abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2020 @ 23:25:13 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_194803712
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 01:04 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ook dat wordt behandeld in de documentaire. :) Dat is dan ook de reden dat ik hem heel anders vind dan de typische "je ziet geen sterren op de foto's"-filmpjes.

In het kort komt het hierop neer: zo'n beetje de hele wereld was lyrisch over de maanlanding, de grootste prestatie van de mensheid tot dusver. Als de Sovjet-Unie toen had gezegd dat het in scene was gezet, zouden ze door de rest van de wereld keihard zijn uitgelachen en als zure verliezer worden gezien. Ze hadden op dat moment ook niet de toegang tot alle bronnen (orignele foto's, origineel filmmateriaal) voor uitvoerig onderzoek, zoals die nu wel beschikbaar zijn.

Daarnaast waren ze op dat moment ook in gesprek met de VS over een verdrag m.b.t. de ruimte, wat uiteindelijk in 1972 door Nixon en Kosygin is getekend en resulteerde in de koppeling tussen een Soyuz en een Apollo ruimtevaartuig. Als de Sovjet-Unie de maanlandingen als nep zou bestempelen, zou dat verdrag er nooit zijn gekomen. Er speelden dus veel belangen en er waren vrijwel geen mogelijkheden tot het leveren van overtuigend bewijs.

Wat ook interessant is: er is (volgens de documentaire) nooit echt een 'race to the moon' geweest. De Sovjets hebben al vrij vroeg beslotem dat een maanlanding met mensen voor hen onhaalbaar was (zowel technologisch als financieel).

De Sovjet-Unie had ook nog eens vele successen daarvoor op hun naam staan: de eerste kunstmaan in de ruimte, de eerste landing van een voertuig op de maan, de eerste man in de ruimte en in een baan om de aarde, de eerste vrouw in de ruimte en de eerste succesvolle ruimtewandeling. De 'space race' was eigenlijk al door hen gewonnen.
Ze hebben dan toch wel veel geld in hun N1 raket gestoken voor een race naar de maan die ze al opgegeven hadden. En dat is niet het enige element van een Sovjet maanmissie waar ze aan gewerkt hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 augustus 2020 @ 00:07:50 #227
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194804093
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ze hebben dan toch wel veel geld in hun N1 raket gestoken voor een race naar de maan die ze al opgegeven hadden. En dat is niet het enige element van een Sovjet maanmissie waar ze aan gewerkt hebben.
Naar ik begreep was de ontwikkeling van die raket zwaar ondergefinancierd.
  maandag 31 augustus 2020 @ 00:18:15 #228
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_194804159
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:07 schreef Repentless het volgende:

[..]

Naar ik begreep was de ontwikkeling van die raket zwaar ondergefinancierd.
So?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 augustus 2020 @ 00:50:57 #229
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194804310
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

So?
Jij had het over "veel geld".
  maandag 31 augustus 2020 @ 00:51:33 #230
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_194804313
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:50 schreef Repentless het volgende:

[..]

Jij had het over "veel geld".
Dat was het toch ook :) Maar ook weer niet genoeg geld. Het ene sluit het andere niet uit.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:27:32 #231
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194809247
Dat niet alleen voor een tripje naar de maan hadden ze dus een hele grote raket nodig, veel groter dan ze al hadden, dus die werd opnieuw ontworpen, maar daar waren heel veel problemen mee.
Het is niet zo dat ze niet wouden gaan maar hoe gek het ook klinkt ze hadden gewoon niet de juiste middelen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 31 augustus 2020 @ 23:25:21 #232
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194819773
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat was het toch ook :) Maar ook weer niet genoeg geld. Het ene sluit het andere niet uit.
Tja, "veel geld" lijkt me redelijk relatief in zulke projecten. Vergeleken met andere zaken kost de ontwikking van een raket al snel veel geld, ook als er maar een fractie van het benodigde budget wordt toegekend.

Ik zei ook niet dat de Russen het niet geprobeerd hebben. De eerste plannen lagen er al in 1959. Ontwikkeling van de N1 begon echter pas in 1965, 4 jaar na de ontwikkeling van de Saturn V. Veel haast hadden ze dus niet om de Amerikanen te 'verslaan', daarnaast werd er niet het benodigde budget beschikbaar gesteld om een geschikte draagraket te ontwikkelen en een jaar later werd eigenlijk al geconcludeerd dat het ze nooit ging lukken. Dan ben ik het er wel mee eens dat er van een 'race to the moon' eigenlijk al vrij snel helemaal geen sprake meer was. :)
  maandag 31 augustus 2020 @ 23:37:34 #233
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194819907
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:27 schreef theguyver het volgende:
Dat niet alleen voor een tripje naar de maan hadden ze dus een hele grote raket nodig, veel groter dan ze al hadden, dus die werd opnieuw ontworpen, maar daar waren heel veel problemen mee.
Het is niet zo dat ze niet wouden gaan maar hoe gek het ook klinkt ze hadden gewoon niet de juiste middelen.
Ja, maar dat had dus alles te maken met hoeveel budget ze ervoor over hadden. Mensen naar de maan sturen was leuk, maar het diende militair gezien geen enkel doel.

Dit in tegenstelling tot communicatiesatellieten of ruimtevaart in Low Earth Orbit. Vandaar dat daarin wel alles op alles werd gezet en ze de VS daarin keihard verslagen hebben. Mensen naar de maan was uiteindelijk niets meer dan prestige, en de Russen zagen uiteindelijk meer in onbemande ruimtevaart en robots richting de maan. Wat ze ook gewoon gelukt is.
  maandag 31 augustus 2020 @ 23:42:18 #234
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194819962
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:37 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ja, maar dat had dus alles te maken met hoeveel budget ze ervoor over hadden. Mensen naar de maan sturen was leuk, maar het diende militair gezien geen enkel doel.

Dit in tegenstelling tot communicatiesatellieten of ruimtevaart in Low Earth Orbit. Vandaar dat daarin wel alles op alles werd gezet en ze de VS daarin keihard verslagen hebben. Mensen naar de maan was uiteindelijk niets meer dan prestige, en de Russen zagen uiteindelijk meer in onbemande ruimtevaart en robots richting de maan. Wat ze ook gewoon gelukt is.
Jup plus mir, het eerste constant bemande ruimte station.
Rusland was goed bezig met hun ruimte programma maar kwam net te kort als het ging om de maanlanding. De rest lagen ze dan wel weer voor.
  maandag 31 augustus 2020 @ 23:52:00 #235
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194820091
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

Jup plus mir, het eerste constant bemande ruimte station.
Rusland was goed bezig met hun ruimte programma maar kwam net te kort als het ging om de maanlanding. De rest lagen ze dan wel weer voor.
En dan kun je je afvragen of het de VS echt is gelukt. ;) Zoals ik aangaf, deze docu geeft wat mij betreft echt zeer zwaar te denken.

De vragen die gesteld worden zijn echt heel sterk, en dat de verklaringen van debunkers worden geanalyseerd en mijns inziens juist onwaarschijnlijker en vergezochter lijken dan de stelling dat het in scene is gezet, doet me ernstig twijfelen.
  dinsdag 1 september 2020 @ 07:09:08 #236
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_194821459
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:52 schreef Repentless het volgende:

[..]

En dan kun je je afvragen of het de VS echt is gelukt. ;) Zoals ik aangaf, deze docu geeft wat mij betreft echt zeer zwaar te denken.

De vragen die gesteld worden zijn echt heel sterk, en dat de verklaringen van debunkers worden geanalyseerd en mijns inziens juist onwaarschijnlijker en vergezochter lijken dan de stelling dat het in scene is gezet, doet me ernstig twijfelen.
Ah oki.
Nja we hebben er behoorlijk wat delen over.
BNW / Moonhoax #11 - Het is nog steeds stil

Ik twijfel niet echt dat het de VS gelukt is.. maar de VS heeft het nogal gehyped alsof zij zoveel meer hebben betekend voor de ruimtevaart dan de Russen.

BTW dit is niet het laatste deel maar ik doe dit vanaf mijn telefoon en dat zoekt niet zo fijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door theguyver op 01-09-2020 07:10:13 (Extra info.) ]
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:05:55 #237
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_194826263
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 00:02 schreef illusions het volgende:

[..]

En Rusland zou zoiets laten gebeuren, een in scene gezette maanlanding? Klinkt als een interessante documentaire maar er zijn volgens mij gewoon te veel redenen waarom het niet geloofwaardig is.
De eerste 45 minuten van die docu geeft nog niet veel hoop. Tot nu toe is het niets nieuws, gewoon weer de gebruikelijke dingen over maanstenen die van aarde zouden kunnen zijn (inc dat stukje versteend hout uit Nederland), de laser die ook zonder reflector zou werken etc. Ze laten zoals gebruikelijk ook de feiten weg die niet goed uitkomen voor hun verhaal, bijv dat de aantallen maan meteorieten en wat er aan Apollo en Luna materiaal bestaat totaal niet klopt, of dat je met een laser reflector een veel sterker en nauwkeuriger signaal krijgt dan zonder. Tot nu toe niets nieuws, helaas.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:13:16 #238
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_194826364
skip dan door naar t nieuwe materiaal
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:19:00 #239
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_194826447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:13 schreef DeMolay het volgende:
skip dan door naar t nieuwe materiaal
Waar zit dat dan?
Onikaan ni ov dovah
pi_194844156
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De eerste 45 minuten van die docu geeft nog niet veel hoop. Tot nu toe is het niets nieuws, gewoon weer de gebruikelijke dingen over maanstenen die van aarde zouden kunnen zijn (inc dat stukje versteend hout uit Nederland), de laser die ook zonder reflector zou werken etc. Ze laten zoals gebruikelijk ook de feiten weg die niet goed uitkomen voor hun verhaal, bijv dat de aantallen maan meteorieten en wat er aan Apollo en Luna materiaal bestaat totaal niet klopt, of dat je met een laser reflector een veel sterker en nauwkeuriger signaal krijgt dan zonder. Tot nu toe niets nieuws, helaas.
Dacht ik al. Tuurlijk komt een laser zonder reflector ook terug ja, maar niet zo sterk inderdaad. In een spiegel kun je jezelf ook beter zien dan in een raam.

Beetje underwhelming als iets van 3.5uur niet met iets echt overtuigends kan komen. Maargoed, misschien kan iemand me vertellen welk nieuw materiaal erin voorkomt.
  zaterdag 5 september 2020 @ 02:22:19 #241
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_194894984
Waarom complottheorieën niet kloppen
https://www.mariusengelbr(...)orieen-niet-kloppen/

Mijn god wat is dit een Tjacka!!
Ongelooflijk wat een broddel werk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tjacka op 05-09-2020 12:14:14 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 5 september 2020 @ 10:36:29 #242
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_194897128
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 02:22 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom complottheorieën niet kloppen
https://www.mariusengelbr(...)orieen-niet-kloppen/

Mijn god wat is dit een Tjacka!!
Ongelooflijk wat een broddel werk.
Wat heeft hij op zijn geweten om dit te schrijven is mijn vraag .....

[ Bericht 0% gewijzigd door Tjacka op 05-09-2020 12:15:27 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_194897174
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Met die uitleg is toch niets mis? Of lees ik niet goed genoeg tussen de regels?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zaterdag 5 september 2020 @ 10:44:18 #244
52357 Lambiekje
pi_194897240
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:36 schreef Summers het volgende:

[..]

ik denk damage control, een gate-keeper.
Deze man heeft wat wiki-stubs bekeken en daar zijn verhaal op gebaseerd. Op zo veel plekken heeft ie geen huiswerk gedaan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 5 september 2020 @ 10:44:46 #245
52357 Lambiekje
pi_194897248
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:40 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

alles is er aan mis.

quote:
Het meest opvallend is echter de volgende opmerking: “We hoeven het echt niet over alles eens te zijn, maar geschiedvervalsing, leugens en het ongefundeerd beschuldigen van mensen gaan voor mij over een grens.” Als je als historicus de mogelijkheid van geschiedvervalsing ontkent, hoef ik alleen maar even opnieuw naar de opmerking van Winston Churchill te verwijzen. Als historicus is het juist essentieel de mogelijkheid van geschiedvervalsing mee te nemen in je zienswijze, omdat het simpelweg een historisch feit is dat geschiedvervalsing onderdeel van de geschiedenis is.

In de verwijzing naar denkfouten en leugens moet ik blijven wijzen op de naïviteit van Engelbrecht die blijkbaar nog nooit van het begrip gecontroleerde oppositie heeft gehoord. Kent hij als historicus de geschiedenis wel of ontkent hij simpelweg bepaalde factoren daaruit? Hoe gevaarlijk is dit Engelbrecht-gedachtegoed als we met leiders als Adolf Hitler te maken hebben en we de mogelijkheid van kritisch nadenken willen uitbannen. Juist een historicus zou het belang van kritisch nadenken moeten stimuleren, omdat je daarmee fascisme kan helpen voorkomen.

Als je geen kritiek meer tolereert omdat je elke kritiek wegzet als complottheorie en daarmee keihard voorbij gaat aan de mogelijkheid van geschiedvervalsing, propaganda of manipulatie, zet je feitelijk de deur open voor totalitair fascisme.
Kortom dan ben je echt een mongool van de bovenste plank. Dat je ontkent dat er geschiedvervalsing is.
Engelbrecht is het type persoon waarom WO2 en fascisme mogelijk was. Geloof in autoriteit en zelf nadenken is taboe. Je leider heeft het beste voor.

Engelbrecht is een narrowminded Wolternoordhoff 'denker'

Daarnaast lijkt het wel of de beste man onbekend is met declassified documenten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 05-09-2020 10:55:08 ]
  zaterdag 5 september 2020 @ 10:46:07 #246
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_194897274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:40 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Je wordt niet geacht te lezen: je wordt geacht de schrijver te brandmerken.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_194897346
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:46 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Je wordt niet geacht te lezen: je wordt geacht de schrijver te brandmerken.
Ah, duidelijk.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_194897394
quote:
Die Martin Vrijland is een groot denker |:(. Zelfde straatje als Lange Frans, Robert Jensen en ossekut. En die nam ik al niet serieus.
Kan je het zelf niet uitleggen?
  zaterdag 5 september 2020 @ 10:54:55 #249
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_194897405
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:50 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ah, duidelijk.
Summers heeft vermoedelijk al drie anonieme getuigen opgespoord die niet willen zeggen dat de auteur een pedo is, maar...
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_194897427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:54 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Summers heeft vermoedelijk al drie anonieme getuigen opgespoord die niet willen zeggen dat de auteur een pedo is, maar...
Nee, daar heb je het mis, mijn vriend. Het is een necrofiele satanist die bloed drinkt van ritueel geofferde kippen en kinderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')