Valt wel mee toch? Laminaat leggen is een van de laatste dingen die je normaal doet bij een verbouwing/inrichting.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:47 schreef RockNijntje het volgende:
Verdorie er zijn nu nog mensen laminaat aan het leggen (en dus zagen en dus herrie). Dat is toch laat
? Sleuteloverdracht was een maand minus 4 dagen geleden.
Da's net hoe je planning zit natuurlijk. Best kans dat er ook mensen van wat verder weg verhuizen waarbij "even" na het werk klussen de moeite niet is.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:47 schreef RockNijntje het volgende:
Verdorie er zijn nu nog mensen laminaat aan het leggen (en dus zagen en dus herrie). Dat is toch laat
? Sleuteloverdracht was een maand minus 4 dagen geleden.
Precies. Eerst alle meubels aan het plafond hangen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Laminaat leggen is een van de laatste dingen die je normaal doet bij een verbouwing/inrichting.
Mwah, vloer erin voor je spullen erin gaan is op zich wel praktisch.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Laminaat leggen is een van de laatste dingen die je normaal doet bij een verbouwing/inrichting.
Nog een pluspunt aan hangmat.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Eerst alle meubels aan het plafond hangen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nja, het gekke is dat ze drie kamers al volledig af hebben inclusief interieur en er al langer wonen dan wijquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Da's net hoe je planning zit natuurlijk. Best kans dat er ook mensen van wat verder weg verhuizen waarbij "even" na het werk klussen de moeite niet is.
Eerst het grove verbouwwerk, dan het zagen/stucen/etc., dan de afwerking met verven/behangen, dan pas het laminaat en dan de meubels.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mwah, vloer erin voor je spullen erin gaan is op zich wel praktisch.
Maar net hoeveel er gebeuren moet natuurlijk. Schilderen enzo eerst klinkt wel handiger.
Kamer voor kamer was m'n andere gedachte.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:54 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
[..]
Nja, het gekke is dat ze drie kamers al volledig af hebben inclusief interieur en er al langer wonen dan wij. Herrie is de eerste anderhalve maand ofzo sowieso acceptabel, maar een bijzondere manier van werken is het wel
.
Schilderen hebben ze trouwens ook overgeslagen, dat was verreweg het meeste werk in deze appartementen.
Ach ja, moet iedereen zelf weten, ik wil gewoon alles z.s.m. afhebben omdat ik weet dat het er anders nooit meer van komt.
Grote verbouwwerk + zagen en stucen heeft de aannemer al gedaan toen hij appartementen van het kantoorpand maakte. Dus laminaat leggen was hier eigenlijk de eerste stap, veel mensen hadden het er het eerste weekend al volledig in liggenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Eerst het grove verbouwwerk, dan het zagen/stucen/etc., dan de afwerking met verven/behangen, dan pas het laminaat en dan de meubels.
Lijkt me toch een stuk praktischer om eerst te verven, hoef je niet heel de vloer af te gaan plakkenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:55 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Grote verbouwwerk + zagen en stucen heeft de aannemer al gedaan toen hij appartementen van het kantoorpand maakte. Dus laminaat leggen was hier eigenlijk de eerste stap, veel mensen hadden het er het eerste weekend al volledig in liggen.
Ja ik denk echt dat dat het is hier hoor, anders weet ik niet waar hij die planken gaat latenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:55 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Kamer voor kamer was m'n andere gedachte.
De meesten deden het gelijktijdig geloof ik, gewoon om zo snel mogelijk te kunnen verhuizen. Welke volgorde officieel het beste is staat ter discussie, sommige mensen zweren bij vloer leggen > muren schilderen, anderen bij exact het tegenovergestelde. Ik bemoei me nietquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lijkt me toch een stuk praktischer om eerst te verven, hoef je niet heel de vloer af te gaan plakken
Ja, ik ging uit van een redelijk "affe" basis, ook omdat het huur is. Dan houdt het wel op qua grotere klussen bij behang/verf en laminaat.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Eerst het grove verbouwwerk, dan het zagen/stucen/etc., dan de afwerking met verven/behangen, dan pas het laminaat en dan de meubels.
Wow, Phenoquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:58 schreef Pheno het volgende:
Of misschien wilden ze vloerverwarming en moesten ze wachten op de installateur
Een lek in de vloerverwarming danquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:59 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wow, Pheno!
En neh, vloerverwarming is er ook al in gelegd door de eerder genoemde aannemer.
Is ook een alleenstaande vader geloof ik, dus ik kan me voorstellen dat 'ie af en toe andere zaken aan zijn hoofd heeft. Maar stiekem hoop ik wel dat dit de laatste persoon is die urenlang gaat zagen en er niet straks in december nog even iemand een nieuwe vloer gaat leggen ofzoquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, ik ging uit van een redelijk "affe" basis, ook omdat het huur is. Dan houdt het wel op qua grotere klussen bij behang/verf en laminaat.
Maar Nijn, zo mal is kamer voor kamer niet hoor. Als je zsm overwil/moet helemaal. In dat geval heb je in ieder geval één goed bewoonbare kamer om in te ontspannen en hoef je niet in (gevoelsmatig) complete chaos te zitten.
Tsja, het risico aan wonen met mensen. Zul je zien dat er tussentijds iemand uit gaat (hey, je weet 't niet!) en de nieuwe bewoner vindt de vloer poeplelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Is ook een alleenstaande vader geloof ik, dus ik kan me voorstellen dat 'ie af en toe andere zaken aan zijn hoofd heeft. Maar stiekem hoop ik wel dat dit de laatste persoon is die urenlang gaat zagen en er niet straks in december nog even iemand een nieuwe vloer gaat leggen ofzo![]()
.
Nja, dat is vooralsnog dan weer geen zorg. Het is zo'n verhuurder die iedereen verplicht er minstens een jaar te wonenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:02 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Tsja, het risico aan wonen met mensen. Zul je zien dat er tussentijds iemand uit gaat (hey, je weet 't niet!) en de nieuwe bewoner vindt de vloer poeplelijk.
Mag dat wettelijk wel?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:03 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Nja, dat is vooralsnog dan weer geen zorg. Het is zo'n verhuurder die iedereen verplicht er minstens een jaar te wonen.
Eh, ook dat staat niet gebeiteld in steen. Een huisgenootwissel/op de klippen gelopen relatie/aangegane relatie kan ook allemaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:03 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Nja, dat is vooralsnog dan weer geen zorg. Het is zo'n verhuurder die iedereen verplicht er minstens een jaar te wonen.
Okee, zie je daar heb ik allemaal geen weet van/geen ervaring meequote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, vrijwel alle huurcontracten beginnen met een jaar.
Melken ze dat nog steeds uit?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 14:11 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh Body Shop...
De omschrijving van het spul klinkt ideaal, maar "Body Yogurt" klinkt gewoon vies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |