Bestrijding van racisme zal ook nooit verdwijnen en is eveneens onderdeel van normaal menselijk gedrag.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Racisme zal nooit verdwijnen en is onderdeel van normaal menselijk gedrag.
Vooral dat niks doen, niet eens een vrijwillige oproep, dat is gewoon fout.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet dat er een demonstratie komt. Dan moet je sowieso rekening houden met een scenario waarbij er meer dan 500 mensen komen.
Femke Halsema zei dat ze niets deed omdat ze niet met harde hand wilde ingrijpen. Maar er zit een groot verschil tussen niets doen, en met harde hand (gewelddadig) ingrijpen.
Je kunt bijvoorbeeld tramlijnen naar de dam stilleggen, straten naar het plein toe afzetten, oproepen om naar huis te gaan en alternatieve locaties beschikbaar stellen.
Halsema deed niets.
Veel mensen die racisme bestrijden zijn vaak in de essentie zelf ook racistisch bezig althans naar mijn menig. Met hun de blanke mens heeft het allemaal fout gedaan argumentatie.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Bestrijding van racisme zal ook nooit verdwijnen en is eveneens onderdeel van normaal menselijk gedrag.
Als je goede argumenten hebt, hoor ik die graag. Dan kunnen we samen in goed overleg het racisme bestrijden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Veel mensen die racisme bestrijden zijn vaak in de essentie zelf ook racistisch bezig althans naar mijn menig.
Maar bij de Arena valt weinig te slopen. Het gebied om de dam heen is een veel groter risico mocht het uit de hand lopen. Niet voor niets werden huldigingen jarenlang verplaatst van de stad naar de Arena. Daarom heeft ze niet ingegrepen op de dam. Bovendien speelt het doel van de bijeenkomst ook een rol. Loopt het uit de hand bij een voetbalwedstrijd, ken je makkelijk de hooligans de schuld geven. Liep het gisteren uit de hand op de dam, wordt Nederland wereldwijd nieuws als een verlengstuk van de situatie in Amerika.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De volgende entrada nog drukker laten worden.
1. Entrada afkondigen voor een 'klein select groepje'
2. We houden ons toch niet aan de regels, want fakkels worden er toch afgestoken (en terecht) en er komen er toch meer
3. hoe drukker, hoe minder kans dat ze dus in wil grijpen
Ik zie een win-win.
Ze heeft niet niks gedaan hoor, ze is nog even terplekke gegaan toen het al uit de hand was gelopen om haar steun aan de demonstranten te tonenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:17 schreef skrn het volgende:
[..]
Vooral dat niks doen, niet eens een vrijwillige oproep, dat is gewoon fout.
Komisch wel dat beide kanten de laatste mening zijn toegedaan (maar dan op een andere manier uiteraard).quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Veel mensen die racisme bestrijden zijn vaak in de essentie zelf ook racistisch bezig althans naar mijn menig. Met hun de blanke mens heeft het allemaal fout gedaan argumentatie.
Sterker: ze liep midden tussen de massa met een enorme glimlach op haar gezicht en zonder mondkapje.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:17 schreef skrn het volgende:
[..]
Vooral dat niks doen, niet eens een vrijwillige oproep, dat is gewoon fout.
Ik heb nog enigzins begrip dat je niet verwacht dat er 5.000 man komt. Maar dat je niet de daadkracht hebt om vervolgens de boel plat te gooien vind ik bizar.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik wind me zelden tot nooit meer op over de politiek of het nieuws, ik hou me er wel mee bezig maar het amuseert me hooguit.
Hier kan ik me wel heel boos om maken, ik zat me gisteren echt op te vreten voor die tv.
Ik en 100.000en met mij zijn er mee vooral mee bezig dat we over 3 maanden nog een baan hebben met alle coronamaatregelen. Ik sta al weken met de rolmaat in mijn handen om ervoor te zorgen dat alles écht anderhalve meter is. Ik frons de wenkbrauwen dan al als ik soms de stranden of de parken zie, maar dat ik nu, terwijl dankzij alle opgelegde coronaregels mijn inkomen en dat van alle werknemers onderm ij scherp op de tocht staat, zo'n bomenknuffelaar hoor preken dat deze demonstratie belangrijker is dan de coronaregels komt de stoom echt uit mijn oren.
Voor hetzelfde geld hebben we volgende week weer 1000 extra doden, die kunnen we voor de rekening van Halsema noteren, en moeten er weer regels verlengd gaan worden of verruimingen teruggedraaid. Dat gaat om echte Nederlandse mensenlevens die vogelvrij worden verklaard omdat er in de VS een moord is gepleegd. Dat gaat om een veelvoud aan mensen die hun baan kwijt kunnen raken.
Waarom? Omdat Halsema dit niet verwacht had en zich er dus niet op voorbereid had. Echt bizar
Om te kotsentwitter:MarkDice twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 10:40:53The Communists want every white person in America to do this. https://t.co/AHw4UtlryV reageer retweet
Is een racistische term. Elite privilege kan ik me nog wat bij voorstellen, maar white privilege niet of nauwelijks in ons tolerante kikkerlandje. Bovendien bedienen Jerry en consorten zich van overduidelijk black privilege wanneer ze blanken bewust naar de achtergrond verwijzen.quote:
En ik verwacht van een gemeente als Amsterdam dat er een protocol ligt voor noodsituaties. Er kan altijd een onaangekondigde chaos ontstaan, zoals nu in de VS. Er hoeft maar een paar honderd antifa's op slooptocht te gaan en je moet net zo hard ingrijpen als het verwijderen van 5000 (overwegend) vreedzame demonstranten.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:36 schreef Chia het volgende:
[..]
Inderdaad. En bij een demonstratie in coronatijd moet vooraf duidelijk zijn hoe op zulke dingen wordt geanticipeerd. Niet achteraf zeggen 'Oh ja waren toch een beetje te veel mensen, maar ja wat doe je eraan?'
Mooi dat je 'Hollands' zegt en niet 'Nederlands'.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt geen onrecht.
Ik zag een keer een interview met een voormalige Duitse kampbewaarder (SS'er of niet, dat weet ik niet meer). Maar die klaagde ook dat het in het vernietigingskamp altijd zo bitterkoud was. Schijnbaar zat er geen body-warmer bij zijn uniform.
Dat vind ik net zo'n "dooddoener". Het onrecht was duidelijk aanwezig in een dergelijk vernietigingskamp. Ondanks Joodse kapo's.
Want dat is ook nogal eens zo'n Hollandse smoes. Zo van, veel slavenhandelaren waren ook zwarten. No shit.... Iedereen probeert zijn hachie te redden.
Duitsers zeggen ook niet "Viel Holländer waren NSB, also nazi".
Ik heb het andersom. ik kan me voorstellen dat je 5000 mensen niet met harde hand verwijderd, want dat levert nog veel meer risico op want dan ontstaat er paniek en kan die afstand helemaal niet meer geborgd worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:25 schreef roninho het volgende:
[..]
Ik heb nog enigzins begrip dat je niet verwacht dat er 5.000 man komt. Maar dat je niet de daadkracht hebt om vervolgens de boel plat te gooien vind ik bizar.
En als het is dat ze het belangrijker vindt om te demonstreren met 5.000 man dan de Corona-maatregelen te hanteren zou nog veel erger zijn. Juist in de context die jij ook beschrijft, zo veel mensen en bedrijven zijn getroffen en dan zou je dit bewust toelaten? Das erger dan bizar.
Godver, koning Godwin hier.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt geen onrecht.
Ik zag een keer een interview met een voormalige Duitse kampbewaarder (SS'er of niet, dat weet ik niet meer). Maar die klaagde ook dat het in het vernietigingskamp altijd zo bitterkoud was. Schijnbaar zat er geen body-warmer bij zijn uniform.
Dat vind ik net zo'n "dooddoener". Het onrecht was duidelijk aanwezig in een dergelijk vernietigingskamp. Ondanks Joodse kapo's.
Want dat is ook nogal eens zo'n Hollandse smoes. Zo van, veel slavenhandelaren waren ook zwarten. No shit.... Iedereen probeert zijn hachie te redden.
Duitsers zeggen ook niet "Viel Holländer waren NSB, also nazi".
Meeenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:26 schreef Selqae het volgende:
Om te kotsentwitter:MarkDice twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 10:40:53The Communists want every white person in America to do this. https://t.co/AHw4UtlryV reageer retweet
Door de discriminatiekaart te trekken en alle blanken weg te zetten als racisten.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Is een racistische term. Elite privilege kan ik me nog wat bij voorstellen, maar white privilege niet of nauwelijks in ons tolerante kikkerlandje. Bovendien bedienen Jerry en consorten zich van overduidelijk black privilege wanneer ze blanken bewust naar de achtergrond verwijzen.
Your job doesn't matter , black lives matterquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik wind me zelden tot nooit meer op over de politiek of het nieuws, ik hou me er wel mee bezig maar het amuseert me hooguit.
Hier kan ik me wel heel boos om maken, ik zat me gisteren echt op te vreten voor die tv.
Ik en 100.000en met mij zijn er mee vooral mee bezig dat we over 3 maanden nog een baan hebben met alle coronamaatregelen. Ik sta al weken met de rolmaat in mijn handen om ervoor te zorgen dat alles écht anderhalve meter is. Ik frons de wenkbrauwen dan al als ik soms de stranden of de parken zie, maar dat ik nu, terwijl dankzij alle opgelegde coronaregels mijn inkomen en dat van alle werknemers onderm ij scherp op de tocht staat, zo'n bomenknuffelaar hoor preken dat deze demonstratie belangrijker is dan de coronaregels komt de stoom echt uit mijn oren.
Voor hetzelfde geld hebben we volgende week weer 1000 extra doden, die kunnen we voor de rekening van Halsema noteren, en moeten er weer regels verlengd gaan worden of verruimingen teruggedraaid. Dat gaat om echte Nederlandse mensenlevens die vogelvrij worden verklaard omdat er in de VS een moord is gepleegd. Dat gaat om een veelvoud aan mensen die hun baan kwijt kunnen raken.
Waarom? Omdat Halsema dit niet verwacht had en zich er dus niet op voorbereid had. Echt bizar
O die mogen wel demonstreren, fijn danquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:15 schreef Stoorzendert het volgende:
Dezelfde beelden straks uit Den Haag dus. Geen Max. aan het aantal demonstranten.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-max-aan-deelnemers
Fake, gewoon opgezet dit.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:26 schreef Selqae het volgende:
Helder.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bij de ouderwetse dodenherdenkingen zijn er ca 20.000 personen aanwezig. Dan sta je wel elkaar flink op d/te rijen. De Dam is zo'n 200 bij 100m waarmee je met 1.5m afstand ca 1000-1500 man kwijt kunt. Veiligheidshalve moet je bij evenementen uitgaan van maximaal 0,25m2 per persoon en dan is de 10.000 niet zo gek.
Het malieveld is aanzienlijk groter dan de dam. Dus hopelijk helpt dat voldoende.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:34 schreef maryen65 het volgende:
[..]
O die mogen wel demonstreren, fijn dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |