Dan nog had ik niet zo'n grote groep al verwacht.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:14 schreef raptorix het volgende:
Ik wel, mensen zijn te dom om te poepen en denken dat deze test is om te kijken of ze het al gehad hebben.
Daar was iedereen met een beetje verstand van zaken het toch ook wel over eens?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:42 schreef miss_sly het volgende:
Volgens dit onderzoek is afstand houden (social distancing) toch wel belangrijk:
https://www.theguardian.c(...)-reduced-study-finds
.
15 maart belde.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:42 schreef miss_sly het volgende:
Volgens dit onderzoek is afstand houden (social distancing) toch wel belangrijk:
https://www.theguardian.c(...)-reduced-study-finds
Tevens dragen van mondkapjes.
Is die test daar niet voor dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik wel, mensen zijn te dom om te poepen en denken dat deze test is om te kijken of ze het al gehad hebben.
Om iedereen nogmaals te verteleln dat social distancing toch echt zin heeft?quote:
Of voortschrijdend inzicht. Waaruit blijkt dat het model in het onderzoek niet overeenkomt met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Om iedereen nogmaals te verteleln dat social distancing toch echt zin heeft?
Kun je ze doorverbinden met al die mensen in dit topic die aangeven dat ze geen afstand meer houden, want dat het allemaal onzin is?
Naar het schijnt levert het buiten toch significant minder gevaar op. Daar lees ik in dat artikel niks over.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Om iedereen nogmaals te verteleln dat social distancing toch echt zin heeft?
Kun je ze doorverbinden met al die mensen in dit topic die aangeven dat ze geen afstand meer houden, want dat het allemaal onzin is?
Enkel dus als je fysieke klachten hebt? Maar we weten toch juist dat waarschijnlijk heel veel mensen het hebben of hebben gehad zonder echt klachten te ontwikkelen? Lijkt me voor jouw gemoedsrust en mogelijk familie die in een risicogroep zit wel van belang..quote:
Minder inderdaad. Afhankelijk van hoe lang en hoe dicht bij iemand je bent geweest.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Naar het schijnt levert het buiten toch significant minder gevaar op. Daar lees ik in dat artikel niks over.
Niet dat het niet waar is maar het maakt een heel groot verschil wáár en dat lijkt me een variabele die niet buiten beschouwing gelaten kan worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Minder inderdaad. Afhankelijk van hoe lang en hoe dicht bij iemand je bent geweest.
Maar omdat dat er niet in staat, klopt de rest niet? Ze zullen daar niet specifiek onderzoek naar gedaan hebben.
Of met de tractor demonstraties: met een tractor mag je de snelweg niet op.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het kan wel een gevaarlijk precedent scheppen.
Vergelijk het bv. met wapenbezit. Als één persoon één wapen heeft zal dat op de gehele bevolking nauwelijks een risico zijn. Dat is nog geen reden om dat voor die ene persoon toe te staan.
Nee nee nee, dit noemen we solidariteit. Of ethiek.quote:
In andere landen ging iedereen in lockdown.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee nee nee, dit noemen we solidariteit. Of ethiek.
Hoezo? Nu lopen er ook besmettingen nog vrij rond, maar als je de maatregelen blijft volgens dan is er een R0 getal onder de 1. Dus misschien levert reizen meer besmettingen op, maar het zal daarna weer afnemen. Dus het begint niet perse opnieuw.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:20 schreef KingRadler het volgende:
Als we naar China kijken de laatste weken kwamen besmettingen uit het Buitenland..
Nu gaan we weer massaal op vakantie.
Als je terug komt van vakantie moet je gewoon verplicht hier 2 weken thuis blijven.
Anders begint het Corona feestje weer opnieuw.
Hoho, je mocht de kroeg en de sportschool niet in. Barre tijden hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
In andere landen ging iedereen in lockdown.
Hier klagen we over een paar weekjes dat de zwakste groep in lockdown is geweest.
En buitenlandse vakantiegangers die hierheen komen?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:20 schreef KingRadler het volgende:
Als we naar China kijken de laatste weken kwamen besmettingen uit het Buitenland..
Nu gaan we weer massaal op vakantie.
Als je terug komt van vakantie moet je gewoon verplicht hier 2 weken thuis blijven.
Anders begint het Corona feestje weer opnieuw.
Ik denk dat men ook vooral op moet letten dat men niet te zeer denkt dat buiten de kans op besmetting nihil is, want dat is niet waar. En als men dat wel denkt en derhalve social distancing laat varen, want kans nihil, dan loop je dus juist weer meer kans.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 15:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niet dat het niet waar is maar het maakt een heel groot verschil wáár en dat lijkt me een variabele die niet buiten beschouwing gelaten kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |