abonnement Unibet Coolblue
pi_193350546
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:30 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dat is ook wel iets heel erg west-Europees hoor. Hoofdpijn, snotneus, malaise, hoesten, verhoging van temperatuur maar toch even laten zien dat je hart voor de zaak hebt en een echte vent bent door toch maar lekker naar kantoor te gaan _O_
Naja, soms heb ik dat ook hoor. Je hangt dan tussen ziek zijn en fit zijn in, eigenlijk niet ziek genoeg om maar de hele dag in bed te blijven liggen. Maar daarom is juist het thuiswerken een uitkomst, gewoon lekker van de winter 50/50 op kantoor in bedrijfstakken waar dit kan. Daarnaast hebben we misschien eindelijk ook eens een oplossing voor het file probleem en stikstofprobleem, dat zonder miljarden investeringen.
pi_193350557
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad maar het is maar de vraag hoe je usual omschrijft. Ik denk dat postbezorgers ook wel merken dat sommige mensen anders reageren... Volgensmij is er niemand die niet merkt dat er iets aan de hand is in nederland (en de rest van de wereld) Zelfs als je heel erg je best doet heb je inmiddels wel een keer het woord corona gehoord bijvoorbeeld.

Verder ook niet zo heel boeiend voor dit topic.
Natuurlijk merkt iedereen nog de omstandigheden of naweeën van de crisis. Bewuster omgaan met hygiëne en afstand is er daar een van op onze werkvloer. Verder is een groot deel van de uitzendkrachten (vooralsnog) niet terug en zijn bepaalde landen nu pas weer mondjesmaat aan het opkrabbelen. Al met al zeker geen business as usual, maar wel met een positieve blik op de nabije toekomst, wat al een grote verandering is tov de situatie in Maart.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:37:28 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193350561
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De luchtrichtingen gaan precies verkeerd om in vliegtuigen waardoor je door deze luchtstroming juist veel meer verspreiding van deeltjes krijgt.

Zie onderstaand uitgebreid artikel

https://www.washingtonpos(...)8136c1a6d_story.html
daarom en als als er iets slecht is in een vliegtuig is het wel de luchtfiltering plus dat het vanwege de onderdruk buiten duur is om verse lucht aan te zuigen
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:40:13 #254
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193350613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ben ik het niet echt mee eens. Als er een virus rond gaat is dat natuurlijk kut, maar als er genoeg capaciteit is in ziekenhuizen dan zullen de meeste mensen gewoon hun ding blijven doen hoor. Economie zal ook doen vast wel iets dalen, maar echt niet zo extreem als dat jij schetst. Veel mensen gingen puur niet op vakantie of uit eten (etc) omdat het niet kon/mocht. Niet omdat ze geen vertrouwen hadden in de economie. Er is helemaal geen reden om in paniek te raken en om alles dicht te gooien als het virus onder controle is en je behandeld kan worden.

Daarnaast zal het met het aantal mensen die arbeidsongeschikt raken ook wel meevallen hoor. Niet iedereen word tegelijkertijd ziek; veel mensen hebben enkel lichte symptomen, etc. Er zijn uitzonderingen die echt langdurig geraakt worden, maar dat zijn er procentueel zo weinig (op de gehele samenleving) dat die schade wel mee zal vallen hoor.

Alles maar op slot gooien en de IC capaciteit houden zoals die is (of zelfs bezuinigen op de zorg) richt veel meer schade aan. Ook aan het consumenten vertrouwen in de economie.

Maar agree to disagree :)
Nouja, een 7500 mensen dat restklachten en normaliter dus blijvende longschade opgelopen heeft is toch een behoorlijk aantal. Zonder medicatie of vaccin tegen het virus en je zit uiteindelijk toch weer met een kleine 100k longpatiënten.

Dat is toch best een aardig aantal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193350623
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:30 schreef Pumpalov het volgende:

Dat is ook wel iets heel erg west-Europees hoor. Hoofdpijn, snotneus, malaise, hoesten, verhoging van temperatuur maar toch even laten zien dat je hart voor de zaak hebt en een echte vent bent door toch maar lekker naar kantoor te gaan _O_
Nou, met al die klachten word ik gewoon verwacht op het werk. Want niet ernstig genoeg om voor thuis te blijven. Ze vinden bij ons dat ziek thuis zijn een keuze is, omdat je meestal best kan werken :X Dat je dan ook al je andere collega's kan aansteken, doet er verder niet toe.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193350625
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:35 schreef Tarado het volgende:

we gaan het zien, ik denk dat je die groep wat overschat
Kijk om je heen bv op een markt of in een supermarkt hoe mensen op 1,5 meter staan binnen of buiten te wachten. Wanneer iemand te dichtbij komt raken mensen van slag.

Die mensen zijn bang gemaakt en gaan niet op elkaar gepakt vliegen. IMO
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:41:09 #257
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193350636
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De luchtrichtingen gaan precies verkeerd om in vliegtuigen waardoor je door deze luchtstroming juist veel meer verspreiding van deeltjes krijgt.

Zie onderstaand uitgebreid artikel

https://www.washingtonpos(...)8136c1a6d_story.html
Doch blijken er relatief weinig gevallen gelinkt te kunnen worden aan verplaatsingen per vliegtuig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193350739
Ik dacht dat de luchtrichting in een vliegtuig altijd van boven naar beneden was....boven er in pompen, via de vloer er uit.
pi_193350793
Er kwamen in de periode februari/maart nog ladingen vliegtuigen uit China en Italië binnen, volgens mij hebben die relatief weinig problemen veroorzaakt toch?
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:50:44 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193350802
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:41 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Doch blijken er relatief weinig gevallen gelinkt te kunnen worden aan verplaatsingen per vliegtuig.
is dat zo? het is wel verspreid met vliegtuigen
pi_193350811
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ben ik het niet echt mee eens. Als er een virus rond gaat is dat natuurlijk kut, maar als er genoeg capaciteit is in ziekenhuizen dan zullen de meeste mensen gewoon hun ding blijven doen hoor.
Niet als ze denken dat de kans dat ze zelf getroffen worden "groot" is. Al stonden er 10 ziekhuisbedden voor me klaar, als ik denk dat ik een grote kans op een besmetting loop die ook nog eens fataal kan zijn, dan bedenk ik me wel twee keer of ik naar het theater ga. Vergis je niet: het virus is redelijk besmettelijk en er is in de algehele populatie nog maar weinig immuniteit. De kans is aanzienlijk dat je besmet raakt als er geen maatregelen genomen zouden zijn.

quote:
Economie zal ook doen vast wel iets dalen, maar echt niet zo extreem als dat jij schetst. Veel mensen gingen puur niet op vakantie of uit eten (etc) omdat het niet kon/mocht. Niet omdat ze geen vertrouwen hadden in de economie. Er is helemaal geen reden om in paniek te raken en om alles dicht te gooien als het virus onder controle is en je behandeld kan worden.
Zonder maatregelen is het virus niet onder controle. Zie afgelopen Maart. Er is geen effectieve behandeling. Je eigen lichaam ruimt het op, of niet. Je kunt opgenomen worden in een ziekenhuis, that's it.
quote:
Daarnaast zal het met het aantal mensen die arbeidsongeschikt raken ook wel meevallen hoor. Niet iedereen word tegelijkertijd ziek; veel mensen hebben enkel lichte symptomen, etc. Er zijn uitzonderingen die echt langdurig geraakt worden, maar dat zijn er procentueel zo weinig (op de gehele samenleving) dat die schade wel mee zal vallen hoor.
Dat is, net overigens als mijn aanname, natte vingerwerk. Ik ben alleen niet zo stellig om te zeggen dat "het wel of niet mee zou vallen". Mijn punt is dat je deze effecten ook moet meenemen in de overwegingen om wel of geen maatregelen te nemen.
quote:
Alles maar op slot gooien en de IC capaciteit houden zoals die is (of zelfs bezuinigen op de zorg) richt veel meer schade aan. Ook aan het consumenten vertrouwen in de economie.
Nogmaals: aanname, en je kan gelijk hebben, maar ik zet er mijn vraagtekens bij. Zou jij ook moeten doen. Ik ben bovendien geen voorstander van bezuinigen op zorg of het niet verruimen van de IC capaciteit. Heb dat ook nergens beweerd.

quote:
Maar agree to disagree :)
Uiteraard, maar er zou wat mij betreft veel genuanceerder gekeken moeten worden. Voorbeeldje:

https://www.ad.nl/binnenl(...)meer-lopen~a5c20d2b/

Dit soort dingen kosten de samenleving ook gewoon geld, en maatregelen versoepel houdt dus in dat er mogelijk meer mensen hierdoor getroffen worden. Dit nog naast het feit dat je dus willens en wetens het riscio gaat lopen dat er nog meer mensen langdurige gezondheidsklachten gaan krijgen.

Het is kiezen tussen twee (of meer) kwaden..
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:54:02 #262
14505 OProg
A Life in Music
pi_193350852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:40 schreef Isabeau het volgende:

Nou, met al die klachten word ik gewoon verwacht op het werk. Want niet ernstig genoeg om voor thuis te blijven. Ze vinden bij ons dat ziek thuis zijn een keuze is, omdat je meestal best kan werken :X Dat je dan ook al je andere collega's kan aansteken, doet er verder niet toe.
Nu blijkbaar de corporates wat meer gewend zijn aan dat thuis werken prima gaat, zoals bij de traditionele hut waar ik nu een opdracht voor doe, lijkt het me goed en noodzakelijk dat ze gaan snappen dat je dan gewoon uit voorzorg thuis kan werken. Natuurlijk is dit wel afhankelijk van het werk dat je doet maar deze mindset moet er echt veel meer inkomen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:59:10 #263
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193350918
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:50 schreef JFlip het volgende:

[..]

Niet als ze denken dat de kans dat ze zelf getroffen worden "groot" is. Al stonden er 10 ziekhuisbedden voor me klaar, als ik denk dat ik een grote kans op een besmetting loop die ook nog eens fataal kan zijn, dan bedenk ik me wel twee keer of ik naar het theater ga. Vergis je niet: het virus is redelijk besmettelijk en er is in de algehele populatie nog maar weinig immuniteit. De kans is aanzienlijk dat je besmet raakt als er geen maatregelen genomen zouden zijn.
[..]

Zonder maatregelen is het virus niet onder controle. Zie afgelopen Maart. Er is geen effectieve behandeling. Je eigen lichaam ruimt het op, of niet. Je kunt opgenomen worden in een ziekenhuis, that's it.
[..]

Dat is, net overigens als mijn aanname, natte vingerwerk. Ik ben alleen niet zo stellig om te zeggen dat "het wel of niet mee zou vallen". Mijn punt is dat je deze effecten ook moet meenemen in de overwegingen om wel of geen maatregelen te nemen.
[..]

Nogmaals: aanname, en je kan gelijk hebben, maar ik zet er mijn vraagtekens bij. Zou jij ook moeten doen. Ik ben bovendien geen voorstander van bezuinigen op zorg of het niet verruimen van de IC capaciteit. Heb dat ook nergens beweerd.
[..]

Uiteraard, maar er zou wat mij betreft veel genuanceerder gekeken moeten worden. Voorbeeldje:

https://www.ad.nl/binnenl(...)meer-lopen~a5c20d2b/

Dit soort dingen kosten de samenleving ook gewoon geld, en maatregelen versoepel houdt dus in dat er mogelijk meer mensen hierdoor getroffen worden. Dit nog naast het feit dat je dus willens en wetens het riscio gaat lopen dat er nog meer mensen langdurige gezondheidsklachten gaan krijgen.

Het is kiezen tussen twee (of meer) kwaden..
Ik bedoelde dat de overheid heeft gezegd dat ze na de crisis weer willen gaan bezuinigen op de zorg. Dat ze de afgelopen jaren ook enorm hebben bezuinigd op de zorg. Ik zei ook niet dat jij beweerde daar voorstander van te zijn; excuses als dat anders binnen kwam bij jou.

Los daarvan zijn beide meningen nou eenmaal gebaseerd op aannames; het is inderdaad natte vinger werk. Jij vind jouw kijk logisch, ik die van mij, dat is alles. Ik beweer nergens dat ik 100% gelijk heb. Dat hebben we waarschijnlijk allebei niet :D

Dus ja, agree to disagree uiteindelijk, anders blijven we bezig :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193350984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat de overheid heeft gezegd dat ze na de crisis weer willen gaan bezuinigen op de zorg.

Serieus?? 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:12:29 #265
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193351146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

is dat zo? het is wel verspreid met vliegtuigen
Misschien bedoeld hij dat er in het vliegtuig zelf weinig besmettingen ontstaan.

Dat het vliegtuig besmette mensen heeft verspreid heeft over de wereld lijkt me vrij zeker. Maar is ook niet meer dan logisch.

Verder: Brazilie gister 22.000 besmettingen en 1100+ doden. Ik denk dat ze er slechter afkomen dan de VS.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:13:04 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193351156
quote:
5s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Serieus?? 8)7
moet toch ook wel, het hangt er vanaf waar je de accenten legt maar dat er te veel spreadmanagers rondlopen in de zorg is toch wel duidelijk
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:13:27 #267
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193351157
quote:
5s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Serieus?? 8)7
Ja. Ik weet niet of ze het inmiddels weer hebben ingetrokken, maar de uitspraak die ik toen las benoemde dat Rutte naar de zorg en naar het onderwijs keek voor de volgende bezuinigingen na de crisis. Daarna nooit meer gelezen, dus ze zullen zich wel bedacht hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:15:13 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193351180
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Misschien bedoeld hij dat er in het vliegtuig zelf weinig besmettingen ontstaan.

Dat het vliegtuig besmette mensen heeft verspreid heeft over de wereld lijkt me vrij zeker. Maar is ook niet meer dan logisch.

Verder: Brazilie gister 22.000 besmettingen en 1100+ doden. Ik denk dat ze er slechter afkomen dan de VS.
ik begrijp wel wat hij bedoelt en misschien is dat ook wel meegevallen.

Ja Brazilië bakt er weinig van en dat is toch wel verontrustend, je zou bijna zeggen dat ze juist meer naar buiten moeten wat ze normaliter doen ipv binnen blijven
pi_193351187
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Ik weet niet of ze het inmiddels weer hebben ingetrokken, maar de uitspraak die ik toen las benoemde dat Rutte naar de zorg en naar het onderwijs keek voor de volgende bezuinigingen na de crisis. Daarna nooit meer gelezen, dus ze zullen zich wel bedacht hebben.
Je zult dit artikel bedoelen, en het was Hoekstra die het zei (logisch, die gaat daar als minister van Financien over) https://www.ad.nl/politie(...)n-al-klaar~ad7e4247/

Maar dit plan was natuurlijk al voor de corona-crisis in ontwikkeling. Het zal zeker inzet van de verkiezingen en formatie worden.
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:17:51 #270
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193351220
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik begrijp wel wat hij bedoelt en misschien is dat ook wel meegevallen.

Ja Brazilië bakt er weinig van en dat is toch wel verontrustend, je zou bijna zeggen dat ze juist meer naar buiten moeten wat ze normaliter doen ipv binnen blijven
Ik stel me zo voor dat de lucht ventilatie in kantoorgebouwen niet al te best is daar. Zeker voor kleinere bedrijfjes die vaak in oudere gebouwen zitten.

Ventilatoren helpen volgens mij niet, als de ramen niet open staan want de lucht wordt dan alleen maar heen en weer geblazen in de ruimte. Misschien dat dat het zelfs erger maakt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193351385
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ventilatoren helpen volgens mij niet, als de ramen niet open staan want de lucht wordt dan alleen maar heen en weer geblazen in de ruimte. Misschien dat dat het zelfs erger maakt.
UvA - Goede ventilatie cruciaal voor coronabestrijding

https://www.uva.nl/conten(...)ronabestrijding.html

quote:
Nadat iemand een keer hoest, duurt het ongeveer vijf minuten voordat het aantal kleine druppeltjes in de lucht gehalveerd is. De mini-druppeltjes zijn daardoor veel gevaarlijker als het gaat om mogelijke overdracht van het coronavirus.

Toen het experiment werd herhaald in een goed geventileerde ruimte, verbeterden de resultaten dramatisch. Na het aanzetten van een mechanisch ventilatiesysteem verdween de helft van de druppeltjes in tweeëneenhalve minuut uit de lucht. En in een kamer waarin ook een raam en een deur geopend waren, was het aantal druppeltjes zelfs al na dertig seconden gehalveerd – tien keer zo snel als in de kamer zonder ventilatie.
pi_193351432
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:50 schreef Simmertje het volgende:
Er kwamen in de periode februari/maart nog ladingen vliegtuigen uit China en Italië binnen, volgens mij hebben die relatief weinig problemen veroorzaakt toch?
De kiemen in het Alpengebied zijn volgens mij ook gelegd via mensen die uit Singapore kwamen.
pi_193351510
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

moet toch ook wel, het hangt er vanaf waar je de accenten legt maar dat er te veel spreadmanagers rondlopen in de zorg is toch wel duidelijk
Zeker, maar ik heb de indruk dat juist op de managers NIET bezuinigd wordt, maar dat er bezuinigd wordt op de "handen aan het bed".
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:43:03 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193351534
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker, maar ik heb de indruk dat juist op de managers NIET bezuinigd wordt, maar dat er bezuinigd wordt op de "handen aan het bed".
dat is het probleem inderdaad
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 11:47:39 #275
249559 crew  Lavenderr
pi_193351598
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker, maar ik heb de indruk dat juist op de managers NIET bezuinigd wordt, maar dat er bezuinigd wordt op de "handen aan het bed".
En dat vind ik een grote schande. Die zouden een fiks salaris horen te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')