In Zuid-Amerika is het helemaal niet warm op dit moment. Afrika neem ik niet serieus, want die kunnen niet volledig testen + heel weinig oude mensen.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het virus bestaat niet meer?![]()
Het virus gaat weg met warm weer![]()
Kijk eens hoe het toeneemt in de warmere regios in de wereld.
Je zou ook kunnen zeggen het virus gaat weg met koud weer want er is geen corona op de noordpool en Antarctica!![]()
[ afbeelding ]
Ik begin maandag weer (vrijwillig) maar ga het wel missen denk ik. Gelukkig kan ik thuiswerken wanneer het mij uit komtquote:
Hij geeft aan dat ze hebben geconstateerd dat in Italië de replicatie capaciteit van het virus verwaarloosbaar is.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het virus bestaat niet meer?![]()
De mutaties worden op zich goed gevolgd, en dat valt mee, ongeveer 2 mutaties per maand, en die leiden lang niet altijd tot een wezenlijk verschil in de karakteristieken van het virus.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 00:11 schreef PP_Sound het volgende:
Er is wel iets vreemds aan de hand, het lijkt erop dat dit virus zich na een tijd rondwaren in een gebied muteert naar een steeds mildere versie?
Hoeveel mutaties heb je nodig om naar een mildere variant te komen, of kun je dat niet zo stellen?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De mutaties worden op zich goed gevolgd, en dat valt mee, ongeveer 2 mutaties per maand, en die leiden lang niet altijd tot een wezenlijk verschil in de karakteristieken van het virus.
https://www.thenakedscientists.com/articles/interviews/meet-sars-cov-2-family-tree
https://www.gisaid.org/epiflu-applications/next-hcov-19-app/
Die uitslagen moeten nog komenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 14:02 schreef Za het volgende:
Aantal nieuwe besmettingen per 5 juni, met mega testcapaciteit en tienduizenden toegestroomde mensen met coronasymptomen:
[ afbeelding ]
Bron:RIVM
Ditto,quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
Kunnen we thuiswerken niet de standaard maken. Ik wil t echt niet opgeven.
En zijn die uitslagen er allemaal al dan? Begreep dat het tot een week kon duren.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
De grootscheepse testcarnavals zijn 1 juni begonnen.
Nogmaals, dat is helemaal niet bewezen. Veel logischer is het feit dat mensen die behoren tot de risico groep veel beter beschermd worden dan begin van de epidemie.quote:Op zondag 7 juni 2020 01:10 schreef Van_Poppel het volgende:
Het lijkt er inderdaad op dat het virus een stuk minder dodelijk is geworden. De ratio ziekenhuisopnames : aantal positief geteste personen is hard gedaald. Nu maar hopen dat dit niet het seizoenseffect is.
Het is op zich apart dat jij als leek de bevindingen van autoriteiten als Zangrillo en Clementi verwerpt en zegt 'helemaal niet bewezen'.quote:Op zondag 7 juni 2020 01:27 schreef Simmertje het volgende:
Nogmaals, dat is helemaal niet bewezen. Veel logischer is het feit dat mensen die behoren tot de risico groep veel beter beschermd worden dan begin van de epidemie.
Omdat het 1 a 2 mensen zijn die werken in een ziekenhuis in Italië. Moet je dat als bewijs gaan gebruiken om te concluderen dat het virus aan kracht is verloren?quote:Op zondag 7 juni 2020 01:35 schreef Za het volgende:
[..]
Het is op zich apart dat jij als leek de bevindingen van autoriteiten als Zangrillo en Clementi verwerpt en zegt 'helemaal niet bewezen'.
Waarom verzet je je hier zo tegen?
Zou zou maar kunnen, als ik op worldometers.info kijk zie ik het aantal gemelde besmettingen oplopen per dag, het aantal doden per dag neemt af.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Er zijn vermoedens dat de viral load die je binnen krijgt een factor is in hoe ziek je wordt.
Misschien krijgen we door social distancing en mondmaskers bij besmetting toch minder virusdeeltjes binnen dan aan begin van pandemie
Viral load, ja. Mooie inzichtelijke term. Een virus gedraagt zich niet als een bacil, waar één exemplaar voldoende is voor dodelijk verloop. Dat zou inderdaad overeenkomen met het beeld van de dicht opeen gepropte mensenmassa's waar een normaal griepje nooit zo kan woeden, maar dit Corona virus alles infecteert door zijn hoge concentratie.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Er zijn vermoedens dat de viral load die je binnen krijgt een factor is in hoe ziek je wordt.
Maar die social distancing was in maart met compacte maatregelen vele malen strenger dan nu.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 10:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Misschien krijgen we door social distancing en mondmaskers bij besmetting toch minder virusdeeltjes binnen dan aan begin van pandemie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |