Say what? (hahaquote:Op donderdag 4 juni 2020 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gewoon praten is 80 db toch? Als er iemand watverder weg staat en dat pompje gaat aan voor 2 seconden dan versta ik die ander niet meer.
Het is inderdaad voor 2-3 seconden, maar je kan er wel wakker van worden
Klopt in de bocht 10cm buiten de binnenunit, dus nog steeds binnen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zie voornamelijk plaatjes dat ze in de goot worden geplaatst waar de koelleidingen ook door lopen. En niet in de unit zelf.
Het is natuurlijk afhankelijk van de afstanden, maar ik vind het echt soms storend. Ook omdat die ook kan aanspringen terwijl je de airco hebt uitgezetquote:Op donderdag 4 juni 2020 12:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Say what? (haha) dat herken ik echt to-taal niet.
Bij mij zit dat pompje toch echt in/binnen de binnenunit, en niet er buiten.quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt in de bocht 10cm buiten de binnenunit, dus nog steeds binnen.
Storend? Echt? Naja het kan hoor, begrijp me niet verkeerd, maar we hebben het over een zacht geluid wat 2 a 3 sec hoorbaar is, ik vind het totaal niet storend.quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk afhankelijk van de afstanden, maar ik vind het echt soms storend. Ook omdat die ook kan aanspringen terwijl je de airco hebt uitgezet
Behalve als je er wakker van wordtquote:Op donderdag 4 juni 2020 12:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Storend? Echt? Naja het kan hoor, begrijp me niet verkeerd, maar we hebben het over een zacht geluid wat 2 a 3 sec hoorbaar is, ik vind het totaal niet storend.
Ja, dat is voor een ieder anders, maar ik word vrijwel nergens wakker van. In de pre-airco tijd had ik een ventilator op de slaapkamer, en die maakt ook geluid he, want ja, dat ding draait en die 'wind' hoor je. Maar daar slaap ik ook gewoon perfect opquote:Op donderdag 4 juni 2020 13:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Behalve als je er wakker van wordt
Dat is een continu geluid en meestal max 30-40db. Heel wat anders dan onverwachts gebrom met een factor 6x meer geluidsintensiteit (van ongeveer 40 naar ongeveer 60db)quote:Op donderdag 4 juni 2020 13:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is voor een ieder anders, maar ik word vrijwel nergens wakker van. In de pre-airco tijd had ik een ventilator op de slaapkamer, en die maakt ook geluid he, want ja, dat ding draait en die 'wind' hoor je. Maar daar slaap ik ook gewoon perfect op
Als normaal stemgeluid 80db is, wat is een huilende baby dan? Want daar werd ik ook niet van wakker (niet dat dat goed is, maar tochquote:Op donderdag 4 juni 2020 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is een continu geluid en meestal max 30-40db. Heel wat anders dan onverwachts gebrom met een factor 6x meer geluidsintensiteit (van ongeveer 40 naar ongeveer 60db)
80-90db volgens mijquote:Op donderdag 4 juni 2020 13:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als normaal stemgeluid 80db is, wat is een huilende baby dan? Want daar werd ik ook niet van wakker (niet dat dat goed is, maar toch)
Dan zal ik wel vast slapen, want ook van harde geluiden word ik niet wakker. Dat is van de ene kant prettig, van de andere kant ook niet. Hoe dan ook, van een 'hard' geluid van 2 a 3 sec word ik niet wakker, maar andere mensen inderdaad wellicht wel, en dan is het vervelend.quote:
Had ik dat ook maar... ik zit al rechtop in bed als ze zich draait en ik dat hoor via de babyfoonquote:Op donderdag 4 juni 2020 13:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als normaal stemgeluid 80db is, wat is een huilende baby dan? Want daar werd ik ook niet van wakker (niet dat dat goed is, maar toch)
Klinkt niet per se als heel erg duur. Heb je ook rekening gehouden met de extra kosten qua energieverbruik? Dat kan ook aardig oplopen heb ik gelezen. Hoeveel BTU heeft de Fujitsu airco?quote:Op donderdag 4 juni 2020 10:09 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik wil hem boven op de overloop hangen om de bovenverdieping te kunnen koelen. De slaapkamersvdie ik dan wil koelen daar zet ik de deur dan van open.
Heb ook al een eerste prijsindicatie binnen; all in ¤ 1800,- voor een Fujitsu ASYG12LMCE/LMCE 3,5kW wandmodel.
Geen idee of het wat is, maar van de prijs alleen krijg ik het al koud genoeg...
Wel gehoord dat ik een extra pompje nodig hebt voor het condenswater dat drukt de prijs ook wat omhoog. Die kosten gemiddeld ¤ 150,-
Door een airco met een wat groter vermogen te kopen hoop ik op de benedenverdieping ook wat koeling te kunnen creëren.
ik ben wel benieuwd hoe stil nu "de stilste in zijn klasse" nu echt is.....quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:03 schreef Gieliovd het volgende:
https://www.bengshop.nl/M(...)cPf17lhoCLk0QAvD_BwE
Zo maar een eerste hit. Fluisterstil. Die dingen vallen wel mee hoor. Een als je ze al hoort is het 1 seconde prrt.
is R32 niet een butaanvariant en dus brandbaar?quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:43 schreef Gieliovd het volgende:
Die Fujitsu is nog een R410a unit en ik zou liever een R32 unit hebben. Die is qua milieuwet etc wat toekomst bestendiger mocht er eens wat zijn en er moet wat koudemiddel bij ofzo. Tevens is R32 wat zuiniger.
Verder als je montage wat minder standaard is, pompje erbij en het is een premium merk... Dan is ¤1800 niet eens absurd.
Ik heb je wat links gestuurd van B merken met installatie, zonder pompje nog etc. Dan kom je snel ook op ¤1100.
Mitsubishi heavy is slechter dan Mitsubishi Electric, althans dat lees ik overal en onglangs nog drie verschillende airco installateurs over de vloer gehad die hetzelfde aangaven.quote:Op woensdag 3 juni 2020 16:06 schreef speedfightrage het volgende:
Verschild natuurlijk per monteur maar die bij mij was:
1. Mitsubishi (deze heb ik: https://www.aircostunt.com/srk-src25zsp-w/ )
2. Daikin
Daarna de panasonic lg's etc.
Artel is overigens Midea mocht je die tegenkomen
Oh en kijk ook even bij de buren:
Grote Airco topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1707327
Airco bestellen in het buitenland:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1848045
Dat is goedkoop. Voor ¤600 een Daikin voor de slaapkamer.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:53 schreef BieBieGW het volgende:
Bij https://www.aircostunt.com kun je airco's voor groothandelsprijzen kopen. Ze maken de slangen op maat, vullen de machine voor je en je hoeft het alleen maar lekvrij aan te sluiten. En te installeren uiteraard.
(Ik probeer hier trouwens geen reclame te maken, mocht dit niet ok zijn, hoor ik het graag)
Dat is mijn vaste adres, waar ik zoals je eerder in dit topic leest al meerdere mensen met plezier heen heb gestuurdquote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:53 schreef BieBieGW het volgende:
Bij https://www.aircostunt.com kun je airco's voor groothandelsprijzen kopen. Ze maken de slangen op maat, vullen de machine voor je en je hoeft het alleen maar lekvrij aan te sluiten. En te installeren uiteraard.
(Ik probeer hier trouwens geen reclame te maken, mocht dit niet ok zijn, hoor ik het graag)
Sorry overheen gelezen, haha. Weet alleen niet of het voor Vonkenboer te doen is qua afstand, het ziet er naar uit dat je dat alleen maar kan ophalen, wat op zich logisch is met de inhoudquote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:13 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat is mijn vaste adres, waar ik zoals je eerder in dit topic leest al meerdere mensen met plezier heen heb gestuurd
Geen aandelen helaas haha.
Ik zie net dat ik het verkeerde unit geselecteerd had. Hij heeft het in de prijsopgave over deze https://www.klimate.nl/fu(...)del-singlesplit.htmlquote:Op donderdag 4 juni 2020 19:12 schreef Reempie6 het volgende:
[..]
Klinkt niet per se als heel erg duur. Heb je ook rekening gehouden met de extra kosten qua energieverbruik? Dat kan ook aardig oplopen heb ik gelezen. Hoeveel BTU heeft de Fujitsu airco?
Hij zou theoretisch nog op zolder geplaatst kunnen worden, dan heb ik er ook geen last van.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:03 schreef Gieliovd het volgende:
https://www.bengshop.nl/M(...)cPf17lhoCLk0QAvD_BwE
Zo maar een eerste hit. Fluisterstil. Die dingen vallen wel mee hoor. Een als je ze al hoort is het 1 seconde prrt.
De prijs is niet schrikbarend hoog, maar als ik kijk hoeveel uren ik hem jaarlijks denk te gaan gebruiken en dat wegzet tegen het kostenplaatje bij aanschaf, dan is het wel een dure investering denk ik. Het is niet dat ik veel thuiswerk oid. en zoiets in mijn kantoor wil hebben hangen waar ik 8 uur per dag verblijf. En waar hij dan meer uren zou draaien.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:43 schreef Gieliovd het volgende:
Die Fujitsu is nog een R410a unit en ik zou liever een R32 unit hebben. Die is qua milieuwet etc wat toekomst bestendiger mocht er eens wat zijn en er moet wat koudemiddel bij ofzo. Tevens is R32 wat zuiniger.
Verder als je montage wat minder standaard is, pompje erbij en het is een premium merk... Dan is ¤1800 niet eens absurd.
Ik heb je wat links gestuurd van B merken met installatie, zonder pompje nog etc. Dan kom je snel ook op ¤1100.
quote:Op donderdag 4 juni 2020 23:07 schreef xminator het volgende:
[..]
Mitsubishi heavy is slechter dan Mitsubishi Electric, althans dat lees ik overal en onglangs nog drie verschillende airco installateurs over de vloer gehad die hetzelfde aangaven.
Geen probleem hoor, zolang je geen aandelen hebt.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:53 schreef BieBieGW het volgende:
Ach, ik zeg niet dat het niet te doen is . Maar het is wel een tripje van een halve dagquote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:50 schreef BieBieGW het volgende:
[..]
Sorry overheen gelezen, haha. Weet alleen niet of het voor Vonkenboer te doen is qua afstand, het ziet er naar uit dat je dat alleen maar kan ophalen, wat op zich logisch is met de inhoud
Geen idee of ik er heel erg negatief over ben, niemand in mijn directe omgeving heeft er eigenlijk ervaring mee anders dan die dingen die op een kantoor hangen in het systeemplafond.quote:Op donderdag 4 juni 2020 12:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is volgens mij bij mij niet zo, maar ik kan je dat niet met 100% zekerheid zeggen. Either way, de vraag wordt natuurlijk op een gegeven moment; als je 3 sec per X tijd een licht gezoem ontzettend storend vindt, wil je dan wel echt een airco, want volgens mij heb je een enorm negatief beeld in je hoofd wat helemaal niet de waarheid is.
Je lijkt te denken dat er een helicopter door je huis vliegt als dat ding aan staat ofzo, en dat is gewoon niet zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |