abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193367966
https://www.hln.be/nieuws(...)ant-krijgt~aa16f66b/

“Ik kan niet ademen”: zwarte man sterft nadat hij minutenlang knie van agent in de nek geplant krijgt

Schokkende beelden uit het Amerikaanse Minneapolis: een zwarte man is er gestorven nadat een agent hem minutenlang met zijn knie in de nek tegen de grond geklemd hield. Het slachtoffer stamelde verschillende keren dat hij niet meer kon ademen, maar daar had de politie geen oren naar. Kort nadat hij bewusteloos in een ambulance afgevoerd werd, zou hij sterven.

Het jammerlijke tafereel speelde zich gisteravond op straat af. Twee agenten kregen een oproep rond een verdachte situatie en gingen een kijkje nemen. “We troffen de man, die vermoedelijk onder invloed was, in de wagen aan”, luidt het in een politieverklaring. “Toen hij uitstapte, verzette hij zich. De politiemannen wisten hem in de handboeien te slaan. Omdat hij medisch niet in orde leek, werd een ambulance gebeld.”

Over de kern van de zaak werd echter zedig gezwegen. Op videobeelden die een voorbijganger maakte, is te zien hoe de zwarte man minutenlang tegen de grond geklemd ligt. De agent blijft zijn knie daarbij in de nek van de verdachte planten, tot hij uiteindelijk geen teken van leven meer geeft. In de video hierboven ziet u slechts een fractie van de arrestatie.

“Vermoord me niet”
Nochtans had het slachtoffer verschillende keren aangegeven dat hij in ademnood verkeerde. “Alstublieft, ik kan niet ademen”, kreunde hij meermaals. “Mijn buik doet pijn. Mijn nek doet pijn. Alles doet pijn. Ik heb water nodig, alstublieft. Vermoord me niet.”

Ook voorbijgangers moeiden zich met de situatie. Een vrouw merkte op dat de geboeide verdachte een bloedneus had. Anderen wezen op het feit dat er veel te veel geweld gebruikt werd. “Je houdt hem al in bedwang, hij verzet zich niet eens. Laat hem tenminste toch even ademen. Hij is ook een mens. Je lichaamstaal verraadt dat je hier te fel van geniet”, klinkt het onder meer. Op het eind kreeg de agent ook te horen “dat hij die kerel vermoord had”. De FBI gaat de zaak nu verder onderzoeken.

“Dramatisch gefaald”
Burgemeester Jacob Frey veroordeelt het harde optreden van de agenten. “Zwart zijn in Amerika hoort niet gelijk te staan met de doodstraf. Vijf minuten lang zagen we hoe een witte agent zijn knie drukte in de nek van een zwarte man. Vijf minuten! Deze agent faalde dramatisch op menselijk vlak. Er kan maar één conclusie getrokken worden: deze man had nooit mogen sterven.”
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_193367984
Zojuist een zwarte journalist van CNN + crew, kennelijk live op TV, gearresteerd terwijl ze netjes orders opvolgden... Ofwel wat hij zegt:

brianklaas twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:41:29 How incredibly stupid do you have to be to arrest a black reporter on live television while he is reporting on racially charged violence...in a city in flames because the white cop who killed an unarmed black man hasn’t been arrested. It boggles the mind. reageer retweet
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:10:32 #3
117098 Hathor
Effe niet
pi_193367999
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zojuist een zwarte journalist van CNN + crew, kennelijk live op TV, gearresteerd terwijl ze netjes orders opvolgden... Ofwel wat hij zegt:

brianklaas twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:41:29 How incredibly stupid do you have to be to arrest a black reporter on live television while he is reporting on racially charged violence...in a city in flames because the white cop who killed an unarmed black man hasn’t been arrested. It boggles the mind. reageer retweet
De agent in kwestie is wel gearresteerd toch?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:10:51 #4
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193368005
CNN twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:59:26 A black reporter from CNN was arrested while legally covering the protests in Minneapolis. A white reporter also on the ground was not. https://t.co/GcfwEvyYQC https://t.co/Mg4ZwKIuKt reageer retweet
Nee de Amerikaanse politie heeft geen racismeprobleem :').
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:11:10 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193368011
solomongeorgio twitterde op donderdag 28-05-2020 om 18:49:30 Black people have every right to burn down a country they built for free reageer retweet
ashhnyc twitterde op donderdag 28-05-2020 om 17:10:58 white people being anti-looting is soooooo laughable to me because historically everything y’all have, y’all stole 🥴 reageer retweet
Dan krijg je dit soort tweets...
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 13:11:18 #6
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193368013
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, zit gewoon thuis.
pi_193368023
Cnn reporter geärresteerd live during uitzending die de protesten wilde dekken:

https://www.cnn.com/us/li(...)-05-28-20/index.html
pi_193368027
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, enkel ontslagen.
pi_193368028
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:10 schreef Slobeend het volgende:
CNN twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 12:59:26 A black reporter from CNN was arrested while legally covering the protests in Minneapolis. A white reporter also on the ground was not. https://t.co/GcfwEvyYQC https://t.co/Mg4ZwKIuKt reageer retweet
Nee de Amerikaanse politie heeft geen racismeprobleem :').
Omar Jimenez klinkt eerder hispanic.
pi_193368062
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

Dat is een hispanic man toch?
pi_193368068
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:12 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Je hebt ook zwarte hispanics.
pi_193368074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:14 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dat is een hispanic man toch?
Ik heb geen idee wat zijn etniciteit is, maar donker is hij wel:

pi_193368083
quote:

[..]

Je hebt ook vrij donkere latino's.
pi_193368093
Kan niet zien met zijn mondmasker. Overigens raar dat hij dat draagt tijdens het spreken voor de camera.

En eerst zie ik de blanke cameraploeg met rust gelaten worden maar later staat dat ook zij ingerekend werden?
pi_193368108
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:19:58 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_193368137
Gewoon rechtstreeks de 1st Amendment breken, heb je het over je eigen glazen ingooien, wat een knuppels die Minneapolis politie _O-.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193368146
quote:
Tja met een masker, petje en hoodie op in een rellengebied lopen is niet erg handig.
pi_193368160
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:20 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Tja met een masker, petje en hoodie op in een rellengebied lopen is niet erg handig.
Heel gek ja, met een masker rondlopen in coronatijd.

En volgens mij is dat geen hoodie, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193368166
quote:
Jezus wat slecht _O-
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:23:34 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193368178
quote:

[..]

Het masker is voor de corona en dat is een petje, geen hoodie.

Nog even los van het feit dat duidelijk aan alles te zien is dat het een reporter is en hij dat zelf ook nog een paar keer zegt.

Ik zou het filmpje even checken als ik jou was.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193368181
quote:

[..]

Ze identificeerden zichzelf als journalisten en er staat nota bene een cameraploeg. Verder is het geen hoodie en is dat masker vanwege corona. :?
pi_193368185
quote:

[..]

Welke hoodie? Ik zie wel de pet en het masker. Verder moet hij een beetje opzij gaan staan ipv diplomatiek te blijven zeuren zodra die grote rij mannen aankomt. Want even daarvoor zag je ze een charge uitvoeren en een omstanderen arresteren.

Ze geven hem geen antwoord op zijn vraag waar moet hij staan en dan blijft hij doorgaan met zeuren. Gewoon antwoord geven op je eigen vraag en opzij gaan. Was dat nou moeilijk?
pi_193368189
quote:

[..]

Boeiend, het gaat om zwart en wit, iets anders bestaat niet.
pi_193368193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heel gek ja, met een masker rondlopen in coronatijd.

En volgens mij is dat geen hoodie, maar goed.
Nee, op zich niet maar toch ook niet zo gek dat de politie hem voor een relschopper aan ziet. Nu ik beter kijk is het inderdaad geen hoodie maar een trui met hoge kraag, mijn excuses.
pi_193368197
quote:

[..]

Op een andere foto zie je duidelijk zijn perskaart aan zijn broek hangen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')