abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193450331

NYYPy5R.jpg

Speciaalbierenreeks op FOK!
Welkom in het speciaalbiertopic. De markt van speciaalbier is tegenwoordig niet meer vergelijkbaar met speciaalbier van tien of zelfs vijf jaar geleden. Waar je in de supermarkt voorheen pils zag en een handjevol Belgische bieren, zie je nu een ruim assortiment aan verschillende bierstijlen.

In dit topic zal je voornamelijk mensen vinden die lekker gaan op verse NEIPA's, barrel aged stouts, geile gueuzes en boozy barleywines. Dit betekent echter niet dat je pretenties hoeft te hebben met wat betreft je hier post, een traditionele tripel is ook welkom. Hoe pretentieus sommigen hier ook overkomen, iedereen vindt het vooral heel leuk om over speciaalbier te praten!

Veel van de gebruikers hier zijn ook actief op Untappd (Android / Apple). Dit is een social media app voor bier waar je onder andere kan bijhouden welke speciaalbiertjes je drinkt, kan zien wat je vrienden drinken en het menu van de lokale taproom in de gaten houden.

Tevens hebben een aantal users hun favoriete bierspots in kaart gebracht die openbaar in te zien zijn. Als volgt:

Amsterdam (NL) door ThePlaneteer
Kopenhagen (DK) door EwoutM
Leiden (NL) door ThePlaneteer

Diverse webshops
Beer Republic https://beerrepublic.eu
Beerdome https://beerdome.nl
Beergium https://www.beergium.com/en/
Bien Manger https://www.bienmanger.com/2L82_Beers.html
Bierhut https://bierhut.com
De Bierliefhebber https://www.debierliefhebber.nl
Dorst Craft Beer shop https://www.dorstcraftbeershop.nl/
Drankgigant https://www.drankgigant.nl
Drinks & Gifts https://www.drinks-gifts.nl
Etre Gourmet http://www.bieresgourmet.be
Het Biermoment http://www.hetbiermoment.nl
HonestBrew honestbrew.co.uk
Hop in https://www.hop-in.nl
Hopt https://www.hopt.nl
Mr Hop http://www.misterhop.com
Saveur Bière (Moederbedrijf van Hopt) https://www.saveur-biere.com/en/
Speciaalbierpakket https://www.speciaalbierpakket.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door Lenny_Leonard op 03-06-2020 16:55:53 ]
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_193450807
De amigo tequila flavoured beer van de Aldi heeft een heel nieuw uiterlijk gekregen.
The only thing I can really speculate on, is the very existence of my life with or without my wife in terms of the human relationships, the juxtaposition of one person to another. The form, the content.
pi_193450879
Klopt wel, PotS. Ik kreeg ook te horen dat ze bijv. de nieuwe Dessert in a Can pas over een aantal dagen / weken verwachten. Ook op de Facebook-pagina zie je wel dat de restock qua bier de laatste weken niet echt zoveel geweest is zoals 'normaal'. Daarom wacht ik ook nog even met gaan tot er weer nieuwe voorraad binnen komt. Ik hoop zaterdag 20-6 te kunnen, anders wordt het voor mij pas begin juli.
pi_193450920
Ik zou Dorst Craft Beer shop (Den Haag) ook wel in de startpost zetten, goede bieren daar hoor.
Beerwulf mag er wat mij betreft uit :P
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:33:21 #5
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_193451343
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:07 schreef Welten het volgende:
Klopt wel, PotS. Ik kreeg ook te horen dat ze bijv. de nieuwe Dessert in a Can pas over een aantal dagen / weken verwachten. Ook op de Facebook-pagina zie je wel dat de restock qua bier de laatste weken niet echt zoveel geweest is zoals 'normaal'. Daarom wacht ik ook nog even met gaan tot er weer nieuwe voorraad binnen komt. Ik hoop zaterdag 20-6 te kunnen, anders wordt het voor mij pas begin juli.
De gast die ik spreek heeft ook gewoon een paar dagen thuis gezeten, wegens minder werk. Het komt nu weer op gang, bestellingen zijn geplaatst.
NAC Breda
Rèsbaarge
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:34:28 #6
356424 PrideoftheSouth
pi_193451357
En ik weet dat ze wel eens plannen voor een webshop hebben gehad, maar als particulier kun je volgens mij niet bellen om van ieder bier een flesje “te bestellen”. Te tijdrovend en ardbeidsintenstief.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_193451399
En op hoeveel minder moet ik rekenen? Jullie enig idee? Als ze nog 75% of meer van hun aanbod heb en dan vind ik het nog wel de moeite. Anders ga ik denk ik naar Poppel. Scheelt me een uur enkele reis rijden.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:36:06 #8
356424 PrideoftheSouth
pi_193454794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En op hoeveel minder moet ik rekenen? Jullie enig idee? Als ze nog 75% of meer van hun aanbod heb en dan vind ik het nog wel de moeite. Anders ga ik denk ik naar Poppel. Scheelt me een uur enkele reis rijden.
Tuurlijk hebben ze nog wel 75%. Alleen even geen heel nieuw spul.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_193455056
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:36 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben ze nog wel 75%. Alleen even geen heel nieuw spul.
Dank. Ik had geen idee wat voor gekkenhuis het nu is met Nederlanders die alles opkopen. ;)
pi_193455069
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik zou Dorst Craft Beer shop (Den Haag) ook wel in de startpost zetten, goede bieren daar hoor.
Beerwulf mag er wat mij betreft uit :P
Aangepast. :)
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:06:05 #11
356424 PrideoftheSouth
pi_193455223
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dank. Ik had geen idee wat voor gekkenhuis het nu is met Nederlanders die alles opkopen. ;)
Ik ben nog niet geweest, maar ik denk dat dat wel meevalt. Doorgaans hebben ze genoeg op voorraad in het magazijn, en ik verwacht niet dat ze als het ware ‘overvallen’ worden door een stortvloed aan Nederlanders. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling in deze tijden.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_193462835
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

moet deze er ook in?

https://beerizer.com/

het is een vergelijkings-engine die allerlei bierwebsites afscant, ook veel Nederlandse shops. plus je kan met untappd inloggen en dan kan je je wishlist afsporen en zien wat je wel en niet al hebt gedronken.
  donderdag 4 juni 2020 @ 00:57:32 #13
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_193463667
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Netjes dat je ook echt Beerwulf er uit hebt geflikkerd :D
  donderdag 4 juni 2020 @ 08:29:18 #14
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_193465537
quote:
11s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:40 schreef racerdkb het volgende:

[..]

moet deze er ook in?

https://beerizer.com/

het is een vergelijkings-engine die allerlei bierwebsites afscant, ook veel Nederlandse shops. plus je kan met untappd inloggen en dan kan je je wishlist afsporen en zien wat je wel en niet al hebt gedronken.
dat is verdomme hendig!

Thnx ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:55:13 #15
474254 GurneyIsBestOke
pi_193503947
Flestival is wel genieten :). Heb de flesjes in twee dagen onderverdeeld, de eerste 8 met mijn ouders en de andere 10 met een vriend van mij. Echt een leuk concept.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:15:19 #16
356424 PrideoftheSouth
pi_193507818
Wij gaan ze er vanavond doorheen knallen. Als het even lukt alle 18. :9
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_193507837
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:15 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Met hoeveel? Met 2 is dat toch best aanpoten.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 19:32:37 #18
356424 PrideoftheSouth
pi_193508029
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Met hoeveel? Met 2 is dat toch best aanpoten.
Met zijn drieën hebben we twee pakketten. En nog een paar losse bieren, mochten we daarna nog dorst hebben. ;)
NAC Breda
Rèsbaarge
  zaterdag 6 juni 2020 @ 20:44:44 #19
474254 GurneyIsBestOke
pi_193509332
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 19:15 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Veel plezier! Over het algemeen vond ik het niveau van de bieren ‘wel ok’. Geen enkele zwakke maar weinig uitblinkers. De twee toppers zijn imo Grandpa’s Canadian Brother van Uiltje en de Einder van Nevel. De grote tegenvaller was de 4th Anniversary van Moersleutel.
pi_193509860
Ik hou het bij een Sori Livonian Crusade. Erg goed, het is er ook weer voor.
Demain, on roule
pi_193512342
Ik had het hekkenspringers pakket van het Flestival. Erg leuk. Fijn als brouwers zo creatief zijn en niet gaan lopen zeuren over alles wat niet kan maar kijken wat er wel kan.
pi_193513144
Ik vond Flestival echt tegenvallen. Qua bieren wel goed hoor, maar qua stream heel slecht. één grote chaos, continu dronken mensen, geen rekening houden met de 1,5 meter en dan ook nog eens de techniek echt bijzonder slecht.
Ik vond de twee versies van Van Moll Fest bij je thuis echt véél beter. Ook de inhoud van die pakketten waren wat mij betreft beter.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 23:10:41 #23
356424 PrideoftheSouth
pi_193513285
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:07 schreef T-Force het volgende:
Ik vond Flestival echt tegenvallen. Qua bieren wel goed hoor, maar qua stream heel slecht. één grote chaos, continu dronken mensen, geen rekening houden met de 1,5 meter en dan ook nog eens de techniek echt bijzonder slecht.
Ik vond de twee versies van Van Moll Fest bij je thuis echt véél beter. Ook de inhoud van die pakketten waren wat mij betreft beter.
Wij hebben die stream welgeteld 15 minuten aan gehad en afgezet. Slecht geluid, niet zo geweldig gepresenteerd en rommelig. Bieren zijn vooralsnog leuk, vooral Nevel is tof.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_193514964
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 23:10 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Wij hebben die stream welgeteld 15 minuten aan gehad en afgezet. Slecht geluid, niet zo geweldig gepresenteerd en rommelig. Bieren zijn vooralsnog leuk, vooral Nevel is tof.
Nevel _O_ Blijven echt mooie bieren maken. Zo subtiel en elegant!
pi_193515495
Alvinne had weer wat mooie dingen gedropt, Vaccin 1.0; sour IPA bijv :~

En oude biertjes zoals Phi en Cuvee Sofie Rabarber nieuwe batches, nice allemaal weer.
  zondag 7 juni 2020 @ 02:00:33 #26
356424 PrideoftheSouth
pi_193516312
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2020 00:51 schreef racerdkb het volgende:
Alvinne had weer wat mooie dingen gedropt, Vaccin 1.0; sour IPA bijv :~

En oude biertjes zoals Phi en Cuvee Sofie Rabarber nieuwe batches, nice allemaal weer.
Alvinne _O_
Inmiddels alle Flestival biertjes op, en de stoutjes vallen toch wel best tegen. Als de lekkerste stout de (rechttoe-rechtaan) Moersleutel Smeerolie was, zegt dat wel wat volgens mij.
Ach, leuk avondje gehad. :9
NAC Breda
Rèsbaarge
  zondag 7 juni 2020 @ 02:46:01 #27
474254 GurneyIsBestOke
pi_193516670
Ja, Nevel was bij mij ook de winnaar, als ik mag ranken:

1. Nevel
2. Vanderstreek
3. Uiltje
4. Moersleutel
5. Kompaan
6. Frontaal

Nevel dus echt met kop en schouders, drie mooie bieren, en dat terwijl ik geen groot fan van ze ben. VdStreek had ook wel drie leuke bieren maar het helpt dat ik van rum hou. Uiltje had mijn favoriete bier van de 18 maar maple/koffie is wel makkelijk scoren bij mij. Minpunten voor de tripel IPA.

Wat Moersleutels kroonstuk had moeten zijn (de anniversary) was gewoon een middelmatige stout, en de andere twee had ik al van ze gehad. Erg jammer want hun anniversary bieren vorig jaar waren briljant. Bij Kompaan was de balans zoek maar das gebruikelijk bij hen. De NZ NEIPA was een meevaller. Die stout rook letterlijk alsof ie uit de Jamin snoepbak kwam overigens. Frontaal is de duidelijke verliezer. Die quadruppel en tripel waren vrij saai, en hun IPA was ook niet zo? Aangezien Frontaal de laatste tijd zo goed bezig was had ik meer gehoopt van hun bijdrage.

Alles bij elkaar dus een degelijk pakketje waar Nevel mij heeft verrast en Moersleutel en Frontaal mij teleurstelden. Concept is mij echt heel erg bevallen vooral.
pi_193535154
Oe relletje op Beer Geeks met t Uiltje.
Blijkbaar een verkeerd Hitler grapje en men wil ze gaan boycotten..

Live internet kan een bitch zijn soms.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:19:38 #29
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_193535527
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

Ja je moet overal mee opletten tegenwoordig. Ken het voorval niet, maar zal wel weer iets ongelukkigs zijn geweest wat totaal niet zo bedoeld was en breed wordt uitgemeten. Zo gaat dat.
pi_193535542
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja je moet overal mee opletten tegenwoordig. Ken het voorval niet, maar als wel weer iets ongelukkigs zijn geweest wat totaal niet zo bedoeld was en breed wordt uitgemeten. Zo gaat dat.
Ja precies. Soort van Bastentje met zn Sieg Heil. Maar onze moreel superieure maatschappij heeft t wat lastig met vergeven.

Heb trouwens dit weekend een Mind Your Step pretzel edition gehaald bij Sterk, zie dat ik nog nooit iets sterkers op heb dan een 14.5% :p
  maandag 8 juni 2020 @ 12:27:50 #31
474254 GurneyIsBestOke
pi_193535663
quote:

Ja jezus zeg, wat een gedoe wordt er weer gemaakt. Er zitten daar echt redelijk veel mensen met een moreel superioriteitscomplex ofzo. Gisteren werden ook een hele hoop mensen pissig omdat iemand in een haast lege trein naar Brewdog Rotterdam reisde omdat de reis niet essentieel was. Als dat al die mensen al boos maakt, moet je nagaan een dronken hitlergroet.

Niet verstandig natuurlijk maar mijn god, ze moeten eens weten hoeveel mensen wel eens dronken (of niet dronken) een Hitlergrapje hebben gemaakt.
pi_193535776
quote:

Alsof zij ook maar enig marktaandeel vertegenwoordigen.

Laat ze lekker boycotten dan. Kneusjes.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 12:34:01 #33
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193535780
Ik vroeg me altijd al af waarom die bieren van Het Uiltje niet te zuipen zijn, maar dat ligt dus aan de fascistoïde nasmaak.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:39:27 #34
474254 GurneyIsBestOke
pi_193535880
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Alsof zij ook maar enig marktaandeel vertegenwoordigen.

Laat ze lekker boycotten dan. Kneusjes.
Het zijn een stel idioten maar wel een aantal met een verrassend grote inbreng in de Nederlandse craft beer scene. Fokken de rest ook wel een beetje op.

Uiltje heeft nu besloten hun opbrengst te doneren aan een of ander goed doel wat mij eigenlijk geen reet kan interesseren. Hun zaak, maar ik deed gedeeltelijk mee aan het Flestival om enkele brouwerijen te kunnen steunen, waaronder Uiltje. Dan is het wel jammer dat dat geld door een wat onhandige grap en een stel opruiende kneusjes ergens anders naar toe gaat.
pi_193535909
Zitten inderdaad best een hoop kneusjes in die groep ja.
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 12:49:07 #36
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193536028
Ik ben boos omdat mijn geld naar een goed doel gaat.

- de wereld, 2020
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193536042
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:40 schreef Funzel het volgende:
Zitten inderdaad best een hoop kneusjes in die groep ja.
Hah echt niet normaal.
Wel komisch om zo nu en dan beetje te volgen.
  maandag 8 juni 2020 @ 12:59:34 #38
474254 GurneyIsBestOke
pi_193536185
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hah echt niet normaal.
Wel komisch om zo nu en dan beetje te volgen.
Ja dat zeker, iemand werd vgm zelfs een keer geband omdat ie zichzelf gekscherend een ‘alcoholist’ noemde na zijn 1000e check-in. Er is daar volk wat zich zo gauw aangevallen voelt.

Ze zetten natuurlijk ook hele mooie dingen neer voor Nederlandse brouwers en het meerendeel van de mensen in die groep is gewoon dikke prima, maar in dit soort kwesties kan die groep gewoon schadelijk zijn natuurlijk.
pi_193536327
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ja dat zeker, iemand werd vgm zelfs een keer geband omdat ie zichzelf gekscherend een ‘alcoholist’ noemde na zijn 1000e check-in. Er is daar volk wat zich zo gauw aangevallen voelt.

Ze zetten natuurlijk ook hele mooie dingen neer voor Nederlandse brouwers en het meerendeel van de mensen in die groep is gewoon dikke prima, maar in dit soort kwesties kan die groep gewoon schadelijk zijn natuurlijk.
Ook altijd mooi als iemand ook maar de indruk wekt dat bier meer aftrek vindt bij mannen dan bij vrouwen. Of een checkin post van een biertje met een seksueel getint naampje :D
pi_193537383
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er zitten daar echt redelijk veel mensen met een moreel superioriteitscomplex ofzo. Gisteren werden ook een hele hoop mensen pissig omdat iemand in een haast lege trein naar Brewdog Rotterdam reisde omdat de reis niet essentiee
Ach ja, relletjes zijn ze goed in daar zeker als het gaat over politiek correctheid, feminisme enz.
Laatst een heel aantal mensen een ban gekregen omdat er in andere facebookgroep dingen werden gepost die niet zo netjes waren.
pi_193537406
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Was het niet een 1000ste post van een galwaybay bier van die persoon _O- _O- _O-
pi_193537961
Haha ik moet altijd lachen om die groep. Lekker beetje olie op het vuur gooien.

Net zat iemand helemaal verheven te doen dat hij bij een bierfestival vijf proefglaasjes dronk en daarna weer weg ging. Nee je mocht echt niet dronken worden op zo'n festival!
pi_193538115
Wat een huillies daar in die groep :')

Besef nu wel weer waarom ik het direct na geaccepteerd te zijn daar, ontvolgd heb.
  maandag 8 juni 2020 @ 16:09:48 #44
474254 GurneyIsBestOke
pi_193538522
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:20 schreef larry_flynt het volgende:
Haha ik moet altijd lachen om die groep. Lekker beetje olie op het vuur gooien.

Net zat iemand helemaal verheven te doen dat hij bij een bierfestival vijf proefglaasjes dronk en daarna weer weg ging. Nee je mocht echt niet dronken worden op zo'n festival!
Met zijn hele gezelschap nog wel, keurig aanspreekbaar thuis komen. Dat zijn de echte fijnproevers :')
  maandag 8 juni 2020 @ 16:10:23 #45
474254 GurneyIsBestOke
pi_193538531
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 14:35 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Was het niet een 1000ste post van een galwaybay bier van die persoon _O- _O- _O-
Nee dat is daadwerkelijk een alcoholist :D
pi_193538535
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Met zijn hele gezelschap nog wel, keurig aanspreekbaar thuis komen. Dat zijn de echte fijnproevers :')
Hahaha ja... Daar ga ik niet voor naar bierfestivals...
pi_193538633
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:10 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Hahaha ja... Daar ga ik niet voor naar bierfestivals...
Maar dronken zijn en craft beer is een heidense combinatie! Gooi de goede naam van de groep niet te grabbel aub
pi_193539605
Nja dames, heren... Ik ben blij dat er omstandig drukte wordt gemaakt over de "grapjes" van Uiltje... Kom nou... Wie de fok haalt het nou in z'n kop in 2020 om tijdens een livestream te gaan Sieg Heilen... Alsjeblief zeg...

Ik post geen bierfoto, maar lekker een selfie... Doe maar :) NO PASARAN

MSgNsHh.jpg
  maandag 8 juni 2020 @ 19:41:29 #49
356424 PrideoftheSouth
pi_193541511
Tuurlijk was de “grap” misplaatst, ongepast en ronduit ranzig. Maar de manier waarop een halve community erop denkt te moeten duiken, ook als de brouwer in kwestie al lang een breed (naar mijn perceptie) welgemeende excuses en “compensatie” heeft aangeboden en toegezegd, zegt ook wel wat.

Laten we het nu weer gewoon over bier hebben?
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_193563410
Iemand nog dronken geweest op een bierfestival, toevallig? (Hetzij thuisfestival, hetzij enige tijd geleden "toen het nog kon").
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')