Vrouwen gaan gemiddeld
na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de
seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van ons nieuwbouwhuis waar we voor altijd in hadden kunnen blijven wonen.
Ons nieuwe huis is een kluswoning.
Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.
Zo moest het worden:
![FhcEspol.png]()
Dit is waar we het voor deden:
![oWmutNTl.jpg]()
Sinds april 2019 zit de verbouwing erop maar ook nadien is er veel gebeurd: de dakramen in de garage zijn vervangen, de gevel van het huis is opnieuw gevoegd, gereinigd en geïmpregneerd, we hebben een boom gekapt zodat de dakgoot niet meer verstopt raakt door bladeren, in twee raampartijen is enkel glas vervangen, de zolder is geschilderd, de spouwmuur is geïsoleerd en in de badkamer hebben we een kast laten maken.
Recentelijk heb ik veel tijd besteed aan de tuin, waaronder het graven van een vijver. Ook zijn we bezig geweest met het opvragen van offertes voor zonnepanelen die op het dak van de garage worden gelegd.
Laatste updates:
quote:
Op zaterdag 9 mei 2020 09:00 schreef Claudia_x het volgende:We zijn in afwachting van nog een aantal offertes en beslissen dan of we zonnepanelen nemen. Ze lijken me een zinnige investering, maar ze vormen zo'n grote hap uit ons budget dat dan verder niks meer kan dit jaar. Dat is wel weer jammer.
Gisteren kwam dan eindelijk de lamp binnen waar we al sinds december op wachtten.
![SF6pRqXl.jpg]()
quote:
quote:
Op donderdag 28 mei 2020 11:14 schreef Claudia_x het volgende:Weer een ontwikkeling ten aanzien van de zonnepanelen. Uiteindelijk hebben we van twee partijen die betrouwbaar leken gunstige offertes gehad die prijstechnisch vergelijkbaar waren.
Bedrijf A
- Collectieve inkoop.
- Advies op afstand, was nog niet langs geweest voor een schouw.
- 16 panelen, 305 Wp per paneel, string-omvormer.
Bedrijf B
- Zelf benaderd.
- Schouw door installateur, professionele en gedegen indruk.
- 14 panelen, 320 Wp per paneel, micro-omvormers.
We hadden de opdracht gegund aan bedrijf A onder voorbehoud dat het uit de schouw voortvloeiende legplan ons beviel. Bedrijf B had op dat moment nog geen offerte uitgebracht en het duurde ons te lang. Een dag later kwam bedrijf B alsnog met een offerte. Onze voorkeur ging vanaf dat moment uit naar bedrijf B, maar we besloten de schouw door bedrijf A af wachten.
We waren inmiddels twee weken verder en hadden nog niks gehoord van bedrijf A. Zojuist hebben we de opdracht ingetrokken en zijn we op de offerte van bedrijf B ingegaan. In augustus worden de panelen gelegd en mogelijk in juni al omdat het bedrijf verwacht dan een gaatje te hebben, maar dat is nog onzeker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.