abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:55:37 #1
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_193320414
Post hier alle anti- lockdownprotesten wereldwijd . OF andere wereldwijde protesten .
Wij willen Vrijheid en geen onderdrukking !!

Een volk dat voor tirannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.





Waar zijn/ worden nu protesten gevoerd?

In de US
https://eu.usatoday.com/s(...)me-rules/5142499002/

https://www.theguardian.c(...)-orders-video-report

Curaçao heeft protesten, tegen de lockdown en tegen de 2m maatschappij:
https://caribischnetwerk.(...)ona-dode-op-curacao/

Libanon protesteert tegen honger en Corona:
https://www.nu.nl/280461/(...)vaar-dan-corona.html

Berlijn, Duitsland
https://www.telegraaf.nl/(...)e-corona-maatregelen

Brazilië
https://www.msn.com/nl-nl(...)razilië/ar-BB12Sc13


Italië hield het financieel niet meer
https://www.ad.nl/buitenl(...)ttps://www.bing.com/

Corona en massaprotesten; van Hong Kong tot Chili en van Algerije tot België:
quote:
Nooit waren er zoveel politieke protesten wereldwijd dan het afgelopen decennium. Ook na de coronacrisis lijkt het erop dat die stijgende trend in globale onrust zich zal voortzetten.

De afgelopen jaren heeft de wereld meer politieke opstanden gekend dan ooit tevoren. Alleen al in 2019 waren er op elk continent en in 114 landen protesten, van Hongkong tot Chili en van Algerije tot België. Volgens het Center for Strategic and International Studies (CSIS) in Washington maakt deze golf van sociale onrust deel uit van een stijgende tendens. Uit recent onderzoek van de denktank blijkt dat het aantal massaprotesten in de wereld 11,5 procent steeg per jaar sinds 2009. De auteurs van de studie menen dat het relatieve aantal demonstranten in de laatste drie jaar zelfs dat van de vredesbeweging tegen de Vietnamoorlog in de late jaren zestig en vroege jaren zeventig overstijgt.

Maar de snelle opmars van het coronavirus in december en de maatregelen die regeringen overal ter wereld invoeren om de verspreiding ervan tegen te houden, roept nu een halte toe aan de protestbewegingen die afgelopen jaar honderden tot honderdduizenden mensen op de been brachten. Voorlopig althans, zegt Samuel Brannen, directeur van de Risk en Foresight Group van het CSIS en auteur van de studie. ‘De trends die de massale protesten hebben aangewakkerd voordat we ons aan de social distancing-maatregelen moesten houden, zetten zich voort en versterken zich zelfs.’

De aanleidingen waarnaar Brannen verwijst zijn net zo divers als de bewegingen die ze hebben voortgebracht. Hoewel velen vergelijkbare thema’s delen – waaronder trage economische groei, klimaatverandering en corruptie – worden ze aangewakkerd door lokale gebeurtenissen. In Soedan was de vonk te wijten aan de prijs van brood, in India aan de prijs van uien, in Libanon aan een WhatsApp-taks en in Iran aan stijgende brandstofprijzen.

Gevolgen coronavirus
Afgelopen jaar waren de eisen die veel protestbewegingen stelden aanvankelijk bescheiden, maar vrijwel alle protesten escaleerden snel en actievoerders wereldwijd stelden hun regeringen een ultimatum om ingrijpende veranderingen door te voeren. Zo mondden de betogingen in Hongkong, naar aanleiding van een omstreden uitleveringswet die het mogelijk zou maken verdachten uit te leveren aan China, uit in een bredere strijd tegen de invloed van de Chinese regering. In Chili werden de demonstraties aangewakkerd door een stijging van de metrotarieven, maar draaiden al snel uit tot massabetogingen om een einde te maken aan de wijdverspreide sociale en economische ongelijkheid in het land.

‘Zodra het veilig is om weer de straat op te gaan, zullen mensen opnieuw demonstreren’, zegt Brannen aan de telefoon. ‘Hun gevoelens zijn versterkt door de manier waarop regeringen op Covid-19 hebben gereageerd. Ze zien nu nog meer de tekortkomingen die ze eerder hebben gezien. De landen waar we eerder de meeste massaprotesten zagen, zijn in feite de landen die nu slecht reageren op de huidige crisis.’

‘Ik verwacht dat Covid-19 de ongelijkheid op vele vlakken laat toenemen’
Dat betogers wereldwijd opnieuw de straat optrekken na de opheffing van de lockdown-maatregelen, verwacht ook Jacquelien van Stekelenburg, hoogleraar sociale verandering en conflict aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Zij doelt vooral op de economische en sociaal-emotionele gevolgen van de coronacrisis. ‘Ik verwacht dat Covid-19 de ongelijkheid op vele vlakken laat toenemen; de ene groep is toch echt wat minder veerkrachting dan de ander’, zegt ze aan Newsweek België. ‘Niet elke regering heeft daar goed op gereageerd en we verwachten natuurlijk dat er een nieuwe economische crisis zal aanbreken – dat is altijd reden voor een stevige protestgolf.’

Social media
Smartphones en sociale media hebben een revolutie teweeggebracht in de manier waarop demonstraties worden georganiseerd en voortgezet. Noodgedwongen zetten activisten nu dan ook hun strijd online voort. ‘De virtuele aanwezigheid van deze activistische gemeenschappen is als het ware nog actiever geworden’, zegt Brannen. Zo ziet hij een opflakkering in internetfora die activisten in Hongkong gebruiken om te bespreken wanneer het veilig is om weer de straat op te gaan.

Daarnaast hadden verschillende klimaatbewegingen, waaronder Extinction Rebellion, de Sunrise Movement en Fridays for Future (onder leiding van Greta Thunberg), plannen om ook dit jaar protestmarsen te organiseren in de aanloop van de nu uitgestelde VN-conferentie over klimaatverandering in het Schotse Glasgow. Maar ook klimaatactivisten passen zich nu aan de nieuwe realiteit aan waardoor het grootste deel van hun activisme nu online moet plaatsvinden. ‘Onze generatie is hiervoor gemaakt’, zei Stephen O’Hanlon, mede-oprichter van de Amerikaanse Sunrise Movement, onlangs aan The Washington Post. ‘We hebben ons hele leven online doorgebracht.’

Volgens Brannen is het grootste verschil met protesten in het verleden dat activisten beroep kunnen doen op nieuwe technologie en social media om zich gemakkelijker te organiseren. In 1968, toen betogers naar de campussen van Amerikaanse universiteiten trokken om te demonstreren tegen de Vietnamoorlog, werden plannen nog verspreid via vaste telefoons, folders en mond-tot-mondreclame. Nu bieden gecodeerde apps, zoals Telegram, WhatsApp en AirDrop, een veiligere manier van communiceren en een zekere mate van anonimiteit.

Maar van Stekelenburg wijst er wel op dat we de kracht van sociale media ook niet moeten overschatten. ‘In 2011, tijdens de Arabische lente, had iedereen het over de Twitter- en Facebook-revolutie’, zegt ze, ‘maar we hebben toen onderzoek gedaan naar de mensen die op het Tahrirplein in Egypte stonden en hoe ze gemobiliseerd waren en waar ze hun politieke informatie vandaan haalden. Toen had inderdaad een deel van de demonstranten het via Facebook gehoord, maar de meesten hadden het via vrienden of via buurtorganisaties vernomen.’

‘In de jaren zestig hadden we nog geen social media en toen werd er ook heel veel geprotesteerd. Sociale media spelen zeker een rol, maar het is niet dé verklarende factor waarom we zoveel protesten zien. Protesten zijn altijd een reactie op wat er in de context gebeurt en die verandert constant. Ik kan me dus wel voorstellen dat ongelijkheden of onrechtvaardigheden die er ontstaan of uitvergroot worden tijdens de coronacrisis een rol gaan spelen.’

Laatst geüpdatet woensdag 15 april 202

https://newsweek.be/maakt(...)ijde-massaprotesten/
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_193321588
Gewoon voor elk random protest dus.
pi_193321647
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:06 schreef mootie het volgende:
Gewoon voor elk random protest dus.
Dacht dat dit topic cpeciaal voor de Lockdown protesten was, blijkbaar kunnen we niet lezen :')
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_193321663
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:09 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Dacht dat dit topic cpeciaal voor de Lockdown protesten was, blijkbaar kunnen we niet lezen :')
Je moet de OP lezen, want de TT slaat nergens op. Voor het gemak. :Y
  dinsdag 26 mei 2020 @ 15:15:43 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193321731
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Je moet de OP lezen, want de TT slaat nergens op. Voor het gemak. :Y
IK PROTESTEER!!!! -O- :{w
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_193322248
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Je moet de OP lezen, want de TT slaat nergens op. Voor het gemak. :Y
Wat heb je dan aan een TT:?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_193322659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:50 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Wat heb je dan aan een TT:?
Dat is het punt dus, aangezien het nu ook ineens over Hong Kong gaat wat niets met lockdown te maken heeft.
pi_193322715
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:15 schreef theguyver het volgende:

[..]

IK PROTESTEER!!!! -O- :{w
Laten we samen protesteren. w/
ROBODEMONS..................|:(
pi_193322738
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Laten we samen protesteren. w/
Dan maak ik wel foto's, die ik hier dan kan posten.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:16:01 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193323332
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Laten we samen protesteren. w/
Dat zijn er al 2!
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:26 schreef illusions het volgende:

[..]

Dan maak ik wel foto's, die ik hier dan kan posten.
Alleen als je mee doet :(
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_193323696
Ben echt benieuwd wat een protester in Hong Kong zou vinden van de mensen en motivaties van onze protestanten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193323986
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ben echt benieuwd wat een protester in Hong Kong zou vinden van de mensen en motivaties van onze protestanten.
Denk dat ze medelijden hebben dat wij niet naar de kroeg mogen.
pi_193336002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 18:09 schreef illusions het volgende:

[..]

Denk dat ze medelijden hebben dat wij niet naar de kroeg mogen.
Ach, met dit weer zit ik liever in de tuin met een borrel dan in de kroeg.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_193336116

Hier nog een relevant aandeel in dit topic.
Ook FC Twente protesteert!

Tegen iets maar dat maakt allemaal niet uit.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_193336170
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:02 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ach, met dit weer zit ik liever in de tuin met een borrel dan in de kroeg.
Niet iedereen heeft een tuin, en sommigen drinken liever niet alleen. Ik denk zodoende dat ze in Hong Kong wel een traantje laten om ons.
pi_193336499
Relevant voor dit topic:

In de VS gaan mensen in grote getale de straat op. Ditmaal vanwege de dood van George Floyd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193336639
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:37 schreef xpompompomx het volgende:
Relevant voor dit topic:

In de VS gaan mensen in grote getale de straat op. Ditmaal vanwege de dood van George Floyd.
Geen lockdown protest. ~O>
pi_193336664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Geen lockdown protest. ~O>
Lees de OP, normie!!11!!EINZ!
quote:
OF andere wereldwijde protesten .
Edit: En een youtubefilmpje bovendien!

[ Bericht 2% gewijzigd door xpompompomx op 27-05-2020 13:59:03 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193337795
quote:
Goed, degelijk onderzoek gedaan op youtube zie ik. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193338336
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Goed, degelijk onderzoek gedaan op youtube zie ik. ^O^
Straks zijn we ook helemaal ‘WOKE’.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193338474
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Straks zijn we ook helemaal ‘WOKE’.
Dat gaat niet zomaar hoor, dan moet je je oude denkpatronen DOORBREKEN en openstaan voor een nieuwe manier van ONBEPERKT WAARNEMEN. Alleen, maar ook alleen dan, kun je ook #woke worden, en jezelf zodoende bij de New Woke Order tellen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:42:50 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193341785
Laatst werd mijn tv nog door een pro getest, telt dat ook?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193341810
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:42 schreef Vis1980 het volgende:
Laatst werd mijn tv nog door een pro getest, telt dat ook?
Wat zeggen Facebook en youtube daarover?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:02:30 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193351783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

Hier nog een relevant aandeel in dit topic.
Ook FC Twente protesteert!

Tegen iets maar dat maakt allemaal niet uit.
ik vind wel grappig ik kon dat filmpje, naast de gele hesjes mars leggen, tegen de corona protest en de 5g protest,.
Mensen interesseren zich meer voor hun voetbal club dan voor het bovengenoemde.
Ik liep natuurlijk ook mee *O*
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_193384330
Waar zijn de foto's van het protest in den Haag?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zondag 31 mei 2020 @ 21:05:21 #27
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_193407601
Poempieloempie twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 15:21:02 Demonstreren in Den Haag. De burgemeester had opdracht gegeven om shirts met teksten zoals 'Stop de Lockdown te verbieden en ome agent kwam dat even berichten, hij is overigens slechts de "boodschapper" https://t.co/L7g7igdgod reageer retweet
Demonstreren het kan nog, met maximaal dertig mensen en geen uitingen tegen de lockdown.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 1 juni 2020 @ 08:39:06 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193414237
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Poempieloempie twitterde op zaterdag 30-05-2020 om 15:21:02 Demonstreren in Den Haag. De burgemeester had opdracht gegeven om shirts met teksten zoals 'Stop de Lockdown te verbieden en ome agent kwam dat even berichten, hij is overigens slechts de "boodschapper" https://t.co/L7g7igdgod reageer retweet
Demonstreren het kan nog, met maximaal dertig mensen en geen uitingen tegen de lockdown.
Dat mag zeker wel.
even aanvraag doen bij de gemeente, klein documentje invullen en aanvraag afwachten, dit verschilt per gemeente, in mijn stadje doen ze niet zo moeilijk daar zijn er geregeld protest marsen, alleen de opkomst is vaak belabberd, tenzij het om de plaatselijke voetbal club gaat.

Maandag 1,5 meter demonstratie tegen anti-zwart politiegeweld

op de dam is er vandaag ook 1
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 1 juni 2020 @ 19:29:47 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193422808
Of die demonstratie vandaag nou zo handig was weet ik niet, maar het doet me wel goed dat al die antivaxlockdown5ggekkies-demonstraties maar geneuzel in de marge bleken te zijn in vergelijking met een demonstratie die wel ergens over gaat.
Huilen dan.
  maandag 1 juni 2020 @ 21:42:45 #30
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193425903
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:29 schreef Isdatzo het volgende:
Of die demonstratie vandaag nou zo handig was weet ik niet, maar het doet me wel goed dat al die antivaxlockdown5ggekkies-demonstraties maar geneuzel in de marge bleken te zijn in vergelijking met een demonstratie die wel ergens over gaat.
Wat dan ook nog eens vreemd is omdat dit over iets in Amerika gaat, terwijl anti-lockdown over een Nederlands probleem gaat.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_193428636
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:29 schreef Isdatzo het volgende:
Of die demonstratie vandaag nou zo handig was weet ik niet, maar het doet me wel goed dat al die antivaxlockdown5ggekkies-demonstraties maar geneuzel in de marge bleken te zijn in vergelijking met een demonstratie die wel ergens over gaat.
Ze hebben nu wel een goeie smoes wanneer straks een 2e "coronagolf" aanbreekt
  maandag 1 juni 2020 @ 23:37:51 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193428723
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 23:32 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ze hebben nu wel een goeie smoes wanneer straks een 2e "coronagolf" aanbreekt
Kijk, jij denkt vooruit. Daar houd ik van.
Huilen dan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:25:45 #33
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_193432668
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 23:32 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ze hebben nu wel een goeie smoes wanneer straks een 2e "coronagolf" aanbreekt
En om demonstraties in te perken. Zie haar lopen mooi in het zwart

OliverSchomborg twitterde op maandag 01-06-2020 om 19:57:37 Voor iedereen die beweerd dat #Halsema niet bij de demonstratie aanwezig was, hieronder de bewegende beelden ... ... #BlackLivesMatterNL https://t.co/I99GlCmARE reageer retweet
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_193432751
Ik had nooit gedacht dat Halsema meer ballen zou hebben dan internethelden als @Summers en @controlaltdelete, die zich vooral thuis erg druk lopen te maken om de onzin van 1,5m.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:40:15 #35
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_193432896
De gevestigde orde heeft gesproken vanaf zijn toetsenbord. Maar je hebt gelijk Fem is een vrouw met ballen zonder mondkapje dat ook nog eens.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 10:42:22 #36
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_193432936
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:40 schreef controlaltdelete het volgende:
De gevestigde orde heeft gesproken vanaf zijn toetsenbord. Maar je hebt gelijk Fem is een vrouw met ballen zonder mondkapje dat ook nog eens.
Inderdaad niet net als de roddelmiepies op fok
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_193435301
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:40 schreef controlaltdelete het volgende:
De gevestigde orde heeft gesproken vanaf zijn toetsenbord. Maar je hebt gelijk Fem is een vrouw met ballen zonder mondkapje dat ook nog eens.
Femke Halalsema is een mongool die nooit de sleutels van Amsterdam in handen had moeten krijgen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:39:18 #38
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_193436515
Niks mis met halal, Femke heb ik zo mijn twijfels over.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_193438076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

En om demonstraties in te perken. Zie haar lopen mooi in het zwart

OliverSchomborg twitterde op maandag 01-06-2020 om 19:57:37 Voor iedereen die beweerd dat #Halsema niet bij de demonstratie aanwezig was, hieronder de bewegende beelden ... ... #BlackLivesMatterNL https://t.co/I99GlCmARE reageer retweet
Ook dat idd, dat schoot me als het eerst binnen toen ik haar gister hoorde praten..
Ze kunnen iig heel veel kanten op met "het virus" als onderliggende reden.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:00:10 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193438583
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 10:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

En om demonstraties in te perken. Zie haar lopen mooi in het zwart

OliverSchomborg twitterde op maandag 01-06-2020 om 19:57:37 Voor iedereen die beweerd dat #Halsema niet bij de demonstratie aanwezig was, hieronder de bewegende beelden ... ... #BlackLivesMatterNL https://t.co/I99GlCmARE reageer retweet
https://www.ad.nl/binnenl(...)ps://www.google.com/

Ze staat ook gewoon op plein!
Ze heeft ook nergens ontkent dat ze er niet was,
Mondkapje is in openbaar ook niet verplicht, de kritiek die ze krijgt is omdat er een paar honderd werden verwacht en liep in tot de enkele duizenden, en dat ze niet over ging tot actie om het plein te ontruimen of iets in die geest!
En ik snap dat heel goed, de demonstratie verliep prima, als er politie op afgestuurd zou worden, Zou het meer antilockdown demonstratie effect hebben gehad maar dan vele malen erger.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_193452618
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:39 schreef controlaltdelete het volgende:
Niks mis met halal, Femke heb ik zo mijn twijfels over.
Zolang je het andere mensen maar niet oplegt en dat doet mevrouw Halalsema wel als er elke vrijdagmiddag een gebedsomroep door Nieuw West aan het schallen is. :r
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:16:58 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193453012
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:57 schreef illusions het volgende:

[..]

Zolang je het andere mensen maar niet oplegt en dat doet mevrouw Halalsema wel als er elke vrijdagmiddag een gebedsomroep door Nieuw West aan het schallen is. :r
Wacht eens. Dit komt wel dichtbij zo.

Waar in Nieuw West?
Huilen dan.
pi_193453367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)ps://www.google.com/

Ze staat ook gewoon op plein!
Ze heeft ook nergens ontkent dat ze er niet was,
Mondkapje is in openbaar ook niet verplicht, de kritiek die ze krijgt is omdat er een paar honderd werden verwacht en liep in tot de enkele duizenden, en dat ze niet over ging tot actie om het plein te ontruimen of iets in die geest!
En ik snap dat heel goed, de demonstratie verliep prima, als er politie op afgestuurd zou worden, Zou het meer antilockdown demonstratie effect hebben gehad maar dan vele malen erger.
Toch vind ik het niet uit te leggen tegenover al die bejaarden die niet op de uitvaart van hun geliefde konden zijn, of tegen al die ondernemers waarvan het water aan de lippen staan. Het was niet of dit de enige 2 opties waren.
pi_193453761
quote:
11s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wacht eens. Dit komt wel dichtbij zo.

Waar in Nieuw West?
Blauwe Moskee

https://www.parool.nl/ams(...)uwe-moskee~be39f6f5/
  woensdag 3 juni 2020 @ 18:49:32 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_193457069
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:38 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Toch vind ik het niet uit te leggen tegenover al die bejaarden die niet op de uitvaart van hun geliefde konden zijn, of tegen al die ondernemers waarvan het water aan de lippen staan. Het was niet of dit de enige 2 opties waren.
Tja persoonlijk gezien en nu kijk ik ook even over de afgelopen paar maand, week 1 centrum hier compleet uitgestorven iedereen bleef maar thuis en echt thuis ook gewoon binnen, dit hield ongeveer een maand stand.
Daarna zag ik weer veel mensen door stad lopen, en dat werd steeds meer, de regels in de winkel gelden nog maar hier liep alles gewoon door elkaar..zat men naast elkaar op bankjes en liep men elkaar gewoon bijna omver.

Maar goed wat had je anders kunnen doen, hard optreden?

Voor zover mogelijk blijf ik gewoon zoveel mogelijk thuis, maar als ik op een zaterdag de stad uit moet naar bijvoorbeeld een supermarkt.
Moet ik wel door de menigte.

Het is een rare bedoeling de laatste weken vind ik dan..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_193458116
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:49 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tja persoonlijk gezien en nu kijk ik ook even over de afgelopen paar maand, week 1 centrum hier compleet uitgestorven iedereen bleef maar thuis en echt thuis ook gewoon binnen, dit hield ongeveer een maand stand.
Daarna zag ik weer veel mensen door stad lopen, en dat werd steeds meer, de regels in de winkel gelden nog maar hier liep alles gewoon door elkaar..zat men naast elkaar op bankjes en liep men elkaar gewoon bijna omver.

Maar goed wat had je anders kunnen doen, hard optreden?

Voor zover mogelijk blijf ik gewoon zoveel mogelijk thuis, maar als ik op een zaterdag de stad uit moet naar bijvoorbeeld een supermarkt.
Moet ik wel door de menigte.

Het is een rare bedoeling de laatste weken vind ik dan..
Over het algemeen wordt er hier bij mij in de omgeving redelijk gehoor gegeven aan de maatregelen, hoewel iedereen de laatste weken wat soepeler is.

Maar je kunt niet in hetzelfde jongeren een bekeuring(en strafblad(!)) geven omdat ze met z'n drieën bij elkaar zitten en wel zo'n grote demonstratie door laten gaan.

Misschien hadden ze wel hard op moeten treden, dat deden ze een paar weken geleden ook bij de antilockdown demo.
Misschien hadden ze een grotere plek aan kunnen wijzen en ze daar naar toe laten gaan. Misschien Toegangswegen kunnen sluiten. Ik zeg maar wat, maar goed, ik ben geen expert. Maar er zullen vast wel meer dan de 2 opties hard optreden of niets doen zijn.

Ik hoop van harte dat dit geen nieuwe bestemmingen oplevert. Want dat gaat ook om levens "die er toe doen". Naar mijn weten discrimineert corona niet.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:01:38 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_193458704


https://www.transitieweb.(...)onRKkwMblIqtE27cB0go
quote:
Wereldwijd protest tegen de lockdown: demonstranten in Milaan eisen het aftreden van de Italiaanse regering en nieuwe verkiezingen

Al wekenlang zijn er overal in de wereld protesten tegen de lockdown. Afgelopen zaterdag was er onder meer een groot protest in Milaan. Uit de beelden spreekt meer en meer iets onverzettelijks. Als de mensen het echt helemaal zat zijn, dan werpen ze hun monddoekjes van zich af en hernemen ze hun vrijheid.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:06:31 #48
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_193461117
ach
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 21:46:34 #49
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_193646924
Men gaat zondag protesteren tegen o.a. de spoedwet.


A child is born with no state of mind.
  maandag 15 juni 2020 @ 22:05:13 #50
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_193647247
Aansluitend deze ook maar even

Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')