abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193379992
Vergeetwoord: Liefde.

Liefde is als je veel van iemand houdt, met al zijn zwakheden en onhebbelijkheden.
Liefde is soms moeilijk te onderscheiden van iets wat geen liefde is.

Omdat we in een rationele wereld leven, worden we niet geleerd te herkennen wat liefde is, en denken we te veel met onze hersens in plaats van met ons hart.
Pas als je iemand hebt ontmoet waarbij je echt in je hartstreek iets voelt gebeuren, kan er sprake zijn van liefde.

Het gaat niet veel over liefde tegenwoordig. Vroeger had je een strip die altijd begon met: 'Liefde is...' en dan twee figuurtjes die iets uitbeelden wat liefde was. Elke dag weer.
Maar dat stripje werd ouderwets bevonden, het moet nu alleen gaan over seks.
Wat een misvatting!

Eigenlijk zou er naast een draad over relaties, een draad over liefde moeten komen bij Fok. Liefde wordt tegenwoordig helemaal onder het tapijt geschoven terwijl het een van de belangrijkste dingen is in het leven. Zo niet de belangrijkste zaak.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 mei 2020 @ 07:30:20 #2
213457 engine
pi_193380001
❤️
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Spellchecker zaterdag 30 mei 2020 @ 07:45:39 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 30 mei 2020 @ 07:46:28 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_193380064
pi_193380115
💚
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_193380155
:')
pi_193380281
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:08 schreef scrupuleus het volgende:
:')
💜
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 mei 2020 @ 09:19:33 #8
213457 engine
pi_193380626
🧡
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 30 mei 2020 @ 09:21:18 #9
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_193380643
♥♥♥
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_193380673
Als je een raar gevoel rond de hartstreek voelt moet je naar een huis arts dat kan zomaar een hartstilstand zijn of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193384597
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:27 schreef Mondkapje het volgende:
Vergeetwoord: Liefde.

Liefde is als je veel van iemand houdt, met al zijn zwakheden en onhebbelijkheden.
Liefde is soms moeilijk te onderscheiden van iets wat geen liefde is.

Omdat we in een rationele wereld leven, worden we niet geleerd te herkennen wat liefde is, en denken we te veel met onze hersens in plaats van met ons hart.
Pas als je iemand hebt ontmoet waarbij je echt in je hartstreek iets voelt gebeuren, kan er sprake zijn van liefde.

Het gaat niet veel over liefde tegenwoordig. Vroeger had je een strip die altijd begon met: 'Liefde is...' en dan twee figuurtjes die iets uitbeelden wat liefde was. Elke dag weer.
Maar dat stripje werd ouderwets bevonden, het moet nu alleen gaan over seks.
Wat een misvatting!

Eigenlijk zou er naast een draad over relaties, een draad over liefde moeten komen bij Fok. Liefde wordt tegenwoordig helemaal onder het tapijt geschoven terwijl het een van de belangrijkste dingen is in het leven. Zo niet de belangrijkste zaak.
Goed gezegd. Het kan ook gevaarlijk zijn liefde. Als iemand je verlaat of je er is je onrecht aangedaan dan raakt dat je ook. En dan is dat gevoel helemaal niet fijn.
Daarom: altijd voorkomen dat je in situaties komt die je niet wilt. En met liefde: niet te veel emotioneel hechten aan een persoon want dan ben je op je zwakst en kan iemand door wie jij blind bent door liefde daar gebruik van maken.

Sterkte mondkap!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 16:27:25 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193384736
Ik voel liefde meer in mijn maagstreek dan mijn hartstreek.
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 19:21:20 #13
441859 crew  Lenny77
pi_193387250
O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_193393548
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:27 schreef Mondkapje het volgende:
Vergeetwoord: Liefde.

Liefde is als je veel van iemand houdt, met al zijn zwakheden en onhebbelijkheden.
Liefde is soms moeilijk te onderscheiden van iets wat geen liefde is.

Omdat we in een rationele wereld leven, worden we niet geleerd te herkennen wat liefde is, en denken we te veel met onze hersens in plaats van met ons hart.
Pas als je iemand hebt ontmoet waarbij je echt in je hartstreek iets voelt gebeuren, kan er sprake zijn van liefde.

Het gaat niet veel over liefde tegenwoordig. Vroeger had je een strip die altijd begon met: 'Liefde is...' en dan twee figuurtjes die iets uitbeelden wat liefde was. Elke dag weer.
Maar dat stripje werd ouderwets bevonden, het moet nu alleen gaan over seks.
Wat een misvatting!

Eigenlijk zou er naast een draad over relaties, een draad over liefde moeten komen bij Fok. Liefde wordt tegenwoordig helemaal onder het tapijt geschoven terwijl het een van de belangrijkste dingen is in het leven. Zo niet de belangrijkste zaak.
"Liefde" is niets meer dan een manier van de natuur om ons tot voortplanting te bewegen. Het heeft imho weinig te maken met "geluksvergroting" alleen, aangezien er vaak genoeg allen maar ellende van komt (op rechtspraak.nl begint bijvoorbeeld menig vonnis inzake een hoogopgelopen conflict immers met de zinsnede "partijen hebben een affectieve relatie gehad". :))

Het is dan ook niet erg slim om "de liefde" als het allerbelangrijkste te betitelen i.p.v. je geluk juist minder af te laten hangen van een ander.
pi_193393684
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:27 schreef herverwijderd het volgende:
Ik voel liefde meer in mijn maagstreek dan mijn hartstreek.
Ik voel het tussen mijn longen en mijn maag in. Een beetje zo net onder je sternum zegmaar.
  zondag 31 mei 2020 @ 00:00:54 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193393711
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:51 schreef Frank_van_Putten het volgende:

[..]

"Liefde" is niets meer dan een manier van de natuur om ons tot voortplanting te bewegen. Het heeft imho weinig te maken met "geluksvergroting" alleen, aangezien er vaak genoeg allen maar ellende van komt (op rechtspraak.nl begint bijvoorbeeld menig vonnis inzake een hoogopgelopen conflict immers met de zinsnede "partijen hebben een affectieve relatie gehad". :))

Het is dan ook niet erg slim om "de liefde" als het allerbelangrijkste te betitelen i.p.v. je geluk juist minder af te laten hangen van een ander.
Waar is de wereld zonder liefde...?
pi_193393823
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 00:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waar is de wereld zonder liefde...?
Oh die wereld draait wel door hoor :)
  zondag 31 mei 2020 @ 00:06:58 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193393834
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 00:06 schreef Frank_van_Putten het volgende:

[..]

Oh die wereld draait wel door hoor :)
Da’s geen antwoord....
pi_193393878
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 00:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Da’s geen antwoord....
Wat wil je dan horen? Als wij mensen morgen collectief dood neervallen, dan zal "de wereld" dat echt een absolute rotzorg wezen.

Als wij mensen morge stoppen met relaties aangaan, dan zullen er best wel mensen zijn die dat niet leuk vinden, maar er zullen ook mensen zijn die denken "hehe, dat scheelt een hoop drama, gezeik, rechtszaken en kopzorgen".
pi_193397952
Waarom is er geen draadje 'liefde'? Er valt zoveel over te zeggen. Wat liefde is. Wat liefde niet is. Is dit het taboe-onderwerp van dit moment? Alles kan over tafel, behalve liefde!
pi_193397986
Wat is dit voor gaaay shit :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_193400578
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:50 schreef Geerd het volgende:
Wat is dit voor gaaay shit :') :') :') :') :') :')
Dit bedoel ik.
pi_193414147
Ik ga voor liefde! Sterke liefde, niet die slome liefde van de jaren zestig van de vorige eeuw waarin het toch weer om seks ging hoofdzakelijk. Met seks kun je manipuleren, met liefde niet.
Zijn mensen vervelend met seks? Zeg dat je voor de liefde gaat, dan heb je ze meteen gevloerd.
Laat ze je maar uitlachen, de clowns en manipulators.
En loop hand in hand met degene die lief voor je is, recht voor hun ogen.

Ik ga voor liefde is een mooie slogan in deze tijd van rellen.

Waar is de liefde, Amerikanen?
Je gelijk halen door de boel te verzieken, is geen liefde.

Dat geldt zowel op persoonlijk als op mondiaal vlak.

[ Bericht 22% gewijzigd door Mondkapje op 01-06-2020 08:38:24 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')