abonnement Unibet Coolblue
pi_193517488
Dus je bent breed, hebt je hoofd kaalgeschoren en sleeves. Dat is bij elkaar wel wat veel moet ik zeggen.

Die armband past niet bij een overhemd. Maar eigenlijk zijn er bijna geen armbanden die wel bij een overhemd passen. Misschien eerder zo’n buddha to buddha ding (ook niet mijn smaak), maar voor dat geld heb je ook passende overhemden denk ik.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:55:47 #177
51385 baskick
Juist ja!
pi_193519287
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 06:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dus je bent breed, hebt je hoofd kaalgeschoren en sleeves. Dat is bij elkaar wel wat veel moet ik zeggen.

Die armband past niet bij een overhemd. Maar eigenlijk zijn er bijna geen armbanden die wel bij een overhemd passen. Misschien eerder zo’n buddha to buddha ding (ook niet mijn smaak), maar voor dat geld heb je ook passende overhemden denk ik.
Inderdaad, de optelsom maakt het geheel.

Een horloge is feitelijk het enige geaccepteerde sieraad bij een man.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193523289
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:34 schreef Cue_ het volgende:
Maar wil je dan enkel tijdens de sollicitatie je sleeve bedekken of gewoon altijd?
Zeker gedurende sollicitatie gesprek. Ik draag op mijn werk altijd een shirt met lange mouwen.
Dus ja het liefst altijd bedekken.(zoveel mogelijk)
pi_193523315
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:59 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Als je wat creatief bent aangelegd, kun je ook een bandje op maat naaien.

Eerlijkheid is het beste in dit geval. Zeg dat je begrijpt dat niet iedereen in een werkomgeving een tattoe waardeert en dat dit jouw manier is om het op te lossen. Ik denk dat vindingrijkheid juist gewaardeerd wordt door een werkgever en het feit dat je inspeelt op eventuele verwachtingen, wat laat zien dat je in oplossingen denkt en initiatief neemt.
Klinkt leuk maar ik denk dat het voor de recruiters niks uit maakt. Er ontstaat een stigmatiserend beeld. Of ze het nu zien of niet. Ze classificeren mensen in hokjes. (nog steeds)
pi_193523358
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 06:07 schreef -Hakuna- het volgende:
Je kunt beter een tattoo hebben dan een autisme /adhd stoornis bij een sollicitatie. Met dat laatste heb ik in ruim 35 jaar tijd nog nooit een (simpel) baantje gekregen.

Dus ga er gewoon voor, anders is het bedrijf waar je wilt werken geen klap voor de neus waard!
Thanks!
Het klopt inderdaad wel wat je zegt. Maar tattoos zijn ook nog steeds not done gedurende een sollicitaite gesprek.
Maar goed, iemand die geen tattoos heeft en bijvoorbeeld 30 kg overgewicht heeft of niet goed uit zijn woorden kan komen heeft ook een nadeel.
Toch zit ik met mijn dillemma.
pi_193523375
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 06:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dus je bent breed, hebt je hoofd kaalgeschoren en sleeves. Dat is bij elkaar wel wat veel moet ik zeggen.

Die armband past niet bij een overhemd. Maar eigenlijk zijn er bijna geen armbanden die wel bij een overhemd passen. Misschien eerder zo’n buddha to buddha ding (ook niet mijn smaak), maar voor dat geld heb je ook passende overhemden denk ik.
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 06:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dus je bent breed, hebt je hoofd kaalgeschoren en sleeves. Dat is bij elkaar wel wat veel moet ik zeggen.

Die armband past niet bij een overhemd. Maar eigenlijk zijn er bijna geen armbanden die wel bij een overhemd passen. Misschien eerder zo’n buddha to buddha ding (ook niet mijn smaak), maar voor dat geld heb je ook passende overhemden denk ik.
Tja. het scheelt wel dat ik een vriendelijke eerlijke uitstraling heb.
Dat compenseert weer de rest. Ik kreeg altijd wel goede reacties achteraf dat ik mezelf erg goed kon verkopen.
Maar toch zit ik ermee.
pi_193523743
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:43 schreef MarcusSabadell het volgende:
Klinkt leuk maar ik denk dat het voor de recruiters niks uit maakt. Er ontstaat een stigmatiserend beeld. Of ze het nu zien of niet. Ze classificeren mensen in hokjes. (nog steeds)
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:48 schreef MarcusSabadell het volgende:
Tja. het scheelt wel dat ik een vriendelijke eerlijke uitstraling heb.

Op de een of andere manier maak je op mij absoluut niet een open en eerlijke indruk in dit topic.

Nou ben ik niet de recruiter maar als ik dat wel was dan was dat veel meer een probleem dan een tattoo sleeve, mits je dien niet in vol ornaat laat zien en op zich niet aanstootgevend is. Dus gewoon een overhemd tot op de pols en verder niet moeilijk doen.
  zondag 7 juni 2020 @ 17:24:02 #183
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_193524591
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 17:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[..]

Op de een of andere manier maak je op mij absoluut niet een open en eerlijke indruk in dit topic.

Nou ben ik niet de recruiter maar als ik dat wel was dan was dat veel meer een probleem dan een tattoo sleeve, mits je dien niet in vol ornaat laat zien en op zich niet aanstootgevend is. Dus gewoon een overhemd tot op de pols en verder niet moeilijk doen.
Bedankt voor je reactie.
pi_193530879
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:43 schreef MarcusSabadell het volgende:

[..]

Klinkt leuk maar ik denk dat het voor de recruiters niks uit maakt. Er ontstaat een stigmatiserend beeld. Of ze het nu zien of niet. Ze classificeren mensen in hokjes. (nog steeds)
Daar heb je een punt. Recruiters zijn vaak de mensen die de voorselectie maken, maar vakinhoudelijk niet de potentiële werknemer kunnen beoordelen. Heb je een sollicitatiegesprek met de recruiters of het hoofd van de afdeling waar je komt te werken ? In het geval van het laatste, kun je bovengenoemde strategie hanteren. Bij het eerste is het misschien ook een idee om voor een donkerder shirt te gaan wanneer een wit ondershirt geen mogelijkheid is.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:30:32 #186
51385 baskick
Juist ja!
pi_193534760
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 01:05 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Recruiters zijn vaak de mensen die de voorselectie maken, maar vakinhoudelijk niet de potentiële werknemer kunnen beoordelen. Heb je een sollicitatiegesprek met de recruiters of het hoofd van de afdeling waar je komt te werken ? In het geval van het laatste, kun je bovengenoemde strategie hanteren. Bij het eerste is het misschien ook een idee om voor een donkerder shirt te gaan wanneer een wit ondershirt geen mogelijkheid is.
Ja, daarmee los je de inkijk bij de mouwen wel op, ja...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193535277
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 16:00 schreef MarcusSabadell het volgende:

[..]

Waarom een zweetbandje? misschien vinden ze dat juist erg raar?
Ik kan natuurlijk zeggen dat ik een litteken wil verbergen
Dat lijkt me echt het allerdomste om te doen. Behalve als je wilt dat ze denken dat je in je polsen hebt lopen snijden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193536541
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt het allerdomste om te doen. Behalve als je wilt dat ze denken dat je in je polsen hebt lopen snijden.
sowieso liegen op een sollicitatiegesprek is niet zo handig hoor.
zaken wat positiever brengen ok, maar liegen. hopelijk komen ze daar niet achter.

verder vraag ik me onderhand af of de TS nu al wel eens gesolliciteerd heeft met sleeves. want ik krijg de indruk dat hij veel aannames doet maar het gewoon niet zeker weet.

volgens mij kun je beter gewoon eerlijk en open zijn, gewoon overhemd met lange mouwen aan, en mochten ze er iets van zeggen, dan geef je gewoon aan dat dat bij jou hoort. ipv alles te willen verbergen en net doen of het iets crimineels is.
pi_193537859
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:26 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

sowieso liegen op een sollicitatiegesprek is niet zo handig hoor.
zaken wat positiever brengen ok, maar liegen. hopelijk komen ze daar niet achter.

verder vraag ik me onderhand af of de TS nu al wel eens gesolliciteerd heeft met sleeves. want ik krijg de indruk dat hij veel aannames doet maar het gewoon niet zeker weet.

volgens mij kun je beter gewoon eerlijk en open zijn, gewoon overhemd met lange mouwen aan, en mochten ze er iets van zeggen, dan geef je gewoon aan dat dat bij jou hoort. ipv alles te willen verbergen en net doen of het iets crimineels is.
Bovendien, als sleeves echt een breekpunt zijn voor die werkgever, dan vliegt hij er tijdens zijn proeftijd wel uit.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 8 juni 2020 @ 15:46:52 #190
471637 TomStall
I buried Joey
pi_193538240
het lijkt mij als je een net overhemd aan hebt, en je sleeve is iets zichtbaar, dan is dat minder opvallend als een leren band. Gewoon netjes de mouwen dicht knopen, dan lijkt het mij echt niet zo erg eigenlijk.
pi_193542153
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 01:05 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Recruiters zijn vaak de mensen die de voorselectie maken, maar vakinhoudelijk niet de potentiële werknemer kunnen beoordelen. Heb je een sollicitatiegesprek met de recruiters of het hoofd van de afdeling waar je komt te werken ? In het geval van het laatste, kun je bovengenoemde strategie hanteren. Bij het eerste is het misschien ook een idee om voor een donkerder shirt te gaan wanneer een wit ondershirt geen mogelijkheid is.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 01:05 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Recruiters zijn vaak de mensen die de voorselectie maken, maar vakinhoudelijk niet de potentiële werknemer kunnen beoordelen. Heb je een sollicitatiegesprek met de recruiters of het hoofd van de afdeling waar je komt te werken ? In het geval van het laatste, kun je bovengenoemde strategie hanteren. Bij het eerste is het misschien ook een idee om voor een donkerder shirt te gaan wanneer een wit ondershirt geen mogelijkheid is.
Exact. nee ik heb tot op heden geen gesprek op de planning staan maar wie weet na de zomer...
pi_193542198
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Bovendien, als sleeves echt een breekpunt zijn voor die werkgever, dan vliegt hij er tijdens zijn proeftijd wel uit.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Bovendien, als sleeves echt een breekpunt zijn voor die werkgever, dan vliegt hij er tijdens zijn proeftijd wel uit.
Daarom wil ik altijd een shirt met lange mouwen dragen op mijn werk. nooit een kort shirt. Ik kom dan te imponerend over vind ik. Ik heb dikke massieve armen en dan vol getatooeerd..? Nee daar voel ik me niet lekker bij op kantoor. Wel in mijn vrije tijd.
  maandag 8 juni 2020 @ 21:13:27 #193
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193543264
Zou gewoon lange mouwen aan doen en gewoon vragen hoe ze er tegenover staan. En of korte mouwen evt ook kunnen.
Zo niet. Blijf je lang dragen, zowel mooi meegenomen
pi_193556232
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:13 schreef Cue_ het volgende:
Zou gewoon lange mouwen aan doen en gewoon vragen hoe ze er tegenover staan. En of korte mouwen evt ook kunnen.
Zo niet. Blijf je lang dragen, zowel mooi meegenomen
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:13 schreef Cue_ het volgende:
Zou gewoon lange mouwen aan doen en gewoon vragen hoe ze er tegenover staan. En of korte mouwen evt ook kunnen.
Zo niet. Blijf je lang dragen, zowel mooi meegenomen
Dat is allemaal makkelijk gezegd maar als er bij het sollicitatiegesprek net iemand zit die een afkeer heeft van tattoos dan hang je al bij voorbaat. Waarom het risico nemen? Als je net die baan interessant vind? Er zijn nog veel mensen met vooroordelen.. Wat moet je dan?
  Spellchecker dinsdag 9 juni 2020 @ 19:30:39 #195
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193556301
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:26 schreef MarcusSabadell het volgende:

[..]


[..]

Dat is allemaal makkelijk gezegd maar als er bij het sollicitatiegesprek net iemand zit die een afkeer heeft van tattoos dan hang je al bij voorbaat. Waarom het risico nemen? Als je net die baan interessant vind? Er zijn nog veel mensen met vooroordelen.. Wat moet je dan?
Misschien heeft de recruiter zelf ook tatoeages en herkent jouw probleem .... je weet het niet.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 19:51:29 #196
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193556627
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:26 schreef MarcusSabadell het volgende:

[..]


[..]

Dat is allemaal makkelijk gezegd maar als er bij het sollicitatiegesprek net iemand zit die een afkeer heeft van tattoos dan hang je al bij voorbaat. Waarom het risico nemen? Als je net die baan interessant vind? Er zijn nog veel mensen met vooroordelen.. Wat moet je dan?
Omdat je anders als je bent aangenomen de shit krijgt evt. Weet niet of dar perse beter is.
  maandag 15 juni 2020 @ 15:58:11 #197
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_193641617
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 15:43 schreef MarcusSabadell het volgende:

[..]

Goed om te horen.
Alleen ik heb een kaalgeschoren kop en heb een fors/breed postuur.
Zijn sleeves dan niet too much op finance?hahahah
Ik ben wel een aardige gozer die overal goed en betrouwbaar overkomt dus dat heft zich dan weer op.
Bij de afdeling finance van de Hells Angels kan je zonder problemen terecht met die uiterlijke omschrijving.

Tatoeages kunnen dan wel door sommige CEO's worden gedragen, in genoeg sectoren zie je ze desondanks nooit op de werkvloer. Op beleidsafdelingen van overheden zie ik bijvoorbeeld geen werknemers met grote zichtbare tatoeages. Niet dat mensen met tatoeages niet geaccepteerd zouden worden, de mensen die er werken zijn er over het algemeen gewoon niet het type voor.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 15 juni 2020 @ 16:05:05 #198
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_193641714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:26 schreef MarcusSabadell het volgende:

[..]

[..]

Dat is allemaal makkelijk gezegd maar als er bij het sollicitatiegesprek net iemand zit die een afkeer heeft van tattoos dan hang je al bij voorbaat. Waarom het risico nemen? Als je net die baan interessant vind? Er zijn nog veel mensen met vooroordelen.. Wat moet je dan?
Accepteren dat je een keuze gemaakt hebt die je in een lastigere positie brengt in de banenmarkt en dat je je dat had moeten bedenken voor je je armen liet volkliederen?

Het is kut, maar zoals je zelf zegt zijn er genoeg plekken die het niet accepteren. Ik denk ook dat als jij je netjes kleedt en het (binnen het redelijke) goed camoufleert, je dan de beste kans maakt als je vermoed dat ze het niet waarderen. Want je gaat als je er eenmaal werkt, echt wel een keer minder goed opletten. Dan wil je niet dan het gezeur hebben of om die reden geen contractverlenging krijgen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_193641771
Gewoon goed dekkende foundation kopen.
  Spellchecker maandag 15 juni 2020 @ 16:29:28 #200
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193642076
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:09 schreef Womanly het volgende:
Gewoon goed dekkende foundation kopen.
Lekker voor TS zijn overhemd ....
Nja, niet ons probleem :s)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')