Neen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 11:36 schreef -0- het volgende:
[..]
Als je ergens heen bent gegaan tijdens code geel dekt je verzekering toch wel op het moment dat het tijdens je verblijf naar oranje/rood verandert?
Verschil is wel dat het toentertijd nietsvermoedende mensen zijn geweest die lekker op wintersport zijn gegaan en daarna vrolijk zijn gaan carnavallen in overvolle kroegen terwijl ze al klachten hadden. Mochten er inderdaad een aantal besmettingen ontstaan door het protest kunnen deze mensen zich meteen laten testen. Daarnaast zal het bewustzijn bij deze mensen dat ze eventueel besmet zijn een stuk groter zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Voordat het in Italië landde.
Je doet nu net alsof het of een gigantische uitbraak, of helemaal niets kan opleveren. Ertussen zit niks? De kans is aannemelijk dat er geen enkele geinfecteerde op dat plein stond, gezien het uitgedoofd is, maar eentje is genoeg om er meteen 5 tot 10 mee te nemen. Die infecteren op hun beurt directe familieleden en met het enorm lage aantal besmettingen nu, ga je dat terug zien in de cijfers.quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Verschil is wel dat het toentertijd nietsvermoedende mensen zijn geweest die lekker op wintersport zijn gegaan en daarna vrolijk zijn gaan carnavallen in overvolle kroegen terwijl ze al klachten hadden. Mochten er inderdaad een aantal besmettingen ontstaan door het protest kunnen deze mensen zich meteen laten testen. Daarnaast zal het bewustzijn bij deze mensen dat ze eventueel besmet zijn een stuk groter zijn.
Ik reageerde op het feit dat jij refereerde naar de situatie in Italie van februari/maart. Tuurlijk is de kans op besmettingen aanwezig, denk alleen niet dat het kan gaan zorgen voor een uitbraak die toen plaatsvond.quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het of een gigantische uitbraak, of helemaal niets kan opleveren. Ertussen zit niks? De kans is aannemelijk dat er geen enkele geinfecteerde op dat plein stond, gezien het uitgedoofd is, maar eentje is genoeg om er meteen 5 tot 10 mee te nemen. Die infecteren op hun beurt directe familieleden en met het enorm lage aantal besmettingen nu, ga je dat terug zien in de cijfers.
Dat zie je ook in NL, nog steeds evenveel positief geteste personen, maar nauwelijks / geen IC opnames meer. Zou het virus zijn gemuteerd naar een milde variant? Of is al het dorre hout reeds gesnoeid?quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:47 schreef Za het volgende:
Alberto Zangrillo, hoofd IC San Raffaele Milaan: 'We zagen eerst een geleidelijke afname, en sinds eind april zien we geen coronapatiënten meer op de IC.'
https://www.ticinolibero.(...)na-scomparsa-clinica
Ja precies, dat geld voor Italie en Spanje komt vanzelf wel via de inkomstenbelastingquote:Op donderdag 4 juni 2020 13:06 schreef Lavenderr het volgende:
Als ik op vakantie ga dit jaar, dan hier in Nederland. Alleen al om de horeca hier te steunen.
Hoezo blijf je telkens dezelfde vraag stellen terwijl daar momenteel wereldwijd nog geen antwoord op is?quote:Op donderdag 4 juni 2020 13:10 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat zie je ook in NL, nog steeds evenveel positief geteste personen, maar nauwelijks / geen IC opnames meer. Zou het virus zijn gemuteerd naar een milde variant? Of is al het dorre hout reeds gesnoeid?
Dat noem je een retorische vraag.quote:Op donderdag 4 juni 2020 13:12 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoezo blijf je telkens dezelfde vraag stellen terwijl daar momenteel wereldwijd nog geen antwoord op is?
Maar waarom meerdere keren op een dag? En waarom elke keer weer die Italiaanse bron erbij pakken?quote:
Misschien kun je die dan ook even wijzigen en eindelijk dat dorre hout eruit halen?quote:
Ze hebben het over een lagere replicatie capaciteit van het virus, gemeten bij patiënten heden in vergelijking met een paar maanden geleden.quote:Op donderdag 4 juni 2020 13:10 schreef zoost het volgende:
Dat zie je ook in NL, nog steeds evenveel positief geteste personen, maar nauwelijks / geen IC opnames meer. Zou het virus zijn gemuteerd naar een milde variant? Of is al het dorre hout reeds gesnoeid?
je hebt gelijk gekregen,quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lijkt me dat er vandaag wel een kleine piek moet zijn in het aantal cases, nu de eerste resultaten binnenkomen sinds iedereen getest kan worden.
Zo niet dan is dat erg goed nieuws lijkt me, maar dan vraag ik me wel af wat al die mensen met klachten die de GGD belde dan wel hebben
Of dankzij de maatregelen worden we niet meer blootgesteld aan hoge virus-concentraties.. Ook ergens gelezen dat een besmetting milder verloopt als je met minder virusdeeltjes tegelijk in aanraking komt.quote:Op donderdag 4 juni 2020 13:10 schreef zoost het volgende:
[..]
het aantal positief geteste mensen is toch een stuk lager als in de piek, plus er wordt veel meer getest. Dus het virus is gewoon "dunner" gezaaid nu.quote:Op donderdag 4 juni 2020 13:10 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit. Helemaal in het begin moest je half dood gaan om getest te worden, dus was de kans groot dat je ook meteen naar de IC moest.quote:Op donderdag 4 juni 2020 13:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
het aantal positief geteste mensen is toch een stuk lager als in de piek, plus er wordt veel meer getest. Dus het virus is gewoon "dunner" gezaaid nu.
Voor sommige mensen is het nou eenmaal heel moeilijk accepteren dat de lockdown nodig was en heeft gewerkt.quote:Op donderdag 4 juni 2020 13:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dankzij de maatregelen worden we niet meer blootgesteld aan hoge virus-concentraties.. Ook ergens gelezen dat een besmetting milder verloopt als je met minder virusdeeltjes tegelijk in aanraking komt.
Dit zijn de cijfers van het pinksterweekend inderdaad, achterstallige administratie.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:04 schreef FerryN7 het volgende:
Er zouden toch cijfers bij zitten van 1 juni? Dan vind ik het echt reuze meevallen hoor als dat het geval is.
Lijkt mij vrij duidelijkquote:Op donderdag 4 juni 2020 14:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Meer dan honderd mensen zijn besmet geraakt met het coronavirus in de Duitse stad Göttingen. De burgemeester van de stad sluit een verdere lockdown niet uit, nu het aantal besmettingen oploopt. Gisteren sloot hij al alle scholen en een aantal kinderdagverblijven.
Wat de bron is van de corona-uitbraak, is niet duidelijk. Na een privéfeest in een flatgebouw zijn 86 mensen besmet geraakt, onder wie kinderen. Mogelijk gebeurde dat toen families in een woning bijeenkwamen om het Suikerfeest te vieren, meldt de Duitse nieuwssite Der Tagesspiegel.
NOS.nl
Dan kan je toch wel zeggen dat het virus een beetje is uitgedoofd. Wellicht door de warme temperaturen. Want er zijn heel veel mensen op afgekomen toen iedereen zich kon laten testen, maar ik zie dat niet bepaald terug in de cijfers.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:05 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Dit zijn de cijfers van het pinksterweekend inderdaad, achterstallige administratie.
Jep, mooi voorbeeld dat, dat soort zaken dus totaal niet slim zijn.quote:
gewaagde stelling hoor.. na weken van nog maar enkele opnames in het ziekenhuis per dag.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:09 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Dan kan je toch wel zeggen dat het virus een beetje is uitgedoofd. Wellicht door de warme temperaturen. Want er zijn heel veel mensen op afgekomen toen iedereen zich kon laten testen, maar ik zie dat niet bepaald terug in de cijfers.
Wat zouden al die mensen met klachten dan wel hebben vraag ik me af. Aangezien je alleen getest wordt met klachten. Waren er maandag niet alleen al 5000 tests afgenomen?quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:09 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Dan kan je toch wel zeggen dat het virus een beetje is uitgedoofd. Wellicht door de warme temperaturen. Want er zijn heel veel mensen op afgekomen toen iedereen zich kon laten testen, maar ik zie dat niet bepaald terug in de cijfers.
Ik dacht dat dat gisteren al was.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:04 schreef FerryN7 het volgende:
Er zouden toch cijfers bij zitten van 1 juni? Dan vind ik het echt reuze meevallen hoor als dat het geval is.
Normale verkoudheid. Griep. Zou je denken. Symptomen komen nogal overeen; vooral bij lichte symptomen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat zouden al die mensen met klachten dan wel hebben vraag ik me af. Aangezien je alleen getest wordt met klachten. Waren er maandag niet alleen al 5000 tests afgenomen?
Er bestaan ook nog steeds verkoudheidsvirussen (rhinovirus, ander coronavirus) en influenzavirussen huhquote:Op donderdag 4 juni 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat zouden al die mensen met klachten dan wel hebben vraag ik me af. Aangezien je alleen getest wordt met klachten. Waren er maandag niet alleen al 5000 tests afgenomen?
Meestal wel, einde van de lentequote:Op donderdag 4 juni 2020 14:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er bestaan ook nog steeds verkoudheidsvirussen (rhinovirus, ander coronavirus) en influenzavirussen huhDie zijn niet plots verdwenen.
iedereen met een kuchje of koorts kan zich laten testen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat je het anders moet zien, velen hoopten juist dat de lockdown zinloos was, omdat dat zou betekenen dat jij en iedereen ter wereld hun leven straks weer zouden kunnen oppakken.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:00 schreef Simmertje het volgende:
Voor sommige mensen is het nou eenmaal heel moeilijk accepteren dat de lockdown nodig was en heeft gewerkt.
In Nederland dan. Want het begint nu pas echt los te gaan in Brazilie en Mexico bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:13 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens Zangrillo is het virus klinisch dood, irrelevant, heeft het nog slechts een verwaarloosbare replicatie capaciteit. Dat is mooi nieuws, geen vervelend nieuws.
Ik wil niets liever dat straks elke wetenschapper en viroloog met het nieuws komt dat het virus dood en begraven is. Ik ga alleen geen conclusies verbinden aan een uitspraak van één enkel persoon terwijl een groot deel van de wereld nog in ellende zit vanwege corona.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:13 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat je het anders moet zien, velen hoopten juist dat de lockdown zinloos was, omdat dat zou betekenen dat jij en iedereen ter wereld hun leven straks weer zouden kunnen oppakken.
Wanneer er telkens overal ter wereld telkens dergelijke draconische maatregelen nodig zouden zijn is dat een ramp, en wordt nooit meer iets normaal.
Ik kan niet begrijpen dat iemand, zoals jij bv, dit zou wensen.
Volgens Zangrillo is het virus klinisch dood, irrelevant, heeft het nog slechts een verwaarloosbare replicatie capaciteit. Dat is mooi nieuws, geen vervelend nieuws.
Welk land is dit?quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
Prima cijfers inderdaad, stand van zaken vanaf 26 mei:
Ziekenhuisopnames:
26 mei 7
27 mei 4
28 mei 2
29 mei 6
30 mei 7
31 mei 3
1 jun 4
2 jun 5
3 jun 0
4 jun 0
Besmettingen:
26 mei 176
27 mei 189
28 mei 209
29 mei 161
30 mei 176
31 mei 95
1 jun 106
2 jun 115
3 jun 133
4 jun 18
maar hoe moet ik dit lezen dan? Want er waren vandaag meer dan 200 besmettingen en bij jou staat 18quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ons geliefde kikkerlandje natuurlijk
Je snapt dat het virus niet wereldwijd ineens verandert is? Het zijn geen intelligente onderling communicerende delen maar gewoon losstaande stukjes dom RNA.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:13 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn vandaag meer dan 200 besmettingen bekend geworden in het systeem, die hoeven dus niet van 4 juni te zijn ....quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
maar hoe moet ik dit lezen dan? Want er waren vandaag meer dan 200 besmettingen en bij jou staat 18
En zal daarnaast ook niet meespelen dat in bepaalde regio's ter wereld die heel hard zijn getroffen de immuniteit al een rol speelt? Dacht in april ergens gelezen te hebben dat bijvoorbeeld in brabant de verwachting was dat 10% al anti stoffen had. Terwijl bijvoorbeeld in Friesland en Groningen dit enkele procenten zullen zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:24 schreef -0- het volgende:
[..]
Je snapt dat het virus niet wereldwijd ineens verandert is? Het zijn geen intelligente onderling communicerende delen maar gewoon losstaande stukjes dom RNA.
Dat betekent dat als in Italië in een regio het lijkt dat het virus minder impact en replicatiecapaciteit heeft dat het ergens anders nog prima een aanwezig probleem kan zijn, en dat het virus uit dat gebied nog steeds grote potentie heeft tot replicatie en verspreiden.
quote:Op donderdag 4 juni 2020 14:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
Prima cijfers inderdaad, stand van zaken vanaf 26 mei:
Ziekenhuisopnames:
26 mei 7
27 mei 4
28 mei 2
29 mei 6
30 mei 7
31 mei 3
1 jun 4
2 jun 5
3 jun 0