Sommige mensen hebben liever een mooie auto dan een mooi huis, anderen verdienen goed, hebben gespaard of sluiten een lening af of kopen iedere 10 jaar een nieuwe auto om af te rijden.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:19 schreef Dzjonka het volgende:
Het is niet dat ik het direct van plan ben, maar iets wat me altijd een beetje verwondert.
Ik heb een jaar of 10 eigen auto's voor mij en partner en we hebben ze altijd volledig zelf betaald. Ik koop ook geen dure auto's, 4000-8000 euro vind ik genoeg geld voor iets waar ik een jaar of 5 in rij en die autos zijn meestal ook 10 jaar of ouder geweest. qua inruil krijg ik dus ook nooit veel terug.
Toch vind ik het raar dat zoveel mensen nieuwe(re) auto's hebben, ook mensen die echt niet zoveel verdienen of een auto van de zaak hebben.
Is het vrij normaal dat mensen een lening hiervoor aangaan, private leasing doen? Mis ik eigenlijk een heel voordelige optie? (ik denk het niet, maar wie weet). Of spaart iedereen er meer voor dan ik? Ik stop denk ik meer in mijn huis....
Dus je betaalt 100 euro meer of juist minder?quote:Op zondag 31 mei 2020 12:24 schreef Nismo91 het volgende:
Voor mijn wederhelft hebben wij ook gekozen voor een private lease constructie. Altijd autos gehad van tussen de 5 en 10k, ze rijden dan ook nauwelijks (ik rij al een jaar of 10 zakelijke lease)
Kostenplaatjes eens naast elkaar gezet en met de private lease scheelt het misschien net 100 euro per maand ten opzichte van een eigen auto rijden.
Je moet dan niet tijdens de lease periode een huis willen kopen of verbouwen want dat is hopeloos voor de meeste inkomens.
Meer. Zal er om hangen misschien is het iets meer maar voor ons de overweging waard om nieuw te rijden en geen gezeik meer te hebben met onderhoud en reparaties.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dus je betaalt 100 euro meer of juist minder?
Tel de kosten eens bij elkaar op, ook rekening houden met afschrijven(als de auto dat waard is) en reparaties.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:37 schreef Dzjonka het volgende:
Miskopen heb ik gelukkig ook nooit gedaan. Maar wel ben ik het gezeur met garages een beetje zat. Die vertrouw ik voor geen meter, ze willen je allemaal andere zaken aansmeren..... Dat vind ik een puntje wat qua private lease me aanspreekt, maar verder heb ik geen idee hoe het zit.
Haha ik kwam voor de eerste beurt bij de garage adviseert die stropdas een motorolie toevoeging a ¤30, ik zei tegen hem dat het een leasebak was en toen hoefde het ineens niet meer.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:37 schreef Dzjonka het volgende:
Miskopen heb ik gelukkig ook nooit gedaan. Maar wel ben ik het gezeur met garages een beetje zat. Die vertrouw ik voor geen meter, ze willen je allemaal andere zaken aansmeren..... Dat vind ik een puntje wat qua private lease me aanspreekt, maar verder heb ik geen idee hoe het zit.
Dit. Waarschijnlijk veel meer. Veel mensen willen gewoon patsen met een nieuwe zo groot mogelijke auto en een deel van onze financiële industrie draait daar heel goed op. Zeker als niemand meer spaart voor een grote aankoop.quote:Op zondag 31 mei 2020 15:12 schreef Paszzz het volgende:
Denk dat toch wel meer dan 50% gefinancierd is?
Inderdaad. Zijn weinig mensen die zo even 40k of meer neer gaan tellen voor een auto.quote:Op zondag 31 mei 2020 16:11 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Dit. Waarschijnlijk veel meer. Veel mensen willen gewoon patsen met een nieuwe zo groot mogelijke auto en een deel van onze financiële industrie draait daar heel goed op. Zeker als niemand meer spaart voor een grote aankoop.
Of een auto van de zaak, waarvan het soms maar de vraag is of dat onder de streep voordeliger is dan een jonge tweedehands (of zelfs een niet zo jonge tweedehands) te rijden. Ik heb drie accountants gevraagd om uit te rekenen wat in mijn geval voordelig is en ik kreeg drie verschillende antwoorden.
Ook wel iets om rekening mee te houden ja.quote:Op zondag 31 mei 2020 19:24 schreef Henno het volgende:
soms ongunstige tarieven bij schadevrije jaren t.o.v. verzkring bij eigen auto, sowieso verlies schadevrije jaren op termijn als je voor de lease een eigen auto had, etc.
een kleine auto en je rijdt maar 10k per jaar dan? Anders zou ik niet weten hoe het maar 100 euro duurder kan zijn.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:24 schreef Nismo91 het volgende:
Voor mijn wederhelft hebben wij ook gekozen voor een private lease constructie. Altijd autos gehad van tussen de 5 en 10k, ze rijden dan ook nauwelijks (ik rij al een jaar of 10 zakelijke lease)
Kostenplaatjes eens naast elkaar gezet en met de private lease scheelt het misschien net 100 euro per maand ten opzichte van een eigen auto rijden.
Je moet dan niet tijdens de lease periode een huis willen kopen of verbouwen want dat is hopeloos voor de meeste inkomens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |