moeten werken zie ik een nieuwe piek komen.
Haha prachtigquote:Op donderdag 4 juni 2020 11:49 schreef satecl het volgende:
[..]
Dan zal ik u nu al vertellen dat er niets gaat gebeuren. Hopelijk weet iedereen het dan en kunnen we snel weer terug naar het oude leven.
Afgelopen maandag voor het eerst weer naar een terras aan het water. Iedereen zit gezellig bij elkaar. De beveiliger roept dat er politie(handhaving) aan komt. Iedereen even uit elkaar. En na vertrek worden alle tafels en stoelen weer verschoven
Overal in Europa dalen de cijfers ondanks versoepelingen. Het heeft vrijwel overal hetzelfde verloop. Conclusie: het dooft uit of is gemuteerd naar een mildere variant, zoals ze in Italië al beweerden. Jammer genoeg nemen veel mensen dit met een korreltje zout want Italië is een bananenrepubliek! Die zijn op hun achterhoofd gevallen natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij de Belgen blijven de cijfers laag, voor de derde dag op rij onder de 100 nieuwe besmettingen gemeld.
Misschien wel, misschien niet. Haar eerste verklaring was dat de demonstratie "te belangrijk" was en dat demonstreren een grondrecht is, dat ze daar liep met button helpt ook niet echt.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Parijs is er wel op gehandeld, waarbij het finaal uit de klauwen liep, in Rotterdam liep het alsnog uit de hand ondanks de ervaring met Amsterdam..
Feit blijft dat alles bij elkaar genomen de demonstratie goed is verlopen, zonder incidenten.
Ik had liever niet gezien dat zoveel mensen lack hebben aan de rest van Nederland vanwege een incident in de VS, maar om daarvoor de kop van een burgemeester te laten rollen gaat mij te ver.
Mijn welgemeende excuses dat ik het anders heb gelezen dan jij het bedoelde.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik bedoelde met "(als het weer mag)"?
Geen enkel land heeft mensen in een auto die op weg waren naar huis in eigen land tegen gehouden. Er werd overal ruim van te voren medegedeeld dat de grenzen dicht zouden gaan.
En wij hebben vandaag de Hemelvaart piekquote:Op donderdag 4 juni 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij de Belgen blijven de cijfers laag, voor de derde dag op rij onder de 100 nieuwe besmettingen gemeld.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-snel-uit~a1af5408/quote:Kan het helemaal verdwijnen?
,,Ik vermoed dat we Covid-19 nooit meer kwijtraken. Wel denk ik dat het zijn agressiviteit zal verliezen omdat vrijwel iedereen er de komende jaren mee in aanraking komt en wij onze geheugenimmuniteit hebben. Mede daardoor kan het mogelijk even mild worden als de vier verkoudheidscoronavirussen die we al kennen.”
Waaruit valt het vertrouwen te halen dat het zo zal gaan?
,,Het meeste vertrouwen valt te halen uit de evolutieleer, de survival of the fittest van Darwin. Extreem agressieve virussen waaraan mensen snel doodgaan, zijn niet de fittest, want die sterven snel uit. De sterkste virussen zijn zij die hun gastheer zo mild behandelen dat hij kan blijven rondlopen en verspreiden. Onder druk van de leer van Darwin is de kans groot dat Sars-Cov-2 een verkoudheidsvirus wordt. Ik acht dat veel aannemelijker dan dat het zich ontwikkelt tot iets zeer agressiefs.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |