Hij staat aangesloten op het dak, er zijn nog wat kleine dingetjes die ik binnen moet voltooien (o.a. het aansluiten van de condenswaterpomp) en dan is ie klaar om in bedrijf gesteld te gaan wordenquote:
Ah tof!quote:Op zondag 5 juli 2020 22:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik zal morgen wat foto's uploaden om even wat te laten zien
Enige wat nog moet gebeuren is een condenslang voor het pompje; van de pomp naar buiten toe.quote:Op woensdag 8 juli 2020 09:19 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker hoor, goed bezig. Straks lekker koelen en verwarmen!
Beter voor het klimaat voor de groene plantjesquote:Op woensdag 8 juli 2020 10:27 schreef Fer het volgende:
Ga je nu het toilet koelen of de overloop boven?
Ik dacht al lelijkquote:Op woensdag 8 juli 2020 09:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Het rode beschermingstape gaat natuurlijk nog van de goot![]()
Nee ik heb geen dakisolatie, het is een jaren 30 woning. Tijdens de verbouwing hebben we er over getwijfeld om dit wel of niet aan te pakken. We hebben (tijd technisch en een beetje financieel) prioriteiten moeten stellen om in het huis te kunnen gaan wonen dus als alternatief hebben we het plafond van de gehele eerste verdieping wel volledig geïsoleerd.quote:
Bijna nog even in bedrijf stellenquote:Op woensdag 8 juli 2020 17:00 schreef zoz het volgende:
Netjes gedaan. Jij bent klaar voor de aankomende hittegolf.
Het dak is +/- acht meter hoog als ik bewust aan de airco zou willen gaan werken dan moet je hem voor die tijd al afschakelen, ik zou niet weten hoe ik die bij de airco zelf zou moeten kunnen monteren. En om hem nou met parkers op de kast te schroeven.quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:50 schreef Erik het volgende:
Waarom koos je ervoor de werkschakelaar binnen te plaatsen?
Lijkt me logischer om deze binnen handbereik van de buitenunit te plaatsen. Vooral omdat er draaiende delen aanwezig zijn.
(Geen kritiek hoor, ben benieuwd naar je keuze hiervoor)
Haha dat had ik hier ook laatst met dezelfde daikin unit, ook naar zo'n 6 meter hoogte moeten tillen maar dan zonder balkon ertussen. Uiteindelijk maar in de verpakking gehouden en daar binnenin wat houten verstevigingsribben aangebracht, 1 man dat ding de ladder opduwen en de ander van bovenaf het touw goed strak houden wat aan de spanbanden vast was gemaakt. Was blij toen hij erop stondquote:Op woensdag 8 juli 2020 09:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Afgelopen zaterdag was het tijd om de buitenunit naar zijn nieuwe verblijfplaats te brengen![]()
Even de loodzware houten tweedelige ladder uit de schuur gehaald en daar gaan we !
[ afbeelding ]
We hebben de buitenunit eerst naar het balkon gebracht, waarna we hem met een spanband over de ladder het dak opgehesen hebben. Dat vond ik persoonlijk eigenlijk het meest uitdagende punt![]()
Het is natuurlijk nog niet echt warm geweest sinds dat we hem geplaatst hebben, maar tijdens het testen hoorden we hem eigenlijk niet brommen. Ook het brommen van de afvoerpomp horen we totaal niet. De condenspomp heb ik ook met rubbers op de balklaag vastgezet, het scheelt dat je zo'n pomp in alle mogelijke posities mag monteren.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 14:02 schreef Tom_ het volgende:
Stond trouwens eerst hetzelfde als bij jou op 2 korte voeten maar daar gaf het toch best veel trillingen door aan het dak, later 2 lange overdwars eronder geplaatst op van die rubberen trillingsdempers en draad in de kunststof balken getapt. Hoe bevalt dat bij jou zo?
Blijft een enge ervaring !quote:Op zaterdag 11 juli 2020 14:02 schreef Tom_ het volgende:
Haha dat had ik hier ook laatst met dezelfde daikin unit, ook naar zo'n 6 meter hoogte moeten tillen maar dan zonder balkon ertussen. Uiteindelijk maar in de verpakking gehouden en daar binnenin wat houten verstevigingsribben aangebracht, 1 man dat ding de ladder opduwen en de ander van bovenaf het touw goed strak houden wat aan de spanbanden vast was gemaakt. Was blij toen hij erop stond
Told yaquote:Op zaterdag 11 juli 2020 18:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ook het brommen van de afvoerpomp horen we totaal niet.
Ik moest hem de eerste paar keer zelfs even tussen mijn handen vastpakken om te voelen of hij uberhaupt wel iets deedquote:
Wat hebben we nou geleerd? Altijd luisteren naar Ome CoolGuyquote:Op zaterdag 11 juli 2020 18:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik moest hem de eerste paar keer zelfs even tussen mijn handen vastpakken om te voelen of hij uberhaupt wel iets deed![]()
Ook tijdens het testen heb ik er al wel eens aan getwijfeld, maar de regeling met de temperatuur sensor in de unit werkt prima
Door de regeling loopt de pomp eigenlijk alleen wanneer hij een temperatuurverschil voelt van meer dan zes graden, dus hij loopt eigenlijk alleen wanneer de airco echt produceert.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 18:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat hebben we nou geleerd? Altijd luisteren naar Ome CoolGuy![]()
Nee onzin, maar ben blij dat je je voor niks zorgen hebt gemaakt daarover
Nou, in onze situatie werkt het naar volle tevredenheid; ik heb aan het begin even wat moeten spelen met de afstelling van de lamellen in de binnenunit om de ideale uitblaas richting te bepalen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 17:33 schreef Fer het volgende:
En hoe werkt het nu die unit op de overloop? Ik lees er verschillende berichten over.
Nou, en of wij er plezier van hebben bij deze tropische dagen !quote:Op zaterdag 11 juli 2020 19:42 schreef Makrolon het volgende:
Heel veel aircoplezier! You gonna love it.
Beste aanschaf ooit, hadden we vijf jaar eerder moeten doen.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 19:10 schreef Gieliovd het volgende:
Super dat hij draait Vonk! Foto's zouden nog leuk zijn. Geniet ervan!
Precies dat! Heerlijk hè.quote:Op maandag 10 augustus 2020 17:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, en of wij er plezier van hebben bij deze tropische dagen !
[..]
Beste aanschaf ooit, hadden we vijf jaar eerder moeten doen.
Gewoon zomers bij 27 graden buiten temperatuur; binnen snachts onder de normale deken kunnen slapen.
En uitgerust wakker worden !
We hebben er nog geen behoefte aan gehad om hem de hele nacht aan te laten staan, vaak gaat ie dus gewoon uit wanneer we naar bed gaan. Dan stijgt de temperatuur snachts vast wel weer iets maar dan ben ik al zo diep in slaap daar heb ik geen last van.quote:Op maandag 10 augustus 2020 18:08 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Precies dat! Heerlijk hè.
Laten jullie m aan staan de hele nacht? Of gaat ie uit als je gaat slapen?
Maar op hoeveel dan? Bij de clima van de auto stel ik gewoon 20 graden in zodat hij max koelt. Werkt prima.quote:Op maandag 10 augustus 2020 17:49 schreef Vonkenboer het volgende:
En laten we heel eerlijk zijn, je moet als het buiten 30+ is binnen ook niet de airco op 20 graden gaan zetten als je dan hier naar buiten loopt krijg je een klap voor je hasses
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |