abonnement Unibet Coolblue
pi_193401350
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe auto (Seat Ibiza 2017- heden model), aangezien ik hier niet veel haast bij heb ben ik ook over de grens aan het rondkijken. Een auto importeren lijkt mij namelijk wel een keer leuk om te doen.

Nu vroeg ik mijzelf af of er wat te onderhandelen valt met een Duitse autoverkoper? Hoeveel % korting is acceptabel om naar te onderhandelen en met welke punten krijg je het meeste voor elkaar?
BlaBlaBla
pi_193402554
Wat je maar leuk noemt.
Er komt nogal wat bij kijken. De belastingdienst maakt het je niet gemakkelijk en zeker niet goedkoop. Je bent o.a. afdracht BPM verschuldigd.
Heb je daar rekening mee gehouden?

De kilometerstand van een Duitse auto kun je niet controleren via een website.
Alleen d.m.v. bijgevoegde onderhoudsboekjes of facturen.
Hou er rekening mee dat 10 - 20% van de auto's een terug gedraaide teller heeft.
En dat mogelijk je restwaarde in Nederland ook lager ligt door dit feit.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:21:00 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193402597
Dat vraagt ie toch niet?

De korting hangt zoals altijd af van jezelf, de verkoper en het te verkopen/kopen object. Dat geld in NL en ook DE.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 31 mei 2020 @ 16:24:12 #4
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193402659
Ik heb wel eens gehoord dat Duitsers ook belasting terugkrijgen wanneer de wagen op export gaat, nog niet zelf kunnen testen. Maar zakken in prijs doen Duitsers wel als je aangeeft dat het voor export is.

Wil je een beetje veilig zitten dan koop je je auto toch bij een Duitse dealer?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_193519152
je kan tegenwoordig een obd stekker kopen die je met een app op je foon kan laten uitlezen of er is geknoeit met de software van de auto.
pi_193533393
Qua prijs ligt het er aan hoelang de auto al te koop staat. Mijn ervaring is dat de onderhandelcultuur zoals we in Nederland kennen minder van toepassing is in Duitsland. Zeker als je bij een dealer koopt. Dat zou ik je ook aanraden bij import. Minste kans op rare zaken.

Korting wordt eigenlijk weinig gegeven, misschien als de auto al langere tijd te koop staat dat men er een paar honderd van af wil halen maar denk niet dat je zomaar 10% van de prijs haalt bij een dealer. Het gaat er allemaal iets formeler aan toe. Dealer is wel verplicht om volledige onderhouds- en reparatiehistorie te overleggen voor je een koopcontract tekent dus je kunt inzien of de auto schade heeft gehad, waar dat was, wat er is gerepareerd en hoeveel het heeft gekost. Tevens krijg je meestal wel een jaar Europese garantie en als hij APK moet worden gekeurd voor aflevering is de keuring uit Duitsland 2 jaar geldig (ook in Nederland).

Samengevat:

- Als je wilt importeren doe dit dan bij voorkeur bij een dealer en niet bij een particulier/handelaar
- Hou er rekening mee dat je rest-BPM moet betalen
- Hou er rekening mee dat als je alles zelf wilt doen je tijd kwijt bent aan transport, tijdelijke kentekens/verzekering en RDW.
- Je zult vooraf alles moeten doorrekenen om te bepalen of het voordeliger is dan de auto in Nederland te kopen.

Ik heb zelf recentelijk een wagen geimporteerd uit Duitsland en ben er zeer tevreden mee. Heb de afhandeling wel laten verzorgen door DAS Import. Dubbel en dwars de kosten waard.
pi_193533454
Protip: regel een ingedeukte motorkap of deur van hetzelfde type auto op de sloop en monteer die alvorens je hem in laat voeren.

Scheelt aanzienlijk in de kosten.

Ps: dit heb je niet van mij en ik heb dit ook maar gehoord :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193535944
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:45 schreef Mandéra het volgende:
Qua prijs ligt het er aan hoelang de auto al te koop staat. Mijn ervaring is dat de onderhandelcultuur zoals we in Nederland kennen minder van toepassing is in Duitsland. Zeker als je bij een dealer koopt. Dat zou ik je ook aanraden bij import. Minste kans op rare zaken.

Korting wordt eigenlijk weinig gegeven, misschien als de auto al langere tijd te koop staat dat men er een paar honderd van af wil halen maar denk niet dat je zomaar 10% van de prijs haalt bij een dealer. Het gaat er allemaal iets formeler aan toe. Dealer is wel verplicht om volledige onderhouds- en reparatiehistorie te overleggen voor je een koopcontract tekent dus je kunt inzien of de auto schade heeft gehad, waar dat was, wat er is gerepareerd en hoeveel het heeft gekost. Tevens krijg je meestal wel een jaar Europese garantie en als hij APK moet worden gekeurd voor aflevering is de keuring uit Duitsland 2 jaar geldig (ook in Nederland).

Samengevat:

- Als je wilt importeren doe dit dan bij voorkeur bij een dealer en niet bij een particulier/handelaar
- Hou er rekening mee dat je rest-BPM moet betalen
- Hou er rekening mee dat als je alles zelf wilt doen je tijd kwijt bent aan transport, tijdelijke kentekens/verzekering en RDW.
- Je zult vooraf alles moeten doorrekenen om te bepalen of het voordeliger is dan de auto in Nederland te kopen.

Ik heb zelf recentelijk een wagen geimporteerd uit Duitsland en ben er zeer tevreden mee. Heb de afhandeling wel laten verzorgen door DAS Import. Dubbel en dwars de kosten waard.
Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar DAS Import, voor mij leek dat meer de moeite waard bij duurdere auto's, boven de 20k, anders is het verschil met een Nederlandse auto erg klein.

Waarom heb jij besloten om met DAS Import een auto te laten importeren? Kregen zij nog wat wat van de prijs af? :)
BlaBlaBla
pi_193578787
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 12:43 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar DAS Import, voor mij leek dat meer de moeite waard bij duurdere auto's, boven de 20k, anders is het verschil met een Nederlandse auto erg klein.

Waarom heb jij besloten om met DAS Import een auto te laten importeren? Kregen zij nog wat wat van de prijs af? :)
Van de prijs van de auto zelf ging niks af maar de verkoopprijs van de auto lag al duizenden euro's onder de prijs waarvoor het type/model wat ik wilde in Nederland wordt aangeboden. Zelfs met importkosten en BPM scheelde het onderaan de streep ongeveer 3000 euro in totaal. En dat voor een auto die minder dan 20k kostte. :)

Als je weet wat je wilt kun je vaak echt wel een aantrekkelijke deal vinden in Duitsland.
  donderdag 11 juni 2020 @ 09:43:37 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_193579549
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:43 schreef Buikboor het volgende:
je kan tegenwoordig een obd stekker kopen die je met een app op je foon kan laten uitlezen of er is geknoeit met de software van de auto.
Rrrrrright..

Linkje naar de software? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_193932468
Wat ik heb begrepen van mensen die auto's uit Dld halen is dat ze daar niet zo zitten te wachten op korting geven. Er kan best ietsje vanaf maar zeker niet veel.

Als je vaker auto's haalt bij dezelfde verkoper dan kan er gepraat worden.

Dit is bij de dealers/handelaren. Particulieren weet ik niet.

Ik hoor ook vaak zat dat een auto al verkocht is en ze achter het net vissen.
pi_193934305
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:14 schreef tstile het volgende:
Wat ik heb begrepen van mensen die auto's uit Dld halen is dat ze daar niet zo zitten te wachten op korting geven. Er kan best ietsje vanaf maar zeker niet veel.

Als je vaker auto's haalt bij dezelfde verkoper dan kan er gepraat worden.

Dit is bij de dealers/handelaren. Particulieren weet ik niet.

Ik hoor ook vaak zat dat een auto al verkocht is en ze achter het net vissen.
Dat laatste begin ik nu ook wel te herkennen. Omdat je vaak je reis naar Duitsland wat moet inplannen, iig ik werk gewoon fulltime, komt het best vaak voor dat een auto in het weekend alweer weg is.
Wel dan de leuke full option uitvoeringen.
BlaBlaBla
pi_193934456
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:43 schreef Buikboor het volgende:
je kan tegenwoordig een obd stekker kopen die je met een app op je foon kan laten uitlezen of er is geknoeit met de software van de auto.
Broodje aap verhaal
pi_193937437
quote:
12s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:50 schreef vosss het volgende:
Protip: regel een ingedeukte motorkap of deur van hetzelfde type auto op de sloop en monteer die alvorens je hem in laat voeren.

Scheelt aanzienlijk in de kosten.

Ps: dit heb je niet van mij en ik heb dit ook maar gehoord :@
:D ^O^
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193937467
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:36 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

:D ^O^
Scheelt aanzienlijk in de invoerkosten, want die ingedeukte auto is heel wat minder waard dan een prima exemplaar :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193938744
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Scheelt aanzienlijk in de invoerkosten, want die ingedeukte auto is heel wat minder waard dan een prima exemplaar :+
Is dat nogsteeds zo? Dacht dat ze bij de RDW hier nu erg bedacht op zijn.
pi_193938750
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 12:08 schreef tstile het volgende:

[..]

Is dat nogsteeds zo? Dacht dat ze bij de RDW hier nu erg bedacht op zijn.
Geen idee :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193938966
Let wel dat een opvallend lage BPM ook vraagtekens kan oproepen bij de oplettende verkoper.
  zondag 5 juli 2020 @ 19:48:27 #19
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193947490
quote:
12s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:50 schreef vosss het volgende:
Protip: regel een ingedeukte motorkap of deur van hetzelfde type auto op de sloop en monteer die alvorens je hem in laat voeren.

Scheelt aanzienlijk in de kosten.

Ps: dit heb je niet van mij en ik heb dit ook maar gehoord :@
:D
pi_194081106
Vandaag proberen te onderhandelen met een dealer in Oostenrijk, niets was mogelijk op een prijs van ¤ 13.000 :')
BlaBlaBla
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:31:04 #21
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_194087412
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:42 schreef Soldier2000 het volgende:
Vandaag proberen te onderhandelen met een dealer in Oostenrijk, niets was mogelijk op een prijs van ¤ 13.000 :')

Ook geen financiering tegen 0% rente?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_194091453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:31 schreef lipje het volgende:

[..]

Ook geen financiering tegen 0% rente?
Niet naar gevraagd, kan ik wel eens doen.

Maar ik verwacht niet dat ze dit hebben, lijkt mij wel een gedoe in het buitenland.
BlaBlaBla
  woensdag 15 juli 2020 @ 09:57:29 #23
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_194096176
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 09:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Rrrrrright..

Linkje naar de software? :+
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 01:06 schreef SOG het volgende:

[..]

Broodje aap verhaal
O.a. Carly kan dat met de 'Used Car Check' optie. Aangezien de kilometerstand bij veel auto's tegenwoordig niet alleen meer in het dashboard cluster opgeslagen wordt maar ook in diverse elektronische modules, kan deze app dat met elkaar vergelijken.

Kijk hier voor een video van de software in actie
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
pi_194108561
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 09:57 schreef Executioner het volgende:

[..]


[..]

O.a. Carly kan dat met de 'Used Car Check' optie. Aangezien de kilometerstand bij veel auto's tegenwoordig niet alleen meer in het dashboard cluster opgeslagen wordt maar ook in diverse elektronische modules, kan deze app dat met elkaar vergelijken.

Kijk hier voor een video van de software in actie
Vet!
  donderdag 16 juli 2020 @ 11:35:12 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194111347
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 09:57 schreef Executioner het volgende:

[..]

[..]

O.a. Carly kan dat met de 'Used Car Check' optie. Aangezien de kilometerstand bij veel auto's tegenwoordig niet alleen meer in het dashboard cluster opgeslagen wordt maar ook in diverse elektronische modules, kan deze app dat met elkaar vergelijken.

Kijk hier voor een video van de software in actie
De betaalde versie neem ik aan? Ik heb (de free versie van) Carly, maar nog nooit gezien dat ie dat kon.. Carly is wel één van de weinige apps die écht iets kan met MB.. ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')