abonnement Unibet Coolblue
pi_193436634
Goedemiddag,

Wie heeft er ervaring met Vonroc accu gereedschap? Het is een vrij nieuwe speler in de markt en ze leveren naar eigen zeggen goede kwaliteit voor een nette prijs, maar ik zou dat graag van iemand willen horen die er ook mee heeft gewerkt.

Ik zit te kijken op een schroefmachine 20 volt en een decoupeerzaag op accu.

Alvast bedankt!
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 16:03:10 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193437633
Ik neem ergens gelezen of gezien te hebben dat op het adres waar dit bedrijf in Nederland gevestigd is ook het adres van het moederbedrijf van het merk ferm gereedschappen is.

Zal het vanavond even opzoeken..
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:34:44 #3
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_193438139
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik neem ergens gelezen of gezien te hebben dat op het adres waar dit bedrijf in Nederland gevestigd is ook het adres van het moederbedrijf van het merk ferm gereedschappen is.

Zal het vanavond even opzoeken..
Deze zitten volgens Google inderdaad op hetzelfde adres.
pi_193438182
Iedereen zegt dat ze kwaliteit leveren tegen een scherpe prijs.

Omdat het een nieuwe speler is zou ik een paar jaartjes wachten voordat ik het koop.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193439035
Nooit van gehoord, maar net even gekeken. Nu ken ik het wel.

Lijkt me de prijsklassen Lidl Gamma Powerplus? Alle waar naar zijn geld denk ik dan.
.
pi_193439181
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik neem ergens gelezen of gezien te hebben dat op het adres waar dit bedrijf in Nederland gevestigd is ook het adres van het moederbedrijf van het merk ferm gereedschappen is.

Zal het vanavond even opzoeken..
Ofwel vergelijkbaar spul als Ferm, maar dan direct via de website ipv bij een dealer kopen.

Dealers houden er vaak niet van als je hetzelfde merk online aanbiedt. Maar Ferm is toch budget spul? Ken het vooral van lawaaierige machines van vroeger.
.
pi_193439201
Ferm koopt alleen maar gereedschap in en heeft zelf geen produktie. Het meeste komt ook uit azie en is niet echt kwaliteitenspul.
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 17:44:59 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193439260
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Ofwel vergelijkbaar spul als Ferm, maar dan direct via de website ipv bij een dealer kopen.

Dealers houden er vaak niet van als je hetzelfde merk online aanbiedt. Maar Ferm is toch budget spul? Ken het vooral van lawaaierige machines van vroeger.
Geloof dat in dit youtube filmpje genoemd werd dat het op hetzelfde adres als Ferm gevestigd is.

Ik denk dat het voor een af en toe klusser niet zo verkeerd is, beetje hetzelfde als parkside, powerplus e.d.
pi_193440898
De man in het YouTube filmpje is er best enthousiast over, net als de diverse recensies op bol.com

Wellicht het proberen waard. Als hij de beoogde vlonder van 12m2 gemaakt heeft dan kan ik er een oordeel over vellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Degel op 02-06-2020 19:19:14 ]
pi_193441185
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:11 schreef Degel het volgende:
De man in het YouTube filmpje is er best enthousiast over, net als de diverse recensies op bol.com

Wellicht het proberen waard. Als hij de beoogde vlonder van 12m2 gemaakt heeft dan kan ik er een oordeel over vellen.

Die man in het filmpje zal er wel betaald voor worden en de recensies worden gewoon gekocht.

Proberen kan altijd als je dat gereedschap niet vaak gaat gebruiken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 20:16:04 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193442244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die man in het filmpje zal er wel betaald voor worden en de recensies worden gewoon gekocht.

Proberen kan altijd als je dat gereedschap niet vaak gaat gebruiken.
Mwah, er zijn wel heel veel van die dingen op youtube waar van alles gepromoot word dat ieder weldenkend mens wel zo iets moet hebben van.. hmm ... ;)
pi_193443807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mwah, er zijn wel heel veel van die dingen op youtube waar van alles gepromoot word dat ieder weldenkend mens wel zo iets moet hebben van.. hmm ... ;)
De beste man verteld het wel heel enthousiast ja ;)
pi_193443933
Het zijn de mallen en materialen die Ferm gebruikt voor het fabriceren van huismerk apparatuur.
Onderliggend is het dus ontworpen door Ferm echter (B klasse/ oudere ontwerpen/ prijsklasse inkoop onderdelen).

Vanuit Ferm een manier om de Private Label apparatuur nu direct te verkopen aan de consument met een ander stickertje/ kleurtje en wat meer marge door de retail er tussenuit te halen.

Dus als je met een Gamma huismerk boormachine kan doen wat je wilt doen, kan je dat met deze ook doen.
pi_193444316
Eigenlijk niet zulke goed ervaringen met huismerk en ferm spul. Ik klus niet veel maar wil toch wel minimaal Bosch groen hebben. Daar is toch enigsinds over nagedacht door iemand die zelf het ook gebruikt.

Zelfs Black&Decker is vaak maar net aan.

Mijn Worx decoupeer is wel fijn, maar dat is eigenlijk ook al Bosch/B&D kwa prijs.
.
pi_193445212
Heeft een van jullie misschien ervaring met makita? En dan degene die regelmatig bij de grote bouwmarkten in de aanbieding zijn.

Gaat over de makita DF457DWE

Ooit is mij verteld dat die accu’s (Met het witte plastic accent) anders zijn dan de professionele lijn accu’s.
pi_193445568
Als je vlonder gaat maken is een chille boormachine wel een must, als je het goed wilt doen.

Ik betaalde 200 euro voor mn 18 volt Makita ddf482 (ben het exacte model vergeten :@) met 2 3Ah en snellader van Amazon. Is maar paar tientjes duurder dan de 14.4 volt die je in bouwmarkten vindt. Heb hem alleen na het maken van mn vlonder gekocht omdat ik den oude makita van mn pa kon lenen. Had liever gehad dat ik al gekocht had toen want gaat als een mes door de boter :9

En hardhoutboortje ipv gewone. Scheelt ook heel veel.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 06:25:05 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193447484
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:46 schreef Degel het volgende:
Heeft een van jullie misschien ervaring met makita? En dan degene die regelmatig bij de grote bouwmarkten in de aanbieding zijn.

Gaat over de makita DF457DWE

Ooit is mij verteld dat die accu’s (Met het witte plastic accent) anders zijn dan de professionele lijn accu’s.
Ja, die machines zou ik echt links laten liggen. Die accu's zijn echt anders dan de normale Makita lijn en passen daar niet op.

https://www.gereedschapce(...)-accu-3-0ah-2st.html

Hier kun je het goed zien, bovenstaande accu is een standaard lxt 18v 3,0 ah accu. Vergelijk die maar eens met de bouwmarkt versie.
pi_193448896
Makita is wel een goed merk maar niet de makita bij de bouwmarkt.

Op 1 of andere manier zijn zelf goede merken van slechte kwaliteit bij bouwmarkten.
Bouwmarkten zijn nog duur ook nog.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193454012
Ik heb een nieuw slachtoffer op het oog :)

DeWALT DCD771C2-QW accu schroefboormachine 18V Li-ion
pi_193467043
Wat is je werkgedrag en leg dat tegen de lengte van een garantietijd aan...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193470082
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:30 schreef Degel het volgende:
Ik heb een nieuw slachtoffer op het oog :)

DeWALT DCD771C2-QW accu schroefboormachine 18V Li-ion
Dat lijkt me een niveautje en prijs (of wat) hoger dan Vonroc. Als je toch geld uit wilt geven aan een 18V-machine van DeWalt, is de DCD791 misschien een nóg mooiere optie (minder plastic, meer metaal, iets krachtiger, meer vermogen). Die is op Amazon.de wel voor < 200 te vinden (inclusief lader, 2 accu's en een TSTAK).

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 04-06-2020 14:12:21 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193533495
quote:
Dat lijkt me een niveautje en prijs (of wat) hoger dan Vonroc. Als je toch geld uit wilt geven aan een 18V-machine van DeWalt, is de DCD791 misschien een nóg mooiere optie (minder plastic, meer metaal, iets krachtiger, meer vermogen). Die is op Amazon.de wel voor < 200 te vinden (inclusief lader, 2 accu's en een TSTAK).
Dat is inderdaad een goede optie, je koopt het natuurlijk ook om langer plezier van te hebben. Daarnaast krijg je nu een gratis (derde) accu van Dewalt na registratie. Wellicht ooit handig voor een heggenschaar of iets dergelijks.
pi_193541953
Toevallig van het weekend dit setje gekocht.
Is gewoon van Hitachi en een serieus degelijk apparaat, inclusief twee accu's.


https://www.hornbach.nl/s(...)6789322/artikel.html
pi_193550878
Het is de Dewalt DCD790 geworden. Koolborstelloos en met een stel goede accu's. Bedankt voor de adviezen allen.
pi_194214294


Ik had iets nodig om in een krap hoekje zelftappers in te draaien.

17,95 en zaten 2 hulpstukken bij om haaks en versprongen te schroeven. Voelt niet eens heel goedkoop, zoals de Gamma huismerk schroever die ik eerst probeerde.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')