Maar normaal gaat je reservoir niet vanzelf leeg. Ik bedoel, hoe vaak vul jij dat bij?quote:Op maandag 1 juni 2020 16:56 schreef vannelle het volgende:
Misschien dat er nog een luchtbel in het systeem zit na het bijvullen.
Blijft nu op peil, mss dat er eerder ook al een luchtbel in zat.quote:Op maandag 1 juni 2020 16:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar normaal gaat je reservoir niet vanzelf leeg. Ik bedoel, hoe vaak vul jij dat bij?
Ben nog niet overtuigd En de motor wordt nog steeds te warm...quote:Op maandag 1 juni 2020 16:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Blijft nu op peil, mss dat er eerder ook al een luchtbel in zat.
Dat klinkt meer als de olietemperatuur. En dan is dat normaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Is 100 graden echt zo erg? In m'n 1-serie was het na een beetje rijden ook altijd 100+. Met flink trappen ging ie richting de 120.
Met een zekering ertussen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:24 schreef pvdplanet het volgende:
Koudere thermostaat steken en een knopje op het dashboard maken om op warme dagen of filerijdem de koelvin zelf aan te zetten.
Oeps je hebt gelijk, olie ging naar 120, kvs naar 110. Bijna altijd wel rond de 100 en erover.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als de olietemperatuur. En dan is dat normaal.
Die oude BMW- metertjes waren ideaal. Als ie niet in het midden stond was het niet goed. Of het nou olie of kvs is, maakt het uit of het 90 of 100 graden is?quote:Op woensdag 3 juni 2020 08:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oeps je hebt gelijk, olie ging naar 120, kvs naar 110. Bijna altijd wel rond de 100 en erover.
Olie temp verandert meer dan de kvs temp. Bij stappen loopt de olie temp aardig op, terwijl kvs in principe gelijk moet blijven.quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die oude BMW- metertjes waren ideaal. Als ie niet in het midden stond was het niet goed. Of het nou olie of kvs is, maakt het uit of het 90 of 100 graden is?
"Nieuwere" BMW's gebruiken een elektronisch geregelde thermostaat.quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb weleens eerder gelezen dat de kvs temp in sommige BMW’s inderdaad meer richting de 100 dan 90 graden gaat.
Bedoel meer voor normale autoos die normaal gebruikt worden. Topic gaat over een 23 jaar oude Corsa, Dan heb je niks aan teveel"quasi nauwkeurige" info, of hoe je die moet interpreteren. Dan moet dat ding gewoon aangeven dat het niet OK is, en niet 110 ipv 90 aan gaan wijzen en verder niks zeggen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Olie temp verandert meer dan de kvs temp. Bij stappen loopt de olie temp aardig op, terwijl kvs in principe gelijk moet blijven.
Heb weleens eerder gelezen dat de kvs temp in sommige BMW’s inderdaad meer richting de 100 dan 90 graden gaat.
Klopt, helaas heeft die M135i niet eens een meter. Hekel aan zoiets, wil gewoon weten wanneer ik vol gas kan. Via een bepaalde code kun je in een geheim menu komen en daar vind je de olie- en kvstemp. Paar keer in de gaten gehouden maar je gaat je er alleen maar aan irriteren. Werd in ieder geval vrij warm maar dat schijnt normaal te zijn bij dat blok.quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die oude BMW- metertjes waren ideaal. Als ie niet in het midden stond was het niet goed. Of het nou olie of kvs is, maakt het uit of het 90 of 100 graden is?
Wow hoop het niet! Maar de olie is nog steeds op peil en de koelvloeistof ook. Dus er lekt gelukkig niks weg (of het moet heeeeel langzaam gaan). En er zit ook geen 'mayonaise' aan de oliedop.quote:
Als de temperatuurmeter richting het rode blokje gaat zeggen ze dat je kan horen dat de radiateur ventilator aangaat. Ik hoor echter niks? Dus het zou kunnen dat de schakelaar defect is.quote:Op maandag 1 juni 2020 16:43 schreef oldford het volgende:
Gaat je radiateur ventilator wel aan?
Mogelijke oorzaken: thermostaat opent niet ver genoeg, temperatuur sensor of wijzer op dashboard geeft verkeerd aan, koelventilator probleem, schakelaar voor koelventilator werkt niet goed, etc., etc.
Ja hij wordt gewoon goed warm.quote:Op maandag 1 juni 2020 16:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wordt de kachel op maximale stand wel goed warm als je 5km gereden hebt?
Motorolie en koelvloeistof zijn op peil en ik zie in de auto geen sporen van lekkages.quote:Op maandag 1 juni 2020 17:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Zijn de vloer schoon van vloeistof of olie..
De motor moet wel even blijven draaien zodat alle lucht uit de systeem zijn. Dus regelmatig checken of er voldoende koelvloeistof in zit en uiteraard ook motorolie.
Als het toch warmer wordt, ligt meestal aan de sensor die niet goed werkt.. Die moet je even schoonmaken.
Thermostaat zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn.quote:Op maandag 1 juni 2020 18:33 schreef Sounddragon het volgende:
Thermostaat kapot.
Het wordt weer warmer, thermostaat moet verder open, ding werkt op wax, die wax 'ontsnapt' heel langzaam uit je thermostaat, als er niet genoeg meer in zit, gaat hij niet ver genoeg meer open, is er te weing circulatie, wordt de boel warm..
Nieuwe erin laten zetten.
Gek genoeg bij overgang van normaal naar koud weer heb ik het regelmatig gehad bij verschillende auto's. Wat het is weet ik niet maar hou wel altijd een fles in de auto.quote:Op maandag 1 juni 2020 16:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar normaal gaat je reservoir niet vanzelf leeg. Ik bedoel, hoe vaak vul jij dat bij?
Gek genoeg nog nooit gehadquote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:37 schreef tstile het volgende:
[..]
Gek genoeg bij overgang van normaal naar koud weer heb ik het regelmatig gehad bij verschillende auto's. Wat het is weet ik niet maar hou wel altijd een fles in de auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |