abonnement Unibet Coolblue
pi_193304959
quote:


Dankzij een mol op het Mediapark is GeenStijl in het bezit gekomen van screenshots en documenten waaruit blijkt dat publieke nieuwsdienst NOS haar medewerkers actief aanspoort om in reportages en nieuwsberichten te profileren op geslacht en etniciteit, en daarvoor op basis van drie wekelijkse nominaties iedere maand een "Divibokaal" uitreikt. Daarnaast heeft de NOS-redactie (400 medewerkers) toegang tot een zogenaamde "Divibase", een telefoonklapper waarin mensen zijn geregistreerd op geslacht en etniciteit, waardoor redacteuren bepaalde selectiecriteria kunnen toepassen om reacties en wederhoor specifiek bij Nederlanders met een migratie-achtergrond of van een bepaald geslacht te kunnen halen. Zie screenshot hierboven (opklik voor leesbaar). Afkomst en etniciteit worden in de database vermomd als "Diversiteit", waardoor personen in de klapper ineens een "Marokkaanse diversiteit" of een "Libanese diversiteit" krijgen.

Het feit dat deze "Divibase" gekoppeld is aan een maandelijks uitgereikte "Divibokaal" voor de meest 'diverse' productie, versterkt de suggestie dat de genationaliseerde nieuwsvoorziener etnische profilering en selectie op geslacht sterk aanmoedigt


Volledige artikel hier:

https://www.geenstijl.nl/5153462/diversiteitsfeestje/#more

Dit is echt heel kwalijk. Buiten dat NOS mensen reduceert tot hun etniciteit is dit ook nog eens verboden volgens mij, en een datalek!

Het toont ook haarfijn aan dat de NOS helemaal geen objectieve organisatie is maar een politiek ideologisch gedreven instituut met een agenda die een bepaald verhaal wil uitdragen. Van uw belastinggeld.

Sommigen zullen klagen over de bron. Ik zou het liever over de inhoud willen hebben want dit is gewoon een degelijk artikel en NOS heeft iets uit te leggen. Ik zou zelfs zeggen daar moeten koppen rollen.

Je zou maar uitgenodigd zijn als deskundige,kom je er nu achter dat je er niet zat vanwege je kennis maar vanwege je Marokkaanse achtergrond.

fidanekiz twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 13:58:06 Heb jij weleens last van racisme, Fidan?’ werd me onlangs nog gevraagd in een interview. 👇🏽 Ben er misselijk van. https://t.co/Bt6XuIqvDe reageer retweet
insooradstake twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 14:02:52 @BartNijman @NOS schande. Wordt gewoon stereotypering op me losgelaten. En Marcel heeft me ook nog eens geblocked! https://t.co/bfKMkpfKDE reageer retweet
pi_193305022
Dit wist iedereen eigenlijk al, maar nu kan het worden bewezen. :+
pi_193306567
Complimenten voor de TT.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193306667
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Complimenten voor de TT.
Leek me toepasselijk :+
pi_193307009
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit pareltje kwam ik ook nog tegen. Vanwaar die Engelse ondertiteling NOS? Hoe moet ik dat zien in het licht van de mediawet? Is het omdat die Zwarte Piet-activisten geen Nederlands spreken en daarom alles in het Engels doen?
Ik heb even door het kanaal gezocht, maar dit lijkt echt het enige filmpje te zijn met een Engelstalige ondertiteling en beschrijving. Kan haast niet anders dan een bewuste keuze zijn geweest.
pi_193307598
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik heb even door het kanaal gezocht, maar dit lijkt echt het enige filmpje te zijn met een Engelstalige ondertiteling en beschrijving. Kan haast niet anders dan een bewuste keuze zijn geweest.
Dat viel mij ook al op ja. Ik vraag me af hoe dat zich verhoudt tot de mediawet. Behalve dat de NPO in het algemeen en de NOS op campagne is, is er ook een internationale campagne tegen Nederland aan de gang. Niet vanwege Zwarte Piet, waar ik ook geen fan van ben, maar met behulp van Zwarte Piet. Zelfs Nederland moet en zal hartstikke racistisch zijn want alle blanken zijn racistisch.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat het onderwijs in de slavernijgeschiedenis veel beter moet. Zo bleek vorig jaar nog uit een enquete dat Nederlanders het Nederlandse aandeel in de Transatlantische slavernij hopeloos overschatten. Ook is vrijwel onbekend dat Nederland op principiele gronden weigerde mee te doen aan de slavernij tot 1638 terwijl de rijkdom helemaal niet van de VOC en WIC moest komen. Aandacht voor de Barbarijse slavernij zou wel goed zijn, behalve dat ze veel Nederlandse zeelieden tot slaaf hebben gemaakt gingen die ook gewoon allerlei kusten tot Ierland aan toe afstropen om mensen te ontvoeren en de vrouwen werden seksslavinnen. De Ottomaanse slavernij ook maar niet vergeten, terwijl de Arabische slavenhandel nog veel omvangrijker, wreder en dodelijker was dan de hele Transatlantische slavenhandel, waar ze ook nog een aandeel in hadden, bij elkaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:21:24 #7
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_193451132
Walgelijk. En heel gevaarlijk!
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_193451191
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op ja. Ik vraag me af hoe dat zich verhoudt tot de mediawet. Behalve dat de NPO in het algemeen en de NOS op campagne is, is er ook een internationale campagne tegen Nederland aan de gang. Niet vanwege Zwarte Piet, waar ik ook geen fan van ben, maar met behulp van Zwarte Piet. Zelfs Nederland moet en zal hartstikke racistisch zijn want alle blanken zijn racistisch.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat het onderwijs in de slavernijgeschiedenis veel beter moet. Zo bleek vorig jaar nog uit een enquete dat Nederlanders het Nederlandse aandeel in de Transatlantische slavernij hopeloos overschatten. Ook is vrijwel onbekend dat Nederland op principiele gronden weigerde mee te doen aan de slavernij tot 1638 terwijl de rijkdom helemaal niet van de VOC en WIC moest komen. Aandacht voor de Barbarijse slavernij zou wel goed zijn, behalve dat ze veel Nederlandse zeelieden tot slaaf hebben gemaakt gingen die ook gewoon allerlei kusten tot Ierland aan toe afstropen om mensen te ontvoeren en de vrouwen werden seksslavinnen. De Ottomaanse slavernij ook maar niet vergeten, terwijl de Arabische slavenhandel nog veel omvangrijker, wreder en dodelijker was dan de hele Transatlantische slavenhandel, waar ze ook nog een aandeel in hadden, bij elkaar.
Dat laatste gaat nooit gebeuren, er is alleen vraag naar zielige verhalen waarbij blanken de dader zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:23:39 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193557278
Ook weer zo doorzichtig:
Vlogger Jesse Hoefnagels plaatst dit op twitter:



Een paar dagen later gelijk gratis publiciteit van de NOS :')
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 20:32:29 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193557441
ok
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193557706
Progressief activistische organisatie. Gelukkig betalen we er allemaal aan mee.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:50:25 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193557759
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:21 schreef VeX- het volgende:
Walgelijk. En heel gevaarlijk!
Als je alles voor zoete koek aanneemt en niet kritisch bent zeker weten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193557791
De Nederlandse Omroep Stichting (NOS) is een in de Mediawet vastgelegde publieke omroep, die tot taak heeft het media-aanbod voor de landelijke publieke mediadienst te verzorgen op het gebied van nieuws, sport en evenementen, dat zich bij uitstek leent voor gezamenlijke verzorging.[1] Tevens is zij wettelijk verantwoordelijk voor een aantal radio-, televisie-, teletekst- en internettaken.

Sinds oktober 2017 hanteert de NOS de term 'wit' in plaats van 'blank
  dinsdag 9 juni 2020 @ 20:52:31 #14
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193557799
Heel eng
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193557830
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:52 schreef JANdeDERDE het volgende:
Sinds oktober 2017 hanteert de NOS de term 'wit' in plaats van 'blank
Ik neem hier als blanke aanstoot aan en voel mij gekwetst tot in het diepst van mijn vezels en ziel.

Wat nu? :@ :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193557841
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 20:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik neem hier als blanke aanstoot aan en voel mij gekwetst tot in het diepst van mijn vezels en ziel.

Wat nu? :@ :@
Ze zijn er niet voor jouw :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')