abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193428912
Klinisch gezien bestaat het coronavirus niet langer

Het begon allemaal tijdens de uitzending. Een half uur langerover Raitre, toen hij sprak over de observaties over de situatie in de regio Lombardije, zei Zangrillo:"Ik lach echt. Vandaag is het 31 mei en ongeveer een maand geleden hoorden we epidemiologen zeggen dat we enorm bang zijn voor een nieuwe golf voor het einde van maand / begin juni en wie weet hoeveel plaatsen op de intensive care er zouden zijn geweest. In werkelijkheid bestaat het virus praktisch niet meer vanuit klinisch oogpunt ".

Dit - zei hij - zegt de San Raffaele Life-Health University, zegt een studie uitgevoerd door de viroloog en directeur van het Instituut voor Virologie, Professor Clementi , zegt het samen met Emory University of Atlanta, Professor Silvestri. De swabs die in de afgelopen 10 dagen zijn uitgevoerd, hebben vanuit kwantitatief oogpunt een absoluut oneindig kleine hoeveelheid vergeleken met de swabs die zijn uitgevoerd bij patiënten van een maand, twee maanden geleden. Ik zeg dit bewust van het drama dat de patiënten die het niet hebben gehaald, maar we kunnen de aandacht niet blijven trekken, zelfs niet op een belachelijke manier, waarbij we het woord niet geven aan clinici, niet aan echte virologen, maar aan degenen die hoogleraren verkondigen zichzelf: het virus bestaat vanuit klinisch oogpunt niet meer ". Lucia Annunziata, de gastheer van de transmissie, antwoordde:" Het is een zeer sterke uitdrukking van wat u zegt, professor ". En de arts in ruil daarvoor:" Ik onderteken het. '

Volgens de professor "is er maar één getal waard" en "is het bewijs: we hebben in dit land een maand geleden een professor uit Boston gehoord, een epidemioloog-statisticus genaamd Vespignani , om de keuzes van de de regering zegt dat er 151 duizend plaatsen voor intensive care gebouwd zouden worden, morgen verschijnt er een redactie die door mij en professor Gattinoni is ondertekendwaarin we officieel zeggen waarom dit niet goed is, omdat het waanzin is, omdat het terroriseren van het land iets is waarvoor iemand verantwoordelijkheid moet nemen, omdat onze spoedeisende hulp en onze intensive care-afdelingen leeg zijn en omdat Mers en Sars , de twee vorige epidemieën, zijn voor altijd verdwenen en daarom is het wenselijk dat dit ook gebeurt voor de derde coronavirusepidemie.

https://www.hln.be/nieuws(...)-in-italie~a6f35640/

https://www.repubblica.it(...)zza_paese-258111004/

Iets wat hier op aansluit, omdat het virus niet meer heerst in a Europa en de VS kunnen vaccins niet getest worden:

Scientists hunt COVID-19 pandemic hotspots in race to test vaccines

LONDON: The first wave of the COVID-19 pandemic may be waning. For vaccine developers, that could be a problem.

Scientists in Europe and the United States say the relative success of draconian lockdown and social distancing policies in some areas and countries means virus transmission rates may be at such low levels that there is not enough disease circulating to truly test potential vaccines.

They may need to look further afield, to pandemic hotspots in Africa and Latin America, to get convincing results.

https://www.channelnewsas(...)tspots-test-12791432

De grenzen gaan her en der weer open.

In de vliegtuigen mag men gewoon naast elkaar gaan zitten.

In Spanje geen enkele corona dode meer.

Landen die anderhalve maand geleden maatregelen flink hebben versoepeld zien geen opwaardtse trend meer, in tegendeel ze hebben nog een verwaarloosbaar aantal besmettingen.

In Nederland belandt geen mens meer met Corona in het ziekenhuis, 0 opnames al enige tijd.

Ga zo maar door. Het is voorbij.
Proficiat mensen.
pi_193429054
Ok, laten we het hopen!
pi_193429071
Mooi dan kan dat COR subforum weer dicht.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:08:11 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193429087
Wel raar dat het ineens zo hard weg gaat ook toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:10:52 #5
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193429103
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Wel raar dat het ineens zo hard weg gaat ook toch?
Warm weer, niet zo heel gek.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:15:03 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193429146
Er zijn wel vaker zulke virussen als sneeuw voor de zon verdwenen zonder duidelijke reden. We zien het vanzelf.
pi_193429154
Neeee mijn thuiswerken
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:21:14 #8
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193429209
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:15 schreef BasEnAad het volgende:
Er zijn wel vaker zulke virussen als sneeuw voor de zon verdwenen zonder duidelijke reden. We zien het vanzelf.
November zal er wel weer een piek zijn, hou mijn hart vast voor de ondernemers en economie.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:26:08 #9
459912 FlippingCoin
pi_193429259
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:10 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Warm weer, niet zo heel gek.
Maar dan zou het helemaal niet voor moeten komen in warme landen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:26:49 #10
459912 FlippingCoin
pi_193429268
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:15 schreef BasEnAad het volgende:
Ja was dat bij de pest ook niet zo?
pi_193429279
Ook de gouverneur van Veneto bevestigd de uitspraken Zangrillo.

Luca Zaia : "Hij heeft gelijk". We hebben een besmettingsgevaar onder 0,6% per duizend. Het is ingestort, waarschijnlijk als gevolg van klimatologische factoren of weet het niet: de gegevens zeggen dat het virus aan het verdwijnen is, zei hij tegen Agorà.
https://www.repubblica.it(...)i_solidi_-258157286/

In Nederland zitten we daar al veel langer onder.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:28:05 #12
117098 Hathor
Effe niet
pi_193429280
Ik lees nog steeds dat er elke dag nieuwe opnames zijn en dat er ook nog steeds elke dag mensen sterven aan Covid-19, dus waar deze bullshit vandaan komt mag je eens haarfijn uitleggen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_193429281
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:15 schreef KennyPowers het volgende:
Neeee mijn thuiswerken
rt
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:28:15 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193429282
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

November zal er wel weer een piek zijn, hou mijn hart vast voor de ondernemers en economie.
Als ik voor iemand mijn hart vast hou is het voor de werknemers, zzp'ers, flexwerkers.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:29:59 #15
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193429298
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Als ik voor iemand mijn hart vast hou is het voor de werknemers, zzp'ers, flexwerkers.
Yep, het is hard knokken voor een plekje, het is van de zotten.
pi_193429325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:28 schreef Hathor het volgende:
Ik lees nog steeds dat er elke dag nieuwe opnames zijn
Er wordt niemand meer met Covid opgenomen Hathor, grafiek in de OP is van het RIVM.
pi_193429350
De vraag is natuurlijk, waarom het bijna weg is.

- Vanwege het weer? Zo ja, komt het dan weer terug als het weer herfst / winter wordt?
- Vanwege de genomen maatregelen? Zo ja, laait het dan weer op als we weer 'normaal' gaan leven en veel met elkaar in contact komen?
- Andere redenen? En duiden die op een permanente verlaging of zelfs verdwijning van het virus?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 00:36:56 #18
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193429368
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:35 schreef matigeuser het volgende:

- Vanwege het weer? Zo ja, komt het dan weer terug als het weer herfst / winter wordt?
- Vanwege de genomen maatregelen? Zo ja, laait het dan weer op als we weer 'normaal' gaan leven en veel met elkaar in contact komen?
- Andere redenen? En duiden die op een permanente verlaging of zelfs verdwijning van het virus?
We zullen moeten wachten op een vaccin, mooier wordt het niet. Mijn mening: Onzin, maar zeg dat maar tegen mensen die "getroffen" zijn.
pi_193429413
quote:

Nee want in Brazilië sloeg het hard toe ondanks warm weer.

quote:
Nee want we zaten al op de piek voor de lockdown begon.

Nee want in landen die 6 weken geleden versoepelingen zijn doorgevoerd gebeurt er niets meer.

quote:
Virus verzwakt zichzelf dat schijnt tot nog toe altijd zo gegaan te zijn. Klaar over.

Beste optie van de 3 ook. IMO
  dinsdag 2 juni 2020 @ 01:01:11 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_193429671
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 00:33 schreef Za het volgende:

[..]

Er wordt niemand meer met Covid opgenomen Hathor, grafiek in de OP is van het RIVM.
kijk op teletekst dan, elke dag nieuwe updates.
pi_193429778
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 01:01 schreef Hathor het volgende:

kijk op teletekst dan, elke dag nieuwe updates.
Dat zijn opnames van weken terug die nu pas zijn doorgemeld, zie ook de uitleg op de site van het RIVM.
In werkelijkheid wordt er al tijden niemand met Covid meer opgenomen.

Zie grafiek van het RIVM in de OP met de correcte aantallen.
pi_193430196
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2020 23:51 schreef Za het volgende:

In Nederland belandt geen mens meer met Corona in het ziekenhuis, 0 opnames al enige tijd.

Waarom zeg je zulke onzin
Er gaan nog steeds mensen dood, elke dag zijn er nieuwe opnames ,elke dag test men nieuwe besmettingen en dat zal toenemen nu men meer gaat testen
quote:
Update 1 juni 2020
Vandaag zijn er 103 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Er zijn 9 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 6 personen als overleden gemeld. Deze patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen dagen vaak nog aangevuld.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
  dinsdag 2 juni 2020 @ 03:11:41 #23
117098 Hathor
Effe niet
pi_193430213
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 03:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom zeg je zulke onzin
Er gaan nog steeds mensen dood, elke dag zijn er nieuwe opnames ,elke dag test men nieuwe besmettingen en dat zal toenemen nu men meer gaat testen
[..]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
dat is van weken terug volgens hem, is niet mee te praten.
pi_193430215
quote:

Het is niet weg maar gemuteerd en dan is het niet meer gevaarlijk, net als andere vormen van corona in het verleden. Heb ik 2 experts al horen zeggen vandaag.

Elk virus muteert. Hopelijk krijgt de regering dit ook snel te horen.

Betekent niet dat je weer gewoon kan gaan leven nu, maar binnen afzienbare tijd wel.
pi_193430538
Kan een combinatie zijn, vermoed werd of word dat het niet goed tegen warmte kan.
Ook is er een zeer sterk vermoeden dat hooikoortspatiënten vele malen beter er tegen bestand zijn vanwege een al verhoogde / agressieve werking van je eigen immuunsysteem.
Dan zijn er natuurlijk de maatregelen waardoor toch wel duidelijk is dat het nog maar zeer beperkt verspreid. (met name onder zorg personeel volgens mij)

Na de zomer kan het plots anders zijn, maar als het op dit continent eigenlijk hetzelfde ontwikkeld als bovenstaande + wat er in het bericht vermeld word, dan moet je dus meer opletten op mensen die van buiten Europa binnen komen en dus streng op de vliegvelden controleren op de verschijnselen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')