abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193449416
-insert plaatje-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193449427
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

En dat! Ik lees mee en dan gaat mijn hoofd ook malen, maar ik krijg het niet zo op het scherm als ik wil. Dus dan zeg ik maar liever niets.
En dat dus :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193449554
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat dus :')
mja ik kennelijk ook niet.. nu ben ik ineens een die hard racist die het zelf niet eens door heeft :)

gelukkig denkt mijn daadwerkelijke fysieke omgeving... daar heel anders over.
pi_193449561
We gaan wel hard door topics heen de laatste 48 uur, lijkt het?

En +1 @Cat-astrophe
Ik heb vaak ook zoiets van hmm, hier ben ik het niet helemaal eens, ik zou wat willen zeggen, hoe verwoord ik dat, laat maar.
pi_193449568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja ik kennelijk ook niet.. nu ben ik ineens een die hard racist die het zelf niet eens door heeft :)

Nou overdrijf je het ook wel hoor. Ik heb niemand je een diehard racist horen noemen. Ze zijn het niet eens met hoe je het ziet. Ik heb het gevoel dat je eerder naīef of kortzichtig overkomt dan racistisch *O*

sorry, dat helpt niet :') :*
pi_193449609
@fietsie @derLudolf Hebben jullie een mening over deze grasmaaier? We kunnen hem tweedehands kopen van onze hovenier die ook handelt in tuinmachines.
Hij staat hier even te leen en bevalt heel goed.
https://www.sabo.nl/nl/be(...)reedte/47-a-economy/
Spoilers!
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:23:10 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193449610
Oh ik krijg het ook allemaal niet zo mooi op papier. Vooral omdat het zo'n complex probleem is . EN dat het heel.makkelijk is om er allerlei (drog) redenen bij te halen. Daarnaast zijn we ook niet allemaal zo welbespraakt en getraind om alles op een duidelijke (feitelijke) manier neer te zetten.

En omdat iemand dan een andere weg inslaat met andere argumenten en die dat dan ook niet zo eloquent onder woorden kan brengen en daarbij veel emotioneel geladen termen gebruikt..

Ik vind het dan echt HEEL NAAR om zo iemand dan meteen tot racist te bestempelen.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:23:48 #8
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193449617
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:fietsie @:derludolf Hebben jullie een mening over deze grasmaaier? We kunnen hem tweedehands kopen van onze hovenier die ook handelt in tuinmachines.
Als hij jou bevalt, waarom hecht je dan aarde aan de mening van een ander?
pi_193449640
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Als hij jou bevalt, waarom hecht je dan aarde aan de mening van een ander?
Omdat Fiets en Ludolf verstand hebben van dit soort apparaten. Ik heb nooit van het merk gehoord. Geen idee waar op te letten. Maar hij moet wel 350 euro kosten en dat is veel geld. Vooral omdat we er niet op hadden gerekend dat we het uit moesten geven.
Spoilers!
pi_193449642
quote:

[..]

Nee je bent geen die-hard racist. (om even je eigen woorden te gebruiken). Of gewoon al racist.
Maar we hebben allemaal (of je nu wit, zwart of geel, man, vrouw, dik, dun, oud of jong en alles daartussenin en buiten bent) wat racistisch in ons, en we hebben allemaal onze blinde vlekken en vooroordelen. De een wat meer dan de ander, of of andere vlakken, uiteraard.

Ik zeg enkel dat het iets is om onder ogen te zien, te erkennen.
Dat er duizenden mensen op de been zijn wereldwijd, geeft toch wel aan dat er iets gaande is, dat mensen het beginnen te herkennen. Bij anderen, maar ook zichzelf.

Je hoeft niet aan de schandpaal om toch verandering teweeg te kunnen brengen hč :) Dat is heel niet de bedoeling.

EDIT: en wat Jagär zegt: ik denk niet iemand hier een racist wil zijn, of daar naar wil handelen. Het is meer onwetendheid en onbewustheid.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:25:48 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193449643
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:fietsie @:derludolf Hebben jullie een mening over deze grasmaaier? We kunnen hem tweedehands kopen van onze hovenier die ook handelt in tuinmachines.
Kan je het mulcherhulpstuk er bij overnemen? Want gezien de ligging van jullie perceel zou het voor de ondergrond niet verkeerd zijn om te mulchen ipv het gras weg te halen, waardoor je een onderlaag verterend gras op de klei krijgt die het vocht eronder vasthoudt...

Zijn verder degelijke bakken en ik zie er weinig op zitten wat stuk kan :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193449645
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:23 schreef Barreltje het volgende:
Oh ik krijg het ook allemaal niet zo mooi op papier. Vooral omdat het zo'n complex probleem is . EN dat het heel.makkelijk is om er allerlei (drog) redenen bij te halen. Daarnaast zijn we ook niet allemaal zo welbespraakt en getraind om alles op een duidelijke (feitelijke) manier neer te zetten.

En omdat iemand dan een andere weg inslaat met andere argumenten en die dat dan ook niet zo eloquent onder woorden kan brengen en daarbij veel emotioneel geladen termen gebruikt..

Ik vind het dan echt HEEL NAAR om zo iemand dan meteen tot racist te bestempelen.
Maar wie heeft Uhmpie dan tot rasist bestempeld? Ik geloof dat iedereen wel weet dat ze de beste bedoelingen heeft en niet rasistisch wil zijn. Er is haar wel op gewezen dat haar uitspraken (dus niet uhmpie zelf!) rasistisch kunnen zijn. En er is geprobeerd met argumenten aan te tonen waarom dat zo is, maar mijn inschatting is dat die argumenten uhmpie niet echt bereiken.

Een rasist is iemand die in volle overtuiging is dat sommige rassen superieur zijn aan andere. Ik ben er van overtuigd dat uhmpie dat niet is.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:28:15 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193449662
Maar eh.
Hoe veranderen we dan ? Hoe kan IK er VANDAAG voor zorgen dat "de wereld" minder racistisch/sexistisch/uitbuitend/etc wordt zonder enorm extremistisch daarin te worden?

Want laten we wel wezen we blijven Nederlanders en die vinden dat normaal om al gek genoeg is..
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:29:59 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193449671
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Kan je het mulcherhulpstuk er bij overnemen? Want gezien de ligging van jullie perceel zou het voor de ondergrond niet verkeerd zijn om te mulchen ipv het gras weg te halen, waardoor je een onderlaag verterend gras op de klei krijgt die het vocht eronder vasthoudt...

Zijn verder degelijke bakken en ik zie er weinig op zitten wat stuk kan :)
Er is niet gesproken over het mulchhulpstuk, ik zal er eens naar vragen. Het is niet zo kleiig hier gelukkig. Alleen de dijk en die is niet begrast.
We lezen verschillende meningen over mulchen. Het zou ook weer voor mos zorgen. Qua vocht hebben we natuurlijk de sproeiers met slootwater.
Spoilers!
pi_193449674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:28 schreef Barreltje het volgende:
Maar eh.
Hoe veranderen we dan ? Hoe kan IK er VANDAAG voor zorgen dat "de wereld" minder racistisch/sexistisch/uitbuitend/etc wordt zonder enorm extremistisch daarin te worden?

Want laten we wel wezen we blijven Nederlanders en die vinden dat normaal om al gek genoeg is..
Het niet tot extreem bestempelen om op te komen tegen onrecht en onderdrukking.
Er solidair mee te zijn. Je kunt niet in 1 dag de wereld veranderen, en dat is ook iets dat samen moet gebeuren. Dat samen moet groeien. Te beginnen met bewustzijn creëren.

Dat anderen dat niet normaal vinden omdat ze er niet mee geconfronteerd willen worden.... dat is hun probleem.

Maar goed, ik ben natuurlijk ook wel een tikkie extremistisch ;)
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:30:21 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193449675
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Maar wie heeft Uhmpie dan tot rasist bestempeld? Ik geloof dat iedereen wel weet dat ze de beste bedoelingen heeft en niet rasistisch wil zijn. Er is haar wel op gewezen dat haar uitspraken (dus niet uhmpie zelf!) rasistisch kunnen zijn. En er is geprobeerd met argumenten aan te tonen waarom dat zo is, maar mijn inschatting is dat die argumenten uhmpie niet echt bereiken.

Een rasist is iemand die in volle overtuiging is dat sommige rassen superieur zijn aan andere. Ik ben er van overtuigd dat uhmpie dat niet is.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Probleem met basis statistiek is dat de kans op het afleiden van een foute conclusie erg groot is. Zo is de kans op het pakken van een rode knikker niet groter dan de kans op het pakken van een groene. Tenzij de pot met knikkers ongelijk is gevuld.

Als er een hoop overvallers lichtgetint zijn, kan dat komen omdat lichtgetinten crimineler van aard en nature zijn. Het kan ook zijn dat overvallers kansarme kneuzen zijn, en dat om ( misschien niet eens erg onduidelijke redenen) lichtgetinten een stuk vaker kansarme kneuzen zijn dan hardgetinten. Iemand die denkt dat de tint hierbij een zeer belangrijk kenmerk is, legt (voor zichzelf, en voor iedereen waaraan die dit ventileert) de nadruk op de relatie tint-overvaller.
Dat kan. Daar is een woord voor.
Dan ben ik wel benieuwd wordt welk woord er hier bedoeld wordt...
pi_193449691
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:28 schreef Barreltje het volgende:
Maar eh.

Dit is niet iets wat op korte termijn veranderd kan worden. Het is al een start om bewust te zijn van het feit dat er nog altijd racisme is in onze samenleving, hoe ruimdekend we ook denken te zijn. Je er van bewust worden, proberen waar mogelijk bij te dragen aan het te voorkomen zijn de eerste stappen. Daarom was ik het ook zo oneens met P dat dit soort discussies niet altijd gevoerd hoeven te worden. Discussies dragen bij aan bewustwording, wat weer bijdraagt aan een eventuele oplossing.
pi_193449710
Helemaal eens met Cat..Ik krijg dat ook nooit zo duidelijk be/omschreven. Ben het wel helemaal eens met Sigme, CS etc.

Het irriteert me wel mateloos dat wanneer mensen met een kleurtje iets doen, heel veel mensen er op aanslaan, en als witte mensen dat doen is het haast "kwajongens". Stel dat die lui die vorige week de boa's hebben mishandeld of die gisteren die boa in het water gooiden een tintje hadden was Nederland te klein geweest. En nu...ja er is verontwaardiging, maar alleen maar dat.

@Barreltje, wat voor telefoon heb je? Ik had dat bij de vorige ook (iphone geen idee meer welke) en zo af en toe zette ik 'm terug naar de fabrieksinstellingen en dan had ik weer even ruimte. Zit ook heel diep na te denken, er was nog iets wat je kon doen, maar dat ben ik kwijt.
En ik weet niet of je een nieuwe kobo hebt, of dat die al aan vervanging toe is, ik heb een pocketbook met de mogelijkheid om er luisterboeken op te zetten. Speciaal gedaan omdat ik in een auto/bus niet kan lezen (reisziekte)
We have far more in common than that which devides us..
pi_193449730
Mijn kobo heeft niet eens een koptelefoonuitgang :s)
pi_193449790
quote:

[..]

Dan mag je even linken naar de post waarin dat gezegd werd, want dan heb ik daar overheen gelezen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee je bent geen die-hard racist. (om even je eigen woorden te gebruiken). Of gewoon al racist.
Maar we hebben allemaal (of je nu wit, zwart of geel, man, vrouw, dik, dun, oud of jong en alles daartussenin en buiten bent) wat racistisch in ons, en we hebben allemaal onze blinde vlekken en vooroordelen. De een wat meer dan de ander, of of andere vlakken, uiteraard.

Dat er duizenden mensen op de been zijn wereldwijd, geeft toch wel aan dat er iets gaande is, dat mensen het beginnen te herkennen. Bij anderen, maar ook zichzelf.

Je hoeft niet aan de schandpaal om toch verandering teweeg te kunnen brengen hč :) Dat is heel niet de bedoeling.

EDIT: en wat Jagär zegt: ik denk niet iemand hier een racist wil zijn, of daar naar wil handelen. Het is meer onwetendheid en onbewustheid.

En dit. Echt dit.

Ik vind het haast beschamend dat ik geen mensen met een andere kleur velletje dan ik in mijn directe vriendenkring heb. En dat de kennissen ook op twee handen te tellen zijn.
En daarna bedenk ik me dat het eigenlijk belachelijk is om dit beschamend te vinden. :')
Feit is dat mijn vriendenkring vooral bestaat uit mensen die van een zelfde achtergrond komen als ik.

En geeft aan hoe weinig ik meemaak van ‘andere werelden’ (matige woordkeuze, bij gebrek aan betere woorden). En misschien maakt dat het wel lastig voor me om van deze hele discussie iets te vinden. Het is makkelijk preken vanaf je veilige beschutte plekje en niet met je poten in de modder. Dus dat doe ik dan maar niet. Wie ben ik om er -op dit moment- iets van te vinden en ervan af te weten?

Wat me er wel aan doet denken dat ik eigenlijk eens actie moet gaan ondernemen op mijn plan om vrijwillig taallessen te gaan geven hier in de gemeente.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Official ESF Kreviewer woensdag 3 juni 2020 @ 10:40:40 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193449793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat is wel makkelijk gezegd hoor.

Wij wonen al 2.5 jaar in Brussel. Waar toch voornamenlijk Frans gesproken wordt. En ik spreek niet of nauwelijks Frans. Ja, ik red me bij de bakker en in een restaurant, maar that's it. Nu werk ik natuurlijk in het Nederlands, en gaan de kinderen naar een Nederlandse school, maar toch. Ik denk dat je onderschat hoe moeilijk dat is, totdat je het ook echt gedaan hebt.
Nu ja, niet iedereen heeft een iq van 130 zoals ik dus ik snap best dat als je uit het rifgebergte komt en daar een simpel bestaan had zonder opleiding, dat het wat meer moeite kost.
Maar dat betekent niet dat je in een bubbel moet leven waarin iedereen om je heen dezelfde achtergrond heeft.

De syrische vluchtelingburen van vriendin spreken Nederlands, passen zich aan, integreren. Prima. Ze spreken thuis deels nederlands en deels arabisch, dus de kinderen worden tweetalig opgevoed.

De onderburen zijn hoofddoekjes uit marokko. Die zitten in een bubbel en veroordelen alles wat nederlands is, passen zich niet aan. Veel overlast ook. Daar heb ik geen begrip voor.
pi_193449843
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nou overdrijf je het ook wel hoor. Ik heb niemand je een diehard racist horen noemen. Ze zijn het niet eens met hoe je het ziet. Ik heb het gevoel dat je eerder naīef of kortzichtig overkomt dan racistisch *O*

sorry, dat helpt niet :') :*
:D :D
Soepel :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193449859
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dan mag je even linken naar de post waarin dat gezegd werd, want dan heb ik daar overheen gelezen.
[..]

En dit. Echt dit.

Ik vind het haast beschamend dat ik geen mensen met een andere kleur velletje dan ik in mijn directe vriendenkring heb. En dat de kennissen ook op twee handen te tellen zijn.
En daarna bedenk ik me dat het eigenlijk belachelijk is om dit beschamend te vinden. :')
Feit is dat mijn vriendenkring vooral bestaat uit mensen die van een zelfde achtergrond komen als ik.

En geeft aan hoe weinig ik meemaak van ‘andere werelden’ (matige woordkeuze, bij gebrek aan betere woorden). En misschien maakt dat het wel lastig voor me om van deze hele discussie iets te vinden. Het is makkelijk preken vanaf je veilige beschutte plekje en niet met je poten in de modder. Dus dat doe ik dan maar niet. Wie ben ik om er -op dit moment- iets van te vinden en ervan af te weten?

Wat me er wel aan doet denken dat ik eigenlijk eens actie moet gaan ondernemen op mijn plan om vrijwillig taallessen te gaan geven hier in de gemeente.
Ik vind het heel erg dubbel. één van de dingen waar wij over twijfelen zijn scholen voor de kinderen. De kinderen gaan nu naar de lokale school, die erg gemixed is. Ik denk dat 10-15% van de kinderen thuis Nederlands spreekt. De rest Frans, of een andere taal. Na een vakantie heeft een groot deel van de kinderen moeite met Nederlands, zeker na de zomervakantie of na de huidige corona onderbreking. Ouders kunnen kinderen niet helpen bij het schoolwerk, etc. De school doet stinkend hard haar best, maar ik twijfel er niet over dat dit het niveau van de scholing naar beneden haalt.

Omdat de duutser bij de EU werkt hebben we de mogelijkheid om de kinderen naar een EU school te sturen, waar ze les in het NL en Duits zouden kunnen krijgen. De academische standaard van die scholen staat goed aangeschreven (nu nog niet zo relevant natuurlijk, maar later wel). Groot voordeel is dat ze opgeleid worden in de thuistalen van beide kinderen, en later ook verdere scholing kunen doen in beide talen.

Wat mij betreft is het grote nadeel van die scholen het gebrek aan diversiteit. Wij zijn hoogopgeleid en wit, en vrijwel al onze vrienden ook. Op de EU school zal dit hetzelfde zijn. Ik vind het echt moeilijk voor onze kinderen. Moeten we gaan voor de talen en academische standaard, of voor kennis maken met een divers wereldbeeld. Pff...
pi_193449887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jij niet... maar anderen vinden dat wel :)

Typisch ook degenen die zich in een bevinden in een “wereld” die heel ver is van waar ik in woon.
En waar jij volgens mij ook in woont.

En er is genoeg verbetering mogelijk. Hoor je mij niet zeggen.
Maar mensen kunnen zelf ook veel veranderen en daar gaat het echt best vaak mis.
Je bent niet slechts het product van de slechte jeugd van je ouders... natuurlijk speelt het mee.
Maar je bent zelf ook in staat dingen te veranderen en het wellicht helemaal niet terechte beeld te veranderen dat de wereld heeft.

Dat kan door op de dam te gaan staan roepen... dat kan ook een stuk constructiever.

En dan mij uitmaken voor racist... Prima...
maar volgens mij denk ik in overeenkomsten... en niet in verschillen.

En zolang iedereen nog denkt in verschillen... gaan we hier nooit uitkomen.

Je kunt geen discriminatie de wereld uit helpen met positieve discriminatie.
Dat is namelijk nog steeds discriminatie maar dan in een ander jasje.
Willekeurig of het nou gaat om afkomst, gender of sexuele voorkeur overigens.

Maar goed.. dat is mijn idee dus.
En dat niet iedereen dat begrijpt... dat mag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Uhmmpie op 03-06-2020 10:58:50 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:52:44 #25
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193449916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik vind het heel erg dubbel. één van de dingen waar wij over twijfelen zijn scholen voor de kinderen. De kinderen gaan nu naar de lokale school, die erg gemixed is. Ik denk dat 10-15% van de kinderen thuis Nederlands spreekt. De rest Frans, of een andere taal. Na een vakantie heeft een groot deel van de kinderen moeite met Nederlands, zeker na de zomervakantie of na de huidige corona onderbreking. Ouders kunnen kinderen niet helpen bij het schoolwerk, etc. De school doet stinkend hard haar best, maar ik twijfel er niet over dat dit het niveau van de scholing naar beneden haalt.

Omdat de duutser bij de EU werkt hebben we de mogelijkheid om de kinderen naar een EU school te sturen, waar ze les in het NL en Duits zouden kunnen krijgen. De academische standaard van die scholen staat goed aangeschreven (nu nog niet zo relevant natuurlijk, maar later wel). Groot voordeel is dat ze opgeleid worden in de thuistalen van beide kinderen, en later ook verdere scholing kunen doen in beide talen.

Wat mij betreft is het grote nadeel van die scholen het gebrek aan diversiteit. Wij zijn hoogopgeleid en wit, en vrijwel al onze vrienden ook. Op de EU school zal dit hetzelfde zijn. Ik vind het echt moeilijk voor onze kinderen. Moeten we gaan voor de talen en academische standaard, of voor kennis maken met een divers wereldbeeld. Pff...
Ik geloof dat ik aan de hogere standaard zou kiezen. Je kinderen worden hoe dan ook internationale kinderen en zullen daardoor begrip en interesse hebben in andere culturen lijkt me. En daar komen ze ook mee in aanraking op straat, op de sportclub, etc.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')